Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALGAIDA

Núm. 386295
Aprovació definitiva del Reglament de la Comissió Municipal de Festes de l’Ajuntament d’Algaida

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovat inicialment el Reglament de la comissió municipal de festes de l'Ajuntament d'Algaida pel Ple de l'Ajuntament d'Algaida, en sessió de dia 11 d'abril de 2024, i atès que durant el termini d'exposició pública no s'ha presentat cap reclamació i, per tant, esdevé aprovat definitivament, es publica íntegrament en compliment del disposat a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i a la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Recursos

Contra l'aprovació definitiva d'aquest Reglament es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptats des del dia de la present publicació, d'acord amb el disposat en els articles 10.1.b i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Consulta i informació de l'expedient

L'expedient es pot consultar a l'Ajuntament d'Algaida, de dilluns a divendres, de les 9:00 h fins a les 14:00 h, excepte festius.

 

Algaida, 14 de juny de 2024

La batlessa Margarita Fullana Arrom

 

REGLAMENT DE LA COMISSIÓ MUNICIPAL DE FESTES DE L'AJUNTAMENT D'ALGAIDA

TÍTOL I Disposicions preliminars

Article 1. Definició

La Comissió Municipal de Festes es constitueix com a òrgan d'assessorament, coordinació, debat, consulta i presa de decisions, sense personalitat jurídica pròpia, amb l'objectiu d'afavorir la participació ciutadana en l'organització de festivitats del municipi i alhora treballar per garantir la definició i, posteriorment, la consolidació d'un model propi de festes, responsabilitzant-se de la programació dels actes festius.

Les seves propostes dels seus membres no seran vinculants.

Article 2. Funcions

Les funcions de la Comissió Municipal de Festes són:

1. Assessorar i canalitzar la participació dels diferents grups i entitats del municipi que la formen en la programació de les festes d'Algaida.

2. Prendre decisions en l'organització del disseny i la programació de les festes i aportar idees per millorar-les.

3. Coordinar l'actuació dels grups i entitats que actuen a les festes, afavorint la participació ciutadana.

4. Fer propostes d'actuació, organització i programació relatives a esdeveniments festius.

5. Participar, assessorar, coordinar i fer propostes en la programació de qualsevol altre acte festiu de les festes organitzades per l'Ajuntament en què la comissió decideixi participar a proposta de qualsevol dels seus membres.

Aquestes funcions seran exercides a través de reunions ordinàries i extraordinàries i de l'elaboració de propostes i informes.

 

TÍTOL II Òrgans de govern i funcionament

Article 3. Composició

La Comissió de Festes Populars està formada per:

a) La Presidència l'ocuparà el regidor o regidora que té les competències en matèria de festes o la persona en qui delegui.

b) La Vicepresidència: el regidor o regidora de Participació Ciutadana.

c) La Secretaria: un funcionari o funcionària municipal que en tingui les competències.

d) Un/una representant de les batlies de Randa i Pina

e) Un/una representant de la Regidoria de Cultura.

f) Un/una representant designat/ada per cada grup municipal.

g) Representants de les entitats de joventut del municipi, fins un màxim de sis.

h) Un/una representant de cada entitat del municipi  inscrita al Registre Municipal d'associacions, que sol·liciti formar part de la Comissió.

i) Especialistes. Es podrà requerir l'assessorament i l'assistència d'alguna persona especialista o tècnica en qualsevol àmbit que tingui relació amb l'organització de les festes.

j) Podran formar part aquelles persones del municipi que ho sol·licitin mitjançant instància, fins un màxim de cinc.

Així mateix, es podrà nomenar un suplent per als membres de la Comissió que ho siguin en representació d'entitats ciutadanes o dels grups municipals.

Article 4. El òrgans de la Comissió

1. La Comissió Municipal de Festes està formada pels òrgans següents:

- President/a

- Vicepresidència

- Secretaria

- Grups de Treball

Article 5. Pèrdua de la condició de membre de la Comissió

Els membres de la Comissió de Festes Populars perden condició per qualsevol de les causes següents:

1. Voluntat pròpia.

2. Dissolució de la Comissió.

3. Incompliment de les funcions previstes en aquest Reglament.

4. Acabament del seu mandat.

 

TÍTOL III Competències dels membres de la Comissió

Article 6. Presidència

Són competències de la Presidència:

1. Representar la Comissió i ser-ne portaveu.

2. Convocar el Ple de la Comissió per iniciativa pròpia o a proposta d'una tercera part dels membres de la Comissió.

3. Presidir i moderar les reunions de la Comissió i tenir cura del compliment d'aquest Reglament.

4. Requerir la presència del personal municipal per a assessorament o informació quan, pels assumptes que s'hagin de tractar, es consideri convenient.

