Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 386927
Resolució de la Presidència de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials per la qual s’aprova la convocatòria per constituir una borsa de treball pels procediments extraordinari i específic de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal per concurs de mèrits de l’especialitat o categoria tècnic/tècnica superior metge-metgessa de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents de fet

1. En data de 15 de gener de 2024, per Resolució de la Presidència de l'IMAS (BOIB núm. 11, de 23 de gener de 2024), rectificada per posterior Resolució de 26 de febrer de 2024 (BOIB núm. 30, de 29 de febrer de 2024) s'aprovaren les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal de l'IMAS. Les referides bases varen ser prèviament negociades i aprovades a la sessió de la Mesa general conjunta del personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS de data 24 de novembre de 2023.

Aquestes bases generals deroguen a les anteriors que regien els processos selectius per a la cobertura de personal funcionari interí i laboral temporal a l'IMAS (BOIB núm. 68, de 25 de maig de 2021).

2. En data 22 de maig de 2024, la directora insular i la cap de servei d'Atenció Sociosanitària informen de la necessitat de constituir una borsa de treball de tècnic-tècnica superior metge-metgessa, sense especialitat, atès que a la Relació de Llocs de Feina de l'Àrea d'Atenció Sociosanitària hi ha llocs de metge/metgessa i que la borsa existent actualment està exhaurida. Des de l'Àrea d'Atenció Sociosanitària justifiquen que es necessari i urgent comptar amb aquesta categoria professional per realitzar els reconeixements mèdics i seguiments dels tractaments pautats dels residents dels centres i atendre les necessitats assistencials de les persones usuàries, per això resulta necessari convocar pel sistema de concurs de mèrits una borsa per procediment extraordinari i específic per cobrir les necessitats actuals i altres que puguin esdevenir en un futur d'aquesta especialitat o categoria.

3. En data 29 de maig de 2024 el president de l'IMAS ha resolt iniciar l'expedient per aprovar la convocatòria d'una borsa de treball pels procediments extraordinari i específic de selecció de personal funcionari interí i personal laboral per concurs de mèrits de l'escala d'Administració especial, subescala tècnica, classe tècnic-tècnica superior, especialitat o categoria metge-metgessa de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.

Fonaments de dret

1. L'article 10.2 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (en endavant TREBEP), estableix que la selecció dels funcionaris interins s'ha de fer mitjançant procediments àgils que han de respectar en tot cas els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

L'article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s'estableix idèntica previsió tot afegint-hi els criteris de celeritat i eficiència. Respecte del personal laboral, a l'article 18.2 d'aquesta Llei es disposa que la selecció d'aquest personal ha de respectar els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat.

2. L'article 37.1.c) del TREBEP, estableix que serà matèria objecte de negociació entre d'altres les normes que fixin els criteris generals en matèria d'accés. A l'article 38 del TREBEP, s'estableix que els pactes i acords adoptats en el si de les meses de negociació han de versar sobre matèries competència dels òrgans de govern de les administracions públiques, i, perquè tinguin validesa i eficàcia, és necessari que aquests òrgans els aprovin de manera expressa i formal.

En aquest sentit, a la sessió de la Mesa general conjunta del personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS de data 24 de novembre de 2023 es varen negociar les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal del Consell i de l'IMAS.

3. El Decret 30/2009, de 22 de maig , pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm 78, de 30 de maig de 2018).

4. La Disposició addicional primera de l'Ordenança reguladora de l'Administració electrònica del Consell de Mallorca i dels organismes que en depenen, modificada per Acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 9 de juny de 2022 (BOIB núm. 122, de 17 de setembre de 2022), regula l'obligatorietat d'usar mitjans electrònics en els processos selectius per accedir a l'ocupació pública en l'àmbit de l'Administració Insular de la forma següent:

“1. Les persones que participen en els processos selectius convocats per les entitats incloses en l'àmbit d'aplicació d'aquesta Ordenança han de presentar les sol·licituds i la documentació i, si escau, l'esmena, procediments d'impugnació de les actuacions d'aquests processos selectius, així com qualsevol altra actuació relacionada amb el procediment, per mitjans electrònics.

En el supòsit de personal temporal, aquesta obligació serà exigible tant quan la selecció s'efectuï a través de convocatòries específiques com quan es realitzi mitjançant la constitució i gestió de llistes d'espera, borses de treball, o mitjançant qualsevol altre procediment previst en l'ordenament vigent.

