Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 344112
Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts als centres concertats per crear quatre aules d’emprenedoria en Formació Professional durant l’any 2024 finançades pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i per la Unió Europea-NextGenerationEU, en el marc del component 20 “Pla Estratègic d’Impuls de la Formació Professional” del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El Pla de Modernització de la Formació Professional, derivat de l'Agenda 2030 i els seus Objectius de Desenvolupament Sostenible, té com a objectiu donar resposta a les necessitats de qualificació i requalificació de joves i treballadors futurs i actuals, a nivell individual i col·lectiu de cada empresa, en aquests moments de reconstrucció i creació d'un nou model de creixement econòmic.

2. La missió del pla és crear un ecosistema de rellançament econòmic des de l'aposta pel capital humà i el talent, i garantir una formació i qualificació professional a tota la població, des dels estudiants dels ensenyaments de Formació Professional del sistema educatiu fins a la població activa. La proposta és convertir la Formació Professional en una palanca per a la reconstrucció mitjançant tres passos:

- Reconeixement i acreditació de les competències professionals.

- Millora de l'accessibilitat a la Formació Professional i als serveis d'orientació professional.

- Incorporació de la digitalització, la innovació i l'emprenedoria en el sistema de Formació Professional.

3. Amb la finalitat de complir amb l'objectiu del Pla de Modernització per a la Formació Professional, es defineixen vàries actuacions de caràcter estratègic reconegut en el component 20. La tercera d'elles és la de les aules d'emprenedoria en Formació Professional.

4. La finalitat d'aquestes aules és crear un espai que incentivi la creativitat, la innovació, el treball en equip, les habilitats personals, socials i professionals i, com a conseqüència, la innovació i l'emprenedoria de manera responsable, social i ètica. L'aula d'emprenedoria es situarà en una aula dotada del mobiliari, material i equipament informàtic necessari per al desenvolupament dels projectes. Es treballaran de manera específica les competències emprenedores, a través d'experiències pràctiques de creació de projectes empresarials reals, facilitant a l'alumnat la seva inserció i desenvolupament en el mercat laboral, també com a treballadors per compte propi. Les aules d'emprenedoria estaran obertes a la participació dels alumnes interessats que cursin algun cicle formatiu de Formació Professional, podent participar de manera individual o col·lectiva. De la mateixa manera, estaran obertes a l'alumnat que hagi finalitzat un cicle formatiu de Formació Professional en els tres últims anys des de la finalització dels seus estudis de Formació Professional.

5. Aquesta convocatòria està inclosa en la línia 16 de l'annex 2 del Pla Estratègic Autonòmic – Estratègia d'Inversions Illes Balears 2030, aprovat per Consell de Govern de 4 d'octubre de 2021 (BOIB núm. 137, de 7 d'octubre de 2021).

6. Els ajuts que es concedeixen a l'empara d'aquesta convocatòria no es consideren ajuts d'Estat atès que, d'acord amb l'apartat 2 de la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajut estatal conforme al que disposa l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (DOUE C 262/1, de 19 de juliol de 2016), l'educació pública organitzada dins el sistema nacional d'educació finançada i supervisada per l'Estat pot considerar-se una activitat no econòmica. Aquests principis poden comprendre serveis d'educació pública com és la formació professional.

7. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, té com a objecte determinar el règim jurídic de les subvencions, i l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009) estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura. L'article 4 de l'Ordre esmentada estableix que les convocatòries d'ajuts s'han d'aprovar per Resolució de la conselleria d'Educació i Cultura.

8. En el Pla de Modernització de la Formació Professional s'indica que el finançament de les aules d'emprenedoria s'estendrà per un període de tres anys.

9. A la Resolució de 7 d'octubre de 2021, de la Secretaria General de Formació Professional, per la que es publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Educació de 21 de juliol de 2021, pel qual s'aprova la proposta de distribució territorial i els criteris de repartiment dels crèdits gestionats per comunitats autònomes, en l'exercici pressupostari 2021, s'indica que a les Illes Balears li corresponen 115.000€ destinats a la creació i manteniment d'aules d'emprenedoria (BOE núm. 249 de 18 d'octubre de 2021).

10. A la «Resolución del Ministerio de Educacion y Formación Profesional por la que se concede a la comunidad autónoma Illes Balears, un importe de 115.000,00 euros, para la financiación de aulas de emprendimiento en formación profesional, de la aplicación presupuestaria 18.5005.320b.45550 para la financiación del plan de choque para la formacion profesional y la empleabilidad, de los presupuestos generales del estado para 2021, en el marco del componente 20 “Plan estratégico de impulso de la formación profesional”, del Mecanismo de Recuperación, Transformación y Resiliencia (MRR)» indica en el punt tercer que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té l'objectiu de crear 14 aules noves i continuar amb el manteniment de 9 aules ja creades.

11. A la Resolució d'11 de juliol de 2022, de la Secretaria General de Formació Professional, per la que es publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Educació de 23 de juny de 2022, pel qual s'aprova la proposta de distribució territorial i els criteris de repartiment dels crèdits gestionats per comunitats autònomes, en l'exercici pressupostari 2022, s'indica que a les Illes Balears li corresponen 205.000€ destinats a mantenir i finançar 41 aules d'emprenedoria (BOE núm. 172 de 19 de juliol de 2022).

12. A la «Resolución de la Secretaría General de Formación Profesional por la que se concede a la comunidad autónoma Illes Balears la cantidad de 205.000,00 euros consignada en la aplicación presupuestaria 18.5005.32TB.455.50 de los presupuestos generales del estado para 2022, para la financiación de las actuaciones de la creación de aulas de emprendimiento en la formación profesional, en el marco del componente 20 “Plan Estratégico de impulso de la Formación Profesional” del Pan de Recuperación, Transformación y Resiliencia (PRTR)» indica en el punt quart que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té l'objectiu de finançar 18 aules noves i continuar amb el manteniment de les 23 aules creades en anys anteriors.

13. A la mateixa Resolució indica al punt tercer que podran implementar-se fins a un màxim del 20% de les aules d'emprenedoria en centres privats sostinguts amb fons públics. El 20% de 18 és 3'6, és a dir que es poden finançar 3 aules d'emprenedoria com a màxim en centres privats sostinguts amb fons públics amb càrrec al crèdit de 2022.

14. A la Resolució de 21 de juny de 2023, de la Secretaria General de Formació Professional, per la que es publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Educació de 7 de juny de 2023, pel qual s'aprova la proposta de distribució territorial i els criteris de repartiment dels crèdits gestionats per comunitats autònomes, amb càrrec pressupostari 2023, s'indica que a les Illes Balears li corresponen 200.000€ destinats a aules d'emprenedoria (BOE núm. 157 de 3 de juliol de 2023).

