Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT
Núm. 404942
Resolució de la consellera d’Habitatge, Territori i Mobilitat per la qual es delega l’exercici de determinades competències en els òrgans directius de la Conselleria i se’n determina la suplència
Antecedents
1. L'activitat administrativa de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat comporta una concentració de funcions en la seva titular que fa recomanable recórrer a la delegació de competències en els òrgans directius, sense oblidar el respecte als principis que informen l'activitat administrativa i que la Constitució recull en l'article 103.1, especialment d'eficàcia i coordinació.
2. La delegació de competències permet una agilització necessària que redunda en benefici tant de l'Administració com dels administrats, dins el respecte rigorós de les garanties jurídiques que exigeix la tutela dels interessos públics.
3. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, determina la composició del Govern i estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; i el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, estableix les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost, i pel Decret 1/2024, de 4 de gener).
4. Mitjançant la Resolució de la consellera d'Habitatge, Territori i Mobilitat de 27 de juliol de 2023, es va delegar l'exercici de determinades competències en els òrgans directius de la Conselleria i es va determinar la suplència dels òrgans directius de la Conselleria (BOIB núm. 106, de 29 de juliol de 2023), modificada mitjançant la Resolució de la consellera d'Habitatge, Territori i Mobilitat de 13 de març de 2024 (BOIB núm. 39, de 21 de març de 2024).
5. L'article 35 del Decret llei 3/2024, de 24 de maig, de mesures urgents de simplificació i racionalització administratives de les administracions públiques de les Illes Balears (BOIB núm. 71, de 28 de maig de 2024), va suprimir la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB), les competències de la qual ha d'assumir la direcció general que es determini orgànicament, d'acord amb el que preveu l'article 9 del Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears, aprovat per Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, amb el règim transitori que estableix la disposició transitòria primera d'aquest Decret llei.
6. El Decret 5/2024, de 29 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost; pel Decret 1/2024, de 4 de gener, i pel Decret 4/2024, de 17 de maig (BOIB núm. 73, de 31 de maig de 2024), va modificar la denominació i les competències de la Direcció General de Coordinació i Harmonització Urbanística, que passa a denominar-se Direcció General d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental i que assumeix les competències de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears.
7. El Consell de Govern va dictar el Decret 30/2024, de 31 de maig, pel qual es disposa el cessament d'un alt càrrec de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat (BOIB núm. 74, d'1 de juny de 2024) i el Decret 31/2024, de 31 de maig, pel qual es disposa el nomenament d'un alt càrrec de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat (BOIB núm. 74, d'1 de juny de 2024).
8. En conseqüència, resulta necessària l'aprovació d'una nova resolució per la qual es delega l'exercici de determinades competències en els òrgans directius de la Conselleria i es determina la suplència dels òrgans directius d'aquesta, adaptada a la nova estructura de la Conselleria.
Fonaments de dret
1. Els articles 25, 31, 33 i 42 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril de 2003).
2. Els articles 8, 9, 12 i 13 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).
3. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol de 2023).
4. El Decret 5/2024, de 29 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost; pel Decret 1/2024, de 4 de gener, i pel Decret 4/2024, de 17 de maig (BOIB núm. 73, de 31 de maig de 2024).
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Delegar en la persona titular de la Secretaria General de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat l'exercici de les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la persona titular de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat en les matèries següents:
a) En matèria de contractació:
1r. L'exercici de totes les facultats i actuacions que preveu la legislació de contractes del sector públic i, en particular, la designació dels membres de les meses de contractació i la formalització dels contractes i els acords de devolució de garanties, tot això en els expedients l'import dels quals sigui igual o inferior a 500.000,00 €.
2n. Les modificacions per un import igual o inferior a 500.000,00 € de tots els contractes.
b) En matèria de subvencions, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques, llevat de les següents:
1r. Les resolucions de convocatòria.
2n. Les autoritzacions per al pagament anticipat de subvencions.
3r. Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions d'una quantia superior a 500.000,00 €.
4t. Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, de revocació, de reintegrament i sancionadors, i també tots els actes de tràmit que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.
c) En matèria de personal, respecte al personal adscrit a la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat, les facultats i actuacions següents:
1r. Les relatives a la tramitació i la concessió de permisos i llicències previstes en el Decret 7/2020, de 31 de gener, pel qual es regulen els permisos, les llicències, les vacances i altres mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2n. Les relatives a la formalització de les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal de la Conselleria.
