Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 330246
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen els ajuts a la xarxa complementària a la xarxa d’escoles infantils públiques de primer cicle de les Illes Balears corresponents a l’any 2024
Antecedents i fonaments jurídics
1. L'article 12 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, segons la redacció establerta en la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, disposa que els centres que acullin de manera regular durant el calendari escolar infants d'entre zero i sis anys han de ser autoritzats per les administracions educatives com a centres d'educació infantil (BOE 106, de 4 de maig de 2022).
2. L'article 7.2 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears dictamina que l'objectiu de la regulació del primer cicle d'educació infantil és universalitzar aquest cicle, fer-lo gratuït progressivament i garantir una educació equitativa i de qualitat (BOIB núm. 38, de 17 de març de 2022).
3. Aquesta Llei estableix a l'article 7.8 que els centres públics i els privats de primer cicle d'educació infantil que compleixin les condicions legals, estiguin autoritzats prèviament per l'administració educativa i formin part de la xarxa pública o de la complementària d'educació infantil, podran rebre els ajuts econòmics que es convoquin. Els tipus d'ajuts que convoqui la conselleria han de tenir per finalitat pal·liar la manca de places, contribuir a reduir les desigualtats i afavorir els sectors més vulnerables socialment.
4. El Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil, aprovat pel Decret 23/2020, de 31 de juliol, preveu en l'article 3 que les administracions públiques han de promoure una oferta suficient de places de primer cicle d'educació infantil d'acord amb les necessitats de cada nucli de població. A tal fi, s'han de determinar les condicions en les quals poden establir-se convenis amb les corporacions locals i amb altres administracions.
5. El Text consolidat del Decret pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància, aprovat pel Decret 30/2020, de 28 de setembre (BOIB núm. 167, de 29 de setembre de 2020), modificat per Decret llei 8/2022, de 16 d'agost, de mesures urgents per garantir la gratuïtat de l'educació dels infants matriculats al tercer nivell d'educació infantil als centres de la xarxa pública d'escoles infantils i de la seva xarxa complementària a partir del mes de setembre de 2022, i per a la creació d'un fons extraordinari per compensar una part dels descomptes del transport interurbà a partir de l'1 de setembre de 2022 i fins al 31 de desembre de 2022 (BOIB núm. 109, de 18 d'agost de 2022), determina en el punt 1 de la disposició addicional segona: «La Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, sola o juntament amb consells insulars i/o ajuntaments, pot establir convenis amb entitats privades, prioritàriament amb entitats privades sense finalitat de lucre, i amb cooperatives de treball associat per a la consolidació de places, per a la gratuïtat del primer cicle d'educació infantil, per al sosteniment de centres educatius autoritzats de titularitat privada de primer cicle d'educació infantil i per al desenvolupament d'activitats, serveis i programes per a l'enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants de menys de tres anys, així com per a l'assessorament i les funcions pròpies dels serveis educatius d'atenció primerenca».
6. En el punt 3 d'aquesta mateixa disposició, afegeix que aquests centres constituiran una xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques per tal de garantir el dret a l'educació dels infants.
7. Poden participar en la convocatòria totes les entitats que s'hagin integrat a la xarxa mitjançant la subscripció del conveni previst en aquesta disposició addicional.
8. El punt 2.b) de la disposició addicional segona del Text consolidat aprovat pel Decret 30/2020 estableix que els ajuts a cada centre no podran ser superiors als que es deriven de l'article 8 d'aquest Decret. Aquests ajuts són compatibles amb d'altres que es puguin obtenir de l'Administració o d'una altra entitat pública o privada, segons el que disposa la normativa de subvencions.
9. A més, l'article 8 estableix que mitjançant una Resolució, el conseller d'Educació i Formació Professional ha d'aprovar dins el primer trimestre de cada any, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries, la quantia dels mòduls de finançament, sobre la base dels quals s'han de fer les convocatòries d'ajuts corresponents.
10. Aquests mòduls queden fixats en la Resolució del conseller d'Educació i Universitats, amb data de signatura electrònica d'11 de març de 2024, per la qual s'estableix la quantia dels mòduls per als ajuts a les escoles de la xarxa d'escoles infantils públiques de primer cicle de les Illes Balears i per als ajuts a la xarxa complementària de la xarxa d'escoles infantils públiques de primer cicle de les Illes Balears per a l'any 2024 (BOIB núm. 36, de 14 de març de 2024).