5. Exercir el vot de qualitat.

Article 7. Vicepresidència

Correspon a la Vicepresidència:

1. Suplir el president o presidenta en cas de vacant, absència o malaltia. En aquest cas té les mateixes atribucions.

2. Col·laborar amb la Presidència en l'exercici de les seves atribucions.

Article 8. Secretaria

Correspon a la Secretaria:

Actuarà com a secretària del Ple de la Comissió de Festes la tècnica de Festes de l'Ajuntament o persona en qui delegui.

La secretària, amb veu però sense vot, aixecarà acta de les reunions i la farà arribar als membres de la comissió, recollint els acords aprovats en les reunions.

Article 9. Grups de treball

Els Grups de Treball es poden crear per acord de la Comissió Municipal de Festes i tenen com a funció preparar estudis o treballs sobre alguna qüestió concreta o organitzar algun esdeveniment.

La seva composició i funcions seran determinats per l'acord que les creï i podran estar formades, a més de per membres de la Comissió, per persones especialistes o expertes en els diferents temes objecte d'estudi o organització.

El resultat dels Grups de Treball s'haurà de presentar davant de la Comissió Municipal de Festes.

 

TÍTOL IV Funcionament de la Comissió

Article 10. Funcionament dels òrgans de la Comissió

La Comissió Municipal de Festes es reunirà com a mínim un cop cada trimestre i en tot cas sempre que ho consideri necessari el president/a. En cada reunió hi haurà un ordre del dia.

La Comissió Municipal de Festes pot convocar una reunió extraordinària sense que el president la convoqui, sempre que almenys 1/3 del nombre legal de membres de la Comissió presentin de forma conjunta i per registre d'entrada a l'Ajuntament la voluntat de convocar la reunió extraordinària.

La Comissió Municipal de Festes tindrà, per al desenvolupament dels seus objectius, les atribucions següents:

a) Confeccionar la programació que en matèria de festes li correspongui, amb l'antelació mínima suficient per assegurar-ne la correcta execució.

b) Elaborar plans i propostes per al desenvolupament festiu d'Algaida.

c) Avaluació, tant de l'organització com de l'execució de les programacions festives treballades.

d) Proposar consulta popular en cas que es consideri oportú.

e) Qualsevol altre atribució que li proposi l'ajuntament en matèria de festes.

f) L´Ajuntament exercirà les funcions de control i tutela de la Comissió Municipal de Festes.

g) La Comissió farà balanç i anàlisi del seguiment de festes, fent aportacions de millora o canvis a proposta dels diferents òrgans de la Comissió.

Article 11. Suport tècnic i econòmic

L'Ajuntament d'Algaida donarà el suport tècnic i econòmic necessari, sempre dins de les limitacions pressupostàries, per tal que la Comissió Municipal de Festes d'Algaida pugui desenvolupar les seves competències.

Article 12. Actes de les reunions de la Comissió

La Comissió de Festes tindrà l'obligació d'aprovar l'acta de les reunions i fer-la pública a qualsevol espai públic que la pròpia Comissió consideri necessari.

Article 13. Quòrum i votacions

El Ple de la Comissió es constitueix vàlidament amb el mínim d'1/3 del nombre legal dels membres de la Comissió. Aquest quòrum s'ha de mantenir al llarg de tota la sessió. Cal igualment l'assistència de les persones que realitzin les funcions de presidència i secretària o qui en cada cas els substitueixi.

Per norma general les decisions es prendran per consens, llevat que s'especifiqui el Contrari, o el vot favorable del 80% dels assistents a la reunió.

Cada entitat representada a la Comissió de Festes tindrà un vot a qualsevol votació de la Comissió, independentment del nombre de participants d'aquesta entitat a la reunió.

Una mateixa persona no tindrà vot per dues entitats diferents.

Article 14. Ordre del dia

Les sessions s'hauran de convocar acompanyades de l'ordre del dia corresponent.

L'ordre del dia serà format pel President i s'haurà de fer arribar als membres de la Comissió amb una antelació mínima de dos dies hàbils abans de la celebració.

Article 15. Normativa municipal

Supletòriament, pel que no està previst a aquest Reglament, s'aplicarà el que disposa la normativa municipal per als òrgans col·legiats de caràcter municipal.