Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 313019
Convocatòria beca de formació en recerca sobre els Closos de Can Gaià 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 A la Junta de Govern Local de dia 30 d'abril de 2024, es va acordar entre d'altres aprovar les bases que han de regular la concessió de la beca de formació en recerca sobre els Closos de Can Gaià 2024, i a la Junta de Govern Local de dia 14 de maig de 2024, es va acordar entre d'altres:

Primer. Establir un termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma per que les persones interessades puguin presentar la sol·licitud.

Segon. Incloure a les bases el termini de presentació de les sol·licituds, les quals es detallen a continuació.

Tercer. Publicar la convocatòria de les esmentades bases en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma, en el tauler d'anuncis i en el tauler d'anuncis electrònic de la seu electrònica de l'Ajuntament (ajfelanitx.eadministracio.cat) integrat a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx www.felanitx.org.

BECA DE FORMACIÓ EN RECERCA SOBRE ELS CLOSOS DE CAN GAIÀ 2024

Introducció

L'Ajuntament de Felanitx es complau a anunciar la convocatòria d'una beca de recerca per a l'any 2024. Aquesta beca té com a objectiu fomentar la recerca arqueològica sobre els Closos i donar suport a joves amb futur prometedor i que es dediquen a la investigació en el seu desenvolupament acadèmic i professional.

Quantia de l'ajut i crèdit pressupostari

La quantia de la beca és de sis mil (6.000€ ) per a una única plaça, amb càrrec als pressupostos generals de l'Ajuntament de Felanitx.

Objectiu de la Beca

  • Promoure la recerca d'avantguarda als Closos de Can Gaià.
  • Generar i divulgar entre la societat felanitxera i balear en general nou coneixement sobre la prehistòria i la història del terme de Felanitx.
  • Fomentar la formació i col·laboració interdisciplinària entre el personal investigador d'àmbits científics que han treballat als Closos de Can Gaià.
  • Facilitar el creixement acadèmic i professional dels beneficiats.
  • Potenciar la carrera de recerca dels joves investigadors/es.

Requisits d'Elegibilitat

Els requisits per aspirar a la concessió són:

  • Podran sol·licitar aquesta beca totes les persones majors d'edat i amb plena capacitat d'actuar que hagin cursat com a mínim 2 anys d'estudis de Grau i que no hagin transcorregut més de 2 anys des de la finalització dels seus estudis de grau, màster, o doctorat.
  • Les persones que aspiren a la concessió de la beca hauran de presentar el projecte de recerca a títol individual, es valorarà amb preferència la temàtica lligada a l'estudi de les sostrades de les navetes.
  • En cas que es consideri pertinent es podrà reconèixer la figura d'una persona que tutoritzi el treball que actuarà com a co-IP (coinvestigador principal) del projecte, però aquesta no serà valorat en la qualificació de cada proposta.
  • Demostrar un expedient acadèmic o un currículum significatiu per desenvolupar la recerca que es proposa.
  • Es valorarà haver treballat i participat en excavacions i recerca als Closos de Can Gaià o altres activitats arqueològiques desenvolupades per l'equip dels Closos.

Beneficis de la Beca

  • Finançament total o parcial per a la recerca proposada.
  • Accés a tota la informació i materials necessaris pel correcte desenvolupament de la recerca dels Closos de Can Gaià.
  • Supervisió i orientació per part d'investigadors/es experimentats/es dels Closos de Can Gaià.
  • Oportunitats de presentar resultats de recerca en conferències i publicacions.

Procés general de sol·licitud

El termini de presentació de les sol·licituds serà d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma.

