Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT LLUIS

Núm. 320998
Bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per cobrir com personal funcionari de carrera 1 plaça vacant de la categoria d'oficial de policia de l'Ajuntament de Sant Lluís per promoció externa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 17 d'abril de 2024, va adoptar, entre d'altres, els següents acords:

Primer.- Aprovar les bases que han de regir la convocatòria del procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera 1 plaça vacant de la categoria d'oficial policia local de l'Ajuntament de Sant Lluís per promoció externa

Segon.- Convocar el procés selectiu per proveir una plaça de personal funcionari de carrera de la categoria d'oficial policia local de l'Ajuntament de Sant Lluís per promoció externa.

Tercer.- Donar publicitat a la convocatòria i a les bases mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, taulell d'edictes municipal i pàgina web de l'Ajuntament

Quart.- Publicar en el Butlletí oficial de l'Estat l'anunci de la convocatòria. El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat ."

Interposició de Recursos

Contra el present Acord, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu davant la Batlessa, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació del present anunci, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

A continuació es transcriuen les bases aprovades:

BASES ESPECÍFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÈS SELECTIU PAR COBRIR COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA 1 PLAÇA VACANT DE LA CATEGORIA D'OFICIAL DE POLICIA DE L'AJUNTAMENT DE SANT LLUÍS PER PROMOCIÓ EXTERNA

PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa.

La present convocatòria té por objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, 1 plaça d'Oficial de la policia local, vacant i dotades pressupostàriament, corresponents a l'Oferta pública d'ocupació de l'any 2023, por el sistema de promoció externa mitjançant concurs oposició. Aquesta plaça, correspon en l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe Oficial de policia local, Subgrup de classificació C1, de l'Ajuntament de Sant Lluís.

S'aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases; la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les illes Balears; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les illes Balears; Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per a ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat autònoma de les illes Balears, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les illes Balears. En el Butlletí Oficial de l'Estat s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de portar la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que els convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i número del Butlletí Oficial de les illes Balears en què s'han publicat les bases.

SEGONA. Requisits dels aspirants.

A més dels que preveu la legislació bàsica per accedir a la funció pública, els aspirants han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds en el procés selectiu els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent, segons el qual estableix la legislació bàsica Estatal o estar en condicions d'obtenir-ho en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, haurà d'aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c) Tenir la condició de funcionari de carrera en algun dels cossos de Policia Local de les Illes Balears i l'antiguitat que s'especifica a continuació en la categoria d'origen:

 

- Promoció externa en el mateix cos de policia local: dos anys si es tracta d'una categoria immediatament superior o quatre anys si es tracta de dues categories superiors.

- Promoció externa en la categoria immediatament superior d'un cos de policia local diferent d'aquell al qual pertany el funcionari o la funcionària de carrera: quatre anys.

- Promoció externa dels policies dels ajuntaments que no tenen cos de policia local a la categoria d'oficial dels ajuntaments que tenen cos de policia local: quatre anys.

 

d) Que quedin mes de 5 anys, perquè pugui sol·licitar segona activitat per motiu d'edat.

e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.

f) Presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per a desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeixi.

g) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

h) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

i) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

j) Comprometre's a portar armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

k) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2.

l) Haver abonat la taxa per drets d'examen.

TERCERA. Presentació de sol·licituds.

1. Les sol·licituds per a formar part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex IV). Els aspirants hauran de realitzar la presentació de la instància per mitjans electrònics. Les sol·licituds de participació i la documentació que correspongui s'haurà de dirigir a l'Alcaldia i es presentarà en el Registre de l'Ajuntament de Sant Lluís o en qualsevol de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015. El model normalitzat de sol·licituds es troba a la disposició de les persones interessades en el Registre General d'aquest Ajuntament i en la pàgina web www.ajsantlluis.org a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

La sol·licitud de participació en el present procés selectiu implica una declaració responsable que les dades aportades són unes certes i la realització d'una autobaremació dels mèrits al·legats per a la fase de concurs. Juntament amb la sol·licitud de participació, s'haurà de presentar la documentació referida als requisits i als mèrits. S'haurà de presentar còpia escanejada llegible de la documentació a aportar en format PDF o JPG. Els arxius que s'adjuntin a la sol·licitud de participació hauran de nomenar-se de manera clara segons el seu contingut i presentar-se segons s'indiqui en el procés de sol·licitud.

