Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 319703
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen els Premis per als Alumnes de Batxillerat de les Illes Balears amb Aprofitament Acadèmic Excel·lent corresponents al curs 2023-2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Un dels principis en què es basa la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, és proporcionar un sistema educatiu de qualitat i equitat que garanteixi la igualtat d'oportunitats i la possibilitat que cada alumne desenvolupi el màxim de les seves potencialitats. És responsabilitat dels poders públics intentar afavorir les condicions que permetin a l'alumne el ple desenvolupament personal i professional, com també la participació efectiva en els processos socials, culturals i econòmics de transformació.

L'article 17.1 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38, de 17 de març) estableix que el batxillerat té per finalitat proporcionar als alumnes formació, maduresa intel·lectual i humana, coneixements i habilitats que els permetin desenvolupar funcions socials i incorporar-se a la vida activa amb responsabilitat i competència, a més de capacitar-los per accedir a l'educació superior o a la vida professional. L'article 51. 1 c de la Llei esmentada indica que és un dret i llibertat de l'alumnat en l'àmbit educatiu la formació integral que estimuli l'esforç personal, la motivació per l'aprenentatge i la responsabilitat individual. Així mateix, l'article 123. 3 d de la Llei indicada determina que el currículum de les àrees i matèries que conformen els ensenyaments que s'imparteixen, com també qualsevol altra activitat que s'encamini a la consecució dels fins de l'educació en el sistema educatiu de les Illes Balears, s'ha d'orientar vers l'educació en la responsabilitat individual i col·lectiva, i en el mèrit i l'esforç personals.

Atenent el que disposa la Llei 1/2022 d'Educació, la Conselleria d'Educació i Universitats emprèn actuacions per fer valer el rendiment acadèmic dels alumnes de batxillerat i per donar reconeixement oficial al mèrit i a l'esforç dels alumnes que demostren una especial dedicació als estudis, que es concreta en la convocatòria dels Premis per als Alumnes de Batxillerat de les Illes Balears amb Aprofitament Acadèmic Excel·lent. El reconeixement de l'esforç esdevé així un estímul per propiciar la motivació envers la millora dels resultats acadèmics i un al·licient per continuar la formació personal al llarg de la vida. Així mateix, incentiva la comunitat educativa per promoure una formació de qualitat en l'etapa esmentada.

Per tot això, dict la següent,

Resolució

  1. Convocar els Premis per als Alumnes de Batxillerat de les Illes Balears amb Aprofitament Acadèmic Excel·lent corresponents al curs 2023-2024.

  2. Aprovar les bases de la convocatòria que figuren a l'annex 1 d'aquesta Resolució.

  3. Aprovar el model de sol·licitud del Premi que s'inclou com a annex 2 d'aquesta Resolució.

  4. Designar la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa com a òrgan responsable de la tramitació de la convocatòria i del procediment administratiu per fer-la efectiva.

  5. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, (signat electrònicament: 20 de maig de 2024)

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

 

Primer Objecte i àmbit territorial de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és establir el procediment per a l'obtenció dels Premis per als Alumnes de Batxillerat de les Illes Balears amb Aprofitament Acadèmic Excel·lent corresponents al curs 2023-2024.

Segon Import de la convocatòria i partida pressupostària

1. El crèdit màxim disponible destinat als Premis que s'han de concedir en aquesta convocatòria és de 36.000 €, a càrrec de la partida 13901 421B01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

2. Aquesta quantitat s'ha de repartir a parts iguals entre els alumnes premiats.

Tercer Requisits dels aspirants

Per optar a aquests Premis els alumnes han de complir els requisits següents:

a. Haver cursat tot el batxillerat del sistema educatiu espanyol en un centre docent de les Illes Balears, de titularitat pública o privada, i haver finalitzat aquests estudis durant el curs 2023-2024.

b. Estar entre els alumnes seleccionats per obtenir el Premi d'acord amb els criteris de càlcul que figuren a la base quarta d'aquesta convocatòria.

Quart Procediment per determinar els alumnes que poden obtenir el Premi

Per determinar els alumnes que poden obtenir el Premi, l'administració educativa ha de dur a terme el procediment següent:

  • En primer lloc, mitjançant la consulta de les dades oficials, s'obtindrà la qualificació mitjana dels estudis de batxillerat només dels alumnes de la base tercera lletra a d'aquesta convocatòria.

  • En segon lloc, es posaran per ordre de llista ordenada de forma descendent les persones que han obtingut una puntuació de 10,00 fins a la puntuació de 9,00.

