Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT

Núm. 338922
Resolució de la presidència de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el projecte de centre gestió de residus no perillosos, en el carrer Margers núm.1 del polígon industrial de Lloseta (TM Lloseta), Mallorca. (Exp. 13a-2024)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 22 d'abril de 2024, i d'acord amb l'article 8.1.a) del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 31 d'1 de març de 2022),

RESOLC FORMULAR:

L'informe d'impacte ambiental sobre el projecte de centre gestió de residus no perillosos, en el carrer Margers núm.1 del polígon industrial de Lloseta (TM Lloseta), Mallorca, en els termes següents: 

1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació.

D'acord amb la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, Projectes sotmesos a avaluació d'impacte ambiental simplificada; grup 9 altres projectes, punt b: Instal·lacions d'eliminació i valorització de residus no incloses dins l'annex I, excepte l'eliminació o valorització de residus no perillosos al lloc de producció, han de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental simplificada els projectes inclosos en l'annex II d'aquesta Llei. 

Per tant, el projecte s'ha de tramitar com a una Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2a del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. S'han de complir també les prescripcions de l'article 21 i 22 del Decret legislatiu 1/2020, que li siguin d'aplicació. 

2. Descripció i ubicació del projecte

L'objecte del projecte és la instal·lació d'una planta per a la gestió de residus d'envasos, plàstics, paper i cartró i metalls, tots ells residus no perillosos i destinats al reciclatge. L'activitat principal consistirà en la recepció dels residus recollits en els centres de producció, classificació, emmagatzematge, preparació per al transport i transferència a plantes en la península per al seu reciclatge. 

La infraestructura on es pretén dur a terme el projecte, ja fou construïda amb anterioritat i està ubicada en el Polígon Industrial de Lloseta (Mallorca), que s'ubica al Carrer Margers, número 1, C.P 07360, Lloseta (Illes Balears). S'accedeix a la parcel·la des del mateix carrer de Margers. La referència cadastral de la parcel·la és 9249901DD8985S0001PX. Tota la parcel·la compta amb tancament perimetral. La nau existent té una superfície construïda de 684m2 i la parcel·la té una superfície de 1104m2. La nau està tancada i pavimentada amb sòl de formigó impermeable.

La parcel·la s'inclou íntegrament en sòl urbà d'ús industrial i el seu entorn immediat es qualifica també com a sòl industrial. La parcel·la llinda pel nord-oest amb una zona d'espai lliure públic, i pel nord-est amb sòl rústic general. Ambdós límits, són visibles des del camí pròxim de Son Tugores.

El promotor ha inclòs en el document ambiental la informació dels residus gestionats, classificats pel seu codi LER i les capacitats individuals i d'emmagatzematge de cada tipologia; així doncs, la capacitat anual de gestió dels diferents tipus de residus seria de 4.800 tones/any. Així mateix, al document ambiental s'indica que el màxim de dies que es treballa anualment és de 300 dies, el que equivaldria a una gestió d'unes 16t/dia Els tipus de residus d'entrada prevists, segons el seu codi LER, són: 15 01 01, 20 01 01, 15 01 02, 20 01 39, 15 01 04, 15 01 05 i 15 01 06. El tipus de tractament que es durà a terme en funció del tipus de residu, estarà comprès entre les activitats: R1201, R1202, R1301 i R1302.

3. Avaluació dels efectes previsibles

D'acord amb el document ambiental, no es preveu cap actuació relacionada amb obres de construcció, ni reformes, ni canvis substancials, per la qual cosa no s'identifiquen impactes relacionats amb la fase de construcció.

A la fase de funcionament es produiran els principals impactes: recepció dels residus, classificació, emmagatzematge, preparació per al transport i transferència a plantes de la península; manteniment no mecànic dels vehicles de l'empresa; gestió i consum d'aigua i energia, neteja de les instal·lacions, increment del consum energètic i emissions derivades. Es preveu la trituració dels plàstics i la compactació de residus, no obstant, es contemplen mesures correctores de l'impacte, com acomplir totes les activitats anteriorment descrites, a l'interior de la nau, que es troba tancada i pavimentada amb sòl de formigó impermeable. Es contempla que els plàstics surtin ensacats de la trituradora i s'emmagatzemin dins sacs totalment tancats, amb la qual cosa s'evita la dispersió del material. 

La zona de treball disposarà d'un embornal per a la recollida de l'aigua emprada a la neteja de la nau, que serà conduïda fins a l'arqueta exterior i d'aquí, a la xarxa d'aigües residuals. 