15. A la «Resolución de la Secretaría General de Formación Profesional por la que se concede a la comunidad autónoma Illes Balears la cantidad de 200.000,00 euros consignada en la aplicación presupuestaria 18.5005.32tb.45550 de los presupuestos generales del estado para 2023, para la financiación de las actuaciones de la creación de aulas de emprendimiento en la formación profesional, en el marco del componente 20 “Plan Estratégico de impulso de la Formación Profesional” del Pan de Recuperación, Transformación y Resiliencia (PRTR)» indica en el punt quart que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té l'objectiu de mantenir i finançar 40 aules d'emprenedoria.

16. De la Resolució anterior, donat que s'han deixat de mantenir les 9 aules del repartiment del 2020 per haver esgotat els tres anys de finançament, i que s'han de mantenir les 14 aules creades en el repartiment del 2021 i les 18 aules creades en el repartiment del 2022, es conclou que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té l'objectiu de finançar 8 aules noves.

17. A la mateixa Resolució indica al punt tercer que podran implementar-se fins a un màxim del 20% de les aules d'emprenedoria en centres privats sostinguts amb fons públics. El 20% de 8 és 1'6, és a dir que es pot finançar 1 aula d'emprenedoria com a màxim en centres privats sostinguts amb fons públics amb càrrec al crèdit de 2023.

18. Per tot l'anterior, es poden oferir quatre aules d'emprenedoria en centres privats mantinguts amb fons públics. La convocatòria d'ajuts econòmics per crear les aules d'emprenedoria en centres privats sostinguts amb fons públics definirà i dictarà les instruccions per al funcionament d'aquestes aules a les Illes Balears per al curs 2024/25.

19. La convocatòria d'ajuts econòmics per crear les aules d'emprenedoria en centres privats sostinguts amb fons públics, s'adequa a les bases reguladores de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, atès que a l'article 1 indica quines són les matèries que podran ser objecte de subvencions, i concretament a l'apartat 2.4. a) hi contempla la Formació Professional.

20. Aquesta actuació està finançada pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i per la Unió Europea-NextGenerationEU, en el marc del Mecanisme del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i per tant, és un fons finalista i l'òrgan competent marca que la inversió s'ha de destinar, única i exclusivament, a la creació d'aules d'emprenedoria.

21. L'import destinat a l'objecte d'aquesta convocatòria queda ingressat a la partida pressupostària 13901 421G14 48000 00 MR014 dels pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024. La justificació d'aquesta actuació es fa mitjançant costos simplificats, aplicant mòdul de 5.000,00€/centre.

22. El Servei de Planificació i Participació de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa és la unitat administrativa que s'encarrega d'impulsar projectes educatius relacionats amb l'emprenedoria i la innovació en el sistema de la formació professional.

23. El 2 d'agost de 2021 es crea el Centre de Formació, Innovació i Desenvolupament de la Formació Professional de les Illes Balears (CFINFP-IB) (Decret 40 / 2021 BOIB núm. 104, de 5 d'agost de 2021) i el 6 de setembre de 2021 es posa en funcionament (Ordre BOIB núm. 128, de 16 de setembre de 2021).

24. El CFINFP-IB depèn del Servei de Planificació i Participació de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa i té com objectiu desenvolupar un servei de recerca, innovació i suport a la docència dedicat especialment a l'assessorament dels centres educatius sostinguts amb fons públics que imparteixen ensenyaments de formació professional, sempre amb la vocació d'arribar als organismes i empreses per tal de promoure la col·laboració en projectes d'innovació entre aquestes entitats i els centres. Concretament, gestiona l'organització de les aules d'emprenedoria.

Fonaments de dret

1. L'Acord del Consell de Govern de 4 d'octubre de 2021 pel qual s'aprova el Pla Estratègic Autonòmic–Estratègia d'Inversions Illes Balears 2030 i es declaren estratègics els projectes que s'hi inclouen (BOIB núm. 137, de 7 d'octubre).

2. La Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (BOIB núm. 173, de 18 de desembre).

3. Resolució de 7 d'octubre de 2021, de la Secretaria General de Formació Professional, per la que es publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Educació de 21 de juliol de 2021, pel qual s'aprova la proposta de distribució territorial i els criteris de repartiment dels crèdits gestionats per comunitats autònomes, en l'exercici pressupostari 2021, pel Pla de Modernització de la Formació Professional, amb càrrec al pressupost del Ministeri d'Educació i Formació Professional i en el marc del component 20 «Pla Estratègic d'Impuls de la Formació Professional», del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (BOE núm. 249 de 18 d'octubre de 2021).

4. Resolució d'11 de juliol de 2022, de la Secretaria General de Formació Professional, per la que se publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Educació de 23 de juny de 2022, pel qual s'aprova la proposta de distribució territorial i els criteris de repartiment dels crèdits gestionats per comunitats autònomes, en l'exercici pressupostari 2022, pel Pla de Modernització de la Formació Professional, amb càrrec al pressupost del Ministeri d'Educació i Formació Professional i en el marc del component 20 «Pla Estratègic d'Impuls de la Formació Professional», del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència [BOE número 172, de 19 de juliol de 2022].

5. Resolució de 21 de juny de 2023, de la Secretaria General de Formació Professional, per la qual es publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Educació de 7 de juny de 2023, pel qual s'aprova la proposta de distribució territorial i els criteris de repartiment dels crèdits gestionats per comunitats autònomes per al Pla de Modernització de la Formació Professional, amb càrrec al pressupost del Ministeri d'Educació i Formació Professional 2023 i en el marc del component 20 «Pla Estratègic d'Impuls de la Formació Professional», del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència [BOE número 157, de 3 de juliol de 2023].

6. Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració Pública i per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

7. Decret 40/2021, de 2 d'agost, pel qual es crea el Centre de Formació, Innovació i Desenvolupament de la Formació Professional de les Illes Balears (BOIB núm. 104, de 5 d'agost de 2021).

8. Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, por la qual es configura el sistema de gestió del Plan de Recuperació, Transformació i Resiliència.

9. Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa a l'anàlisi sistemàtic del risc de conflicte d'interès en els procediments que executen el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (BOE núm. 21, de 25 gener de 2023)

10. Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 6 de setembre de 2021 per la qual es disposa la posada en funcionament del Centre de Formació, Innovació i Desenvolupament de la Formació Professional de les Illes Balears, CFINFP-IB, al municipi de Palma (BOIB núm.128, de 16 de setembre de 2021).

11. Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024 (BOIB núm.176, de 30 de desembre de 2023).

12. Llei general de subvencions 38/2003.

13. Decret 75/2004,de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre de 2004).

14. Decret 1/2024, de 4 de gener, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, estableix les competències i l'estructura orgànica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel decret 16/2023, de 20 de juliol, i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost.

15. Decret legislatiu 2/2005 de 28 de desembre de 2005, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

16. Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009).

Per tot això, a proposta de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa i fent ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent:

Resolució

1. Aprovar la convocatòria per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva per crear quatre aules d'emprenedoria en Formació Professional durant l'any 2024 finançades pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i per la Unió Europea-NextGenerationEU, en el marc del component 20 “Pla Estratègic d'Impuls de la Formació Professional ”del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), que figura en l'annex 1 d'aquesta Resolució, i els seus annexes 2 a 11.

