Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA

Núm. 353352
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia per la qual s’aprova la convocatòria per a concedir ajuts per al manteniment d’estructures organitzatives dels sindicats i de les organitzacions sindicals amb un grau de representació determinat, en el marc del foment de l’activitat sindical

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atesa la rellevància social de les organitzacions sindicals i dels sindicats en la contribució a la defensa i la promoció dels interessos econòmics i socials que els són propis, reconeguda en l'article 7 de la Constitució espanyola de 1978, resulta convenient atorgar ajuts adreçats a cobrir les despeses necessàries que els sindicats mantenen de forma permanent.

Aquests ajuts es distribuiran entre els beneficiaris pel criteri de proporcionalitat atenent al nombre de representants de cada sindicat d'acord als resultats obtinguts en els processos electorals corresponents en l'àmbit territorial de les Illes Balears, de conformitat amb les actes electorals registrades en l'Oficina de Registre adscrita a la Direcció General de Treball i Salut Laboral d'aquesta Conselleria. El moment del còmput de la representativitat es refereix a la data de 31 de desembre de 2023, de conformitat amb la disposició addicional primera de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical.

L'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig) estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació. D'acord amb l'article 1 de l'ordre esmentada, el seu objecte és establir les bases que regulen les subvencions de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia que, per les seves característiques, permeten unes bases comunes, amb la finalitat de dur a terme activitats d'utilitat pública o d'interès social o per a la consecució d'una finalitat pública relacionades amb les competències atribuïdes a la Conselleria. En l'apartat 2.3 del mateix article 1, s'hi inclou el foment de l'activitat sindical com a activitat que pot ser objecte de subvenció. En desplegament d'aquesta previsió, aquesta convocatòria té per finalitat la concessió d'ajuts per al manteniment d'estructures organitzatives en el marc del foment de l'activitat sindical, d'acord amb els resultats obtinguts en els processos electorals en l'àmbit de les Illes Balears.

D'acord amb l'article 14.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, el procediment per concedir subvencions s'ha d'iniciar sempre d'ofici mitjançant una convocatòria quan la selecció dels possibles beneficiaris s'hagi de fer en règim de concurrència. L'article 15 del mateix Decret legislatiu estableix el contingut mínim de la convocatòria d'ajuts.

Per la seva banda, l'article 3 de l'ordre de bases ja esmentada preveu que les convocatòries corresponents s'han d'aprovar per mitjà d'una resolució del conseller competent en matèria de treball i formació i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Aquesta convocatòria es dirigeix a beneficiaris que no exerceixen cap activitat econòmica i, per tant, no es contempla com ajut d'estat en els termes dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE). Així, aquesta ajuda no està subjecta a cap règim d'ajuts de la UE.

Aquests ajuts s'han inclòs en l'objectiu II.5.2 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026, aprovat per Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril).

Per tot això, d'acord amb el que disposen els preceptes indicats, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria per concedir ajuts per al manteniment d'estructures organitzatives dels sindicats i de les organitzacions sindicals amb un grau de representació determinat, en el marc del foment de l'activitat sindical.

2. Aprovar els termes d'aquesta convocatòria que consten en l'annex I.

3. Aprovar el model de sol·licitud i declaració responsable i el model del compte justificatiu que s'adjunten, respectivament, com a annexos II i III.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i comunicar-la a la Base de dades nacional de subvencions.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (3 de juny de 2024)

El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia Alejandro Sáenz de San Pedro García

 

ANNEX I Convocatòria

 

Primer Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte concedir ajuts econòmics pel manteniment d'estructures organitzatives dels sindicats amb el grau de representativitat a la comunitat autònoma de les Illes Balears indicat en el punt 1 de l'apartat quart, d'aquesta convocatòria, en el marc del foment de l'activitat sindical.

Segon Normativa reguladora

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; pel Reglament de subvencions aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol; pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; i per l'Ordre del conseller de Treball i Formació, de 4 de maig de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions, en matèria de Treball i Formació (BOIB del 12 de maig de 2005), modificada per l'Ordre de la Consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB del 26 de juliol de 2008).

