Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ARIANY

Núm. 395700
Bases i convocatòria que regeixen la concessió d'ajuts econòmics per les famílies usuàries del menjador escolar del CEIP Guillem Frontera Pascual d'Ariany pel curs escolar 2023-2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que per acord de ple de data 18 de juny de 2024, s'ha adoptat el següent acord:

Primer.- Aprovar les bases i la convocatòria que regeixen la concessió d'ajuts econòmics per les famílies usuàries del menjador escolar del CEIP Guillem Frontera Pascual d'Ariany.

Segon.- El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils comptadors de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el BOIB.

Tercer.- Lloc i forma de presentació de sol·licituds: en el registre general d'entrada de l'ajuntament d'Ariany o per mitjà de registre telemàtic.

Quart.- Beneficiaris de les subvencions: les persones determinades en el punt 5 de les bases el text de les quals s'adjunta.

Cinquè.- Documentació que han de presentar els beneficiaris: la que es determina en el punt 10 de les bases el text de les quals s'adjunta.

BASES I CONVOCATÒRIA QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D'AJUTS ECONÒMICS PER LES FAMÍLIES USUÀRIES DEL MENJADOR ESCOLAR DEL CEIP GUILLEM FRONTERA PASCUAL D'ARIANY PEL CURS ESCOLAR 2023-2024.

1. Objecte i finalitat.

L'objecte d'aquesta convocatòria és atorgar diverses ajudes econòmiques dirigides a les famílies usuàries del menjador escolar del CEIP Guillem Frontera Pascual d'Ariany durant el curs escolar 2023 – 2024 i que reuneixin els requisits establerts en aquestes bases.

2. Règim jurídic.

Les ajudes a atorgar es regiran, a més de per l'establert en aquestes bases, pels preceptes bàsics continguts en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en el seu Reglament de desenvolupament, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.

3. Procediment de concessió.

De conformitat amb el que disposa l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les ajudes regulades en aquest decret seran tramitades mitjançant el procediment de concurrència competitiva.

4. Crèdits pressupostaris.

El crèdit total destinat a aquesta convocatòria ascendeix a un total de 5.000,00 euros que s'imputaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 920/48004 del pressupost de 2024 fins a l'exhauriment del crèdit, i atenent a l'orde d'entrada de les sol·licituds.

5. Requisits dels beneficiaris.

Podran beneficiar-se de les ajudes d'aquestes bases les següents persones:

- Els pares o mares d'alumnat del CEIP Guillem Frontera Pascual d'Ariany, els fills dels quals siguis usuaris del servei de menjador escolar. Aquest requisit es justificarà mitjançant la presentació de certificat emès per l'empresa adjudicatària del servei de menjador en què s'acrediti els mesos que l'alumne ha estat usuari del menjador durant el curs escolar 2023-2024.

- L'alumne usuari del menjador escolar ha d'estar empadronat en el municipi d'Ariany, juntament amb el seu pare o mare o representant legal, al manco des del 15 de setembre del 2023 fins el 15 de juny de 2024.

- És imprescindible no rebre altra ajuda de qualsevol altra administració pública pel mateix concepte.

 

6. Incompatibilitats.

Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria no són compatibles amb altres subvencions o ajudes per la mateixa finalitat.

No podran obtenir la condició de persones beneficiàries d'aquestes ajudes els que incorrin en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret Legislatiu 2/2005 de 28 de desembre.

Així mateix, els beneficiaris han d'estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i no tenir deutes amb l'ajuntament d'Ariany.

7. Quantia de l'ajut.

La quantia de l'ajut serà de 150 euros per curs escolar per alumne usuari del servei de menjador escolar.

Aquesta quantia serà prorratejada pel nombre de mesos efectius que l'alumne hagi estat usuari del servei, entenent que si ho ha estat dels 9 mesos rebrà la quantia completa.

8. Termini i lloc per a la presentació de sol·licituds:

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils comptats a partir de la publicació d'aquestes convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds d'ajut han d'anar adreçades a la Batlia de l'ajuntament d'Ariany, i s'han de presentar, juntament amb la documentació exigida i l'acreditació dels requisits exigits al Registre Municipal de l'ajuntament d'Ariany, o bé a través de la seu electrònica de l'ajuntament d'Ariany.

