Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 369468
Convocatòria de subvencions destinades a les Associacions de Gent Gran amb seu en el municipi de Calvià per a la realització d'activitats dins el programa d'atenció sociocultural de la gent gran del municipi de Calvià per a l'any 2024
La Junta de Govern Local va aprovar, en sessió ordinària de dia 3 de juny actual, la convocatòria de subvencions destinades a les associacions de gent gran amb seu en el municipi de Calvià per a la realització d'activitats dins el programa d'atenció sociocultural de la gent gran del municipi de Calvià per a l'any 2024. De conformitat al que disposa en l'article 9.3 de la Llei 38/03, de 17 de novembre, general de subvencions es publiquen les bases reguladores que la regeixen.
Calvià (signat electrònicament: 7 de juny de 2024)
La tinent de batle de Serveis Socials, Gent Gran, Família i Igualtat (per decret de batlia de data 21 de novembre de 2023) Juana María Prats Vidal
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS DESTINADES A LES ASSOCIACIONS DE GENT GRAN AMB SEU EN EL MUNICIPI DE CALVIÀ PER A LA REALITZACIÓ D'ACTIVITATS DINS EL PROGRAMA D'ATENCIÓ SOCIOCULTURAL DE LA GENT GRAN DEL MUNICIPI DE CALVIÀ PER A L'ANY 2024.
L'Ajuntament de Calvià, en compliment dels principis de publicitat, concurrència i objectivitat en la concessió de subvencions, convoca les entitats i associacions sense ànim de lucre amb seu social en el municipi de Calvià, la finalitat de les quals sigui impulsar la promoció integral de la gent gran d'acord amb aquestes bases desenvolupades en les següents clàusules:
Primera. Normativa reguladora.
Les presents bases reguladores s'aproven d'acord amb l'establert en l'article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, d'acord amb el Reglament que desenvolupa aprovat per al Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i amb la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària, la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, el Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, per al qual s'aprova el text refós de la llei reguladora d'hisendes locals i les bases d'execució del pressupost de l'Ajuntament de Calvià de l'exercici 2024.
En tot allò no previst en aquestes bases, li serà d'aplicació la normativa que se recull en els paràgrafs anteriors.
Segona. Aplicació pressupostària.
El pressupost total d'aquesta convocatòria és de VINT MIL EUROS (20.000,00 €), amb càrrec a la partida 701 23202 4800001 del pressupost de l'exercici 2024.
Tercera. Objecte, condicions i finalitat de les ajudes.
Aquesta convocatòria es fa amb la finalitat de regular la concessió de subvencions que concedirà l'Ajuntament de Calvià durant l'any 2024 destinades a les associacions sense ànim de lucre, amb domicili social en el municipi de Calvià, que desenvolupen activitats que promouen la participació de la gent gran del municipi amb l'objectiu de millorar-ne el benestar i la integració social.
Constitueixen activitats o conceptes subvencionables els següents:
1. Activitats socioculturals.
2. Activitats esportives.
3. Activitats formatives.
4. Activitats d'oci i temps lliure.
5. Adquisició de material fungible i inventariable.
6. Adquisició de material esportiu.
7. Adquisició de material informàtic, programes informàtics, subscripcions.
8. Esdeveniments específics dirigits al col·lectiu de gent gran.
9. Activitats realitzades per videoconferència.
10. Formació online.
S'exclouen expressament com a conceptes subvencionables les despeses de manteniment dels locals entre les quals hi ha electricitat, aigua, gas, telèfon i neteja dels locals, reparacions, quotes d'assegurances, així com productes alimentaris i similars.
Quarta. Requisits exigits a les entitats sol·licitants i forma d'acreditació dels mateixos.
Aquesta convocatòria va adreçada a les associacions sense ànim de lucre, legalment constituïdes i inscrites en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament de Calvià, amb domicili social en el municipi i en els estatuts de les quals es contempla com a objectiu la promoció d'activitats i manifestacions socioculturals, esportives, etc., adreçades a l'atenció i millora de les condicions de vida de les persones majors.
