Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

AGÈNCIA BALEAR DE L'AIGUA I LA QUALITAT AMBIENTAL

Núm. 364742
Resolució del director gerent de l’Agència Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental per la qual s’aproven les bases i el barem de mèrits de la convocatòria pública per a la provisió del lloc de feina de cap de l’Area de gestió de proveïment i dessalació (L02170003), a l’illa de Mallorca, mitjançant el procediment de proveïment per concurs de mèrits.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.- En data 30 de maig 2024, el Consell d'Administració de l'Agencia Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental,  va adoptar, entre d'altres, els següents acords:

Primer.- Aprovar la convocatòria pública per al proveïment del lloc de feina vacant de Cap de l'Àrea de Gestió de proveïment i dessalació (codi RLT L02170003), mitjançant el procediment de concurs de mèrits.

Segon.- Facultar al Director gerent per l'aprovació de les bases i el barem de mèrits que han de regir la convocatòria,  així com pel nomenament del membres de la Comissió Tècnica de Valoració i l'adjudicació del lloc de feina objecte de la convocatòria.

2.- D'acord amb el que disposa l'article 24 del V Conveni col·lectiu del personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,  les bases d'aquesta convocatòria s'han negociat amb el Comitè d'Empresa.

Normativa d'aplicació

1. Decret 100/2015, de 18 de desembre, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Agència Balear de l'Aigua i de la Qualitat Ambiental

2. L'article 23 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. Articles 55 i 59 del  Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de  l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

4. Article 24 del conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en virtut de  l'Acord d'Adhesió publicat al BOIB núm. 15 de 17 d'abril de 2021.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1.- Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten com a   annex I d'aquesta Resolució.

2.- Aprovar el barem de mèrits que s'adjunta com annex II d'aquesta Resolució.

3.- Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'Agència Balear de l'Aigua i de la Qualitat Ambiental www.abaqua.cat. 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, pot presentar-se recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb el que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre  del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques. El termini per interposar-ho és d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació  en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

També es pot interposar  un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma  Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos  comptadors a partir  de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (7 de juny de 2024)

El director gerent Emeterio Moles Moles

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria pública  per a la provisió del lloc de treball  de Cap de l'Àrea de gestió de proveïment i dessalació (L02170003), a l'illa de Mallorca mitjançant el procediment de proveïment per  concurs de mèrits

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és la provisió del lloc de treball vacant de Cap de l'Àrea de gestió  de proveïment i dessalació amb el codi RLT L02170003, a l'illa de Mallorca.

2. Forma de proveïment

El proveïment del lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria es realitzarà mitjançant el procediment de concurs de mèrits entre el personal laboral  fix de l'Agencia Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental, d'acord amb el que estableix l'article 24 del Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. Requisits i condicions de participació

3.1.  Hi  pot  participar  tot  el  personal  laboral  fix  al  servei  de l'Agencia Balear de l'Aigua i de la Qualitat Ambiental, llevat de la suspensió ferma.

3.2. Per optar al lloc de feina s'ha  d'estar en possessió de la titulació que figura com a requisit per a la plaça objecte d'aquesta convocatòria , a la Relació de llocs de feina i que són els següents: Títol d'Enginyeria de Camins Canals i Ports o equivalent,   Títol d'Enginyeria Industrial o equivalent, Títol d'Enginyeria Tècnica d'Obres Públiques o equivalent, Títol d'Enginyeria tècnica Industrial o equivalent, i pertànyer al grup A o B.

3.3. S'ha  d'acreditar el coneixement de llengua catalana corresponent al nivell B2. Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) o expedit o homologat per l'òrgan competent de la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura.

4. Sol·licituds i documentació

4.1. El termini de presentació de les sol·licituds serà de set dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. També es publicarà  a la  web de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental,  http://www.abaqua.cat.

4.2. El model de sol·licitud es troba al web de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental.,  http://www.abaqua.cat, i al Registre de les oficines de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental situat al carrer Gremi Corredors num 10 07009 Palma.

4.3. Llocs de presentació: Registre de les oficines de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental, carrer Gremi Corredors num 10 07009 Palma  o en altres registres, en la forma que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.4. No es valorarà cap mèrit que no s'hagi justificat com cal dins el termini de presentació de sol·licituds.

