Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 356011
Resolució de la Presidència de l’IMAS de 31 de maig de 2024, per la que s’aprova la convocatoria dels premis i reconeixements del Consell de Mallorca a l’acció social 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L'any 2008 es van crear els Premis del Consell de Mallorca a la Solidaritat que es convoquen anualment a través de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (d'ara endavant IMAS). Al llarg dels anys els Premis han anat evolucionant i canviant la seva denominació. L'any 2014 van passar a ser els Premis del Consell de Mallorca a la Solidaritat i l'Accessibilitat i l'any 2016 Premis del Consell de Mallorca a la Innovació Social. A l'edició de 2017 es va incloure el Premi Pere Mascaró.

2. El Consell Executiu en sessió extraordinària de 29 de desembre de 2023 va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions del Consell de Mallorca pel 2024, en el qual es preveu la convocatòria del Premis Consell de Mallorca a la Innovació, els quals pel 2024 s'anomenaran «Premis i Reconeixements del Consell De Mallorca a l'Acció Social 2024», no variant en res el seu objecte, finalitat i pressupost.

3. El 14 de maig de 2024 la cap del Servei de Persones amb Discapacitat i Innovació Social, amb el vist-i-plau de la directora insular de Persones amb Discapacitat i Innovació Social va emetre un informe proposant la necessitat de tramitar l'aprovació de la convocatòria pública dels Premis i Reconeixements del Consell De Mallorca a l'Acció Social 2024, juntament amb la proposta de bases que han de regir l'esmentada convocatòria.

4.-El Servei Juridicoadministratiu i la Intervenció Delegada de l'IMAS han emès els informe favorables corresponent per aprovar i publicar aquesta convocatòria.

Consideracions Jurídiques

Pel que fa a la competència;

1. Els Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019) aprovats per acord del Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019, en especial l'establert a l'article 2 d'acord amb el qual l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, com a organisme autònom creat pel Consell de Mallorca, adscrit al Departament de Drets Socials del Consell de Mallorca, és l'organisme que exerceix les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials i protecció de menors.

2. L'òrgan competent per aprovar aquesta convocatòria és la Presidència de l'IMAS, d'acord amb l'article 7.2.7 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019) i l'òrgan competent per ordenar els pagaments és la Gerència de l'IMAS. No obstant això, i segons preveuen les bases d'aquesta convocatòria (5.1), la presidència de l'IMAS avoca aquesta competència pel que s'ha de seguir l'establert a l'article 10 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre de règim jurídic del Sector Públic.

3. Conforme al Decret de la Presidència del Consell de Mallorca pel qual es nomenen els membres del Consell Executiu de 10 de juliol de 2023 (BOIB núm. 95, d'11 de juliol de 2023) pel qual es nomena el Sr. Guillermo Sánchez Cifre conseller executiu de Benestar Social, el qual exerceix la presidència de l'IMAS.

Pel que fa al fons;

4. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions «BOE» núm. 276, de 18 de novembre, indica a la Disposició addicional desena que la regulació dels premis es desenvolupa reglamentàriament.

5. El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de 23 de desembre de 2016 va aprovar l'Ordenança General de Subvencions (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

A la Disposició Addicional Primera es regula el procediment a seguir per a convocar i concedir Premis per part dels subjectes inclosos dins l'àmbit d'aplicació d'aquesta Ordenança, que són tant el Consell Insular de Mallorca com els organismes autònoms que en depenen. A aquesta disposició addicional Primera s'estableix que en les convocatòries corresponents s'han d'indicar el nombre de premis convocats, els requisits dels participants, l'import i els criteris d'adjudicació, que s'han de determinar per la qualitat i per la idoneïtat, i l'adequació de l'activitat premiada a la finalitat específica pretesa.

6- Pel que fa al contingut, examinada la proposta de la convocatòria, s'entén que s'adequa al que exigeixen les normes legals aplicables, que són les esmentades en el paràgraf anterior.

7.- El Consell Executiu en sessió extraordinària de 29 de desembre de 2023 va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions pel 2024 del Consell de Mallorca en el qual es preveu la convocatòria del Premis Consell de Mallorca a la Innovació.

8.- A aquesta convocatòria, suposarà una despesa de 48.000,00.-, que aniran a càrrec de la partida pressupostària 40.23141.48101 del vigent pressupost de despeses i existeix crèdit adequat i suficient per fer front a les despeses que genera aquesta convocatòria com acredita la documentació comptable que consta a l'expedient.