La documentació a presentar és la següent:
Model de sol·licitud amb declaració responsable (Annex 1).
Una memòria en la qual es reflecteixi el calendari d'activitats anuals de l'entitat o associació (Annex 2).
Pressupost total i desglossat per partides de cada activitat a realitzar amb indicació de la subvenció sol·licitada (Annex 3).
En el cas de l'adquisició de béns inventariables, aportar breu descripció dels mateixos i pressupost (Annex 4).
La sol·licitud es pot acompanyar de qualsevol altra documentació sobre el projecte o activitat que justifiqui la petició.
La presentació de la sol·licitud implica, d'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, que la persona sol·licitant accepta que l'Ajuntament de Calvià accedeixi a les dades següents, necessàries per resoldre l'ajuda:
Consulta de dades d'identitat.
Consulta de situació d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de deutes tributàries.
En cas que la documentació disponible en el Registre Municipal d'Entitats estigui completa i estigui vigent, la persona sol·licitant accepta que l'Ajuntament de Calvià accedeixi a les dades següents, necessàries per a la tramitació de la subvenció:
Estatuts de l'Associació o Entitat sol·licitant de la subvenció.
Acreditació de la representació de la persona que presenta la sol·licitud.
En cas d'oposar-se a la consulta de les dades anteriors, la persona interessada haurà de fer-ho constar expressament en la sol·licitud i haurà d'aportar els documents que acreditin el compliment de les dades sol·licitades.
Cinquena. Protecció de dades.
De conformitat amb el disposat en el Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679 i en la normativa espanyola relativa a la protecció de dades personals, posam en el seu coneixement que:
1.- El responsable del tractament de les seves dades de caràcter personal és l'Ajuntament de Calvià, titular del C.I.F. P0701100J, amb domicili 07184 Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, batle, núm. 1.
2.- Les dades de contacte del delegat de Protecció de Dades de l'Ajuntament de Calviá són: dpd@calvia.com
3.- La finalitat amb la qual es tracten les seves dades és la tramitació i gestió de la convocatòria de subvencions destinades a LES ASSOCIACIONS DE GENT GRAN PER A LA REALITZACIÓ D'ACTIVITATS DINS DEL PROGRAMA D'ATENCIÓ SOCIOCULTURAL DE LES PERSONES MAJORS DEL MUNICIPI DE CALVIÀ PER A L'ANY 2024.
4.- La base legal per al tractament de les dades facilitades, tant en la sol·licitud com en la documentació que pugui ser adjuntada, se basa en l'article 6.1.c) del Reglament General de Protecció de Dades, compliment d'una obligació legal i en l'art. 6.1.e) compliment d'una missió realitzada en interès públic en base a:
Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, per al qual s'aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals.
Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
5.- La informació es conservarà d'acord amb els criteris i terminis establerts en la Llei 15/2006, del 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.
6.- Cessions de dades previstes: les dades personals podran ser comunicades a la Base Nacional de Subvencions, Agència Estatal d'Administració Tributària i a altres Administracions que poguessin estar relacionades amb la subvenció.
7.- Podrà exercitar, en els casos i formes prevists en la legislació vigent, els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, oposició i portabilitat en el Servei d'Atenció en el Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, batle, núm.1, Calvià.
8.- En tot cas, pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Pot trobar més informació al respecte en la seva pàgina web: www.agpd.es.
Sisena. Obligacions de la persona beneficiària.
Les associacions perceptores de les subvencions són obligades a:
1. Acceptar la subvenció. Amb la presentació de la sol·licitud de subvenció s'entén que que en cas d'atorgament de subvenció, aquesta s'accepta de forma implícita per al fet de sol·licitar-la. En el cas que això no sigui possible, hi han de renunciar expressament i motivadament en el termini de quinze dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la notificació de la concessió de la subvenció.
