Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ARIANY

Núm. 396244
Bases específiques que regiran la convocatòria per proveir com a personal laboral fix una plaça de peó de brigada de manteniment de l'ajuntament d'Ariany

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient 135/2024.

Aprovades pel ple de l'ajuntament d'Ariany de dia 18 de juny de 2024, es publiquen íntegrament, tal com disposa l'article 49.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears les següents bases:

Bases específiques que regiran la convocatòria per proveir com a personal laboral fix una plaça de peó de brigada de manteniment de l'ajuntament d'Ariany.

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

La present convocatòria te per objecte la provisió com a personal laboral fix d'una plaça de peó de brigada de manteniment de l'ajuntament d'Ariany vacant en la plantilla orgànica de l'ajuntament d'Ariany.

La selecció de les persones aspirants s'efectuarà mitjançant un concurs oposició que consistirà en la valoració dels mèrits que es detallen en aquestes bases i una prova tipus test.

Aquestes bases es regiran de conformitat amb els termes establerts a la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'ocupació Pública, la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Llei 30/1984, de 2 d'agost, el Reial Decret 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprovà el text refós de la llei de l'Estatut dels Treballadors i resta de normativa laboral aplicable vigent.

SEGONA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS.

Per ser admès a la realització de les proves selectives, els aspirants hauran de reunir els següents requisits:

  1.  Tenir nacionalitat espanyola, sense perjudici del disposat a l'art. 57 de la Llei 7/2007, 12 d'abril de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
  2.  Tenir complits els 18 anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa.
  3.  Estar en possessió del certificat d'escolaritat o equivalent.
  4.  No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol Administració Pública.
  5.  No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeix el normal exercici de la funció.
  6.  Coneixement oral de la llengua Catalana ( Certificat A2).
  7.  Carnet de conduir B1.

Aquests requisits s'han de reunir a la data en què finalitza el termini de presentació d'instàncies.

Abans de la signatura del contracte, l'interessat/ada ha de fer constar que no realitza cap altra activitat en cap lloc del sector públic delimitat per l'art.1 de la Llei 53/1984 i no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada ha de declarar-la en el termini de deu dies des de la signatura del contracte, perquè la Corporació Local pugui adoptar l'acord de compatibilitat o incompatibilitat.

TERCERA.- SISTEMA SELECTIU:

La selecció es farà mitjançant concurs oposició:

La valoració dels mèrits aportats pels candidats. ( 25 punts)

Prova tipus test. ( 25 punts)

Valoració dels mèrits aportats:

1. Experiència professional:

Experiència en la realització de tasques de peó de brigada de manteniment i d'altres relacionades amb l'objecte de la convocatòria, a l'administració pública: 0,2 punts per mes complet i continuat de feina fins un màxim de 10 punts.

Experiència en la realització de tasques de manteniment, jardineria, etc i d'altres relacionades amb l'objecte de la convocatòria, a empresa privada: 0,1 punts per mes complet i continuat de feina fins un màxim de 7 punts.

2. Cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça oferta, oferits per institucions públiques o oficials (acreditat mitjançant certificat, títol o diploma de l'organisme corresponent).

- Fins a 29 hores:                                        0.1 punts.

- De 30-49 hores:                                        0.25 punts.

- De més de 50 hores:                                 0.5 punts.

Màxim de punts cursos: 3 punts.

3. Curs de primers auxilis: 1 punt.

4. Coneixements d'informàtica: 1 punt

5. Certificat de manipulador de productes fitosanitaris: 1 punt

6. Cursos en prevenció de riscos laborals: 1 punt per curs fins a un màxim de 2 punts.

No es valoraran els mèrits que no s'acreditin documentalment mitjançant la presentació dels documents que s'especifiquen als paràgrafs anteriors (originals o fotocòpies compulsades). Aquests documents s'hauran de presentar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es puguin valorar si es presenten fora de termini.

El Tribunal podrà demanar a l'interessat les aclaracions o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats amb la sol·licitud per participar en aquest procés selectiu.

Prova tipus test:

Consistirà en contestar un total de 25 preguntes tipus test del temari annex a les presents bases. Les respostes correctes sumaran 1 punt, les errònies restaran 0,5 punts i les preguntes sense contestar 0 punts.

La puntuació final del procés selectiu vendrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes d'acord amb el que s'ha expressat anteriorment, o sia, suma de la puntuació obtinguda en la prova tipus test i en la valoració de mèrits. Per a ser valorats els mèrits els aspirants han d'obtenir una puntuació mínima de 12,5 punts en la prova tipus test. En cas contrari seran declarats com a no aptes.

QUARTA.- PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES.

Les instàncies per prendre part en aquesta convocatòria, en la que els aspirants hauran de declarar sota la seva responsabilitat que reuneixen totes les condicions exigides a la Base Segona, es dirigiran al Batle-President de la Corporació Local i es presentaran en el Registre General d'aquest Ajuntament en hores d'oficina.

