Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MAÓ
Núm. 374103
Convocatòria del procés d’inscripció per participar a les colcades de les festes del terme municipal de Maó de l’any 2024
Feim públic, als efectes oportuns, que mitjançant Resolució de l'alcalde de l'Ajuntament de Maó núm. 2024/DA/0001974, de data 7 de juny, hem convocat el procés d'inscripció per participar a les colcades de les festes del terme municipal de Maó de l'any 2024, i hem aprovat les bases que l'han de regir, que es reprodueixen a continuació:
BASES DEL PROCÉS DE PREINSCRIPCIÓ PER PARTICIPAR A LES COLCADES DE LES FESTES DEL TERME MUNICIPAL DE MAÓ PER L'ANY 2024
Exp.: SE008-2024-000001
Article 1. Objecte
L'objecte d'aquestes bases és regular el procés de preinscripció per poder participar a les colcades de les festes del terme municipal de Maó que organitza l'Ajuntament de Maó i que se celebraran els dies següents:
a. Llucmaçanes (festes de Sant Gaietà): 3 i 4 d'agost de 2024
b. Sant Climent (festes de Sant Climent): 17 i 18 d'agost de 2024
c. Maó (festes de la Mare de Déu de Gràcia): 7 i 8 de setembre de 2024
Article 2. Requisits generals de les persones sol·licitants
1. Poden presentar sol·licitud de preinscripció les persones físiques majors de 12 anys interessades a participar a les colcades de les festes del terme municipal de Maó de l'any 2024 i que compleixin algun del requisits següents:
a. Ser membre de la Junta de Caixers de Maó o dels pobles de Llucmaçanes i Sant Climent.
b. Estar empadronada al terme municipal de Maó, com a mínim, tres mesos abans de l'acabament de la inscripció.
c. Ser natural de Maó i estar empadronada en un altre municipi, sigui o no sigui de Menorca, sempre que no estiguin apuntades ni hagin de sortir a les colcades d'aquests pobles.
d. Ser pagès o pagesa i fer feina al terme municipal.
e. Haver rebut una convidada per participar-hi, per part del caixer batle o caixera batlessa o del caixer capellà, a proposta de la Junta de Caixers de Maó, o per decisió personal seva, o per part de les associacions veïnals dels pobles de Llucmaçanes i Sant Climent, a les seves respectives festes.
2. Excepte en els supòsits a) i e) de l'apartat anterior, per poder participar a les colcades de Llucmaçanes i Sant Climent, les persones sol·licitants, a més de complir algun dels requisits establerts a l'apartat anterior, hauran d'atendre's al que disposen l'article 6 i següents.
3. Cap persona podrà ser discriminada de participar de les festes per raó del seu origen, gènere, creença, opinió o qualsevol altra condició o circumstància personal o social.
4. Les circumstàncies que generen el dret de sol·licitud de preinscripció s'han de mantenir fins que s'acabi la festa a la qual se sol·licita participar.
5. El requisit d'edat s'ha de complir, com a màxim, el mateix dia d'inici de la celebració a la qual se sol·licita participar.
6. Queden excloses de participar en aquesta convocatòria les persones en les quals concorri alguna de les circumstàncies següents:
a. Haver participat en simulacions de colcades o jaleos fora de les establertes a l'article 36.1 i 36.3 dels Protocols de les festes patronals del terme municipal de Maó, durant l'any anterior a la publicació d'aquesta convocatòria.
b. Haver estat sancionada, de manera ferma, a no poder sortir a cap Colcada del terme municipal de Maó, d'acord amb el règim disciplinari dels esmentats Protocols.
c. Estar inhabilitada judicialment, de manera ferma, per a l'exercici de professió, ofici o comerç que tengui relació amb els animals i per a la tinença d'animals.
