Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 387023
Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts econòmics per desenvolupar programes de qualificació inicial en corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre i entitats d’economia social durant el curs 2024-2025
L'article 39.6 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada mitjançant la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, determina que el Govern de l'Estat ha d'establir les titulacions corresponents als estudis de formació professional, així com els aspectes bàsics del currículum de cadascuna d'aquestes titulacions.
El Reial decret 127/2014, de 28 de febrer, pel qual es regulen aspectes específics de la formació professional bàsica dels ensenyaments de formació professional del sistema educatiu, s'aproven catorze títols professionals bàsics, se'n fixen els currículums bàsics i es modifica el Reial decret 1850/2009, de 4 de desembre, sobre expedició de títols acadèmics i professionals corresponents als ensenyaments establerts en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, obre la possibilitat, en la disposició addicional quarta, d'establir i autoritzar altres ofertes formatives de formació professional a l'efecte de donar continuïtat als alumnes amb necessitats educatives especials i respondre a col·lectius amb necessitats específiques.
Per complir aquest Reial decret, es va aprovar l'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 12 de març de 2020 per la qual es regulen els programes de qualificació inicial de les Illes Balears (BOIB núm. 45, de 28 de març de 2020), que té com a objecte regular els programes de qualificació inicial i els programes de qualificació inicial específics que es desenvolupen en l'àmbit de les Illes Balears, d'acord amb les competències que té atribuïdes sobre la matèria l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
L'article 25.3 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, preveu que la Conselleria d'Educació i Universitats pugui establir i autoritzar altres ofertes formatives de formació professional en forma de programes de qualificació inicial.
Aquesta previsió també s'inclou en la disposició addicional primera del Decret 25/2015, de 24 d'abril, pel qual es regulen els ensenyaments de formació professional bàsica del sistema educatiu en el sistema integrat de formació professional de les Illes Balears.
El Reial Decret 659/2023, de 18 de juliol, pel qual es desenvolupa l'ordenació del Sistema de Formació Professional, contempla en el capítol quart, seccions tercera i quarta, les modalitats de l'oferta de Formació Professional dirigides a persones amb necessitats educatives o formatives especials i a persones amb especials dificultats formatives o d'inserció laboral.
L'oferta pública de formació de la Conselleria d'Educació i Universitats no sempre permet atendre determinats col·lectius desafavorits que han abandonat o són susceptibles d'abandonar el sistema educatiu sense haver assolit l'educació secundària obligatòria i que, per tant, tenen una especial dificultat d'inserció en el mercat laboral. Aquesta situació es fa més complicada quan l'alumne manifesta un rebuig a la institució escolar i la seva actitud no ha millorat després d'haver rebut diferents mesures de suport educatiu. És per això que resulta convenient establir una oferta addicional que suposi una oportunitat excepcional per a aquests alumnes, la qual s'ha de fer mitjançant la col·laboració amb corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre i entitats d'economia social amb experiència i amb mitjans específics per atendre aquests col·lectius. Aquesta col·laboració s'ha fet efectiva durant els darrers anys mitjançant convocatòries d'ajuts per impartir programes de qualificació inicial, que han demostrat ser una segona oportunitat per a aquest tipus d'alumnat.
Els ajuts econòmics objecte d'aquesta convocatòria permeten desenvolupar, durant el curs 2024-2025, programes de qualificació inicial en corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre i entitats d'economia social.
Aquesta convocatòria està inclosa en la línia III.4.30 del Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB per als exercicis 2024-2026, aprovat per Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril de 2024).
Els ajuts que es concedeixen a l'empara d'aquesta convocatòria no es consideren ajuts d'Estat atès que, d'acord amb l'apartat 2 de la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajut estatal conforme al que disposa l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (DOUE C 262/1, de 19 de juliol de 2016), l'educació pública organitzada dins el sistema nacional d'educació finançada i supervisada per l'Estat pot considerar-se una activitat no econòmica. Aquests principis poden comprendre serveis d'educació pública com és la formació professional.
El Decret 1/2024, de 4 de gener, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, estableix les competències i l'estructura orgànica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel decret 16/2023, de 20 de juliol, i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost.
El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, té com a objecte determinar el règim jurídic de les subvencions, i l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009) estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura. L'article 4 de l'Ordre esmentada estableix que les convocatòries d'ajuts s'han d'aprovar per Resolució de la consellera d'Educació i Cultura.
Per tot això, segons el que disposen l'article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i l'article 4 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma; a proposta de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva per impartir els programes de qualificació inicial en l'àmbit territorial de les Illes Balears durant el curs 2024-2025, que figura en l'annex 1 d'aquesta Resolució, i als annexes 2 a 14.
2. Establir l'oferta dels programes de qualificació inicial susceptibles de subvenció, d'acord amb l'annex 2 d'aquesta Resolució.
3. Aprovar els criteris de valoració dels projectes objecte de subvenció, segons els annexos 3 i 4 d'aquesta Resolució.
4. Establir el model de sol·licitud d'ajuts per als programes de qualificació inicial, que figura en l'annex 5 d'aquesta Resolució.