  • Els/les candidats/es han de completar el formulari de sol·licitud (Annex 1) amb la informació requerida.
  • Aportar còpia del DNI, passaport, NIE o permís de residència, segons escaigui.
  • Adjuntar una carta de motivació que expliqui el seu interès en la recerca i com aquesta beca contribuirà als seus objectius acadèmics i professionals (extensió màxima de 500 paraules).
  • Adjuntar un curriculum vitae que inclogui detalls de l'experiència acadèmica i de recerca anterior.
  • Declaració responsable signada per la persona sol·licitant, o qui la representa legalment, de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari/ària o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art. 13.2 de la Llei general de subvencions 28/2003, de 17 de novembre (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s'adjunta com a annex 2 d'aquestes bases.
  • Document de designació de compte bancari de la persona sol·licitant.
  • Exposició del projecte (15 pàgines aproximadament, inclosa la bibliografia):
    • Títol
    • Resum i paraules clau
    • Estat de la qüestió i justificació del projecte, destacant la innovació de la proposta
    • Metodologia
    • Planificació de tasques i cronograma a 12 mesos
    • Resultats esperats, pla de difusió i impacte de la recerca
  • Carta de recomanació de professors universitaris o professionals de la cultura, arqueologia o patrimoni.

Les persones sol·licitants són responsables de la veracitat dels documents que presenten (art. 28.7 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques).

Propietat intel·lectual, drets i obligacions de la persona beneficiada

  • La persona beneficiada és qui té la propietat intel·lectual de la interpretació dels resultats.
  • S'ha d'informar regularment al personal de direcció de l'excavació sobre els avenços i dificultats del treball.
  • La primera publicació o presentació dels resultats en congressos inclourà un membre de la codirecció, com a responsable de la coordinació del projecte, i es consensuarà la llista d'autors/es abans de presentar el treball.
  • Es donarà prioritat a les publicacions en accés obert per fomentar la ciència oberta i accessible.
  • Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió de l'ajut i justificar la seva realització, en els terminis i les condicions establertes en aquestes bases.
  • Fer constar, de manera explícita, el suport de l'Ajuntament de Felanitx en la realització del projecte.
  • Comunicar a l'Ajuntament de Felanitx i a la direcció dels Closos de Can Gaià qualsevol eventualitat que dificulti o impedeixi totalment o parcialment el correcte desenvolupament del projecte.
  • Justificar l'ajut concedit mitjançant una presentació oral els resultats obtinguts que serà organitzada conjuntament per l'Ajuntament, la direcció de l'excavació i els Amics dels Closos de Can Gaià. Addicionalment, s'haurà de presentar un resum de 15 línies amb una imatge per incloure-ho si es considera oportú a la web de l'Ajuntament i a la dels Closos de Can Gaià.
  • Retornar tot el material i mostres que s'hagin estudiat, garantint-ne la seva conservació. S'exclou en aquest punt aquell material que per la naturalesa pròpia d'analítiques especialitzades impliquin la seva destrucció.
  • L'Ajuntament de Felanitx es reserva el dret d'editar una publicació dels resultats aconseguits, sense perjudici de les altres publicacions especialitzades que se'n pugui derivar per part de l'investigador/a o l'equip dels Closos. L'extensió, temporització i format d'aquesta es pactarà cas per cas en funció de la naturalesa dels treballs.

Comissió avaluadora

La comissió avaluadora estarà formada per un membre de cada un dels següents ens:

  • Regidoria de cultura de l'Ajuntament de Felanitx.
  • Direcció dels Closos de Can Gaià.
  • Àrea de Prehistòria del Departament de Ciències Històriques i Teoria de les Arts de la Universitat de les Illes Balears.
  • Amics dels Closos de Can Gaià.

Avaluació de les sol·licituds

Per l'avaluació de cada una de les sol·licituds es consideraran els següents criteris:

  • Projecte de recerca (60%), dividit de la següent manera: plantejament i innovació del projecte (30%), metodologia (20%) i pla de treball (10%).
  • Experiència i motivació del/ de la sol·licitant (20%).
  • Entrevista oral que tendrà lloc a l'Ajuntament de Felanitx davant els 4 membres del jurat (10%).
  • Carta de motivació i carta de recomanació (10%).