Article 3. Forma i termini de presentació de sol·licituds
1. Les sol·licituds es duran a terme entre el 7 i el 28 de juny de 2024 (inclusivament) als següents llocs:
a. Seu electrònica municipal (www.carpetaciutadana.org), mitjançant el tràmit electrònic específic habilitat.
b. Només per a persones físiques (entre el 17 i el 28 de juny de 2024): Oficina del Servei Municipal de Cultura (Claustre del Carme, s/n, 1r pis), en horari de dilluns a divendres, de 10.00 a 14.00 h; i els dimarts i els dijous, de 18.00 a 20.00 h.
c. A qualsevol dels registres establerts a l'article 16.4 de la Llei 39/2014, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la següent documentació:
Document |
Qui l'ha de presentar? |
---|---|
a) Escrit de sol·licitud degudament emplenat i signat, segons model normalitzat |
Totes les persones interessades |
b) Passaport del cavall o cavalls |
Totes les persones interessades, excepte si declaren responsablement que disposen de la documentació, d'acord amb l'apartat 3 següent. |
c) Targeta de mobilitat equina |
|
d) Assegurança de responsabilitat civil del cavall o cavalls, vigent i al corrent de pagament en el moment de la festa |
|
e) Autorització i documentació d'identitat de la persona menor d'edat, segons model normalitzat (inclòs en el tràmit telemàtic) |
Les persones interessades menors d'edat |
f) Declaració responsable de renúncia a sortir a les colcades d'altres municipis, segons model normalitzat (inclòs en el tràmit telemàtic) |
Cavallers/eres naturals de Maó empadronats/ades a un altre municipi |
g) Sol·licitud d'exempció de sortir en una de les dues tandes de la Colcada (inclòs en el tràmit telemàtic) |
Cavallers/eres que només vulguin sortir en una de les dues tandes |
h) Certificats d'estar al corrent de pagament a la TGSS i l'AEAT |
Totes les persones interessades que sol·licitin l'ajuda a la participació, excepte si autoritzen la seva consulta a l'Administració competent, per part de l'Ajuntament de Maó |
3. D'acord amb l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades podran declarar responsablement que estan en possessió de la documentació prevista a les lletres b), c) i d) de l'apartat anterior, que la posarà a disposició de l'Ajuntament quan li sigui requerida i que es compromet a mantenir-la fins a l'acabament de les festes, fet que els eximirà de presentar-la en el moment de la sol·licitud. Tanmateix, les persones interessades a participar en el sorteig i que vulguin fer ús dels drets que es reserven a les persones amb cavall propi hauran de presentar la documentació descrita a l'apartat b) per acreditar aquesta circumstància.
4. Excepcionalment, es podran comunicar a l'Ajuntament els canvis de cavall/s i presentar, excepte si la persona interessada s'acull al règim de declaració responsable previst a l'apartat anterior o no ha d'acreditar la propietat del cavall per participar als sortejos per sortir a les festes de Llucmaçanes i Sant Climent, la documentació estipulada a les lletres b), c) i d), fins al dijous 1 d'agost de 2024, en el cas de Llucmaçanes; fins al dijous 15 d'agost 2024, en el cas de Sant Climent; i fins al dijous 5 de setembre de 2024, en el cas de Maó. En aquests casos, la participació efectiva de la persona sol·licitant quedarà condicionada al compliment d'aquest requisit.
Article 4. Persones interessades menors d'edat
1. Les sol·licituds de preinscripció de les persones menors d'edat hauran de ser presentades pels seus representants legals (progenitors/ores, tutors/ores, etc.), que es fan responsables de la seva participació a les festes.
2. Les sol·licituds esmentades a l'apartat anterior hauran d'aportar, a part de la documentació general requerida, la documentació següent:
a. Autorització de participació de persones menors d'edat a les colcades de les festes, segons el model normalitzat.
b. Document acreditatiu de la identitat del menor (DNI, NIE, passaport).
3. La minoria d'edat es computa en el moment de formalitzar la sol·licitud, independentment que la circumstància s'extingeixi entre aquell dia i el de la celebració de la festa.
Article 5. Procediment i òrgans per resoldre
1. Una vegada conclòs el termini de preinscripció, el tècnic/a del Servei Municipal de Cultura, que actuarà com a instructor/a de l'expedient, durà a terme una primera verificació del compliment dels requisits de les sol·licituds.
2. Tot seguit, presentarà un informe a la Junta de Caixers de Maó, amb les sol·licituds presentades, amb la finalitat de la seva admissió o desestimació, d'acord amb l'article 36.2 dels Protocols de les festes patronals del terme municipal de Maó, a fi que, en cas d'existir defectes en la preinscripció o de tenir constància de qualque fet que impedeixi la participació, es notifiqui a la persona afectada perquè aquesta, en el termini de deu dies hàbils, pugui presentar les al·legacions que consideri oportunes.