Es farà un manteniment periòdic amb les corresponents revisions necessàries per assegurar el perfecte funcionament dels dispositius antiincendis. Així mateix, s'elaborarà un manual d'autoprotecció on es descriuran tots els medis i actuacions previstes en cas d'accidents. 

Al document ambiental es contempla la fase de clausura, obra i explotació, on s'indica que es disposarà de sepiolita per a la recollida de qualsevol vessament accidental que es pugui produir, derivat de la pròpia activitat. 

El consum elèctric, l'ús de combustibles i el transport, són els principals factors d'emissió de contaminants emesos a l'atmosfera. 

El document ambiental no preveu efectes sobre cultius, espècies protegides, hàbitats o espais naturals d'interès. Així mateix, considera que no existeixen afeccions sobre el paisatge en cap de les fases del projecte, ja que es tracta d'un entorn industrial. 

4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades.

L'òrgan ambiental ha efectuat les següents consultes: 

  • Ajuntament de Lloseta.
  • Servei de Canvi Climàtic, de la Direcció General d'Economia Circular, Transformació Energètica i Canvi Climàtic.
  • Direcció General d'emergències i Interior.
  • Direcció General de Salut Pública.
  • Servei d'Estudis i Planificació, de la Direcció General de Recursos Hídrics.
  • Direcció Insular de Territori i Paisatge, del Consell Insular de Mallorca.
  • Direcció Insular d'Urbanisme i Planejament Municipal, del Consell Insular de Mallorca.
  • GOB Mallorca.
  • Amics de la Terra.

En el moment de redactar el present informe, es disposa dels següents informes de les administracions previsiblement afectades i entitats interessades:

- Informe de la Direcció General d'Emergències i Interior:

Es conclou que:

«Una vegada examinada la documentació del Projecte de centre de gestió de residus no perillosos al T.M. de Lloseta, es considera que el projecte ha d'incloure l'estudi hidrològic-hidràulic d'inundabilitat que demana l'article 90 del Pla Hidrològic de les Illes Balears, atès que es pot trobar influenciat per una zona potencialment inundable, en cas que no hi hagi estudi d'inundabilitat informat per la DG de Recursos Hídrics per a aquesta zona».

«[...] s'informa al sol·licitant del present informe que el titular del centre de gestió de residus no perillosos al TM de Lloseta, haurà de valorar si l'activitat ha de disposar de Pla d'Autoprotecció segons s'indica en el Decret 8/2004, de 23 de gener, pel qual es despleguen determinats aspectes de la llei d'ordenació d'emergències a les Illes Balears o en el Reial Decret393/2007, de 23 de març, pel qual s'aprova la Norma Bàsica d'Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que poden donar origen a situacions d'emergències. En cas que l'activitat estigui dintre del catàleg d'activitats que necessiten adoptar mesures d'autoprotecció que s'indiquen tant a l'annex I en el Decret com en el Reial decret indicat en el paràgraf anterior, s'haurà de presentar/registrar a l'administració competent». 

- Informe de la Direcció General de Salut Pública:

Es conclou que:

«S'informa favorablement condicionat al compliment de les condicions establertes a l'estudi d'impacte ambiental simplificat de referència».

- Informe del Servei d'Estudis i Planificació, de la Direcció General de Recursos Hídrics:

Es conclou que:

«[...] des d'un punt de vista de suficiència hídrica, capacitat de sanejament i depuració i protecció del domini públic hidràulic subterrani, informem favorablement l'informe en relació al centre de gestió de residus no perillosos del TM de Lloseta, amb les següents condicions:

1. El projecte ha de preveure la instal·lació d'aixetes o aixeteries amb temporitzadors, o que l'obertura i tancament es realitzi mitjançant sensors de presència o altres sistemes que permetin un estalvi equivalent d'aigua a les zones dels banys.

2. Sempre que sigui viable es recomana l'estalvi en els consums d'aigua amb la     disposició de sistemes de recollida de l'aigua de pluja neta per a la seva reutilització a les mateixes instal·lacions.

3. L'abocament als sistemes col·lectors de composts, matèries i residus en estat     sòlid, líquid o gasós, es troba totalment prohibit.

4. Cal assegurar el compliment de les mesures propostes a l'estudi d'impacte ambiental respecte al control de vessaments accidentals per evitar afeccions als recursos hídrics».

- Informe del Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera, de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic.

Es conclou que:

1. «La instal·lació estarà classificada com a Activitat Potencialment Contaminadora de l'Atmosfera del grup – amb codi  09 10 09 52. Així doncs, el titular de la instal·lació no està obligat a sol·licitar autorització ni comunicar la seva activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA). En tot cas es recorda que ha de complir amb les prescripcions establertes a l'article 7 de la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera».