2. El termini general de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es publicaran únicament en la pàgina web de l'Ajuntament http://www.ajsantlluis.org

3. La presentació de la documentació acreditativa del compliment dels requisits de la convocatòria per via telemàtica, adjuntant els arxius que contenguin la documentació escanejada, haurà de ser la següent:

a) Una còpia del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Còpia dels permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

c) Una còpia compulsada de la titulació exigida.

d) Certificat que acrediti que no es tenen antecedents penals per delictes dolosos.

e) Còpia de la titulació del nivell de català B2.

f) Declaració jurada mitjançant la qual es compromet a portar armes i, si escau, a utilitzar-les.

g) Certificat mèdic oficial que acrediti:

 

- Que no se sofreix cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions d'Oficial de Policia Local.

- L'aptitud per a desenvolupar les funcions pròpies de la categoria d'Oficial de Policia Local. No serà necessari aportar els documents dels apartats a), b), c) i d) si la persona interessada, a la seva sol·licitud de participació autoritza l'Ajuntament de Sant Lluís a comprovar els requisits mitjançant consulta telemàtica a altres administracions, segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions pública.

4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dona el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per a prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El correu electrònic i el telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants.

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 20 dies hàbils, es publicarà en la pàgina web http://www.ajsantlluis.org una resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones d'admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió. En la resolució en què es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives, haurà de constar la data, l'hora i el lloc en què es durà a terme els exercicis de la fase d'oposició amb indicació de si s'han de dur a terme en una o més sessions, i amb l'interval mínim entre exercici i exercici. En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar l'esmena dins del termini establert i en la forma oportuna, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per a esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, l'òrgan municipal competent dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en la pàgina web http://www.ajsantlluis.org.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per a participar en el procés selectiu. Si en qualsevol moment del procés es desprèn que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació

CINQUÈ. El tribunal qualificador.

1. L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.

2. La composició dels Tribunals ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés en les places convocades.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part les persones representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. Les persones representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i que comptin amb més del 10% de representants en l'àmbit del municipi de la convocatòria, amb un màxim d'un representant per cada sindicat amb el límit de quatre membres per cada procediment selectiu.

4. La pertinença als òrgans de selecció és sempre en títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

5. El tribunal qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President o Presidenta i Suplent

b) Vocals:

  • Un vocal proposat per la Direcció General Emergències i interior, competent en matèria de coordinació de policies locals, nom de la persona titular i suplent.
  • Un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i suplent.
  • Vocal designat per l'Ajuntament i Suplent

c) Secretària, amb veu i vot i Suplent.

El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

6. El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

7. Els membres del Tribunal i les persones assessores s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar. L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les illes Balears.

8. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.

SISENA. Fases del sistema de selecció.

1. El sistema de selecció és el de concurs oposició.

2. El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre, les quals es descriuen a continuació.

3. La fase d'oposició del concurs oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per a determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per a poder passar a la fase de concurs.

4. La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori. Els mèrits que s'han de valorar són els de l'annex 4 del Decret 40/2019.

5. La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40% del total de la puntuació assolible en el procés selectiu

SÈPTIMA.- Proves de la fase d'oposició.

Totes les proves de l'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari superar la prova anterior per a poder passar a la següent.

La fase d'oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix un 60% del procés selectiu.

En cas de ser necessari establir un ordre d'actuació dels aspirants, aquest serà determinat pel Tribunal.

Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podran posar en coneixement del Tribunal aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual se certifica aquesta circumstància.

La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i el Tribunal ha de determinar sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o realitzar-la en un lloc alternatiu

En cap cas les proves de reconeixement mèdic han d'estimar com a circumstància negativa a l'efecte del procés selectiu qualsevol derivada de la situació d'embaràs o lactància.

Les proves són les següents:

  • Prova de coneixements tipus test.
  • Prova de desenvolupament
  • Cas pràctic.
  • Prova d'aptitud psicotècnica i de personalitat.

Primer exercici: La fase d'oposició consistirà en la superació de les proves següents i per aquest ordre:

Primera. Prova de coneixements tipus test. 1. Consta de dos exercicis que es poden fer en una sessió:

Exercici 1. Consisteix a respondre per escrit 50 preguntes d'un qüestionari amb quatre respostes alternatives, només una de les quals és correcta.