Tercer Import màxim i partides pressupostàries

1. Els ajuts concedits s'han d'abonar amb càrrec a la partida pressupostària 19601 322B01 48003.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, per un import de 15.000 € (quinze mil euros).

2. La concessió dels ajuts que regula aquesta convocatòria està condicionada a la disponibilitat pressupostària que s'indica en el punt anterior.

Quart Beneficiaris, requisits i exclusions

1. Són beneficiaris dels ajuts que regula aquesta convocatòria els sindicats i les organitzacions sindicals que el dia 31 de desembre de 2023 acreditin haver obtingut entre 10 i 120 representants en les eleccions a òrgans de representació unitària dels treballadors en les empreses i en els corresponents òrgans de representació de les administracions públiques, en l'àmbit de les Illes Balears.

2. Amb els efectes que preveu aquesta convocatòria, els mandats representatius obtinguts en l'àmbit de les Illes Balears són els computats com a mandats vàlids, vigents en data 31 de desembre de 2023, per l'Oficina Pública del Registre d'Actes d'Eleccions Sindicals, adscrita a la Direcció General de Treball i Salut Laboral de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.

3. Per tramitar els expedients administratius dels ajuts, la Direcció General de Treball i Salut Laboral ha de certificar, per mitjà de l'Oficina Pública del Registre d'Actes d'Eleccions Sindicals, la documentació acreditativa dels resultats electorals.

4. A més, per ser beneficiaris dels ajuts, les organitzacions sindicals i els sindicats sol·licitants han de complir els requisits següents:

a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de dictar la proposta de resolució.

b) No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari dels ajuts establerts en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 13 de la Llei general de subvencions.

c) No haver estat sancionats o condemnats en els tres darrers anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa firma o condemnades per sentència judicial ferma d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionat o condemnat per resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

5. S'exclouen dels ajuts establerts en aquesta convocatòria les organitzacions sindicals i sindicats que hagin sol·licitat i obtingut una subvenció a l'empara de la convocatòria d'ajuts a les organitzacions sindicals i als sindicats en l'àmbit de les Illes Balears per fomentar el fet sindical aprovada per Resolució del conseller d' Empresa, Ocupació i Energia, de 8 de maig de 2024 (BOIB núm. 63).

Cinquè Àmbit temporal d'aplicació

El termini per iniciar i per dur a terme les activitats que es puguin subvencionar comprèn des de l'1 de novembre de 2023 fins a l'1d'octubre de 2024.

Sisè Despeses subvencionables

1. Són subvencionables les despeses que sens dubte responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada i que es facin en el període indicat en l'apartat anterior i no superin el valor del mercat.

2. Concretament, es poden concedir ajuts per a les despeses generals següents que hagin fet les organitzacions sindicals i els sindicats per aconseguir les finalitats que els són pròpies:

a) Despeses de personal, excepte les indemnitzacions per acomiadament i jubilacions anticipades.

b) Lloguers de les seus dels sindicats i de les organitzacions sindicals.

c) Despeses de reparació i conservació d'instal·lacions i d'equips d'oficina.

d) Serveis professionals independents.

e) Primes d'assegurances.

f) Despeses de publicitat i propaganda.

g) Material d'oficina, fotocòpies i impremta.

h) Despeses de comunicacions i subministraments (electricitat, aigua, telèfon, Internet, correu, missatgeria i similars).

i) Quotes de subscripció a publicacions, d'inscripció en activitats relacionades amb les finalitats pròpies de les organitzacions sindicals i sindicats.

Setè Distribució del crèdit

1. Els ajuts s'han de distribuir en proporció als resultats que hagin obtingut els sindicats i les organitzacions sindicals en les eleccions a òrgans de representació unitària dels treballadors en les empreses i en els corresponents òrgans de representació de les administracions públiques.