2.  «En quant a canvi climàtic la mateixa activitat que es genera serveix per donar compliment a la disposició final sisena de la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica, i suposa mitigar l'emissió de gasos d'efecte hivernacle. Si bé és cert que el projecte es pot millorar, mitjançant la penetració d'energies renovables».

- Informe de la Direcció Insular de Territori i Paisatge del Consell Insular de Mallorca.

Es conclou que:

Ateses les consideracions formulades als apartats anteriors, es considera que el projecte objecte d'aquest informe no tendrà efectes significatius sobre el medi ambient.

No obstant això, seria convenient incorporar més mesures correctores, entre d'altres:

  • Plantar una barrera vegetal en els límits de la parcel·la nord-oest i nord-est, a base d'espècies arbustives autòctones i de baix requeriment hídric, per tal de reduir l'impacte paisatgístic des de l'entorn proper (espai lliure públic i camí de Son Tugores).
  • Incorporar generació d'energies renovables per tal de cobrir part del consum     elèctric, per exemple, plaques fotovoltaiques o panells solars a la coberta.

- Informe de la Direcció Insular de Residus del Consell Insular de Mallorca.

En data de 28 de febrer de 2024, la Direcció Insular de Territori i Paisatge del Consell de Mallorca, sol·licita a la direcció Insular de Residus informe complementari per a incorporar a l'informe d'ordenació de territori, sol·licitat per la cap de servei d'Assessorament Ambiental.

Es conclou que:

Des del punt de vista del compliment del Pla Director Sectorial de Residus No Perillosos de l'illa de Mallorca (BOIB núm. 81 de 18/06/2019), s'informa favorablement el Projecte de centre gestió de residus no perillosos del T.M. Lloseta a nom de LV RECICLAMAS 2005 S.L.U. amb els següents condicionants:

  • Pels codis LER 150102, 150104, 150105 i 150106 s'ha de fer distinció entre si els residus provenen o no de la recollida municipal. En el cas dels residus provinents de la recollida municipal, només poden ser autoritzades les operacions de tractament R1301 prèvies a la seva entrega al servei públic.
  • Pels codis LER 201010 i 150101 s'ha de fer distinció entre si els residus provenen o no de la recollida municipal de certs municipis. En el cas dels residus provinents de la recollida municipal de municipis diferents a Palma, Bunyola, Esporles, Valldemossa, Sóller, Deià, Fornalutx, Llucmajor, Estellencs, Banyalbufar, Marratxí o Puigpunyent, només poden ser autoritzades les operacions de tractament R1301 prèvies a la seva entrega al servei públic.

5. Anàlisis dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013.

S'han analitzat els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes sobre el medi ambient, en concret:

1. Característiques del projecte: El projecte objecte d'aquest informe, pretén desenvolupar una activitat de recepció de residus no perillosos d'envasos, plàstics, paper i cartró i metalls, recollits  en els centres de producció; per a la seva valorització, classificació, emmagatzematge, preparació per al transport i transferència per al seu reciclatge. Les anteriors activitats es volen dur a terme a l'interior d'una nau industrial ja existent que, segons indica el document ambiental, no veurà modificat el seu volum inicial, superfície i resta de paràmetres urbanístics. La parcel·la té una superfície de 1.104 m2 i en aquesta parcel·la es troba la nau industrial ja construïda, de 684  m2.

Les operacions que es volen desenvolupar, es codifiquen a l'annex II de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, com a operacions de valorització: R1201, R1203, R1301 i R1302. Es tracta d'una activitat de gestió de residus inclosa a l'annex II de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, Grup 9 (Altres projectes), punt b: Instal·lacions d'eliminació o valorització de residus no incloses en l'annex I, excepte l'eliminació o valorització de residus propis no perillosos al lloc de producció. 

El promotor ha inclòs la previsió dels residus que es gestionaran en funció del seu codi LER i les capacitats individuals i d'emmagatzematge de cada tipologia de residu. Segons s'indica a la memòria, la capacitat anual de gestió de residus que pot realitzar la instal·lació és de 4.800 tones/any. Així mateix, s'indica que el màxim de dies que es treballa anualment és de 300 dies, el que equivaldria a una gestió de 16t/dia. 

Segons s'indica al document ambiental, les activitats de premsatge i embalatge es realitzaran exclusivament en horari diürn i dins la nau industrial, reduint-se el possible impacte acústic cap a l'exterior i l'emissió de partícules. El promotor considera que l'impacte del transport i càrrega i descàrrega dels residus sobre el factor atmosfera, serà molt baix, localitzat, discontinu i que finalitza una vegada que cessa l'activitat; tenint en compte les mesures propostes en el seu projecte.

