Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SÓLLER

Núm. 362910
Decret sobre la creació de regidories delegades, el nomenament de regidors delegats i la delegació de competències en els regidors delegats

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Atesa la nova composició de l'equip de govern, en ús de les facultats que em confereixen els articles 21.3 i 23.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, de conformitat amb l'article 53 del Reglament orgànic municipal i els articles 43, 44, 45 i 51 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic dels ens locals, aprovat pel Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre (ROF) 

RESOLC

PRIMER. Deixar sense efecte el Decret núm. 1423/2023, el Decret 1503/2023 i el Decret 1793/2023.

SEGON. Delegar a favor dels regidors i regidores que a continuació es detallen, les atribucions i les funcions de la Batlia de les àrees següents:

Sra. Maria del Mar Castañer Lozano:

  • Presidència, Comunicació, Premsa i Protocol
  • Festes
  • Joventut
  • Infància i Igualtat
  • Recursos Humans
  • Promoció Econòmica i Desenvolupament Local

Sr. Carlos Darder Rosell:

  • Vicepresidència i Administració General
  • Infraestructures i Vies Públiques
  • Contractació
  • Governació

Sra. Andrea Pomar Capó:

  • Hisenda
  • Educació

Sr. Juan A. Lorente Torres:

  • Patrimoni
  • Activitats, obres i urbanisme

Sr. José Porcel Fiol:

  • Desenvolupament Urbà

Sra. Antònia Frau Crespí:

  • Cultura
  • Sanitat
  • Medi Ambient

Sr. Gabriel Barceló Munar:

  • Transparència i Participació ciutadana
  • Agricultura, Ramaderia, Pesca
  • Batlia del Port
  • Platges

Sra. Llum Castañer Morenilla:

  • Serveis Socials
  • Gent Gran
  • Turisme

TERCER. No es delega l'àrea d'esports, les atribucions i funcions d'aquesta àrea correspondran a Batlia i son les següents: instal·lacions esportives, foment de l'esport i de qualsevol activitat, individual o col·lectiva que promogui l'esport i la seva pràctica.

QUART. Considerar que a cada un dels regidors delegats, li correspon la gestió de les competències relacionades amb les següents àrees:

Presidència, Comunicació, Premsa i Protocol.

  • Presidència.
  • Comunicació i premsa.
  • Protocol.
  • Relacions institucionals.
  • Honors, distincions.
  • Cerimònies municipals.
  • Atenció al ciutadà. Pàgina web municipal.

Festes,

  • Fires i festes.
  • Esdeveniments.
  • Aprofitament especial de la via pública, consistent en l'ocupació temporal de terrenys d'ús públic per a la realització en ells d'espectacles diversos o d'esbarjo.

Joventut.

  • Gestió el Centre d'Informació Jove de Sóller.
  • Joventut, activitats de temps lliure per a joves.
  • Punt d'informació laboral del Centre d'Informació Jove de Sóller.
  • Gestió de l'espai jove, «Som Joves».

Infància i Igualtat.

  • Polítiques d'igualtat.
  • Diada de la Infància.

Recursos humans

  • Gestió del personal municipal.

Promoció Econòmica i Desenvolupament Local.

  • Qualsevol activitat dirigida a la promoció econòmica dels municipi.
  • Mercat municipal.
  • Mercat de venda ambulant o no sedentària.
  • Mercat d'artesania.
  • Activitats i fires comercials i artesanes.
  • Clúster Sóller Bon dia.
  • Suport tècnic a emprenedors i autoocupació.
  • Col·laboració en el desenvolupament de polítiques actives d'ocupació d'acord amb les directrius del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB).
  • Promoció de l'ocupabilitat i la formació professional i la seva gestió.
  • Subvencions i ajuts: donar informació sobre les ajudes publicades per a persones físiques, autònoms i empreses.
  • Desenvolupament local.

Turisme.

