Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 401377
Resolució del director gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de feina de cap de la Secció sanitari de Urgències de l’Hospital Comarcal d’Inca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

És necessari cobrir el lloc de feina de cap de la Secció de Urgències corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Comarcal d'inca.

Fonaments de dret

1. Els articles 29 i 30 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut (BOE núm. 301, de 17 de desembre de 2003).

2. L'article únic del Decret 87/2006, de 6 d'octubre, de provisió de prefectures de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 140, de 7 d'octubre de 2006).

3. El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places a les institucions sanitàries de la Seguretat Social.

4. La Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 2 de febrer de 2017 relativa a la provisió de prefectures assistencials.

5. La Resolució de la consellera de Salut de 8 d'agost de 2023 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12 d'agost de 2023), en virtut de la qual es delega a les persones titulars de les gerències territorials dels centres i establiments del Servei de Salut de les Illes Balears, en relació amb el personal adscrit a la seva gerència, la competència de convocar i resoldre tots els procediments de provisió de llocs de comandament intermedi i assimilats, i també la remoció del personal que hagi accedit a aquests llocs en els casos prevists legalment.

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria per proveir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de cap de la Secció de Urgències corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Comarcal d'Inca.

2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren en l'annex 1.

3. Publicar un model de sol·licitud per accedir al lloc de feina ofert en aquesta convocatòria, que figura en l'annex 2.

4. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la intranet del Hospital Comarcal d'Inca i en el web del Servei de Salut de les Illes Balears (www.ibsalut.es).

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que esgota la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques , en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

 

(Signat electrònicament: 19 de juny de 2024)

El director gerent Per delegació de la consellera de Salut (BOIB núm. 112, de 12/08/2023 ) (Francisco Ferrer Sancho)

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Lloc de feina ofert

Cap de la Secció de Urgències.

2. Característiques generals

El règim jurídic del lloc de feina en qüestió és el que estableix la Llei 55/2003 i les disposicions que la despleguen.

3. Requisits dels aspirants

3.1. Requisits generals

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d'una norma legal .

b) Tenir la titulació oficial que habiliti per a l'exercici professional amb l'especialitat requerida per al lloc de feina en qüestió o estar en condicions d'obtenir-la dins del termini per presentar sol·licituds .

c) Tenir la capacitat funcional necessària per exercir les funcions que es derivin del nomenament .

d) Tenir complerts 16 anys i no sobrepassar l'edat de jubilació forçosa.

e) No haver estat separat del servei —per mitjà d'un expedient disciplinari— de qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria, ni estar inhabilitat amb caràcter ferm per exercir funcions públiques ni, si escau, la professió corresponent . En els casos de persones d'altres estats esmentades en el paràgraf a), no estar inhabilitada per una sanció o una pena per a l'exercici professional o per accedir a funcions o serveis públics en el seu estat, ni haver estat separada per mitjà d'una sanció disciplinària de cap de les administracions o serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria.

f) Estar col·legiat, d'acord amb l'article 4.8. de la Llei 44/2003, del 21 de novembre, d'ordenació de les professions sanitàries.

3.2. Requisits específics

a) Poden participar en aquesta convocatòria els facultatius i facultatives que tinguin un nomenament com a personal estatutari fix que ocupin un lloc de feina en la mateixa especialitat que el lloc a què s'opta, i també els facultatius i facultatives amb un nomenament de funcionari de carrera o laboral fix que prestin servei a qualsevol hospital de titularitat pública en l'especialitat de què es tracti.

b) També és un requisit haver prestat serveis en l'especialitat de què es tracti durant un període mínim de dos anys.

Si escau, se sumaran els períodes en què s'hagi ocupat un lloc de feina de l'especialitat corresponent als diferents serveis i hospitals, però es comptabilitzaran com un de sol els períodes de temps en què s'hagi ocupat simultàniament més d'una plaça.

3.3. Acreditació dels requisits

a) Els requisits s'han de complir el darrer dia del termini per presentar sol·licituds i s'han de mantenir fins a la presa de possessió.

b) L'acreditació dels requisits s'ha de fer efectiva en el moment de presentar la sol·licitud.

4. Tràmit de sol·licitud

4.1. Per participar a la convocatòria cal presentar la sol·licitud seguint el model que figura en l'annex 2.

4.2. Aquesta sol·licitud, adreçada a l'òrgan convocant, s'ha de presentar en el termini de (20) vint dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

La sol·licitud i la resta de documentació es poden presentar en el registre de l'Hospital Comarcal d'Inca o per mitjà de qualsevol de les vies que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sigui quina sigui l'opció escollida per presentar la sol·licitud, es recomana enviar el justificant de presentació a la unitat de recursos humans de l'Hospital Comarcal d'Inca per correu electrònic a l'adreça recursoshumans@hcin.es.

Les persones que participin al procés són personalment responsables de la veracitat de la documentació aportada i estan obligades a presentar els documents originals en qualsevol moment a requeriment de l'Administració convocant.

5. Documentació que cal aportar

5.1. Juntament amb la sol·licitud, tot aspirant ha d'aportar els documents següents:

a) Còpia del document d'identitat (DNI, NIE o passaport).

b) Còpia del títol i del nomenament (o contracte) de l'especialitat a què s'opta.

c) Un projecte tècnic de gestió de la unitat:

–  Valoració de la situació del servei d'urgències a nivell de la secció en l'àmbit de l'Hospital Comarcal d'Inca.