2. Establir el model de sol·licitud d'ajuts per als programes de qualificació inicial, que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució.

3. Aprovar el model del full de càlcul «Compte justificatiu de despeses», que figura en l'annex 3 d'aquesta Resolució.

4. Establir el model de memòria dels mòduls dels programes, que figura en l'annex 4 d'aquesta Resolució.

5. Establir el model de model de declaració de cessió de dades i compromís de compliment dels principis transversals, que figura en l'annex 5 d'aquesta Resolució.

6. Establir el model de model de designació de personal i presa de coneixement, que figura en l'annex 6 d'aquesta Resolució.

7. Establir el model de model de llistat de signatures de participants en activitat d'aula d'emprenedoria , que figura en l'annex 7 d'aquesta Resolució.

8. Establir el model de model de certificat nominal per cada docent que realitzi el viatge, que figura en l'annex 8 d'aquesta Resolució.

9. Establir el model de declaració de veracitat de dades bancàries, que figura en l'annex 9 d'aquesta Resolució.

10. Establir el model d'acceptació de la subvenció, que figura en l'annex 10 d'aquesta Resolució.

11. Establir el model de declaració responsable, que figura en l'annex 11 d'aquesta Resolució.

12. Comunicar aquesta Resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, (signat electrònicament: 27 de maig de 2024)

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany

 

 

ANNEX 1

Convocatòria d'ajuts als centres concertats per crear quatre aules d'emprenedoria en Formació Professional durant l'any 2024 finançades pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i per la Unió Europea-NextGenerationEU, en el marc del component 20 “Pla Estratègic d'Impuls de la Formació Professional ”del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR)

Primer Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és crear quatre aules d'emprenedoria en Formació Professional durant l'any 2024 en centres concertats, finançades pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i per la Unió Europea-NextGenerationEU, en el marc del component 20 “Pla Estratègic d'Impuls de la Formació Professional ”del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

Segon Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regeix pel Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre) i per l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).

Tercer Anàlisi de risc en relació amb possibles impactes negatius significatius en el medi ambient (Do No Significant Harm, DNSH)

El Reglament del Mecanisme de Recuperació i Resiliència estableix que cap de les mesures d'execució de les reformes i inversions incloses en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència causarà un perjudici significatiu (DNSH) als sis objectius mediambientals definits en el Reglament (UE) n.º 2020/852 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juny de 2020, relatiu a l'establiment d'un marc per facilitar les inversions sostenibles i pel que es modifica el Reglament (UE) 2019/2088, detallats a continuació:

a.Mitigació del canvi climàtic;

b.Adaptació al canvi climàtic;

c.Ús sostenible i protecció dels recursos hídrics i marins;

d.Transició cap a una economia circular;

e.Prevenció i control de la contaminació;

f.Protecció i recuperació de la biodiversitat i els ecosistemes

Això inclou el compliment de les condicions específiques assignades en el Component 20, així com en la mesura I02, en la qual s'emmarquen aquestes actuacions, tant en el referit al principi DNSH, com a l'etiquetatge climàtic i digital, i especialment les recollides en els apartats 3, 6 i 8 del document del Component 20 del Pla i en l'Annex a la CID.

Quart Dotació i crèdit pressupostari

1. La distribució del pressupost de l'any 2024 per partides pressupostàries és la següent:

13901 421G01 48000 00 MR014: 20.000,00 euros.

2. La quantia dels ajuts a què es refereix aquesta Resolució és d'un import de 5.000,00 euros, que s'abonarà directament als centres concertats que resultin adjudicataris del contracte convocat a l'efecte pel procediment obert. Aquests seran finançats per la Conselleria d'Educació i Universitats, amb càrrec a la partida pressupostària 13901 421G01 48000 00 MR014 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a 2024.

3. L'import de la subvenció de cada projecte ha de ser del cent per cent de la sol·licitud, és a dir, de 5.000,00 euros per aula. Els projectes poden tenir un cost superior al límit esmentat però, en aquest cas, el finançament objecte d'aquesta convocatòria no pot superar la quantitat esmentada.

4. Aquest projecte es desenvolupa en execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i està finançat per la Unió Europea–NextGenerationEU.

 

Cinquè Compatibilitat amb altres ajuts

Els ajuts convocats en aquesta Resolució són incompatibles amb altres ajuts o beques que es puguin rebre de l'Administració pública o d'altres entitats públiques o privades per a la mateixa finalitat.

Sisè Requisits per ser beneficiaris

1. Poden sol·licitar les subvenció que es preveu en aquesta convocatòria els centres privats mantinguts amb fons públics que imparteixin en el curs 2023/24 algun grau de Formació Professional.

2. Els sol·licitants de la subvenció que es convoca no han d'estar sotmesos a cap de les prohibicions per ser-ne beneficiaris que s'estableixen en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

3. Els beneficiaris han de complir les obligacions que figuren en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, els compromisos de l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura i els requeriments que s'especifiquen en aquesta convocatòria. Aquestes obligacions són estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica. En tot cas, l'acreditació a la qual es refereix el paràgraf anterior es pot substituir per una declaració responsable (Annex 11) de la persona sol·licitant atès que es tracta d'una subvenció de quantia igual o inferior a deu mil euros, tal i com s'indica a l'apartat a) de l'Article 17 de la Llei 4/2021, de 17 de desembre.

Setè Gratuïtat del programa per als alumnes i exalumnes usuaris de l'Aula d'Emprenedoria

El programa aula d'emprenedoria és gratuït per als usuaris de l'aula.

Vuitè Criteris objectius i de preferència que n'han de regir la concessió

1. El règim de concessió dels ajuts és el de concurrència competitiva, d'acord amb els criteris de publicitat, transparència, igualtat i no discriminació.

2. La convocatòria té un únic procediment d'avaluació i resolució. En cada sol·licitud s'indicarà quants grups de cicles de grau mitjà i de grau superior del centre sol·licitant varen ser mantinguts amb fons públics durant el curs 2023/24. S'indicarà també el número d'alumnes totals de grau mitjà i el número d'alumnes totals de grau superior matriculats en aquests grups mantinguts amb fons públics, en data la publicació de la convocatòria. L'Administració verificarà que aquestes dades siguin correctes.

3. Els ajuts s'han d'atorgar per ordre, assignant primer al sol·licitant que tengués més grups, i continuant en ordre descendent fins assignar les quatre aules d'emprenedoria.

4. En el cas que dues o més sol·licituds tinguessin el mateix número de grups, la que hagi tingut més alumnes matriculats a grups mantinguts amb fons públics durant el curs 2023/24 en data la publicació de la convocatòria tindrà prioritat sobre l'altra.

5. Si així i tot hi ha empat, s'ordenaran les sol·licituds empatades per ordre de registre d'entrada i se'ls assignarà números consecutius començant per l'1. S'efectuarà el sorteig públic d'un número entre 1 i el número de sol·licituds empatades. S'assignaran les aules d'emprenedoria a partir del valor que hagi sortit en el sorteig. Aquest sorteig serà presidit pel cap del Departament o la persona en qui delegui.