3. El llistat de persones admeses o excloses serà aprovat per l'alcalde, mitjançat el corresponent decret d'Alcaldia, i publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament de Maó. Aquest acte posarà fi a la via administrativa.
4. Les persones a les quals s'hagi desestimat la inscripció podran interposar recurs de reposició, en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la publicació del decret. S'efectuarà notificació mitjançant publicació, d'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per tractar-se d'un acte que té com a destinatària una pluralitat indeterminada de persones.
5. Les persones admeses seran convidades per l'Ajuntament, ja sigui en nom propi o en concurrència amb l'associació veïnal respectiva, a participar directament a la Colcada corresponent.
Article 6. Requisits específics per participar a les colcades de Sant Climent i Llucmaçanes
Per participar a les colcades de Sant Climent i Llucmaçanes, les persones sol·licitants (a excepció dels membres de la Junta de Caixers i les persones convidades directes), a més de complir algun dels requisits establerts a la base segona, hauran de complir un dels requisits següents, que s'hauran de fer constar a l'escrit de sol·licitud:
a. Estar empadronada al poble corresponent.
b. Participar i resultar escollida en el sorteig que es descriu seguidament.
c. Ser natural de Llucmaçanes o Sant Climent, segons el cas, i estar empadronada en un altre municipi, sigui o no sigui de Menorca, sempre que no estiguin apuntades ni hagin de sortir a les colcades d'aquests pobles.
Article 7. Sorteig per participar a les colcades de Sant Climent i Llucmaçanes, i per representar funcions destacades a les festes de la Mare de Déu de Gràcia
1. Una vegada verificades les sol·licituds i, si és el cas, presentades les al·legacions que es considerin oportunes, es realitzarà el sorteig públic entre els cavallers i cavalleres de Maó que vulguin participar a les colcades de Llucmaçanes i Sant Climent, i que no tenguin dret a participar-hi directament.
2. El sorteig tindrà lloc el dimarts 9 de juliol de 2024, a les 20.00 h, a la Sala d'Audiències del Claustre del Carme.
3. El sorteig serà únic per a totes les tandes i festes; les persones interessades que hi participin podran resultar escollides per a alguna d'aquestes quatre opcions:
a. Festes de Llucmaçanes, dissabte capvespre
b. Festes de Llucmaçanes, diumenge matí
c. Festes de Sant Climent, dissabte capvespre
d. Festes de Sant Climent, diumenge matí
4. El número de places a sortejar resultarà de descomptar a trenta-cinc i quaranta-cinc places per tanda de les colcades de Llucmaçanes i Sant Climent, respectivament, les persones participants següents:
a. Membres de la Junta de Caixers (nou a Llucmaçanes i deu a Sant Climent)
b. Cavallers/eres inscrits directament a la Colcada de la festa del poble en qüestió (segons el nombre d'inscripcions)
c. Persones convidades del caixer batle (una), caixer capellà (una), associació veïnal (tres, una de les quals, a l'altra associació veïnal)
5. Les persones interessades hi hauran d'assistir, perquè, en cas de resultar escollides, puguin triar la tanda i la festa a la qual volen participar. També podran delegar aquesta elecció en qualsevol altra persona, la qual haurà de presentar el model normalitzat de delegació i la còpia del DNI de la persona interessada, en el moment d'iniciar-se el sorteig. Si alguna persona interessada no assisteix a l'acte ni en delega l'elecció, s'entendrà que desisteix de la seva sol·licitud de participació al sorteig. Tampoc s'admetrà haver indicat l'ordre de preferència en el formulari de preinscripció.
6. L'ordre del sorteig serà el següent: les persones preinscrites i propietàries de cavall se sortejaran primer, i així tindran preferència a l'hora d'ocupar plaça a les diferents festes. Posteriorment, se sortejaran únicament aquelles persones preinscrites que no siguin propietàries de cavall i que hagin fet saber la seva voluntat de participar a les colcades. Si, després d'haver assignat una tanda i una festa a totes les persones interessades, encara hi quedessin places vacants per a alguna de les tandes i festes, es procedirien a efectuar successius sortejos, en els termes establerts anteriorment, fins que el nombre de persones suplents equivalgui a les places disponibles.