11. Aquests ajuts econòmics tenen per objecte contribuir a les despeses per al funcionament dels serveis d'atenció primerenca. Així mateix, s'han de distribuir d'acord amb la Resolució del conseller d'Educació i Universitats abans esmentada.
12. Aquesta convocatòria no aplica com ajudes de l'Estat. Aquesta inversió es realitza en l'educació pública organitzada dins el sistema nacional d'educació finançat i supervisat pel Estat, àmbit exempt de les ajudes d'estat (apartat 2.5, paràgraf 28 de la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajuda estatal).
13. D'acord amb el que disposen l'article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005), i l'article 4 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009); segons l'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril de 2024); a proposta de la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa; amb l'informe previ de la Direcció General de Pressuposts i Finançament; amb la fiscalització favorable de la Intervenció General, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019 de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 15, de 2 de febrer de 2009), i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril de 2003).
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'ajuts a la xarxa complementària a la xarxa d'escoles infantils públiques de primer cicle de les Illes Balears corresponents a l'any 2024 per al funcionament de serveis educatius d'atenció primerenca de les Illes Balears, d'acord amb les bases que figuren en l'annex 1.
2. Aprovar els annexos corresponents a la convocatòria.
3. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució i els annexos al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 23 de maig de 2024)
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
Primer Objecte
L'objecte d'aquesta Resolució és convocar ajuts a la xarxa complementària a la xarxa d'escoles infantils públiques de primer cicle de les Illes Balears corresponents a l'any 2024 per al funcionament de serveis educatius d'atenció primerenca de les Illes Balears d'acord amb les bases que figuren en l'annex.
Segon Beneficiaris
Els beneficiaris d'aquests ajuts són els titulars dels centres que, en data 1 de gener de 2024, conformen la xarxa complementària a la xarxa d'escoles infantils públiques de primer cicle de les Illes Balears (a partir d'ara, Xarxa complementària) que compleixin els requisits exigits en aquesta convocatòria.
Tercer Import i crèdit pressupostari
1. L'import econòmic d'aquesta convocatòria és de 256.000,00 euros, amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma per a l'any 2024, imputables a la partida 13601 421K04 47000 00.
2. Quan l'import de les sol·licituds d'ajuts per al funcionament de serveis educatius d'atenció primerenca sigui superior a les quantitats màximes que fixa aquesta Resolució, els criteris que s'han de seguir per concedir els ajuts són els establerts en el punt desè.
Quart Tipus d'ajuts
D'acord amb la Resolució del conseller d'Educació i Universitats, amb data de signatura electrònica d'11 de març, per la qual s'estableix la quantia dels mòduls per als ajuts a la xarxa complementària a la xarxa d'escoles infantils públiques de primer cicle de les Illes Balears per a l'any 2024, aquests ajuts s'han de distribuir de la manera següent:
Funcionament dels serveis educatius d'atenció primerenca:
a) Tenen per objecte contribuir a les despeses de detecció, diagnòstic i, sobretot, integració i suport educatiu dels infants amb necessitats educatives especials de les Illes Balears. La quantia és de fins a 1.500 euros de la despesa que es pot justificar (per a contractació de personal i/o per a despesa de material) per infant de necessitats educatives especials escolaritzat, i de fins a 10.000 euros per infant, per tal de cobrir despeses de contractació de personal dedicat específicament a atendre infants de necessitats educatives especials greument afectats, que tenguin necessitat de suport específic i disposin de l'informe preceptiu de l'equip d'atenció primerenca (EAP).
b) En el cas que en un infant hi conflueixin els dos supòsits anteriors, només se'n pot subvencionar un.
c) Es considera alumne amb necessitats educatives especials escolaritzat el qui, des de setembre de 2023 fins al 31 d'agost de 2024, hagi estat matriculat un mínim de sis mesos i en l'expedient del qual consti la data d'inici de la intervenció i l'informe d'avaluació psicopedagògica i social en el qual consti que presenta necessitats específiques de suport educatiu associades a necessitats educatives especials o document equivalent expedit per l'òrgan competent.
d) No són computables els infants amb necessitats educatives especials escolaritzats que són atesos directament per personal de la Conselleria d'Educació i Universitats durant un temps igual o superior al 60 % de la seva permanència al centre d'educació infantil.
e) En el cas d'infants de necessitats educatives especials greument afectats, per ser-ne beneficiari és requisit puntuar en l'àmbit de salut i seguretat del model d'informe de necessitats de suport específic per a infants greument afectats de l'annex 4 i tenir una puntuació mínima de:
- 20 punts, en el cas d'infants de 0-1 anys;
- 35 punts, en el cas d'infants d'1-2 anys;
- 50 punts, en el cas d'infants de 2-3 anys.