6. El resultat del sorteig es publicarà a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa (http://fp.caib.es).

7. En el cas que, abans de la publicació de la resolució de concessió dels ajuts, algun dels beneficiaris desisteixi de participar en aquesta convocatòria, l'ajut s'ha d'atorgar al primer i consecutius sol·licitants que van quedar exclosos en el primer procés d'adjudicació fins assignar les quatre aules d'emprenedoria.

Novè Forma, lloc i termini de presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en el punt cinquè i que volen obtenir un dels ajuts convocats podran presentar la sol·licitud de manera telemàtica. S'ha d'emplenar i finalitzar el tràmit telemàtic de la Seu Electrònica de la CAIB amb el codi SIA 3055874 mitjançant alguns dels sistemes d'identificació següents:

i.Cl@ve

ii.Certificat Digital

iii.DNI electrònic

2. La convocatòria està a disposició dels interessats a la pàgina web http://fp.caib.es i a la Seu Electrònica de l'Administració autonòmica.

3. Aquesta documentació s'ha de presentar dins el termini de quinze dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015 i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, l'Administració pot obtenir, si l'interessat l'autoritza expressament i ho fa constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que està al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària Estatal i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'Administració pot obtenir el certificat de les obligacions amb la Seguretat Social, excepte si el sol·licitant s'hi oposa expressament. En cas de no autoritzar o oposar-se a que l'Administració faci les consultes necessàries, el sol·licitant haurà d'aportar els certificats necessaris o lliurar la declaració responsable esmentada a l'apartat sisè.

Desè Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud

1. En el cas que el sol·licitant no lliuri la declaració responsable esmentada a l'apartat sisè, s'oposi expressament, o no autoritzi a que la Conselleria d'Educació i Universitats obtengui els certificats a què fa referència el punt 9.4, l'interessat ha d'aportar:

- El certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).

- El certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda autonòmica.

- El certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que indiqui que està al corrent de les obligacions davant la Seguretat Social.

2. D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, l'òrgan competent pot obtenir les dades que siguin necessàries per tramitar aquesta sol·licitud provinents de documents elaborats per altres administracions que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, i que siguin necessaris per tramitar aquesta sol·licitud, excepte oposició expressa de la persona interessada.

Onzè Instrucció del procediment

L'òrgan instructor del procediment és la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa, el qual ha de dur a terme les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució, d'acord amb l'article 16 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

Dotzè Verificació de l'absència de conflicte d'interessos

Tant en la valoració de les sol·licituds com en les fases de valoració de les sol·licituds i resolució de concessió, els òrgans competents i els membres col·legiats han de complir el que estableix l'Ordre HFP/55/2023.

Abans de comprovar que les sol·licituds compleixen els requisits, l'òrgan competent per fer la proposta de resolució de concessió de la subvenció, els membres de l'òrgan col·legiat que valora les sol·licituds i els treballadors que valoren o participen en el procediment de resolució de la convocatòria hauran de signar les declaracions d'absència de conflicte d'interès (DACI) respecte dels participants en el procediment, segons el model de l'annex I de l'Ordre HFP/55/2023.

Així mateix, abans de comprovar que les sol·licituds compleixen els requisits, l'òrgan competent per a la concessió de la subvenció ha d'analitzar el risc de conflicte d'interessos mitjançant l'eina informàtica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) habilitada a aquest efecte. Així, doncs, aquesta eina s'ha d'emprar per analitzar les possibles relacions familiars o vinculacions societàries, directes o indirectes, en les quals pugui haver-hi un interès personal o econòmic susceptible de provocar un conflicte d'interessos entre les persones abans esmentades i els participants en cada procediment. En cas que es presentin més de cent sol·licituds al procediment, l'anàlisi es farà sobre un conjunt de cent sol·licituds, d'acord amb el que estableix l'annex III de l'Ordre esmentada, que estableix el següent:

a.S'ordenaran totes les sol·licituds per ordre de data i hora d'entrada.

b.El nombre total de sol·licituds es dividirà per 100 per obtenir el rang dels intervals que determinarà la selecció de les sol·licituds a comprovar, arrodonint al nombre enter inferior en cas que hi hagi decimals.

c.Se seleccionarà la primera sol·licitud i a continuació, les que ocupin el número d'ordre que resulti de sumar successivament el rang d'interval obtingut, fins a aconseguir les cent sol·licituds.

A aquest efecte, es considera que una vinculació societària és susceptible de generar un conflicte d'interès quan aquesta suposi titularitat real, o relació de vinculació de tipus administrador, directiu, o pertinença al consell d'administració de l'empresa en qüestió.

Una vegada s'hagin creuat les dades, l'eina informàtica oferirà el resultat de l'anàlisi de risc de conflicte d'interès al responsable de l'operació. Aquest resultat podrà consistir en:

a.La detecció d'una o diverses banderes vermelles si es detecten circumstàncies que posen de manifest l'existència de risc de conflicte d'interessos. En aquest cas, l'òrgan responsable traslladarà el resultat de l'anàlisi a les persones subjectes a l'anàlisi del risc del conflicte d'interessos, a fi que s'abstenguin, si s'ha identificat l'existència d'una situació de risc de conflicte d'interès respecte a aquestes, senyalitzada amb una bandera vermella, i es procedirà a aplicar el procediment establert en l'article 6 de l'Ordre HFP/55/2023.

L'anàlisi del risc de conflicte d'interessos es tornarà a dur a terme respecte de qui substitueixi a la persona que, en compliment d'aquest procés, s'hagi abstingut en el procediment i s'aplicarà novament l'anàlisi descrita.

b.La detecció d'una o diverses banderes negres si l'AEAT no disposa d'informació sobre algun dels participants en el procediment. Aquest resultat no implica la suspensió automàtica del procediment de concessió de subvencions. En aquest cas, s'haurà de seguir el procediment descrit en l'article 7 de l'Ordre HFP/55/2023.

L'òrgan competent per a la concessió de la subvenció pot sol·licitar als participants en el procediment la informació sobre la titularitat real, sempre que l'AEAT no en disposi. Aquesta informació haurà d'aportar-se a l'òrgan de concessió de subvencions en el termini de cinc dies hàbils des de que es formuli la sol·licitud d'informació. La falta de lliurament d'aquesta informació en el termini assenyalat serà motiu d'exclusió del procediment.

Una vegada rebudes les dades, seran adequadament custodiades d'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Mitjançant l'eina informàtica, l'òrgan competent per a la concessió de la subvenció durà a terme un nou control ex ante del risc de conflicte d'interès, indicant, en lloc del sol·licitant, els titulars reals recuperats per l'òrgan competent per a la concessió de la subvenció.

c.No detecció de circumstàncies que posin de manifest el conflicte d'interessos. En aquest cas, el procediment de concessió de la subvenció seguirà el seu curs.