Pel que fa al procediment;

9.- Pel que fa al procediment, assenyalar que, un cop s'hagi aprovat la convocatòria, s'haurà de publicar el corresponent anunci en el BOIB per tal que totes les persones que estiguin interessades puguin presentar-s'hi. En quant als reconeixements, que no comporten despesa, seran proposats pels membres del Consell Assessor.

10. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

11. L'article 214 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, i atès l'acord d'aprovació del règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics i presa de raó en ingressos del Consell Insular de Mallorca i de les entitats del seu sector públic subjectes a funció interventora de data 12 de desembre de 2019, l'expedient ha de ser sotmès a la Intervenció delegada de l'IMAS per a l'emissió del preceptiu informe de fiscalització prèvia ( BOE núm. 59 de 9 de març de 2004).

Per tot això,

Resolc

Primer.- APROVAR la convocatòria pública del Premis del Consell de Mallorca a l'Acció Social 2024, d'acord amb els punts següents:

«BASES DELS PREMIS I RECONEIXEMENTS DEL CONSELL DE MALLORCA A L'ACCIÓ SOCIAL 2024

1. OBJECTE I FINALITAT

L'objecte d'aquestes bases i convocatòria és premiar els projectes que promoguin l'acció social i la generació de valor públic per a l'afrontament de necessitats i reptes socials, que siguin capaços d'activar processos d'empoderament de la ciutadania per a la construcció d'una societat més justa i inclusiva a l'illa de Mallorca.

A més, és objecte d'aquestes bases i convocatòria, el reconeixement a les trajectòries exemplars d'una persona i una entitat al marc dels serveis socials.

2. NORMATIVA

La normativa aplicable a aquestes bases i convocatòria està constituïda per la Disposició addicional primera de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, aprovada per l'Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 ( BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 de agosto de 2018), en endavant OGS.

En tot allò no previst en aquestes bases i convocatòria ni en la OGS, serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions (BOIB núm. 193, de 31 de desembre de 2005), el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions i la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, de procediment administratiu comú, de les administracions públiques (BOE núm. 236, d'1d'octubre de 2015), en endavant, Llei 39/2015.

 

3. DELS PREMIS

3.1 Modalitats i àmbit temporal

Aquestes bases i convocatòria preveuen la concessió de 6 premis distribuïts en les categories següents:

a) Premi a la Innovació social:

Un premi per a projectes d'actuacions realitzats durant l'any 2023 que siguin innovadors, engrescadors de noves mirades i metodologies transgressores. Es valorarà el seu caràcter innovador, la cohesió social generada, la seva sostenibilitat i la replicabilitat en altres territoris o situacions de necessitat social. Poden ser actuacions de tipus municipal, insular o de cooperació internacional, desenvolupades des de Mallorca.

b) Premis al valor social:

Tres premis per als projectes d'actuacions realitzats durant el 2023 que siguin exemplars per a la seva coherència i per l'impacte dels seus resultats damunt els drets socials, la qualitat de vida, la igualtat d'oportunitats dels ciutadans i ciutadanes i la promoció i generació de valor social . Es valorarà la bona practica i el valor social integrat.

c) Premi Pere Mascaró:

Un premi per a estudis i investigacions o publicacions realitzats durant l'any 2023 que promoguin l'eficiència, l'agilitat i la sostenibilitat del sistema dels serveis socials en temes com, per exemple, els models de gestió responsable de la despesa pública en el sistema de serveis socials, els instruments de l'administració pública per a la millora social, les investigacions promogudes des del tercer sector social, els estudis de conjuntura i anàlisi socioeconòmic dels observatoris, i qualsevol altre estudi o investigació que pugui ser referència a l'àmbit dels serveis socials.

d) Premi a la millor campanya de sensibilització:

Un premi per la publicació, programa, campanya d'informació, sensibilització o formació, acció ciutadana, producte informatiu, audiovisual, pàgina web, xarxa social, o altres mitjans, que hagin aconseguit resultats d'impacte social transmetent una imatge positiva dels drets socials i de la participació ciutadana per afrontar les necessitats i els reptes socials durant l'any 2023.

Les persones i entitats poden presentar candidatures i ser beneficiàries d'una o de vàries categories.

