Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 380413
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 3 de juny de 2024, relatiu a l’aprovació de les bases que han de regir la selecció d'estudiants per residir a la Casa de Menorca a Barcelona i la convocatòria corresponent a l'any 2024 (exp. 1501-2024-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Comissió de Presidents de Corporacions Locals de Menorca, en la sessió de dia 25 d'octubre de 2000, va adoptar l'acord de signar un compromís entre tots els ajuntaments de l'illa de Menorca, el Consell Insular de Menorca i la societat actualment anomenada Casa de Menorca Barcelona, SA, per tal de promoure la selecció d'estudiants menorquins per residir a l'immoble del qual és titular l'esmentada entitat, mentre cursen estudis a Barcelona.

A conseqüència de l'esmentat compromís, d'ençà l'any 2001 s'han dut a terme, anualment, convocatòries de selecció de places d'allotjament a l'immoble anomenat Casa de Menorca a Barcelona.

Atesa la bona acollida d'aquestes convocatòries i el compliment dels objectius dels ajuntaments de l'illa i del Consell Insular d'afavorir que cap persona amb voluntat i capacitat de cursar estudis fora de l'illa deixi de fer-ho per manca de recursos econòmics, i a fi de contribuir en la mesura que sigui possible al desenvolupament personal dels estudiants menorquins;

Atès que la Casa de Menorca disposarà per al curs acadèmic 2024-2025 de 7 places lliures per a l'allotjament d'estudiants;

Atesa la proposta del conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, en exercici de les competències atribuïdes per l'article 33 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, en relació amb el Decret de Presidència núm. 91/2023, de 10 de juliol, de creació dels departaments;

El Consell Executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta els acords següents:

Primer. Aprovar les bases que s'adjunten com a annex, que han de regir la selecció dels estudiants per residir a la Casa de Menorca a Barcelona.

Segon. Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent al curs acadèmic 2024-2025, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència en el punt anterior, d'acord amb les condicions següents:

a) Es convoquen 7 places en règim de lloguer en habitació compartida.

b) El termini per presentar les sol·licituds és de 20 dies naturals a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) L'òrgan instructor serà José Alejo Sintes Piris, tècnic de gestió del Consell Insular de Menorca.

Tercer. Comunicar el present acord a l'entitat Casa de Menorca Barcelona SA.

Quart. Comunicar aquest acord a tots els ajuntaments i instituts de Menorca i demanar-los que en facin la màxima difusió.

Bases que regulen la selecció d'estudiants per residir a la Casa de Menorca a Barcelona

Primera. Objecte i finalitat de la convocatòria

L'objecte d'aquestes bases és regular l'accés a les places d'allotjament vacants a la Casa de Menorca a Barcelona per al curs acadèmic corresponent a l'any de la convocatòria, adreçades a estudiants menorquins que vulguin cursar estudis a Barcelona, en règim d'habitació compartida, sempre de conformitat amb el que estableixen les presents bases.

La finalitat d'aquesta iniciativa és que cap persona amb voluntat i capacitat per cursar estudis que no es puguin realitzar a l'illa de Menorca i sí a Barcelona quedi sense cursar-los per manca de recursos econòmics.

Segona. Places vacants

El nombre de places vacants s'estableix en la convocatòria.

Tercera. Règim d'estada

El règim d'estada a la Casa de Menorca és el de lloguer en habitació compartida.

Quarta. Requisits generals dels beneficiaris

Poden ser beneficiaris de les places estudiants empadronats a qualsevol dels municipis de Menorca que estudiïn o que iniciïn estudis que no es puguin cursar a Menorca i que es puguin cursar a Barcelona capital i província, en concret, estudis universitaris, estudis de formació professional, estudis oficials de durada superior a un curs acadèmic i estudis en institucions de reconegut prestigi

S'entén que són estudis que no es poden cursar a Menorca els que no s'imparteixen a l'illa o quan, malgrat que s'hi imparteixen, l'interessat no hi ha obtingut plaça, condició que s'haurà d'acreditar amb la certificació corresponent.

