Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 308526
Convocatòria i bases reguladores de subvencions per a entitats veïnals per a l'organització de festes d'estiu i altres activitats que promouen la participació de la ciutadania del municipi de calvià 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

CONVOCATÒRIA 2024

ARTICLE 1.- REGULACIÓ.-

Aquesta convocatòria es regeix pel que estableixen les bases d'execució del pressupost general d'aquesta Corporació per a l'any 2024, i en allò que no s'hagi previst, s'ha d'aplicar supletòriament la Llei 38/2003, General de Subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; el Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals i la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears .

ARTICLE 2.- QUANTIA MÀXIMA DE LA CONVOCATÒRIA.-

Durant l'exercici pressupostari vigent, es destina la quantitat de DOS-CENTS VINT-I-UN MIL CINC-CENTS EUROS (221.500,00€) en total a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a la següent aplicació pressupostària: 102 30192400 4800010 “SUBVENCIÓ DINAMITZACIÓ ZONES” que es distribuirà de la següent forma:

  • Organització de les festes d'estiu / patronals 2024: CENT SEIXANTA-CINC MIL EUROS (165.000,00€)
  • Participació en les festes municipals de la Cavalcada dels Reis Mags (organització de les Cavalcades dels Reis Mags tradicionals de Peguera, Calvià Vila - Es Capdellà) i la desfilada de la “sa Rua” (Carnaval) 2025: VINT MIL EUROS (20.000,00€)
  • Celebració de la festivitat de les Verges 2024, la Nit d’Ànimes (Halloween) 2024, Sant Antoni - Sant Sebastià 2025: TRENTA-SIS MIL CINC-CENTS EUROS (36.500,00€)

Així mateix, l'Ajuntament de Calvià assumirà, en cas de necessitat i prèvia sol·licitud de l'entitat beneficiària, el cost de la documentació tècnica requerida per a la tramitació de la llicència i el cost de serveis d'ambulàncies i banys químics si així s'estableix al Pla d'emergència i amb un límit d'hores màxims segons cada festa.

ARTICLE 3.- OBJECTE.-

L'objecte d'aquesta convocatòria és subvencionar a les entitats veïnals l'organització i l'execució, als diferents nuclis de població del municipi de Calvià, d'acord amb les condicions que s'hi detallen:

  1. Festes d'estiu/patronals 2024.
  2. Festivitat de les Verges 2024, la Nit d’Ànimes (Halloween) 2024, les festes de Sant Antoni i Sant Sebastià 2025.
  3. La participació a la Cavalcada dels Reis Mags i en la desfilada de la “sa Rua” (Carnaval) 2025 organitzats per l'Ajuntament (o en les Cavalcades dels Reis Mags tradicionals de Peguera, Calvià Vila -Es Capdellà).

ARTICLE 4.- ACTIVITATS A SUBVENCIONAR.-

4.1.- Festes d'estiu 2024

Són subvencionables l'organització i l'execució de les festes d'estiu dels diferents nuclis de població del municipi de Calvià, amb un màxim de 5 dies consecutius. El període de festes comença el 15 de juny i acaba el 15 de setembre, ambdós inclosos.

Les dates preferents en què proposar els dies de festes (màxim 5 dies consecutius) a cada zona, tenint en compte les celebracions patronals i les propostes els darrers anys, són:

