Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
AGÈNCIA DE DEFENSA DEL TERRITORI DE MALLORCA
Núm. 382091
Resolució del Director gerent de l’Agència de Defensa del Territori de Mallorca per aprovar les bases i la convocatòria per al proveïment definitiu pel sistema de lliure designació del lloc de treball de personal funcionari de Lletrat-ada de l’Agència de Defensa del Territori de Mallorca amb codi SIRH F00110001 (Expansió 2).
1.- Atès allò que en relació amb el proveïment de llocs de treball del personal funcionari que no tingui habilitació de caràcter nacional es preveu en l'article 101 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i en els articles 75 i següents de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2.- Atesa, d'altra banda, la regulació de la lliure designació, com a procediment extraordinari de proveïment de llocs de treball, continguda en el capítol III del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, d'aplicació en aquest àmbit en virtut del que disposa l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
3.- Atesa la vigent Relació de Llocs de Treball l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca i la necessitat de procedir al proveïment del lloc de treball de personal funcionari que no tingui habilitació de caràcter nacional, vacant i dotat pressupostàriament, mitjançant el procediment de lliure designació.
4.- Atesa la resolució d'inici del director gerent de dia 27 de maig de 2024 que justifica les necessitats de proveïment amb caràcter definitiu, del lloc de treball de lliure designació de Lletrat –ada de l'RLT amb codi SIRH F00110001 (Expansió 2) de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
5.- Atès que l'article 28.1.e) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022) atribueix al Consell Executiu l'aprovació de les bases de les convocatòries de selecció i proveïment de llocs de treball i qualsevol altra actuació en matèria de personal que no estigui expressament atribuïda a un altre òrgan. Mitjançant l'Acord del Consell Executiu de data de 28 de setembre de 2022, es deleguen determinades atribucions del Consell Executiu en la consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública en matèria de personal (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022), atès el que disposa l'article 9 de la Llei 40/2015, de 2 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, en relació amb l'article 28 de la Llei 4/2022, de 28 de juny dels Consells Insulars.
6.- Atès l'establert al punt anterior i en relació amb les funcions establertes al director gerent a l'article 19.1 d) en concordança amb l'article 20.2 dels vigents Estatuts de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca (BOIB núm. 41, de 30 de març de 2019), el director gerent l'Agència de Defensa del Territori exerceix les atribucions genèriques conferides per la normativa interna del Consell de Mallorca als consellers executius i conselleres executives
7.- Consta a l'expedient l'informe jurídic de 30 de maig de 2024 mitjançant el qual s'informa favorablement la proposta de resolució del director gerent l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, corresponent a l'expedient d'aprovació de les bases i de la convocatòria per al proveïment del lloc de treball de personal funcionari Lletrat –ada de l'RLT amb codi SIRH F00110001 (Expansió 2) de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
8.- Consta a l'expedient l'informe econòmic de 30 de maig de 2024 (amb informe complementari de dia 4 de juny de 2024) on s'indica que hi ha crèdit suficient i adequat pel 2024 i que compleix amb el criteri d'estabilitat pressupostària.
9.- Consta a l'expedient l'informe de fiscalització de conformitat de dia 6 de juny de 2024
Per tot això, i atès el que estableix l'Acord del Consell Executiu de data 28 de setembre de 2022 (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022), en relació amb les atribucions conferides en l'article 19.1 d) dels Estatuts de l'Agència de Defensa de Mallorca, dict la següent:
Resolució
1. Aprovar les bases, que s'adjunten com a Annex I, per al proveïment definitiu del lloc de treball de Lletrat –ada de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, codi SIRH F00110001 (Expansió 2), pel sistema de lliure designació.
2. Convocar el proveïment definitiu del lloc de treball de Lletrat –ada de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, codi SIRH F00110001 (Expansió 2), adjunt com a annex II, pel sistema de lliure designació .
3. Publicar les bases i la convocatòria del proveïment definitiu del lloc de treball de Lletrat –ada de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, codi SIRH F00110001 (Expansió 2), en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en la Seu electrònica l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
4. Publicar l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) i establir que el termini de quinze dies hàbils per presentar sol·licituds comença l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOE.
5. Establir que les sol·licituds s'han de presentar a través del registre electrònic de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca o a l'enllaç:
https://adtm.secimallorca.net/carpetaciudadana/tramite.aspx?idtramite=12086
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució en el termini d'UN MES.
