Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE FAMÍLIES I AFERS SOCIALS

Núm. 326212
Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats de lleure adaptat en períodes no lectius adreçades a infants i adolescents amb un grau II o III de dependència

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS: 729509

L'article 3 de la Llei 4/2009, relatiu als objectius de les polítiques de serveis socials, estableix que l'actuació dels poders públics en matèria de serveis socials persegueix, entre altres objectius, millorar la qualitat de vida i promoure la normalització, la participació i la integració social, política, econòmica, laboral, cultural i educativa i de salut de totes les persones; promoure l'autonomia personal, familiar i dels grups; prevenir i atendre les situacions de vulnerabilitat de les persones i dels grups en situació d'exclusió social; detectar, prevenir i atendre les necessitats derivades de la dependència amb l'objectiu de promoure l'autonomia de les persones; detectar i atendre les situacions de manca de recursos bàsics i les necessitats socials tant de les persones com dels grups.

L'article 90 de la Llei 4/2009 estableix que les administracions públiques de les Illes Balears i els ens locals competents en matèria de serveis socials poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats d'iniciativa social per coadjuvar en el compliment de les seves activitats de serveis socials. Les subvencions s'han de dirigir fonamentalment, entre altres objectes, a la promoció i el desenvolupament de programes i activitats de serveis socials.

L'objecte d'aquesta convocatòria és l'establiment de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats de lleure adaptat en períodes no lectius adreçades a infants i adolescents, amb una edat compresa entre 3 i 18 anys, que tenen reconegut un grau de dependència II o III derivat d'una diversitat funcional, dins l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, perquè puguin gaudir d'un lleure adaptat de qualitat en igualtat d'oportunitats a totes les illes, promovent la integració social en comunitat i la millora de la seva qualitat de vida i la promoció de l'autonomia personal.

El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l'establiment o la gestió de les quals corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen. Així, d'acord amb l'article 12 d'aquesta disposició, no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que el conseller competent n'hagi establert prèviament, en ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents.

L'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut (BOIB núm. 34, d'11 de març). En concret, l'article 2, sobre activitats susceptibles d'ajut, especifica en el punt 1.a) la promoció de l'establiment i el manteniment de programes d'integració o inclusió social, prevenció, informació, atenció, assistència, rehabilitació, formació, alternatives de lleure i residència, en matèria de serveis socials i de menors i família.

El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, determina la composició del Govern i estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Dins aquesta estructura, i sota la direcció del Govern, s'inclou la Conselleria de Famílies i Afers Socials, de la qual depèn la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, atribueix a la Conselleria de Famílies i Afers Socials, a través de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, l'atenció i el suport a persones amb dependència, a persones amb discapacitat, a persones de la tercera edat i a altres col·lectius en situació de risc o de necessitat social.

Les actuacions a les quals es destinen les subvencions de programes d'integració i lleure que promou aquesta convocatòria s'engloben clarament dins les finalitats que persegueix la Conselleria de Famílies i Afers Socials, a través de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, la qual, per tant, és l'òrgan competent per tramitar aquest expedient.

D'altra banda, d'acord amb el que disposa l'article 5.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, en relació amb l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, correspon a la consellera aprovar aquesta convocatòria.

Aquesta convocatòria està prevista dins l'objectiu III.4 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026, el qual està pendent d'aprovació per acord del Consell de Govern.

D'altra banda, la configuració dels serveis socials a Europa, com a serveis d'interès general, habilita la flexibilització de les normes del mercat interior, atès que no es consideren activitats econòmiques, d'acord amb l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. Els serveis d'assistència social, com a serveis d'interès general, han de respondre als principis d'universalitat, igualtat d'accés, equitat, continuïtat de les prestacions, transparència i qualitat. També els és aplicable el Protocol núm. 26 del Tractat de Lisboa, que declara que «les disposicions dels tractats no afecten de cap manera la competència dels estats membres per prestar, encarregar i organitzar serveis d'interès general que no tenguin caràcter econòmic» (article 2). Així, els estats són competents per organitzar els seus serveis socials.

Els ajuts susceptibles de ser atorgats en aquesta convocatòria no compleixen els requisits per ser considerats ajuts d'estat, d'acord amb la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajut estatal conforme al que disposa l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que l'activitat que se subvenciona no és una activitat econòmica.

