Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 316333
Resolució de la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa i del director general de Personal Docent i Centres Concertats de dia 17 de maig de 2024 per la qual s'aproven les bases de la convocatòria unificada de programes de formació i innovació educativa, programes educatius i del Programa de Millora i Transformació per al curs 2024-2025 adreçada als centres docents sostinguts amb fons públics que imparteixen ensenyaments no universitaris de les Illes Balears
Fets
1. La Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, modifica l'article 102 de la Llei Orgànica 2/2006, d'Educació en el qual s'estableix que la formació permanent constitueix un dret i una obligació del professorat i preveu que s'han d'afavorir les iniciatives de desenvolupament de projectes d'innovació pedagògica i curricular que tenguin l'objectiu d'estimular la capacitat d'aprenentatge, les habilitats i potencialitats personals, l'èxit escolar de tots els alumnes, la millora de l'activitat educativa i el desenvolupament del projecte educatiu dels centres.
2. L'article 144 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears estableix que la formació permanent del professorat té per finalitat l'actualització i el desenvolupament de les competències professionals del professorat per a la funció docent i el lideratge pedagògic i per a la col·laboració amb la comunitat educativa, i ha d'anar encaminada a millorar la pràctica educativa i impulsar la innovació, especialment en relació amb el projecte educatiu de cada centre.
3. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix que la formació permanent és un element clau en qualsevol professió, en la mesura que es relaciona de forma directa amb les possibilitats d'innovació, canvi i millora de les institucions i de les organitzacions, preocupades per complir encara més les seves finalitats, objectius i funcions. Aquest fet és especialment rellevant en la professió docent, que està subjecta a una renovació constant i profunda, tant pel que fa a les transformacions socials i econòmiques de l'entorn en què es desenvolupa, com per la mateixa evolució dels contextos educatius, cada vegada més complexos. Per tant, la formació permanent del professorat ha de ser un mecanisme que garanteixi l'actuació competent del personal docent, la seva actualització i l'adequació del sistema educatiu a les noves necessitats que la societat té en cada moment.
4. D'acord amb l'article 15 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificada per l'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 14 d'abril de 2021 de modificació de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la participació en activitats d'innovació, programes internacionals, pràctiques en empreses (...) i altres activitats considerades d'experiència formativa podran tenir la consideració d'activitats de formació permanent del professorat.
5. A la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 22 de setembre de 2020 per la qual s'aprova el Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2020-2024, s'estableix que la línia 8 del Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2020-2024 inclou la formació conjunta dels membres de la comunitat educativa per a la participació en processos d'innovació educativa.
6. L'article 10 del Decret 4/2023, de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació secundària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears indica que els centres han d'elaborar el pla de formació del centre, que ha de recollir l'itinerari formatiu necessari per a la consecució dels objectius del projecte educatiu del centre. A més, l'article 17 estableix que, a la programació general anual del centre, s'inclourà la concreció anual del pla de formació del centre per al curs, que ha d'incloure les formacions al centre, les formacions intercentres, els programes de formació i innovació educativa i els programes educatius que desenvolupi el centre.
7. L'article 4.1. de l'Ordre del conseller de Presidència de 2 de desembre de 2002, dictada a proposta del conseller d'Hisenda i Pressuposts i del conseller d'Educació i Cultura, de desplegament del Decret 110/2002, de 2 d'agost, pel qual es regula el procediment per dur a terme l'autonomia de gestió econòmica dels centres educatius públics no universitaris de la Conselleria d'Educació i Cultura de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix que, a més de l'assignació ordinària de funcionament, els centres poden rebre altres assignacions per al desenvolupament de determinats programes o actuacions, la gestió dels quals correspon a les direccions generals de la Conselleria d'Educació i Cultura.
8. Dins el marc dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), s'implanta l'Agenda Balear 2030 com un pla d'acció integral i transformador orientat a afavorir el desenvolupament que definirà les Illes Balears dels pròxims anys. I ho fa dins dels paràmetres de seguiment establerts en el context internacional gràcies a l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible, aprovada per l'ONU l'any 2015.
9. Per potenciar el caràcter transformador d'una escola preocupada per la sostenibilitat social i pel desenvolupament integral de l'alumnat des d'una perspectiva de l'aprenentatge entre iguals, adequada als ODS de l'Agenda Balear 2030, és convenient la unificació de les convocatòries de programes de formació i innovació i de programes educatius dels centres.