L'execució dels projectes candidats per a totes les categories descrites pot haver-se iniciat amb anterioritat a l'any 2023.

3.2 Dotació econòmica

L'import màxim que es destina a aquests Premis del Consell de Mallorca a l'Acció Social 2024, és de quaranta-vuit mil euros (48.000 €) del vigent pressupost de despeses per a l'any 2024 de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.

L'import a concedir per a cada premi és el següent:

a) Premi a la Innovació Social: Un premi de 8.500€

b) Premis al Valor social: Tres premis de 7.325 € cada un.

c) Premi Pere Mascaró als estudis, investigacions o publicacions: Un premi de 10.200€

d) Premi a la millor campanya de sensibilització: Un premi de 7.325€

3.3 Requisits de les persones beneficiàries dels premis i incompatibilitats

a) Poden ser persones beneficiàries dels premis i presentar candidatures als Premis Consell de Mallorca a l'acció social 2024, les persones físiques o jurídiques públiques o privades de qualsevol nacionalitat amb residència legal en qualsevol Estat membre de la Unió Europea, que en el moment de presentar la seva candidatura reuneixin els requisits següents:

  • En les categories de Premi a la Innovació Social i Premi al Valor Social: les persones, físiques o jurídiques, públiques o privades de caràcter no lucratiu que compleixin l'objecte i finalitat d'aquestes bases.

  • En la categoria del Premi Pere Mascaró als estudis, investigacions o publicacions, la persona o grup de persones, entitat privada o entitat del sector públic que hagin realitzat l'estudi o investigació.

  • En la categoria del Premi a la millor campanya de sensibilització, la persona o entitat pública o privada propietària del projecte o treball o que sigui titular dels drets d'autor.

b) Que les persones o entitats no es troben en cap dels supòsits de prohibició per a ser persona beneficiària que estableix l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, la qual cosa s'acreditarà en els termes establerts a l'article 10 de la mateixa norma.

c) Que no hagin rebut el mateix premi per al mateix projecte i categoria en convocatòries anteriors dels Premis a la Innovació Social ni als Premis Mascaró.

d) Que no formin part del Jurat.

3.4 Presentació de candidatures

3.4.1.Models i consentiments

1.Les candidatures s'hauran de presentar d'acord amb els models normalitzats relacionats en els annexos d'aquesta convocatòria que seran facilitats a l'enllaç https://seu.conselldemallorca.net/es/ficha?key=152955

En qualsevol cas, les candidatures han de contenir totes les dades necessàries per identificar la persona sol·licitant i si escau, el seu representant legal, degudament signades, acompanyades de la resta de la documentació que s'indica a aquestes bases i convocatòria.

2. La presentació de la candidatura comporta l'autorització a l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per obtenir de manera directa l'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics, excepte que ho manifesti expressament a l'Annex1.

3.4.2. Documentació per a sol·licitar els Premis dels Consell de Mallorca

1) Els documents per a presentar-se als Premis corresponen tan a l'acreditació del compliment dels requisits per a ser candidats a la concessió com a la presentació del projecte pel qual es presenta la candidatura, i són els següents:

a) Annex I, degudament emplenat, especificant la categoria o categories a les quals es presenta.

b) Una memòria breu del projecte d'acord amb l'Annex II emplenant un annex per a cada una de les categories per les quals es presenta candidatura.

c) La declaració responsable de compliment dels requisits per ser persona beneficiària, emplenant un Annex III-a o Annex III-b per a cada persona candidata i, en cas de grup, per a cada persona integrant del grup. S'haurà d'emplenar el model d'Annex III que correspongui, en funció de si és una entitat o una persona física la que se presenta.

d) Fotocòpia del DNI/NIE de la persona que presenta la candidatura, i si és el cas del seu representant legal. En el cas de les entitats, es presentarà fotocòpia del NIF de l'entitat i del DNI/NIE del representant legal de l'entitat, excepte que aquesta documentació ja s'hagi presentat a l'IMAS en anys anteriors i sempre que no s'hagin produït modificacions i s'indiqui en quin expedient es van presentar, emplenant l'Annex IV.

Per acreditar les representacions legals, a més del DNI/NIE de la persona representant s'haurà de presentar el document que serveixi per acreditar aquesta representació (poders de representació i en el cas de les entitats, una còpia dels Estatuts de l'entitat on constin les facultats de representació..)