El qüestionari el proposa el Tribunal Qualificador i es designa per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, que està relacionades amb el temari que figuren en l'annex II.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. Les preguntes no resoltes no s'han de valorar.

Les preguntes amb resposta errònia o que presenten més d'una resposta s'han de penalitzar amb un quart del valor assignat en la resposta correcta. Per a l'exercici s'aplica la fórmula següent:

{A-(E/4)} x 20

Q = —————————

P

Q: resultat de la prova.

A: nombre de respostes encertades.

E: nombre de respostes errònies.

P: nombre de preguntes de l'exercici.

2º exercici:

Exercici 2. Prova tipus test de coneixements geogràfics, històrics, sociològics i demogràfics del terme municipal i de les ordenances municipals de l'Ajuntament de Sant Lluís. La prova consisteix a respondre per escrit 50 preguntes d'un qüestionari amb quatre respostes alternatives, de les que només una és correcta, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, relacionades amb el contingut del temari proposat per l'Ajuntament.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 10 per a superar-la. El nombre mínim de preguntes del qüestionari tipus test és de 50 per a totes les categories, amb un màxim de 100 preguntes. Les preguntes no resoltes no s'han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia o que presentin més d'una resposta s'han de penalitzar amb un quart del valor assignat a la resposta correcta .

Per qualificar l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:

{A-(E/4)} x 20

Q = —————————

P

Q: resultat de la prova.

A: nombre de respostes encertades.

E: nombre de respostes errònies.

P: nombre de preguntes de l'exercici.

2. La valoració d'aquesta prova ha de ser el resultat de la suma de les dues fases. La puntuació de cada fase suposarà el 50% de la puntuació total de la prova. No es tenen que sumes les dues fases si en un de les dues s'obté una puntuació inferior a 10. Per a aprovar aquest exercici s'ha d'obtenir 20 punts com a mínim.

Segon exercici: prova de desenvolupament

Consisteix en el desenvolupament per escrit de dos temes diferents, corresponents al temari general que figura en l'annex I.

Abans de l'inici de la prova, el Tribunal farà un sorteig del qual sortiran tres temes; d'aquests tres temes, les persones aspirants triaran dues per a desenvolupar durant la prova.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per a superar-la.

Temps: 120 minuts.

Tercer exercici: Casos pràctics

Consisteix a resoldre dos casos pràctics relacionats amb el temari de l'annex I i amb les funcions policials. Aquests s'han de determinar mitjançant un sorteig públic entre un mínim de 5 alternatives diferents.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per a superar-la.

Temps: 120 minuts.

Quart exercici: prova d'aptitud psicològica i de personalitat

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per a acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de cada categoria, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat.

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per a acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de cada categoria, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat:

a) La primera consisteix a respondre un o diversos test d'aptitud intel·lectual. Es podrà fer, si escau, en una entrevista personal per a completar l'estudi. El resultat serà d'apte o no apte. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una valoració d'apte.

b) La segona consisteix a respondre la prova o les proves per a avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria i que poden consistir en un o diversos test i, si escau, en una entrevista personal per a completar l'estudi. La seva valoració és apte o no apte. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d'apte. El conjunt de competències que tindran major valoració són:

- Estabilitat emocional

- Resistència a l'adversitat

- Comunicació

- Treball en equip

- Iniciativa

- Presa de decisions

- Orientació al client

- Identificació amb l'empresa

- Lideratge

- Planificació i organització

En tot cas, les proves i els instruments utilitzats per a l'avaluació han de comptar amb els requisits tècnics de fiabilitat i validesa propis de psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat han de disposar d'escales de desitjabilitat social i/o sinceritat que l'avaluador haurà de considerar.

OCTAVA. Qualificació dels exercicis.

1. Les qualificacions dels exercicis s'hauran de fer públiques el dia que s'acordin i s'hauran de publicar en la pàgina web http://www.ajsantlluis.org. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s'ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.

2. Relació provisional de persones aprovades i revisió d'exàmens. Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal ha de fer pública en la pàgina web http://www.ajsantlluis.org la llista provisional de persones que ho hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de les llistes provisional, per a fer reclamacions. Acabat aquest termini, el Tribunal disposarà de 15 dies hàbils per a resoldre les reclamacions.

3. Llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició. Resoltes les reclamacions, el Tribunal publicarà en la pàgina web http://www.ajsantlluis.org les llistes definitives de persones aprovades en la fase d'oposició.

NOVENA. Fase de concurs.

a) La fase de concurs constituirà un 40% de la puntuació total del procés selectiu.

b) El barem de mèrits de la fase de concurs del concurs oposició és el que figura a l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les illes Balears.

c) Els mèrits s'acreditaran i es valoraran sempre amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La documentació acreditativa dels mèrits es presentarà juntament amb la sol·licitud de manera telemàtica, adjuntant els arxius que contenguin la documentació escanejada. En cap cas es valoraran mèrits que no hagin estat presentats amb la sol·licitud.

d) Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats d'acord amb l'establert en l'apartat anterior, es faran públiques a la pàgina web de l'Ajuntament www.ajsantlluis.org les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs.

e) Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per a fer reclamacions, a comptar des de la publicació de les llistes provisionals.

f) Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils. g) Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:

     60              40

Pt = ——— o + ——— c

     O               C

Pt: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d'oposició

o: punts obtinguts en la fase d'oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació màxima de la fase de concurs

DÈCIMA. Relació d'aprovats.

a) Llistes de persones aspirants seleccionades del concurs oposició

Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats es faran públiques a la pàgina web de l'Ajuntament http://www.ajsantlluis.org les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional d'aspirants seleccionats del concurs oposició. Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per a fer reclamacions, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals.

Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini màxim de 15 dies hàbils.

b) Resolució d'empats

En el cas que dos o més persones aspirants obtinguessin la mateixa qualificació total, es desfarà l'empat aplicant successivament, els criteris següents:

  • La puntuació més alta en la fase d'oposició
  • Es donarà preferència a les candidates dones sobre els candidats homes
  • Major antiguitat com a funcionari de carrera.
  • Major edat

c) Relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web http://www.ajsantlluis.org.

L'aprovació de la relació de persones aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les illes Balears i en la pàgina web http://www.ajsantlluis.org. En cap cas pot ser superior el nombre d'aspirants al de places convocades.

d) Presentació de documentació i nomenament funcionaris/as en pràctiques

Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies hàbils, des de la data de publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenat en pràctiques, per a presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria.

L'incompliment d'aquest termini suposa la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i queden sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

També causa aquests efectes el fet que, de la documentació presentada, es dedueixi que les persones aspirants no compleixen els requisits que exigeix la convocatòria.

Les persones aspirants que superin el concurs oposició i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenades funcionaris en pràctiques per l'autoritat municipal competent a l'inici d'aquest període.

El nomenament tindrà efectes des de la data de començament del curs de capacitació o en els supòsits en què la normativa d'aplicació excepcioni la realització d'aquest curs, des de la data de començament de les pràctiques en el municipi.

En cap cas es pot nomenar personal funcionari en pràctiques a un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

Aquesta situació s'ha de mantenir fins que siguin nomenats personal funcionari de carrera, si escau, o qualificats com no aptes.

ONZENA. Personal funcionari / a en pràctiques.

La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques. Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria d'oficial com de la fase de pràctiques en el municipi, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria. Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada per l'autoritat municipal competent a l'inici d'aquest període a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Si algun aspirant és qualificat com no apte en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsat, en la mateixa resolució es pot requerir a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves del concurs oposició per a ser nomenats personal funcionari en pràctiques. La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al començament del curs de capacitació immediatament posterior.

La resolució esmentada, que esgota la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

DOTZENA. Contingut i retribucions de les pràctiques

a) Curs de capacitació Les persones aspirants nomenades funcionaris / as en pràctiques hauran de realitzar i superar el curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a què fa referència l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les illes Balears, excepte en els supòsits en què la normativa d'aplicació excepcioni la realització d'aquest curs.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria d'oficial o superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i ho tinguin degudament actualitzat, quedaran exemptes de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

L'incompliment de les normes de règim intern establertes en la resolució corresponent de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a la qual fa referència l'article 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals de les Illes Balears i modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, pot donar lloc a la no superació del curs de capacitació en les condicions establertes.

Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del curs de capacitació comportarà la disminució proporcional dels drets econòmics sense perjudici de la incidència sobre l'avaluació d'aquest.

Les persones aspirants que no superin el curs de capacitació perdran tots els drets al seu nomenament com a funcionari / a de carrera, declarant-se així mitjançant resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.

b) Pràctiques en el municipi

Aquest període de pràctiques per a la categoria d'Oficial es pot compaginar amb la realització del curs de capacitació.

La fase de pràctiques en el municipi amb el contingut que determini l'Ajuntament, tindrà una durada de sis mesos. La metodologia d'execució i la supervisió s'ajustarà al que s'estableix en la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020 per la qual es determina la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques en el municipi per a les diferents categories de policia local (BOIB, núm.188, de 31 d'octubre de 2020).

L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que s'estableix en els articles del 180 al 182 del Decret 40/2019 i la Resolució de la Consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020.

Queden exemptes de la realització d'aquesta fase de pràctiques les persones aspirants que hagin ocupat en comissió de serveis o com a personal funcionari interí un lloc, en el mateix Ajuntament que convoca el procés selectiu d'accés, en una categoria igual o superior a la que es refereix la convocatòria del procés, sempre que hagi obtingut una avaluació favorable d'aquest període segons el qual estableix l'apartat 12 de l'article 192 del Decret 40/2019 i que la durada de l'avaluació sigui igual o superior a la prevista per a la fase de pràctiques en les bases de la convocatòria.

L'exempció no serà aplicable si en els dotze mesos immediatament anteriors a l'inici de la fase de pràctiques del procés selectiu la persona aspirant deixa de prestar serveis en una categoria igual o superior a la que es refereix la convocatòria del procés.

c) Retribució de les pràctiques

Durant el període de pràctiques es reben les retribucions previstes en l'article 34 bis de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de policies locals de les illes Balears

TRETZENA. Finalització del procés selectiu.

El tribunal qualificador elevarà a l'òrgan municipal competent la llista definitiva de les persones aspirants declarats aptes o no aptes, els qui resoldrà i ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils en el Butlletí Oficial de les illes Balears i a la pàgina web www.ajsantlluis.org. La referida resolució, que esgota la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

CATORZENA. Impugnació.

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Signat a Sant Lluís en la data que consta en la signatura electrònica (21 de maig de 2024)

La batlessa de l'Ajuntament de Sant Lluís Maria Dolores Tronch Folgado

 

ANNEX I TEMARI

Els temes que s'enuncien amb concrecions en forma d'enumeració només es refereixen als elements expressament consignats després dels dos punts. Quant a la normativa reguladora, s'exigirà el coneixement de la versió vigent en la data de finalització del període de presentació de sol·licituds per a participar en el procés selectiu, encara que la normativa esmentada estigui en període de vacatio legis en la data de realització de les proves selectives.

1. Constitució Espanyola de 1978: La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Constitució Espanyola de 1978: Drets i deures fonamentals.

3. Constitució Espanyola de 1978: La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El Poder Judicial. El Tribunal Constitucional.

4. Constitució Espanyola de 1978: L'organització territorial de l'Estat.

5. Estatut d'Autonomia de les illes Balears: Preàmbul. Disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les illes Balears. Institucions de la Comunitat Autònoma de les illes Balears: del Parlament, del president, del Govern de les illes Balears, dels consells insulars, dels municipis i altres entitats locals. El poder judicial a les illes Balears: el Tribunal Superior de Justícia de les illes Balears, competències, el president o la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de les illes Balears. Finançament i hisenda: principis generals: principis. La reforma de l'Estatut.

6. Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les illes Balears: Els municipis: els elements del municipi. Identificació, la població municipal, l'organització municipal, competències Disposicions comunes a les entitats locals: reglaments, ordenances i bàndols.

7. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària: Disposicions generals. Exercici i coordinació de les competències sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària: competències dels municipis. Annex I: conceptes bàsics.

8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990: Normes generals de comportament en la circulació: normes generals, normes generals dels conductors, normes sobre begudes alcohòliques, normes sobre estupefaents, psicotròpics, estimulants o altres substàncies anàlogues.

9. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990: La circulació de vehicles.

10. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990: La senyalització: normes generals, prioritat entre senyals. Els senyals i ordres dels agents de circulació.

11. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors: Les autoritzacions administratives per a conduir: el permís i la llicència de conducció.

12. Real Decreto 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles: matriculació i matriculació ordinària.

13. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles: Annex II: definicions i categories dels vehicles.

14. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles: Annex XVIII: plaques de matrícula, colors i inscripcions, contrasenyes de les plaques.

15. L'accident de trànsit: Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policíal davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

16. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les illes Balears: Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament. Règim estatutari.

17. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les illes Balears: Règim disciplinari: principis generals, infraccions, sancions i potestat sancionadora, extinció i prescripció.

18. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les illes Balears: Disposicions generals. Cossos de policíal local. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció: disposicions generals, normes generals sobre tinença d'armes, utilització d'armes de foc, utilització de la defensa i el bastó extensible, utilització de l'aerosol de defensa. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

19. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat: Dels cossos i forces de seguretat. De les policies locals.

20. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. Llei orgànica 6/1984, de 24 de maig, reguladora del procediment d'habeas corpus.

21. Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal: La denúncia. De les actuacions de la Policia Judicial i del Ministeri Fiscal.

22. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal: De la infracció penal. De les persones criminalment responsables dels delictes.

23. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal: De les penes, les classes i efectes.

24. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal: Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic: dels furts, dels robatoris, del robatori i furt d'ús de vehicles, de la usurpació, de les defraudacions, dels danys.

 

25. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal: Delictes relatius a l'ordenació del territori i l'urbanisme, la protecció del patrimoni històric i el medi ambient.

26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal: Delictes contra la seguretat viària.

27. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal: Delictes relatius a l'exercici dels deures fonamentals i de les llibertats públiques.

28. Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d'armes: Disposicions generals. Llicències, autoritzacions especials i targetes d'armes: llicències en general i targetes.

29. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana: Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

30. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana: Actuacions per a mantenir i restablir la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.

31. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.

32. Llei 8/2016, de 30 de maig, per a garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per a erradicar el LGTBI fòbia: Disposicions generals. Polítiques públiques per a promoure la igualtat efectiva de les persones LGTBI: professionals que actuen en àmbits sensibles. Mecanismes per a garantir el dret a la igualtat: disposicions generals.

33. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes: Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

34. La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Títol preliminar. Drets de les dones víctimes de violència de gènere: dret a la informació, a l'assistència social integral i a l'assistència jurídica gratuïta. Tutela institucional. Tutela judicial: els jutjats de violència sobre la dona: competència.

35. Lideratge d'equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l'acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador

 

ANNEX II PROGRAMA DE TEMES DE LA FASE DE CONEIXEMENTS DEL TERME MUNICIPAL I ORDENANCES MUNICIPALS

Tema 1. Coneixements del terme municipal. Geografia del terme municipal. Història de Sant Lluis. Nuclis de població.

Tema 2. Ordenança Municipal de tinença d'Animals

Tema 3. Ordenança Municipal Reguladora del soroll i les vibracions.

Tema 4. Ordenança que regula la venda ambulant en el terme municipal de Sant Lluis.

Tema 5. Ordenança reguladora d'ocupació de la via pública per obres i càrrega i descàrrega de materials.

Tema 6. Ordenança municipal reguladora de l'ocupació de la via pública amb taules, cadires, para-sols, expositors, màquines expenedores i altres instal·lacions anàlogues.

Tema 7. Ordenança Municipal reguladora dels horaris dels establiments turístics de restauració i entreteniment, espectacles públics i activitats recreatives.

Tema 8. Ordenança Municipal de convivència Cívica de Sant Lluis.

Tema 9. Ordenança municipal de vehicles de mobilitat personal (*VMP).

Tema 10. Ordenança Municipal d'ús i aprofitament de platges i zones de bany.

(Direcció per a consultar el temari: www.santlluis.es)

 

ANNEX III BAREM DE MÈRITS A VALORAR EN LA FASE DE CONCURS

El barem de mèrits a valorar en la fase de concurs és el previst a l'Annex IV del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les illes Balears

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 56,4 punts. Per a la part del concurs del concurs oposició la puntuació màxima és del 40% de la puntuació total del procés, que s'ha de calcular segons la fórmula que estableix l'article 175 d'aquest Decret, d'acord amb allò que estableixen els apartats següents.