4.5. Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar  en  aquesta  convocatòria  donen  el  seu  consentiment  perquè l'Administració tracti les seves dades personals, a l'efecte derivat d'aquesta convocatòria.

4.6. En el termini d'un mes comptador des del dia en què la resolució d'adjudicació del lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria sigui ferma, les persones que hi hagin participat i que no hagin obtingut el lloc de feina poden sol·licitar la devolució de la documentació aportada.

5. Acreditació dels requisits i dels mèrits

5.1. Els requisits i els mèrits de tots els candidats i de totes les candidates s'han d'acreditar amb referència al darrer dia del termini general de set dies hàbils per presentar sol·licituds, el qual es computa a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB.

5.2. Els  requisits  i  els  mèrits  corresponents  s'han d'acreditar en la forma següent:

a) Titulació acadèmica: una còpia autèntica del títol (anvers i revers).

b) Coneixements de llengua catalana: còpia autèntica del certificat acreditatiu de posseir, com a mínim, el nivell de coneixements de llengua catalana nivell B2, expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura.

c) Cursos de formació:  una còpia autèntica dels certificats o diplomes acreditatius dels cursos que s'han dut a terme, amb expressió del nombre d'hores de durada de l'acció formativa.

d) Experiència professional.

  • Serveis prestats a l'Administració pública (incloses les entitats autònomes). Aquest mèrit s'ha d'acreditar documentalment de la manera següent: En el cas de serveis prestats a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s'ha d'aportar un certificat expedit per l'òrgan competent,  que acrediti els serveis prestats, les funcions i tasques realitzades, per tal de justificar que es tracta de funcions iguals o similars a la categoria professional objecte d'aquesta convocatòria.
  • Treballs en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), consorcis, fundacions del sector públic, empreses societàries del sector públic i empreses privades: El certificat de la vida laboral (expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social o l'òrgan equivalent d'altres països de la Unió Europea), i l'acreditació de la categoria i de les funcions fetes mitjançant el contracte laboral o un certificat de l'empresa, del consorci o de la fundació corresponent, o d'una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions que s'han exercit. En el cas que la documentació acreditativa s'hagi emès en llengua estrangera, perquè es pugui valorar com a mèrit, la persona interessada n'ha de presentar una traducció jurada.
  • Treballs realitzats en l'exercici lliure. S'ha d'aportar: l'IAE.

5.3. En el supòsit que la documentació acreditativa d'un mèrit consti en llengua estrangera, la persona interessada té la càrrega d'aportar una traducció jurada. Sense aquesta traducció, el mèrit no es pot considerar acreditat i, per tant, no s'ha de valorar.

5.4. Les persones candidates han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats per apartats del barem de mèrits i numerats correlativament.

6. Llistes de persones admeses i excloses

6.1. En haver finalitzat el termini per presentar sol·licituds es farà pública la llista provisional de persones admeses i excloses amb expressió de la causa d'exclusió per a cada persona.

6.2. Aquesta llista es publicarà  a la web de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental,  www.abaqua.cat

6.3. Les persones excloses disposaran d'un termini de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional  a la web www.abaqua.cat, per esmenar les deficiències detectades i per aportar els documents preceptius.

6.4. En haver finalitzat el termini indicat se publicarà a la web www.abaqua.cat la llista definitiva de persones admeses i excloses del concurs, amb expressió de les causes d'exclusió.

7. Barem de mèrits

7.1. El barem de mèrits que s'ha d'aplicar per resoldre el concurs és el que figura en l'annex 2.

7.2. En cas d'empat quant a la puntuació total dels mèrits obtinguts, per dirimir aquesta situació, es tindran en compte els criteris següents i per aquest ordre:

  • 1. Aplicació  de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, per a la dona.
  • 2n. Més antiguitat a l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental.
  • 3r. Més antiguitat a la l'Administració de la Comunitat Autònoma de  les Illes Balears.

En cas de persistir l'empat, s'ha de dur a terme un sorteig.

8. Comissió Tècnica de Valoració

8.1. La comissió tècnica de valoració estarà constituïda per cinc persones com a membres titulars i per les seves suplents. Tres persones, una de les quals exercirà les funcions de president o de presidenta, designades pel Director Gerent, i dues persones designades pel Comitè d'empresa, entre els seus components, d'acord amb el que estableix l'article 24.1. del  Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

La composició de la comissió tècnica de valoració es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la web  www.abaqua.cat una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.