En cas de que la candidatura es presenti en nom d'un grup de persones, la persona que la presenti, l'haurà d'acompanyar, de la fotocòpia del DNI/NIE de totes les persones integrants del grup i acreditar amb un document signat per tots els integrants que n'és la representant del grup.

2) Les persones i entitats poden presentar més d'una candidatura amb la mateixa sol·licitud emplenant l'Annex I i aportant una memòria d'acord amb l'Annex II per a cada una de les categories per les quals es presenten.

3.4.3 Terminis i lloc per la presentació de les candidatures

El termini per presentar les candidatures als Premis Consell de Mallorca a l'acció social, per a qualsevol de les categories convocades és les de vint dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Si el darrer dia del termini és un dia inhàbil, s'entendrà que el termini conclou el següent dia hàbil, d'acord amb l'establert a l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les candidatures s'han de presentar mitjançant el registre electrònic de l'IMAS el qual es troba disponible en el següent enllaç https://imas.sedipualba.es/segex/tramite.aspx?idtramite=12092 així com des de la icona que està a la seu electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/es/ficha?key=152955

Per tal de facilitar informació per a la tramitació dels Premis que figuren en aquesta convocatòria, es pot contactar amb la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat de l'IMAS.

3.5. Procediment de concessió dels premis

3.5.1 Règim

Per aquesta convocatòria s'estableix un procediment de concurrència competitiva de forma que es fixarà un ordre de prelació entre totes les candidatures presentades, les quals seran valorades pel Jurat d'acord amb els criteris establerts a l'apartat 3.5.4 d'aquestes bases i convocatòria.

3.5.2. Òrgan instructor i instrucció del procediment

L'òrgan competent per instruir el procediment és el/la director/a insular de Persones amb Discapacitat de l'IMAS, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereix l'article 18 de l'Ordenança general de subvencions (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).

L'òrgan instructor assistit pel personal tècnic necessari ha d'examinar les sol·licituds i la documentació adjunta per tal de determinar si s'adequa a l'establert a aquesta convocatòria. Així mateix, ha de comprovar específicament que la persona/es candidates compleixen els requisits i que s'aporta la documentació establerta en aquestes bases.

Si la candidatura no reuneix els requisits es requerirà a la persona sol·licitant, d'acord amb el que s'estableix a l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques perquè, en un termini no superior a deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb la indicació de que si no ho fa, es tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució expressa en els terminis que s'estableix a l'article 21 d'aquesta Llei.

També es proposarà resoldre la inadmissió de les candidatures que es presentin fora de termini.

Així mateix, la comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat, tant en la sol·licitud de candidatura com a les memòries o documentació aportada, que no siguin errades materials comportarà la inadmissió de la candidatura, sense perjudici de les restants responsabilitats administratives, civils o penals que es puguin derivar.

3.5.3. Jurat i valoració dels projectes

1. El Jurat és qui valorarà els projectes presentats en funció dels criteris establerts en aquestes bases i convocatòria, emetrà el veredicte i el remetrà a l'òrgan instructor per a que sigui proposada la concessió a l'òrgan resolutori.

2. El jurat està integrat per les persones següents:

a. Sra. directora insular de Persones amb Discapacitat (IMAS, Consell de Mallorca) que actuarà com a president/a.

b. Sra. directora insular d'Atenció Comunitària i Promoció de l'Autonomia Personal (IMAS, Consell de Mallorca).

c. Sr/a. director/a general de Serveis Socials (CAIB).

d. Sr/a. designat per la FELIP.

e. Sr/a. membre del Col·legi d'Educadors i Educadores Socials de les Illes Balears.

f. Sr/a. membre del Departament de Treball Social de la Universitat de les Illes Balears

g. Sr/a. president/a de l'Associació Tercer Sector Social de les Illes Balears.

h. Sr/a representant designat per l'Observatori de la Infància i Adolescència de Mallorca.

i. El/la secretari/a serà un/a tècnic/a de la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat, amb veu però sense vot.

En la designació de les persones membres del Jurat es garantirà una representació equilibrada de dones i homes amb capacitació, competència i preparació adequades.

Els membres del Jurat no poden presentar candidatures ni individualment ni formant part de cap grup.