No poden ser beneficiaris de la selecció de places, i en conseqüència serà motiu d'exclusió del procediment, les persones que realitzin estudis en les modalitats a distància, en línia o virtuals.

S'hauran de complir els requisits acadèmics i econòmics que s'especifiquen a aquestes bases.

Cinquena. Criteris de selecció

Les places s'adjudicaran d'acord amb el que estableixen aquestes bases.

Per a la selecció dels adjudicataris s'estableixen dos tipus de criteris:

- Criteris acadèmics, que es regiran pel que estableix la base sisena de les presents bases (barem acadèmic).

- Criteris econòmics, que es regiran pel que estableix la base setena de les presents bases (barem econòmic).

La selecció es farà ponderant el barem econòmic i el barem acadèmic d'acord amb el que estableixen aquestes bases, de la qual cosa resultarà la puntuació final.

Un cop obtinguda la puntuació final, les sol·licituds seran ordenades en funció de la classificació següent, seguint l'ordre de puntuació dins de cada grup:

1. Iniciació d'estudis universitaris o de grau superior de formació professional.

2. Estudis universitaris a partir de segon curs de grau universitari —incloent-hi els postgraus— i estudis de segon de grau superior de formació professional.

L'ordre de preferència dels postgraus serà el següent:

- Màsters

- Estudis de doctorat

3. Estudis de formació professional bàsica i cicles formatius de grau mitjà.

4. Estudis oficials de durada igual o superior a un curs acadèmic.

5. Estudis en institucions de reconegut prestigi.

Sisena. Barem acadèmic

1. El barem acadèmic s'obtindrà de la manera següent:

a) En el cas d'estudiants que comencin els estudis universitaris de grau que requereixin selectivitat: s'obtindrà de la nota de la PBAU (prova de batxillerat per a l'accés a la universitat).

b) En el cas d'estudiants que ja cursin estudis universitaris de grau oficials que requereixin selectivitat s'obtindrà de la mitjana dels estudis que es realitzen.

c) En el cas d'estudiants d'estudis de formació professional:

c.1 Estudis de formació professional de grau superior

- En el cas d'inici d'estudis, s'obtindrà de la nota d'accés de cicle de grau superior.

- En el cas d'estudis ja iniciats, de la mitjana de les qualificacions obtingudes en els estudis que es realitzen.

c.2 Estudis de formació professional de grau mitjà

- En el cas d'inici d'estudis, s'obtindrà de la mitjana de les qualificacions obtingudes a l'ESO o nota d'accés de cicle formatiu.

- En el cas d'estudis ja iniciats, de la mitjana de les qualificacions obtingudes a l'ESO més la mitjana de les qualificacions obtingudes en els estudis que es realitzen dividides per dos.

d) En el cas d'estudis postuniversitaris: s'obtindrà de la mitjana de les qualificacions obtingudes als estudis universitaris.

e) Per a altres estudis: s'obtindrà de la mitjana de les qualificacions obtingudes al batxillerat.

f) En el cas que en els estudis que s'han de realitzar no fos necessari el batxillerat i l'estudiant no el tingués, s'obtindrà de la mitjana dels estudis d'educació secundària obligatòria (ESO) o de la nota d'accés del cicle formatiu de grau mitjà.

2. S'atorgaran els punts següents per cadascuna de les qualificacions:

Qualificacions

Estudiants no universitaris

Estudiants universitaris

Punts assignats

Matrícula d'Honor

10

4

10

Excel·lent

9-9,9

3

9

Notable alt

8-8,9

2,5-2,9

8

Notable baix

7-7,9

1,5-2,5

7

6-6,9

1,25-1,5

6

Suficient

5-5,9

1-1,25

5

Insuficient

0-4,9

0-0,9

2,5

No presentat

0

0

0

Setena. Barem econòmic

1. Per a determinar la renda dels membres computables que hagin presentat declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques (s'ha de presentar certificat emès per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària relatiu a la declaració de l'IRPF de l'any 2022, realitzada l'any 2023) es farà de la manera següent:

En primer lloc se sumaran la base imposable general i la base imposable de l'estalvi (caselles 435 i 460).

