Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PRESIDÈNCIA

Núm. 382112
Resolució del conseller executiu del Departament de Presidència relativa a l’anul·lació de la convocatòria de subvencions per a dur a terme projectes de participació ciutadana i voluntariat per a l’any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Ref. BDNS 762545                                                                                                                                                       

https://www.pap.hacienda.gob.es/bdnstrans/GE/es/convocatorias/762545

El conseller executiu del Departament de Presidència, en data 12 de juny de 2023, ha dictat la resolució següent:

«Antecedents

1.- El Pla estratègic de subvencions del Consell de Mallorca per a l'any 2024 recull la iniciativa relativa a una convocatòria de subvencions destinades al foment de la participació ciutadana, que inclou tres línies de subvenció: L1 Entitats d'administració local, L2 Associacions sense ànim de lucre i L3 Entitats de voluntariat, amb una dotació pressupostària total de 130.000,00 €.

2.- En data 4 de març de 2024, el Conseller Executiu del Departament de Presidència emet resolució per la qual s'aprova l'inici de l'expedient.

Consta a l'expedient crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'any 2024 per dotar a la convocatòria de subvencions, en virtut dels documents RC amb núm. d'operació 220240003446 de 70.000,00 € (Línia 1), RC amb núm. d'operació 220240003447 de 30.000,00 € (Línia 2) i, finalment, RC amb núm. d'operació 220240003448 de 30.000,00 € (Línia 3), per un import global de 130.000,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 00.92400.46200, 0092400.48100 i 00.92400.48901 respectivament.

3.- En data 13 de març de 2024, el Consell Executiu va aprovar l'autorització prèvia al Conseller executiu del Departament de Presidència de la despesa de l'expedient de la convocatòria de subvencions per dur a terme projectes de participació ciutadana i voluntariat per a l'any 2024, que inclou tres línies de subvenció: L1 Entitats d'administració local, L2 Associacions sense ànim de lucre i L3 Entitats de voluntariat, per un import total de 130.000,00 €.

4.- En data 5 d'abril de 2024, des de la Direcció Insular de Joventut i Participació  s'emet memòria i sol·licitud de modificació de crèdit, per crèdit extraordinari, amb càrrec al romanent de tresoreria de la liquidació del pressupost de 2023.

Concretament, tal i com consta a la Memòria i a la sol·licitud de modificació de crèdit,  des de la Direcció Insular de Joventut i Participació, d'acord amb la base 11 de les bases d'execució del pressupost del Consell Insular de Mallorca 2024 (BOIB núm. 176, de 30 de desembre de 2023), es sol·licita que s'iniciï l'expedient de modificació de crèdit, per crèdit extraordinari, amb càrrec a romanent de tresoreria per a despeses generals de la liquidació del pressupost de l'any 2023,  per un import total de 200.000 €, dels quals  165.000 €, aniran destinats al Servei de Joventut, i 35.000 €, al Servei de Participació.

5.- En data 9 d'abril de 2024, la Secretària Tècnica i el Conseller executiu del Departament de Presidència emeteren memòria i sol·licitud de crèdit per suplement de crèdit, finançat amb càrrec al romanent de tresoreria de l'exercici 2023 per a despeses generals del Departament de Presidència.

6.- El dia 22 de maig de 2024, el Conseller executiu del Departament de Presidència emet resolució relativa a l'aprovació de la convocatòria de subvencions per a dur a terme projectes de participació ciutadana i voluntariat per a l'any 2024.

7.- En data 30 de maig de 2024, es publica al BOIB (BOIB núm. 72, de 30 de maig de 2024) l'extracte de la convocatòria de subvencions per dur a terme projectes de participació ciutadana i voluntariat per a l'any 2024.

8.- Com a conseqüència de la incorporació del crèdit extraordinari amb càrrec al romanent de tresoreria de la liquidació del pressupost de 2023, es considera necessari ampliar en 30.000 € la Línia 3 “Projectes de les entitats de voluntariat”,  línia aquesta que ha vist disminuït el seu crèdit en un 50% respecte a convocatòries anteriors.

9.-  En data 12 de juny de 2024, A la data de l'emissió del present informe, les entitats no han presentat cap projecte ni sol·licitud per a la convocatòria de subvencions per a dur terme projectes de participació ciutadana i voluntariat per a l'any 2024.

10.- En data 12 de juny de 2024, la cap de servei  Joventut i Participació ha emès informe jurídic favorable relatiu a l'anul·lació de la convocatòria esmentada.

Fonaments de dret

1.- Ordenança general de subvencions aprovada per acord del Acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018).

2.- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

Llei 11/2019, de 8 de març, de voluntariat de les Illes Balears (BOIB núm. 34 de 2019), que recull les competències dels consells insulars en matèria de voluntariat.

3.- L'article 70, sobre competències pròpies, de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (BOIB núm. 32 ext., d'1 de març de 2007; correcció d'errades BOIB núm. 29, de 28 de febrer de 2008) que reconeix als consells insulars les competències en voluntariat.

4.- Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm.176, de 25 de juliol de 2006).

5.- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

6.- Llei 40/2015, d'1 d'octubre del règim jurídic del sector públic (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

7.- Reglament orgànic del Consell Insular de Mallorca, aprovat per acord del Ple del Consell de 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19 de juliol de 2018).

8.- Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca de dia 28 de juliol de 2023, pel qual s'estableixen les competències dels Departaments del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 106, de 29 de juliol de 2023) i, també, Decret de la Presidència de dia 10 de juliol de 2023, on s'ha resolt crear els Departaments en els quals ha quedat estructurat el Consell Insular de Mallorca i es concreten les competències dels Departaments del Consell Insular de Mallorca d'acord amb l'art. 31 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

9.- Bases d'execució del pressupost del Consell Insular de Mallorca aprovades pel Ple de la corporació en sessió extraordinària de dia 27 de desembre de 2023 (BOIB núm. 176, de 30 de desembre de 2023).

Per tot això,

RESOLC

1.- Anular i deixar sense efecte la convocatòria de subvencions per dur a terme projectes de participació ciutadana i voluntariat per a l'any 2024 (BOIB núm. 72, de 30 de maig de 2024)

2.- Anul·lar la despesa de 130.000,00 €, en virtut dels documents RC amb núm. d'operació 220240003446 de 70.000,00 € (Línia 1) (“A” 920240002797), RC amb núm. d'operació 220240003447 de 30.000,00 € (Línia 2) (“A” 920240002798) i, finalment, RC amb núm. d'operació 220240003448 de 30.000,00 € (Línia 3) (“A” 920240002799), per un import global de 130.000,00 € amb càrrec a les partides pressupostàries 00.92400.46200, 0092400.48100 i 00.92400.48901, per atendre les subvencions de la convocatòria.

3.- Publicar aquest resolució  al Butlletí Oficial de les Illes Balears».

Contra l'esmentada resolució els recursos que podeu interposar:

- Administracions públiques: De conformitat amb l'article 44 i 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució no es pot interposar cap recurs en via administrativa, si bé es pot formular potestativament un requeriment per a l'anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es rep la notificació amb caràcter previ a la interposició d'un recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si, en el termini d'un mes des de la presentació, no es notifica cap resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu és de dos mesos comptadors des de l'endemà del dia que s'ha rebut la comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula el requeriment previ, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de rebre la notificació.

- Entitats privades: Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptador a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació de la resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques ».

 

Palma,(signat electrònicament: 13 de juny de 2024)

El conseller executiu de Presidència Antonio Francisco Fuster Zanoguera