2. Per determinar l'import que ha de percebre cada beneficiari, el crèdit assignat als ajuts que regula aquesta convocatòria s'ha de repartir d'acord amb els criteris següents:

a) Un ajut mínim lineal de 200,00 € (dos-cents euros) a cada un dels sindicats i de les organitzacions sindicals sol·licitants que reuneixin els requisits que estableix l'apartat quart d'aquesta convocatòria.

b) Després d'haver deduït a la quantitat inicial pressupostada de 15.000 € (quinze mil euros) els ajuts mínims lineals a què fa referència el punt anterior, els sindicats i les organitzacions sindicals veuran incrementat l'ajut en els termes següents:

1r. La quantitat restant s'ha de dividir pel nombre total de representants que hagin obtingut els sindicats i les organitzacions sindicals amb dret a l'ajut mínim lineal a data 31 de desembre de 2023.

2n El resultat de la divisió anterior s'ha de multiplicar pel nombre de representants que acrediti cada organització sindical a data 31 de desembre de 2023.

3. La quantia total de l'ajut que es pot concedir a cadascun dels sindicats i de les organitzacions sindicals és el resultat de sumar les quantitats que li corresponen en concepte d'ajut mínim i per acreixement, que preveuen les lletres a) i b) del punt 2 d'aquest apartat.

4. En el supòsit que algun o alguns dels sindicats i organitzacions sindicals que reuneixin els requisits per ser beneficiaris de la subvenció no la sol·licitin, la quantia total assignada a la convocatòria s'ha de repartir entre totes les entitats sol·licitants amb dret a percebre-la en els termes indicats en el punt 2 d'aquest apartat.

5. El conjunt de les subvencions concedides a l'empara d'aquesta convocatòria no pot superar la quantia de 15.000 € (quinze mil euros).

Vuitè Presentació de sol·licituds i termini

1. El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies comptadors a partir del tercer dia hàbil següent al de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud del procediment estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració.

No es tindran per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic.

3. Les entitats sol·licitants han d'efectuar la petició de l'ajut per mitjà de qui les representi legalment, amb l'acreditació adequada.

4. Si la sol·licitud no reuneix els requisits legals que exigeix aquesta convocatòria, en aplicació de l'article 23.5 de la Llei general de subvencions, s'ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini improrrogable de deu dies hàbils, esmeni l'errada, presenti els documents preceptius o es presenti la sol·licitud de forma electrònica per part dels obligats a fer-ho així i no ho hagin fet, amb la indicació que, si no ho fa així, es considera que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que estableix l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. Les notificacions que es derivin d'aquest procediment s'han de fer per mitjans electrònics, de conformitat amb l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè Documentació

1. Les persones sol·licitants han de presentar, juntament amb la seva sol·licitud, els documents següents:

La declaració responsable sobre els punts següents, d'acord amb el model establert :

a) Declaració de no estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, i article 13 de la Llei general de subvencions; ni tampoc haver estat sancionat d'acord amb el que estableix l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia, que es troba inclosa en la sol·licitud.

b) Declaració de totes les subvencions o ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals o, si s'escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat o obtingut cap; així com declaració responsable per garantir que els ajuts sol·licitats no superen, aïlladament o conjuntament, el cost total de l'activitat objectiu de la subvenció.

c) Declaració que en els darrers tres anys no ha estat sancionat per resolució administrativa ferma o condemnat per sentència judicial ferma perquè hagi exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

d) Declaració responsable que és certa i completa la informació continguda en la sol·licitud de subvenció i que compleix tots els requisits i condicions per a l'accés a la subvenció.

e) Identificar la titularitat del compte bancari per rebre l'ingrés de la subvenció segons el model inclòs en la sol·licitud.

2. Documentació tècnica:

a) Memòria de l'activitat de la subvenció i justificació de la necessitat.

b) Pressupost detallat de les despeses previstes per al període subvencionable.

3. D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 61 del Reial Decret 203/2021, de 30 de març, que aprova el reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Direcció General de Treball i Salut Laboral pot obtenir els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions tributàries amb l'agència tributaria estatal, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb la Seguretat Social, excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud.

En cas que s'oposin a aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent d'aquestes obligacions, juntament amb la sol·licitud d'ajuts.