Per tot això, d'acord amb l'article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions i els articles 5 i 9.2 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, d'acord amb l'informe previ del Departament Jurídic de la Conselleria de Famílies i Afers Socials, amb la fiscalització prèvia de la Intervenció de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats de lleure adaptat en períodes no lectius adreçades a infants i adolescents amb un grau II o III de dependència, d'acord amb els punts de la convocatòria que consten com a annex d'aquesta Resolució.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim d'1.600.000,00 € (un milió sis-cents mil euros), d'acord amb el desglossament i la imputació temporal següents:

Any

Import

Partida pressupostària

2024

680.000,00 €

17301.313D01.48000.00

2025

860.000,00 €

17301.313D01.48000.00

(o l'alternativa que correspongui)

2026

60.000,00 €

17301.313D01.48000.00

(o l'alternativa que correspongui)

3. Autoritzar i disposar una despesa d'1.600.000,00 € (un milió sis-cents mil euros), amb càrrec a les partides pressupostàries següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:

Any

Import

Partida pressupostària

2024

680.000,00 €

17301.313D01.48000.00

2025

860.000,00 €

17301.313D01.48000.00

(o l'alternativa que correspongui)

2026

60.000,00 €

17301.313D01.48000.00

(o l'alternativa que correspongui)

4. Designar el director general d'Atenció a la Dependència òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Famílies i Afers Socials en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, però en cap cas no es poden interposar simultàniament ambdós recursos.

 

Palma, a 22 de maig de 2024

La consellera de Famílies i Afers Socials Catalina Cirer Adrover

 

ANNEX Punts de la convocatòria

1. Objecte i finalitat

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és l'establiment de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats de lleure adaptat en períodes no lectius adreçades a infants i adolescents d'entre 3 i 18 anys amb un grau II o III de dependència derivada d'una diversitat funcional dins l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. La finalitat d'aquesta convocatòria és afavorir que els infants i els joves amb dependència derivada d'una diversitat funcional puguin gaudir d'un lleure adaptat de qualitat en igualtat d'oportunitats a totes les illes, així com promoure la integració social en comunitat, la millora de la seva qualitat de vida i la promoció de l'autonomia personal.

3. L'activitat subvencionada s'ha de dur a terme en el període no lectiu estival (juny, juliol, agost i setembre), el període vacacional de Setmana Santa i el període vacacional de Nadal, per afavorir el respir i la conciliació de les famílies de la persona dependent.

4. Aquesta convocatòria es regeix per l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut (BOIB núm. 34, d'11 de març).

2. Activitat subvencionable

1. Són subvencionables les despeses derivades de l'assistència d'infants i joves d'entre 3 i 18 anys amb dependència derivada d'una diversitat funcional en activitats de lleure adaptat, en el període no lectiu estival (juny, juliol, agost i setembre), el període vacacional de Setmana Santa i el període vacacional de Nadal, que duguin a terme entitats sense ànim de lucre a les instal·lacions de les escoles d'educació especial o altres instal·lacions degudament autoritzades per atendre persones en situació de dependència.

2. Únicament se subvencionarà la participació d'infants i joves amb un grau II o III de dependència reconegut per la Conselleria de Famílies i Afers Socials que durant el curs estiguin escolaritzats a les Illes Balears en unitats educatives específiques en centre ordinari (UEECO), en aules substitutòries de centre específic (ASCE) o bé mitjançant escolarització combinada amb suport d'educació especial per a infants amb discapacitat.

3. Atès que es tracta d'activitats que se subvencionaran anualment, es preveu la realització d'un procediment de selecció per a cada exercici pressupostari, que es resoldrà individualment. Cada resolució s'ha de pronunciar sobre les sol·licituds presentades en el període corresponent i atorgar les subvencions d'acord amb els criteris generals que han de regir la resolució, sense superar la quantia establerta en la convocatòria per a cada període i anualitat o en la modificació prevista en el punt 3.

3. Pressupost i àmbit temporal

1. L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és d'1.600.000,00 € (un milió sis-cents mil euros), d'acord amb la imputació temporal i el desglossament següent:

Any

Import

Partida pressupostària

2024

680.000,00 €

17301.313D01.48000.00

2025

860.000,00 €

17301.313D01.48000.00

(o l'alternativa que correspongui)

2026

60.000,00 €

17301.313D01.48000.00

(o l'alternativa que correspongui)

2. La dotació de la convocatòria es pot augmentar mitjançant una resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials, sense que això impliqui obrir un nou termini de presentació de sol·licituds.

3. Per determinar l'import màxim que s'atorgarà en cada període i anualitat s'han de tenir en compte la durada i el volum de sol·licituds previstes. No obstant això, en el casos en què, una vegada finalitzat qualsevol dels períodes, no s'hagi exhaurit l'import màxim previst inicialment per a cada un d'aquests períodes, la quantitat no aplicada s'ha de traslladar al període següent, mitjançant una resolució de l'òrgan competent per concedir les subvencions, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. Les activitats previstes en aquesta convocatòria es finançaran parcialment d'acord amb els percentatges establerts en el punt 6.4.

5. El període subvencionable s'estén de juny de 2024 a gener de 2026, d'acord amb els períodes no lectius estivals (juny, juliol, agost i setembre), els períodes vacacionals de Setmana Santa i els períodes vacacionals de Nadal.