Termini d'execució i lliurament dels treballs

  • El termini de finalització i lliurament dels treballs s'haurà de fer en un any des de la resolució de la convocatòria.
  • Excepcionalment, es podrà concedir una pròrroga de tres mesos si es demana amb un mínim de 30 dies abans d'esgotar el termini de la beca i està degudament justificada.

Termini de resolució i de notificació

S'examinaran conjuntament, en un sol procediment totes les sol·licituds presentades dins del termini establert de 30 dies naturals des del tancament de la convocatòria, i es resoldrà en un únic acte administratiu.

El termini per a l'atorgament de les subvencions serà, com a màxim, de 2 mesos a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds. Un cop acordada la concessió de les subvencions, aquestes seran notificades als/a les interessats/des en un termini màxim de 10 dies des de la data d'aprovació de la resolució. La manca de resolució dins el termini indicat tindrà efectes desestimatoris.

La resolució del procediment posa fi a la via administrativa i contra la mateixa es pot interposar recurs contenciós administratiu, en el termini de 2 mesos a comptar des de l'endemà al de la notificació de la concessió/denegació. No obstant, amb caràcter previ i de forma potestativa es podrà presentar recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictat.

Revocació i reintegrament dels ajuts

Pel que fa a la revocació i reintegrament dels ajuts, s'ha d'aplicar el que disposa la Llei general de subvencions 38/2003, de 17 de novembre, i la resta de normativa que sigui d'aplicació.

 

Felanitx, document signat electrònicament (15 de maig de 2024)

La batlessa Catalina Soler Torres

 

ANNEX 1 Sol·licitud de participació

Beca de formació en recerca sobre els Closos de Can Gaià 2024

Nom i llinatges:______________________________________________________________  DNI/NIE:__________________________

Domicili: ______________________________________  Població: ____________________________________  CP: ______________

Telèfon: ___________________________  Correu electrònic: ____________________________________________________________

EXPOSA

Que assabentat/da de la convocatòria pública de la beca d'investigació per a l'any 2024 de l'Ajuntament de Felanitx, i d'acord amb el que preveuen les seves bases,

SOL·LICITA

Acollir-se al procediment per seleccionar el projecte beneficiari de l'esmentada beca d'investigació sobre les Closos de Can Gaià.

Investigador/a:

Investigador/a tutor/a (si escau):

Documentació adjunta

DNI, passaport o NIE

Declaració responsable (Annex 2)

Carta de motivació

Document de designació de compte bancari

Titulació acadèmica superior de la que es disposi i còpia de l'expedient acadèmic

Projecte de recerca seguint les pautes de la convocatòria

Currículum vitae de l'investigador/a i de l'investigador/a tutor/a (si escau)

Carta de recomanació (facultatiu)

Fet a , ____________________________  el________  d'/de_________________  de 2024

Signatures:

 

L'investigador/a                                                                                                                                                L'investigador/a tutor/a

 

ANNEX 2 Sol·licitud de participació

Beca de formació en recerca sobre els Closos de Can Gaià 2024

Nom i llinatges: __________________________________________________________ DNI/NIE: ______________________________

Domicili: _____________________________________________ Població: ________________________________ CP:_____________

Telèfon: _______________________________ Correu electrònic:_________________________________________________________

Declara:

  • La veracitat de totes les dades acadèmiques i de tots els documents aportats en aquesta sol·licitud.
  • Que estic al corrent de totes les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Felanitx, Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'administració de l'Estat, així com també amb les obligacions amb la seguretat Social.
  • Que no incorro en cap de les causes d'incompatibilitat o prohibició per obtenir subvencions que figuren en l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003)
  • Que autoritzo a l'Ajuntament de Felanitx a accedir a informació fiscal de la persona o persones interessades.

Fet a _____________________, el _____  d'/de_______________________ de 2024

Signatures:

 

L'investigador/a                                                                                                                                                  L'investigador/a tutor/a