7. Es considera “cavall propi” només la propietat del cavall amb què s'ha de sortir a la festa, no la propietat d'altres cavalls. Serà obligatori sortir amb el cavall propi inscrit, o, en cas de canvi, amb un altre cavall, que també haurà de ser propi. S'admetrà com a propi un cavall d'una altra persona propietària, sempre que es mantengui amb aquesta persona un parentesc de primer grau: pare/mare-fill/a, germà/ana, sogre-a, gendre/nora o cònjuge. Per certificar la propietat del cavall, s'haurà de presentar el passaport del cavall com a tard 2 dies abans de la realització dels sorteigs de Llucmaçanes i Sant Climent. Si no es fa així, es consideraran directament com persones “no propietàries”. Excepcionalment, per causes veterinàries degudament justificades, s'admetrà utilitzar a la festa un cavall diferent del propi.
8. Es podran apuntar al sorteig dues persones juntes, per fer tanda a la mateixa festa; això és: una, el dissabte; i l'altra, el diumenge. En aquest cas, la parella cavaller/cavallera només tindrà un nombre de sorteig. Si, en el moment en què surtin elegits, un dels dos dies de la festa ja està amb la llista completa, els membres d'una parella podran elegir sortir a festes separades. Per apuntar-se en parella, caldrà que ambdues persones tenguin cavall propi. Si una de les dues persones s'apunta amb cavall de lloguer o amb cavall no propi, ambdues passaran al sorteig corresponent a les persones participants amb cavall de lloguer.
9. Les persones assistents podran canviar entre elles, si es dona el cas, l'ordre de preferència, segons el seu resultat. Aquest fet serà comunicat, en acabar el sorteig, per part de les dues persones interessades.
10. Si, eventualment, qualque altre municipi convida l'Ajuntament de Maó a designar un/a o diversos/es cavallers/eres de Maó per representar el municipi a la Colcada del municipi en qüestió, aquests llocs també entraran en el mateix sorteig, que es durà a terme, igualment, per tandes separades.
11. En aquest mateix acte, també se celebrarà el sorteig entre els cavallers i cavalleres que participin a la Colcada de les festes de la Mare de Déu de Gràcia i hagin sol·licitat desenvolupar alguna de les funcions destacades que preveuen els Protocols, que es detallen a continuació. En aquest sorteig, no hi poden participar membres de la Junta de Caixers ni persones convidades. Els sorteigs s'efectuaran de tal manera que totes les persones interessades quedin ordenades, ja sigui com a titulars o com a suplents. Si resulta escollit/ida a més d'un repartiment d'aigua-ros, s'haurà de triar per participar només a un; i, a la resta, es col·locarà a la darrera posició de la llista:
a. Repartiment de l'aigua-ros al Geriàtric i a l'hospital, el dissabte de festes (cavallers i cavalleres de primer any, d'acord amb allò que disposa l'article 12)
b. Repartiment de l'aigua-ros a les Completes (sis places) i a la Missa de Caixers (dotze places)
c. Portador de la creu (una plaça)
d. Acompanyament del carruatge de la Mare de Déu de Gràcia, de retorn a l'ermita, una vegada acabada la Missa de Caixers (quatre places)
12. Els resultats dels sorteigs es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'edictes electrònic municipal.
Article 8. Cobertura de baixes sobrevingudes de participants a les colcades de Sant Climent i Llucmaçanes
1. En cas d'una baixa sobrevinguda d'una persona participant escollida per sorteig, ocuparà el seu lloc la persona suplent corresponent, per ordre de sorteig. La crida de les persones suplents s'efectuarà de la manera següent:
a. Si la baixa es produeix el divendres de la setmana anterior o abans, es telefonarà a la persona següent de la llista, que tindrà 48 hores per respondre. Si no respon a la telefonada, se li enviarà immediatament un correu electrònic per informar-la sobre la possibilitat de sortir i sobre el termini que té per respondre. Si no respon a cap de les comunicacions, s'entendrà que desisteix, i es passarà a la persona interessada següent.