Tretzè Fase de preavaluació i esmena de la sol·licitud

1. La Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa ha d'examinar les sol·licituds i ha de fer els tràmits oportuns per verificar que es compleixen les condicions per adquirir la condició de beneficiari de la subvenció.

2. La Direcció General esmentada ha de publicar a la seva pàgina web (http://fp.caib.es) la llista d'entitats que han presentat la sol·licitud per obtenir els ajuts que estableix aquesta convocatòria.

3. Si s'adverteixen defectes formals o l'omissió de documents requerits, s'ha de requerir l'ens interessat perquè esmeni el defecte o aporti els documents exigits en el termini de tres dies hàbils, amb l'advertiment exprés que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

4. A més, la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució, tal com preveu l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

Catorzè Avaluació de les sol·licituds

1. L'examen i la valoració de les peticions correspon a la Comissió Avaluadora, que ha d'exercir les funcions següents:

a.Avaluar les sol·licituds, d'acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta Resolució.

b.Emetre l'informe que ha de servir de base per a la proposta de resolució.

2. La Comissió Avaluadora ha d'estar formada pels membres següents:

a.Presidència: la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa o la persona que delegui.

b.Secretaria: una persona en representació de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa, nomenada per la directora general.

c.Vocals:

- Una persona en representació del Servei de Planificació i Participació de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa.

- Una persona en representació del Departament d'Inspecció Educativa.

- Una persona en representació del Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Educació i Universitats.

- Una persona en representació del Departament del Servei Jurídic de la Conselleria d'Educació i Universitats.​​​​​​​

Quinzè Proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts

1. La directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa, de forma motivada i amb fonament en l'informe de la Comissió Avaluadora, ha d'emetre la proposta de resolució provisional de concessió i de denegació dels ajuts, la qual ha de recollir la llista de les entitats beneficiàries proposades per a l'atorgament de la subvenció, així com la relació de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa de l'exclusió.

2. La proposta de resolució provisional s'ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa (http://fp.caib.es). La cap del Servei de Planificació i Participació ha de certificar aquesta publicació, i l'òrgan instructor ha d'incorporar el certificat a l'expedient.

3. Els centres interessats tenen un termini de deu dies hàbils des de l'endemà de la data de publicació de la proposta de resolució provisional a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa (http://fp.caib.es), per presentar les al·legacions que considerin adequades i per fer les modificacions a la sol·licitud inicial en els termes de l'article 16.3 del Text refós de la Llei de subvencions. Això s'ha de fer mitjançant un escrit adreçat al director general de Formació Professional i Ordenació Educativa, que s'ha de presentar de manera telemàtica. S'ha d'emplenar i finalitzar el tràmit telemàtic d'al·legacions de la Seu Electrònica.

4. En el supòsit que es presentin reclamacions, la Comissió Avaluadora les ha de revisar i, si n'és el cas, ha d'elaborar un nou informe que ha de servir de base a la proposta de resolució definitiva, en què s'ha de fer referència a l'anàlisi d'aquestes reclamacions.

Setzè Proposta de resolució definitiva

1. Una vegada l'òrgan instructor hagi examinat i resolt les al·legacions presentades, ha de formular la proposta de resolució definitiva i l'ha de publicar a la pàgina web http://fp.caib.es.

2. Una vegada publicada la proposta de resolució definitiva, els beneficiaris han de comunicar a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa l'acceptació de la subvenció en els termes de la proposta de resolució de concessió (annex 10). En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si, en el termini de vuit dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució definitiva, no es fa constar el contrari.

3. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari. El dret a rebre la subvenció s'adquireix a partir de la publicació de la resolució que n'estableix la concessió.

Dissetè Resolució de concessió

1. El conseller d'Educació i Universitats ha de dictar, de forma expressa i motivada, la resolució que concedeix i denega els ajuts, estableix la quantia exacta de cadascun i informa dels recursos administratius pertinents. En aquesta resolució també hi han de figurar els desistiments que es produeixin des de la publicació de la proposta de resolució definitiva a què fa referència el punt setzè d'aquest annex, així com la llista de centres en llista d'espera.

2. En el cas que la convocatòria no es resolgui i notifiqui en el termini de sis mesos comptadors des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, totes les sol·licituds s'han d'entendre desestimades.

3. La resolució del conseller s'ha de notificar als ens mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General Formació Professional i Ordenació Educativa (http://fp.caib.es).

4. Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat.

Divuitè Inclusió en la llista de beneficiaris

En el cas que s'atorgui l'ajut, la seva acceptació comporta que el sol·licitant accepta ser inclòs en la llista de beneficiaris que es publica electrònicament o per altres mitjans, en la qual s'indiquen els ens beneficiaris, el nom de les operacions i la quantitat de fons públics assignats a cada projecte.

Les dades de les empreses adjudicatàries s'han de registrar a la Base de dades de beneficiaris dels ajuts, de contractistes i subcontractistes prevista en l'article 8 de l'Ordre HFP 1030/2021.

Dinovè Compromís de la Conselleria d'Educació i Universitats

Aportar els recursos econòmics necessaris per a l'aplicació del programa a raó de 5.000 euros per centre. Les despeses seran finançades finançades pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i per la Unió Europea - NextGenerationEU, en el marc del Mecanisme del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Es poden presentar factures pagades amb aquesta partida des de la data de publicació de la concessió al BOIB, fins el 22 de novembre del 2024.

Informar i trametre al Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports les dades i la documentació necessàries per al seguiment, l'estadística, l'avaluació, l'estat d'execució i la certificació de control de fons del programa.

Assessorar i fer el seguiment del funcionament de les aules d'emprenedoria i de l'expedient econòmic i administratiu del programa.

Vintè Obligacions dels beneficiaris i terminis

1. Els centres que resultin beneficiaris d'acord amb el que es disposa en aquesta convocatòria resten sotmesos a les obligacions que estableixen l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005 i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

2. És obligació dels beneficiaris desenvolupar les actuacions segons els objectius del programa amb l'assessorament del servei de Planificació i Participació en el termini establert.

3. Assistir a la reunió informativa que es convocarà una vegada s'hagi publicat la resolució de concessió, organitzada per la Conselleria d'Educació i Universitats.

4. Invertir el total de la dotació de 5.000 euros atorgada pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i per la Unió Europea - NextGenerationEU abans del 22 de novembre de 2024 i lliurar la seva justificació econòmica en el termini establert.

5. Els beneficiaris no poden percebre cap pagament dels alumnes per aquesta actuació.

6. Els beneficiaris han de complir amb les obligacions de publicitat, comunicació i notificació derivades del finançament d'aquest programa per part de l'Estat i la Unió Europea-NextGenerationEU.

7. Els beneficiaris han de presentar tota la documentació que sigui requerida per la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa per a la justificació econòmica i tècnica d'aquests fons, i per a poder lliurar cas de ser requerida per a l'Òrgan de Control per al procés de revisió o auditoria.

8. Els beneficiaris han de disposar d'un sistema de comptabilitat separat o d'un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb la subvenció concedida.

