Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA

Núm. 330707
Resolució de la Presidència de l’Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL) de delegació de competències i de suplència de l’organisme autònom esmentat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta, estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. L'article 38 de la Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2018 (BOIB núm. 160, de 29 de desembre), modificada en aquest punt per la disposició final cinquena de la Llei 14/2018, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2019 (BOIB núm. 163, de 29 de desembre), va crear l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL), amb la naturalesa jurídica d'organisme autònom dels que preveu l'article 2.1, lletra a, de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. Posteriorment, la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball a les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 7 d'agost), dugué a terme el desplegament normatiu i fixà el règim jurídic bàsic de l'Institut esmentat, de tal manera que el configura com a òrgan cientificotècnic en matèria de prevenció de riscs laborals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Finalment, mitjançant el Decret 31/2019, de 3 de maig, s'aproven els Estatuts de l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (BOIB núm. 61, de 4 de maig).

5. Aquesta norma determina que l'entrada en vigor es produeix el primer dia del mes següent de publicar-se en el BOIB, data en què, de conformitat amb les previsions que indica la disposició transitòria segona de la Llei 7/2018, té lloc la posada en funcionament efectiva de l'Institut i, per tant, la subrogació d'aquest en les competències i funcions normativament atribuïdes.

6. Tot això exigeix que s'aprovi un règim de suplències i de delegació de competències que contribueixi a l'eficàcia i l'eficiència en el funcionament ordinari dels òrgans que integren l'Institut.

Fonaments de Dret

1. Els articles 8, 9 i 13 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

2. Els articles 25, 27, 32 i 42.d) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. L'article 38.4 de la Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2018.

6. Els articles 8, 9, 11 i 12 de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball a les Illes Balears.

7. Els articles 8, 9, 11 i 12 dels Estatuts de l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL), aprovats mitjançant Decret 31/2019, de 3 de maig.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Delegar en la persona titular de la Direcció de l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL) les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la persona titular de la Presidència de l'Institut esmentat en les matèries següents:

a) En matèria de contractació, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació de contractes del sector públic i, en particular, la designació dels membres de les meses de contractació i la formalització dels contractes, tot això en els expedients l'import de licitació dels quals sigui igual o inferior a 500.000 euros, IVA inclòs.

b) En matèria de subvencions, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques, amb excepció de les següents:

 

1r. Les resolucions de convocatòria.

2n. Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions de quantia superior a 500.000 euros.

3r. Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, de revocació i de reintegrament de quantia superior a 500.000 euros, com també tots els actes de tràmit que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.

4t. Les resolucions en el cas de les subvencions a què es refereix l'article 7.1.c) del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

 

c) En matèria de personal, les facultats i les actuacions següents:

 

1r. Les relatives a la tramitació i la concessió de permisos i llicències previstes en el Decret 7/2020, de 31 de gener.

2n. Les relatives a la tramitació i a la resolució dels permisos, les llicències, els drets de reducció de jornada i de flexibilització horària i, en general, tots els drets derivats de les mesures de conciliació de la vida laboral i familiar vigents.

3r. Les relatives a la tramitació i a la resolució de les llicències per maternitat o paternitat en els supòsits d'embaràs i de part, d'adopció o d'acolliment.

4t. Les relatives a la tramitació i a la resolució dels permisos i drets a què tengui dret una funcionària per raó de violència de gènere.

5è. Les relatives a la formalització de les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal de l'IBASSAL.

6è. Les competències previstes en el Decret 35/2014, d'1 d'agost.

 

d) En matèria d'hisenda pública, la resolució dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4.c) del Decret 75/2004, sense limitació de quantia.

e) En matèria de gestió i d'execució pressupostària, l'exercici de les funcions següents:

 

1r. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius d'autorització i de disposició de despeses, de reconeixement d'obligacions i de proposta de pagaments relatius a la secció pressupostària i programa assignats a l'Institut, com també tots els documents justificatius corresponents, amb excepció dels expedients de despesa de quantia superior a 500.000 euros.

2n. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius relatius a propostes de modificacions de crèdits, sense limitació de quantia.

 

f) En matèria de relacions amb els tribunals, l'exercici de totes les actuacions que calguin i, en particular, la tramesa d'expedients administratius i els actes d'execució de sentències.

g) En els expedients relatius als projectes d'inversió, l'exercici de totes les competències que la normativa vigent atribueix a la persona titular de la secció pressupostària corresponent, llevat dels expedients de quantia superior a 500.000 euros.

h) En matèria d'intervenció administrativa relativa a l'atorgament d'autoritzacions, llicències, recepció de declaracions responsables i de comunicacions prèvies, i qualsevol altre mecanisme d'intervenció pública en l'activitat privada corresponent als diferents sectors d'activitat de l'IBASSAL, l'exercici de totes les funcions de tramitació i de resolució dels procediments administratius corresponents, amb excepció de la subscripció de convenis i d'acords de terminació convencional dels procediments.

2. Delegar en la persona titular de la Direcció General competent en matèria de Salut Laboral les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la persona titular de la Presidència de l'Institut esmentat en les matèries següents:

a) Recursos, resoldre els d'alçada presentats contra les actuacions de la Direcció de l'IBASSAL.

b) Sancionadora, les resolucions d'acabament dels procediments i el nomenament de les persones encarregades d'instruir aquests expedients, així com també dictar, quan escaigui, tots els actes de tràmit que hagi de dictar l'òrgan competent per continuar o resoldre els procediments.

3. En cas de vacant, d'absència o de malaltia de la persona que ocupi la Direcció de l'IBASSAL, de conformitat amb l'article 11 de la Llei 7/2018, l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquest òrgan correspon a la persona titular de l'òrgan directiu de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia d'acord amb el següent ordre:

  • Direcció General de Treball i Salut Laboral
  • Secretaria Autonòmica de Treball, Ocupació i Diàleg Social
  • Secretaria General

4. En cas de vacant, d'absència o de malaltia de la persona titular de la Direcció General competent en matèria de Salut Laboral, l'exercici de totes les funcions delegades per part de la Presidència de l'IBASSAL correspon a la persona que ocupi la Secretaria Autonòmica de Treball, Ocupació i Diàleg Social o, en cas de vacant, d'absència o de malaltia d'aquesta, la persona que ocupi la Secretaria General de la Conselleria competent en matèria de Treball.

5. Deixar sense efectes qualsevol altra resolució que s'oposi a aquesta o la contradigui i, expressament, la Resolució de la Presidència de l'IBASSAL de 21 de juliol de 2023, de delegació de competències i de suplència de l'organisme autònom esmentat.

6. Aquesta Resolució esdevé efectiva a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, a data de la signatura electrònica (24 de maig de 2024)

El president de l'IBASSAL Alejandro Sáenz de San Pedro García