4. D'acord amb l'article 23 de la Llei general de subvencions i l'article 69 de la Llei 39/2015, la Direcció General de Treball i Salut Laboral podrà realitzar les verificacions necessàries per comprovar l'exactitud de les dades que conté la seva declaració responsable.

5. En virtut de l'article 28.3 de la Llei 39/2015, les persones sol·licitants tenen dret a no aportar la documentació que ja hagin aportat anteriorment en qualsevol administració, sempre que identifiquin el moment de presentació i l'òrgan davant el qual la varen presentar. Així mateix, d'acord amb l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar la documentació en cas que ja estigui en poder de la Direcció General de Treball i Salut Laboral perquè s'hagi aportat en altres convocatòries.

En aquests casos, s'ha d'indicar a l'apartat «Documentació de que ja disposa aquesta administració pública» de l'annex II. El sol·licitant ha de fer constar l'expedient en el qual es troba la documentació, el moment de presentació i l'òrgan davant el qual es va presentar.

6. Si el sol·licitant de l'ajut és una federació o una confederació i sol·licita la subvenció en nom d'altres organitzacions sindicals, ha d'ajuntar la documentació esmentada anteriorment corresponent a aquestes organitzacions i, a més, la documentació acreditativa de l'existència de poder suficient per a sol·licitar-la i, quan pertoqui, rebre-la.

Desè Règim de concessió de les subvencions

En aplicació de l'article 5.3 de l'Ordre de bases reguladores, la concessió dels ajuts s'ha de fer de forma proporcional entre tots els sol·licitants que compleixin els requisits de l'apartat quart, i en funció del número de representants obtinguts per les organitzacions sindicals en les eleccions a òrgans de representació unitària dels treballadors en les empreses i/o dels òrgans de representació de les administracions públiques conjuntament.

Onzè Instrucció i resolució

1. L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la Direcció General de Treball i Salut Laboral.

2. Els ajuts s'han de concedir mitjançant una resolució motivada del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia a proposta de la directora general de Treball i Salut Laboral i s'hi ha de fixar amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció concedida.

3. El termini màxim per resoldre i notificar és de tres mesos des de la presentació de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat una resolució expressa, la petició s'ha d'entendre desestimada. Aquesta es notificarà individualment a les persones interessades.

4. La notificació de la resolució s'ha de fer amb les exigències i en la forma que disposen els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Dotzè Concurrència d'ajuts o de subvencions

1. La percepció dels ajuts que regula aquesta convocatòria és compatible amb altres ajuts o subvencions que rebi el beneficiari de qualsevol administració pública o d'altres entitats públiques o privades, els quals, aïlladament o en concurrència, siguin destinats a les mateixes accions que són objecte d'aquesta convocatòria: manteniment de les estructures organitzatives dels sindicats i de les organitzacions sindicals en el marc del foment de l'activitat sindical.

2. En tot cas, quan l'ajut que regula aquesta convocatòria s'hagi de compatibilitzar amb altres subvencions, i ambdues es concedeixin a un mateix beneficiari per a la mateixa finalitat, el seu import no pot assolir una quantia que, aïlladament o conjuntament amb subvencions o ajuts de la mateixa o de diferent administració o d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que el beneficiari ha de dur a terme.

3. D'acord amb el punt 5 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria, s'exclouen de la compatibilitat esmentada els ajuts concedits a l'empara de la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, de 8 de maig de 2024, per la qual s'aprova la convocatòria per concedir ajuts a les organitzacions sindicals i als sindicats en l'àmbit de les Illes Balears per fomentar el fet sindical (BOIB núm. 63, de 14 de maig de 2024).

Tretzè Justificació i pagament

1. L'import de la subvenció s'ha d'abonar quan s'hagi justificat i la Direcció General de Treball i Salut Laboral n'hagi revisat la justificació de les despeses efectuades en el període subvencionable que comprèn des de l'1 de novembre de 2023 fins el 31 d'octubre de 2024, d'acord amb el que estableix aquest apartat.

