Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 380462
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, per la qual es modifiquen els concerts per a la prestació del Servei d’Orientació Professional (SOP) per al col·lectiu de persones amb discapacitat sensorial i amb dificultats especials d'inserció laboral amb entitats integrants del Tercer Sector Social de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En data 18 de novembre de 2022, la directora del SOIB va emetre una memòria justificativa que acredita la necessitat de concertar la prestació del Servei d'Orientació Professional (SOP) per al col·lectiu de persones amb discapacitat sensorial i amb dificultats especials d'inserció laboral.

2. En data 21 de novembre de 2022, el Consell de Govern ha acordat modificar la previsió i la taxació del Servei d'Orientació Professional, prevista en l'Acord de Consell de Govern de 16 de maig de 2022 pel qual s'aprova la previsió de les prestacions i els serveis que s'han de concertar durant l'any 2022 i es declaren els serveis d'interès econòmic general d'acord amb l'article 4.1 de la Llei 12/2018. En data 28 de novembre de 2022, el Consell de Govern ha acordat autoritzar aprovar la convocatòria d'aquest concert, d'acord amb el que disposa l'article 10.2 de la Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022.

3. En data 22 de novembre de 2022, el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), va resoldre iniciar l'expedient relatiu a la convocatòria del concert per a la prestació del Servei d'Orientació Professional (SOP) per al col·lectiu de persones amb discapacitat sensorial i amb dificultats especials d'inserció laboral.

4. En data 1 de desembre de 2022, la Direcció General de Fons Europeus va emetre un informe d'elegibilitat favorable de cofinançament de l'operació, en el marc del Programa Balears de l'FSE+ per al període 2021-2027.

5. En el BOIB número 3, de dia 7 de gener de 2023, s'ha publicat la Resolució informativa del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la qual es convoca el concert per a la prestació del Servei d'Orientació Professional (SOP) per al col·lectiu de persones amb discapacitat sensorial i amb dificultats especials d'inserció laboral, cofinançat pel Fons Social Europeu, en el marc del Programa Balears de l'FSE+ per al període 2021-2027.

Aquesta mateixa resolució aprova els plecs tècnics que han de regir els concerts i la creació del Comitè Tècnic d'Assessorament.

Els plecs tècnics varen ser modificats per la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, de 26 de maig de 2023 (BOIB núm. 72 de 01/06/2023).

D'acord amb l'apartat 4 dels plecs tècnics del concert, les persones usuàries del SOP concertat han de ser del col·lectiu de persones amb discapacitat sensorial i amb dificultats especials d'inserció laboral, «inscrites en el SOIB com a demandants d'ocupació» amb la condició de persona amb discapacitat amb un grau igual o superior al 33 %.

L'apartat 13 de l'annex 1 de la Resolució informativa del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la qual es convoca el concert per a la prestació del Servei d'Orientació Professional (SOP) per al col·lectiu de persones amb discapacitat sensorial i amb dificultats especials d'inserció laboral, cofinançat pel Fons Social Europeu, en el marc del Programa Balears de l'FSE+ per al període 2021-2027, disposa que les persones usuàries han d'estar inscrites com a demandants d'ocupació.

L'article 4 del Decret 36/2022, de 22 d'agost, pel qual s'estableixen els principis generals de funcionament dels serveis d'orientació professional i es regulen els requisits que han d'acreditar per a la inscripció posterior en el Registre d'entitats i els serveis d'orientació professional i els serveis complementaris, disposa que és objecte d'atenció preferent dels serveis d'orientació professional, entre d'altres, el col·lectiu de persones amb discapacitat sensorial i amb dificultats especials d'inserció laboral, inscrites en el SOIB com a demandants d'ocupació amb la condició de persona amb discapacitat amb un grau igual o superior al 33 %.