Es contempla que hi pugui haver una emissió accidental a l'atmosfera en cas d'incendi, però el projecte ja inclou mesures preventives i d'actuació contraincendis (extintors i sistemes contraincendis).

2.  Ubicació del projecte: L'activitat objecte d'estudi es localitza al Carrer Margers, nº 1, 07360, del polígon industrial de Lloseta a aproximadament 1 km del nucli urbà del poble de Lloseta. La referència cadastral de la parcel·la és: 9249901DD8985S0001PX. El terreny està classificat com a sòl urbà d'ús industrial i el seu entorn immediat es qualifica també com a sòl industrial. La parcel·la està ubicada en la Unitat del Paisatge UP 8-Raiguer i, d'acord amb el plànol núm. 3 del PTIM l'àmbit té una valoració paisatgística moderada. La instal·lació es localitza fora d'espais de rellevància ambiental, d'espais definits per la Llei 1/1991, de 30 de gener i d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears (LEN). Segons la capa de l'IdeIB d'hàbitats d'interès comunitari 2022 de les Illes Balears, la zona d'estudi no es localitza sobre cap hàbitat d'interès comunitari (HIC).

La consulta al Bioatles, mostra que no hi ha cap espècie vegetal protegida dins les quadrícules que corresponen al àrea d'estudi: 1848, 1849, 1858 i 1859. Hi trobam un paisatge vegetal totalment transformat per l'acció de l'home, on trobam prats i erms mediterranis amb gramínies anuals i basòfils (Thero-Brachypodietea); així com vegetació riberenca associada al curs del torrent des Rafal Garcés. 

L'àmbit d'actuació no es troba afectat per l'àrea de protecció territorial (APT) de la carretera Ma-13, ni per àrees de prevenció de riscos (APR) d'erosió, d'esllavissament o d'incendis. Segons el IV Pla Forestal de les Illes Balears 2015-2024, es correspon amb una zona amb baix risc d'incendi forestal. No obstant, la  nau es troba a uns 50 metres del torrent des Rafal Garcés. Segons l'indicat a l'IdeIB part de la nau industrial es troba ubicada a una zona potencialment inundable.

La zona d'estudi s'ubica sobre la massa d'aigua subterrània 1811M3 «Inca», aqüífer profund, amb bon estat quantitatiu i mal estat qualitatiu, amb bon estat de qualitat de salinitat. Es correspon amb una zona vulnerable a nitrats (ZVCN) i segons el que es recull a l'article 76 del Pla Hidrològic de les Illes Balears (PHIB), es troba dins la zona de restriccions moderades (250-1000 metres) de quatre pous d'abastiment urbà.

Segons el document ambiental, no existeix cap element catalogat com a Bé d'Interès Cultural (BIC) o Bé Catalogat (BC) dins l'àrea del projecte objecte d'aquest estudi.

D'acord amb l'IdeIB, la parcel·la no es veu afectada per cap dels espais de rellevància ambiental definits en la Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental (LECO). Tampoc es localitza cap espai Xarxa Natura 2000 a l'emplaçament del projecte o en el seu entorn.

3. Característiques del potencial impacte: Atesa la naturalesa de l'activitat a desenvolupar a l'àrea proposada i tenint en compte que la instal·lació ja està construïda sobre un sòl urbà d'ús industrial, al polígon industrial de Lloseta, es preveu que els efectes sobre el medi ambient siguin mínims si s'apliquen les mesures preventives i correctores del document ambiental.

 

Conclusions de l'informe d'impacte ambiental

Primer. No subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el «Projecte centre de gestió de residus no perillosos al T.M. de Lloseta», de l'empresa LV RECICLAMAS 2005, S.L.U., atès que no es preveu que pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, sempre que es compleixin les mesures proposades en el document ambiental, signat per la Sra. María Teresa Oms Molla, Dra. en ciències químiques, de la consultora «GEMAX, Estudios ambientales, S.L.», amb data de gener de 2024, la normativa vigent i els següents condicionants:      

1. S'haurà d'incloure la instal·lació d'un sistema de producció d'energia renovable, per exemple mitjançant plaques fotovoltaiques o panells solars a la coberta de la nau que permetin reduir al màxim el consum energètic.

2. El projecte ha de preveure la instal·lació de sistemes que garanteixin i permetin l'estalvi d'aigua a les zones dels banys, com per exemple: aixeteries amb temporitzadors, sensors de presència, etc.

