Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'EIVISSA
Núm. 315227
Aprovació definitiva de les bases específiques reguladores de les subvencions, d'adquisició de llibres de text i material didàctic, per a escoles amb alumnat empadronat al municipi d'Eivissa
Expedient núm. 26590/2023 Procediment: Aprovació/modificació bases específiques
El Ple de la Corporació, en sessió celebrada el dia 26 de març de 2024, va acordar, aprovar inicialment les bases específiques reguladores de les subvencions, d'adquisició de llibres de text i material didàctic, per a escoles amb alumnat empadronat al municipi d'Eivissa.
Havent transcorregut el període d'exposició pública de l'expedient, sense que s'hagin presentat reclamacions, l'esmentat acord plenari d'aprovació inicial, resulta elevat a definitiu sense necessitat d'adopció d'acord exprés, essent el text íntegre de les bases aprovades definitivament el que es transcriu a continuació:
BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS D'ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT I MATERIAL DIDÀCTIC PER A ESCOLES AMB ALUMNAT EMPADRONAT AL MUNICIPI D'EIVISSA
Article 1. Objecte
L'objecte d'aquestes bases específiques és la regulació de la concessió de les subvencions en matèria d'adquisició de llibres de text i material didàctic, orientada a l'alumnat escolaritzat a primària empadronat al municipi d'Eivissa.
1.1. Llibres de text: aquell material imprès o digital que determina el centre, de caràcter durador, amb una funció bàsica per al desenvolupament del currículum.
1.2. Material didàctic complementari: aquell material imprès o digital, que determina el centre, amb una funció complementaria per al desenvolupament del currículum, com ara diccionaris, lectures, quaderns, atles, etc. No s'entendrà com material didàctic el material fungible com llàpisos, retoladors, pintures, cartolines, etc.
1.3. Material informàtic: aquell material que determina el centre destinat a l'estudi i ús per a l'alumnat.
Article 2. Persones beneficiàries
Poden ser beneficiàries de les subvencions regulades en aquestes bases les persones que compleixin les següents condicions:
1. Centres educatius públics de l'illa d'Eivissa que estiguin adscrits a el programa de reutilització i creació d'un fons de llibres de text i material didàctic, els quals tinguin alumnat escolaritzat empadronat a la ciutat d'Eivissa amb una antiguitat mínima efectiva i continuada de tres mesos anteriors a la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds que cursin estudis entre 1r i 6è de primària.
2. Centres educatius públics de l'illa d'Eivissa que estiguin adscrits a el programa de reutilització i creació d'un fons de llibres de text i material didàctic, que acreditin degudament la despesa realitzada.
Article 3. Diari oficial en què es publicarà l'extracte de la convocatòria, per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions, una vegada que s'hagi presentat davant aquesta el text de la convocatòria i la informació requerida per a la seva publicació; i forma i termini en què s'han de presentar les sol·licituds.
1. Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa. De conformitat amb els articles 18.2 i 23.2 de la Llei general de subvencions, l'Ajuntament d'Eivissa remetrà a la BDNS la convocatòria corresponent i un extracte de la mateixa es publicarà en el BOIB, d'acord amb el procediment establert en l'article 20.8 de la Llei general de subvencions.
2. La sol·licitud es farà presentant l'imprès d'instància normalitzat, adjuntant la documentació corresponent, al Registre General de l'Ajuntament, o bé a través d'alguna de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre , del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
D'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, són persones obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a realitzar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu les següents:
a) Les persones jurídiques.
b) Les entitats sense personalitat jurídica.
c) Els que exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que duguin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'entendran inclosos els notaris, registradors de la propietat i mercantils.
d) Qui representi a un interessat/da que estigui obligat/da a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
e) Les persones empleades de les administracions públiques per als tràmits i actuacions que s'efectuïn amb elles per raó de la seva condició d'empleat / ada públic / a, tal com determini reglamentàriament cada administració.
Les persones obligades han de presentar les sol·licituds de subvencions a través de la seu electrònica municipal de l'Ajuntament d'Eivissa. En el cas que aquestes persones obligades a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, presentin les seves sol·licituds en format paper, s'adverteix que aquestes sol·licituds es tindran per no presentades i que s'exclourà a aquestes persones del procediment de concessió de subvencions, sense que aquest error o omissió pugui esmenar posteriorment, si ja ha finalitzat el termini de presentació de sol·licituds. Per tant, les sol·licituds de subvencions de les persones obligades només tindran validesa si es presenten en forma electrònica i en temps hàbil per presentar-les.