6. El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, en qualitat de president del SOIB, va resoldre en data 27 de febrer de 2023 aprovar els expedients de concert del Servei d'Orientació professional (SOP) per al col·lectiu de persones amb discapacitat sensorial i amb dificultats especials d'inserció laboral amb les entitats següents:

 

ENTITAT

NOMBRE UNITATS ORIENTACIÓ CONCERTADES 1r ANY CONCERT

NOMBRE DE PLACES 1r ANY CONCERT

IMPORT 1r ANY CONCERT

NOMBRE UNITATS ORIENTACIÓ CONCERTADES 2n ANY CONCERT

NOMBRE DE PLACES 2n ANY CONCERT

IMPORT 2n ANY CONCERT

IMPORT TOTAL

Fundació de pares de persones amb discapacitat auditiva (ASPAS)

 

8,0

 

224,0

 

578.981,76

 

 

8,0

 

224,0

 

578.981,76

 

 

1.157.963,52

 

7. Amb data 28/02/2023 es varen signar els acords de concert entre les entitats anteriors i el Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), els quals tenen una vigència de 2 anys, des del dia 01/03/2023 fins al dia 28/02/25. El concert es podrà renovar per períodes mínims de 2 anys, mitjançant la tramitació de l'expedient corresponent. El primer concert, juntament amb les successives renovacions, poden tenir una durada màxima de 10 anys.

Els acords de concert disposen a la clàusula «Sistema per a l'accés de les persones usuàries» que, d'acord amb l'apartat 13 de l'annex 1 de la Resolució informativa per la qual es convoca el concert, les persones usuàries han d'estar inscrites com a demandants d'ocupació.

8. D'acord amb el que disposa el punt 1 de l'annex IV de la Resolució de 29 de maig de 2023, de la Secretaria d'Estat d'Ocupació i Economia Social, per la qual es publica l'Acord del Consell de Ministres de 23 de maig de 2023, pel qual s'aprova el Pla Anual per al Foment de l'Ocupació Digna 2023 (PAFED 2023), referent a «Conceptes bàsics del sistema actual d'intermediació i ocupació», les persones que es registren en els Serveis Públics d'Ocupació (SPO), que són els «demandants», poden adquirir diferents categories durant la vida de la seva demanda:

Demandants d'ocupació: són les persones que sol·liciten una feina a través del SPO, i suposen el 99 % de les persones que es registren en els SPO. Ser demandant d'ocupació comporta també ser demandant de serveis.

Demandants de serveis previs a l'ocupació: són persones que abans d'entrar en el mercat laboral requereixen rebre un o més serveis que els permetin adquirir habilitats o coneixements dels quals manquen.

Demandant d'altres serveis: moltes administracions públiques ofereixen beneficis a les persones que «estan a l'atur». Això indueix al fet que es registrin com a demandants persones que realment no cerquen ocupació ni volen rebre serveis dels SPO, però a les quals se'ls demana que siguin demandants per a rebre aquests beneficis.

Per una altra banda, el Reial decret 629/2022, publicat al BOE número 179 de 27/07/2022, modifica el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, després de la seva reforma per Llei orgànica 2/2009, aprovat pel Reial decret 557/2011, de 20 d'abril. Entre d'altres, modifica la redacció de l'article 124, pel que fa a l'autorització de residència temporal per arrelament per a la formació, la qual la poden obtenir, per un període de dotze mesos, els estrangers que acreditin la permanència continuada a Espanya durant un període mínim de dos anys. A més, hauran de complir, de manera acumulativa, els requisits següents:

a) No tenir antecedents penals a Espanya ni al seu país d'origen o al país o països en què hagi residit durant els últims cinc anys.

b) Comprometre's a fer una formació reglada per a l'ocupació o a obtenir un certificat de professionalitat, o una formació conduent a l'obtenció de la certificació d'aptitud tècnica o habilitació professional necessària per a l'exercici d'una ocupació específica o una promoguda pels Serveis Públics d'Ocupació i orientada a l'acompliment d'ocupacions incloses en el Catàleg al qual es refereix l'article 65.1, o bé, en l'àmbit de la formació permanent de les universitats, comprometre's a fer cursos d'ampliació o actualització de competències i habilitats formatives o professionals així com d'altres ensenyaments propis de formació permanent. A aquest efecte, la matriculació haurà d'haver-se fet en un termini de tres mesos des de la notificació de la resolució de concessió de l'autorització de residència.