En segon lloc, d'aquest resultat es restarà la quota resultant de l'autoliquidació (casella 595).

2. Per a determinar la renda dels membres computables que obtenguin ingressos propis i no hagin presentat declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques (s'ha de presentar certificat d'imputacions de l'IRPF de 2022 emès per l'Agència Tributària):

En primer lloc se sumaran les retribucions, els rendiments i els guanys patrimonials.

En segon lloc, d'aquest resultat es restaran les despeses deduïbles i els pagaments a compte efectuats.

3. El barem econòmic s'obtindrà de la divisió de la quantitat ingressada per la unitat familiar de l'estudiant durant l'exercici econòmic (saldo net de rendiments i imputacions de renda) pel nombre de membres computables, i s'atorgaran els punts inicials següents:

RESULTAT DE REALITZAR LA SEGÜENT OPERACIÓ:

ingressos de la unitat familiar / nre. de membres

PUNTS INICIALS

Resultat inferior a 8.150,00 €

10 punts

De 8,150,01 a 9.150,00 €

9 punts

De 9.150,01 a 10.150 €

8 punts

De 10.150,01 a 11.150 €

7 punts

D'11.150,01 a 12.150 €

6 punts

De 12.150,01 a 13.150 €

5 punts

De 13.150,01 a 14.150 €

4 punts

De 14.150,01 a 15.150 €

3 punts

De 15.150,01 a 16.150 €

2 punts

De 16.150,01 a 17.150 €

1 punt

Més de 17.150,01 € anuals

0 punts

- En el cas que el sol·licitant estigui tutelat pel Consell Insular de Menorca aquesta persona tindrà preferència per a la seva admissió, amb l'informe previ i vinculant d'un tècnic del Servei de Menors del Consell Insular de Menorca. Aquest informe ha d'aclarir el fet de si es té en compte els ingressos de la unitat familiar d'acollida en funció de la continuïtat de la persona acollida dins la mateixa unitat familiar.

4. El barem econòmic està determinat pels PUNTS INICIALS (ingressos de la unitat familiar / nre. de membres) més EL PLUS atorgat pel fet que dintre de la unitat familiar hi hagi altres membres que cursen estudis fora de l'illa, per pertinença a un nucli familiar monoparental, família nombrosa o per tenir un membre de la unitat familiar amb grau de dependència 2 o 3.

- En el cas que la persona sol·licitant formi part d'un nucli familiar amb més d'un estudiant matriculat fora de l'illa (els estudis que realitzin han de complir els requisits que s'estableixen en aquestes bases):

si té 1 germà/ana que estudia fora de l'illa............2 punts

si en té 2 ..............................................................4 punts

si en té 3 o més ...................................................6 punts

- En el cas que la persona formi part d'un nucli familiar monoparental categoria general 1 punt; categoria especial, 2 punts.

- En el cas que la persona formi part d'un nucli familiar amb el carnet de família nombrosa: categoria general 1 punt , categoria especial 2 punts.

- En el cas que a la unitat familiar del sol·licitant hi hagi una persona que tengui grau de dependència 2 o 3, el barem inicial s'incrementarà afegint +1 punt.

5. Els sol·licitants obtindran 0 punts i, per tant, no se'ls atorgarà puntuació pel que fa al barem econòmic quan:

a) La suma dels valors cadastrals de les finques urbanes que pertanyin als membres computables de la família, exclòs l'habitatge habitual, superi els 60.000 €.

b) La suma dels valors cadastrals de les finques rústiques superi els 15.500 € per cadascun dels membres computables de la unitat familiar.

c) La suma dels rendiments nets reduïts del capital mobiliari més el saldo net positiu de guanys i pèrdues patrimonials pertanyents als membres computables de la unitat familiar (caselles 429 + 60 + 1601 + 420 + 424 – 299 – 300 - 303 de la declaració de l'IRPF de l'any 2023 referida als ingressos de l'any 2022) superi els 5.000 €.

6. Els increments de renda per herència, rescat de plans de pensions i plans d'estalvi similars o per la venda de l'habitatge familiar habitual no es tindran en compte per al càlcul del barem econòmic.