3. El Jurat es podrà constituir, convocar, celebrar les seves sessions, adoptar acords i remetre actes tant de manera presencial com a distància, tal i com es disposa a l'article 17 de la Llei 40/2015 ,d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

En cas de que un membre del Jurat no pugui assistir a la sessió, podrà designar una persona que el substitueixi, sempre i quan ho comuniqui a la presidenta del Jurat amb una antelació no inferior a 3 dies naturals, indicant el nom, llinatge i càrrec de la persona que assistirà a la sessió.

Si les sessions del Jurat es celebren a distància, els seus membres podran estar en llocs diferents sempre que s'asseguri per mitjans electrònics la identitat dels membres o les persones que els supleixin.

Perquè la constitució del Jurat sigui vàlida als efectes de celebració de sessions, deliberacions i presa d'acords, es requereix l'assistència presencial o a distància del president i el secretari o, si s'escau dels que els supleixin, i la de la meitat almenys dels seus membres, d'acord amb l'establert a l'article 17.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic

De cada sessió del Jurat el secretari n'estendrà un acta tal i com es disposa a l'article 18 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

 

​​​​​​​4.Un cop comprovat que les sol·licituds compleixen amb els requisits legals i els establerts en la convocatòria, i revisades les causes d'inadmissió o de desistiment de les sol·licituds, l'òrgan instructor i alhora president del Jurat convocarà a la resta de membres a una primera reunió que tendrà per objecte:

a) La constitució del Jurat.

b) Exposició les candidatures que no compleixen amb els objectius i finalitat dels Premis, les presentades fora de termini i altres situacions detectades que hauran de ser proposades per a la seva inadmissió del procediment.

c) Exposició de les candidatures respecte de les quals s'ha fet un requeriment i s'han d'entendre desistides, per no haver atès el requeriment.

d) La presentació de les candidatures que compleixen els requisits i hauran de ser valorades per part dels membres del jurat.

5. Segons el nombre final de candidatures que hagin de ser objecte de valoració, el/la president/a del Jurat fixarà un termini en qual, cada membre del Jurat haurà de valorar individualment cada candidatura per a cada una de les categories presentades. Aquesta valoració haurà de seguir els criteris i sistema de puntuació establert al punt 3.5.4 d'aquesta convocatòria.

El Jurat es reserva el dret a sol·licitar informes complementaris o la documentació que permeti acreditar o ampliar dades sobre el contingut dels projectes presentats. Per avaluar les candidatures es podran fer visites de comprovació.

6. Una vegada examinades i valorades totes les sol·licituds per part dels membres del Jurat, el/la president/a del Jurat convocarà a la resta de membres en una segona reunió per fer el recompte de les puntuacions amb les que cada un dels membres ha valorat cada un dels projectes presentats, per aprovar les propostes guanyadores per a cada una de les categories.

Les votacions del Jurat son inapel·lables, i l'òrgan instructor no pot variar aquest resultat en la proposta que presenti a l'òrgan resolutori.

3.5.4. Criteris de valoració dels projectes i puntuació

1.El jurat ha de valorar cada projecte de cada categoria presentada i atorgar una puntuació de 3,2,1 o 0 punts a cada un dels criteris de valoració i d'acord amb el grau de compliment de cada un d'ells.

La puntuació final de cada projecte per a cada una de les categories serà el resultat de sumar els punts obtinguts assignats per cada un dels membres del jurat a tots els criteris de valoració i per a cada categoria de premi.

En cas d'empat entre candidatures,es tornarà a fer una votació per part del Jurat per desempatar. Si es manté l'empat, el president del jurat té la potestat de desempatar.

2.Els criteris de valoració per a cada categoria són els següents:

1) Premi a la Innovació Social:

a) Grau de coherència interna i alineació entre les necessitats, els objectius, la metodologia, les actuacions, els indicadors d'avaluació i els resultats obtinguts.

b) Impacte dels resultats: millores aconseguides en drets socials, qualitat de vida, igualtat d'oportunitats i accessibilitat, ciutadania i qualsevol altre aspecte sobre el que impacti el projecte d'acció social.

c) Caràcter innovador: creativitat aplicada a la generació de valor públic i la provisió de noves solucions i nous models per a respostes a les necessitats i reptes socials.

d) Cohesió social: participació i empoderament de la ciutadania en l'afrontament de les necessitats i reptes socials.

e) Sostenibilitat: capacitat del projecte de mantenir-se i evolucionar amb el temps; mesures d'eficiència i de reducció de la despesa pública, millorant la qualitat, la flexibilitat i l'agilitat dels sistema de serveis socials.

f) Replicabilitat: grau d'aplicabilitat per a altres organitzacions, persones o territoris que tinguin similars necessitats o reptes socials.