b. Si la baixa es produeix entre el dissabte de la setmana abans i el dimecres de la setmana de l'inici de la festa, es telefonarà a la persona següent de la llista, que tindrà 24 hores per respondre. Si no respon a la telefonada, se li enviarà immediatament un correu electrònic per informar-la sobre la possibilitat de sortir i sobre el termini que té per respondre. Si no respon a cap de les comunicacions, s'entendrà que desisteix, i es passarà a la persona interessada següent.
c. Si la baixa es produeix el dijous o el divendres abans de l'inici de la festa, es telefonarà a la persona següent de la llista, que tindrà 15 minuts per respondre. Si no respon a la telefonada, se li tornarà a telefonar al cap de 30 minuts. Si no respon a cap de les comunicacions, s'entendrà que desisteix, i es passarà a la persona interessada següent.
d. Si la baixa es produeix el mateix dia de la festa, es telefonarà a la persona següent de la llista, que tindrà 5 minuts per respondre. Si no respon a la telefonada, se li tornarà a telefonar al cap de 5 minuts. Si no respon a cap de les comunicacions, s'entendrà que desisteix, i es passarà a la persona interessada següent.
2. Si s'esgota la llista de persones titulars i suplents per a aquella tanda, es procedirà a oferir-la a la resta de persones que van participar en el sorteig i que no van escollir aquella tanda en l'ordre en el qual van ser escollides.
Article 9. Obligacions de les persones acceptades
1. Les persones acceptades a la Colcada de les festes de la Mare de Déu de Gràcia ho són per sortir el dissabte de la festa, 7 de setembre, i el matí del dia de la festa, 8 de setembre. Les persones que sol·licitin la participació directa a les festes dels pobles de Llucmaçanes i Sant Climent per raó de residència en els nuclis també ho fan per sortir els dos dies de la festa en qüestió.
2. La participació a la Colcada del capvespre del dia de les festes de la Mare de Déu de Gràcia és de caràcter voluntari i reservada a la Junta de Caixers i a les persones empadronades a Maó.
3. En cas de no poder o no voler participar a la Colcada en una de les dues sortides obligatòries, les persones afectades podran:
a. Demanar l'exempció en el moment de la sol·licitud, davant la Junta de Caixers, que decidirà sobre cada cas.
b. Apuntar-se conjuntament dos cavallers/eres (“fer tanda”). Quan només vulguin o puguin sortir a una tanda, ho podran fer, sempre que l'altra tanda estigui coberta per una altra persona en les mateixes circumstàncies.
4. Totes les comunicacions referents a canvis o baixes en la inscripció s'hauran de fer per escrit. En cas contrari, no es consideraran vàlides.
Article 10. Ajudes a la participació
Amb la finalitat d'incentivar la participació, s'estableixen un conjunt d'ajudes en metàl·lic, a l'empara del que disposa l'article 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa d'aplicació, d'acord amb els condicionants següents.
a) Objecte: Ajudar econòmicament en les despeses (ferradures, veterinari/ària, vestimenta, etc.) derivades de la participació a les colcades de les festes del terme municipal de Maó.
b) Finalitat: Incentivar la participació en les colcades de les festes de Llucmaçanes, Sant Climent i Maó.
c) Línies d'ajuda:
Línia 1
Ajudes a la participació a les colcades de les festes de Sant Gaietà (Llucmaçanes), Sant Climent i la Mare de Déu de Gràcia, per import de cinquanta (50,00 €) euros per tanda i participant (excepte el capvespre del dia de les festes de la Mare de Déu de Gràcia). A més, s'entregarà una cullereta de plata a les persones participants del diumenge de festes i a les Corregudes de les festes de la Mare de Déu de Gràcia.
Línia 2
Decés, durant alguna de les celebracions, del cavall amb el qual s'ha participat a la festa; o necessitat de subministrament de medicaments a l'animal fins a les 48 hores posteriors a la celebració de la festa, si escau, per import de mil (1.000,00 €) euros, per decés del cavall, o per l'import justificat dels medicaments, fins a mil (1.000,00 €) euros.
d) Règim de concessió: concurrència competitiva.
e) Partida pressupostària: D01 3380 4810022.
f) Import màxim: Vint mil euros (20.000,00 €). Si les ajudes sol·licitades superen el pressupost màxim previst, es tractarà de proveir els fons mitjançant les oportunes transferències de crèdit.
g) Persones beneficiàries: Caixers/eres, cavallers/eres i fabioler/a que participin a les colcades del terme municipal de Maó (excepte el caixer batle o caixera batlessa, el caixer capellà i les persones convidades directes).