4. Requisits de les entitats beneficiàries

1. Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:

a) Estar constituïda legalment com a entitat privada sense ànim de lucre iinscrita com a entitat prestadora de serveis socials en el Registre Unificatde Serveis Socials de les Illes Balears, regulat en el capítol II delDecret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals delRegistre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procedimentsper a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secciósuprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditarserveis socials d'àmbit suprainsular.

b) Estar inscrita en el Cens d'organitzacions del tercer sector social de les IllesBalears. Es pot exceptuar aquest requisit en el cas que únicament espresenti una entitat per illa.

c) Ser una entitat que pugui acreditar amb resolucions de concessió desubvencions, contractes, convenis o altres instruments administratius, oexcepcionalment, mitjançant una memòria explicativa del servei prestatamb documentació acreditativa de la realització de les actuacions(contractes privats, justificants de matriculació, relació de personesmatriculades en les activitats, etc.), una experiència de, com a mínim,dotze mesos en lleure adaptat o activitats d'escola d'estiu adreçadesexclusivament a persones en situació de dependència i/o discapacitat.

d) Disposar de l'acreditació del servei de promoció de l'autonomia personalper a infants de 6 a 11 anys.

e) Tenir com a objecte, en els estatuts, activitats en matèria de serveis socialso atenció als col·lectius de persones que indica el punt 1 d'aquestaconvocatòria.

f) Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

g) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de laSeguretat Social.

h) Haver justificat els ajuts o les subvencions que hagi rebut anteriorment del'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

i) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencionsque estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovatpel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 11 de laLlei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

j) No haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat dequalsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional comestranger, o, si escau, que el conjunt dels ajuts rebuts no superi l'importde l'activitat subvencionada.

2. S'exclouen d'aquesta convocatòria les entitats següents:

  • Entitats que desenvolupin el projecte presentat exclusivament amb personal voluntari.
  • Administracions públiques territorials i entitats del sector públic en les quals participin exclusivament administracions públiques territorials.
  • Entitats beneficiàries de subvencions en l'àmbit de la Llei 10/2022, de 23 de desembre, de lleure educatiu per a infants i joves de les Illes Balears, i la normativa de desplegament.
  • Entitats que presentin un projecte que no s'adreci exclusivament al perfil de persones participants que estableix el punt 2.2 d'aquesta convocatòria.
  • Entitats que hagin rebut finançament procedent del règim de concertació o de contractació pública per a la realització de les activitats subvencionables.

5. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. D'acord amb l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, les entitats han de complir, a més de les obligacions que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, les següents:

a) Acreditar davant la Conselleria de Famílies i Afers Socials que es compleixen de manera efectiva els requisits i les condicions per accedir els ajuts.

b) Comunicar a l'òrgan competent que s'accepta la proposta de resolució o que s'hi renuncia en els termes de la resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si, en el termini que determinen aquestes bases, no es fa constar el contrari.

c) Adoptar les mesures de difusió consistents a fer constar de forma destacada en les memòries anuals que es redactin, com també en els treballs, les activitats, les publicacions, els documents o els actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció, el finançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i, més concretament, la imatge corporativa de la Conselleria de Famílies i Afers Socials.

d) Trametre a la Conselleria de Famílies i Afers Socials una còpia de les publicacions relacionades amb la finalitat de la subvenció.

e) Acreditar, de la manera establerta reglamentàriament, abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, que s'està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica.

f) Comunicar a l'òrgan concedent qualsevol variació de la seva situació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia dels ajuts, en el termini de vint dies hàbils comptadors des que s'origini la variació.g) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajuts o finançament per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, en el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

h) Facilitar tota la informació que requereixi l'òrgan de control financer corresponent.

i) Col·laborar amb les actuacions de control i comprovació que puguin dur a terme els òrgans competents, i aportar-hi tota la informació i la documentació que requereixin en l'exercici d'aquestes actuacions.

j) Conservar els documents originals justificatius de l'aplicació de la subvenció rebuda, inclosos els documents electrònics, durant un període mínim de vuit anys, a disposició de la Conselleria de Famílies i Afers Socials, de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma i dels òrgans fiscalitzadors i de control que els puguin requerir.

k) Justificar les despeses efectuades amb càrrec als ajuts atorgats, en la forma escaient i dins el termini establert, amb caràcter general, en aquesta norma i, amb caràcter específic, en les resolucions de concessió corresponents.

l) Complir la resta d'obligacions que, amb caràcter específic, s'estableixin al llarg d'aquesta convocatòria.

2. L'entitat beneficiària ha de complir la normativa de serveis socials quant a la inscripció, l'autorització i l'acreditació de serveis socials, a més de la resta de normativa sectorial aplicable.

6. Despeses subvencionables

1. Les subvencions s'atorgaran a les entitats que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria i que duguin a terme l'objecte i la finalitat prevists en el punt 1 i, concretament, d'acord amb el que es descriu en aquest punt.