2. El beneficiari de la subvenció està obligat a justificar l'aplicació dels fons a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció en els termes que disposa l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Com a mínim, s'ha de justificar l'import de la subvenció concedida, ja que l'ajut no s'estableix aplicant un determinat percentatge sobre el pressupost previst, sinó que l'import màxim a què pot arribar la subvenció es calcula en funció del número de representants obtinguts per l'entitat beneficiària en les eleccions a òrgans de representació unitària dels treballadors en les empreses i/o en els corresponents òrgans de representació de les administracions públiques conjuntament.

3. Cada una de les justificacions s'ha de documentar a través del compte justificatiu, que s'ha de compondre dels documents següents, de conformitat amb els models que s'adjunten a aquesta convocatòria com a annex III:

a) Memòria de les activitats dutes a terme en el període esmentat en el punt 1 d'aquest apartat i dels criteris objectius d'imputació, per a la correcta comprensió de l'activitat efectivament feta i la seva relació amb el projecte presentat pel beneficiari i amb l'aprovat per l'Administració. A més, la memòria ha d'incloure tota la informació necessària per a la correcta interpretació i comprensió de la justificació de despeses presentada i la seva imputació al projecte.

b) Relació dels justificants imputats, mitjançant una llista numerada, ordenada sistemàticament i detallada de tots els documents que permetin l'acreditació del compliment de les condicions imposades de la subvenció, com també del seu cost.

c) Documentació justificada de les despeses efectuades, que ha d'incloure una còpia de les factures i altres documents de valor probatori equivalent i s'ha d'ajustar a les previsions que estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

4. D'acord amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (BOE núm. 272, de 9 de novembre), per al contracte menor (40.000 € en el cas de contractes d'obra, de concessió d'obres o de concessió de serveis, o 15.000 € quan es tracti de contractes de serveis i subministres), l'entitat ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a l'obra, la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que la realitzin, el prestin o el subministrin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, amb la sol·licitud de subvenció, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia. En cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa, s'ha de justificar expressament en una memòria.

Si en el moment de presentar la documentació justificativa la despesa subvencionable supera la quantia corresponent als contractes menors, s'han d'aportar les diferents ofertes presentades i també una memòria en què es justifiqui expressament l'elecció en el supòsit que aquesta no recaigui en la proposta econòmicament més avantatjosa.

5. El 8 de novembre de 2024 és la data límit per presentar el compte justificatiu a la Direcció General de Treball i Salut Laboral.

6. D'acord amb l'article 71.2 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan l'òrgan administratiu competent per a la comprovació de la subvenció apreciï l'existència de defectes esmenables en la justificació presentada pel beneficiari, ho ha de posar en el seu coneixement i li ha de concedir un termini de deu dies per corregir-los.

7. D'acord amb l'article 70.3 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, transcorregut el termini establert de justificació sense haver-se presentat aquesta davant l'òrgan administratiu competent, aquest ha de requerir al beneficiari perquè en el termini improrrogable de quinze dies sigui presentada. La falta de presentació de la justificació en el termini establert comporta la revocació de la subvenció i altres responsabilitats establertes en la Llei general de subvencions. En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

 

Catorzè Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts les que estableix l'article 9 de l'Ordre de bases reguladores de 4 de maig de 2005, en relació amb l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.

Quinzè Revocació de la subvenció

1. L'alteració, intencionada o no, de les condicions que s'han de tenir en compte per concedir la subvenció, l'incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir la persona o entitat beneficiària i, en tot cas, l'obtenció de subvencions  incompatibles, prèviament o posteriorment a la resolució de concessió, són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada.

2. La revocació total o parcial de la subvenció s'ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que ha d'especificar la causa, així com també la valoració del grau d'incompliment, i ha de fixar l'import que, si escau, ha de percebre finalment la persona o entitat beneficiària.

Setzè Interpretació i execució

El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia pot dictar les resolucions, circulars i instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

Dissetè ​​​​​​​Publicació de la convocatòria i efectes

Prèvia a la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, es comunica el text de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions, amb la resta de la informació que es requereixi, de conformitat amb l'article 29 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre i l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Aquesta convocatòria comença a produir efectes el tercer dia hàbil següent d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Documents adjunts