El sol·licitant haurà d'aportar acreditació d'aquesta matriculació en un termini de tres mesos des de la notificació de la resolució de concessió de l'autorització. En cas contrari, l'Oficina d'Estrangeria podrà extingir aquesta autorització. En els casos que la matriculació estigui supeditada a períodes concrets de matriculació, haurà de remetre a l'Oficina d'Estrangeria una prova de la matrícula en un període màxim de tres mesos des de la finalització d'aquest termini.

Aquesta autorització de residència podrà ser prorrogada una única vegada per un altre període de dotze mesos en els casos que la formació tingui una durada superior a dotze mesos o la seva durada excedeixi la vigència de la primera autorització concedida.

Una vegada superada la formació, i durant la vigència de l'autorització de residència, l'interessat presentarà la sol·licitud d'autorització de residència i treball davant l'Oficina d'Estrangeria juntament amb un contracte de treball signat pel treballador i l'empresari que garanteixi almenys el salari mínim interprofessional, o l'establert pel conveni col·lectiu d'aplicació, en el moment de la sol·licitud, i prova d'haver superat la formació prevista en la sol·licitud de residència. L'Oficina d'Estrangeria concedirà en aquests casos una autorització de dos anys que habilitarà per treballar.

Les persones que poden obtenir l'autorització de residència temporal per arrelament per a la formació, per a poder fer la formació que exigeix el Reial decret 557/2011, de 20 d'abril, d'acord amb la redacció donada pel Reial Decret 629/2022, de 26 de juliol, han d'estar inscrites al SOIB com a demandants. Per la seva situació, l'única categoria de demandant que descriu al PAFED 2023 a la qual se'ls pot inscriure és la de «Demandants de serveis previs a l'ocupació».

Durant el primer any d'execució dels concerts entre el SOIB i entitats del Tercer Sector d'Acció Social de les Illes Balears per a la prestació del SOP per a usuaris de col·lectius vulnerables, s'han posat de manifest els efectes de l'entrada en vigor de la modificació operada pel Reial decret 629/2022, de 26 de juliol, en el Reial decret 557/2011, de 20 d'abril, per la qual s'aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, pel que fa a l'autorització de residència temporal per arrelament per a la formació. Així, d'acord amb el que disposen els plecs tècnics del concert, no es poden donar d'alta i, per tant, no es pot prestar el SOP concertat a les persones que el sol·liciten i es troben en la situació de poder obtenir l'autorització de residència temporal per arrelament per a la formació, perquè la inscripció que tenen en el SOIB és com a «Demandants de serveis previs a l'ocupació» i no com a «Demandants d'ocupació», que és el que exigeixen els plecs tècnics del concert per a poder ser-ne usuaris, com ja s'ha mencionat en el punt 5 anterior.

La nova normativa en matèria d'estrangeria ha generat necessitats assistencials en matèria d'ocupació, ja que d'acord amb la normativa que regula actualment els concerts, les persones que poden obtenir l'autorització de residència temporal per arrelament per a la formació, en el cas que pertanyin a algun dels col·lectius vulnerables per als quals s'ha concertat la prestació del SOP, no poden ser-ne usuaris. Així, aquesta normativa disposa que per a ser usuari dels SOP concertats s'ha d'estar inscrit al SOIB com a demandant d'ocupació, mentre que aquestes persones només hi poden estar inscrites com a demandants de serveis previs a l'ocupació, quan precisament es tracta d'un col·lectiu que necessita d'orientació professional ja que per a aconseguir l'autorització de residència i treball, una vegada superada la formació, han de presentar davant l'Oficina d'Estrangeria un contracte de treball signat pel treballador i l'empresari.

El Servei d'Orientació Professional (SOP), el qual està regulat a la Cartera Comuna de Serveis del Sistema Nacional d'Ocupació, es presta a les Illes Balears de les dues maneres següents:

- Concertada amb entitats del Tercer Sector d'Acció Social de les Illes Balears per a usuaris de diversos col·lectius vulnerables.

- Directa per part del SOIB per als usuaris que no formin part dels col·lectius vulnerables pels quals s'ha concertat la prestació d'aquest servei.

El SOIB no presta el SOP als usuaris que formin part dels col·lectius vulnerables per als quals s'ha concertat la prestació d'aquest Servei i viceversa.