7. Es consideren membres computables de la unitat familiar:

- Pare, mare o tutor/a i cònjuge (o anàloga relació d'afectivitat) dels anteriors.

- Sol·licitant.

- Germans menors de 16 anys a dia 31 de desembre de 2022.

- Germans majors de 16 anys a dia 31 de desembre de 2022 i que compleixin els requisits següents:

a) Conviure en el domicili familiar (s'inclou els que resideixin fora de l'illa durant el curs escolar per estudis).

b) Tenir uns ingressos econòmics durant l'any 2022 inferiors a 8.106,28 euros (IPREM per a l'any 2022).

- Ascendents que convisquin en el domicili familiar i depenguin econòmicament d'altres membres de la unitat familiar i que compleixin els requisits següents:

a) Conviure en el domicili familiar (s'inclou els que resideixin fora de l'illa durant el curs escolar per estudis).

b) Tenir uns ingressos econòmics durant l'any 2022 inferiors a 8.106,28 euros (IPREM per a l'any 2022).

En cas de divorci, separació legal o de fet dels pares, només es considera membre computable el que tengui la custòdia del sol·licitant. També serà membre computable el nou cònjuge o la persona unida per anàloga relació d'afectivitat. Si el pare/mare que no conviu amb el/la sol·licitant passés una pensió compensatòria o per manutenció del fill/a també s'ha de comunicar mitjançant sentència de divorci i/o declaració jurada, i es tindrà en compte a l'hora de calcular la renda familiar.

8. Quan el règim de custòdia dels fills sigui el de custòdia compartida, es consideraran membres computables el pare i la mare del sol·licitant, els seus fills comuns i els ascendents del pare i de la mare que justifiquin la seva residència al mateix domicili que els anteriors amb el certificat municipal de convivència corresponent.

9. En el cas que el/la sol·licitant al·legui la seva independència econòmica, ha de justificar que els seus ingressos econòmics provinents del rendiment del treball, ajuts o subsidis durant l'any 2022 van superar l'import de del salari mínim interprofessional establert per l'any 2022 que va ser de 14.000 €.

10. La renda familiar s'obtindrà per agregació de les rendes de l'exercici 2022 de cada un dels membres computables del nucli familiar abans esmentats que hagi obtingut ingressos de qualsevol naturalesa i de conformitat amb la normativa reguladora de l'impost sobre la renda de les persones físiques.

Vuitena. Barem i puntuació

1. La puntuació final s'obtindrà de la ponderació dels resultats dels barems econòmic i acadèmic, que computaran de la forma següent:

a) barem econòmic: un 50%

b) barem acadèmic: un 50%

2. En cas d'empat en la puntuació final, hom s'atendrà als criteris següents, que s'aplicaran per aquest ordre:

a) Qui hagi obtingut major puntuació en el barem econòmic.

b) Qui realitzi estudis que no es puguin fer a l'illa.

c) Qui hagi obtingut major puntuació en el barem acadèmic.

Novena. Presentació de les sol·licituds

1. D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Comú de les Administracions Públiques, amb la Disposició Addicional vuitena de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i amb l'article. 95,1 lletra K de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, el Consell Insular de Menorca podrà verificar l'exactitud de les dades declarades, així com consultar o recavar els documents elaborats per qualsevol Administració de forma electrònica mitjançant les seves xarxes corporatives o consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte, sempre que no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

2. Els estudiants que presentin la sol·licitud presencialment, o per altres mitjans que no siguin la seu electrònica del Consell Insular de Menorca, ho han de fer mitjançant el model d'instància genèrica que trobaran al web del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) i a les oficines del Servei d'Atenció al Ciutadà a Maó i a Ciutadella (annex 1).

3. Les sol·licituds i tota la documentació que s'hi adjunti s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Per mitjans electrònics, els subjectes legalment prevists d'acord amb allò establert en l'art. 14.1 i 2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'art. 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

b) També la poden presentar presencialment, d'acord amb el que estableix l'art. 14.1 de la Llei 39/2015, les persones físiques (per tal de preservar el dret de comunicar-se amb l'Administració pública també per mitjans no electrònics), en el registre electrònic del Consell Insular de Menorca (a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella) o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà del dia que es rebi el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de l'LPACAP.