  • En tercer lloc, es determinarà quina persona ocupa la posició 150 en la llista anterior. La posició 150 correspon a la qualificació que es considera nota de tall per obtenir el Premi. Així, tindran dret a obtenir Premi totes les persones que tenguin una puntuació igual o superior a la considerada com a nota de tall i el crèdit màxim disponible corresponent a aquesta convocatòria es repartirà a parts iguals entre totes les persones amb dret a obtenir el Premi i que el demanin d'acord amb la base sisena d'aquesta convocatòria.

  • En cas que no arribi a haver-hi 150 persones amb puntuació igual o superior a 9,00, no caldrà fer la passa prevista com a tercer lloc del procediment per obtenir el Premi i el crèdit màxim disponible per a aquesta convocatòria es repartirà a parts iguals amb les persones que tenguin la puntuació igual o superior a 9,00 i que demanin el Premi d'acord amb la base sisena d'aquesta convocatòria.

 

Cinquè Instrucció del procediment

1. L'inici i la resolució del procediment per concedir els Premis per als Alumnes de Batxillerat de les Illes Balears amb Aprofitament Acadèmic Excel·lent corresponents al curs 2023-2024 regulats en aquesta convocatòria correspon al conseller d'Educació i Universitats.

2. L'òrgan instructor del procediment és la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa.

3. La directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa ha de dictar una resolució per la qual es fa pública la relació provisional de les persones que poden demanar el Premi. Aquesta resolució s'ha de publicar al lloc web del Servei d'Ordenació Educativa (Govern\Conselleria d'Educació i Universitats\Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu\Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa\Servei d'Ordenació Educativa).

4. Els interessats poden presentar al·legacions en contra de la resolució que fa pública la relació provisional de persones que poden demanar el Premi, en el termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació. Les al·legacions s'han de presentar mitjançant una instància general adreçada al Servei d'Ordenació Educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats, a qualsevol dels llocs que es determinen a continuació:

a. Qualsevol dels registres de la Conselleria d'Educació i Universitats o les direccions territorials de la Conselleria d'Educació i Universitats a Menorca i a Eivissa i Formentera.

b. Qualsevol dels llocs que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Els centres docents no es consideren inclosos en les dependències enumerades en l'esmentat article.

5. En un termini màxim de cinc dies hàbils comptadors a partir de la finalització del període per presentar al·legacions, la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa ha de dictar una resolució per la qual es fa pública la relació definitiva de les persones que poden demanar el Premi. Aquesta resolució s'ha publicar al lloc web del Servei d'Ordenació Educativa.

Sisè Procediment i termini per a la sol·licitud del Premi

1. Les persones que figurin a la Resolució de la directora general per la qual es farà pública la relació definitiva de les persones que poden demanar el Premi han de formalitzar la sol·licitud (annex 2), preferiblement de forma telemàtica, a la seu electrònica unificada (SEU) de la CAIB (https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones/) seleccionant el procediment establert per a aquests Premis, en els termes prevists a la Llei 39/2015. L'enllaç al tràmit telemàtic es publicarà, juntament amb les instruccions per fer-lo efectiu, a la pàgina web del Servei d'Ordenació Educativa. A aquests efectes, per poder emplenar i tramitar la sol·licitud es requerirà als sol·licitants l'autenticació prèvia de la identitat del sol·licitant mitjançant un dels sistemes següents:

  1.  Sistema d'identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve.
  2.  DNI electrònic o certificat digital reconegut.

En el cas de fer el tràmit telemàticament des d'un telèfon mòbil és necessari instal·lar prèviament l'aplicació «Cliente móvil @firma» i es podrà signar en els casos següents:

  1.  Si teniu DNIe 3.0 (amb coneixement del pin) (https:/www.dnielectronico.es/PortalDNIe/)
  2.  Si teniu un certificat de signatura electrònica instal·lat al mòbil (per demanar el certificat electrònic anau a https://www.sede.fnmt.gob.es/certificados/persona-fisica/certificado-con-dispositivo-movil)

En el cas de fer el tràmit des d'un ordinador: cal usar Autofirma i tenir un certificat de signatura instal·lat a l'ordinador o DNIe (amb lector).