2. El deure de relacionar-se amb l'Administració insular per mitjans telemàtics comprendrà l'obligació de rebre notificacions electròniques en el cas d'aquells actes o incidències que requereixin una comunicació personal.

3. En cada una de les convocatòries de processos selectius s'indicaran els mitjans telemàtics per a la presentació i tramitació de les sol·licituds i d'identificació i firma admesos. La no presentació de la sol·licitud en temps i forma suposarà l'exclusió de l'aspirant. Així mateix, en les convocatòries esmentades es farà referència expressa a la possibilitat d'ampliació de terminis no vençuts a conseqüència d'incidències tècniques que hagin impossibilitat el funcionament ordinari del sistema o de l'aplicació que correspongui, segons el disposat a l'article 32.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

4. Per causes excepcionals degudament motivades, les convocatòries podran habilitar, en relació amb el respectiu procés selectiu, la utilització de mitjans no electrònics per a tothom o per a part dels tràmits i actuacions. D'igual manera, l'òrgan convocant, quan es presentin circumstàncies sobrevingudes de caràcter tècnic o de qualsevol altra naturalesa, podrà autoritzar motivadament l'ús de mitjans no electrònics per a la relació de les persones aspirants amb l'Administració, en aquells tràmits en els quals pugui resultar necessari, havent d'incloure's una referència a aquesta possibilitat en les convocatòries corresponents.”

5. Per Resolució de la Presidència de l'IMAS (BOIB núm. 11, de 23 de gener de 2024), rectificada per posterior Resolució de 26 de febrer de 2024 (BOIB núm. 30, de 29 de febrer de 2024) es varen aprovar les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal de l'IMAS.

La base 3.1.2 estableix que les convocatòries s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS.

D'acord amb la Disposició addicional primera esmentada a l'apartat 4 d'aquesta resolució, la base 3.1.3 de les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal de l'IMAS estableix que: “La presentació de la sol·licitud i la documentació, i en el seu cas, l'esmena, així com qualsevol altra actuació relacionada amb el procediment, s'ha de fer mitjançant el tràmit telemàtic habilitat per tal efecte a la Seu Electrònica de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials. Qualsevol actuació al marge d'aquest tràmit telemàtic serà considerada com a no realitzada”

6. L'article 7.2.13 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), estableix que correspon a la Presidència de l'IMAS convocar i resoldre els procediments de selecció, establir les bases, els programes i el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció i l'article 2.2 pel que fa a el marc competencial de l'IMAS.

Per això dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria per constituir una borsa de treball pels procediment extraordinari i específic de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal per concurs de mèrits per cobrir places vacants de tècnic-tècnica superior de l'especialitat o categoria metge-metgessa, d'acord amb la Resolució de la Presidència de l'IMAS que aprova les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal de l'IMAS (BOIB núm. 11, de 23 de gener de 2024), rectificada per posterior Resolució de 26 de febrer de 2024 (BOIB núm. 30, de 29 de febrer de 2024).

2. Informar del requisits específics per participar a la convocatòria per constituir una borsa de treball pels procediments extraordinari i específic de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal per concurs de mèrits de l'especialitat tècnic-tècnica superior de metge-metgessa que figuren a l' Annex 1.

3. Informar del barem de mèrits que figura a l'Annex 2.

4. Designar els membres de l'Òrgan de selecció que figuren a l'Annex 3.

5. Disposar que el termini per presentar les sol·licituds és de deu dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, que s'ha d'ajustar al model normalitzat telemàtic d'aquesta convocatòria.

6. Establir que la sol·licitud s'ha d'emplenar electrònicament en el model oficial, al qual s'accedeix a través del Portal de Selecció (https://www.imasmallorca.net/rh/). La no presentació de la sol·licitud en temps i forma o la presentació fora del tràmit telemàtic, suposarà l'exclusió de la persona aspirant del procediment i es tindrà per no presentat.

7. Publicar aquesta Resolució en el tauler d'edictes electrònic de l'IMAS, al Portal de Selecció i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8. Comunicar la publicació de la convocatòria a la Junta de Personal i al Servei d'Ocupació de les Illes Balears perquè en faci la difusió oportuna.

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir de l'endemà a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (13 de juny de 2024

El conseller executiu de Benestar Social i president de l'IMAS Guillermo Sánchez Cifre

La secretària delegada de l'IMAS Maria Elena Tur Figueruelo)

Documents adjunts