No poden optar a les ajudes les persones en les quals concorri qualcuna de les prohibicions que estableixen l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 de l'Ordenança general municipal de subvencions de l'Ajuntament de Maó (BOIB núm. 12 de 25 de gener de 2018).
h) Requisits per rebre l'ajuda:
Línia 1
Participar de manera efectiva a cada una de les festes.
Línia 2
Decés del cavall durant alguna de les celebracions; o necessitat de subministrament de medicaments fins a les 48 hores posteriors a la celebració de la festa, si escau.
i) Criteris objectius de valoració de les sol·licituds i forma i documentació per justificar-los:
Línia 1
L'Ajuntament comprovarà d'ofici la participació de manera efectiva a les festes. En aquest cas, s'entén per participació efectiva que el caixer, caixera, cavaller, cavallera, fabioler o fabiolera s'hagin incorporat a la Colcada.
Línia 2
En cas de decés del cavall durant alguna de les celebracions, es requerirà la presentació d'un informe del veterinari/ària titular de la festa, que certifiqui el decés i que aquest va ser motivat per causa de la participació de l'animal a la celebració. En el cas dels medicaments, es requerirà la presentació d'un informe de qualsevol veterinari/ària col·legiat que determini la medicació receptada i la seva necessitat, a causa d'una afecció derivada de la participació a la festa, així com la factura de compra del medicament i el comprovant del seu pagament.
j) Quantia màxima de la subvenció:
Línia 1
Cinquanta (50,00 €) euros per tanda i cavaller/a (excepte el capvespre del dia de les festes de la Mare de Déu de Gràcia). A més, s'entregarà una cullereta de plata a les persones participants del diumenge de les festes i a les Corregudes de les festes de la Mare de Déu de Gràcia.
Línia 2
Mil (1.000,00 €) euros per decés de cavall o per import justificat dels medicaments, fins a mil (1.000,00 €) euros.
k) Forma i termini de sol·licitud:
Línia 1
La sol·licitud d'ajuda es realitza de manera automàtica en el moment de la preinscripció per participar a les colcades del terme municipal de Maó.
Línia 2
S'ha de sol·licitar per escrit l'ajuda, en el termini d'un mes, a partir de l'acabament de la festa, mitjançant qualsevol dels registres indicats a l'article 3 d'aquestes bases.
l) Comissió de Valoració
El/la regidor/a competent en matèria de Festes, que la presidirà; el/la cap d'unitat del Servei Municipal de Cultura, el/la cronista arxiver/a municipal i un/a administratiu/iva del Servei Municipal de Cultura, que actuaran com a vocals, i un/a administratiu/iva del Servei Municipal de Cultura, que actuarà com a secretari/ària.
El/la regidor/a competent en matèria de Festes podrà nomenar, en qualsevol moment, una persona substituta d'alguna de les que integren la Comissió de Valoració, mitjançant l'oportuna resolució.
m) Òrgan resolutiu
La Junta de Govern Local.
n) Termini de resolució i publicació
Un mes d'ençà de l'acabament de la festa en què s'hagi participat, que ha generat el dret a l'ajuda. La resolució serà publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'edictes electrònic municipal. S'anirà resolent per ordre cronològic de les diferents festes.
o) Mitjà de notificació o publicació
S'efectuarà una notificació per publicació, d'acord amb l'art 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per tractar-se d'un acte que té com a destinatària una pluralitat indeterminada de persones, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament de Maó.
p) Recurs o recursos que sigui procedent interposar contra la desestimació expressa o presumpta
Les persones sol·licitants podran interposar recurs de reposició, en el termini d'un mes, a comptar a partir de l'endemà de la publicació del decret.
Article 11. Serveis de veterinari/ària i ferrer/a de guàrdia
1. Durant la festa, les despeses veterinàries, de medicaments, etc., seran per compte de l'Ajuntament, a través del contracte subscrit amb un o més veterinaris/àries. Les seves funcions assumides, resumidament, seran són les d'atenció veterinària urgent dels animals presents a la festa, en cas que sigui necessària, per patologies o altres circumstàncies derivades de la seva participació a la festa. Aquesta atenció inclou tots els materials, estris, utensilis i medicaments (excepte fluïdoteràpia).