El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de policia local: 0,033 punts..

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de subinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'inspector: 0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'intendent: 0,083 punts.

2. Antiguitat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destinació, d'acord amb allò previst a la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs a l'Administració pública : 0,1 punts per any.

La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa a tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a l'exigida per a la categoria a què s'accedeix oa partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a què s'accedeix. La valoració com a mèrit d‟un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Només s'han de valorar la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés a la categoria a què s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a què s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, llevat dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents.

4. Valoració dels coneixements de llengües

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt

b) Nivell B1: 1,25 punts

c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts

d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts

f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en cas que sigui un requisit per participar en el concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com mèrit ha de ser superior a l'exigit com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2 S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en cas que sigui un requisit per participar al concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior a l'exigit com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a l'altre certificat que s'acrediti.

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o duna llengua estrangera expedits per a les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc europeu comú, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen a la taula següent:

Nivells del Marc europeu comú

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continuada, equivalents als nivells del Marc europeu comú

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc europeu comú es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua només es valoren les titulacions de nivell superior.

 

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats a universitats a l'àmbit de la Unió Europea o a altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins del marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

Pel que fa a la formació en línia ia distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP ) o pla similar. Els cursos en matèria policial realitzats abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeixi a centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional

5.1.1. Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc no es valora la formació repetida, tret que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut

5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim de 1,5 punts.

c) Màster, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional

5.2.1. Accions formatives no relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només cal valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits, ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màster, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general: 0 ,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim de 1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6. Reconeixements honorífics

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista a la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la comunitat autònoma de les Illes Balears: 0,75 punt.

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la comunitat autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts..

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la comunitat autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

d) Felicitacions públiques atorgades per la comunitat autònoma o pel ple dels ajuntaments: 0,10 punts.

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.

Únicament es poden valorar a efectes de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 daquest Reglament. La puntuació per a una felicitació pública només es pot considerar en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedida.

7. Valoració dels certificats d'actualització de les proves físiques

La superació de les proves d'actualització de les aptituds físiques previstes a l'article 165 del Reglament marc amb una nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim de 1 punt.

8. Les convocatòries s'han de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears

Els mèrits que al·leguin a les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o les administracions públiques corresponents.

b) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

d) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc europeu comú.

e) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l‟Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats a altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen formació dins del marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

f) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

 

 

ANNEX IV SOL·LICITUD PER PRENDRE PART EN EL PROCÉS SELECTIU D'UNA PLAÇA VACANT DE LA CATEGORIA D'OFICIAL DE L'AJUNTAMENT DE SANT LLUÍS PER PROMOCIÓ EXTERNA

PERSONA SOL·LICITANT

1r llinatge:

2n llinatge:

Nom:

Document d'identitat:

Data de naixement:

Telèfon 1:

Telèfon 2:

Nacionalitat:

Adreça:

Núm.:

Pis:

Municipi:

Província:

Codi postal:

Altres (Polígon, nom de la casa, etc.):

Correu electrònic:

EXPÒS

Que, vista la convocatòria anunciada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de data __________, en relació amb la convocatòria per cobrir el lloc de treball de _____________, conforme a les bases publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número _____, de data _________.

DECLARACIÓ JURADA

— Tenir la condició de personal funcionari de carrera en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears.

— Tenir l'antiguitat de [segons el cas].

— Falten més de cinc anys per passar a la situació de segona activitat per raó d'edat.

— Tenir l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix; mitjançant un certificat mèdic.

Titulació, treballs, cursos de formació i perfeccionament, antiguitat i relació de mèrits al·legats:

 

 

 

 

 

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA, si s'escau (Marcau amb una X la documentació que es presenta)

( ) Documentació referida als requisits i als mèrits.

SOL·LICIT

Ser admès/esa en el procediment selectiu

Sant Lluís,__d__de____ 202_.

(Signatura)

 

 

 

EXCM. AJUNTAMENT DE SANT LLUÍS.

(*) De conformitat amb el que estableix la normativa vigent en Protecció de Dades de Caràcter Personal (Reglament de la UE 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals), l'informem que les seves dades seran incorporades al sistema de tractament de dades de l'Ajuntament de Sant Lluís, amb l'exercici dels poders atorgats a aquest Ajuntament.