Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 325853
Departament de Gestió de RRHH. Secció de Gestió. Modificació millores en la conciliació familiar, personal i familiar del pla d’acció social

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma en sessió de dia 8 de maig va adoptar el següent acord núm. JGL_20240508_01_018:

“Antecedents

En la mesa de negociació conjunta de personal funcionari i laboral de dia de 11 de gener per la part sindical es va proposar incorporar un nou supòsit per poder acollir-se a l'horari de conciliació familiar, personal i laboral, establert en l'Acord de junta de Govern de 24 de setembre del 2014,  que és la d'afegir el supòsit d'infermetat greu d' alzeheimer, demència senil o qualsevol altra infermetat degenerativa de la ment.

En mesa de negociació conjunta de personal funcionari i laboral de dia 8 de febrer del 2024 es va dur nova proposta de redacció de l'article relacionat amb les millores en la conciliació familiar.

En mesa de negociació conjunta de 21 de març del 2024 es va proposar per part sindical de modificar el grau de dependència de III a II.

En mesa de negociació conjunta de data de 18 d'abril del 2024 es va arribar a un acord sindical per unanimitat per la qual s'elimina el supòsit de gran dependència passant a una dependència de grau II.

Per tot això, atès l'article 127 de la llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i l'acord de delegació de competències de la Junta de Govern de Palma en els titulars de les Àrees i Àrees delegades pres el dia 5 de juliol de 2023, la cap que subscriu proposa a la regidora de l'Àrea d'Hisenda, Funció Pública i Govern Interior que elevi a la Junta de Govern el següent:

ACORD

Primer.-Modificar l'acord de Junta de Govern de 24 de setembre del 2014 en relació a les millores en la conciliació familiar, personal i laboral, modificant el supòsit de la lletra c) per poder acollir-se a l'horari de conciliació familiar, personal i laboral que preveu el vigent acord regulador de les condicions laborals del personal funcionari d'aquest Ajuntament, en el sentit de:

Allà on diu:

Millores en la conciliació familiar, personal i laboral

c) Permís per cura d'un familiar de primer grau per consanguinitat o afinitat per raó de malaltia molt greu o per patir una discapacitat superior al 33% de tipus físic, psíquic o sensorial, o una gran dependència (dependència en grau III).

Ha de dir:

Millores en la conciliació familiar, personal i laboral

c) Permís per cura d'un familiar de primer grau per consanguinitat o afinitat per raó de malaltia molt greu, per patir una discapacitat superior al 33% de tipus físic, psíquic o sensorial, o un grau de dependència II.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb el que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició.

El recurs potestatiu de reposició s'ha de presentar al registre general d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i es considerarà desestimat quan no s'hagi resolt ni notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb el que estableix l'article esmentat anteriorment, i els 45 i següents de la llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (16 de maig de 2024)

La cap de Departament de Personal Esperanza Vega Terrón