Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 335269
Acord del Consell Executiu relatiu a la creació i regulació de la Mesa de Contractació Permanent dels departaments del Consell Insular de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, reunit en sessió de 15 de maig de 2024, va adoptar, entre d'altres, l'Acord següent: 

PRIMER.- CREAR la Mesa de Contractació Permanent com a òrgan d'assistència als departaments del Consell de Mallorca, excepte per a la Direcció Insular de Mobilitat i Infraestructures del Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures i per al Departament de Benestar Social, per a tots els procediments de contractació en els que resulti preceptiva o potestativa la seva constitució. Amb les característiques següents:

a) La Mesa de Contractació Permanent exercirà les atribucions establertes a l'efecte en l'article 326 LCSP així com en l'article 22 del RD 817/2009, de 8 de maig.

b) La Mesa de Contractació Permanent estarà integrada pels membres següents:

-Presidència: Sra. Maria Isabel Alemany Bennasar, cap de servei de Serveis Generals del Departament de Presidència.

-Vocalies:

.Vocal Intervenció: Sra. Francisca Martorell Pujadas, interventora adjunta del Consell de Mallorca.

.Vocal Assessor/a Jurídic/a: Sra. Paula Baltasar Cózar, secretària general adjunta del Consell de Mallorca.

-Secretaria de la Mesa, que actuarà amb veu però sense vot: Sr. Jordi Amer Bonnín, cap de servei de Contractació del Departament de Presidència.

Assistirà a la Mesa de Contractació Permanent com a vocal un funcionari del servei o departament promotor del contracte.

En cas de vacant, absència, malaltia o impossibilitat material, així com en els casos en que s'hagi declarat la seva abstenció o recusació, els membres titulars seran suplits pels següents:

-Presidència: Sra. Inmaculada Borràs Salas, cap de servei de la Secretaria Tècnica del Departament d'Hisenda i Funció Pública.

-Vocal Intervenció: Sra. Francisca Horrach Arrom, interventora delegada Llar de la Infància, Sra. Yolanda M. Anguera de Francisco, interventora delegada La Misericòrdia o Sra. Elena Montejo Fuentes, interventora general del Consell de Mallorca. 

-Vocal Assessor/a Jurídic/a: Sr. Antoni Benlloch Ramada, secretari general del Consell de Mallorca.

-Secretaria de la Mesa, que actuarà amb veu però sense vot: Sr. Joan Viader Soler, cap del Servei Jurídic i de Gestió Econòmica del Departament d'Hisenda i Funció Pública, Sra. Maria Mir Buades, cap de servei del Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Esports, Sra. Apol·lònia Serra Barceló, cap del Servei Jurídic i Règim Intern de la Secretaria Tècnica - Unitat de Territori o Sra. Ana Maria Catalán Carrera, cap de servei de Cultura i Patrimoni.

Els vocals designats pel servei o departament promotor del contracte seran substituïts per personal funcionari designat per aquell.

c) En cap cas podran formar part de la Mesa de Contractació Permanent ni emetre informes de valoració de les ofertes els càrrecs públics representatius, els alts càrrecs, el personal d'elecció o designació política ni el personal eventual.

d) Podrà formar part de la Mesa de Contractació Permanent el personal funcionari interí únicament quan no existeixin funcionaris de carrera suficientment qualificats i així s'acrediti en l'expedient.

e) Quan la singularitat del contracte ho aconselli es podran incorporar a les reunions de la Mesa de Contractació Permanent aquelles persones que, pertanyin o no al Consell de Mallorca, resultin necessàries. Aquestes actuaran amb veu i sense vot.

f) Les actuacions de la Mesa de Contractació Permanent com a òrgan col·legiat es regiran per l'establert en l'article 326.2 LCSP i en els articles 21 i 22 del RD 817/2009, de 8 de maig. En el seu defecte, s'aplicarà allò disposat en el capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.

g) La constitució, convocatòria, celebració, adopció d'acords i emissió d'actes de la Mesa de Contractació Permanent es podrà realitzar tant de forma presencial com a distància, utilitzant per això mitjans electrònics com aplicacions de vídeo–conferència o àudio–conferència, generalitzant l'ús de mitjans electrònics per al seu funcionament, d'acord amb l'establert en l'article 17 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

h) La Mesa de Contractació Permanent es reunirà, prèvia convocatòria de la Secretaria de la Mesa, sempre que es consideri necessari en funció del número i la importància dels assumptes a tractar.

i) La Mesa de Contractació Permanent, com a òrgan d'assistència als departaments del Consell de Mallorca, serà competent per a la tramitació dels contractes iniciats des de l'endemà de la publicació d'aquest acord en la Plataforma de Contratación del Sector Público. Els contractes en fase de tramitació continuaran assistits per la Mesa de Contractació o òrgan d'assistència designat en l'aprovació de l'expedient. 

SEGON.- PUBLICAR aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la Plataforma de Contratación del Sector Público.

TERCER.- Aquest Acord entrarà en vigor el dia següent al de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.»

 

Palma, a la data de la signatura electrònica ( 27 de maig de 2024)

El conseller executiu de Presidència Antonio Francisco Fuster Zanoguera