Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 318160
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual s’autoritza la modificació de la configuració del centre privat concertat La Salle, d'Inca, amb l’ampliació d’una unitat (2 grups) del títol professional bàsic en Serveis administratius (ADG11), la implantació de quatre unitats de batxillerat en les modalitats de ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials i general, la transformació de dues unitats de primària en dues unitats d’ESO i l’augment d’una unitat més d’ESO
Antecedents
1. Mitjançant la Resolució del conseller d'Educació i Universitats de 17 de novembre de 2023 (BOIB núm. 163, de 30 de novembre) s'autoritzà la modificació de la configuració del centre privat concertat La Salle, d'Inca, amb l'ampliació d'una unitat d'educació primària. Com a conseqüència d'aquesta modificació, el centre va quedar configurat de la manera següent:
- Educació infantil de segon cicle: 6 unitats i 150 places escolars.
- Educació primària: 14 unitats i 350 places escolars.
- Educació secundària obligatòria: 9 unitats i 270 places escolars.
- Programa de diversificació curricular (PDC): 2 unitats i 30 places escolars.
- Aules ASCE: 2 unitats d'Educació bàsica obligatòria EEB (del CCEE Joan XXIII, codi: 07008326).
2. El 13 de desembre de 2023 (GOIBE781182/2023), el representant del centre privat concertat La Salle, d'Inca, va presentar una sol·licitud de modificació de la configuració del centre, amb l'ampliació d'una unitat del títol professional bàsic en Serveis administratius (ADG11). Hi adjuntà els plànols de les aules específiques que s'utilitzaran en el cicle i indicà que l'horari seria d'horabaixa.
3. En data 8 de febrer de 2024 (GOIBE78849/2023), el representant del centre privat concertat La Salle d'Inca, modificà la sol·licitud del 13 de desembre de 2023, amb una nova proposta de plànols, i d'horari (de matí) del cicle del títol professional bàsic en Serveis administratius (ADG11). També explicà que actualment hi havia varies aules que no tenien assignat un ús determinat, com l'antiga aula d'informàtica o l'aula de tecnologia, i que farien servir com a aula del taller administratiu i aula polivalent.
4. El 13 de febrer de 2024 (GOIBE91134/2024), el representant del centre privat concertat La Salle, d'Inca, va presentar una nova sol·licitud de la modificació de la configuració del centre amb la implantació dels estudis de batxillerat amb quatre unitats en les modalitats de ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials i general de manera progressiva: dues unitats de primer curs per al curs 2024-2025 i dues unitats de segon curs per al curs 2025-2026.
5. El 14 de febrer de 2024, el Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals va emetre un informe favorable, sobre l'autorització d'una unitat (dos grups; un de primer i un de segon) del Títol professional bàsic en Serveis administratius (ADG11) al centre CC La Salle, d'Inca, en què s'indicava que disposa dels espais formatius i els equipaments que estableix el Reial Decret 127/2014, de 28 de febrer, pel que se regulen aspectes específics de la formació professional del sistema educatiu, s'aproven catorze títols professionals bàsics, es fixen els currículums bàsics i es modifica el Reial Decret 1850/2009, de 4 de desembre sobre expedició de títols acadèmics i professionals corresponents a les ensenyances establertes en el Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre). Referent als equipaments necessaris indicà que no disposava de tot el material requerit. El representant del centre va presentar una declaració jurada en la qual es comprometen a adquirir els equipaments necessaris abans d'iniciar-se les activitats lectives.
6. El 26 de febrer de 2024 l'arquitecte del Servei de Centres va emetre un informe favorable de la visita realitzada dia 13 de gener de 2024, i indicà que l'edifici on s'ubicarà el Títol professional bàsic en serveis administratius (ADG11) compleix amb la normativa i els espais eren adequats.
7. El 19 de març de 2024 (GOIBE172846/2024), el representant del centre privat concertat La Salle, d'Inca, va presentar una nova sol·licitud de modificació de la configuració del centre amb l'ampliació d'1 unitat d'educació secundària obligatòria, i la transformació de dues unitats de primària en dues unitats d'ESO, durant els propers 3 cursos escolars fins arribar al curs 2027-2028. La configuració final serà de 12 unitats de l'ESO i 12 unitats de primària.
En aquesta sol·licitud s'explica que actualment el centre té dues aules volants de primària (14 unitats autoritzades per al curs 2023-2024) i que la previsió és anar suprimint aquestes aules i transformar-les en aules d'ESO. Presentà un croquis amb la implantació progressiva de les aules d'ESO i la transformació de les aules de primària en aules ESO, fins al curs 2027-2028.