Contra la desestimació expressa del recurs de reposició podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós administratiu de Palma que correspongui, en el termini de DOS MESOS, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs. Un cop transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició sense que s'hagi notificat la resolució, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs de reposició, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb l'article 4.2 dels Estatuts de l'Agència, aprovats pel Ple del Consell Insular de Mallorca, en sessió de dia 10 de novembre de 2008 (darrera publicació BOIB núm. 41, de 30/03/2019), la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, a la data de la signatura electrònica. (10 de juny de 2024)
El director gerent de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca (per delegació del Consell Executiu, segons acord de dia 28 de setembre de 2022, (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022) i de l'article 19.1 d) en concordança amb l'article 20.2 dels vigents Estatuts de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca (BOIB núm. 41, de 30 de març de 2019)) Bartomeu Tugores Truyol
ANNEX I Bases per al proveïment definitiu pel sistema de lliure designació del lloc de treball de personal funcionari de Lletrat-ada de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, amb codi SIRH F00110001 (Expansió 2).
Base 1. Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir, mitjançant el procediment de lliure designació, el lloc de feina de Lletrat -ada de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, amb codi SIRH F00110001 (Expansió 2), que s'indica a l'annex II i amb les funcions especifiques següents:
Base 2. Persones aspirants
2.1. Poden participar en aquesta convocatòria els funcionaris i les funcionàries de carrera de l'Agència de Defensa del Territori, del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms, i també el personal funcionari de carrera de les administracions locals, autonòmiques i de l'Estat, del subgrup A1, de la subescala tècnica de l'administració general (TAG), subescala tècnica superior de l'administració especial (TAE superior) sense especialitat, subescala tècnica superior de l'administració especial (TAE superior) especialitat lletrat -ada, o subescala tècnica superior de l'administració especial (TAE superior) especialitat disciplina urbanística sempre que compleixin els requisits exigits, amb les excepcions següents:
2.2. Requisits de les persones aspirants:
2.3. Mèrits de les persones aspirants:
Es valorarà l'experiència professional acreditada en relació amb les funcions del lloc de treball descrites a la Base 1 i es podran valorar els mèrits de consideració necessària d'acord amb el que estableixen els articles 13 i 14 del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOCAIB núm. 41, de 5 d'abril de 1994 i modificacions posteriors).
Base 3. Sol·licituds i documentació
3.1. La sol·licitud s'ha de complimentar electrònicament en el model oficial, a través de la Seu electrònica del Consell de Mallorca o a traves del registre d'entrada de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca i segons l'establert a la Base 3.2.
La sol·licitud s'ha de dirigir a l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca i ha d'adjuntar la documentació següent:
a) Declaració d'acomplir els requisits exigits en la convocatòria per exercir el lloc de treball corresponent (annex III).
b) Documentació acreditativa del compliment del requisit de la titulació: llicenciatura en dret.
c) L'acreditació del requisit de coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell C1, exigit per al lloc de feina establert a l'annex I, es durà a terme mitjançant la presentació d'algun dels títols, certificats o diplomes reconegut com a equivalent o homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, així com els expedits pel Consell de Mallorca d'acord amb els decrets de presidència de 3 de juny de 2004 o de 29 de setembre de 2004.
d) Documentació acreditativa del compliment del requisit de 3 anys d'experiència acreditada en l'exercici de la disciplina urbanística com a personal funcionari. Per acreditar el compliment d'aquest requisit, s'ha de presentar un certificat de l'administració pública en la qual s'han prestat els serveis, amb indicació del percentatge de temps de serveis prestats dedicats a l'exercici de la disciplina urbanística i les tasques desenvolupades.
e) Acreditació dels llocs de treball exercits anteriorment, tant a l'Administració pública com a l'empresa privada, especialment referits als requisits exigits en la convocatòria.
f) Estudis, cursos realitzats i coneixements d'idiomes.
g) El currículum vitae, en el qual ha de constar l'escala i subescala a què pertanyen, el grup o subgrup de classificació, les titulacions acadèmiques, els anys de servei, els llocs de treball desenvolupats amb anterioritat i tots els altres mèrits que considerin adients per justificar la seva idoneïtat per desenvolupar la feina.
h) Documents acreditatius dels mèrits que s'al·leguen.
La data de referència per al compliment dels requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats per les persones aspirants serà el dia que finalitzi el termini de presentació d'instàncies.
L'article 14.2.e) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les Administracions públiques, indica que estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, els empleats de les administracions públiques per als tràmits i actuacions que efectuïn amb elles per raó de la seva condició d'empleat públic.
Els sistemes de identificació i firma admesos són els corresponents a persones físiques i empleats públics emesos pels prestadors de serveis electrònics de confiança qualificats segons el Ministeri de Transformació Digital i de la Funció Pública.
3.2 Per a la presentació de sol·licituds:
A) La presentació serà mitjançant el tràmit telemàtic habilitat per tal efecte a la Seu electrònica del Consell de Mallorca, que permet:
Per a confirmar que la inscripció ha estat correctament registrada, les persones aspirants han de descarregar el justificant de registre de la seva sol·licitud d'admissió.