  • Turisme, en tota la seva amplitud, incloent-hi la promoció turística del municipi.
  • Oficines d'informació turística.

Vicepresidència i Administració General.

  • Vicepresidència
  • Administració General
  • Secretaria
  • Organització administrativa.
  • Oficina d'assistència en matèria de registre, registre electrònic i servei d'atenció ciutadana.
  • Estadística, cens electoral i padró municipal d'habitants.
  • Denominació, numeració i retolació de les vies del municipi de Sóller.
  • Arxiu.
  • Expedients de responsabilitat patrimonial, excepte la resolució definitiva, l'atribució de la qual correspon a la Junta de Govern Local.
  • Seguretat de la informació i protecció de dades.
  • Serveis informàtics.

Infraestructures i Vies Públiques.

  • Conservació, manteniment i reparació de la via pública.
  • Manteniment d'edificis i instal·lacions municipals (clavegueram, subministrament d'aigua, enllumenament públic, etc.)
  • Manteniment de l'arbrat i zones verdes.
  • Espais públics.
  • Cementeri.
  • Direcció, coordinació, gestió i execució de projectes i obres municipals / Serveis tècnics municipals.
  • Brigada municipal.
  • Control i seguiment de l'empresa concessionària de la gestió dels serveis de clavegueram i d'aigua potable (Aqualia).
  • Control i seguiment de la gestió del servei de neteja viària i de recollida de residus urbans sòlids per part de l'entitat pública empresarial Sóller 2010.
  • Control i seguiment de la gestió dels serveis funeraris, per part de l'Empresa Funerària Municipal SLU.

Contractació.

  • Gestió de la contractació municipal.

Governació.

  • Policia local, trànsit, seguretat ciutadana.
  • Protecció civil.
  • Circulació viària.
  • Ocupació de la via pública temporal i extraordinària.
  • Ocupació de la via pública i espais lliures públics per bars o cafès, cafeteries i restaurants.
  • Control i seguiment de la gestió del servei d'estacionament regulat (ORA) i dels aparcaments municipals per part l'entitat pública empresarial Sóller 2010.

Agricultura, Ramaderia, Pesca.

  • Industria i sector primari.
  • Fira agrícola.
  • Mostra ramadera.
  • Relacions amb la Cooperativa agrícola de Sóller i altres associacions relacionades amb l'agricultura.
  • Relacions amb la Confraria de pescadors i associacions relacionades amb la pesca.
  • Membre del Grup d'Acció Local de Pesca (GALP)

Hisenda.

  • Pressupost i gestió pressupostària.
  • Recaptació i tresoreria.
  • Ordenances, fiscals, rendes i inspecció fiscal.
  • Qualsevol assumpte referent a la hisenda municipal.

Educació.

  • Educació: relació amb el món educatiu en el municipi, activitats educatives i relacions amb les escoles del terme municipal, Consell Escolar municipal.

Activitats, Obres i Urbanisme

  • Urbanisme i ordenació del territori, inclòs tot allò relatiu al planejament, la gestió, la disciplina urbanística i l'ordenació del territori.
  • Activitats.
  • Obres particulars
  • Permisos i autoritzacions relacionades amb els usos, ocupació i activitats a realitzar en la via pública relacionades amb la matèria d'obres i activitats, llevat de l'OVP amb taules i cadires que correspondrà a Governació.
  • Autorització del pas de camions de gran tonatge.
  • Control i seguiment de l'Ordenança municipal de prevenció de contaminació acústica i vibracions.

Patrimoni

  • Arxiu històric.
  • Camins públics.
  • Inventari de béns municipals.
  • Tots els temes relacionats amb el patrimoni municipal: conservació, adquisició, cessió, etc.
  • Control i seguiment de la gestió del servei del poliesportiu Son Angelats.

Medi Ambient.