Termini de presentació d'instàncies: les instàncies per perdre part en aquesta convocatòria es presentaran en un termini de 15 dies hàbils comptadors des del dia següent de la data de la publicació d'aquestes bases en el BOIB i en la pàgina web de l'Ajuntament d'Ariany.

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el Batle-President dictarà resolució en el termini màxim de 8 dies hàbils, aprovant la llista provisional d'admesos i exclosos explicant el motiu de la seva exclusió, en la qual s'inclourà el nomenament del Tribunal Qualificador, i el dia en què es durà a terme la prova tipus test. L'esmentada Resolució es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web, donant en el seu cas, un termini de 3 dies hàbils per subsanar aquests defectes. En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord ni publicació.

Elevada a definitiva la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, els aspirants s'han de presentar el dia assenyalat provists de D.N.I. Aquesta Resolució es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web.

CINQUENA.- TRIBUNAL DE SELECCIÓ.

1.- L'òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home.

2.- El personal d'elecció o de lliure designació política i el personal eventual, no poden formar part dels òrgans de selecció.

3.- La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar aquesta en representació o per compte de ningú.

4.- El Tribunal Qualificador estarà constituït per tres membres. Haurà de comptar amb un president/a, un secretari/a que actuarà amb veu i vot i un vocal. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a la exigida per a l'accés a les places convocades.

5.- El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/a i les seves decisions s'adoptaran per majoria.

6.- El President pot ser nomenat entre els membres de la Corporació convocant o entre el personal al servei de les Administracions Públiques.

7.- Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'article 28 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

8.- Són funcions del Tribunal Qualificador

a) Preparar les proves selectives, assistir al seu desenvolupament i efectuar la seva correcció.

b) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establertes en aquestes bases.

c) Requerir, si escau, les persones aspirants que hagin acreditat en temps mèrits amb defectes formals, a l'efecte de la seva esmena, o quan necessiten un aclariment d'algun dels mèrits acreditats dins el termini, i en la forma escaient.

d) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.

e) Resoldre les reclamacions presentades, en el termini establert i en la forma escaient, per les persones aspirants.

f) Elevar al Batle/essa la composició definitiva de la borsa.

El Tribunal de Selecció estarà integrat per:

PRESIDENT: Un funcionari de l'Ajuntament d'Ariany

VOCAL: Un funcionari de l'Ajuntament d'Ariany

SECRETARI: Secretari de la Corporació Local. ( amb veu i vot)

El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu.

L'abstenció o recusació dels membres del Tribunal se substanciarà d'acord amb el que disposen els art.28 i 29 de la llei 30/1992 de 26 de novembre.

BORSA DE TREBALL:

Es crearà una borsa de treball amb tots els d'aspirants declarats aptes, ocupant els llocs d'aquesta borsa per ordre de major puntuació, per tal de cobrir temporalment baixes de malaltia, vacances o renúncies.

L'ordre de l'oferta d'incorporació seguirà estrictament el de la puntuació obtinguda a la selecció realitzada.

En cas de què, comunicada a un integrant d'aquesta borsa l'existència de la vacant, aquest no manifesti la seva voluntat d'ocupar la plaça, passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa i ocuparà el seu lloc el següent de la llista.

En tos cas, l'existència d'aquesta borsa de treball, no enerva la potestat de l'Ajuntament de convocar un nou procés selectiu per cobrir la possible vacant.

Aquesta borsa de treball anul·larà els borsins o borses existents amb anterioritat.

RECURSOS:

Contra l'acord d'aprovació d'aquestes bases, hom pot interposar

Directament, el recurs contenciós-administratiu, regulat als art. 45 i següents de la Llei de la Jurisdicció Contenciosa-administrativa de 13 de juliol de 1998 davant el Tribunal competent, dins el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la publicació.

Potestativament, el recurs de reposició, regulat als arts. 116 i següents de Procediment Administratiu Comú, davant Batlia de l'Ajuntament dins el termini d'un mes comptat a partir del dia següent al de la publicació del present acord. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar el recurs contenciós-administratiu, dins el termini de 6 mesos comptats a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

 

Ariany, 18 de juny de 2024

El batle Joan Ribot Mayol

 

ANNEX I TEMARI

 

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978: principis generals. Els drets i els deures fonamentals. L'Administració pública: principis constitucionals.

Tema 2. La Llei 39/2015, d´1 d´octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: objecte i àmbit d'aplicació. Els drets dels ciutadans en les relacions amb les administracions públiques.

Tema 3. El municipi. Territori, població i organització a la Llei 7/1985, de 2 d´abril, reguladora de les bases del règim local.

Tema 4. Seu electrònica: concepte. La Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Ariany procediments i serveis.

Tema 5. El personal al servei de les administracions públiques. Categories. Drets i deures.

Tema 6. El municipi d'Ariany. Geografia. Història i serveis.