5. Aprovar la declaració i els compromisos del beneficiari, que figuren en l'annex 6 d'aquesta Resolució.
6. Establir les despeses subvencionables, d'acord amb el que figura en l'annex 7 d'aquesta Resolució.
7. Aprovar la distribució del pressupost de despeses, segons consta en l'annex 8 d'aquesta Resolució.
8. Establir el model de compromís de col·laboració entre el beneficiari i el centre de treball, que figura en l'annex 9 d'aquesta Resolució.
9. Establir el model d'acceptació de la subvenció atorgada per la Conselleria d'Educació i Universitats, que figura en l'annex 10 d'aquesta Resolució.
10. Aprovar el model de compte justificatiu de despeses, que figura en l'annex 11 d'aquesta Resolució.
11. Establir el model de memòria dels mòduls dels programes, que figuren en l'annex 12 d'aquesta Resolució.
12. Establir el model de compromís d'incorporació al programa, que figura en l'annex 13 d'aquesta Resolució.
13. Establir el model de declaració de veracitat de dades bancàries, que figura en l'annex 14 d'aquesta Resolució.
14. Comunicar aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (17 de juny de 2024)
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany
ANNEX 1 Convocatòria d'ajuts econòmics per desenvolupar programes de qualificació inicial en corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre i entitats d'economia social durant el curs 2024-2025
Primer Objecte i àmbit territorial de la convocatòria
1. L'objecte d'aquesta convocatòria és ajudar a finançar la impartició dels programes de qualificació inicial en l'àmbit territorial de les Illes Balears durant el curs 2024-2025 per part de les corporacions locals, mancomunitats i entitats que consten en el punt quart d'aquest annex.
2. Els ajuts són subvencions que es convoquen per impartir els programes que figuren en el punt segon d'aquest annex.
Segon Projectes subvencionables
1. A l'empara d'aquesta convocatòria, es poden concedir subvencions a corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre i entitats d'economia social per a projectes que permetin impartir alguna de les modalitats de programes de qualificació inicial que figuren a continuació:
Les característiques d'aquestes dues modalitats de programes de qualificació inicial es detallen en l'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 12 de març de 2020 per la qual es regulen els programes de qualificació inicial a les Illes Balears (BOIB núm. 45, de 28 de març de 2020).
2. Les corporacions locals, mancomunitats i entitats han de presentar un projecte per a cada programa per al qual sol·licitin subvenció i n'han de concretar els aspectes pedagògics. El contingut del projecte ha de ser el que figura en el punt desè d'aquest annex.
3. Cada corporació local, mancomunitat o entitat pot sol·licitar la subvenció per ajudar a finançar la impartició de fins a un màxim de dos programes i ha d'indicar l'ordre de preferència de cadascun per si no hi ha fons suficients per atendre totes les peticions. Els fons de la convocatòria atenen preferentment el primer projecte presentat i, si hi ha fons suficients, es pot finançar el segon projecte que s'hagi presentat.
Tercer Import de la convocatòria i partida pressupostària
1. El crèdit màxim disponible destinat als ajuts que s'han de distribuir en aquesta convocatòria és de 0 euros en el pressupost per a l'exercici 2024 i d'1.046.250,00 euros en el pressupost per a l'exercici 2025, a càrrec dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. La distribució del pressupost de l'any 2025 per partides pressupostàries és la següent:
3. L'import de la subvenció de cada projecte ha de ser de fins al cent per cent de la sol·licitud, amb un màxim de 58.125,00 euros per projecte. Els projectes poden tenir un cost superior al límit esmentat però, en aquest cas, el finançament objecte d'aquesta convocatòria no pot superar la quantitat esmentada.
4. Atès que aquesta subvenció s'imputa a més d'una partida pressupostària, l'assignació és vinculant per l'import total i no per cada partida, de conformitat amb la normativa aplicable.
Quart Requisits per ser beneficiaris
1. Poden sol·licitar les subvencions que es preveuen en aquesta convocatòria corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre i entitats d'economia social, sempre sota la coordinació de l'Administració educativa.
2. Per impartir els programes de qualificació inicial específics, els òrgans beneficiaris han de tenir experiència reconeguda en la inclusió social i laboral de persones amb discapacitat intel·lectual.
3. Els sol·licitants de la subvenció que es convoca no han d'estar sotmesos en cap de les prohibicions per ser-ne beneficiaris que s'estableixen en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
4. Els beneficiaris han de complir les obligacions que figuren en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, els compromisos de l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura i els requeriments que s'especifiquen en aquesta convocatòria.
Cinquè Gratuïtat del programa per als alumnes
Els programes de qualificació inicial són gratuïts per als alumnes.
Sisè Compatibilitat
Els ajuts convocats en aquesta Resolució són incompatibles amb altres ajuts que es puguin rebre de l'Administració o d'altres entitats públiques o privades per implementar els projectes objecte de la subvenció.
Setè Criteris objectius i de preferència que han de regir la concessió
1. El règim de concessió dels ajuts és el de concurrència competitiva, d'acord amb els criteris de publicitat, transparència, igualtat i no discriminació.
2. La convocatòria té un únic procediment d'avaluació i resolució. Tots els projectes s'han de valorar d'acord amb els criteris que figuren en l'annex 3 d'aquesta Resolució. La puntuació de cada projecte és la suma del valor de tots els criteris tinguts en compte. Els projectes que no aconsegueixin una puntuació mínima de 9 punts en el barem de l'annex esmentat no podran ser objecte de finançament.