–  Projecte de funcionament de la secció d'urgències.

–  Proposta i gestió del recursos humans i tècnics.

d) Historial professional, en què han de figurar com a mínim els apartats següents:

–  formació universitària

–  formació especialitzada

–  experiència professional en l'àmbit assistencial i docent

–  mèrits científics i de recerca

5.2. Pel que fa a les publicacions i als treballs científics, es pot aportar una fotocòpia simple sempre que s'especifiqui la ressenya de la publicació o certificació acreditativa del centre o de la institució organitzadora si es tracta d'aportacions a reunions científiques que no s'hagin publicat.

6. Valoració

6.1. El procés de selecció es basarà en la presentació i exposició pública del projecte tècnic de gestió de la unitat assistencial del lloc de cap de la qual es concursa, davant el Comitè Assessor i amb una durada màxima de 60 minuts, a l'efecte de valorar els mèrits al·legats i l'adequació, així com la idoneïtat i els coneixements dels aspirants per prestar les funcions pròpies del lloc convocat.

6.2. L'aspirant ha de presentar, en el moment de l'exposició i per acompanyar-la, tota la documentació que estimi convenient, i se li permetrà que empri una presentació audiovisual de suport.

6.3. L'òrgan convocant designarà com a Comitè Assessor per avaluar el projecte tècnic de gestió d'aquesta convocatòria a:

a) José Luis Guerrero Arcos, President

b) Juan Ramis Alemany, Vocal.

c) Sebastian Darder Perelló, Secretari.

7. Resolució de la convocatòria

7.1. Un cop vençut el termini per presentar sol·licituds i una vegada que l'òrgan competent hagi verificat que els aspirants compleixen els requisits i altres especificacions exigides en aquesta convocatòria, es publicaran en el web del Servei de Salut les llistes provisionals d'admesos i exclosos del procediment, concretant la causa de la seva exclusió.

7.2. Els aspirants disposaran llavors d'un termini de deu (10) dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes provisionals per formular reclamacions contra aquesta resolució i esmenar les deficiències que n'hagin provocat l'exclusió. La reclamació presentada s'ha d'entendre rebutjada si l'aspirant no figura com a admès a la llista definitiva.

7.3. Vençut el termini que s'estableix en el punt precedent, es publicaran en el web del Servei de salut les llistes definitives d'admesos i d'exclosos.

7.4. Un cop finalitzada la valoració de totes les sol·licituds, la Comissió de Valoració elevarà a l'òrgan competent una llista dels aspirants que compleixin els requisits i superin les altres especificacions exigides en aquesta convocatòria.

7.5. L'òrgan competent nomenarà la persona que consideri més adequada per al lloc convocat o declararà deserta la convocatòria —per mitjà d'una resolució motivada— si no hi ha cap aspirant idoni per ocupar el lloc.

7.6. De conformitat amb l'article 25 del Reial decret llei 1/1999, el lloc convocat pot ser declarat desert si es considera que no hi ha concorregut cap persona aspirant idònia per ocupar-lo.

7.7. Un cop avaluats els candidats, l'òrgan convocant dictarà una resolució per designar la persona seleccionada, que es publicarà de la mateixa manera que aquesta convocatòria. Contra aquesta resolució es poden interposar els mateixos recursos que s'especifiquen en aquesta convocatòria.

8. Efectes del nomenament

8.1. Si resulta nomenada per al lloc de feina una persona amb la condició de personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears que tengui la plaça estatutària fixa al mateix centre que el lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria, seguirà ocupant la plaça com a personal estatutari fix de la seva categoria al centre.

8.2. Si resulta nomenada per al lloc de feina una persona amb la condició de personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears que tengui la plaça estatutària fixa de l'especialitat corresponent en un altre centre del Servei de Salut ocuparà directament el lloc de feina convocat al centre de destinació i quedarà en la situació de reserva respecte a la plaça estatutària fixa.

8.3. Si resulta nomenada per al lloc de feina una persona amb la condició de personal estatutari de l'especialitat corresponent en un altre servei de salut ocuparà directament el lloc de feina convocat al centre de destinació i quedarà, respecte a la seva plaça estatutària fixa, en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació que li sigui aplicable.

8.4. Si és nomenada per al lloc de feina una persona amb la condició de funcionària de carrera o de personal laboral fix de l'especialitat corresponent en un altre servei de salut o en una altra administració sanitària, passarà a ocupar directament el lloc de feina al centre de destinació i quedarà, respecte del seu lloc o plaça d'origen, en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació que li sigui aplicable a l'administració d'origen.

9. Presa de possessió

L'adjudicatari ha de prendre possessió del lloc dins el termini màxim d'un mes a partir de l'endemà de la data de publicació de la resolució de nomenament.

10.   Cessament

De conformitat amb l'article únic.5 del Decret 87/2006, la persona nomenada per al lloc de feina en qüestió pot ser destituïda discrecionalment per l'autoritat que n'hagi acordat el nomenament.

 

Documents adjunts