2. Les activitats de lleure adaptat han d'assolir els objectius següents:

  • Promocionar el benestar físic i l'autonomia de cada persona usuària mitjançant l'ajuda en el desenvolupament d'hàbits diaris durant el període vacacional.
  • Promoure les habilitats funcionals per a la vida diària.
  • Fomentar la inclusió mitjançant l'ús dels espais comunitaris.
  • Acompanyar, informar i assessorar les famílies, recollint i atenent les seves necessitats.
  • Promoure el tracte igualitari amb la preservació dels drets fonamentals de la persona dependent, com són la no-discriminació, la intimitat i la privacitat.
  • Oferir els suports necessaris, humans i tècnics, perquè les persones participants puguin dur a terme totes les activitats proposades, afavorint entorns segurs.
  • Dissenyar i confeccionar els materials necessaris per al treball amb les persones usuàries.
  • Dissenyar activitats que promoguin el gaudi del lleure atenent les característiques específiques de cada persona.

3. Les activitats per subvencionar han de complir els requisits següents:

  • Les activitats han de tenir una durada mínima de cinc hores diàries, preferiblement en horari de matí.
  • Les activitats s'han de dur a terme durant el període no lectiu estival (juny, juliol, agost i setembre), el període vacacional de Setmana Santa i el període vacacional de Nadal de cada exercici durant la vigència d'aquesta convocatòria, sense comptar dissabtes ni festius.

4. El càlcul del mòdul d'activitats de lleure adaptat en període no lectiu estival (juny, juliol, agost i setembre) correspon a 559,23 euros per quinzena i persona usuària, amb un preu diari de 53,26 € per persona usuària, d'acord amb l'informe tècnic elaborat per la Direcció General d'Atenció a la Dependència de conformitat amb l'article 22.6 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021. Aquest mòdul es calcula bàsicament d'acord amb les despeses següents:

a) Les despeses del personal contractat per l'entitat i destinat a l'atenció directa als beneficiaris del projecte han de respondre als perfils professionals següents, tenint en compte l'aplicació del XV Conveni col·lectiu de centres i serveis d'atenció a persones amb discapacitat, i d'acord amb les ràtios mínimes següents:

  • 7 professionals d'atenció directa amb les categories següents: 3 professionals dins la categoria tècnica superior, nivell 1, del grup III (s'inclouen en aquest apartat els llocs que requereixen la titulació del nivell 1, tècnic superior, segons el Reial decret 1027/2011, de 15 de juliol, pel qual s'estableix el Marc espanyol de qualificacions per a l'educació superior), i 4 professionals dins la categoria tècnica auxiliar del grup III, personal tècnic (s'inclouen en aquest apartat els llocs que no requereixen una titulació específica).
  • 1,5 professionals titulats de nivell 3 del grup II, dels quals 0,5 tenen un plus de direcció, que s'assigna a un dels titulats de nivell 3, i 1,5 disposen del plus de coordinació de la resta de professionals d'atenció directa.

b) Les despeses indirectes i de gestió, així com les despeses corrents necessàries per a la realització del projecte i per al manteniment del centre d'educació especial o del centre especial de treball on es dugui a terme el projecte: telefonia (fixa i mòbil), accés a Internet i manteniment de la pàgina web; material fungible; material de tallers; correspondència; difusió del projecte; protecció de dades; certificats de qualitat; auditories; prevenció de riscs laborals; lloguer; subministrament d'aigua, d'electricitat i de gas; comunitat de propietaris; imposts de béns immobles; taxa de residus sòlids urbans; assegurances; material de neteja i higiene; manteniment de sistemes d'alarma i seguretat; manteniment d'ascensor; detecció i extinció d'incendis; control de plagues; així com despeses derivades de la gestió fiscal, laboral, comptable i informàtica de l'entitat directament relacionades amb el projecte subvencionat.

5. En el càlcul del preu per mòdul no s'hi inclouen ni les despeses de transport ni les de menjador, que constitueixen una despesa independent que han d'abonar, si escau, les famílies interessades.

6. L'import màxim que es pot subvencionar per cada mòdul és del 100 % en el cas de persones amb un grau III de dependència i del 75 % en el cas de persones amb un grau II de dependència, sempre que l'import màxim previst en aquesta convocatòria sigui suficient per finançar la totalitat de projectes presentats.

7. Les entitats han de comunicar als tutors legals de les persones participants en l'activitat de lleure adaptat el descompte de l'import del mòdul previst en el punt anterior, tenint en compte el que disposen els punts 6.8 i 6.10. En la justificació final del projecte, l'entitat haurà de justificar el descompte aplicat a cada família.

8. No se subvencionaran projectes amb un preu per plaça quinzenal o un preu per plaça diari superiors als prevists en aquesta convocatòria, llevat que la durada horària de l'activitat sigui superior a cinc hores.

9. No se subvencionaran mòduls ocupats per infants i joves amb un grau II o III de dependència derivada d'una diversitat funcional no escolaritzats a les Illes Balears en unitats educatives específiques en centre ordinari (UEECO), en aules substitutòries de centre específic (ASCE) o bé mitjançant escolarització combinada amb suport d'educació especial.