5. Els sol·licitants han d'emplenar totes les dades que figuren en el full de sol·licitud. A l'efecte de puntuació només es valoraran aquestes, les quals s'hauran de justificar amb la documentació necessària.

6. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

a. DNI del/de la sol·licitant.

b. Certificat de convivència, emès per l'ajuntament corresponent, on figurin totes les persones que conviuen en el domicili familiar.

c. Declaració de l'IRPF de l'any 2022 (realitzada l'any 2023) de tots els membres computables de la unitat familiar majors de 16 anys a 31 de desembre de 2022. En el cas que algun d'aquests membres no hagi fet declaració de l'IRPF s'ha de presentar certificat d'imputacions de l'IRPF de 2022. Aquests documents es poden sol·licitar a través de la pàgina web de l'AEAT www.agenciatributaria.es o directament a l'enllaç següent:

https://www.agenciatributaria.gob.es/AEAT.sede/tramitacion/G306.shtml

d. En el cas que un dels progenitors no convisqui al domicili familiar, sentència de divorci, acord de separació o en cas que no existeixin els esmentats documents declaració jurada del sol·licitant on s'indiqui si es rep algun tipus de pensió i, de rebre-la, per quin import.

e. Expedient acadèmic:

- Expedient acadèmic del darrer curs realitzat, en el qual ha de figurar la relació de totes les assignatures a les quals s'havia matriculat amb les qualificacions obtingudes.

- En el cas d'alumnes de primer curs s'han de presentar les notes de la prova que dona accés als estudis que es volen cursar.

- Els alumnes de 1r curs de màster i de doctorat han de presentar l'expedient de carrera amb la mitjana ponderada.

- En el cas de no haver realitzat estudis en el curs immediatament anterior, s'ha de presentar una declaració sobre quins són els darrers estudis als quals s'ha matriculat.

- En el cas d'alumnes que realitzin altres estudis a institucions de reconegut prestigi documentació acreditativa de les notes de la prova que dona accés, si n'és el cas; en el seu defecte, expedient acadèmic del darrer curs realitzat.

f. En el cas que al nucli familiar hi hagi alguna altra persona que realitzi estudis fora de l'illa s'haurà de presentar l'expedient acadèmic i l'imprès de matriculació). Si aquesta persona ha fet una sol·licitud dins la mateixa convocatòria serà suficient indicar el seu nom i número de DNI i s'incorporarà aquesta documentació d'ofici.

g. En el cas d'al·legar alguna de les situacions familiars que s'especifiquen en la base 7a, s'ha de presentar la documentació següent o qualsevol altra que ho demostri:

- En el cas d'haver-hi algun membre amb un grau de dependència 2 o 3, s'haurà de presentar la resolució que ho indiqui.

- Família nombrosa: carnet de família nombrosa. En el cas que l'hagi emès el Consell Insular de Menorca s'ha d'indicar a l'imprès de sol·licitud i no és necessari presentar-lo.

- Família monoparental: carnet de família monoparental.

7. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c) de l'LPACAP, les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació dels documents aportats per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

8. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

9. El falsejament de les dades contingudes en la sol·licitud o qualsevol dels seus documents (annexos i/o documentació presentada) suposarà l'exclusió del sol·licitant del procediment de selecció.

Desena. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels les places.

El procediment de selecció es regirà pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació i seguirà la següent tramitació:

1. L'inici del procediment s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent.

2. La instrucció del procediment correspondrà al tècnic que s'indiqui en la convocatòria corresponent, que haurà de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la convocatòria de selecció dels i de les estudiants.

3. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria es sotmetran a l'examen de l'instructor de l'expedient i de la comissió avaluadora.

Aquest examen es durà a terme una vegada finalitzi el termini de presentació de sol·licituds, que vindrà assenyalat per a cada convocatòria.