2. Fer l'activitat o projecte per al qual es concedeix la subvenció, ajustant-se als termes previstos.
3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que se'ls requereixi.
4. Donar compte de les modificacions que hi pugui haver en la realització del projecte i justificar-les adequadament.
5. Comunicar l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents d'altres administracions, entitats públiques o privades, nacionals o internacionals.
6. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i de la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a l'associació beneficiària en cada cas i també tots els estats comptables i registres específics que s'exigeixen en les bases reguladores de la subvenció, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.
7. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, a fi que puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
Setena. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds.
El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d'anuncis de la Corporació i en el web de l'Ajuntament de Calvià.
Les sol·licituds, juntament amb la documentació que les acompanyi, s'han de presentar de manera telemàtica mitjançant el Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si la sol·licitud de subvenció no reuneix els requisits que assenyala la clàusula quarta de les bases de la convocatòria, es requerirà a la persona interessada perquè, en un termini màxim i improrrogable de deu (10) dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació de què, si així no ho fes, se li tendrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució expressa per part de l'Administració, tot allò en virtut de l'establert en l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, de subvencions, en relació amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Octava. Quantitat de la subvenció.
Per a la concessió d'aquestes subvencions, sempre que la persona o entitat sol·licitant compleixi els requisits exigits en la convocatòria, hagi justificat subvencions anteriors i no estigui inclosa en cap de les causes d'exclusió expressament previstes en aquesta convocatòria, s'ha de fer la valoració del seu atorgament en funció dels criteris següents:
a) Del pressupost total d'aquesta convocatòria, que suma la quantitat de vint mil euros (20.000,00 €), catorze mil tres-cents euros (14.300,00 €) es distribuiran proporcionalment entre totes les entitats o associacions que presentin la sol·licitud de subvenció i que compleixin els requisits de la convocatòria.
b) Els cinc mil set-cents euros (5.700,00 €) restants, es distribuiran equitativament en funció del nombre de socis i sòcies que tengui cada entitat o associació.
La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts o subvencions de qualsevol procedència, al cost de l'activitat subvencionable.
Novena. Òrgans competents per a la instrucció, valoració i resolució del procediment.
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i una vegada esmenades, en el seu cas, aquestes, en un termini màxim de quinze dies hàbils, s'ha de constituir una Comissió de Valoració que deliberarà i proposarà, en un termini no superior a deu dies hàbils des que s'hagi constituït, la resolució d'aquesta convocatòria pública d'acord amb la puntuació obtinguda, segons els criteris de la base octava. La Comissió ha d'estar integrada per les següents persones:
a) Una presidenta: Tinent de batle de Serveis Socials, Gent Gran, Igualtat i Família o persona en qui delegui.
b) Dues persones funcionàries adscrites al servei d'Intervenció Social i Gent Gran. Una d'elles farà la funció de secretari/a.
La Comissió formularà una proposta de resolució en la qual constaran les valoracions efectuades de conformitat amb aquestes bases, i elevarà a la Junta de Govern Local la proposta d'atorgament de les subvencions per a la seva aprovació definitiva, amb dictamen previ de la comissió informativa corresponent, sense altre tràmit que la fiscalització prèvia de l'expedient que, en aquest cas, s'ha de limitar a controlar la competència de l'òrgan per aprovar la despesa i l'existència de crèdit adequat i suficient.
La Junta de Govern Local, a la vista de les quantitats consignades en el pressupost vigent per a l'exercici de què es tracti i segons la proposta de la Comissió de Valoració, ha d'assignar objectivament i de forma individual els ajuts, ponderant en tot cas:
a) L'interès general de l'activitat.
b) El dèficit d'activitats anàlogues.
c) Els ajuts a les activitats que sense la subvenció serien de difícil execució.