10. Els períodes d'assistència es computen en unitats quinzenals o diàries, de manera que el cost posterior de la matrícula i la subvenció també ha d'anar en consonància amb aquests períodes. Les persones participants en les activitats poden matricular-s'hi per un període mínim d'una unitat quinzenal i un període màxim de sis unitats quinzenals pel que fa al període de vacances estivals. Pel que fa als períodes vacacionals de Setmana Santa o de Nadal, les persones participants s'hi han de matricular per tot el període i no per dies concrets.

7. Documentació que cal presentar

1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria han de presentar una sol·licitud, a través del Registre electrònic, d'acord amb el model que consta com a imprès 1, que ha de signar la persona representant legal de l'entitat en els terminis següents:

a) Per a l'exercici de 2024: de l'1 al 20 de maig de 2024, o dins els deu dies següents a la publicació de la convocatòria si la data de publicació és posterior, pel que fa a la sol·licitud dels períodes vacacionals d'estiu de 2024 i Nadal de 2024.

b) Per a l'exercici de 2025: de l'1 al 15 de febrer de 2025, pel que fa al període vacacional de Setmana Santa de 2025, l'estiu de 2025 i el Nadal de 2025.

2. De conformitat amb el que disposa l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, les sol·licituds s'han de presentar a través del tràmit establert a l'efecte a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En cas que es presenti la sol·licitud de manera presencial, l'Administració requerirà la persona interessada perquè la faci de manera electrònica, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015. En aquests casos, es considera com a data de presentació la de l'esmena, i no la de la sol·licitud presencial.

3. Es consideraran no presentades les sol·licituds rebudes per correu electrònic, per sistemes de notificació com ara Notifica o NOTIB o per qualsevol altra via no prevista en els apartats anteriors.

4. La sol·licitud ha d'incloure les declaracions responsables següents:

a) Que l'entitat interessada no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre la subvenció d'acord amb els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.

b) Que l'entitat compleix les obligacions establertes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i en aquesta convocatòria.

c) Que l'entitat no ha estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, i que compleix els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones.

d) Que el personal que du a terme el projecte i que participa en les activitats, inclòs el personal voluntari o en pràctiques, no està inscrit en el Registre central de delinqüents sexuals, d'acord amb l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, i l'article 8.4 de la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat.

e) Que l'entitat es troba al corrent en les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i de la Comunitat Autònoma i amb la Seguretat Social.

f) Que l'entitat no ha sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

g) Que l'entitat no ha rebut finançament procedent del règim de concertació o de contractació pública.

h) Que l'entitat es compromet a disposar del personal necessari segons el nombre de persones participants en les activitats de lleure adaptat d'acord amb les ràtios que disposa aquesta convocatòria.

i) Que l'entitat compleix la totalitat dels requisits que estableix la convocatòria.

5. A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

a) El projecte degudament emplenat, d'acord amb l'imprès 1, en el qual s'ha de fer constar expressament, entre altres qüestions: el cost total del programa subvencionat; el nombre total de places ofertes per cada període vacacional, així com la distribució per grau de dependència; el personal que es preveu contractar en les activitats per dur a terme, amb indicació de la titulació, i ubicació de les instal·lacions en les quals es faran les activitats subvencionades.

b) Una còpia autenticada dels estatuts vigents de l'entitat i, en el cas de fundacions, a més, l'acord constitutiu de l'entitat.

c) Una declaració responsable de l'entitat en relació amb l'experiència de com a mínim dotze mesos en lleure adaptat o activitats d'escola d'estiu adreçades exclusivament a persones en situació de dependència i/o discapacitat, amb la documentació acreditativa d'aquesta experiència (resolucions de concessió de subvencions, contractes, convenis o altres instruments administratius, o excepcionalment, una memòria explicativa del servei prestat).

d) Acreditació de la titularitat, o si escau, de la disponibilitat de l'espai en el qual es dura a terme l'activitat subvencionada (còpia simple de l'escriptura, còpia de contracte d'arrendament o cessió d'espais, etc).

e) Una declaració responsable, signada electrònicament, de la veracitat de les dades bancàries aportades, excepte que ja consti, tramitada vàlidament, en els arxius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en aquest cas, és suficient indicar-ne les dades). La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat beneficiària de la subvenció.

f) Certificats de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària que indiquin que l'entitat sol·licitant està al corrent en el pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Administració estatal, i certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En cas de no aportar aquests certificats, l'entitat ha d'autoritzar en la sol·licitud que l'òrgan instructor del procediment pugui requerir aquests certificats.

6. L'òrgan instructor comprovarà d'ofici els requisits a què fan referència les lletres a), b) i d) quant a l'acreditació del servei de promoció de l'autonomia personal per a infants de 6 a 11 anys d'acord amb el punt 4.1. d'aquesta convocatòria. El personal del Servei de Centres i Programes II de la Direcció General d'Atenció a la Dependència ha de comprovar que les sol·licituds i la documentació adjunta s'adeqüen al que estableix aquesta convocatòria.