B) En cas que no resultes possible realitzar el tràmit a través de la Seu Electrònica, es podrà presentar la sol·licitud per registre electrònic de l'Agencia de Defensa del Territori de Mallorca, en el termes de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions publiques, amb:
Per a confirmar el registre, es recomana a les persones aspirants descarregar el justificant de registre de la seva sol·licitud d'admissió.
En cas de presentar més d'una sol·licitud només es tindrà en compte la darrera presentada.
La no presentació de la sol·licitud en temps i forma suposarà l'exclusió de l'aspirant.
Així mateix, l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca podrà ampliar els terminis no vençuts com a conseqüència d'incidències tècniques que hagin impossibilitat el funcionament ordinari del sistema o de l'aplicació que correspongui, segons el disposat a l'article 32.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
3.3 D'acord amb l'art. 15 de la Llei 39/2015, els documents s'han de presentar en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En cas que es presenti en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada en qualsevol dels dos idiomes oficials.
3.4 Aquesta convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), així com de l'anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria corresponent al BOE.
3.5 Llistes de persones aspirants admeses i excloses
En haver finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, el director gerent de l'Agència de Defensa del Territori dictarà resolució, a proposta del Cap del servei administratiu, per la qual aprovarà i farà pública la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses de la convocatòria amb expressió de la causa d'exclusió per a cada persona. Aquesta resolució es publicarà al tauler d'anuncis de la Seu electrònica de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca
Les persones excloses disposaran d'un termini de deu dies comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució al tauler d'anuncis de la Seu electrònica de l'Agència de Defensa del Territori Mallorca per esmenar la sol·licitud. Si tots els aspirats de la llista provisional resulten admesos aquesta esdevé definitiva. D'altra banda, si no es presenten esmenes a la llista provisional, aquesta també esdevé definitiva.
Transcorregut aquest darrer termini, el director gerent de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, a proposta del Cap del servei administratiu, dictarà una resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses de la convocatòria que es publicarà en el tauler d'anuncis de la Seu electrònica l'Agència de Defensa del Territori
Una vegada publicada la llista definitiva d'aspirants admesos, el Cap del servei administratiu de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca recopilarà la relació d'aspirants i la documentació que n'acredita els mèrits, a més de la documentació que estableixen en els paràgrafs anteriors, perquè el director gerent en resolgui, de forma motivada, l'adjudicació a la persona més idònia d'acord amb els requisits que s'exigeixin per desenvolupar la feina.
Per tal de fer la proposta d'adjudicació, si es considera oportú, es podrà realitzar una entrevista personal als aspirants admesos.
Base 4. Resolució de la convocatòria
En el termini d'un mes, comptat a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, el director gerent de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca i prèvia la constatació de la concurrència dels requisits i altres extrems meritoris exigits a la convocatòria, procedirà a dictar la resolució corresponent, la qual haurà de ser motivada en relació al compliment, per part del candidat elegit, dels requisits i la resta d'especificacions meritòries exigides a la convocatòria. En qualsevol cas, haurà de restar acreditat com a fonament de la resolució adoptada, l'observança del procediment.
La resolució d'adjudicació del lloc de feina es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Seu electrònica del l'Agència de Defensa del Territori.
Una vegada resolta la convocatòria, se'n donarà trasllat al Servei jurídicotècnic del Recursos Humans dependent del Departament d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca perquè en continuï els tràmits fins a la seva efectiva incorporació.
Base 5. Presa de possessió
El termini per prendre possessió és de tres dies hàbils, si no implica canvi de residència del funcionari, o d'un mes si comporta canvi de residència o el reingrés al servei actiu, i començarà a comptar a partir de l'endemà del cessament en el lloc de procedència, que s'haurà d'efectuar dins els tres dies hàbils següents al de la publicació de la resolució d'adjudicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Base 6. Efectes de l'adjudicació
L'adjudicació del lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria determina el cessament en el lloc de procedència, sigui quina sigui la forma d'ocupació.
Base 7. Període mínim de permanència en el lloc de feina adjudicat
Una vegada s'hagi adjudicat el lloc de feina d'aquesta convocatòria, el temps mínim de permanència en aquest lloc de feina serà com a mínim de dos anys. L'obligació de romandre en el lloc, com a titular, un mínim de dos anys abans de participar en un procediment de provisió ordinària no és d'aplicació en els supòsits de remoció, suspensió del lloc de feina o de mobilitat forçosa a què fa referència l'apartat 5 de l'article 74 de la Llei 3/2007, de 27 de març de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, o de participació en convocatòries de provisió ordinària de llocs de feina del mateix organisme.