9. Els beneficiaris han de complir les disposicions legislatives sobre protecció de dades de caràcter personal; concretament, la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals; el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE.

Vint-i-unè Despeses subvencionables

La dotació de l'Aula d'Emprenedoria de l'any és de 5.000 euros per aula. L'import rebut ha de ser executat en la seva totalitat dins el període corresponent i no es pot emprar en despeses d'altres projectes. La justificació econòmica que presenti el centre ha d'incloure, com a mínim, l'import rebut.

Seran finançables les despeses que estiguin completament vinculades a l'aula d'emprenedoria, realitzades i pagades entre la data de publicació al BOIB d'aquesta convocatòria i el 22 de novembre de 2024. S'exclou la inversió en material inventariable.​​​​​​​

Despeses elegibles:

1.Formació del professorat responsable de l'aula i la seva mobilitat, estrictament associada a les aules d'emprenedoria.

2.Despeses derivades de les accions i projectes d'emprenedoria posats en marxa pel centre o en col·laboració amb altres organitzacions.

3.Despeses directes en béns i serveis que puguin vincular-se indubtablement amb l'actuació.

4.Despeses relacionades amb la informació i difusió de l'actuació (important sempre afegir els 3 logos i la frase de finançament: “Programa finançat pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i per la Unió Europea-NextGenerationEU, en el marc del Mecanisme del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència”).

Despeses no elegibles:

1.No es pot comprar mobiliari ni equipaments amb aquesta partida de doblers.

2.No es poden fer despeses fora de la unió europea.

3.No es poden incloure despeses que tenguin el justificant de pagament amb data posterior a 22 de novembre de 2024.

4.No seran subvencionables les despeses d'IRPF.

Vint-i-dosè Informació i difusió

Els recursos destinats a la creació de les Aules d'Emprenedoria estan finançats pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i per la Unió Europea‐NextGenerationEU. Les publicacions impreses o electròniques, notificacions fetes per qualsevol mitjà i qualsevol eina o material de difusió (marxandatge) contindran:

1.La frase “Programa finançat pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i per la Unió Europea-NextGenerationEU, en el marc del Mecanisme del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència”.

2.Com a mínim, els tres logos que trobareu a les instruccions penjades a la pàgina http://fp.caib.es. Són els següents:

a.Logo institucional del Ministeri d'Educació , Formació Professional i Esports.

b.Un dels logos del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia.

c.Emblema de la Unió Europea i una declaració de finançament per la Unió Europea - NextGenerationEU.

Amb la finalitat de compartir les accions desenvolupades en aquestes aules, els centres distribuiran pels seus mitjans electrònics i telemàtics, la seva intervenció en els projectes, formacions, tallers i altres activitats.

Els centres educatius als que se'ls ha assignat una aula aquest curs han d'adquirir una placa publicitària de metacrilat mida DIN-A3 i l'ha de col·locar en un lloc visible i d'accés al públic, si és possible a l'entrada de l'aula, segons el model que es facilita a les instruccions penjades a la pàgina http://fp.caib.es

A efectes de justificar el compliment d'aquesta obligació, una vegada que la placa publicitària estigui col·locada en el seu lloc, s'haurà de fotografiar de forma que s'identifiqui la placa i la seva ubicació i aportar la fotografia com a prova documental gràfica.

A la pàgina web del centre hi ha d'haver l'emblema de la Unió Europea amb un enllaç a la pàgina web fonseuropeuseducacio.caib.es.

Vint-i-tresè Justificació tècnica, acceptació de cessió de dades i compromís de compliment dels principis transversals

Una vegada realitzades les accions del programa de creació de l'Aula d'Emprenedoria, el beneficiari d'aquesta ajuda o el seu representant ha de lliurar una memòria tècnica.

Segons l'article 8 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la que se configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, els beneficiaris d'aquestes ajudes o el seu representant ha de lliurar un document que contengui:

1. L'acceptació de la cessió de dades entre les Administracions Públiques implicades per donar compliment al que preveu la normativa europea que és d'aplicació i de conformitat amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

2. El compliment dels principis transversals establerts al PRTR i que poguessin afectar a l'àmbit objecte de gestió.

Els models estan com annexes a aquest document. També es facilitarà un model de cada un a les Instruccions relatives a la justificació econòmica i tècnica, que estaran penjades a la pàgina http://fp.caib.es.

Vint-i-quatrè Justificació econòmica de la subvenció

1. Només es consideren justificades les despeses realitzades, efectivament fetes, pagades i justificades mitjançant factures o documents comptables de valor probatori equivalent, entenent com a tals qualsevol document presentat per justificar que el que reflecteix la comptabilitat correspon a la realitat i és conforme amb les normes vigents en matèria comptable.

2. Una vegada presentada la liquidació de l'operació o les operacions, no s'admetran justificants de despeses que no s'hagin inclòs inicialment en la liquidació.

3. Només són admissibles les factures que s'hagin emès conformement als requisits reglamentaris exigibles i que contenguin una descripció completa i detallada del subministrament del bé (no inventariable) o de la prestació del servei a què es refereixen. Si la factura conté claus que fan incomprensible l'objecte de la transacció, s'ha d'aportar l'albarà de lliurament corresponent. Si, tot i així, seguís sense ser clara la identificació del bé o servei, s'ha d'acompanyar d'un escrit explicatiu dels béns o serveis adquirits.

4. Tots els originals de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent s'han d'estampillar amb el segell del FSE que es farà arribar als centres beneficiaris, on s'indica el finançament del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i la Unió Europea-NextGenerationEU. S'han d'emplenar els tres camps: percentatge d'imputació, l'import d'imputació i el nom de l'operació (en aquest cas, PCT Pla Modernització 2023).

Si s'imputa l'import total de la factura heu de posar 100%. Si la imputació és inferior a l'import total de la factura, s'ha de recollir a un escrit amb una explicació. En cas d'imputació parcial d'una despesa, cal indicar el percentatge d'imputació corresponent i indicar-se per escrit el criteri d'imputació utilitzat perquè hi hagi una pista d'auditoria dels càlculs realitzats.

En el cas de factures electròniques o documents comptables electrònics de valor probatori equivalent, es farà constar a la pròpia factura electrònica o document electrònic el finançament del MEFP i de la Unió Europea-NextGenerationEU i altres detalls. Si això no fos possible, es permetrà adjuntar un document ad hoc (també electrònic), deixant constància de que aquesta factura o document està finançat pel MEFP i per la Unió Europea‐NextGenerationEU i altres detalls que s'hagin d'indicar sobre això.

5. En el cas de factures/minutes que duguin retenció d'IRPF, en el segell s'ha de posar l'import líquid, això és, el valor de la factura menys la retenció d'IRPF.

6. Tots els originals de les factures o documents comptables han de dur el nom i CIF del proveïdor, la data, el número de factura, concepte detallat amb el preu unitari de cada article/taller/hora/etc, i el nom i CIF del centre.

7. Les factures han d'estar conformades pel director/a del centre de la següent manera:

1.Escriure en la factura “Conforme en quantitat i preus i amb la prestació del servei”. (Es pot estampar la frase amb un segell).