  • Defensa i protecció del paisatge i l'entorn urbà.
  • Benestar animal.
  • Llicències de tinença d'animals.
  • Control i seguiment de la possible contaminació lumínica, atmosfèrica, acústica o electromagnètica.
  • Foment de plans d'estalvi energètic i ús d'energies renovables.
  • Control i seguiment de la possible contaminació de les aigües (subterrànies, superficials, depurades o marines) i de l'arena.
  • Comissió de seguiment de l'EDAR de Sóller.
  • Control i seguiment amb el Sindicat de Regants i les diferents juntes de propietaris de fonts d'aigua.
  • Control i seguiment de l'Ordenança reguladora de neteja viària i recollida de residus urbans.
  • Control i seguiment de l'Ordenança de protecció dels espais i elements verds i del mobiliari urbà.
  • Control i seguiment de l'Ordenança de convivència, defensa i protecció animal.
  • Patró del MUCBO – Jardí Botànic de Sóller.

Regidoria de Desenvolupament Urbà.

  • Mobilitat.
  • Infraestructures urbanes.

Cultura.

  • Concursos i exposicions.
  • Qualsevol activitat dirigida en general a la promoció i defensa de la cultura (normalització lingüística, patrimoni històric-artístic, folklore, costums autòctones, etc)
  • Biblioteca, inclosa la cura de l'immoble.
  • Pla d'instal·lacions culturals, infraestructures culturals.
  • Relacions amb Entitats culturals.

Sanitat.

  • Sanitat, higiene i salubritat
  • Qualsevol activitat adreçada a assolir millores en la salut pública

Transparència i Participació Ciutadana.

  • Participació i transparència ciutadana: reunions de barriada, fòrum ciutadà, portal de transparència, etc.

Delegació del Port de Sóller.

  • Representació de Batlia al Port de Sóller

Serveis Socials i Gent Gran.

  • Serveis socials: coordinació d'actuacions municipals i recursos socials destinats a promoure l'atenció, la intervenció i el tractament de les persones i famílies en situació de dificultats socials: servei d'informació, orientació i intervenció social, servei d'ajuda a domicili, servei de teleassistència domiciliària, serveis socioeducatius, treball comunitari, servei d'inserció sociolaboral, prestacions econòmiques puntuals, atenció psicosocial.
  • Gent Gran: promoure el benestar i la millora de qualitat de vida de les persones majors del municipi, fomentant la participació i l'envelliment.

TERCER. La delegació de les competències en les matèries indicades comporta tant la facultat de dirigir els serveis corresponents com la de gestionar-los, inclosa la facultat de dictar els actes de tràmit necessaris per a la tramitació dels procediments relatius a les matèries objecte de delegació, així com de resoldre els procediments mitjançant actes administratius que afectin a tercers, sense incloure la resolució dels recursos de reposició que s'interposin davant d'aquells. No obstant i d'acord amb l'article 21. h) correspondrà a Batlia, tant els actes de tràmit com la resolució dels procediments relatius a l'àrea de recursos humans.

QUART. La delegació de competències inclou la facultat d'adjudicar contractes menors d'import inferior a 10.000 euros en aquelles àrees que gestionin.

CINQUÈ. La delegació de competències inclou la tramitació dels expedients de sol·licituds subvencions per part de les diferents àrees de gestió, si bé la seva aprovació correspondrà a la Junta de Govern.

SISÈ. En cas de absència, vacant, malaltia o qualsevol altre impediment dels regidors delegats o regidores delegades, aquesta Batlia assumirà, directament i automàticament, les atribucions delegades com a titular de la competència originària, sense necessitat que es dicti resolució expressa en aquest sentit.

SETÈ. Notificar aquesta resolució a tots els regidors i regidores i als caps responsables de les dependències municipals

VUITÈ. Donar compte d'aquesta resolució al Ple a la primera sessió que se celebri, i publicar-la a la web municipal, al tauler d'anuncis i al BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent de la present resolució.

 

(Signat electrònicament: 4 de juny de 2024

El batle Miguel Nadal Vaquer)