7. Si la sol·licitud o la documentació aportada és defectuosa o incompleta, l'òrgan instructor del procediment requerirà l'entitat interessada perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb l'advertiment que, una vegada transcorregut aquest termini sense que s'hagi esmenat, s'entendrà que desisteix de la sol·licitud. Es dictarà una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21.1 de la Llei 39/2015.

8. L'òrgan instructor del procediment pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud. En concret, i pel que fa a les matrícules de les persones inscrites en les activitats de lleure, l'òrgan instructor pot sol·licitar en qualsevol moment aquesta documentació a l'efecte de comprovar el contingut del projecte a què fa referència el punt 7.5.a) d'aquesta convocatòria.

9. En relació amb la documentació que determinen els apartats anteriors, cal comunicar a la Direcció General d'Atenció a la Dependència qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es presenti la justificació final del projecte.

10. La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza expressament la Direcció General d'Atenció a la Dependència perquè pugui demanar a altres administracions qualsevol documentació, com també les dades i els informes que consideri necessaris per tramitar l'expedient.

8. Comissió Avaluadora

1. D'acord amb el que disposen l'article 19 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de l'Ordre de la consellera de d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, es constitueix la Comissió Avaluadora, que integren els membres següents:

a) President: el cap del Servei de Centres i Programes II.

  • Presidenta suplent: la cap del Departament de la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

b) Vocals:

  • El cap de Servei de Valoració d'Atenció Primerenca.
  • La cap del Servei Jurídic de la Conselleria de Famílies Afers Socials o la persona que delegui.
  • El cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria de Famílies i Afers Socials o la persona que delegui.
  • Dos tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, nomenats pel director general d'Atenció a la Dependència.

c) Secretari o secretària: un dels dos tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència nomenats pel director general d'Atenció a la Dependència.

2. Per a la constitució vàlida d'aquest òrgan, es requereix la presència del president i el secretari o secretària o, si escau, dels qui els substitueixin, i la detres dels vocals.

9. Instrucció del procediment, resolució i notificació

1. El director general d'Atenció a la Dependència de la Conselleria de Famílies i Afers Socials és l'òrgan competent per instruir el procediment. Per tant, ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment, d'acord amb el que estableix l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

2. Si el procediment de concessió es paralitza per causa imputable al sol·licitant de la subvenció —perquè no compleix algun tràmit preceptiu en el termini atorgat a l'efecte—, se'l pot declarar decaigut en el dret al tràmit corresponent, i l'òrgan instructor proposarà a la consellera de Famílies i Afers Socials la resolució del procediment. No obstant això, sempre que no afecti terceres persones, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà efectes legals, si es produeix el dia en què es notifiqui la resolució en què es dona per finalitzat el termini, o abans.

3. En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per l'entitat sol·licitant o de les condicions i la forma de realització de l'activitat, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de l'entitat sol·licitant, conformitat que s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i l'entitat sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en el termini de deu dies hàbils. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per l'entitat sol·licitant en l'escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

4. La Comissió Avaluadora és l'òrgan encarregat d'estudiar i examinar totes les sol·licituds presentades i d'emetre'n els informes previs que han de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar-ne la proposta de resolució. En aquests informes, la Comissió Avaluadora ha d'establir la llista de les possibles entitats beneficiàries amb el resultat de la valoració de les sol·licituds previst en el punt 10 d'aquesta convocatòria.

5. D'acord amb l'informe global de la Comissió Avaluadora, el director general d'Atenció a la Dependència, òrgan instructor del procediment, formularà la proposta de resolució provisional, que s'ha de notificar individualment a les entitats interessades.

6. En el cas que es desestimi la sol·licitud de l'entitat o en el cas que l'import de la subvenció proposada sigui inferior a la quantitat sol·licitada, es concedirà el tràmit d'audiència a la part interessada perquè pugui presentar-hi les al·legacions oportunes en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la notificació de la proposta de resolució.

7. Una vegada formulada i notificada o publicada la proposta de resolució definitiva, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor que accepten la proposta o bé que hi renuncien, en el termini de deu dies hàbils.

En tot cas, es considera que l'entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà que se l'hi hagi notificat.

8. L'òrgan competent per resoldre els procediments de concessió de les subvencions que determina aquesta convocatòria és la consellera de Famílies i Afers Socials.

9. Les resolucions dictades en aquest procediment, que posen fi a la via administrativa, s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

10.El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions, mitjançant la publicació, és de tres mesos comptadors des de l'endemà del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds.

11. Les sol·licituds no resoltes en el termini fixat en l'apartat anterior s'han de considerar desestimades.

12.Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

10. Criteris generals d'accés, valoració i determinació de l'import de la subvenció

1. La valoració de les sol·licituds presentades i admeses per a cada anualitat i per cada període de presentació de sol·licituds es farà mitjançant un procediment que no és el concurs, atès que no es necessari comparar ni establir un ordre de prelació entre les sol·licituds presentades, d'acord amb el que estableix l'article 6.8.a) de l'Ordre de la consellera d'Afers socials i Esports de 5 de març de 2021.