10. Amb aquesta convocatòria unificada es vol impulsar la innovació pedagògica com un procés planificat de canvi i de renovació del centre que es fonamenti en la recerca i que respongui a l'evolució social, que condueixi a obtenir una millora en la qualitat del sistema educatiu i que pugui ser transferible a la resta de centres educatius.
11. Amb la voluntat de facilitar als centres educatius l'accés a la informació i de simplificar els processos de participació en els programes d'innovació promoguts per la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa i la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats, aquesta Resolució pretén regular les bases per donar a conèixer i poder sol·licitar els diferents programes de formació i innovació educativa, programes educatius i del Programa de Millora i Transformació (PMT) per al curs 2024-2025 adreçats als centres docents sostinguts amb fons públics que imparteixen ensenyaments no universitaris de les Illes Balears.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre de 2020).
2. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38, de 17 de març de 2022).
3. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 16 de juliol de 2016).
4. El Decret 4/2023, de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació secundària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 16 de febrer de 2023).
5. L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 54, de 6 de maig de 2017), modificada per l'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 14 d'abril de 2021 de modificació de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6. L'Ordre del conseller de Presidència de 2 de desembre de 2002, dictada a proposta del conseller d'Hisenda i Pressuposts i del conseller d'Educació i Cultura, de desplegament del Decret 110/2002, de 2 d'agost, pel qual es regula el procediment per dur a terme l'autonomia de gestió econòmica dels centres docents públics no universitaris de la Conselleria d'Educació i Cultura de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 148, de 10 de desembre de 2002).
7. La Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 22 de setembre de 2020 per la qual s'aprova el Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2020-2024 (BOIB núm. 169, d'1 d'octubre de 2020).
8. Decret 1/2024, de 4 de gener, de la presidenta de les Illes Balears pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost (BOIB núm. 3 de 5 de gener de 2024).
Per tot això, dictam la següent
Resolució
1. Aprovar les bases de la convocatòria de programes de formació i innovació educativa per al curs 2024-2025, adreçada als centres educatius de les Illes Balears sostinguts amb fons públics, les quals figuren en l'annex 1. Aquests programes es caracteritzen per incloure una fase de formació presencial o a distància, una fase d'aplicació a la pràctica docent i una memòria reflexiva sobre la transferència feta en el centre, i condueixen al reconeixement d'hores de formació.
2. Aprovar les bases de la convocatòria de programes educatius per al curs 2024-2025, adreçada als centres educatius de les Illes Balears sostinguts amb fons públics, les quals figuren en l'annex 2. Aquests programes es caracteritzen pel desenvolupament d'accions educatives i de sensibilització de bones pràctiques que no condueixen al reconeixement d'hores de formació.
3. Aprovar les bases de la convocatòria del Programa de Millora i Transformació per al curs 2024-2025, adreçada als centres educatius de les Illes Balears sostinguts amb fons públics, les quals figuren en l'annex 3. Aquest programa es caracteritza per l'acompanyament als centres educatius en el canvi, facilitant eines i un mètode de treball que impulsi la millora i transformació educativa; s'organitza en sessions de xarxa presencials, amb reconeixement d'hores de formació, i la posterior transferència al centre educatiu dels aprenentatges per assolir els objectius del programa.
4. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a les pàgines web de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa i de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats.
5. Aprovar la publicació a les pàgines web de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa i de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats de les instruccions que regulen la sol·licitud i desenvolupament de cadascun dels programes que pertanyen a aquesta convocatòria.
Interposició de recurs
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, els centres educatius concertats poden interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
(Signat electrònicament: 17 de maig de 2024)
La directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa Neus Riera Estarellas
El director general de Personal Docent i Centres Concertats Ismael Alonso Sánchez
ANNEX 1 Bases de la convocatòria unificada de programes de formació i innovació educativa
Primer
Objectiu
Harmonitzar tota l'oferta de programes de formació i innovació educativa dirigits als centres educatius de les Illes Balears sostinguts amb fons públics, així com unificar calendaris i aconseguir la simplificació documental per garantir la qualitat de la proposta metodològica, la transferència i la coherència amb el projecte educatiu de centre.
Segon
Programes de formació i innovació educativa
1. L'oferta s'organitza en una única convocatòria en la qual s'ofereixen els catorze programes, cosa que permet millorar la transparència i l'equitat de l'oferta, garantir que tots els centres educatius accedeixen a la mateixa informació i repartir els recursos de forma objectiva.