Les quantitats assignades han d'anar en funció de la ponderació del criteris que s'especifiquen en la base octava.
Desena. Termini de resolució i notificació.
El termini màxim per resoldre i notificar l'acord serà de tres mesos a comptar des del següent a la finalització del termini de presentació d'instàncies.
Als efectes de notificació la resolució serà publicada en la seu electrònica (www.calvia.com).
Onzena. Recursos, termini i forma d'interposició.
Contra la resolució d'atorgament o denegació de la quantitat atorgada o denegada en concepte de subvenció, resolució que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb el disposat en l'art. 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes a comptar des del dia següent al de la publicació de la resolució, i no es pot, en aquest cas, interposar recurs contenciós-administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o s'hagi produït la desestimació presumpta d'aquest.
El recurs de reposició haurà de presentar-se de manera telemàtica a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
De no utilitzar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós-administratiu, segons l'establert en l'article 123 anteriorment citat, i en els articles 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa-administrativa, davant els Jutjats de lo Contenciós-Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la publicació de la resolució en la seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià. Tot allò sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent.
Dotzena. Pagament, reintegrament i justificació.
El pressupost total d'aquesta convocatòria és de VINT MIL EUROS (20.000,00 €), amb càrrec a la partida 701 23202 4800001 del pressupost de l'exercici 2024.
L'Ajuntament de Calvià pot fer, mitjançant els procediments legals pertinents, les comprovacions necessàries respecte de la destinació i l'aplicació de les subvencions atorgades.
Les subvencions atorgades d'acord amb les prescripcions d'aquestes Bases han de justificar-se adequadament una vegada finalitzada l'activitat, servei o projecte origen de la subvenció atorgada. La instància d'aquesta justificació s'ha de presentar de manera telemàtica mitjançant el Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Aquesta instància ha d'anar acompanyada de la documentació exigida en la convocatòria d'aquesta subvenció i que, com a mínim, ha de ser la que es relaciona a continuació:
Justificació de la subvenció atorgada (Annex 5).
Factures expedides de conformitat amb la legislació fiscal vigent i ajustades al pressupost presentat en formular la sol·licitud i expedides a nom de l'associació beneficiària de la subvenció, acompanyades dels justificants de pagament mitjançant l'aprovació del document en el qual es reflecteixi la transferència bancària realitzada, el pagament realitzat amb targeta de crèdit/dèbit o l'abonament del preu al comtat.
És requisit indispensable per al pagament de la quantitat subvencionada que l'entitat o associació hagi justificat, si n'és el cas, les subvencions rebudes amb anterioritat.
La justificació de les actuacions fetes no pot excedir de dia 31 de gener de 2025.
Tretzena. Reintegrament total o parcial de la subvenció.
En caso de no justificar l'atorgament de la subvenció dins del termini establert o que la justificació de les despeses realitzades sigui insuficient i la quantitat efectivament justificada sigui inferior a la quantitat de la subvenció atorgada, s'iniciarà el procediment de reintegrament total o parcial d'aquesta regulat en els articles 36 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, per al qual s'aprova el Reglament que regula la precitada Llei.
Catorzena. Reformulació.
La Junta de Govern Local, una vegada atorgades les subvencions a les associacions beneficiàries, i en aplicació del principi de proporcionalitat, pot modificar-ne l'assignació mitjançant resolució motivada, davant la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents:
a) Per incompliment de les obligacions i determinacions contingudes en aquestes bases.
b) Si es justifica prèviament la causa que origina la impossibilitat d'executar l'activitat o projecte que va motivar la subvenció, es pot autoritzar el canvi de la destinació dels ajuts atorgats.
c) Es pot reduir la subvenció fins a arribar al 50 % de les despeses produïdes, si aquestes són inferiors a la subvenció atorgada.
d) En el cas de donar-se la circumstància de l'apartat “a)” es pot procedir en darrera instància a revocar la subvenció.