2) Premi al Valor Social

a) Grau d'exemplaritat:qualitat que defineix els projectes que promocionen conductes que serveixen com a models de referència per als demès.

b) Grau d'aplicabilitat i generalització : grau d'aplicabilitat per a altres organitzacions, persones o territoris que tinguin similars necessitats o reptes socials.

c) Grau de qualitat i adequació a la realitat social : s'ha de comprovar en quina mesura s'han satisfet les necessitats i les expectatives de les diferents parts interessades, i en particular, d'aquelles a les quals s'adreça el resultat.

d) Sostenibilitat: capacitat del projecte per mantenir-se i evolucionar amb el temps; mesures d'eficiència i reducció de la despesa pública, millorant la qualitat, la flexibilitat i l'agilitat del sistema de serveis socials.

3) Premi Pere Mascaró als estudis, investigacions i/o publicacions:

  • Grau de coherència interna i alineació entre les necessitats, els objectius, la metodologia, les actuacions, els indicadors d'avaluació i els resultats obtinguts.
  • Fonamentació de l'estudi, investigació i proposta. Coneixement dels factors que motiven la recerca i de l'estat del tema de la recerca a nivell internacional, estatal i insular, així com de les recerques ja fetes sobre el tema.
  • Claredat dels objectius i efectivitat del pla de treball, actuacions, metodologia i mitjans tècnics i materials.
  • Aplicabilitat de l'estudi o investigació i grau d'impacte i utilitat del resultats obtinguts o que s'estima obtenir.
  • Caràcter innovador de l'estudi o investigació amb relació al context social i acadèmic. Mesures d'eficiència i de reducció de la despesa pública, millorant la qualitat, la flexibilitat i l'agilitat del sistema de serveis socials.
  • Sostenibilitat: capacitat del projecte de mantenir-se i evolucionar amb el temps.

4) Premi a la millor campanya de sensibilització

  • Grau d'impacte: quantitat de població diana a la que arriba i mesura dels potencials canvis que pot produir.
  • Caràcter innovador: grau de creativitat per generar empatia i transformacions socials en la direcció desitjada.
  • Durabilitat: potencial duració de la seva vigència en el temps.
  • Usabilitat: potencial ús del producte de sensibilització com recurs vàlid per altres necessitats socials, col·lectius o territoris.

3.5.5. Proposta de resolució de concessió i denegacions

Emès el veredicte per part del Jurat aquest serà tramès a l'òrgan instructor per a que, prèvies les comprovacions oportunes, remeti a l'òrgan resolutori la proposta de resolució en la que haurà de fer constar:

Les sol·licituds inadmeses per no complir amb els requisits de la convocatòria i desistiments, si és el cas.

Les sol·licituds denegades d'acord amb l'ordre de les puntuacions presentades pel Jurat.

Les candidatures declarades desertes, en cas que el Jurat consideri que cap de les sol·licituds presentades compleix amb els requisits establerts a la convocatòria.

El resultat de les votacions del Jurat per a cada categoria de premi establint l'ordre de prelació i la proposta de candidatures guanyadores, d'acord amb el veredicte i fent constar el compliment dels requisits per part dels proposats premiats.

4. DELS RECONEIXEMENTS

4.1 Modalitats de reconeixements

Aquestes bases i convocatòria preveuen la concessió de dos reconeixements, els quals no comporten dotació econòmica:

a) Reconeixement a la trajectòria exemplar d'una entitat o grup d'entitats. Es reconeixerà la trajectòria d'una entitat o grup d'entitats del tercer sector social per la seva contribució a la transformació social cap a una societat més justa i inclusiva.

b) Reconeixement a la trajectòria exemplar d'una persona. Es reconeixerà la trajectòria personal o professional d'una persona com exemple per a la igualtat d'oportunitats i els drets socials.