2.Escriure data, nom complet i càrrec del signatari (director/a del centre)

3.Signatura del director/a del centre

8. Justificant bancari de pagament on consti la data valor. No s'accepten pagaments en efectiu.

9. Totes les despeses s'han d'introduir al full de càlcul «Compte Justificatiu».

10. Les còpies dels documents que es presentin per justificar les despeses han de ser perfectament llegibles. No s'admetran documents incomplets o que continguin modificacions o ratllades. Qualsevol aclariment o explicació d'aquests documents s'ha de fer en un escrit que s'ha d'adjuntar al compte justificatiu.

 

​​​​​​​Vint-i-cinquè Justificació econòmica de les despeses de personal

Si es realitza una despesa de personal (ponent de formació, assessor/a tècnic, etc), a part de la documentació de l'apartat vint-i-quatrè, s'ha de presentar:

1. El document de designació i presa de coneixement. Aquest document conté dues parts. Per una banda conté el document de Designació de personal per a participar en les accions concretes que vinculin a l'operació; i per altra conté el document de Presa de coneixement del ponent on consta que aquest personal ha estat informat del finançament per part del MEFPE i la Unió Europea-NextGenerationEU de les seves remuneracions signat per la direcció del centre i per la persona interessada. La designació ha de ser prèvia a la realització de l'activitat.

2. Si un mateix ponent està previst que realitzi varis tallers en hores i dies diferents, és suficient un sol full de designació i presa de coneixement sempre i quan es detallin en aquest document tots els tallers i les hores de realització de cada taller.

3. Evidències que provin l'execució material dels treballs realitzats (fotografies del taller/formació d'esquena a l'alumnat, fulls de signatures dels assistents amb indicació de data i hora, actes si n'hi ha, etc.). Tots els documents han de dur els 3 logos oficials.

4. El model està com annexe a aquest document. També es facilitarà un model a les Instruccions relatives a la justificació econòmica i tècnica, que estaran penjades a la pàgina http://fp.caib.es.

Vint-i-sisè Justificació econòmica de les despeses de marxandatge

Si es realitza una despesa de marxandatge, a part de la documentació segons s'indica a l'apartat vint-i-quatrè , s'han de presentar fotografies dels articles. El marxandatge ha de dur els tres logos obligatòriament i s'ha d'adjuntar amb la documentació una o més fotografies on es pugui comprovar que els articles comprats duen els logos correctes.

Vint-i-setè Justificació econòmica de les despeses de transport i allotjament d'alumnat i professorat acompanyant per acudir a alguna activitat vinculada exclusivament a l'aula d'emprenedoria

1. La documentació s'ha de presentar segons s'indica a l'apartat vint-i-quatrè. Les activitats han d'estar vinculades exclusivament a l'aula d'emprenedoria i ser completament necessàries.

2. Si es contracta un bus o autocar per acudir al lloc on es realitza una activitat, s'ha de presentar una llista nominal de les persones que han utilitzat aquest transport.

3. Si com a evidència de l'activitat presentau un full de signatures, aquest full de signatures servirà també per justificar el transport. Si les evidències de l'activitat són només fotografies, s'ha de lliurar la llista nominal.

4. Si la despesa de transport és d'avió, tren o bus de línia, s'haurà de presentar el bitllet d'avió (amb les targetes d'embarcament), de tren o de bus.

5. Si la despesa de transport és de taxi, s'ha d'indicar el lloc de partida i el lloc d'arribada a la factura.

6. Per justificar la despesa d'allotjament s'ha de presentar la factura de l'hotel indicant nom de la persona allotjada, data d'entrada i de sortida, i desglossament de conceptes abonats.

Vint-i-vuitè Despeses de formació del coordinador de l'aula i d'un col·laborador de l'aula d'emprenedoria, i la seva mobilitat que es vinculi exclusivament amb l'aula d'emprenedoria

Seran subvencionables les despeses lligades a la formació del coordinador de l'aula i d'un col·laborador quan aquesta formació estigui relacionada amb l'aula d'emprenedoria i els seus objectius. Aquestes despeses són el trasllat (avió, vaixell, tren,...) i allotjament amb berenar de màxim dos docents del centre. No es poden presentar altres despeses de manutenció.

Vint-i-novè Despeses d'arrendaments

Les despeses d'arrendaments de mobles o immobles es consideren despeses subvencionables sempre i quan siguin necessàries per a la realització de l'actuació i no siguin amb opció a compra (rènting). S'haurà de presentar la documentació addicional següent:

a. Justificació documental que no existeix un altre bé moble o immoble adequat, de titularitat del centre i que es pugui utilitzar per al mateix fi.

b. Contracte o conveni formalitzat entre les parts.

Trentè Formes de pagament

No es poden fer pagaments en efectiu. Encara que recomanam el pagament per transferència, en cas d'emprar un altre mètode s'ha de trametre la següent documentació segons les diferents formes de pagament:

a. En el cas de pagament mitjançant targeta:

Si la targeta és del centre s'ha presentar el justificant de pagament amb la targeta.

Si la targeta és personal s'ha de presentar la transferència del centre a la persona i el justificant del moviment amb la targeta i, si en aquest document no apareix el núm. de compte del titular i el nom del titular, s'ha de lliurar a més un certificat de titular o similar per poder seguir la pista d'auditoria.

b. En el cas de pagament mitjançant xec:

Si és un xec nominatiu: còpia del xec i extracte bancari del càrrec en compte.

Si és un xec al portador, a més de la còpia del xec i extracte bancari del càrrec en compte, s'haurà de disposar d'un rebut del perceptor en el que s'indiqui el nombre de xec al portador que ha rebut.

c. En el cas de domiciliacions: Factura amb les dades de domiciliació i moviment bancari en el qual consti el càrrec en compte.

d. En els casos en què s'hagin efectuat pagaments massius o agrupats, o bé el document probatori del pagament no sigui nominatiu, haurà d'obrar en l'expedient la relació de la remesa que permeti identificar l'import individual que es vol justificar, el global de la remesa que coincidirà amb la sortida efectiva de fons i el càrrec en compte de l'entitat pagadora. És a dir, si el justificant de pagament és superior a l'import de la despesa que es vagi a justificar, s'haurà de disposar de la remesa que permeti identificar i relacionar el detall de la despesa amb el justificant de pagament.

Trenta-unè Lliurament de la documentació

1. La rendició del compte justificatiu constitueix un acte obligatori del beneficiari en el qual s'han d'incloure, sota responsabilitat del declarant, els justificants i qualsevol altre document amb validesa jurídica que permetin acreditar el compliment de l'objecte de la subvenció pública.

2. El compte justificatiu s'ha de lliurar mitjançant el tràmit telemàtic corresponent que els beneficiaris tendran a la seva disposició a la plana web http://fp.caib.es...

3. El model té en compte l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, així com la Instrucció 3/2007, de 25 de maig de 2007, de la Intervenció General de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, que regula la justificació d'expedients de subvencions convocades a partir de gener de 2006.