3. Els ajuts s'han d'atorgar per ordre de puntuació dels projectes que es presentin com a primera opció, fins a arribar a exhaurir el crèdit.
4. Una vegada assignats els fons entre els projectes acceptats com a primera opció, i si encara hi ha crèdit romanent, es pot assignar l'ajut als projectes presentats com a segona opció per ordre de major a menor puntuació obtinguda en la valoració.
5. En el cas que dos projectes tenguin la mateixa puntuació, té preferència aquell que tengui la puntuació més alta en la suma de l'apartat 3 i dels apartats 8.c), 8.e), 8.f), 8.h) i 8.i) de l'annex 3 d'aquesta Resolució.
6. En el cas que, abans de la publicació de la Resolució de concessió dels ajuts, algun dels beneficiaris desisteixi a dur a terme un projecte, la subvenció s'ha d'atorgar al projecte amb la puntuació més alta en primera opció dels sol·licitants, i si no n'hi ha cap en primera opció, s'ha d'atorgar al projecte amb la puntuació més alta dels de la segona opció.
Vuitè Sol·licitud
1. La convocatòria està a disposició dels interessats a la pàgina web http://fp.caib.es i a la Seu Electrònica de l'Administració autonòmica.
2. La sol·licitud, juntament amb la documentació que figura en el punt novè d'aquest annex, s'ha de presentar de manera telemàtica. S'ha d'emplenar i finalitzar el tràmit telemàtic de la Seu Electrònica de la CAIB amb el codi SIA 3054564 mitjançant alguns dels sistemes d'identificació següents:
3. En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, d'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els ha de requerir perquè la presentin en la forma indicada anteriorment. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud la data en la qual s'ha esmenat i s'ha presentat a través d'un registre electrònic.
4. Aquesta documentació s'ha de presentar dins el termini de quinze dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
5. De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015 i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, l'Administració pot obtenir, si l'interessat l'autoritza expressament i ho fa constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària Estatal i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'Administració pot obtenir el certificat de les obligacions amb la Seguretat Social, excepte si el sol·licitant s'hi oposa expressament. En cas de no autoritzar o oposar-se a que l'Administració faci les consultes necessàries, el sol·licitant haurà d'aportar els certificats necessaris.
Novè Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud
1. Si és la primera vegada que una corporació local, mancomunitat o entitat participa en una convocatòria d'aquest tipus o bé si hi ha hagut algun canvi respecte a la documentació presentada en altres convocatòries, s'ha d'adjuntar amb el tràmit de sol·licitud, la documentació següent:
2. D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, l'òrgan competent pot obtenir les dades que siguin necessàries per tramitar aquesta sol·licitud provinents de documents elaborats per altres administracions que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, i que siguin necessaris per tramitar aquesta sol·licitud, excepte oposició expressa de la persona interessada.
3. D'acord amb l'article 9.1 de la Llei 39/2015, la Conselleria d'Educació i Universitats ha de verificar les dades d'identitat (DNI) del representant.
4. L'interessat ha d'adjuntar l'annex 3 a la sol·licitud, en el qual consten els criteris de valoració amb autovaloració.
5. A més, ha de signar digitalment el document adjunt com a annex 6 d'aquesta Resolució, que trobarà en el moment de fer el tràmit telemàtic. Aquest document permet fer constar les declaracions i els compromisos del beneficiari.
6. Juntament amb la sol·licitud, s'ha de presentar el projecte de formació que és objecte de la subvenció. Aquest ha de tenir els continguts mínims que figuren en el punt següent. El projecte ha de tenir un màxim de 25 folis DIN A4, sense comptar la portada, l'índex ni els annexos. La lletra ha de ser arial de 12 punts i l'interlineat, senzill. El projecte ha de permetre impartir els programes de qualificació inicial que figuren en l'annex 2.
Desè Contingut mínim dels projectes
1. Els projectes han de tenir en compte les característiques relatives a la durada i l'estructura dels programes de qualificació inicial i a l'atribució docent dels mòduls que formen part dels programes de qualificació inicial als quals pertany la formació objecte d'aquesta convocatòria i que figuren en l'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 12 de març de 2020 per la qual es regulen els programes de qualificació inicial a les Illes Balears.
2. Cada projecte, tant si es tracta d'un programa PQI com d'un PQIE, ha de tenir el contingut mínim que figura a continuació:
3. A efectes de la valoració, el projecte, a més, pot incloure:
Onzè Instrucció i resolució del procediment
1. L'inici i la Resolució del procediment per concedir les subvencions regulades en aquesta convocatòria corresponen al conseller d'Educació i Universitats.
2. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment és la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa.
Dotzè Fase de preavaluació i esmena de la sol·licitud
1. La Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa ha d'examinar les sol·licituds i ha de fer els tràmits oportuns per verificar que es compleixen les condicions per adquirir la condició de beneficiari de la subvenció.
2. La Direcció General esmentada ha de publicar a la seva pàgina web (http://fp.caib.es) la llista d'entitats que han presentat la sol·licitud per obtenir els ajuts que estableix aquesta convocatòria.