4.2 Requisits de les persones beneficiàries.

a) Poden ser persones beneficiàries dels reconeixements les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat amb residència legal en qualsevol Estat membre de la Unió Europea, que en el moment de presentar la seva candidatura reuneixin els requisits següents:

  • Reconeixement trajectòria d'una entitat: Entitats privades legalment constituïdes de caràcter no lucratiu, inscrites en el registre corresponent amb una trajectòria mínima de 10 anys als serveis socials de Mallorca.
  • Reconeixement a la trajectòria exemplar d'una persona: qualsevol persona física amb capacitat d'obrar amb una trajectòria mínima de 10 anys als serveis socials de Mallorca.

b) Que no hagin rebut el mateix reconeixement en convocatòries anteriors dels Premis a la Innovació Social ni als Premis Pere Mascaró.

c) Que no formin part del Jurat ni siguin membres del Consell Assessor.

​​​​​​​4.3. Termini i forma de presentació de candidatures als reconeixements.

1.Les propostes de candidatures per als reconeixements a la trajectòria d'una entitat/grup d'entitats o d'una persona només podran presentar-se per part dels membres del Consell Assessor de Serveis Socials

2.Els membres del Consell Assessor disposen d'un termini de vint dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per dirigir una proposta de candidatura al president del Consell Assessor. La proposta es presentarà mitjançant una declaració responsable conforme els models d'Annex V-a i Annex V-b i inclourà una memòria breu sobre els motius pels quals es presenta la candidatura.

4.4. Del procediment de concessió dels reconeixements

1.Un cop rebudes totes les propostes, el president del Consell Assessor, i prèvia comprovació de que compleixen amb els requisits establerts en aquestes bases amb l'assistència de l'òrgan instructor, posarà a disposició dels membres totes les candidatures presentades per al seu coneixement i convocarà una sessió del Consell Assessor per atorgar els reconeixements.

Les candidatures seran valorades pels membres del Consell Assessor tenint en compte els criteris següents:

a) Anys de trajectòria i compromís social a Mallorca.

b) Visió innovadora i canvis socials generats.

c) Grau d'implantació, imatge positiva i cohesió social generada.

d) Generositat, transparència i obertura per a col·laborar i compartir.

Les valoracions seran posades en comú en reunió del Consell Assessor el qual per majoria simple decidirà les candidatures guanyadores.

2.El Consell Assessor comunicarà a l'òrgan instructor la seva decisió sobre les candidatures guanyadores per a cada una de les categories de reconeixement, i el seu cas, les declarades desertes, i l'òrgan instructor emetrà un informe proposta que finalment dirigirà a l'òrgan resolutori.

5. RESOLUCIÓ DE LA CONCESSIÓ (DELS PREMIS I DELS RECONEIXEMENTS) I DE RECONEIXEMENT D'OBLIGACIONS I DEL PAGAMENT DELS PREMIS

5.1 Resolució

L'òrgan competent per resoldre aquest expedient és la Presidència de l'IMAS d'acord amb els seus Estatuts així com a l'establert a l'article 18.4.b) de l'Ordenança general de subvencions.

D'altra banda, l'òrgan competent per a reconèixer les obligacions per un import inferior a 50.000€ i per a ordenar els pagaments és la Gerència de l'IMAS, d'acord amb l'article 12.4 apartats 18 i 19 dels Estatuts de l'IMAS.

Per això, la concessió dels Premis es durà a terme juntament amb el reconeixement de l'obligació de pagament, fet pel qual s'avoca la competència de la Gerència del reconeixement de l'obligació dels Premis.

D'acord amb l'article 27.3 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, el termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos a partir de l'endemà que acabi el termini de presentació de les sol·licituds.

Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada, sense perjudici de l'obligació de resoldre per part de l'òrgan competent i de les possibilitats d'ampliació dels terminis que atorga la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La notificació de la resolució de concessió dels premis i reconeixements es practicarà mitjançant publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que es disposa a l'article 45 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i a la Base Nacional de Dades de Subvencions. També es pot consultar al tauler d'anuncis de l'IMAS.

5.2. Pagament dels Premis

El pagament del Premis es farà mitjançant transferència bancària, prèvia la retenció fiscal que correspongui.

6. ACTE DE LLIURAMENT DE PREMIS I RECONEIXEMENTS

Per donar a conèixer tots els projectes premiats i a les entitats i persones que han rebut un reconeixement es celebrarà un acte institucional que tindrà lloc abans del 31 de desembre de 2024.

7. DRETS I OBLIGACIONS DE LES PERSONES PREMIADES I DE LES RECONEGUDES.

Les persones i entitats que hagin resultat premiades o reconegudes podran fer constar aquesta condició en les seves memòries, publicacions, anuncis publicitaris i als mitjans de comunicació.