2. El repartiment de l'import màxim previst en la convocatòria entre totes les entitats que presentin una sol·licitud i resultin admeses perquè compleixen els requisits i aporten la documentació preceptiva que assenyala aquesta convocatòria es farà de la manera següent:

a) Es valoraran tots els projectes presentats per les entitats, d'acord amb el nombre total de places ofertes per cada entitat segons el grau de dependència de les places que consten en la sol·licitud, entenent que l'ocupació de la plaça serà pel màxim de de sis períodes quinzenals, pel que fa al període de vacances d'estiu, i per tots els dies hàbils dels períodes de vacances de Nadal i de Setmana Santa, i s'aplicarà el mòdul previst en els punts 6.4 i 6.5 d'aquesta convocatòria a l'efecte de calcular l'import per subvencionar per a cada entitat.

b) En el cas que l'import pressupostat per a l'exercici corresponent sigui suficient per atendre la despesa, es proposarà l'atorgament a cada entitat de l'import total del mòdul de totes les places ofertes d'acord amb el límit que consta en el punt 6.5 d'aquesta convocatòria.

c) En el cas que el crèdit disponible sigui insuficient per cobrir el mòdul de totes les places ofertes per les entitats sol·licitants, s'aplicaran, per ordre, els criteris següents:

  • En primer lloc es recalcularà el percentatge del mòdul proporcionalment al nombre total de places ofertes per les entitats, sense que en cap cas no es pugui subvencionar menys d'un 75 % del mòdul corresponent al grau III de dependència i un 50 % del grau II de dependència.
  • En segon lloc es reduirà proporcionalment el nombre de places ofertes per cada entitat (en primer lloc, les de grau II i, en segon lloc, les de grau III) fins que el crèdit pressupostari sigui suficient. En el cas que l'import resultant sigui inferior al mòdul d'una plaça amb l'import recalculat d'acord amb el punt anterior, es reduirà el 100% de l'import de la plaça, tenint en compte que es prioritzaran les places corresponents al període estival sobre les places corresponents als períodes vacacionals de nadal i setmana santa.

3. En el cas que el projecte disposi de finançament d'altres ens públics o privats, la quantia d'aquestes subvencions, de manera aïllada o conjunta, no pot ser superior al cost de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de dur a terme. A aquest efecte, es comprovarà l'import del cost total de l'activitat que consti en el projecte presentat.

4. En cap cas, l'import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantia sol·licitada.

11. Justificació i procediment de pagament dels ajuts a les entitats

1. El primer pagament de la subvenció per a cada període subvencionat es farà per bestreta del 75 % de l'import total concedit, una vegada notificada la resolució de concessió de la subvenció, en concepte de bestreta, i s'eximeix l'entitat beneficiària de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, segons l'article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 25.3 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. La resta de pagaments, per una quantia màxima del 25 % de l'import concedit es faran d'acord amb les justificacions parcials presentades per cada període vacacional segons el què estableix els punts 1.3 i 11.4 d'aquesta convocatòria. L'entitat subvencionada haurà de presentar la documentació justificativa esmentada en el punt 11.5 d'aquesta convocatòria, dins els períodes indicats en el punt 11.4, de manera que l'entitat haurà d'ajustar la previsió màxima de places indicada en el projecte aprovat a la realitat de places ocupades durant cada període vacacional. Es realitzaran un màxim cinc pagaments parcials segons el períodes vacacionals que constin en cada sol·licitud i d'acord amb la justificació presentada per cada període vacacional subvencionable.

3. La justificació de les subvencions prevista en aquesta convocatòria s'ha de fer mitjançant el sistema de mòduls regulat en els articles 76 a 79 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els articles 18.4 i 22 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021.

4. S'estableixen els següents períodes de justificació tenint en compte les sol·licituds presentades per les entitats, d'acord amb el que preveuen els punts 2.3 i 7.1 d'aquesta convocatòria:

a) 2024:

  • Entre l'1 i el 15 d'octubre de 2024 pel que fa al període vacacional de juny a setembre de 2024.
  • Entre el 15 i el 31 de gener de 2025 pel que fa al període vacacional de Nadal de 2024.

b) 2025:

  • Entre l'1 i el 15 de maig de 2025 pel que fa al període vacacional de Setmana Santa de 2025.Entre l'1 i el 15 d'octubre de 2025 pel que fa al període vacacional de juny a setembre de 2025.
  • Entre l'1 i el 15 d'octubre de 2025 pel que fa al període vacacional de juny a setembre de 2025.
  • Entre el 15 i el 31 de gener de 2026 pel que fa al període vacacional de Nadal de 2025.

