Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 316479
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual s’ordena la publicació de la llista de persones aspirants que han superat les proves selectives per a l’ingrés, pel torn lliure, al cos d’advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es fa pública la llista de llocs vacants que s’ofereixen a l’efecte de l’adjudicació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, de 7 de març de 2023 (BOIB núm. 31, d'11 de març) es va aprovar la convocatòria, les bases, els exercicis i temari, i el barem de mèrits, i es designa el Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure, al cos d'advocacia de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. Una vegada finalitzades les proves selectives per a l'ingrés pel torn lliure al cos d'advocacia de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Tribunal Qualificador ha elevat a la consellera d e Presidència i Administracions Públiques la llista definitiva de persones aspirants seleccionades amb l'ordre de prelació final.

3. En data 16 de maig de 2024 es publica la llista definitiva de les persones aspirants que han superat l'oposició per a l'ingrés, pel torn lliure, al cos d'advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la qual s'ha elevat a la consellera de Presidència i Administracions Públiques.

Fonaments de dret

1. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. El Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma.

4. Les bases 14, 15 i 16 de la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, de 7 de març de 2023 (BOIB núm. 31, d'11 de març) es va aprovar la convocatòria, les bases, els exercicis i temari, i el barem de mèrits, i es designa el Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure, al cos d'advocacia de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la llista definitiva de persones aspirants que han superat les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure, al cos d'advocacia de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'ordre de prelació final que figura en l'annex I d'aquesta Resolució.

2. Publicar com a annex II la llista de llocs de treball vacants que s'ofereixen a les persones aspirants que han superat les proves selectives esmentades, a l'efecte que sol·licitin la destinació.

3. Establir que, en el termini de vint dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació en Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual es faci pública la relació d'aspirants que superin el procés selectiu, les persones seleccionades han de presentar en el Registre general de l'EBAP, en el de la Conselleria Presidència i Administracions Públiques o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques,, els documents següents:

a) Títol acadèmic exigit en cada convocatòria o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

b) Declaració jurada o promesa de no haver estat separats mitjançant un expedient disciplinari del servei de cap administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitats de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per una resolució judicial per accedir al cos o escala del funcionariat del qual haguessin estat separats o inhabilitats, segons el model que facilitarà la direcció general competent en matèria de funció pública.

En el cas de ser nacionals d'un altre estat, han d'acreditar no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

c) Un certificat mèdic, en model oficial, acreditatiu de tenir les capacitats i aptituds necessàries per a l'exercici de les funcions del cos, escala o especialitat quan es tracti de personal funcionari de nou ingrés.

d) Escrit en què s'elegeixin, de major a menor interès, els llocs de treball oferts. La sol·licitud haurà d'incloure la totalitat dels llocs.

e) Certificació acreditativa, si escau, del reconeixement de la condició legal de discapacitat en un nivell igual o superior al 33 %.

f) Certificat acreditatiu del nivell de coneixements de llengua catalana.

g) No obstant el que disposen els apartats anteriors, d'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'EBAP ha de comprovar d'ofici els documents emesos per administracions públiques que constin en la plataforma d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats a l'efecte.

4. Ordenar que, si la persona aspirant seleccionada no presenta la documentació prevista en els dos apartats anteriors dins el termini fixat, llevat de casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau,apreciats per l'Administració mitjançant una resolució motivada, o si en el moment d'examinar la documentació es dedueix que la persona aspirant no compleix el requisit del nivell de coneixement de llengua catalana, la persona interessada no podrà ser nomenada personal funcionari de carrera i les seves actuacions quedaran anul·lades, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial

5. Establir que les places s'han d'adjudicar de conformitat amb l'ordre final de prelació de les persones aprovades, d'acord amb la petició de destinació efectuada per la persona interessada.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 17 de maig de 2024)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Maria Antònia Estarellas Torrens

 

ANNEX I Llista de persones aspirants que han superat les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure, al cos d'advocacia de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

DNI Llinatges, nom Total Posició
 ***1418* Duran Poo, Aitor Andoni 26,633 1

Documents adjunts