3. Si s'adverteixen defectes formals o l'omissió de documents requerits, s'ha de requerir l'ens interessat perquè esmeni el defecte o aporti els documents exigits en el termini de tres dies hàbils, amb l'advertiment exprés que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició, amb la Resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21.1 de la Llei 39/2015.
4. A més, la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la Resolució, tal com preveu l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.
Tretzè Avaluació de les sol·licituds
1. L'examen i la valoració de les peticions correspon a la Comissió Avaluadora, que ha d'exercir les funcions següents:
2. La Comissió Avaluadora ha d'estar formada pels membres següents:
Catorzè Proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts
1. La directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa, de forma motivada i amb fonament, en l'informe de la Comissió Avaluadora, ha d'emetre la proposta de resolució provisional de concessió i de denegació dels ajuts, la qual ha de recollir la llista de les entitats beneficiàries proposades per a l'atorgament de la subvenció, així com la relació de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa de l'exclusió.
2. La proposta de resolució provisional s'ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa (http://fp.caib.es). La cap del Servei de Planificació i Participació ha de certificar aquesta publicació, i l'òrgan instructor ha d'incorporar el certificat a l'expedient.
3. Les entitats interessades tenen un termini de deu dies hàbils des de l'endemà de la data de publicació de la proposta de resolució provisional per presentar les al·legacions que considerin adequades i per fer les modificacions a la sol·licitud inicial en els termes de l'article 16.3 del Text refós de la Llei de subvencions. Això s'ha de fer mitjançant un escrit adreçat al director general de Formació Professional i Ordenació Educativa, que s'ha de presentar de manera telemàtica. S'ha d'emplenar i finalitzar el tràmit telemàtic d'al·legacions de la Seu Electrònica. En cas de presentar-lo de manera presencial, l'Administració, conforme al que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè el presentin en la forma indicada anteriorment.
Quinzè Proposta de resolució definitiva
1. Una vegada l'òrgan instructor hagi examinat i resolt les al·legacions presentades, ha de formular la proposta de resolució definitiva i l'ha de publicar a la pàgina web http://fp.caib.es en el termini màxim de 25 dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució provisional.
2. Una vegada publicada la proposta de resolució definitiva, els beneficiaris han de comunicar a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa l'acceptació de la subvenció en els termes de la proposta de resolució de concessió (annex 10). En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si, en el termini de vuit dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució definitiva, no es fa constar el contrari.
3. La proposta de resolució definitiva s'ha d'elevar al conseller d'Educació i Universitats.
4. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari. El dret a rebre la subvenció s'adquireix a partir de la publicació de la Resolució que n'estableix la concessió.
Setzè Resolució de concessió
1. El conseller d'Educació i Universitats ha de dictar, de forma expressa i motivada, la Resolució que concedeix i denega els ajuts, estableix la quantia exacta de cadascun i informa dels recursos administratius pertinents. En aquesta Resolució també hi han de figurar els desistiments de les sol·licituds presentades que es produeixin des de la publicació de la proposta de resolució definitiva a què fa referència el punt quinzè d'aquest annex.
2. En el cas que la convocatòria no es resolgui i notifiqui en el termini de sis mesos comptadors des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, totes les sol·licituds s'han d'entendre desestimades.
3. Les entitats beneficiàries han de quedar adscrites a un centre públic de referència a l'efecte de custòdia dels documents oficials d'avaluació. Aquesta adscripció s'ha de publicar en la Resolució de concessió.
4. La Resolució del conseller s'ha de notificar als ens mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General Formació Professional i Ordenació Educativa (http://fp.caib.es).
5. Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat.
Dissetè Inclusió en la llista de beneficiaris
En el cas que s'atorgui l'ajut, la seva acceptació comporta que el sol·licitant accepta ser inclòs en la llista de beneficiaris que es publica electrònicament o per altres mitjans, en la qual s'indiquen els ens beneficiaris, el nom de les operacions i la quantitat de fons públics assignats a cada projecte.
Divuitè Activitats formatives
1. Les activitats formatives han de començar, com a tard, el 16 d'octubre de 2024, i han d'haver acabat quan s'hagin complert les 1.000 hores del programa (o les 1.010 hores dels programes d'Auxiliar de Lampisteria i Climatització Domèstica, Auxiliar de Manteniment de Sistemes i Equips d'Embarcacions Esportives i d'Esbarjo i Auxiliar de Muntatge i Manteniment de Sistemes Microinformàtics), respectant sempre el període de quaranta setmanes de formació com a màxim.
2. Les activitats formatives s'inicien amb la jornada d'acolliment que ha d'organitzar cada corporació local, mancomunitat o entitat per explicar a l'alumnat les característiques del programa, el procediment d'avaluació, els criteris de qualificació, l'assistència, les sortides professionals i la resta d'aspectes relatius als ensenyaments de formació professional que imparteixen.
3. Els beneficiaris han de lliurar als alumnes el material didàctic o fungible previst en el projecte aprovat.
4. La Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa donarà les instruccions a les corporacions locals, les mancomunitats i les entitats que resultin beneficiàries d'una subvenció en aquesta convocatòria perquè presentin la documentació d'inici de curs que es requereixi mitjançant el tràmit telemàtic corresponent que es trobarà a la pàgina http://fp.caib.es. Aquesta documentació inclou les titulacions dels formadors, així com l'equip educatiu i mòduls que desenvolupa cada membre, personal de gestió, administració... dates d'inici del programa, d'inici de les activitats lectives, d'acabament de les activitats lectives abans de les pràctiques i després de les pràctiques, i d'acabament del programa.