Les persones i entitats premiades han de complir les obligacions establertes en aquesta convocatòria i en les disposicions normatives que els són aplicables.

Així mateix, les persones i entitats premiades autoritzen a l'IMAS a la reproducció dels projectes, estudis i investigacions presentats, i hauran de col·laborar amb l'empresa encarregada de l'organització de l'acte institucional de lliurament dels premis i reconeixements en l'elaboració del material que s'hagi de projectar durant l'acte per donar a conèixer els projectes premiats.

8. SEGUIMENT I CONTROL DE LA CONCESSIÓ

Les persones beneficiàries de les subvencions atorgades per l'IMAS, queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per l'Ordenança General de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 96 de 4 d'agost de 2018) quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixi l'òrgan instructor.

L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació del premi atorgat.

9. REINTEGRAMENT DELS PREMIS CONCEDITS I PÈRDUA DEL DRET DE COBRAMENT

Procedirà el reintegrament total o parcial de les quanties rebudes i la revocació del Premi en els casos establerts als articles 56 a 58 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

10. RÈGIM D'INFRACCIONS I SANCIONS

L'incompliment dels requisits que preveu aquesta convocatòria dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Les infraccions i sancions que, si escau, es poden derivar de l'atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V de la Llei de subvencions i d'acord amb el procediment que recull l'article 62 del mateix text legal.

11. PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL.

La presentació de les candidatures als Premis comporta l'acceptació de la publicació de la informació facilitada juntament amb la sol·licitud, fet pel qual aquestes candidatures podran fer-se públiques.

Sense perjudici de les obligacions en matèria de publicitat activa i dret d'accés a la informació pública previstes a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les parts es comprometen a respectar la confidencialitat de la informació que es subministra.

Així mateix, les parts estan obligades a complir les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de dades de les persones físiques quant al tractament de dades personals i lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE, i les específiques de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals, respecte a les dades personals que, com a conseqüència d'aquest procediment, es tracten i es comuniquen entre aquestes.

Les dades facilitades per les persones beneficiàries a l'IMAS seran incloses a un fitxer titularitat de l'IMAS amb la finalitat de la fiscalització i gestió de la subvenció. L'exercici dels drets d'accés, rectificació i cancel·lació es podrà realitzar davant el Registre general de l'IMAS, carrer General Riera, 67, 07010 de Palma de Mallorca.

12 RECURSOS

Contra les resolucions que adopta la Presidència o qualsevol òrgan per delegació d'aquest, no posen fi a la via administrativa i contra elles es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, en el termini i amb els efectes de l'article 121 de la Llei 39/2015.

No obstant, les resolucions que es dictin en eventuals procediments de reintegrament, sí exhaureixen la via administrativa, i contra aquests podrà interposar-se Recurs potestatiu de Reposició o directament podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu

Palma, a la data de la signatura electrònica.»

En tot allò no previst a la present convocatòria serà d'aplicació la Llei 38/2003 General de Subvencions, de 17 de novembre i l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).

Segon.- APROVAR el model de Sol·licitud-Proposta de candidatura (Annex I). model de Memòria (Annex II) , model de declaració responsable (Annex III a i b) i model Declaració expressa de que la documentació que obra a l'Institut Mallorquí d'Afers Socials no ha sofert modificacions (Annex IV), i Reconeixements de trajectòria per a entitats i persones físiques (Annex V a i b).

Tercer.- AUTORITZAR la despesa diamant d'aquest expedient per l'import total de 48.000,00, càrrec a la partida 40.23141.48101 del vigent pressupost de despeses de l'IMAS.

Quart.- PUBLICAR aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, excepte els Annex V-a i Annex V-b, així com a la Base Nacional de Dades de Subvencions, al tauler d'edictes i a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.

Cinquè.- ORDENAR la remissió als membres del Consell Assessor dels Annex V-a i Annex V-b.

Sisè.- AVOCAR per a la Presidència de l'IMAS la competència de reconèixer les obligacions a favor de les candidatures premiades d'aquesta convocatòria aprovada mitjançant aquesta resolució.

Setè.- COMUNICAR aquesta resolució a la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat i Innovació Social, a la Intervenció Delegada de l'IMAS i a la Secció Econòmica.

 

(Signat electrònicament: 4 de juny de 2024

El conseller executiu de Benestar Social i president de l'IMAS Guillermo Sánchez Cifre)

Documents adjunts