Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DES CASTELL

Núm. 336657
Aprovació definitiva de la modificació de l'Ordenança fiscal 1.1 reguladora de la taxa per a expedició de documents administratius

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament des Castell, en sessió extraordinària, celebrada el dia 08 d'abril de 2024, va aprovar provisionalment la modificació de l'Ordenança Fiscal Reguladora de la taxa per a expedició de documents administratius.

Aquest acord va ser sotmès a informació pública durant un període de 30 dies hàbils mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm.48 de dia 11 d'Abril de 2024, en el tauler d'anuncis i en la seu electrònica de l'Ajuntament. Durant aquest període no s'han presentat reclamacions ni al·legacions, per la qual cosa, de conformitat amb l'establert a l'article 49 de la llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, i a l'article 17.3 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, s'entén aquell definitivament aprovat, restant el text tal i com segueix.

Aquesta aprovació definitiva, així com el text definitivament aprovat mitjançant el present, es publiquen en el BOIB a l'efecte del seu general coneixement, així com per a la seva entrada en vigor, en compliment del que assenyala l'article 103.2 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Contra el present acord, conforme a l'article 19 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, es podrà interposar, pels interessats, recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà al de la publicació d'aquest anunci en el BOIB.

 

ANNEX ORDENANÇA FISCAL NÚM. 1.1 REGULADORA DE LA TAXA PER A EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS.

Exposició de Motius.

El Municipi, en la seva condició d'Administració Pública de caràcter territorial té atribuïda la potestat reglamentària i d'autoorganització i en aquest context es planteja la necessitat del procedir a l'aprovació d'una modificació de l'Ordenança Fiscal Reguladora de la taxa per a expedició de documents administratius oferint una regulació d'aquest tribut més clara i ajustada en tot cas a la realitat dels diferents supòsits de fet relatius a la taxa i amb la finalitat d'oferir-ne un millor enteniment de la mateixa, tot en el context d'allò previst als articles 15 i 20 i següents del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, així com a la Llei 8/1989, de 13 d'abril, de taxes i preus públics. Així mateix, l'esmentada modificació pretén refondre en una única norma aquella part de l'ordenança vigent que no consta degudament codificada a l'actual instrument reglamentari municipal.

Article 1. Fonament i naturalesa.

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei d'Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per la present Ordenança fiscal.

Article 2. Fet imposable.

1. Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents i expedients que l'Administració o les autoritats municipals expedeixin.

2. A aquests efectes, es considerarà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici, tot i que no hi hagi hagut sol·licitud expressa de la persona interessada.

3. No estaran subjectes a aquesta taxa els documents necessaris per al compliment d'obligacions fiscals, consultes tributàries, devolució d'ingressos indeguts, recursos administratius contra resolucions municipals i aquells altres relatius a la prestació de serveis o realització d'activitats municipals que estiguin gravats per una altra taxa o preu públic.

Article 3. Subjecte Passiu.

Son subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques, i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei general tributària que sol·licitin, provoquin o en l'interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.

Article 4. Responsables.

Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l'article 42 de la Llei general tributària (LGT).

Seran responsables subsidiàries les persones o entitats assenyalades a l'article 43 de la LGT.

Article 5. Quota tributària.  

La quota tributària es determinarà per a una quantitat fixa segons la naturalesa dels documents a tramitar, d'acord amb les següents tarifes:

1. General

Tarifes

1.1. Certificats de documents o acords municipals.

6,61

1.2. Certificats simples de empadronament i convivència.

Sol·licitat a través d'internet

2,10

gratuït

1.3. Informes i certificats tècnics, excepte els de caràcter urbanístic.

36,06

1.4. Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia o impressió DIN A4    

0,09

1.5. Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia o impressió DIN A3

0,15

1.6. Certificats simples.                                                                            

2,10

1.7. Certificats casos concrets.                            

6,01

 

2. Urbanisme

Tarifes

1. Còpies plànols.

3,61

2. Informacions urbanístiques simples.

10,22

3. Informacions urbanístiques complexes.

28,85

4. Certificats simples.    

13,82

5. Certificats complexes.

31,85

6. Cèdules urbanístiques.                                                                         

10,82

Article 6. Meritació.

1. Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que inicii la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.

2. En el cas establert al paràgraf 2 de l'article 2 d'aquesta ordenança, la meritació es produeix quan tenguin lloc les circumstàncies que  donin lloc a l'actuació municipal d'ofici.

Article 7. Declaració i ingrés.

Aquesta taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació i tindrà la consideració d'ingrés directe. L'ingrés es farà en les Oficines municipals prèviament a la recollida del document que es demani i/o mitjançant el tràmit telemàtic que s'estableixi a l'efecte.

Article 8. Infraccions i sancions.

En tot allò que es refereix a la qualificació de les infraccions tributàries i les seves sancions s''estarà a al que es disposa a la Llei general tributària i a les disposicions que la complementin i desenvolupin.

 

Disposició final.

La present Ordenança entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació en el BOIB i serà d'aplicació fins que es modifiqui o derogui.

 

Es Castell, en la data de la signatura electrònica (27 de maig de 2024)

El batle José Luís Camps Pons