En el cas que els infants de necessitats educatives especials greument afectats hagin estat escolaritzats manco de sis mesos es prorratejaran els 10.000 euros entre els mesos d'escolarització.
Cinquè Requisits
Les entitats privades sol·licitants han de complir els requisits següents:
1. Generals:
a) S'han d'haver integrat a la xarxa complementària a la xarxa d'escoles infantils públiques de primer cicle de les Illes Balears abans de l'1 de gener de 2024 mitjançant la subscripció d'un conveni en vigor amb la Conselleria d'Educació i Universitats, tal com preveu el Text consolidat del Decret pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància, aprovat pel Decret 30/2020, de 28 de setembre.
b) Han d'haver participat al procés d'admissió i matrícula regulat per la Resolució de la directora general de Planificació i Gestió Educatives per la qual s'estableixen determinats aspectes, per al curs 2024-2025, respecte als processos d'admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics i als centres de la xarxa educativa complementària i/o concertats als nivells de primer cicle d'educació infantil a les Illes Balears (BOIB núm. 48, d'11 d'abril de 2024).
c) Han d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica abans que es formuli la proposta de resolució de concessió.
d) No han d'estar sotmeses a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005), i han de complir el que s'estableix en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost de 2016).
Sisè Sol·licituds
1.Cada entitat privada ha de presentar una única sol·licitud d'acord amb el model de l'annex 2.
2. Les persones interessades podran presentar les sol·licituds mitjançant els canals següents:
-Persones físiques no obligades:
De forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, al qual s'hi haurà d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible al mateix lloc, signada electrònicament.
De manera presencial a les oficines de registre de l'Administració autonòmica o en qualsevol dels altres llocs establerts a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En cas d'optar per la presentació telemàtica, no es tendran per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent del tràmit telemàtic.
-Subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques de conformitat amb allò que disposa l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015:
De forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, al qual s'hi haurà d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible al mateix lloc, signada electrònicament.
No es tendran per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic.
3. Els impresos oficials de la sol·licitud i dels diferents annexos, necessaris per poder sol·licitar i justificar la subvenció, es troben a disposició de les persones interessades a la seu de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, c. del Ter, 16, 2a, 07009 Palma), a la pàgina web de la Conselleria d'Educació i Universitats i a la Seu Electrònica d'aquesta Administració.
4. Per formalitzar la sol·licitud, s'han de presentar els documents següents:
a) Una sol·licitud segons el model que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució. L'ha de signar la persona que té la titularitat o la representació legal suficient de l'entitat i s'hi ha d'adjuntar l'ofici de tramesa corresponent en el cas de presentar-la de manera presencial.
b) Una còpia compulsada del document acreditatiu del nomenament del representant legal, en el cas que hagi canviat la titularitat o la representació de l'entitat des de la signatura del conveni de col·laboració subscrit amb el Govern de les Illes Balears per formar part de la Xarxa complementària.
c) Una còpia del DNI del representant legal, en el cas que aquest hagi canviat des de la signatura del conveni de col·laboració subscrit amb el Govern de les Illes Balears per formar part de la Xarxa complementària.
d) Una còpia del NIF de l'entitat sol·licitant, en el cas que sigui la primera vegada que l'entitat sol·licita una subvenció o en el cas que hagi modificat el seu número.
e) Una declaració responsable de la titularitat del compte bancari, en el cas que sigui la primera vegada que l'entitat sol·licita una subvenció o en el cas que hagi modificat el seu número de compte bancari.
f) Una declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat d'acord amb el model de l'annex 3. Aquesta declaració ha d'incloure:
- La declaració que totes les dades exposades són certes, que es compleixen els requisits de l'apartat quart d'aquesta convocatòria i que se'n coneixen i accepten les bases.
- La declaració de conèixer la legislació reguladora de la concessió d'ajuts públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les obligacions que assumeixen els beneficiaris, en especial l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.