La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització de la persona sol·licitant perquè l'Ajuntament d'Eivissa obtengui de forma directa els certificats telemàtics, si s'escau, per a l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 de l'RD 887/2006, de 21 de juliol, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració estatal, autonòmica i Ajuntament d'Eivissa, així com estar al corrent de compliment de les obligacions davant la Seguretat Social, en aplicació del Conveni en matèria d'interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, a què s'ha adherit l'Ajuntament d'Eivissa.
La persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, aportant els corresponents certificats.
3. La documentació i / o les dades que ha d'acompanyar la sol·licitud és la indicada a l'imprès d'instància normalitzat, annex a la convocatòria corresponent.
4. El termini de presentació de sol·licituds serà el que determini la convocatòria corresponent.
Article 4. Condicions de solvència i eficàcia que hagin de reunir les persones jurídiques a què es refereix l'apartat 2 de l'article 12 de la Llei General de Subvencions
No es preveuen entitats col·laboradores.
Article 5. Procediment per a la concessió de la subvenció
El procediment de concessió de subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva.
Té la consideració de concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza a partir de la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una relació entre elles d'acord amb els criteris de valoració fixats en aquestes bases i adjudicar, havent notificat la resolució de concessió amb el límit fixat i dins d'el crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels criteris o principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, no discriminació, eficàcia i eficiència.
1. Inici
El procediment de concessió de subvencions s'iniciarà mitjançant la presentació d'una instància en la qual se sol·licita la subvenció, s'especifica l'activitat a subvencionar i es declara el caràcter amb el qual la persona sol·licitant actua.
2. Instrucció
En el cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Un cop transcorregut aquest termini sense que la persona sol·licitant hagi donat compliment al requeriment, es considerarà que desisteix de la petició i s'arxivarà l'expedient. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquests requeriments d'esmena es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.
Un cop comprovada la documentació presentada consta en l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat (Comissió de Valoració), l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant la publicació al tauler d'anuncis electrònic de la Corporació de la seu electrònica municipal, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es pot prescindir de l'audiència quan no figuri en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets que els adduïts pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. Les propostes de resolucions provisionals i definitives no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposta, fins que no se li hagi notificat la concessió per l'òrgan competent.
3. Resolució
L'acte que resolgui el procediment de concessió de la subvenció ha de ser motivat i expressar la persona sol·licitant o la relació de persones sol·licitants a les quals es concedeix la subvenció i la quantitat atorgada. Així mateix, es farà constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquesta resolució es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa .
La competència per atorgar les subvencions correspon a l'òrgan fixat en l'article 9 d'aquestes bases.
4. Publicitat de les subvencions concedides
L'acord de resolució de procediment de concessió es publicarà a la seu electrònica de tauler d'anuncis electrònic de la Corporació i en la Base de Dades Nacional de subvencions (BDNS).
Article 6. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció i, si escau, ponderació dels mateixos
Els criteris objectius de concessió de la subvenció són els següents:
Criteri 1 - L'alumnat adscrit a el programa de reutilització i creació d'un fons de llibres de text i material didàctic del seu centre educatiu i / o ser alumnat de les Unitats d'Educació Especial en centres ordinaris (Aules UEECO).
Criteri 2 - L'alumnat empadronat al municipi d'Eivissa amb una antiguitat efectiva i continuada mínima de tres mesos anteriors a comptar des de l'últim dia de presentació les sol·licituds.
Criteri 3 - L'alumnat que cursi estudis d'Educació Primària durant l'any escolar de la convocatòria corresponent en qualsevol centre educatiu públic de l'illa d'Eivissa.
No es tindran en compte les sol·licituds que no compleixin els criteris anteriorment esmentats.
No es preveuen criteris de ponderació.
Article 7. Quantia individualitzada de la subvenció o criteris per a la seva determinació
1. La quantia de les subvencions serà la que determini la convocatòria corresponent, d'acord amb les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent i el Pla Estratègic de Subvencions de l'Ajuntament d'Eivissa.