8. El 27 de març de 2024, l'arquitecte del Servei de Centres va emetre un informe favorable de la visita realitzada el dia 31 de gener de 2024, per a la implantació de 4 unitats de batxillerat en les modalitats de ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials i general i 3 unitats d'ESO, de manera progressiva, amb la transformació de dues aules volants de primària. En aquest informe s'indicà que amb les obres que realitzarà el centre durant l'estiu de l'any 2024, a la quarta planta de l'edifici principal, s'ubicaran els dos laboratoris de física i química, un aula de plàstica, i un aula ordinària. També explicà que s'havien redistribuït els espais existents. Amb aquestes modificacions s'ha presentat una taula amb les implantacions dels diferents estudis fins arribar al curs 2027-2028 en què hi haurà 6 unitats d'educació infantil de 2n cicle, 12 unitats de primària, 12 unitats d'ESO i 4 unitats de batxillerat, d'acord amb la normativa en vigor.
9. El 6 de maig de 2024, la cap de departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre la sol·licitud de modificació de la configuració del centre privat concertat La Salle, d'Inca, amb l'ampliació d'una unitat (dos grups) del títol professional bàsic en Serveis Administratius (ADG11) i que havia estat informat favorablement pel Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals.
També informà favorablement, d'acord amb l'informe del Servei de Centres, de la implantació dels estudis de batxillerat amb quatre unitats en les modalitats de ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials i general i l'augment de tres unitats de l'ESO de forma progressiva amb la transformació de dues unitats de primària (per al curs 2025-2026 i 2027-2028).
10. El 9 de maig de 2024, la directora general de Planificació i Gestió Educatives va emetre una proposta de resolució per la qual s'autoritzava la modificació de la configuració del centre privat concertat La Salle, d'Inca, amb l'ampliació d'una unitat (dos grups) del títol professional bàsic en Serveis administratius (ADG11), la implantació dels estudis de batxillerat, amb quatre unitats, en les modalitats de ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials i general, l'ampliació d'una unitat d'ESO i la transformació de dues unitats de primària, una per al curs 2025-2026 i l'altre per al curs 2027-2028, en dues unitats d'ESO.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).
2. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre) per la qual es va modificar la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
4. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, (BOIB núm. 38 de 17 de març), la qual estableix a l'article 102, punt 2, de creació de centres que la creació, la supressió i la transformació de centres privats s'ha de sotmetre a l'autorització administrativa corresponent.
5. El Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, sobre autoritzacions de centres docents privats per impartir ensenyaments de règim general no universitaris (BOE núm. 86, de 9 d'abril), modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 de febrer (BOE núm. 62, de 12 de març).
6. El Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments del segon cicle de l'educació infantil, l'educació primària i l'educació secundària (BOE núm. 62, de 12 de març).
7. El Reial decret 243/2022, de 5 d'abril, pel qual s'estableixen l'ordenació i els ensenyaments mínims del batxillerat (BOE núm. 82, de 5 d'abril).
8. Reial Decret 127/2014, de 28 de febrer, pel qual es regulen aspectes específics de la Formació Professional Bàsica dels ensenyaments de formació professional del sistema educatiu, s'aproven catorze títols professionals bàsics, es fixen els seus currículums bàsics i es modifica el Reial Decret 1850/2009, de 4 de desembre, sobre expedició de títols acadèmics i professionals corresponents als ensenyaments establerts a la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, (BOIB núm. 55, de 5 de març).
9. Ordre ECD/1030/2014, d'11 de juny, per la qual s'estableixen les condicions d'implantació de la Formació Professional Bàsica i el currículum de catorze cicles formatius d'aquests ensenyaments en l'àmbit de gestió del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, (BOE núm. 147, de 18 de juny).
10. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
11. El Decret 1/2024, de 4 de gener, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost (BOIB núm. 3, de 5 de gener).
Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives en data 9 de maig de 2024, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar, amb efectes de l'inici del curs escolar 2024-2025, la modificació de la configuració del centre privat concertat La Salle, d'Inca, amb l'ampliació d'una unitat (dos grups; un de primer i l'altre de segon) i 20 places escolars, del títol professional bàsic en Serveis Administratius (ADG11).
2. Autoritzar, amb efectes de l'inici del curs escolar 2024-2025, la modificació de la configuració del centre privat concertat La Salle, d'Inca, amb la implantació dels estudis de batxillerat, amb quatre unitats, en les modalitats de ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials i general de manera progressiva, començant el curs 2024-2025, amb 2 unitats de primer batxillerat i el curs 2025-2026, amb 2 unitats més de segon de batxillerat.
3. Autoritzar, amb efectes de l'inici del curs escolar 2024-2025, la modificació de la configuració del centre privat concertat La Salle, d'Inca, amb l'augment d'1 unitat d'ESO (amb un total de 10 unitats d'ESO).