Els seus membres són responsables de l'objectivitat del  procediment selectiu així com del compliment de les bases de la convocatòria i la publicació dels resultats.

8.2. D'entre les persones vocals, les persones que són membres de cada Comissió han de designar en la primera sessió quina d'elles ha d'actuar com a secretari o secretària.

8.3. Les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració, encara que hagin començat a exercir-ne les funcions, poden cessar en aquestes funcions i ser substituïdes per l'òrgan que les va nomenar.

8.4. En la sessió de constitució, el President o presidenta sol·licitarà dels membres, titulars i suplents declaració expressa de no trobar-se en les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic.

8.5. Per a la constitució vàlida de la Comissió Tècnica de Valoració, als efectes de fer  sessions, deliberacions, valoracions, puntuacions i de presa d'acords, es requerirà sempre la presència del president o de la presidenta i del secretari o de la secretària i que hi sigui present la majoria de persones que són membres de la Comissió.

8.6. Les funcions bàsiques de la Comissió Tècnica de Valoració són les següents:

a) Elaborar la llista  provisional i definitiva de  persones admeses i excloses.

b) Valorar els mèrits al·legats per les persones concursants al lloc de proveïment d'aquesta convocatòria.

c) Elaborar una llista en la qual, per ordre de puntuació, han de figurar totes les persones aspirants presentades i les puntuacions obtingudes per cadascuna d'elles.

d) Fer la proposta corresponent dirigida al Director Gerent de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental, de la persona candidata que hagi obtingut major puntuació.

e) Resoldre les al·legacions que es puguin presentar.

8.7. Cada una de les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració puntuarà els diversos mèrits al·legats per les persones aspirants. El secretari o la secretària de la Comissió ha de signar els fulls de valoració dels mèrits, si bé totes les persones que en són membres han de donar la conformitat a l'acta a la qual s'adjuntin.

8.8. De cada sessió es farà un acta on consti les persones que hagin assistit, el lloc i temps en que s'ha celebrat, els punts principals de la deliberació, la forma i el resultat d'aquesta i el contingut dels acords.

8.9. Si qualque persona que n'és membre no volgués signar, se'n deixarà constància a l'acta i es donarà per vàlida sense la seva signatura.

8.10. Quan a una comissió li resulti necessari aplicar criteris d'interpretació de les bases per valorar determinats mèrits, en aplicació de la denominada discrecionalitat tècnica, aquests criteris s'han d'indicar clarament en l'acta de la sessió en què s'hagin acordat.

9. Resolució de la convocatòria

9.1. El termini per a la resolució del concurs serà d'un mes , comptadors des del dia que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

9.2. Llista Provisional de puntuació obtinguda. Un cop publicada la llista provisional de la puntuació, les persones interessades podran formular observacions o reclamacions en el termini de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta proposta provisional  a la web www.abaqua.cat

9.3. Llista definitiva de puntuació obtinguda. Un cop examinades les observacions i les reclamacions presentades dins el termini, i oïdes les possibles persones afectades si es considera convenient, la Comissió Tècnica de Valoració adreçarà al Director Gerent la proposta definitiva d'adjudicació de la plaça, la qual podrà incloure, en tot cas, els canvis que siguin conseqüència de les observacions i de les reclamacions abans esmentades, a més de l'esmena d'ofici dels errors detectats.

9.4. Adjudicació del lloc de feina. Després d'haver vist la proposta definitiva de la Comissió Tècnica de Valoració,  el Director gerent dictarà la resolució d'adjudicació del lloc de feina. Aquesta Resolució es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears i la web   http://www.abaqua.cat.

10. Presa de possessió

10.1. El termini de presa de possessió de la nova destinació obtinguda serà de deu dies hàbils. Si la resolució comporta el reingrés al servei actiu, el termini de presa de possessió serà d'un mes comptador des de l'endemà de                                                                                  la publicació d'aquesta resolució.

10.2. Per necessitats del servei o per sol·licitud motivada que ho justifiqui per part de la persona interessada, el director gerent podrà acordar una pròrroga d'aquest termini de cessament de fins a un mes i haurà de comunicar-la a la unitat a què s'hagi destinat la persona treballadora.