4. Una vegada examinades les sol·licituds, la comissió avaluadora proposarà una relació provisional de persones admeses i excloses de la convocatòria, amb indicació de la causa d'exclusió, la qual ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor. Un cop aprovada la relació provisional de persones admeses i excloses pel conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports es farà pública en el lloc web del Consell Insular de Menorca (www.cime.es), on figuraran les dades identificatives dels interessats, i se'ls atorgarà un termini de deu dies hàbils perquè puguin presentar les al·legacions i la documentació que considerin oportunes.

5. Una vegada que l'instructor i la comissió mixta de valoració hagi analitzat la documentació aportada durant el període d'al·legacions, s'elaborarà una proposta de relació definitiva de persones admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió; i de les persones seleccionades per residir en la Casa de Menorca a Barcelona.

6. El conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports dictarà resolució aprovant la LLISTA DEFINITIVA de persones admeses i excloses, amb indicació en aquest darrer cas de la causa d'exclusió; i les persones seleccionades per residir en la Casa de Menorca a Barcelona, per ordre de puntuació. L'esmentada LLISTA DEFINITIVA es publicarà al al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a efectes de notificació (art. 45.1.b) de la LPACAP).

7. El termini màxim per dictar i notificar la resolució serà de tres mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l'anterior, aquest termini es podrà reduir si s'estableix expressament en la convocatòria. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

Onzena. Comissió mixta de valoració

1. La comissió mixta de valoració és l'òrgan a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor competent. La seva creació i el nomenament dels seus membres vindrà establida per a cada convocatòria, d'acord amb aquestes bases.

2. L'objecte de la comissió mixta de valoració és examinar els expedients de sol·licituds, que hauran d'anar acompanyats d'informe tècnic, i emetre una proposta definitiva d'acord.

3. La comissió avaluadora estarà formada pels membres següents:

- El director insular d'Educació, Cultura i Patrimoni, que és el president de la comissió mixta.

- Un representant de l'Associació Casa de Menorca a Barcelona.

- Dos alcaldes —o regidor en qui deleguin— a proposta de la Comissió de Presidents de Corporacions Locals de Menorca.

- Un/a educador/a social nomenat pel Consell Insular de Menorca.

- Un representant de les AFA.

- El director o la directora d'un dels instituts de Menorca, o persona en qui delegui.

Actuarà com a secretari/ària, amb veu i sense vot, un/a funcionari/ària del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports.

En cas d'empat, el/la president/a tindrà vot de qualitat.

Dotzena. Admissió definitiva

Un cop adjudicada la plaça, l'interessat haurà de presentar el justificant de de matriculació dels estudis, corresponent al curs en què començarà a residir a la Casa de Menorca a Barcelona. En el cas que es faci la matrícula per mitjans telemàtics, s'ha d'acompanyar del justificant de l'abonament bancari. En cas de no fer la matrícula completa a l'inici del curs, s'han de presentar els justificants de les posteriors matriculacions en el moment de tenir-les

En cas de renúncia, o pèrdua dels drets per part d'alguns dels seleccionats, la plaça serà atorgada —per rigorós ordre de puntuació i segons les places existents— al següent de la llista, i així successivament durant el curs acadèmic de la convocatòria a la qual s'ha presentat.

Tretzena. Borsa per cobrir vacants durant el curs acadèmic

Els sol·licitants admesos al procediment selectiu que no hagin obtingut plaça, quedaran en una borsa per cobrir les vacants a la Casa de Menorca a Barcelona que es puguin produir dins el curs acadèmic de la convocatòria a la qual s'han presentat.

Un cop s'esgoti la borsa, se n'obrirà una altra, que anomenarem a partir d'ara provisional, amb totes les persones que sol·licitin una plaça un cop exhaurit el termini ordinari de lliurament de sol·licituds establert a la convocatòria.

Aquesta borsa provisional estarà integrada per persones que compleixin els requisits establerts en aquestes bases i s'establirà una llista per ordre segons la data de lliurament de sol·licitud al CIM (registre d'entrada).

Les persones d'aquesta borsa provisional que siguin admeses ho seran de manera provisional fins al final del mes de juny del curs acadèmic en vigor.