4. Autoritzar, amb efectes de l'inici del curs escolar 2025-2026, la modificació de la configuració del centre privat concertat La Salle, d'Inca,amb la transformació d'una unitat de primària en una unitat d'ESO (amb un total de 13 unitats de primària i 11 unitats d'ESO).
5. Autoritzar, amb efectes de l'inici del curs escolar 2027-2028, la modificació de la configuració del centre privat concertat La Salle, d'Inca, amb la transformació d'una unitat de primària en una unitat d'ESO (essent un total de 12 unitats de primari i 12 unitats d'ESO).
6. Determinar l'actualització dels ensenyaments que es farà de manera progressiva a partir del curs 2024-2025 i de la manera següent:
Durant el curs 2024-2025
- Educació infantil de segon cicle: 6 unitats i 150 places escolars.
- Educació primària: 14 unitats i 350 places escolars.
- Educació secundària obligatòria: 10 unitats i 300 places escolars.
- Programa de diversificació curricular (PDC): 2 unitats i 30 places escolars.
- Aules ASCE: 2 unitats d'Educació bàsica obligatòria EEB (del CEE Joan XXIII, codi: 07008326).
- Batxillerat (modalitats ciències i tecnologia, d'humanitats i ciències socials i general): 2 unitats i 70 places escolars.
- Cicles formatius de la família professional d'Administració i Gestió (ADG):
Grau bàsic: Títol professional bàsic en Serveis Administratius (ADG11): 1 unitat (1 grup de primer) i 20 places escolars (presencial continuada).
Durant el curs 2025-2026 i Curs 2026-2027
- Educació infantil de segon cicle: 6 unitats i 150 places escolars.
- Educació primària: 13 unitats i 325 places escolars.
- Educació secundària obligatòria: 11 unitats i 330 places escolars.
- Programa de diversificació curricular (PDC): 2 unitats i 30 places escolars.
- Aules ASCE: 2 unitats d'Educació bàsica obligatòria EEB (del CEE Joan XXIII, codi: 07008326).
- Batxillerat (modalitats ciències i tecnologia, d'humanitats i ciències socials i general): 4 unitats i 140 places escolars.
- Cicle formatiu de la família professional d'Administració i Gestió (ADG):
Grau bàsic: Títol professional bàsic en serveis administratius (ADG11): 1 unitat (2 grups, un de primer i un de segon) i 40 places escolars (presencial continuada).
A partir del curs 2027-2028
- Educació infantil de segon cicle: 6 unitats i 150 places escolars.
- Educació primària: 12 unitats i 300 places escolars.
- Educació secundària obligatòria: 12 unitats i 360 places escolars.
- Programa de diversificació curricular (PDC): 2 unitats i 30 places escolars.
- Aules ASCE: 2 unitats d'Educació bàsica obligatòria EEB (del CEE Joan XXIII, codi: 07008326).
- Batxillerat (modalitats ciències i tecnologia, d'humanitats i ciències socials i general): 4 unitats i 140 places escolars.
- Cicle formatiu de la família professional d'Administració i Gestió (ADG):
Grau bàsic: Títol professional bàsic en serveis administratius (ADG11): 1 unitat (2 grups, un de primer i un de segon) i 40 places escolars (presencial continuada).
7. Determinar que la configuració final a partir del curs 2027-2028 serà la següent:
Codi de centre: 07001472
Denominació genèrica: centre privat concertat amb ensenyaments de règim general
Denominació específica: La Salle
Titular: Hermanos de las Escuelas Cristianas de la Salle (CIF R0700047D)
Domicili: c. Ses Coves, núm. 61
Localitat: Inca
Municipi: Inca
CP: 07300
Ensenyaments autoritzats:
- Educació infantil de segon cicle: 6 unitats i 150 places escolars.
- Educació primària: 12 unitats i 300 places escolars.
- Educació secundària obligatòria: 12 unitats i 360 places escolars.
- Programa de diversificació curricular (PDC): 2 unitats i 30 places escolars.
- Aules ASCE: 2 unitats d'Educació bàsica obligatòria EEB (del CEE Joan XXIII, codi: 07008326).
- Batxillerat (modalitats ciències i tecnologia, d'humanitats i ciències socials i general): 4 unitats i 140 places escolars.
- Cicle formatiu de la família professional d'Administració i Gestió (ADG):
Grau bàsic: Títol professional bàsic en serveis administratius (ADG11): 1 unitat (2 grups, un de primer i un de segon) i 40 places escolars (presencial continuada).
Adscripció administrativa: els batxillerats de les modalitats de ciències i tecnologia, d'humanitats i ciències socials i general queden adscrits a l'IES Inca (codi de centre : 07015835).
8. Inscriure aquestes autoritzacions en el Registre estatal de centres docents no universitaris del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports (RCD) i en el Registre de centres de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives.
9. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.
10. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (16 de maig de 2024)
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany