Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE FELANITX
Núm. 390647
Criteris d'inscripció demandant de la part baixa del Parc Municipal durant les festes de Sant Agustí 2024
Expedient 1817/2024
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Felanitx, en sessió ordinària realitzada el dia 11 de juny de 2024, ha adoptat, entre altres, el següent ACORD que en la seva part dispositiva diu:
«Primer. Promoure la instal·lació de parades diverses a la part baixa del Parc Municipal durant les festes de Sant Agustí 2024, d'acord amb el plànol orientatiu d'ubicació que consta a l'expedient i de conformitat amb les següents condicions:
a) El tipus de lloc de venda serà el següent:
1. Alimentació: itinerants innòcues, modalitat de restaurant amb possibilitat de muntar taules i cadires segons disponibilitat de l'espai (hamburgueseria, rostits, pinxos...), xurros, crepès, gofres, llepolies i fruits secs, gelats, granissats i cafès.
2. Atraccions, tómboles i ruletes: itinerants innòcues, itinerants majors i itinerants menors.
3. Altres llocs: joguines, bijuteria artesanal, complements, roba artesanal, etc..
L'ajuntament es reserva el dret a crear una nova activitat per innovació i possible demanda del públic.
b) Horaris i muntatge:
1. Organització i inici de muntatge: Dia 21 d'agost de 2024 a les 10.30 hores
2. Horaris mínim d'obertura obligatori serà el següent:
3. És recomanable animar a les persones dels llocs adjudicats, obrir l'horabaixa des de l'inici de les festes del dia 23 d'agost fins a dia 1 de setembre de 2024.
4. Quedaran exclosos durant dos anys, tots els llocs sotmesos aquest acord que no compleixin els dies d'obertura obligatòria.
5. En la finalitat d'evitar possibles incidents es durà a terme una inspecció de tots els llocs el dia 23 d'agost de 2024 a les 10.00 hores amb el personal de l'ajuntament; amb l'obligació d'estar present les persones titulars, en el cas de no personar-se la persona titular de la parada a dita inspecció o no complir amb les mesures de seguretat requerides a la inspecció; es procedirà a la retirada de l'autorització d'ocupació del Parc Municipal i haurà d'abandonar el parc abans de les 18.00 hores.
c) Les taxes d'ocupació
El termini d'abonament de les taxes serà abans de dia 21 d'agost de 2024.
1. Llicències per ocupació de llocs amb motiu de fires a la part de baix del Parc Municipal, per metre lineal o fracció i dia, sempre que l'amplada no excedeixi de 2 metres: 2,35€/metre/dia, amb una quota mínima de 13,20€ .
2. Llicències per ocupació de llocs amb motiu de fires a la part de baix del Parc Municipal, amb una amplada superior als 2 metres: 1,10€/m2/dia, amb una quota mínima de 14,40€ .
3. Les sol·licituds indicaran les mesures exactes a ocupar per cada parada, inclòs les viseres obertes i espai real d'ocupació l'hora d'exercir l'activitat.
d) Autoritzacions:
1. L'autorització d'ocupació no podrà ser objecte de donació, cada espai sol·licitat s'haurà de fer una sol·licitud individual.
2. Queda prohibit la venda de begudes alcohòliques exceptuant la cervesa i vi. Els llocs que disposin d'autorització de venda de cervesa i vi tindràn l'obligació d'exposar un cartell indicatiu no es permet la venda ni el consum de begudes a menors de 18 anys; la persona titular queda obligada a col·locar el cartell indicatiu a un lloc visible i complir en tot moment la normativa vigent de, dispensació responsable de begudes alcohòliques.
3. Tots els llocs amb modalitat tipus restaurant, hamburgueseries, rostits, pinxos, que estiguin sotmeses aquest acord hauran de ser tipus remolc, en cap cas casetes.
Segon.- Obrir un termini de 10 dies hàbils per a la presentació de sol·licituds a comptar de l'endemà de la publicació del corresponent anunci en el BOIB. La informació també es podrà obtenir al web de l'Ajuntament. La sol·licitud serà facilitada per l'ajuntament i haurà d'anar acompanyada de la documentació següent:
1. VEHICLES, REMOLCS O SIMILAR DE LLEPOLIES, GRANISSATS, JOGUINES I ALTRES, QUE NO SÓN OBJECTE DE TRANSFORMACIÓ O MANIPULACIÓ EN LA PRÒPIA INSTAL·LACIÓ; PARADES D'ARTESANIA, CAFÈ, LLEPOLIES, GRANISSATS, GOFRES, CREPES, JOGUINES.
1.1. Documentació a lliurar amb la sol·licitud (Annex III)
1. Fotocòpia per a persones físiques del DNI del sol·licitant.
2. Fotocòpia del CIF per a persones jurídiques.
3. Fotocòpia de últim rebut de pagament de l'autònom o cooperativa.
4. Certificat de l'impost d'activitats econòmiques al règim que pertoqui.
5. Pòlissa completa de l'assegurança de responsabilitat civil.
6. Còpia del rebut de l'assegurança contractada de responsabilitat civil.
7. Declaració responsable, model Ajuntament. (Annex I)
8. Inscripció registre de Salut Pública d'establiments minoristes d'alimentació de les Illes Balears en el cas que pertoqui.