2. Així mateix, ho seran les despeses de ferrar d'urgència els cavalls que es produeixin estrictament durant el desenvolupament de la Colcada, per mitjà del contracte subscrit amb un ferrer/a. No es considera inclòs en aquest servei el ferrat que sigui conseqüència clara i evident del deteriorament o mal estat de les ferradures, previ a la participació a la festa.
Article 12. Curs de preparació per a participants novells
1. Els cavallers i les cavalleres que participin per primer o segon any a les festes hauran de participar en el curs de preparació que organitza l'Ajuntament. Les dates respectives de celebració del curs són les següents:
a. Participants de primer any: 2 de juliol, a les 20.00 h, a la Sala d'Audiències del Claustre del Carme (pl. Miranda, 1r pis).
b. Participants de segon any: 4 de juliol, a les 20.00 h, a la Sala d'Audiències del Claustre del Carme (pl. Miranda, 1r pis).
2. En aquesta convocatòria, els cavallers i les cavalleres que participin per primer any podran sol·licitar formar part de la comitiva que reparteix l'aigua-ros al Geriàtric i a l'hospital, el matí del dissabte de Gràcia. La seva presència, fins a un màxim de 4 cavallers o cavalleres, se sortejarà, amb la finalitat de cobrir les places disponibles de les quals no hagi volgut fer ús la Junta de Caixers.
Article 13. Reunió informativa prèvia a la festa
1. L'Ajuntament de Maó i l'Associació de Veïns de Llucmaçanes o la de Sant Climent, segons correspongui, convocaran a una reunió informativa, prèvia a la festa, les persones participants a les colcades respectives.
2. Totes les persones participants a les festes de la Mare de Déu de Gràcia estan convocades a una reunió informativa, prèvia a la festa, el divendres 30 d'agost, a les 20.00 h, al lloc que s'indicarà oportunament.
Article 14. Horaris i recorreguts
L'Ajuntament de Maó establirà els recorreguts de la Colcada (inclosos els d'entrada i sortida, respectivament, dels cavalls i dels cavallers/eres de la ciutat o poble) i l'àmbit temporal de la celebració, mitjançant la corresponent resolució d'Alcaldia, que serà publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'edictes electrònic municipal.
Article 15. Assegurances
1. L'Ajuntament de Maó, com a organitzador de les festes, té subscrita una assegurança de responsabilitat civil.
2. Així mateix, l'Ajuntament subscriu una assegurança d'accidents per a cavallers i cavalleres, durant els dies de les festes.
Article 16. Normativa general aplicable
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (LRBRL)
- Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local
- Llei 8/2003, de 24 d'abril, de sanitat animal
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
- Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals
- Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP)
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (LRJSP)
- Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears (LMRLIB)
- Llei 7/2023, de 28 de març, de protecció dels drets i el benestar dels animals
- Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
- Reial decret 557/2014, de 4 de juliol, pel qual es regula la targeta de mobilitat equina
- Reial decret 676/2016, de 16 de desembre, pel qual es regula el sistema d'identificació i registre dels animals de l'espècie equina
- Llei 1/1992, de 8 d'abril, de protecció dels animals que viuen a l'entorn humà
- Llei 9/2017, de 3 d'agost, de regulació de les corregudes de toros i de protecció dels animals a les Illes Balears
- Ordenança municipal de tinença d'animals (BOIB núm. 79 de 5 de juny de 2008)
- Ordenança municipal de les festes patronals de la Mare de Déu de Gràcia, de Sant Climent, de Llucmaçanes i altres (BOIB núm. 135 d'1 d'octubre de 2013)
- Protocols de les festes patronals del terme municipal de Maó (BOIB núm. 110 de 30 d'agost de 2016)
- Ordenança general municipal de subvencions de l'Ajuntament de Maó (BOIB núm. 12 de 25 de gener de 2018)
- Pressupost municipal vigent de l'Ajuntament de Maó (incloses les bases d'execució i les eventuals modificacions pressupostàries).
Maó, en la data de la signatura electrònica (7 de juny de 2024)
L'alcalde Héctor Pons Riudavets