3r. Les relatives a la convocatòria de les comissions de serveis de caràcter voluntari dels llocs de treball vacants i dotats adscrits a la Conselleria.
d) En matèria d'hisenda pública, la resolució dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4.c) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense limitació de quantia.
e) En matèria de gestió i execució pressupostària, l'exercici de les funcions següents:
1r. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius d'autorització i de disposició de despeses, de reconeixement d'obligacions i de proposta de pagaments relatius a qualsevol secció pressupostària i programa assignats a la Conselleria, com també tots els documents justificatius corresponents, llevat dels expedients de quantia superior a 500.000,00 €.
2n. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius relatius a propostes de modificacions de crèdits, sense limitació de quantia.
f) En matèria de relacions amb els tribunals, l'exercici de totes les actuacions que calguin i, en particular, la tramesa d'expedients administratius i els actes d'execució de sentències.
g) En els expedients relatius a projectes d'inversió immaterial, l'exercici de totes les competències que la normativa vigent atribueix a la persona titular de la secció pressupostària corresponent, llevat dels expedients d'una quantia superior a 500.000,00 €.
h) En matèria d'accés a la informació pública, les resolucions en què es concedeixi o es denegui l'accés a la informació.
2. Delegar en les persones titulars de les direccions generals d'Habitatge i Arquitectura, de Mobilitat, de Territori i Paisatge, i d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental l'exercici de les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la persona titular de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat en les matèries següents:
a) En matèria de subvencions, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques, llevat de les següents:
1r. Les resolucions de convocatòria.
2n. Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions de quantia superior a 500.000,00 €.
3r. Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, de revocació, de reintegrament i sancionadors de quantia superior a 500.000,00 €, com també tots els actes de tràmit que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o resoldre el procediment.
b) En matèria d'hisenda pública, la resolució dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4.c) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense limitació de quantia.
c) En matèria de relacions amb els tribunals, l'exercici de totes les actuacions que calguin i, en particular, la tramesa dels expedients administratius i els actes d'execució de sentències.
d) En matèria sancionadora, les resolucions d'inici i de finalització dels procediments, com també tots els actes de tràmit que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.
e) En matèria d'intervenció administrativa relativa a l'atorgament d'autoritzacions, llicències, recepció de declaracions responsables i de comunicacions prèvies, i qualsevol altre mecanisme d'intervenció pública en l'activitat privada corresponent als diferents sectors d'activitat de les direccions generals, l'exercici de totes les funcions de tramitació i de resolució dels procediments administratius corresponents, amb excepció de la subscripció de convenis o acords de terminació convencional dels procediments.
3. Disposar que les resolucions que s'adoptin per delegació s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant i han d'indicar expressament aquesta circumstància, l'òrgan que delega i la publicació de la delegació.
4. Disposar que la delegació de competències a què fa referència aquesta Resolució s'entén sens perjudici de les potestats de revocació i avocació que corresponen a la persona titular de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat.
5. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia, l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades de la persona titular de la Secretaria General correspon a les persones titulars dels òrgans directius següents, per aquest ordre:
— Direcció General d'Habitatge i Arquitectura
— Direcció General de Mobilitat
— Direcció General de Territori i Paisatge
— Direcció General d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental
6. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia de les persones titulars de les direccions generals d'Habitatge i Arquitectura, de Mobilitat, de Territori i Paisatge, i d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental, l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquests òrgans s'ha de dur a terme de la manera següent:
— Ha de suplir la persona titular de la Direcció General de Territori i Paisatge la persona titular de la Direcció General d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental.
— Ha de suplir la persona titular de la Direcció General d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental la persona titular de la Direcció General de Territori i Paisatge.
— Ha de suplir la persona titular de la Direcció General d'Habitatge i Arquitectura la persona titular de la Direcció General de Mobilitat.
— Ha de suplir la persona titular de la Direcció General de Mobilitat la persona titular de la Direcció General d'Habitatge i Arquitectura.
Quan no sigui possible la suplència establerta en el paràgraf anterior, aquesta s'ha de fer d'acord amb l'ordre de prelació següent:
— Direcció General d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental
— Direcció General de Territori i Paisatge
— Direcció General d'Habitatge i Arquitectura
— Direcció General de Mobilitat
En el cas de vacant, d'absència o de malaltia de les persones titulars de totes les direccions generals ha de dur a terme l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquests òrgans la persona titular de la Secretaria General.
7. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8. Disposar que aquesta Resolució té efectes a partir del mateix dia de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
9. Deixar sense efectes la Resolució de la consellera d'Habitatge, Territori i Mobilitat de 2 d'abril de 2024, per la qual es delega l'exercici de determinades competències en els òrgans directius de la Conselleria i es determina la suplència dels òrgans directius de la Conselleria (BOIB núm. 45, de 4 d'abril de 2024).
Document signat electrònicament (25 de juny de 2024)
La consellera d'Habitatge, Territori i Mobilitat Marta Vidal Crespo