5. Els formadors que per primera vegada intervenen en algun programa han de lliurar còpia de les seves titulacions.
6. Els formadors que repeteixen docència del mateix mòdul i del mateix programa de qualificació inicial pel qual ja enviaren les titulacions en convocatòries anteriors, no serà necessari que enviïn les seves titulacions.
7. L'Administració revisarà que les titulacions de tots els formadors compleixin els requisits que marca l'Ordre que regula els programes, així que podrà requerir les titulacions d'antics formadors si ho considera oportú. A les instruccions d'inici de curs els beneficiaris podran autoritzar o oposar-se a què l'administració pugui consultar les titulacions dels seus formadors. Si el beneficiari s'oposa a que l'administració pugui fer aquesta consulta, o bé, l'administració no pot accedir a la informació necessària, llavors el beneficiari haurà d'enviar les titulacions que se li requereixin.
8. L'horari del grup, dels professors i el calendari escolar amb els festius elegits pel centre s'han d'introduir al programa GESTIB. L'administració accedirà al GESTIB i verificarà que es compleixen les hores mínimes de docència de cada un dels mòduls del programa, d'acord amb el que s'indica a l'Annex 1 de l'Ordre que regula aquests programes.
Dinovè Obligacions dels beneficiaris
1. Els ens que resultin beneficiaris d'acord amb el que es disposa en aquesta convocatòria resten sotmesos a les obligacions que estableixen l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005 i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.
2. És obligació dels beneficiaris dur a terme l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció, justificar la realització de l'activitat i l'aplicació dels fons rebuts a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció, així com complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció. Els beneficiaris no poden subrogar o subcontractar, ni parcialment ni totalment, el desenvolupament del curs. A aquests efectes, la contractació laboral del personal docent necessari per impartir la formació subvencionada no es considera subcontractació. Els beneficiaris no poden percebre cap pagament dels alumnes.
3. En el cas que el beneficiari hagi rebut una subvenció per dur a terme més d'un programa, ha de presentar un compte justificatiu per cadascun dels programes finançats.
4. Els beneficiaris han de disposar d'un sistema de comptabilitat separat o d'un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb la subvenció concedida.
5. Els beneficiaris han de fer constar el finançament de la Conselleria d'Educació i Universitats de manera expressa en tota la documentació i en la publicitat relativa al programa.
6. Els beneficiaris han de conservar la documentació justificativa de les despeses de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
7. Els beneficiaris han d'utilitzar el programa de gestió acadèmica i administrativa de la Conselleria d'Educació i Universitats (GESTIB) per formalitzar les dades relatives a la corporació local, la mancomunitat o l'entitat que imparteix la formació, així com les dades sobre el professorat, les dades de matrícula, d'avaluació, de pràctiques i de control d'assistència de l'alumnat i del professorat, els horaris i el calendari escolar. La Direcció General de Professional i Ordenació Educativa ha de facilitar a les entitats beneficiàries el protocol d'accés a aquest programa.
8. Els beneficiaris han de presentar tota la documentació requerida en els terminis establerts en aquesta convocatòria a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa.
9. Els beneficiaris han de contractar dues assegurances: una assegurança que inclogui les contingències d'accidents i de responsabilitat civil per als alumnes, i una altra assegurança que inclogui les contingències d'accidents i de responsabilitat civil per als professors.
10. Els beneficiaris s'asseguraran que tots els alumnes que accedeixin a les pràctiques estaran donats d'alta a la seguretat social.
11.Els beneficiaris han de presentar una memòria del programa. El model de memòria es troba a la pàgina http://fp.caib.es i a l'annex 12.
12. Els beneficiaris han de presentar, juntament amb la memòria, un certificat emès pel director del programa en què figurin les hores fetes pels alumnes i pels professors.
13. Els beneficiaris han de complir les disposicions legislatives sobre protecció de dades de caràcter personal; concretament, la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals; el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE.
Vintè Despeses subvencionables
1. Només són subvencionables les despeses que, de manera inequívoca, responguin a la natura de l'activitat subvencionada. El període de cobertura de les despeses subvencionables comprèn des dels vint dies anteriors al dia d'inici de les activitats lectives fins als vint dies posteriors a les 1.000 hores de compliment obligat del programa (o de les 1.010 hores dels programes d'Auxiliar de Lampisteria i Climatització Domèstica, Auxiliar de Manteniment de Sistemes i Equips d'Embarcacions Esportives i d'Esbarjo i Auxiliar de Muntatge i Manteniment de Sistemes Microinformàtics). Aquest període no lectiu s'ha de destinar a la preparació, coordinació, planificació, avaluació final i memòria, entre d'altres, per dur endavant i finalitzar el programa objecte de la convocatòria, respectant sempre el termini de 44 setmanes com a màxim.