2. Aquests programes, en termes generals, inclouen una fase de formació presencial o a distància, una fase d'aplicació a la pràctica docent i una memòria reflexiva sobre la transferència feta en el centre.
3. Els programes d'aquesta convocatòria es vinculen a les línies estratègiques del Pla Quadriennal de Formació del Professorat 2020-2024 i als Objectius per al Desenvolupament Sostenible (ODS 2030) malgrat aquestes es puguin reajustar al Pla quadriennal 2024-2028.
4. Els programes de formació i innovació educativa de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa que es coordinen a través del Servei d'Innovació Educativa són els següents:
5. Els programes de formació i innovació educativa de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats que es coordinen a través del Servei de Formació del Professorat són els següents:
Tercer
Destinataris
1. Poden participar en aquesta convocatòria, en termes generals, els centres docents sostinguts amb fons públics que imparteixen ensenyaments no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2. Cal tenir en compte l'apartat de destinataris de cada un dels programes establert a les seves instruccions específiques, en les quals es concreta la participació segons la titularitat i la tipologia de centre, etapa i nivell educatiu de l'alumnat.
Quart
Compromisos generals
1. La Conselleria d'Educació i Universitats es compromet a:
a) Determinar els centres participants a cada programa segons els criteris de selecció i sol·licituds rebudes.
b) Organitzar la formació per als docents que participin a cada programa.
c) Crear un entorn virtual educatiu del programa per compartir materials i experiències.
d) Avaluar el procés i els resultats del programa.
e) Certificar les hores de formació permanent del professorat indicades a cada programa.
2. Els centres participants es comprometen a:
a) Aprovar la participació als programes per part del claustre i del consell escolar del centre a finals del curs 2023-2024.
b) Incloure els programes per als quals han estat seleccionats en la programació general anual del centre.
c) Formalitzar per part dels docents la inscripció a la formació a través del Portal de Serveis al Personal quan es faci pública la convocatòria, dins els terminis que s'hi estableixin.
d) Participar activament en la formació.
e) Dissenyar, implementar i avaluar el projecte, si escau, relacionat amb el programa en el centre.
f) Participar activament en l'entorn virtual educatiu amb aportació de material i experiències, si escau.
g) Facilitar els aspectes organitzatius, espais i horaris per assolir els objectius del programa.
h) Designar una persona de contacte responsable de cada un dels programes sol·licitats.
i) Comunicar per escrit al servei responsable qualsevol imprevist que pugui sorgir i que afecti el desenvolupament de cada programa.
j) Presentar una memòria final del programa dins el termini establert, si escau.
Cinquè
Termini i presentació de la sol·licitud
1. La sol·licitud per participar en aquesta convocatòria l'ha d'emplenar la direcció del centre a través de la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).
2. Les instruccions específiques de cada programa es poden consultar al procediment de la Seu Electrònica, a la web de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa (https://dgpiadme.caib.es) i de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats (http://dgpdocen.caib.es).
3. Un mateix centre educatiu pot sol·licitar més d'un programa formatiu.
4. El termini per presentar la sol·licitud a través de la Seu Electrònica és del 21 de maig fins al 5 de juny de 2024.
5. La data de sol·licitud del Programa per part d'un centre és la que determina la Seu Electrònica.
Sisè
Resolució del procediment
1. Un cop acabat el termini de presentació de sol·licituds, es valoraran segons les instruccions de cada programa i es publicaran les llistes provisionals de centres admesos a la web de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa i de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats. Una vegada publicades les llistes, els centres disposaran de tres dies hàbils per formular les al·legacions que trobin oportunes mitjançant el procediment de la Seu Electrònica.
2. Després de resoldre les al·legacions, es publicaran les llistes definitives de centres admesos a la web de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa i de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats.
Setè
Finalització del programa
1. Una vegada finalitzat el programa, cada centre ha de trametre, a través de la Seu Electrònica, una memòria de cada programa en què ha participat, segons les instruccions corresponents.
2. El termini de presentació de les memòries finalitza en la data que indiquin les instruccions de cada programa.
3. En acabar el programa, tots els docents participants han d'emplenar el qüestionari d'avaluació de la formació del portal del personal.