9. Certificat d'acreditació de formació d'higiene i qualitat alimentaria.
10. Fotografia de la parada/ remolc amb els productes que es volen vendre.
11. Fitxa tècnica del remolc.
12. Certificat de verificació dels extintors.
13. Bolletí d'inspecció de gas. (en cas de disposar de gas a la parada)
1.2. Documentació a lliurar dia 23 d'agost de 2024:
1. Contracte de la companyia subministradora d'electricitat.
2. VEHICLES, REMOLCS O SIMILAR DE XURROS, CREPS, SNACK, HAMBURGUESERIA, ROSTITS, PINXOS I ALTRES, QUE SÓN OBJECTE DE TRANSFORMACIÓ O MANIPULACIÓ EN LA PRÒPIA INSTAL·LACIÓ. ITINERANTS INNÒCUES
2.1. Documentació a lliurar amb la sol·licitud (Annex IV):
1. Fotocòpia per a persones físiques del DNI del sol·licitant.
2. Fotocòpia del CIF per a persones jurídiques.
3. Fotocòpia de últim rebut de pagament de l'autònom o cooperativa.
4. Certificat de l'impost d'activitats econòmiques al règim que pertoqui.
5. Pòlissa de l'assegurança de responsabilitat civil, amb un capital mínim assegurat 150.000 euros.
6. Còpia del rebut de l'assegurança contractada de responsabilitat civil.
7. Declaració responsable, model Ajuntament. (Annex I)
8. Projecte tècnic d'activitat.
9. Declaració responsable d'instal·lació, inici i exercici d'activitat itinerant. Art.56 Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, model Ajuntament. (Annex II)
10. Certificació de les dades inscrites en el registre autonòmic d'activitats secció II d'activitats itinerants (art. 54).
11. Inscripció registre de Salut Pública d'establiments minoristes d'alimentació de les Illes Balears en el cas que pertoqui.
12. Certificat d'acreditació de formació d'higiene i qualitat alimentaria.
13. Fotografia del remolc amb els productes que es volen vendre.
14. Certificat de verificació dels extintors.
15. Bolletí d'inspecció de gas. (en cas de disposar de gas al remolc)
2.2. Documentació a lliurar dia 23 d'agost de 2024:
1. Contracte de la companyia subministradora d'electricitat.
3. ITINERANTS MAJORS I MENORS
3.1. Documentació a lliurar amb la sol·licitud (Annex V):
1. Fotocòpia per a persones físiques del DNI del sol·licitant.
2. Fotocòpia del CIF per a persones jurídiques.
3. Fotocòpia de últim rebut de pagament de l'autònom o cooperativa.
4. Certificat de l'impost d'activitats econòmiques al règim que pertoqui.
5. Pòlissa de l'assegurança de responsabilitat civil amb un capital mínim assegurat de 150.000 euros per les activitats menors i un capital mínim assegurat de 300.000 per les activitats majors.
6. Còpia del rebut de l'assegurança contractada de responsabilitat civil.
7. Declaració responsable, model Ajuntament. (Annex I)
8. Declaració responsable d'instal·lació, inici i exercici d'activitat itinerant. Art.56 Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, model Ajuntament. (Annex II)
9. Certificació de les dades inscrites en el registre autonòmic d'activitats secció II d'activitats itinerants (art. 54).
10. Projecte tipus d'activitat temporal.
11. Certificat de verificació dels extintors.
12. Certificat de l'oca en vigor de la instal·lació elèctrica per itinerants majors.
13. Fotografia de l'atracció.
3.2. Documentació a lliurar dia 23 d'agost de 2024:
1. En el cas d'activitats itinerants, una vegada fet el muntatge per a poder exercir l'activitat serà necessari presentar certificat tècnic de muntatge subscrit per un tècnic/a competent, acreditatiu que la instal·lació s'ha fet d'acord amb el projecte tipus i amb les condicions mínimes imposades, així com que s'han adoptat totes les condicions de seguretat segons la normativa sectorial d'aplicació.
2. Contracte de la companyia subministradora d'electricitat.
Tercer.- Designar la Comissió de Valoració que estarà integrada per:
1. Regidor de Fires i Mercat.
2. Regidor del Parc Municipal.
3. Encarregada del Mercat.
4. Aparelladora Municipal.
Quart.- El procediment adjudicació serà per puntuació, a ponderar segons els criteris de valoració de cada tipus de lloc serà d'una puntuació de 0 a 10 punts com a màxim.
Criteris de puntuació:
1. Assistència a Fires del Municipi de Felanitx o Revetlles als dos darrers anys: 2 punts.
2. Característiques, innovació i originalitat del producte (qualitat i exclusivitat): 3 punts.
3. Adaptació al lloc destinat d'ocupació i a l'entorn: 3 punts.
4. Estètica, innovació: 2 punts.
Cinquè. - Notificar el present acord a les persones interessades.
Sisè.- Expedir una llicència d'autorització ocasional en circumstàncies especials als llocs adjudicats; la persona titular queda obligada a col·locar la vigent llicència a un lloc visible.
Setè.- Expedir als llocs autoritzats per la venda de cervesa i vi, un cartell l'indicatiu no es permet la venda ni el consum de begudes a menors de 18 anys, la persona titular queda obligada a col·locar el cartell iniciatiu a un lloc visible i complir en tot moment la normativa vigent de, dispensació responsable de begudes alcohòliques.»
Els annexos a què fa referència el present anunci es troben publicats a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx (www.felanitx.org).
Felanitx, document signat electrònicament (13 de juny de 2024)
La batlessa Catalina Soler Torres