2. Se subvencionen, com a despeses directes, les retribucions del personal que imparteix docència directa als alumnes; l'amortització dels equips didàctics, les plataformes tecnològiques i els béns inventariables utilitzats per dur a terme el programa; el lloguer de les instal·lacions on es desenvolupa el projecte; els materials didàctics; les despeses de transport dels alumnes que estiguin autoritzades per la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa; les assegurances d'accidents i de responsabilitat civil que cobreixen aquestes contingències per als alumnes i els professors, les despeses relacionades amb la seguretat social dels alumnes que realitzin el mòdul de pràctiques, i les despeses per publicitat.
3. Se subvencionen, com a despeses indirectes, les despeses de gestió, incloses les de direcció i coordinació; les despeses d'administració; les despeses d'assessoria i de gestoria fiscal i laboral, i altres costs com l'energia elèctrica, l'aigua, la calefacció i la climatització, i la neteja de les instal·lacions on es duu a terme el projecte.
4. Les despeses subvencionables tenen les concrecions i els límits que s'estableixen en l'annex 7 d'aquesta Resolució, d'acord amb les condicions establertes en l'article 40 del Text refós de la Llei de subvencions.
Vint-i-unè Justificació de la subvenció
1. Només es consideren justificades les despeses realitzades, efectivament fetes, pagades i justificades mitjançant factures o documents comptables de valor probatori equivalent, entenent com a tals qualsevol document presentat per justificar que el que reflecteix la comptabilitat correspon a la realitat i és conforme amb les normes vigents en matèria comptable.
2. Una vegada presentada la liquidació de l'operació o les operacions, no s'admetran justificants de despeses que no s'hagin inclòs inicialment en la liquidació.
3. Només són admissibles les factures que s'hagin emès conformement als requisits reglamentaris exigibles i que contenguin una descripció completa i detallada del subministrament del bé o de la prestació del servei a què es refereixen. Si la factura conté claus que fan incomprensible l'objecte de la transacció, s'ha d'aportar l'albarà de lliurament corresponent. Si, tot i així, seguís sense ser clara la identificació del bé o servei, s'ha d'acompanyar d'un escrit explicatiu dels béns o serveis adquirits.
4. Tots els originals de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent s'han d'estampillar amb un segell que indiqui que la despesa està finançada per la Conselleria d'Educació i Universitats. També s'hi ha d'indicar la Resolució de convocatòria de les subvencions a la qual s'imputa la despesa, el diari oficial en què s'ha publicat i el percentatge i la quantitat de la factura que s'imputa a la justificació (només en el cas de factures d'amortització). La falta d'estampillat dels originals de les factures suposa no admetre la despesa corresponent com a elegible. El segell d'estampillat ha de seguir el model següent:
Despesa finançada per la Conselleria d'Educació i Universitats.
Resolució del conseller d'Educació i Universitats d__ d________ de 20__
(BOIB núm.___, d__ d__________)
Percentatge/quantia imputada:
Data i signatura:
En el cas de factures electròniques o documents comptables electrònics de valor probatori equivalent, s'adjuntarà un document ad hoc signat electrònicament, on es deixarà constància que la relació de factures o documents comptables electrònics de valor probatori equivalent que hi apareguin estan finançats per la Conselleria d'Educació i Universitats, indicant la Resolució de convocatòria de la subvenció a la qual s'imputa la despesa, el diari oficial en què s'ha publicat, el número de cada factura, el nom i el CIF del seu proveïdor, el percentatge d'imputació i la quantitat de cada factura que s'imputa a la justificació (només en el cas de factures d'amortització).
5. Els documents que es presentin per justificar les despeses han de ser perfectament llegibles. No s'admetran documents incomplets o que continguin modificacions o ratllades. Qualsevol aclariment o explicació d'aquests documents s'ha de fer en un escrit que s'ha d'adjuntar al compte justificatiu.
6. D'acord amb la legislació vigent, el representant legal de l'entitat o la persona que tengui les facultats de representació per actuar en nom de la persona jurídica sol·licitant de la subvenció ha de signar tots els escrits que acompanyen el compte justificatiu.
Vint-i-dosè Justificació dels pagaments
1. Qualsevol document de despesa ha d'anar acompanyat del justificant de pagament corresponent. Com a norma general, s'accepten els extractes bancaris obtinguts per via telemàtica sempre que contenguin la informació suficient de la persona titular del compte bancari, la numeració completa (24 dígits), el perceptor, les dates i els imports dels càrrecs bancaris.
2. No s'admeten pagaments en efectiu per import superior als tres-cents euros per cada proveïdor o creditor, per prestació de serveis i per operació.
3. En els casos en què no s'admet el pagament en efectiu, no es considera justificat el pagament que s'acredita mitjançant un simple rebut signat per la persona perceptora.
4. La forma d'acreditar els pagaments en efectiu és mitjançant un rebut signat i segellat pel proveïdor en el qual ha d'estar suficientment identificada la persona o empresa que rep l'import, i en el qual ha de constar el número i la data d'emissió del document de despesa que es liquida. En el supòsit que el pagament s'acrediti mitjançant un rebut consignat en el mateix document que suporta la despesa, aquest ha de contenir la signatura i el segell del proveïdor i el segell de «pagat». En ambdós casos és necessària l'aportació de l'apunt comptable corresponent.
5. Quan els pagaments s'hagin fet mitjançant un xec, aquest ha de ser nominatiu i se n'ha d'aportar còpia. A més, s'ha d'indicar la data de cobrament i el justificant bancari del moviment originat pel cobrament del xec.