A les persones que no pertanyen als col·lectius vulnerables per als quals la prestació del SOP s'ha concertat, inscrites en el SOIB com a «demandants de serveis previs a l'ocupació», se'ls presta el SOP de manera directa des del SOIB, ja que és un servei que poden requerir rebre abans d'entrar en el mercat laboral per a adquirir habilitats o coneixements que els manquen.

Així doncs, no és coherent que als usuaris inscrits al SOIB com a «demandants de serveis previs a l'ocupació» que no pertanyen a algun dels col·lectius vulnerables pels quals el SOIB ha concertat la prestació del SOP amb entitats del Tercer Sector d'Acció Social, se'ls presti el SOP des del SOIB; mentre que en canvi, als usuaris d'algun dels col·lectius vulnerables concertats, no se'ls presti el SOP des del SOIB ni tampoc des dels Serveis concertats, i quedin d'aquesta manera desemparats en els seus drets. Tot això genera que el SOP es presti d'una manera desigual depenent de la tipologia d'usuari que es tracti, i en resultin, precisament, desafavorits els col·lectius més vulnerables.

9. D'acord amb l'article 7.2 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears, els acords d'acció concertada poden ser objecte de revisió i, si escau, de modificació, en els termes establerts en l'acord corresponent, quan variïn les circumstàncies inicials de la subscripció, per adequar les condicions econòmiques i les prestacions assistencials a les noves necessitat.

L'article 23.1 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials disposa que les variacions que es puguin produir en els serveis per la reducció o l'ampliació del nombre de places, per circumstàncies derivades de les necessitats d'atenció de les persones usuàries o per altres circumstàncies individualitzades, donen lloc a la modificació del concert social, sempre que no afectin els requisits que n'originaren l'aprovació.

L'article 23.4 del Decret 48/2017, disposa que el concert social es modificarà d'ofici o a instància de l'entitat titular del servei i, en el primer cas, són preceptives l'audiència de la part interessada i l'acceptació del nou concert. Així mateix, la modificació s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

10. La directora del SOIB ha signat una memòria justificativa en què disposa que queden justificades circumstàncies derivades de les necessitats d'atenció de les persones usuàries, d'acord amb el que disposa l'article 23.1 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials, per a la modificació dels concerts per a la prestació del Servei d'Orientació Professional (SOP) per al col·lectiu de persones amb discapacitat sensorial i amb dificultats especials d'inserció laboral, en el sentit d'incloure la possibilitat que siguin usuaris del SOP les persones que, si reuneixen els requisits del col·lectiu vulnerable d'aquest concert, estiguin inscrites al SOIB com a demandants de serveis previs a l'ocupació.

11. El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears ha dictat una Resolució per la qual s'ordena l'inici de l'expedient de modificació dels concerts per a la prestació del Servei d'Orientació Professional (SOP) per al col·lectiu de persones amb discapacitat sensorial i amb dificultats especials d'inserció laboral, amb entitats integrants del Tercer Sector Social de les Illes Balears.

12. La Direcció General de Fons Europeus ha emès en data 29/04/2024 un informe de convalidació de l'elegibilitat i proposta de selecció d'operacions per al seu cofinançament en el Programa Fons Social Europeu Plus 2021-2027 FSE+, de les Illes Balears, de l'operació convocatòria dels concerts per a la prestació del Servei d'Orientació Professional (SOP) per als col·lectius vulnerables amb entitats del 3r Sector d'Acció Social de les Illes Balears.

13. D'acord amb el que disposa l'article 23.4 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials, s'ha donat audiència a l'entitat que ha concertat la prestació del SOP i aquesta ha acceptat expressament el nou concert.

A més, l'entitat concertant ha fet suggeriments referents a la manera d'acreditar la pertinença al col·lectiu vulnerable objecte del concert, els quals suposen un increment de l'abast d'atenció més enllà del que està establert als plecs del concert i la resta de normativa que els regula. Aquests suggeriments no tenen relació amb la modificació que s'aprova en aquesta Resolució i, per tant, no poden ser considerats una al·legació ni afecten a la tramitació d'aquesta modificació del concert.

