Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MONTUÏRI
Núm. 377357
Aprovació definitiva reglament carrera professional horitzontal dels empleats públics de l’Ajuntament de Montuïri
Seguida la tramitació disposada en l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, vist que no s'han presentat reclamacions durant el termini d'exposició a el públic i de conformitat amb els article 65.2 i 70.2 de la Llei 7/1985, és procedeix l'elevació automàtica a definitiva i l'íntegra publicació del Reglament de carrera professional horitzontal dels empleats públics de l'Ajuntament de Montuïri, el qual entrarà en vigor des de la mateixa data de la seva publicació en el butlletí oficial de les Illes Balears:
“REGLAMENT DE PROGRÉS I MANTENIMENT DE LA CARRERA PROFESSIONAL HORITZONTAL DELS EMPLEATS PÚBLICS DE L'AJUNTAMENT DE MONTUÏRI
1. OBJECTE
El present Reglament té per objecte desenvolupar l'acord que regula la implantació de la carrera professional horitzontal dels empleats públics de l'Ajuntament de Montuïri, aprovat pel Ple de l'Ajuntament el 4 d'agost de 2022 (BOIB núm. 106, 11 d'agost de 2022), concretament aprofundir en el model al que fa referencia el punt 11 del mencionat acord.
El present Reglament té per objecte desenvolupar el model de carrera professional horitzontal en que l'avaluació del compliment, la millora continua de la prestació del servei públic a l'Ajuntament de Montuïri, se configuren com l'eix fonamental.
2. ÀMBIT D'APLICACIÓ
La progressió i manteniment de la carrera professional horitzontal s'aplicarà al personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de Montuïri que formen part de la Relació de Llocs de Feina vigent de la corporació.
Queda exclòs el personal eventual i el personal d'alta direcció.
3. CARACTERÍSTIQUES
La carrera professional horitzontal consisteix en la progressió del grau, categoria, nivell i altres conceptes anàlegs del personal, sense necessitat de canviar de lloc de feina.
L'efectivitat definitiva del sistema de progrés en la carrera professional horitzontal tindrà lloc amb la implantació del sistema d'avaluació de l'acompliment del progrés simultani de dos criteris: per una part, la progressió del criteri temporal dels serveis prestats, i d'altra banda, del criteri de la millora continua de la prestació del servei públic a l'Ajuntament de Montuïri.
3.1 Criteri per la progressió temporal dels serveis prestats:
El model de carrera professional horitzontal s'estructura en quatre nivells o esglaons, en cadascun dels quals el personal de l'ajuntament de Montuïri ha de romandre un període de temps per adquirir les competències necessàries per accedir a l'esglaó superior. El període mínim de serveis prestats per al progrés a cadascun dels nivells o esglaons posteriors és el següent:
• Nivell I: 5 anys
• Nivell II: 5 anys des de l'accés al nivell I
• Nivell III: 5 anys des de l'accés al nivell II
• Nivell IV: 5 anys des de l'accés al nivell III
3.2 Criteri per la progressió en la millora continua (formació):
El progres en la carrera professional horitzontal, a més, va lligada a l'acompliment d'unes hores de formació, la qual cosa redunda en la millora en la qualitat dels serveis públics i, en definitiva, en el millor servei a la ciutadania.
Per això, l'Ajuntament de Montuïri podrà encarregar a qualsevol administració pública habilitada, les actuacions formatives adients.
Per a l'accés a cadascun dels nivells o esglaons superiors, el període mínim d'hores de formació dins el període quinquennal anterior, es detalla en el següent quadre:
Funcionaris |
Subgrup A1 |
Subgrup A2 |
Grup B |
Subgrup C1 |
Subgrup C2 |
Altres grups |
Laborals |
Grup A |
Grup B |
|
Grup C |
Grup D |
Grup E |
Nº Hores quinquennals |
175 |
150 |
125 |
100 |
75 |
50 |
Els treballadors poden escollir la realització d'aquest número mínim d'hores en qualsevol moment dintre del període quinquennal anterior a la sol·licitud del reconeixement de canvi de nivell.
