Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 355139
Delegació de competències del balte a favor dels regidors
De conformitat amb el que es disposa en els articles 44, 46 i 52 del Reglament d'Organització Funcionament i Règim jurídic de les Corporacions Locals vigent, es publica el decret de l'Alcaldia sobre Delegació de competències del batle a favor dels regidors, que a continuació es transcriu:
“Decret de Batlia Delegació de competències a favor dels regidors
Atès els articles 9 i 12 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim jurídic del sector públic així com l'article 43 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.
Per adequar les delegacions de competències a les Bases d'Execució del Pressupost, es revoca l'anterior decret de delegació de competències amb el número 2023/5001 de data 03-10-2023.
Aquesta Alcaldia té a bé dictar el següent:
1. Delegar a favor dels Regidors que es mencionen i que formaran part de la Junta de Govern, les competències referides a les àrees o serveis següents:
Per tant, el Batle es reserva i no delega les àrees de Comunicació i Urbanisme.
Aquestes delegacions comprenen totes les facultats referides a la matèria delegada que corresponen originàriament al Batle, excepte les que segons la Llei no siguin delegables i les que expressament s'indiquin en aquest Decret.
Així, comprenen tant la facultat de dirigir els serveis corresponents com la de gestionar-los en general, inclosa la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers (decrets).
S'exceptuen d'aquesta delegació l'aprovació i signatura dels Convenis, i les subvencions i altres transferències imputables als capítols 4 i 7 de l'estat de despeses del pressupost, així com les facultats per a la gestió de les despeses corresponents.
A més, per raons d'economia i agilitat administrativa, s'exceptuen de la delegació els actes i resolucions que s'adoptin previ aixecament de les objeccions formulades per Intervenció, així com les facultats de gestió de les despeses de què es tracti.
En concret, al regidor delegat en matèria d'Economia li correspon la direcció i gestió dels serveis d'Economia, Intervenció, Tresoreria, Tributació i Responsabilitat Patrimonial. En tot cas, li corresponen les competències específiques sobre elaboració, modificació, execució (gestió d'ingressos i despeses) i liquidació del pressupost, comptabilitat, gestió i inspecció tributària, ordenances fiscals, tresoreria i recaptació. En matèria de gestió de despeses, s'exceptuen, a més de les esmentades en els paràgrafs anteriors, l'autorització i disposició de despeses i el reconeixement i ordenació de pagament de les obligacions relatives a contractes no menors, i a menors d'import igual o superior a 8.000€ (IVA inclòs) en obres o 5.000€ (IVA inclòs) en la resta de tipus contractuals, que es deleguen en el regidor delegat en matèria de Contractació; així com l'autorització i disposició de despeses i el reconeixement i ordenació de pagament d'obligacions del capítol 1 “despeses de personal” del pressupost, d'indemnitzacions per raó del servei i d'atorgament de préstecs i avançaments al personal de la Corporació.
2. Delegar a favor dels Regidors que es mencionen, i d'acord amb l'article 46 del Reglament Orgànic Municipal les competències referides a tots els assumptes o comeses referides a les àrees o serveis següents:
Les facultats que es deleguen són les següents:
La direcció interna i la gestió dels serveis corresponents, així com la firma d'escrits, dictàmens, trasllats, publicacions i anuncis o documents similars necessaris per a la gestió de tots els assumptes relacionats amb les matèries delegades.
3. Delegar a favor dels Regidors esmentats al punt 2 d'aquesta resolució la firma de les resolucions o actes administratius corresponents a les matèries delegades.
4. Que es doni compte d'aquesta Resolució a la primera sessió de l'Ajuntament Ple que es celebri, així com que es comuniqui a la resta d'àrees municipals i interessats per a que en preguin coneixement.
5. La present resolució sortirà efectes en el mateix moment de la seva signatura i haurà de ser publicada al BOIB i a la seu electrònica municipal.
Ho mana i signa l'Alcalde de l'Ajuntament de Marratxí. En dono fe”
Marratxí, 27 de maig de 2024
El batle Jaime Llompart Caldés