Aquesta admissió a la Borsa provisional es decidirà, previ el corresponent informe tècnic, mitjançant una resolució del conseller executiu de Cultura, Educació, Joventut i Esports. L'estudiant haurà de signar un declaració d'acceptació de les condicions de l'admissió fins al final del curs en vigor.

Els estudiants admesos amb la Borsa provisional i que vulguin continuar residint a la Casa de Menorca a Barcelona els pròxims cursos han de tornar a sol·licitar una nova plaça dins la convocatòria adient. S'entén que aquesta estada provisional no genera cap de tipus de dret positiu davant altres noves sol·licituds.

Catorzena. Exclusions per a l'any següent

1. En qualsevol moment, a sol·licitud de Casa de Menorca a Barcelona SA, la Comissió Mixta es pot reunir i determinar, per als estudiants que incompleixin alguna de les condicions establertes, la pèrdua del dret a residir a la Casa de Menorca.

2. Són motiu d'exclusió per a l'any següent:

  • L'abandó dels estudis.

  • La no superació dels crèdits mínims requerits per als estudis que es facin, que variarà en funció dels estudis que es cursin i de la universitat on es facin.

  • La manca de pagament de dos rebuts mensuals sense causa justificada.

  • L'incompliment de qualsevol de les condicions de la convocatòria després de la data de la concessió.

  • L'incompliment de les normes de convivència de la Casa de Menorca.

  • El falsejament de les dades contingudes en la sol·licitud o qualsevol dels seus documents (annexos i/o documentació presentada).

  • Qualsevol altre incompliment de les condicions establertes que raonadament, a judici de la Comissió Mixta, sigui suficient.

Quinzena. Condicions d'estada a la Casa de Menorca

L'admissió a la Casa de Menorca dona dret a una plaça en règim d'habitació compartida. Aquest dret no es pot subrogar, compartir, ni qualsevol altra fórmula admesa en dret. Així mateix, s'han de respectar les normes de convivència bàsiques a la Casa de Menorca. Quan es produeixi un presumpte incompliment d'aquests criteris, a la vista dels fets, la Comissió Mixta el podrà estudiar i adoptar les mesures que cregui convenients.

S'entén que la durada màxima de l'estada a la Casa de Menorca serà la mateixa que els estudis per als quals s'hi hagi accedit.

De manera extraordinària, en cas de no acabar els estudis en el temps previst oficialment, es podrà prorrogar un any més prèvia sol·licitud i aprovació de la Comissió de Valoració.

Quan es comencin altres estudis, s'ha de tornar a sol·licitar una nova plaça dins la convocatòria adient.

Setzena. Interpretació de dubtes i al·legacions

Els interessats es podran dirigir al Consell Insular per plantejar dubtes i al·legacions sobre el procediment d'atorgament de places i de l'estada a la Casa de Menorca, que seran resoltes comptant, si fos precís, amb l'acord o assessorament de la Comissió Mixta.

Dissetena. Altres disposicions

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant el Ple del Consell Insular de Menorca.

Les resolucions del conseller executiu per les quals s'adjudiquen les places, s'aprova la Borsa definitiva i la Borsa provisional, no exhaureixen la via administrativa i són recurribles en alçada davant el Consell Executiu.

Normativa general aplicable

- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

- Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

Divuitena. Protecció de dades de caràcter personal

Les dades personals es tractaran d'acord amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques en relació al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD) i amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

En el moment en què les persones sol·licitants facilitin les seves dades personals, el CIM facilitarà la informació d'acord amb l'article 13 de l'RGPD.

 

ANNEX I Condicions del contracte

Una vegada finalitzat el procès de selecció el Consell Insular de Menorca finalitza la seva responsabilitat envers als sol·licitants que s'hagin presentat en el procès. A partir d'aquest moment, els estudiants seleccionats i/o els seus representants es relacionaran directament amb la Casa de Menorca a Barcelona SA mitjançant un contracte.

Aquesta és la informació facilitada per Casa de Menorca Barcelona SA sobre les condicions principals del contracte:

1. Contracte

Els estudiants han de subscriure el contracte anual que els serà lliurat per Casa de Menorca Barcelona, SA, en el qual es recullen els compromisos que adquireix l'estudiant que ha de residir a la Casa de Menorca a Barcelona.