6. En els pagaments fets mitjançant transferència bancària s'ha d'aportar la justificació completa de la transferència feta i és indispensable identificar la persona beneficiària, així com l'import i la data en què ha tingut lloc. No s'admeten documents amb esborralls ni ratllades.
7. En els pagaments fets mitjançant domiciliació bancària, s'ha d'aportar una fotocòpia del càrrec per domiciliació o una certificació expedida per l'entitat financera en què s'han d'acreditar els documents de despesa que se salden.
8. La justificació del pagament de nòmines s'ha de fer per l'import líquid i, si el justificant del pagament es fa per la totalitat de les persones que treballen al programa, s'ha de presentar el desglossament per treballador. Els imports de les retencions que figuren en les nòmines i/o factures s'han d'acreditar mitjançant l'aportació dels documents d'ingrés a la Hisenda de les retencions practicades en concepte d'IRPF (Models 111 i 115). En el cas de la justificació del pagament de les assegurances socials, s'han de presentar els documents RLC i RNT, en els quals ha de figurar el segell de compensació o pagament en efectiu de l'entitat financera corresponent.
9. En els supòsits en què els pagaments a la Tresoreria General de la Seguretat Social els gestioni el sistema RED (remissió electrònica de documents), el pagament s'ha d'acreditar de la manera següent:
Vint-i-tresè Pagament fraccionat i justificació de la subvenció
1. El pagament de la subvenció, un cop aprovat, es farà efectiu mitjançant dos pagaments parcials, amb la justificació prèvia de l'activitat feta d'acord amb els termes d'aquesta convocatòria, tal com es contempla a l'article 14.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.
2. El primer pagament correspondrà a les despeses imputables i correctament justificades corresponents a les activitats subvencionades executades entre l'1 de setembre de 2024 i el 31 de gener de 2025.
3. El segon pagament correspondrà a les despeses imputables i correctament justificades corresponents a les activitats subvencionades executades entre l'1 de febrer i el 20 d'agost de 2025.
4. D'acord amb el que disposa l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, la justificació de la subvenció s'ha de documentar i s'ha de fer mitjançant la rendició del compte justificatiu de la despesa efectuada per part del beneficiari.
5. Perquè el pagament dels ajuts es faci efectiu, és imprescindible que els beneficiaris hagin complert les obligacions que s'indiquen en el punt dinovè d'aquest annex.
Vint-i-quatrè Termini per a la justificació i la presentació de la documentació corresponent
1. Les corporacions locals, les mancomunitats i les entitats que resultin beneficiàries d'una subvenció en aquesta convocatòria han de presentar a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa el compte justificatiu amb els continguts que consten en el punt vint-i-cinquè d'aquest annex i la documentació que determini la Direcció General esmentada en les Instruccions per facilitar la justificació de les despeses generals i les de personal, segons el model que es publicarà a la pàgina web http://fp.caib.es.
2. El termini per a lliurar la documentació justificativa del primer pagament serà entre l'1 i el 10 de febrer de 2025, ambdós inclosos.
3. El termini per a lliurar la documentació justificativa del segon pagament serà entre l'21 d'agost i el 8 de setembre de 2025, ambdós inclosos.
Vint-i-cinquè Rendició del compte justificatiu
1. La rendició del compte justificatiu constitueix un acte obligatori del beneficiari en el qual s'han d'incloure, sota responsabilitat del declarant, els justificants i qualsevol altre document amb validesa jurídica que permetin acreditar el compliment de l'objecte de la subvenció pública.
2. El compte justificatiu s'ha de lliurar mitjançant els tràmits telemàtics corresponents que els beneficiaris tendran a la seva disposició al web http://fp.caib.es.
3. En cada un d'aquests tràmits, els beneficiaris hauran d'enviar els següents documents:
4. El model de compte justificatiu que s'ha de fer servir es troba a disposició de les entitats beneficiàries al web http://fp.caib.es.
5. El model té en compte l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, així com la Instrucció 3/2007, de 25 de maig de 2007, de la Intervenció General de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, que regula la justificació d'expedients de subvencions convocades a partir de gener de 2006.
6. El període de cobertura de les despeses subvencionables comprèn des dels vint dies anteriors al dia d'inici de les activitats lectives fins als vint dies posteriors al compliment de les 1.000 hores del programa (o de les 1.010 dels programes d'Auxiliar de Lampisteria i Climatització Domèstica, Auxiliar de Manteniment de Sistemes i Equips d'Embarcacions Esportives i d'Esbarjo i Auxiliar de Muntatge i Manteniment de Sistemes Microinformàtics), respectant sempre el termini de 44 setmanes com a màxim.
7. L'aplicació dels fons percebuts no s'entendrà del tot justificada fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte d'actuació que hagi servit de base a la concessió de la subvenció.
8. En el supòsit que no es justifiqui totalment l'import del projecte que hagi servit de base per a la concessió de la subvenció, s'ha de revisar la quantia justificada i s'ha de minorar proporcionalment a la part no justificada, d'acord amb els criteris de gradació següents:
9. En el cas que la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa apreciï defectes en la justificació de la subvenció, ha de notificar al beneficiari telemàticament quins són els defectes detectats i li ha de donar un termini de deu dies hàbils perquè els esmeni.