4. La documentació justificativa econòmica i tècnica s'ha de lliurar a la DG de Formació Professional i Ordenació Educativa mitjançant el tràmit corresponent entre el 22 i el 26 de novembre de 2024, ambdós inclosos. Els documents s'han de presentar en format pdf excepte les imatges i el full de càlcul de despeses. Els documents que s'hagin de signar es poden signar electrònicament o a mà.

En aquest tràmit de presentació de documentació justificativa es demanarà:

a.Còpia de la documentació justificativa ordenada per activitats. Apareixerà un apartat per a cada activitat on es penjarà la documentació justificativa d'aquella activitat per tal de facilitar la identificació de factures amb els seus justificants de pagament i altres arxius justificatius.

b.El full de càlcul «Compte Justificatiu», que es trobarà a http://fp.caib.es i també a l'annex 3.

c.La memòria tècnica signada i segellada.

d.La Declaració de cessió i tractament de dades i compliment dels principis transversals signats.

e.Una o més fotografies de la placa publicitària on es vegi el lloc on s'ha penjat, i una o més fotografies de l'aula d'emprenedoria.

f.Còpia escanejada en pdf del Llibre de Comptabilitat del centre, signat electrònicament pel director/a o el/la secretari/ària. S'han de marcar o subratllar tots els apunts que corresponguin a les despeses finançades. Si no es vol lliurar el Llibre sencer, es poden presentar només els fulls que continguin factures imputades però s'hauran de signar electrònicament cada un d'ells.

5. En el cas que la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa /apreciï defectes en la justificació de la subvenció, ha de notificar al beneficiari telemàticament quins són els defectes detectats i li ha de donar un termini de deu dies hàbils perquè els esmeni.

6. La documentació original relacionada amb la justificació de la despesa, ha de quedar custodiada al centre durant un mínim de 6 anys per tal de que estigui disponible al cas d'una auditoria administrativa del MEFPE o de la UE. ​​​​​​​

Trenta-dosè Pagament i justificació de la subvenció

1. El pagament de la subvenció, un cop aprovat, s'ha de fer efectiu abans del 31 de desembre de 2024 i prèvia justificació d'acord amb els termes d'aquesta convocatòria.

2. D'acord amb el que disposa l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, la justificació de la subvenció s'ha de documentar i s'ha de fer mitjançant la rendició del compte justificatiu de la despesa efectuada per part del beneficiari.

3. Perquè el pagament dels ajuts es faci efectiu, és imprescindible que els beneficiaris hagin complert les obligacions que s'indiquen en el punt vintè d'aquest annex.

Trenta-tresè Control financer de la subvenció

1. Els ens beneficiaris queden sotmesos a les mesures de fiscalització, control i deures de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics.

2. Els òrgans de l'Administració educativa han d'exercir un control rigorós que asseguri la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a aquests ajuts.

3. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la revocació de l'ajut concedit.

4.Per intensificar el control que eviti el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l'Administració pot determinar si s'ha produït l'ocultació a la qual es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova i, en particular, mitjançant les dades que estiguin a l'abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.

Trenta-quatrè Revocació dels ajuts concedits

1. D'acord amb el que disposa l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

2. La revocació de la subvenció tindrà lloc d'acord amb l'article 20.2 de l'Ordre de les bases reguladores.

3. A aquest efecte, s'ha de tenir en compte el principi general de proporcionalitat, així com els criteris de gradació següents:

a.En el cas d'execució parcial de l'activitat objecte de subvenció, el nivell de divisibilitat de l'activitat i de la finalitat pública perseguida.

b.En el cas d'incomplir els terminis establerts per a la realització de les activitats formatives, el grau d'incidència en l'execució del programa.

c.En el cas de no presentar la documentació justificativa de la subvenció dins el termini establert a aquest efecte, previ requeriment per escrit al beneficiari perquè aquest la presenti en el termini màxim de quinze dies, sense que, efectivament, s'aporti la documentació dins aquest termini addicional.

4.Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, l'acte de concessió queda totalment o parcialment sense efecte, i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

 

​​​​​​​Trenta-cinquè Reintegrament dels ajuts concedits

1. Pertoca el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament, d'acord amb el que s'estableix en els articles 44 i 45 del Text refós de la Llei de subvencions.

2. El reintegrament de les quantitats rebudes s'ha de fer quan s'ha obtingut l'ajut falsejant les condicions requerides o ocultant les que ho haguessin impedit, o per qualsevol altre supòsit que doni lloc a l'anul·lació de la resolució de concessió.

3. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

Trenta-sisè Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, i el que conté la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que les despleguen.

Trenta-setè Informació i models de documents a la pàgina web

La Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa ha de publicar aquesta Resolució i els seus annexos a la pàgina web http://fp.caib.es. A més, també hi ha de publicar tots els models de documents.

Trenta-vuitè Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s'informa del tractament de dades personals que conté aquesta sol·licitud.

1. Finalitat del tractament i base jurídica: tramitació del procediment administratiu de concessió d'ajudes econòmiques centres privats mantinguts amb fons públics per crear una aula d'emprenedoria, de conformitat amb el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, i l'article 6.1, apartat c) del Reglament general de protecció de dades.

2. Responsable del tractament: la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa.

3. Destinataris de les dades: No se cediran les dades personals a tercers, tret que hi hagi obligació legal o interès legítim d'acord amb el Reglament general de protecció de dades o la Llei orgànica de protecció de dades de caràcter personal de cedir-les a la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Tribunal de Comptes i la Sindicatura de Comptes, als efectes de complir les obligacions financeres, tributàries i de la Seguretat Social.

4. Termini de conservació de les dades: Els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, es conservaran mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

5. Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (fins i tot, de retirada del consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).

Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

6. Delegació de Protecció de Dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques (pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es).

 

​​​​​​​Trenta-novè Conservació de documents

Els documents relatius a aquesta convocatòria s'han de conservar de conformitat amb l'article 132 del Reglament Financer 2018/1046 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018, sobre les normes financeres aplicables al pressupost general de la Unió.

Quarantè Informació, comunicació i publicitat

1. Aquestes aules són finançades per la Unió Europea–NextGenerationEU. Conforme a l'article 34 del Reglament (UE) 2021/241 del Mecanisme de Recuperació i Resiliència, en totes les actuacions de comunicació, convocatòria, publicitat, resolució i notificació d'aquests programes, així com en tots els documents i materials que es reprodueixin i utilitzin per a la difusió i publicitat d'aquests programes, s'haurà de fer constar expressament la menció «finançat per la Unió Europea–NextGenerationEU», juntament amb el logotip del PRTR.

2. Totes les convocatòries, licitacions, convenis i resta d'instruments jurídics que es desenvolupin en aquest àmbit han de contenir, tant en l'encapçalament com en el cos de desenvolupament, la referència «Pla de Recuperació, Transmissió i Resiliència –Finançat per la Unió Europea– NextGenerationEU».​​​​​​​

Documents adjunts