2. Fiança

En signar el contracte, abans d'ocupar la plaça, l'estudiant ha d'abonar una fiança d'una mensualitat en metàl·lic (190 €) a Casa de Menorca Barcelona SA que es restituirà íntegrament a l'estudiant quan finalitzi la seva estada, sempre que no hagi produït desperfectes o danys en els mobles i en el pis. En cas de desperfectes originats per negligència o mal ús de les instal·lacions, es descomptaran de la fiança les despeses de la reparació.

3. Garantia de permanència

Els estudiants, o els seus representant legals, han de signar un document prestar garantia que respongui de la permanència i responsabilitats de l'estudiant durant el període del contracte (1 de setembre a 31 d'agost de cada any), d'acord amb el document de condicions annexes al contracte.

4. Terminis

L'acceptació de la plaça s'haurà de confirmar per part dels participants abans del 15 d'agost de l'any de la convocatòria, en cas contrari, es passarà a cridar al següent candidat a la llista d'admesos.

El període d'estada en cadascuna de les places és de l'1 de setembre al 31 d'agost de cada any, i el preu que s'ha d'abonar per a l'anualitat és de 2.280 €/plaça, import que es prorratejarà en dotze mensualitats de 190 €.

Podran residir a la Casa de Menorca a Barcelona exclusivament durant la durada oficial dels estudis i, de manera extraordinària, en cas de no acabar els estudis en el temps previst oficialment, es podrà prorrogar un any més prèvia sol·licitud i aprovació de la Comissió de Valoració

En el cas que l'estudiant marxi abans que finalitzi la corresponent anualitat; és a dir abans del 31 d'agost, se'l penalitzarà en la quantitat equivalent als mesos que resten per completar l'anualitat, de manera que s'ha de fer càrrec de la renda i despesa corresponent a tota l'anualitat, En cas d'incompliment, s'executarà la part de l'aval que correspongui, constituït com a garantia de permanència

Si la plaça és ocupada per la persona següent de la borsa que es constitueix, es retornarà cancel·larà l'aval complet a aportat per la persona que abandona la plaça sense cap penalització.

Excepcionalment, la vigència dels contractes d'arrendament dels estudiants que acabin els seus estudis finalitzarà el darrer dia del mes en què acabin el curs i no el de la data del contracte d'arrendament.

5. Altres despeses imputables a l'estudiant

Les despeses d'aigua i llum estan incloses dins la quota mensual de 190 euros, tot i que s'estableixen uns màxims de consum bimensual que es relacionen a continuació i que, si se superen, aniran a càrrec dels estudiants del pis que els hagi sobrepassat.

  • Pisos de 3 residents: màxim 180 euros.
  • Pisos de 6 residents: màxim 300 euros.

És a dir, que si bimensualment la suma dels rebuts d'aigua i llum d'aquest pis sobrepassa aquests màxims, la diferència es cobrarà al pis en qüestió en el rebut de lloguer del mes següent de la recepció dels rebuts de subministrament.

6. Finalització de l'estada

Els estudiants han de comunicar a Casa de Menorca Barcelona SA, amb una antelació de tres mesos abans del venciment de cada anualitat, si marxen o es queden la pròxima temporada i, una vegada obtingudes les qualificacions del curs, confirmar-ho.

7. Pagament

Els estudiants han d'ingressar per mesos anticipats, dins els primers cinc dies de cada mes, al compte corrent de l'administrador de finques que se li facilitarà, l'import del rebut corresponent.

Si no pagués la mensualitat dins el termini senyalat, l'estudiant abonarà 15 € en concepte de penalització a Casa de Menorca Barcelona, SA.

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern, per delegació del Ple del Consell Insular de Menorca (Acord de 31-7-2023, BOIB núm. 109 de 5-8-2023), en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

 

Maó,  13 de juny de 2024

Per delegació del president, El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (Decret 129/2023, de 27 de juliol) (BOIB núm. 106 de 29-07-2023)