La quantia de la subvenció es determinarà d'acord amb els criteris següents:
Cap subvenció podrà superar la quantitat màxima que s'estableixi a la convocatòria corresponent.
Cap subvenció podrà superar, en tot cas, el percentatge màxim de 100% de la despesa subvencionable.
L'ordre de relació de la concessió de les subvencions, en cas que l'import de les sol·licituds excedeixi del crèdit pressupostari habilitat a aquest efecte, es farà en funció de la data de presentació de la sol·licitud en el Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Eivissa.
Es consideren despeses subvencionables aquelles que responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzin en el termini establert entre l'1 de juliol de l'any anterior a la data de publicació de l'extracte la convocatòria en el BOIB i la pròpia data de publicació d'aquest.
De conformitat amb l'article 58.2 de l'RD 887/2006, a més de la quantitat total màxima dels crèdits disponibles, es pot fixar una quantia addicional que no requerirà una nova convocatòria per a la seva aplicació a la concessió de subvencions, en cas d'haver-se incrementat el import del crèdit pressupostari disponible com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit. La distribució de l'increment es realitzarà proporcionalment a la puntuació obtinguda per cada projecte presentat.
La convocatòria ha de fer constar expressament que l'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat de crèdit com a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades i, si és el cas, prèvia aprovació de la modificació pressupostària que procedeixi, en un moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció.
2. Es consideren despeses subvencionables d'acord amb el que disposa l'art. 31 de la LGS les despeses realitzades abans de la data de finalització de el període de justificació establert i que guardin relació directa amb l'objecte de la subvenció.
a) Es consideren despeses subvencionables:
L'adquisició de llibres de text escolars originals.
L'adquisició de material didàctic, sempre que es justifiqui el seu ús mitjançant la mostra d'una unitat didàctica o una descripció detallada de la mateixa on s'especifiqui la vinculació d'aquesta amb el currículum educatiu. En cas que el material didàctic consisteixi en equipaments electrònics o per a processos d'informació amb una vida útil superior a 1 any s'aplicaran els coeficients d'amortització lineal establerts a la normativa tributària vigent. En qualsevol cas s'haurà d'acreditar que la despesa s'ha dut a terme amb anterioritat a la publicació de l'extracte de la convocatòria corresponent en el BOIB.
b) No es consideren subvencionables:
Article 8. Òrgans competents per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció i el termini en què serà notificada la resolució
1. D'acord amb la base 46, punt 5, de les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent, l'òrgan competent per a l'aprovació de les bases reguladores específiques serà el Ple de la Corporació o les juntes rectores, en el cas dels organismes Autònoms i / o consorcis adscrits.
L'òrgan competent per a l'aprovació de les successives convocatòries, així com els acords de concessió, serà la Junta de Govern Local o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms i / o consorcis adscrits, excepte en el cas d'aquells que tinguin caràcter plurianual, que hauran de ser aprovades pel Ple de la Corporació.
2. De conformitat amb l'article 14 de l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament per part de l'Ajuntament d'Eivissa, l'òrgan instructor es designarà en la convocatòria i amb caràcter general ho són els serveis administratius de la Regidoria delegada que promou de la subvenció.
La convocatòria específica establirà la composició d'una comissió avaluadora integrada com a mínim per una Presidència, una Secretaria amb veu però sense vot i un nombre de vocals no inferior a dos, relacionats amb l'objecte de la convocatòria, que tindrà com a finalitat examinar les sol·licituds i emetre un informe que serveixi de base a la proposta de resolució.
Les activitats d'instrucció han de comprendre les activitats conduents a l'avaluació de les sol·licituds o peticions, efectuades d'acord amb els criteris, formes i prioritats de valoració establerts en la norma reguladora de la subvenció.
Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut dels quals s'ha de dictar la resolució, i en concret:
a) Determinar les persones participants admeses a la convocatòria;
b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladors de la subvenció i la convocatòria corresponent;
c) Sol·licitar els informes de la comissió avaluadora i d'altres òrgans.
d) Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts.