Vuitè
Certificació i inscripció al registre de formació
1. El Servei de Formació Permanent del Professorat és el responsable de fer la certificació i la inscripció corresponents al Registre General de Formació Permanent del Professorat una vegada lliurades les actes per part del servei responsable de cada programa.
2. Els docents que hagin fet la formació i totes les activitats incloses a cada programa, sempre que comptin amb una valoració positiva, tenen dret al reconeixement de les hores de formació permanent que determini cada programa.
ANNEX 2 Bases de la convocatòria unificada de programes educatius
Primer
Objectiu
Harmonitzar tota l'oferta de programes educatius dirigits als centres educatius de les Illes Balears sostinguts amb fons públics, així com unificar calendaris i aconseguir la planificació, la transferència i la coherència amb el projecte educatiu de centre.
Segon
Programes educatius
1. L'oferta de la convocatòria s'ha organitzat en set programes, la qual cosa permet millorar-ne la transparència i l'equitat, garantir que tots els centres educatius accedeixen a la mateixa informació i repartir-ne els recursos de forma objectiva.
2. Els programes educatius d'aquest annex es caracteritzen pel desenvolupament d'accions educatives i de sensibilització de bones pràctiques que no condueixen al reconeixement d'hores de formació permanent del professorat.
3. Aquests programes depenen de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, i es coordinen des dels serveis següents:
a) Institut per a la Convivència i l'Èxit Escolar:
b) Servei de Normalització Lingüística i Participació Educativa:
Tercer
Destinataris
1. Poden participar en aquesta convocatòria els centres docents sostinguts amb fons públics que imparteixen ensenyaments no universitaris a la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2. Cal tenir en compte l'apartat de destinataris de cada un dels programes establert a les instruccions específiques, en les quals es concreta la participació segons la titularitat i la tipologia de centre, etapa i nivell educatiu de l'alumnat.
Quart
Compromisos generals
1. La Conselleria d'Educació i Universitats es compromet a:
a) Coordinar-se amb altres institucions sobre les actuacions concretes de cada programa.
b) Crear un entorn virtual educatiu del programa per compartir materials i experiències.
c) Avaluar el procés i els resultats del programa.
2. Els centres participants es comprometen a:
a) Aprovar la participació als programes per part del claustre i el consell escolar del centre a finals del curs 2023-2024.
b) Incloure els programes adjudicats en la programació general anual del centre.
c) Dissenyar, implementar i avaluar el projecte, si escau, relacionat amb el programa en el centre.
d) Participar activament a l'entorn virtual educatiu aportant material i experiències, si escau.
e) Facilitar els aspectes organitzatius, com ara els espais i els horaris, per assolir els objectius del programa.
f) Designar una persona de contacte responsable de cada un dels programes sol·licitats.
g) Comunicar per escrit al servei responsable qualsevol imprevist que pugui sorgir i que afecti el desenvolupament del programa.
h) Presentar, si escau, una memòria final del programa dins el termini establert.
Cinquè
Termini i presentació de les sol·licituds
1. Per participar a la convocatòria, la direcció del centre ha d'emplenar la sol·licitud que es troba a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).
2. Les instruccions específiques de cada programa es poden consultar al procediment de la Seu Electrònica i a la web de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa (https://dgpiadme.caib.es).
3. Un mateix centre educatiu pot sol·licitar més d'un programa formatiu.
4. El termini per presentar la sol·licitud a través de la Seu Electrònica és del 21 de maig fins al 5 de juny de 2024.
5. La data de sol·licitud del programa per part d'un centre és la que determina la Seu Electrònica.
Sisè
Resolució del procediment
1. Un cop acabat el termini de presentació de sol·licituds, es valoraran segons les instruccions de cada programa i es publicaran les llistes provisionals de centres admesos a la web de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa. Una vegada publicades les llistes, els centres disposaran de tres dies hàbils per formular les al·legacions que trobin oportunes mitjançant el procediment de la Seu Electrònica.
2. Després de resoldre les al·legacions, s'han de publicar les llistes definitives de centres admesos a la web de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa.
Setè
Finalització del programa
1. Una vegada finalitzat el programa cada centre ha de trametre, a través de la Seu Electrònica, una memòria de cada programa en què ha participat, segons les instruccions corresponents.