- La declaració de no estar sotmès a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions ni estar sotmès al que s'estableix en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, per ser beneficiari de subvencions.
- La declaració de tenir coneixement que qualsevol alteració de les condicions que es tenen en compte per concedir l'ajut pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
- La declaració de tenir coneixement que el falsejament de la declaració responsable comporta l'obligació de reintegrar l'ajut obtingut.
g) La Conselleria d'Educació i Universitats ha d'obtenir d'ofici els certificats que acrediten que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la hisenda autonòmica, atès que la presentació de la sol·licitud suposa autoritzar l'òrgan instructor del procediment perquè, si escau, obtengui directament l'acreditació de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Hisenda Autonòmica. En el cas que l'entitat sol·licitant denegui aquesta autorització, s'ha d'aportar un certificat de la Tresoreria de la Seguretat Social, un de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i un de la hisenda autonòmica juntament amb la sol·licitud.
h) En sol·licitar ajuts s'ha d'aportar:
- Un llistat de despeses per a cada un dels infants sol·licitats, segons el model publicat al web de l'IEPI.
- En el cas dels alumnes greument afectats, l'Informe de necessitats de suport específic per a infants greument afectats original o una còpia electrònica autèntica.
5. L'Administració pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar la sol·licitud de manera correcta.
Setè Termini de presentació de les sol·licituds i d'esmena d'errades
1. El termini per presentar les sol·licituds és del 10 al 24 de juny de 2024.
2. D'acord amb l'article 13.1.b) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 i l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, si la sol·licitud o la documentació presentada té algun defecte o hi falta algun document, la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa ha de requerir l'entitat interessada perquè, en el termini màxim de cinc dies hàbils, presenti els documents preceptius que manquen, amb l'advertiment exprés que si no ho fa s'entén que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vuitè Instrucció i resolució del procediment
1. L'inici i la resolució del procediment per concedir les subvencions regulades en aquesta convocatòria corresponen al conseller d'Educació i Universitats.
2. La Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa és l'òrgan competent per instruir el procediment.
3. La instrucció del procediment, la resolució de les sol·licituds i la notificació corresponent s'han de tramitar d'acord amb els articles 8 i 10 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.
Novè Comissió Avaluadora i avaluació de les sol·licituds
1. Es crea una comissió avaluadora, formada pels membres següents:
a) Presidenta: la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, o la persona en qui delegui.
b) Secretari: una persona en representació de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància.
c) Vocals:
- La directora de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància, o la persona en qui delegui.
- Una persona en representació de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa.
- Una persona en representació del Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Educació i Universitats.
- Una persona en representació del Departament del Servei Jurídic de la Conselleria d'Educació i Universitats.
2. L'examen i la valoració de les sol·licituds correspon a la Comissió Avaluadora, la qual exerceix les funcions següents:
a) Avaluar i qualificar les sol·licituds d'acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta Resolució.
b) Emetre l'informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
3. La Comissió Avaluadora pot demanar l'assessorament d'una persona en representació de la xarxa complementària per elaborar l'informe.
Desè Criteris de concessió
1. La concessió dels ajuts s'ha de regir per criteris que garanteixin els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.
2. Quan l'import de les sol·licituds sigui superior a la quantitat màxima que es fixa en el punt tercer 1 d'aquest annex, la quantitat total es repartirà en parts directament proporcionals a la quantia subvencionable per a cada sol·licitant.
Onzè Concessió dels ajuts
1. La directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, basant-se en l'informe de la Comissió Avaluadora, ha d'emetre la proposta provisional de resolució de concessió i denegació dels ajuts, que ha d'incloure una llista dels beneficiaris a qui es proposa atorgar la subvenció, així com una relació de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.
2. La proposta provisional s'ha de publicar a la pàgina web de la Conselleria d'Educació i Universitats.
3. Els beneficiaris dels ajuts proposats tenen un termini de deu dies naturals des de l'endemà de la publicació al web per presentar les al·legacions que considerin oportunes. L'escrit motivat s'ha d'adreçar a la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa.
Dotzè Límit de les subvencions i concurrència amb altres ajuts
L'import de les subvencions regulades en aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb l'article 20 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Tretzè Resolució del procediment
1. El conseller d'Educació i Universitats, a proposta de la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, ha de resoldre el procediment derivat d'aquesta Resolució i ha de concedir o denegar els ajuts sol·licitats.
2. El termini màxim per resoldre els expedients és de sis mesos comptadors des de la data d'entrada de la sol·licitud al registre, d'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 15.3 i l'article 22.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 13.1.d) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.
3. La resolució del conseller d'Educació i Universitats posa fi a la via administrativa.
4. Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l'ajut i, en qualsevol cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la Resolució de concessió.
Catorzè Obligacions de les entitats beneficiàries i terminis d'execució
Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts les que estableixen l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, en especial, les següents:
a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució en els termes de la Resolució de convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de vuit dies naturals comptadors des de la publicació de la proposta no es fa constar el contrari.
b) Acreditar, davant l'òrgan que ha concedit la subvenció, el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió dels ajuts i, si escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.
c) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat. La no aplicació total o parcial de les quanties rebudes a les finalitats per a les quals la subvenció s'ha concedit constitueix una infracció molt greu, segons l'article 53.b) del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i s'aplicaran les sancions previstes en l'article 58 del Text refós esmentat.
d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control de les administracions autonòmica, estatal i comunitària; de la Sindicatura de Comptes, o dels altres òrgans de control extern que siguin procedents.
e) Facilitar tota la informació referent als centres i programes que l'Administració educativa requereixi en relació amb els ajuts concedits.
f) Fer constar de manera expressa el suport del Govern de les Illes Balears en la difusió del centre, així com la pertinença del centre a la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques de les Illes Balears, tal com s'estableix en el conveni d'integració a la xarxa subscrit.
Quinzè Justificació i pagament de la subvenció
1. L'activitat subvencionada s'ha de justificar mitjançant la presentació del model de document que figura en l'annex 5 d'aquesta convocatòria. Aquest document s'ha de presentar entre el 9 i el 20 de setembre de 2024.
2. En el cas de demanar ajuts per al funcionament de serveis educatius d'atenció primerenca, s'ha d'adjuntar el llistat de factures de la despesa justificable en què s'indiqui el concepte, la quantia i la data de pagament, segons el model publicat al web de l'IEPI. En el cas dels ajuts per a infants NEE greument afectats, s'ha d'aportar el llistat de la despesa feta per contractació de personal per al suport específic de l'infant i el justificant de pagament segons el model publicat al web de l'IEPI.
3. El pagament de les subvencions s'ha de tramitar una vegada resolta la convocatòria i justificada l'activitat subvencionada de conformitat amb el que estableix aquesta convocatòria.
4. Els pagaments s'efectuen mitjançant transferència bancària al compte que el beneficiari hagi indicat.
Setzè Revocació i reintegrament dels ajuts concedits
1. D'acord amb el que disposen els articles 43, 44 i 45 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
2. Per valorar i quantificar els possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció, s'han d'aplicar els criteris de gradació establerts en l'article 20 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.
3. Per al reintegrament, s'han d'aplicar els procediments prevists a aquest efecte en la legislació de finances, d'acord amb els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.
Dessetè Règim d'infraccions i sancions
L'incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert en el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Devuitè Inspecció
D'acord amb el que disposa aquesta Resolució, les subvencions que concedeix la Conselleria d'Educació i Universitats s'han de sotmetre a la inspecció, fiscalització i control corresponent, segons els articles 42 i 48 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. El beneficiari, d'acord amb l'article 11.d) del Text refós esmentat, s'ha de sotmetre a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents i aportar tota la informació que se li requereixi en l'exercici d'aquestes actuacions.
Denovè Protecció de dades
De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la normativa vigent en matèria de protecció de dades, us informam sobre el tractament que donarem a les dades personals que consigneu en les sol·licituds.
a) Finalitat del tractament i base jurídica: gestió de les sol·licituds d'acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, i els articles 6.1.b) i c) del Reglament general de protecció de dades.
b) Responsable del tractament: la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa.
c) Destinataris de les dades: la Conselleria d'Educació i Universitats, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Tribunal de Comptes i la Sindicatura de Comptes, als efectes de complir les obligacions financeres, tributàries i de la Seguretat Social.
d) Termini de conservació de les dades: les dades s'han de conservar durant el temps necessari per complir amb la finalitat per la qual es recullen i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de dades. És d'aplicació el que disposa la normativa d'arxius i documentació. Les dades econòmiques s'han de conservar d'acord amb el que preveu la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
e) Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).
Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
f) Delegació de Protecció de Dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es).