3.3 Criteri de manteniment de nivell:
El personal que accedeixi al darrer nivell contemplat en el progrés de la carrera professional, pel manteniment del nivell assolit haurà de realitzar el número d'hores anuals de formació que es detalla en el següent quadre:
Funcionaris |
Subgrup A1 |
Subgrup A2 |
Grup B |
Subgrup C1 |
Subgrup C2 |
Altres grups |
Laborals |
Grup A |
Grup B |
|
Grup C |
Grup D |
Grup E |
Nº Hores anuals |
35 |
30 |
25 |
20 |
15 |
10 |
El treballador en aquesta situació, anualment, i com a màxim cada 31 de desembre, haurà de presentar al Registre General de l'Ajuntament la documentació acreditativa del corresponent assoliment d'hores. L'incompliment d'aquest requisit durant dues anualitats consecutives pot suposar el descens al nivell immediatament inferior.
3.4 Requisits de la formació
Els treballadors han d'escollir la formació directament relacionada amb el lloc de feina que ocupa.
Els treballadors han de realitzar les hores necessàries per el còmput de formació fora de la seva jornada laboral.
Les hores de formació s'han de acreditar amb un certificat nominatiu que haurà d'incloure la data de realització i el nombre d'hores.
En cap cas es poden presentar cursos ja presentats anteriorment.
3.5. L'incompliment del criteri formatiu comportarà la suspensió del complement de la carrera professional al personal afectat, llevat que l'incompliment sigui motivat per causes de força major degudament justificades. Aquesta suspensió deixarà de ser efectiva en quan es justifiqui la recuperació de la situació que atorga el dret al complement de la carrera professional.
3.6. Els treballadors amb discapacitat reconeguda del 33% o superior, es requerirà la realització del 25% de les hores establertes
Els treballadors amb jubilació parcial, reducció de jornada o jornada parcial estan subjectes al mateix còmput en les hores de formació.
4. SOL·LICITUD
El sistema de progrés de la carrera professional horitzontal requereix formalitzar degudament la sol·licitud per part de l'interessat .
Aquesta sol·licitud ha de registrar-se al Registre General de l'Ajuntament de Montuïri, dirigida a l'atenció de la Batlia de l'Ajuntament de Montuïri.
Juntament amb la sol·licitud, l'interessat ha de presentar la documentació acreditativa que avala la realització de les hores de formació assignades a la progressió sol·licitada.
5. AVALUACIÓ
A l'efecte de l'adequada valoració dels requisits necessaris pel progrés als diferents nivells de la carrera professional horitzontal, la Batlia de l'ajuntament de Montuïri, juntament amb el Cap de Recursos Humans, o en la persona que aquest delegui, procediran a l'avaluació de l'acompliment d'ambdós criteris als que es fa referència en el punt 3 d'aquest Reglament: el criteri temporal i el criteri de formació.
Els principis rectors de l'avaluació són:
a) Fomentar la prestació de serveis d'atenció a la ciutadania
b) Afavorir la qualitat mitjançant la millora contínua dels serveis que el ciutadà rep de l'Administració de l'ajuntament de Montuïri.
c) Desenvolupar l'Administració electrònica per facilitar a la ciutadania informació sobre els serveis prestats per l'Administració local.
d) Racionalitzar la gestió pública a través d'instruments de mesura de l'activitat que serveixin per aconseguir més eficiència del servei públic.
En cap cas, el fet de no superar aquestes avaluacions pot suposar la remoció del lloc de treball, tant pel que fa al personal inclòs en aquest punt, com a la resta de nivells.
6. RESOLUCIÓ
L'òrgan competent per a resoldre es la Batlia. El resultat positiu o negatiu de l'avaluació serà elevat a acord mitjançant Resolució de la Batlia; resolució que serà notificada a l'interessat en el termini màxim d'un mes des de la presentació de la sol·licitud.
La resolució positiva tindrà els efectes econòmics adients a partir del mes següent en que s'hagi assolit el nivell sol·licitat.
Contra aquesta resolució es podrà interposar un recurs d'acord amb la normativa aplicable.”
Cosa que feim pública,
Montuïri,12 de juny de 2024
La batlessa Paula Maria Amengual Nicolau