Sense perjudici de les especificitats procedimentals que es puguin establir en les convocatòries específiques, respectuoses amb la legalitat vigent, el procediment serà el següent:
En virtut de la documentació que consta en l'expedient, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació al tauler d'anuncis de la Corporació i, si s'escau, en la pàgina web municipal, a més d'en la forma que pugui establir la convocatòria corresponent, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es podrà prescindir de l'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.
3. Examinades per l'òrgan instructor les al·legacions adduïdes per les persones interessades, es formularà la proposta de resolució definitiva. La resolució ha de ser motivada i ha de contenir:
- la relació de persones sol·licitants a les quals es proposa la concessió de la subvenció i, si escau, la desestimació de la resta de sol·licituds o la inadmissió, així com la no concessió per desistiment de la persona sol·licitant, o altres causes establertes en la normativa específica aplicable.
- la quantia de la subvenció; si ho preveu la convocatòria l'òrgan competent ha de prorratejar entre les persones beneficiàries de la subvenció l'import global màxim destinat a les subvencions;
- l'especificació de l'avaluació i dels criteris seguits per efectuar-la.
L'expedient de concessió de subvencions contindrà l'informe de l'òrgan instructor en el qual consti que de la informació que figura en el seu poder es desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi.
Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposta, davant l'Administració, mentre no s'hagi publicat la resolució de concessió.
4. Termini per resoldre i efectes del silenci
El termini per resoldre i notificar la resolució de procediment no podrà excedir de sis mesos des de la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds. Si en aquest termini no s'ha notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada per silenci administratiu negatiu la sol·licitud de subvenció, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 9. Obligacions de les persones beneficiàries de les subvencions
- Realitzar el projecte en el qual es fonamenta la concessió de la subvencions.
- Acreditar davant l'Ajuntament d'Eivissa la realització de el projecte, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió de l'ajut.
- Disposar dels llibres comptables, registres i altres documents en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària de la subvencions.
- Conservar els documents justificatius de l'aplicació de el fons rebut.
- Informar l'Ajuntament de totes les subvencions rebudes destinades a l'activitat objecte de subvencions i aquesta comunicació s'efectuarà així com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'ús donat als fons rebuts.
Les entitats subvencionades, també, adquireixen les següents obligacions:
- Presentar els documents recollits a l'article anterior, en l'article 30 de la Llei general de subvencions i el que específicament es determini a aquesta convocatòria.
- Presentar tota la documentació que li sigui sol·licitada en relació amb la facultat de control de l'activitat subvencionada.
- Fer constar en qualsevol acte o accions de difusió de el projecte o activitat subvencionada que aquesta es realitza amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Eivissa.
- Comunicar a l'Ajuntament qualsevol alteració o modificació que es produeixi en la seva execució.
- Mantenir les condicions i elements declarats en el projecte que van servir de base per a atorgar la subvenció.
- Les activitats desenvolupades i la seva publicitat han de respectar el principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes.
- Tota la documentació o material de publicitat que es generi en les activitats desenvolupades hauria d'estar en català.
L'Ajuntament d'Eivissa no es farà responsable de les obligacions contretes per les persones beneficiàries com a conseqüència de la realització de les seves activitats.
Article 10. Pagament
El pagament de la subvenció s'efectuarà en un termini màxim de 30 dies comptats a partir de la data de la resolució aprovatòria de la seva concessió, mitjançant transferència bancària al compte corrent designat a aquest efecte per la persona beneficiària.
Article 11. Determinació, si escau, dels llibres i registres comptables específics per a garantir l'adequada justificació de la subvenció
No es preveuen.
Article 12. Termini i forma de justificació per part de la persona beneficiària o de l'entitat col·laboradora, si és el cas, de l'acompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts
Per percebre la subvenció, les persones sol·licitants han de presentar a l'Ajuntament d'Eivissa la documentació que es requereixi en aquestes bases específiques reguladores, en la convocatòria corresponent i a la resta de normativa específica que sigui d'aplicació.
1. Període màxim de justificació.
La justificació s'ha de presentar conjuntament amb la instància de sol·licitud, per la qual cosa s'estableix com a període màxim per a la justificació 15 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.
2. Forma de justificació de la subvenció.
Amb caràcter general, l'import de les subvencions s'ha d'abonar un cop justificat el compliment de la finalitat per a la qual van ser concedides.