Fonaments de dret

1. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. El Reial decret 7/2015, de 16 de gener, pel qual s'aprova la Cartera Comuna de Serveis del Sistema Nacional d'Ocupació.

3. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

4. El Decret 35/2022, de 22 d'agost, pel qual es crea i regula el Registre d'entitats i els serveis d'orientació professional i els serveis complementaris, i els procediments d'acreditació de serveis i habilitació d'entitats.

5. El Decret 36/2022, de 22 d'agost, pel qual s'estableixen els principis generals de funcionament dels serveis d'orientació professional i es regulen els requisits que han d'acreditar per a la inscripció posterior en el Registre d'entitats i els serveis d'orientació professional i els serveis complementaris.

6. L'Acord del Consell de Govern de 16 de maig de 2022 pel qual s'aprova la previsió de les prestacions i els serveis que s'han de concertar durant l'any 2022 i es declaren els serveis d'interès econòmic general i les seves modificacions, en el qual apareix el Servei d'Orientació Professional per a la inserció laboral de les persones vulnerables, com a servei per a concertar amb convocatòria en el 2022 i amb previsió de començar-ne l'execució el 2023, el qual no ha estat declarat servei d'interès econòmic general.

7. El Reglament (UE) 2021/1057 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus (FSE+) i pel qual es deroga el Reglament (UE) núm. 1296/2013.

8. El Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests Fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats.

9. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

11. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears.

12. La Llei 7/2000, de 15 de juny, de creació del Servei d'Ocupació de les Illes Balears.

13. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'Annex 1 pel que fa a l'adscripció del SOIB a la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.

14. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

15. El Decret 22/2020, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears.

16. L'Ordre ESS/381/2018, de 10 d'abril, per la qual s'aprova la Guia tècnica de referència per al desenvolupament dels protocols de la Cartera Comuna de Serveis del Sistema Nacional d'Ocupació.

17. El Reial decret 629/2022, publicat al BOE número 179 de 27/07/2022, modifica el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, després de la seva reforma per Llei orgànica 2/2009, aprovat pel Reial decret 557/2011, de 20 d'abril.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Modificar l'apartat 4 dels plecs tècnics dels concerts per a la prestació del Servei d'Orientació Professional (SOP) per al col·lectiu de persones amb discapacitat sensorial i amb dificultats especials d'inserció laboral, d'acord amb el que disposa l'article 23.1 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials, en el sentit d'incloure la possibilitat que siguin usuaris del SOP les persones que, si reuneixen els requisits del col·lectiu vulnerable d'aquest concert, estiguin inscrites al SOIB com a demandants de serveis previs a l'ocupació. Així doncs, aquest apartat queda redactat de la manera següent:

Les persones usuàries del SOP concertat han de ser del col·lectiu de persones amb discapacitat sensorial i amb dificultats especials d'inserció laboral, inscrites en el SOIB com a demandants de serveis previs a l'ocupació o com a demandants d'ocupació amb la condició de persona amb discapacitat amb un grau igual o superior al 33 %.

2. Modificar el primer paràgraf de l'apartat 13 de l'annex 1 la Resolució informativa del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la qual es convoca el concert, el qual ha de quedar redactat de la manera següent:

Les persones usuàries han d'estar inscrites com a demandants de serveis previs a l'ocupació o com a demandants d'ocupació. Es pot accedir als serveis d'orientació professional concertats a instància de la persona usuària per cita prèvia o a instància del SOIB i també per derivació dels serveis socials o altres entitats concertades, prèvia sol·licitud de la persona interessada, d'acord amb el que preveu l'Ordre ESS/381/2018, de 10 d'abril.

La resta d'apartats de la normativa aplicable que facin referència als aspectes que ara es modifiquen, s'han d'interpretar en el sentit d'aquesta modificació.

Aquestes modificacions tendran efecte durant tota l'execució dels concerts.

3. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 23.4 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia i president del SOIB, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB 44, de 3 d'abril), i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).

(Signat electrònicament: 7 de juny de 2024)

El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, i president del SOIB Alejandro Sáenz de San Pedro García