Vint-i-sisè Control financer de la subvenció
1. Els ens beneficiaris queden sotmesos a les mesures de fiscalització, control i deure de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics.
2. Els òrgans de l'Administració educativa han d'exercir un control rigorós que asseguri la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a aquests ajuts.
3. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la revocació de l'ajut concedit.
4. Per intensificar el control que eviti el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l'Administració pot determinar si s'ha produït l'ocultació a la qual es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova i, en particular, mitjançant les dades que estiguin a l'abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.
Vint-i-setè Revocació dels ajuts concedits
1. D'acord amb el que disposa l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la Resolució de concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
2. La revocació de la subvenció tindrà lloc d'acord amb l'article 20.2 de l'Ordre de les bases reguladores.
3. A aquest efecte, s'ha de tenir en compte el principi general de proporcionalitat, així com els criteris de gradació següents:
4. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, l'acte de concessió queda totalment o parcialment sense efecte, i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
Vint-i-vuitè Reintegrament dels ajuts concedits
1. Pertoca el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la Resolució per la qual s'acordi el reintegrament, d'acord amb el que s'estableix en els articles 44 i 45 del Text refós de la Llei de subvencions.
2. El reintegrament de les quantitats rebudes s'ha de fer quan s'ha obtingut l'ajut falsejant les condicions requerides o ocultant les que ho haguessin impedit, o per qualsevol altre supòsit que doni lloc a l'anul·lació de la Resolució de concessió.
3. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Vint-i-novè Règim d'infraccions i sancions
L'incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, i el que conté la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que la despleguen.
Trentè Instruccions i circulars
El desenvolupament d'aquests programes s'ha de fer d'acord amb el que preveu l'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 12 de març de 2020 per la qual es regulen els programes de qualificació inicial a les Illes Balears.
Trenta-unè Informació i models de documents a la pàgina web
La Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa ha de publicar aquesta Resolució i els seus annexos a la pàgina web http://fp.caib.es. A més, també hi ha de publicar tots els models de documents.
Trenta-dosè Protecció de dades de caràcter personal
De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s'informa del tractament de dades personals que conté aquesta sol·licitud.
1. Finalitat del tractament i base jurídica: tramitació del procediment administratiu de concessió d'ajudes econòmiques a entitats i ajuntaments per a desenvolupar programes de qualificació inicial, de conformitat amb el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, i l'article 6.1, apartats a) i c) del Reglament general de protecció de dades.
2. Responsable del tractament: la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa.
3. Destinataris de les dades: La Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa de la conselleria d'Educació i Universitats i la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, als efectes de complir les obligacions financeres, tributàries i de la Seguretat Social.
4. Termini de conservació de les dades: Els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, es conservaran mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
5. Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (fins i tot, de retirada del consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).
Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
6. Delegació de Protecció de Dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques (pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es).
Trenta-tresè Extinció de l'autorització
1. L'autorització concedida a una entitat s'extingeix quan acaba el termini per impartir el programa que figura en la Resolució d'autorització o per revocació expressa de l'Administració educativa, de conformitat amb el procediment administratiu que s'estableixi.
2. El procediment d'extinció d'una autorització concedida a una entitat es pot iniciar, també, a petició del representant legal d'aquesta entitat.
ANNEX 2 Oferta de programes de qualificació inicial
Família |
Denominació |
Agrària (AGA) |
PQI d'Auxiliar en Vivers, Jardins i Centres de Jardineria |
PQI d'Auxiliar de Floristeria |
|
PQI d'Auxiliar de Conservació i Millora de Forests |
|
Arts Gràfiques (ARG) |
PQI d'Auxiliar de Reprografia |
Comerç i Màrqueting (COM) |
PQI d'Auxiliar d'Activitats de Comerç |
Electricitat i Electrònica (ELE) |
PQI d'Auxiliar d'Instal·lacions Electrotècniques i de Telecomunicacions |
Fusta, Moble i Suro (MAM) |
PQI d'Auxiliar de Fusteria |
Hoteleria i Turisme (HOT) |
PQI d'Auxiliar de Cuina |
PQI d'Auxiliar de Serveis de Restauració |
|
PQI d'Auxiliar d'Operacions Bàsiques de Pisos en Allotjaments |
|
Imatge Personal (IMP) |
PQI d'Auxiliar de Perruqueria |
PQI d'Auxiliar d'Estètica |
|
Informàtica i Comunicacions (IFC) |
PQI d'Auxiliar de Muntatge i Manteniment de Sistemes Microinformàtics |
Instal·lació i Manteniment (IMA) |
PQI d'Auxiliar de Lampisteria i Climatització Domèstica |
Transport i Manteniment de Vehicles (TMV) |
PQI d'Auxiliar de Manteniment de Carrosseria de Vehicles |
PQI d'Auxiliar de Manteniment d'Electromecànica de Vehicles |
|
PQI d'Auxiliar de Manteniment d'Elements Estructurals i de Recobriment de Superfícies d'Embarcacions Esportives i d'Esbarjo |
|
PQI d'Auxiliar de Manteniment de Sistemes i Equips d'Embarcacions Esportives i d'Esbarjo |