Article 13. Mesures de garantia que, si escau, es consideri necessari constituir a favor de l'òrgan concedent, mitjans de constitució i procediment de cancel·lació
No es preveuen.
Article 14. Possibilitat d'efectuar pagaments anticipats i abonaments a compte, així com el règim de garanties que, si escau, han d'aportar la persones beneficiàries
No es preveuen.
Article 15. Circumstàncies que, com a conseqüència de l'alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, podran donar lloc a la modificació de la resolució
No es preveuen.
Article 16. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals
Les ajudes rebudes per aquesta convocatòria són compatibles amb la percepció d'altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat subvencionada , d'acord amb el que preveu l'article 19.3 de la Llei general de subvencions.
És obligació de les persones o entitats beneficiàries dels ajuts informar l'Ajuntament d'Eivissa de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció i aquesta comunicació s'efectuarà així com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
Article 17. Incompliment i causes de reintegrament
En cas d'incompliment de les bases, així com dels compromisos assumits per les persones beneficiàries de la subvenció, serà d'aplicació el que preveu el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:
a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.
b) L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides o quan s'alterin les condicions tingudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.
c) L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts.
d) La negativa a sotmetre a les actuacions de control previstes o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.
e) Justificació de la subvenció fora de termini de el període de justificació.
Quan l'import justificat per la persona beneficiària, amb motiu de la rendició del compte justificatiu de les despeses, sigui inferior a la quantitat concedida, l'Ajuntament d'Eivissa ha de minorar l'import de la subvenció, exigint, si escau, el reintegrament de les quantitats indegudament percebudes.
Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments prevists a l'efecte en la legislació de finances, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més del reintegrament esmentat, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes municipals, mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.
Article 18. Criteris de graduació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Aquests criteris són aplicables per a determinar la quantitat que finalment hagi de percebre la persona beneficiària o, si escau, l'import a reintegrar, i hauran de respondre a el principi de proporcionalitat
Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels quatre anys posteriors a la concessió de la subvenció s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de la convocatòria corresponent, l'import subvencionat pot ser sotmès a cap reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n) de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que la persona beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE A REINTEGRAR |
---|---|
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
0 % |
Aquests criteris s'aplicaran per determinar la quantitat que finalment ha de percebre la persona beneficiària, o, si s'escau, l'import a reintegrar.
Article 19. Responsabilitat, règim sancionador i inspecció
Les persones beneficiàries d'aquestes subvencions romandran sotmeses a el règim de responsabilitat i sancions que preveu la normativa vigent que és aplicable en matèria de subvencions.
Els òrgans tècnics i la Intervenció de l'Ajuntament d'Eivissa podran comprovar pels mitjans que considerin adequats la inversió de les quantitats atorgades en relació als seus objectius.
Article 20. Impugnació
Contra l'acord del Ple de l'Ajuntament d'Eivissa d'aprovació definitiva d'aquestes Bases es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Les remissions a articles que consten en aquestes Bases s'entendran realitzades als preceptes respectius de les normes posteriors que, si escau, els puguin derogar, modificar, i / o substituir.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
A partir de l'entrada en vigor d'aquestes Bases, queden derogades les disposicions generals de l'Ajuntament d'Eivissa, que s'oposin, contradiguin, o resultin incompatibles amb aquestes.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Quan hi hagi regulacions específiques de superior rang, les prescripcions d'aquestes Bases s'aplicaran amb subjecció a el principi de jerarquia normativa i com a complement d'aquelles.
Segona. Tot allò que no estigui previst en aquestes Bases i / o en la convocatòria corresponent, es regirà per les Bases d'Execució del Pressupost Municipal vigent de l'Ajuntament d'Eivissa, l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament de subvencions vigent a l'Ajuntament de Eivissa, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general des subvencions, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic de el sector públic, i la resta de normativa específica que sigui aplicable.
Tercera. Aquestes Bases entraran en vigor quan el Ple de l'Ajuntament d'Eivissa acordi aprovar-se definitivament, i una vegada publicat el seu text íntegre en el BOIB.
Contra aquest acord d'aprovació definitiva, que exhaureix la via administrativa, s'hi pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Eivissa, (signat electrònicament: 17 de maig de 2024
El secretari acctal Juan Orihuela Romero)