La presentació de la sol·licitud d'ajuda fora del termini establert serà causa d'inadmissió.

9. Publicitat de la convocatòria.

A l'efecte de donar publicitat a les ajudes que atorga aquest ajuntament, aquestes bases es publicaran en la web municipal www.ajariany.net i en en Butlletí Oficial de les Illes Balears ( BOIB)

10. Sol·licitud i documentació.

Per obtenir l'ajuda s'haurà de presentar en termini la següent documentació:

- Sol·licitud d'ajuda signada pel pare o mare del menor usuari del menjador escolar o en el seu defecte pel representant legal.

- DNI de la persona que signa la sol·licitud i del menor o menors usuaris del menjador.

- Declaració responsable que es reuneixen els requisits per rebre subvencions i que no han rebut subvencions pel mateix concepte d'altres administracions públiques. ( Annex I)

- Justificació emesa per l'empresa adjudicatària del servei de menjador escolar que acrediti els temps que l'alumne ha estat usuari del menjador, o per qualsevol mitjà emès en dret.

11. Procediment, resolució, i pagament de la subvenció.

La gestió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria se subjecta als principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

Les sol·licituds es resoldran per ordre cronològic de presentació, quan s'hagin efectuat les comprovacions, i fins esgotar el pressupost.

La iniciació del procediment de concessió d'ajuts es produeix d'ofici, mitjançant acord del Ple de la Corporació d'aprovació d'aquestes bases, que després seran publicades al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, en la web municipal i en el BOIB.

Les sol·licituds i la documentació presentada seran examinades per una comissió avaluadora que estarà composta pels següents membres:

- President: El Batle.

- Secretari: El de la Corporació.

- 2 vocals: un administratiu i un auxiliar administratiu de l'ajuntament d'Ariany.

Són funcions de la Comissió avaluadora estudiar i avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts, emetre les propostes de resolució i qualsevol altra que exigeixi l'aplicació d'aquesta convocatòria.

En qualsevol cas, la Comissió Avaluadora pot realitzar totes les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'hagi de pronunciar la resolució i sol·licitar tots els informes i la documentació que consideri pertinents per resoldre.

Una vegada avaluades les sol·licituds, en vista de l'informe corresponent, es formularà la corresponent proposta de resolució perquè sigui aprovada per la Batlia.

El termini màxim per resoldre és de 3 mesos, comptadors a partir de l'endemà d'haver finalitzat el termini de presentació de sol·licituds. Una vegada transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució expressa, es podrà entendre desestimada la petició.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el ple en el termini d'un mes, comptador des del moment d'haver rebut la notificació o bé es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, des del moment d'haver rebut la notificació.

12. Justificació de les ajudes.

Per ser una ajuda en atenció a la concurrència d'una determinada situació, el/la perceptor/a no haurà de presentar una altra justificació que l'acreditació d'aquesta situació amb caràcter previ a la concessió, sense perjudici dels controls que poguessin establir-se per a verificar la seva existència.

13. Revocació i reintegrament.

Correspon la revocació de l'ajuda econòmica quan, posteriorment a la resolució de la concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'ajuda. A conseqüència de la revocació quedarà sense efecte, total o parcialment, l'acte de concessió i procedirà el reintegrament de les quantitats indegudament rebudes.

Correspon reintegrar totalment o parcialment l'ajuda concedida i, si correspon, l'exigència dels interessos de demora, en el cas de l'obtenció de l'ajuda sense que es compleixin els requisits necessaris per a obtenir la condició de beneficiari, incloent la falsificació o ocultació de les dades aportades que hagin motivat l'atorgament de la subvenció.

14. Infraccions i sancions.

L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i del títol IV del RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

15. Impugnació.

Contra l'acord d'aprovació d'aquestes bases, que posa fi a la via administrativa, potestativament es pot interposar un recurs de reposició davant el Ple de l'ajuntament d'Ariany en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, o directament un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu competent. Tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 52.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8.1, 25.1, i 46.1 de la Llei 29/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

 

Ariany, 19 de juny de 2024

El batle Joan Ribot Mayol