10.3. Els efectes econòmics començaran a comptar a partir del dia de la presa de possessió.

11. Període mínim de permanència en el lloc de feina adjudicat

El personal laboral que obtingui destinació en aquesta convocatòria està obligat a restar durant el període de dos anys en el lloc de feina. Durant aquest període no poden prendre part en convocatòries de proveïment de llocs de feina convocades per l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental.

 

ANNEX 2 BAREM DE MÈRITS

1. Antiguitat a les administracions públiques

1.1. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a l'Administració Pública:  0.2 punts per mes.

La puntuació màxima assolible  és  de 10  punts.

2. Experiència professional

2.1 Serveis prestats a qualsevol Administració Pública o a una empresa privada exercint funcions com enginyer o enginyera tècnica, o enginyer o enginyera superior, en l'àmbit de d'abastament d'aigua potable, construcció y  dessalació d'aigua de mar : 0,1 punts per mes, fins un màxim de 10  punts.

2.2 Serveis prestats   a qualsevol Administració Pública, exercint funcions iguals o equivalents a les responsabilitats tècniques i administratives (redacció de projectes, direcció d'obres, informes tècnics de licitacions, direcció o responsable de contractes de: concessions d'explotacions, serveis d'explotació i manteniment,  d'obres i serveis) del lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria, en l'àmbit de d'abastament d'aigua potable, construcció y dessalació d'aigua de mar :  0,2 punts per mes treballat, amb un màxim 10 punts.

La puntuació màxima assolible  és  de 20  punts.

3. Coneixements de llengua catalana

3.1. Només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim de 2 punts. La puntuació que s'ha d'atorgar és la següent:

  • Per al nivell C1: 1 punt
  • Per al nivell C2: 1.5 punt
  • Per al llenguatge administratiu: 0.5 punts

4. Mèrits acadèmics

4.1 Titulacions acadèmiques

S'han de valorar en aquest apartat les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els criteris següents:

  • Només s'han de valorar les titulacions acadèmiques  dels estudis acadèmics que estan directament relacionades amb les funcions de la categoria professional  objecte de la convocatòria, i sempre que siguin diferents de la titulació que s'acredita com a requisit d'accés a la convocatòria. Per tant, no s'han de valorar com a mèrit aquells estudis que són una passa prèvia i necessària per cursar els estudis que es valoren o que constitueixen el requisit per participar en la convocatòria.
  • Sols es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acredita, la puntuació de la qual no s'ha d'acumular a la d'altres titulacions que es posseeixen.
  • Per a la valoració concreta, amb un màxim de 8 punts, s'ha d'atorgar la puntuació següent:
    • Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4 (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior): 8 punts.
    • Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3: 6 punts.
    • Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica reconeguts com a nivell MECES 2: 4 punts.

4.2  Cursos de formació

4.2.1. Coneixements d'aplicacions informàtiques relacionades amb el lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria.

Es valoraran els certificats que acreditin aprofitament de cursos de durada igual o superior a 10 hores, expedits per centres oficials, fundació tripartida, administracions públiques,  col·legis oficials o escoles de l'administració pública . Es valorà a raó de 0,1 punts cada deu hores. La puntuació màxima assolible és de 3 punts.             

4.2.2. Formació complementària relacionada amb el lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria.

Es valoraran els certificats que acreditin aprofitament de cursos de durada igual o superior a 10 hores, expedits per centres oficials, fundació tripartida, administracions públiques, col·legis oficials o escoles de l'administració pública . Es valorà a raó de 0,1 punts cada deu hores. La puntuació màxima assolible és de 7 punts.

En el supòsit que els certificats indiquin crèdits, s'ha  de computar a raó d'1 crèdit per cada   25 hores lectives. 

En tots els casos s'han de valorar una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa encara que se n'hagi repetit la participació.

 

ANNEX 3 Comissió Tècnica de Valoració:

President/a: Designat pel Director Gerent

Vocal 1:  Designat pel Director Gerent

Vocal 2: Designat pel Director Gerent

Vocal 3:   Representant del Comitè d'empresa

Vocal 4:   Representant del Comitè d'empresa

President/a suplent: Designat pel Director Gerent

Vocal 1 suplent:  Designat pel Director Gerent

Vocal 2 suplent: Designat pel Director Gerent

Vocal 3 suplent: Representant del Comitè d'empresa

Vocal 4 suplent: Representant del Comitè d'empresa