3. Ates que les mesures presentades pel promotor en referència al seguiment ambiental no es consideren suficients, abans de l'aprovació del projecte per part de l'òrgan substantiu o execució de les obres, i amb un termini inferior a sis mesos, el promotor haurà de remetre a l'òrgan substantiu i a la CMAIB una modificació del document ambiental on haurà d'incloure i pressupostar:

a)  Els controls, indicadors i llindars de compliment i mesures de correcció en cas d'incompliment de les fases d'obres (si escau), explotació i clausura. 

b)  Les mesures que permetin prevenir, reduir i compensar i, en mesura del possible, corregir qualsevol efecte negatiu rellevant en el medi ambient de l'execució del projecte.

c)  La forma de realitzar el seguiment que garanteixi el compliment de les indicacions i mesures protectores i correctores contingudes al document ambiental.

d)  Indicar quines serien les possibles desviacions que es poden detectar en quant al manteniment de les instal·lacions.   

Es recorda que:

1.  D'acord amb la Direcció General d'Emergències i Interior, és necessari incloure l'estudi hidrològic-hidràulic d'inundabilitat que demana l'article 90 del Pla Hidrològic de les Illes Balears, atès que la instal·lació es pot trobar influenciada per una zona potencialment inundable, en cas que no hi hagi estudi d'inundabilitat informat per la DG de Recursos Hídrics per a aquesta zona.

2.  Segons l'indicat a la «Guia tècnica per a la implantació i gestió de deixalleries» de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, es recorda que:

  • «Il·luminació artificial per a les hores de poca incidència solar, especialment per els accessos a la instal·lació i les zones de trànsit de vianants. Els punts de llum exterior dirigiran el feix de llum cap abaix amb la finalitat de minimitzar la contaminació lumínica».
  • «Pel que fa a l'enllumenat interior, es recomana utilitzar equips eficients i disposar d'un sistema de control que permeti ajustar l'encesa a l'ocupació real de la zona, així com un sistema de regulació que optimitzi l'aprofitament de la llum natural».

3.  D'acord amb l'informe del Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera, de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, es recorda també que: «La instal·lació estarà classificada com a Activitat Potencialment Contaminadora de l'Atmosfera del grup – (2) amb codi  09 10 09 52. Així doncs, el titular de la instal·lació no està obligat a sol·licitar autorització ni comunicar la seva activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA). En tot cas es recorda que ha de complir amb les prescripcions establertes a l'article 7 de la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera»

4.  En cas que la instal·lació hagi de disposar del corresponent pla d'autoprotecció d'acord amb la normativa que és d'aplicació, s'hauran d'incloure en el pla d'autoprotecció les mesures adients per a les possibles actuacions operatives en cas d'emergències i s'hauran de presentar a l'administració competent.

5. En cas d'una eventual fase de desmantellament de l'activitat, s'haurà de garantir la gestió dels residus generats.

6. Els informes de seguiment de les mesures preventives i correctores presentades al document ambiental hauran d'incloure els registres de la gestió dels residus perillosos generats derivats de la pròpia activitat, amb indicació estimada del volum i tipus de residu i documents de lliurament als gestors autoritzats.

Així mateix, es recomana que:

1. D'acord amb l'article 51 del PHIB 2022 i amb l'informe del Servei d'Estudis i Planificació de la DG de Recursos Hídrics, sempre que sigui viable es recomana l'estalvi d'aigua amb la disposició de sistemes de recollida de l'aigua de pluja neta (que podrà ser utilitzada per a neteja de la instal·lació i/o com a aigua de reg), deixant constància documental de les operacions i les incidències. Es deixarà constància dels corresponents registres del consum anual d'aigua i l'origen de l'aigua utilitzada. 

2. Sempre que sigui viable i d'acord amb l'informe del Servei de Territori i Paisatge del Consell Insular de Mallorca, seria convenient la instal·lació de barrera vegetal mixta als perímetres nord-oest i nord-est de la parcel·la, a base d'espècies arbustives i arbòries autòctones i de baix requeriment hídric. S'haurà d'indicar el tipus de plantes escollides i tenir registres del seguiment de la barrera vegetal, vetllant pel seu manteniment durant tota la seva vida útil, amb la corresponent substitució dels exemplars morts, regs de sequera o altres tractaments.

Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al comitè tècnic d'Avaluació d'Impacte Ambiental (AIA).

Tercer. L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del projecte en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 47.4 de la Llei 21/2013.

Quart. L'informe d'impacte ambiental no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.5 de la Llei 21/2013.

Cinquè. Aquesta  resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.

 

(Signat electrònicament: 10 de maig de 2024)

 La directora general de Coordinació i Harmonització Urbanística Maria Paz Andrade Barberá Per suplència de la presidència de la CMAIB (BOIB núm. 106 de 29 de juliol 2023)