2. El termini de presentació de les memòries finalitza en la data que indiquin les instruccions de cada programa.
ANNEX 3 Bases de la convocatòria del Programa de Millora i Transformació
Primer
Objectiu
Publicar la convocatòria del Programa de Millora i Transformació (PMT) dirigida als centres educatius públics, per tal d'unificar calendaris i aconseguir la simplificació documental per garantir la qualitat de la proposta pedagògica, la transferència i la coherència amb el projecte educatiu de centre.
Segon
Propòsit
El Programa de Millora i Transformació té com a propòsit acompanyar els centres educatius en el camí del canvi i facilitar-los eines i un mètode de treball que permeti autogestionar-se en la millora i transformació de manera progressiva i sostenible en el temps. El PMT es caracteritza pels objectius i accions de millora educativa enfocats a la gestió del canvi del centre educatiu.
Tercer
Destinataris
1. Poden participar en aquesta convocatòria els centres docents públics de la comunitat autònoma de les Illes Balears que imparteixen educació infantil i primària i/o educació secundària obligatòria, que no formin ni hagin format part del Programa amb anterioritat.
2. Cal tenir en compte l'apartat de destinataris de la instrucció específica del Programa.
3. Aquesta convocatòria no afecta els centres que ja participen en el PMT.
Quart
Compromisos generals
1. La Conselleria d'Educació i Universitats es compromet a:
a) Determinar els centres participants al PMT segons els criteris de selecció i les sol·licituds rebudes.
b) Organitzar la formació per als docents que participin al PMT i acompanyar el centre.
c) Certificar les hores de formació permanent del professorat indicades a la convocatòria corresponent.
d) Crear un entorn virtual educatiu per compartir materials i aprenentatges.
e) Avaluar el procés i els resultats del Programa.
f) Assignar a cada centre un assessor/assessora de referència del PMT.
g) Coordinar els assessors del PMT cap a la consecució dels objectius dels diferents estadis del programa.
2. Els centres participants es comprometen a:
a) Aprovar la participació al PMT per part del claustre del professorat.
b) Informar el consell escolar de la participació al PMT abans que finalitzi el curs 2023-2024.
c) Designar un docent que no formi part de l'equip directiu com a coordinador.
d) Incloure a la programació general anual el PMT com a programa de centre.
e) Formalitzar per part del director/directora i coordinador/coordinadora del programa la inscripció a la formació a través del Portal de Serveis del Personal quan es faci pública la convocatòria, dins els terminis que s'hi estableixin. A aquesta formació, es podrà inscriure un tercer docent si el centre ho considera oportú.
f) Participar activament en la formació.
g) Participar activament en l'entorn virtual educatiu amb l'aportació de material i d'aprenentatges, si escau.
h) Facilitar els aspectes organitzatius, espais i horaris per assolir els objectius del Programa.
i) Comunicar per escrit a la responsable del PMT qualsevol imprevist que pugui sorgir i que afecti el desenvolupament del Programa.
j) Realitzar les accions necessàries per assolir els compromisos i els objectius establerts pel PMT.
k) Participar amb l'assessor/assessora de referència de l'anàlisi i valoració de l'assoliment dels objectius i dels compromisos del PMT.
Cinquè
Termini i presentació de les sol·licituds
1. La sol·licitud per participar en aquesta convocatòria l'ha d'emplenar la direcció del centre a través de la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).
2. La instrucció específica del programa es pot consultar al procediment de la Seu Electrònica i a la web de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa (https://dgpiadme.caib.es).
3. El termini per presentar la sol·licitud a través de la Seu Electrònica és des del 21 de maig fins al 5 de juny de 2024.
Sisena
Resolució del procediment
1. Un cop acabat el termini de presentació de sol·licituds, es valoraran segons les instruccions del programa i es publicarà la llista provisional de centres admesos a la web de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa. Una vegada publicada la llista, els centres disposaran de tres dies hàbils per formular les al·legacions que trobin oportunes mitjançant el procediment de la Seu Electrònica.
2. Després de resoldre les al·legacions, s'ha de publicar la llista definitiva de centres admesos a la web de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa.
Setena
Certificació i inscripció al registre de formació
1. El Servei de Formació Permanent del Professorat és el responsable de fer la certificació i la inscripció corresponents al Registre General de Formació Permanent del Professorat una vegada lliurades les actes per part del Servei responsable de cada programa.
2. Els docents que hagin fet la formació i les activitats definides pel PMT, sempre que comptin amb una valoració positiva, tenen dret al reconeixement de les hores de formació permanent que determini el programa.