5. La documentació justificativa que ha de presentar l'entitat interessada per cada període és la següent:

a) Un informe d'actuació justificatiu del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats duites a terme i dels resultats obtinguts. En aquesta memòria s'ha d'incloure una relació final de les persones que hagin assistit a les activitats subvencionades, amb nom complet i identificació, grau i unitats quinzenals o dies d'assistència. També s'ha d'incloure expressament en la memòria la relació de personal que s'hagi imputat al projecte subvencionat amb indicació del temps de jornada dedicat i la titulació.

b) Un informe econòmic justificatiu, que ha de contenir els punts següents:

  • 1r. Declaració de l'entitat beneficiària sobre el nombre usuaris, amb les unitats quinzenals o diàries d'assistència considerades com a mòdul, entenent com a unitat el que disposa el punt 6.9 de la convocatòria.
  • 2n. Quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades en l'informe d'actuació i els mòduls prevists en la convocatòria.
  • 3r. Detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència.

c) Relació de totes les matrícules i factures de totes les persones matriculades que han participat en l'activitat subvencionada, en què s'ha de fer constar l'import inicial, l'import del descompte aplicat derivat de la subvenció atorgada d'acord amb aquesta convocatòria, i la diferència que finalment ha abonat la família, així com els justificants de pagament d'aquest import.

Les entitats beneficiàries de la subvenció disposen d'un termini de quinze dies per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció que apreciï l'òrgan competent en la comprovació d'aquesta justificació, amb la comunicació prèvia per escrit a l'entitat beneficiària.

6. Una vegada comprovada la documentació presentada per l'entitat beneficiària, es proposarà el pagament de la subvenció d'acord amb els mòduls efectivament realitzats. En el cas que l'entitat beneficiària de la subvenció presenti una justificació superior al 75 % i inferior al 100 % dels mòduls atorgats, es proposarà el pagament proporcional del 25 % de la quantia concedida d'acord amb els mòduls efectivament realitzats. Si l'entitat justifica un nombre de mòduls inferior al 75 %, haurà de reintegrar les quanties rebudes indegudament, d'acord amb el procediment a què fa referència el punt 16 d'aquesta convocatòria.

12. Ampliació del termini de justificació de la subvenció

1. D'acord amb l'article 32 de la Llei 39/2015, i pel que fa al termini de justificació final de les accions, les entitats beneficiàries de la subvenció en poden demanar una ampliació, que no pot excedir la meitat del termini concedit inicialment.

2. D'acord amb l'article 15.2 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, es pot ampliar el termini de justificació de la subvenció, d'ofici o a instància de part, amb els límits i les condicions que estableix l'article 32 de la Llei 39/2015, per mitjà d'una resolució motivada de l'òrgan competent per resoldre el procediment, sempre que amb això no es perjudiquin drets de terceres persones i es respecti la normativa aplicable.

13. Subcontractació

Atesa la naturalesa de l'activitat subvencionada, l'entitat beneficiària no pot subcontractar l'execució de l'activitat.

14. Avaluació i control

1. Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat, sens perjudici de les responsabilitats que se'n puguin derivar.

15. Reintegrament dels ajuts concedits

1. Les causes i l'import del reintegrament total o parcial de la subvenció, com també el procediment per exigir-lo, es regeixen pel que estableix l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i per la normativa reglamentària de desplegament, tenint en compte els criteris de gradació a què es refereix l'article 28.3 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021.

2. En el cas que la causa del reintegrament derivi de la invalidesa de la resolució de concessió, aquesta resolució s'ha de revisar prèviament d'acord amb l'article 25 del Text refós de la Llei de subvencions i la resta de disposicions aplicables.

3. D'acord amb el que preveu l'article 40.4 del Text refós de la Llei de subvencions, amb referència al supòsit d'adquisició, construcció, rehabilitació i millora de béns inventariables, és causa de reintegrament l'incompliment de l'obligació de destinació dels ajuts atorgats a la finalitat per a la qual se sol·liciten, per a un període mínim de vint anys. Aquest incompliment es produeix en tot cas amb l'alienació o el gravamen del bé, i el bé queda afecte al pagament del reintegrament sigui qui sigui el posseïdor, llevat que sigui un tercer protegit per la fe pública registral o es justifiqui l'adquisició dels béns amb bona fe i títol just en un establiment mercantil o industrial en cas de béns mobles no inscriptibles.

16. Compatibilitat

D'acord amb l'article 3 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, les subvencions concedides mitjançant mòduls són incompatibles amb altres subvencions i ajuts públics, tret que es pugui acreditar que no cobreixen els costs de l'activitat, així com amb el finançament procedent del règim de concertació o de contractació pública.

17. Règim d'infraccions i sancions

Les infraccions i sancions que, si escau, es poden derivar de la concessió de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V del Text refós de la Llei de subvencions i d'acord amb el procediment que recull l'article 62 del mateix text legal.

18. Normativa aplicable

En tot el que no disposa aquesta convocatòria s'han d'aplicar l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 i el Text refós de la Llei de subvencions.

Documents adjunts