2. No obstant això, la sol·licitud també es podrà presentar de forma presencial, a qualsevol dels llocs que es determinen a continuació:

  1.  Qualsevol dels registres de la Conselleria d'Educació i Universitats o les direccions territorials de la Conselleria d'Educació i Universitats a Menorca i a Eivissa i Formentera.
  2.  Qualsevol dels llocs que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Els centres docents no es consideren inclosos en les dependències enumerades en l'esmentat article.

3. A la sol·licitud s'ha d'adjuntar obligatòriament la declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, d'acord amb el model normalitzat que es pot trobar al web del Govern de les Illes Balears i a les oficines del registre. Aquest model normalitzat també es podrà trobar en la pàgina web del Servei d'Ordenació Educativa. En el cas que l'alumne sigui menor d'edat, com a titular del compte hi ha de figurar, almenys, un dels pares o tutors legals.

4. Les persones interessades tenen fins el dia 29 de juliol de 2024 per presentar la sol·licitud i el model normalitzat de declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades. La no presentació de la sol·licitud juntament amb la declaració responsable dins del termini indicat s'ha d'entendre com un desistiment al dret a obtenir el Premi.

5. D'acord amb el que disposa l'apartat 1 de l'article 68 de la Llei 39/2015, si la documentació presentada té cap defecte o mancança, s'ha de requerir a la persona interessada perquè l'esmeni, dins del termini de deu dies hàbils comptadors des de la recepció del requeriment. Si no s'esmena dins del termini indicat, es considera que desisteix del Premi. Una resolució de la directora general de Formació i Ordenació Educativa declararà la persona com a desistida del procediment per a l'obtenció del Premi i s'arxivarà la seva petició.

Setè Resolució i adjudicació del Premis

1. Una vegada finalitzat el termini per rebre les sol·licituds amb la documentació adjunta, la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa proposarà al conseller d'Educació i Universitats que dicti la resolució de concessió dels Premis.

2. Sobre la base de la proposta, el conseller d'Educació i Universitats ha de dictar, en el termini màxim de tres mesos, la resolució de concessió dels Premis, que inclou la relació de les persones a les quals s'ha concedit el Premi i l'import d'aquest. La resolució de concessió dels Premis s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al web del Servei d'Ordenació Educativa.

3. Contra aquesta resolució, les persones interessades podran presentar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. El pagament del Premi es fa efectiu mitjançant una transferència bancària. Els interessats han d'estar al corrent de les seves obligacions amb les hisendes estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social. S'entén que s'atorga el consentiment a l'òrgan gestor per obtenir les certificacions acreditatives de les situacions esmentades. En el cas d'oposar-s'hi, s'ha de fer constar en la sol·licitud i cal aportar, juntament amb la sol·licitud, les certificacions referides.

Vuitè Compatibilitat dels Premis

Aquests Premis són compatibles amb altres que es puguin obtenir de la mateixa Administració o d'una altra entitat pública o privada.

 

 

ANNEX 2 Sol·licitud per demanar el Premi per als Alumnes de Batxillerat de les Illes Balears amb Aprofitament Acadèmic Excel·lent corresponents al curs 2023-2024

 

DESTINATARI

Servei d'Ordenació Educativa de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats.

 

SOL·LICITANT

DNI/NIE /passaport

 

Nom

 

Llinatge 1

 

Llinatge 2

 

Adreça electrònica

 

Adreça postal

 

Codi postal

 

Localitat

 

Municipi

 

Telèfon

 

 

Centre de 1r de batx:                                                           Codi de centre:

Centre de 2n de batx:                                                           Codi de centre:

Nota mitjana de batxillerat:

EXPOSA:

Que compleix els requisits prevists en la Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es convoquen els Premis per als Alumnes de Batxillerat de les Illes Balears amb Aprofitament Acadèmic Excel·lent corresponents al curs 2023-2024.

 

SOL·LICITA:

Que li sigui atorgat el Premi per als Alumnes de Batxillerat de les Illes Balears amb Aprofitament  Acadèmic Excel·lent i li sigui abonat l'import corresponent del Premi.

 

..............................................., .......... d.................................. de 2024.

 

[Rúbrica]

 

 

 

 

Informació sobre protecció de dades personals

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s'informa del tractament de dades personals que conté aquesta sol·licitud.

Tractament de dades. Les dades personals que conté aquesta sol·licitud seran tractades per la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats de les Illes Balears i l'IES en el qual es realitzin les proves.

Finalitat del tractament. La finalitat del tractament d'aquestes dades és gestionar el procediment per a la realització d'aquesta prova.

Exercici de drets i reclamacions. La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).

Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

Delegació de Protecció de Dades. La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es).