CALVIÀ VILA: Entre el 15 i el 28 de juliol

ES CAPDELLÀ: Entre el 8 i el 21 de juliol

CAS CATALÀ - ILLETES: Entre l'1 i el 15 de setembre

COSTA DE BLANES: Entre el 19 d'agost i l'1 de setembre

COSTA DE LA CALMA - ES CASTELLOT: Entre el 19 d'agost i l'1 de setembre

GALATZÓ: Entre el 12 i el 25 d'agost

PALMANOVA: Entre el 29 de juliol i l'11 d'agost

PEGUERA: Entre el 22 de juliol i 4 d'agost 

PORTALS NOUS - BENDINAT: Entre el 5 i el 18 d'agost

SANTA PONÇA: Entre el 15 i el 28 de juliol

NOVA SANTA PONÇA: Entre el 15 i el 28 de juliol

BADIA DE PALMA - SOL DE MALLORCA: Entre el 26 d'agost i el 8 de setembre

SON CALIU: Entre l'1 i el 14 de juliol

SON FERRER: Entre el 19 d'agost i l'1 de setembre

EL TORO: Entre el 5 i el 18 d'agost

Les associacions veïnals de Nova Santa Ponça, Cas Català - Illetes, Costa de la Calma - Es Castellot i Badia de Palma - Sol de Mallorca tindran l'opció d'acordar amb l'Ajuntament de Calvià un model de gestió municipal de festes amb constitució de Comissió de Festes, comprometent-se l'Ajuntament de Calvià a una despesa, si fos necessària, igual al mínim estipulat en aquestes bases.

En cas que aquestes entitats tingueren interès en aquesta forma de gestió, ho hauran de comunicar formalment a l'Ajuntament de Calvià en el mateix termini en què es presenten les sol·licituds d'aquesta convocatòria.

En cas de Magaluf, en no comptar amb associació veïnal, les activitats s'organitzaran des de l'Ajuntament de Calvià.

Són subvencionables aquelles activitats que, anualment i a l'estiu, en unes dates assenyalades, dinamitzin la comunitat local mitjançant una pluralitat d'activitats diverses tradicionals de les celebracions de les festes d'estiu (Cercavila, balls, revetles populars, concerts, representacions teatrals o líriques, competicions esportives, propostes per a la gent gran i propostes per als joves i els infants...) i que contribueixin a afirmar l'existència de la comunitat local com a col·lectiu, a partir d'uns referents compartits.

La festa, tret de necessitat degudament justificada, es realitzarà en un únic espai públic. Aquesta mesura permet planificar millor i optimitzar la logística de l'activitat.

4.2.- Festivitat de les Verges 2024

Són subvencionables l'organització i execució, als diferents nuclis de població del municipi de Calvià, de les activitats del dia 21 d'octubre, conegudes com a Festivitat de les Verges, que es podran celebrar el mateix 21 d'octubre, el 20 o 22 d'octubre de 2024 o el cap de setmana immediatament anterior o posterior al dia 21 d'octubre, consistents en la dinamització de la comunitat local mitjançant una pluralitat d'activitats diverses que recreen aquesta festivitat, com ara bunyolada amb actuació musical relacionada amb aquest dia.

Serà subvencionable un únic dia de festa amb un programa d'activitats que haurà d'estar relacionat únicament amb la celebració de la festivitat prevista en aquest apartat (Festivitat de les Verges).

4.3.- Nit d’Ànimes (Halloween) 2024

Són subvencionables l'organització i execució, als diferents nuclis de població del municipi de Calvià, de les activitats del dia 31 d'octubre conegudes com a Nit d’Ànimes (Halloween), que es podrà celebrar el mateix 31 d'octubre, 1 de novembre o el cap de setmana immediatament anterior o posterior al dia 31 assenyalat, consistents en la dinamització de la comunitat local mitjançant una pluralitat d'activitats diverses que recreen el moment de l'any en què els morts visiten els vius: encès de ciris i altres llums de flama, sovint a l'interior de càntirs i fruits del temps, com ara carbasses; realització de processons carnavalesques amb l'aparició de les representacions dels esperits dels morts que la tradició popular ha creat al llarg dels temps (fantasmes, ànimes en pena i altres éssers terrorífics); i també festes de disfresses, túnels de terror i semblants.

Serà subvencionable un únic dia de festa amb un programa d'activitats que haurà d'estar relacionat, únicament, amb la celebració de la festivitat prevista en aquest apartat de la Nit d’Ànimes (Halloween).

4.4-. Festes de Sant Antoni i Sant Sebastià 2025

Són subvencionables l'organització i execució de fogueres de Sant Antoni / Sant Sebastià (i l'encesa d’alimares en Es Capdellà) en els diferents nuclis de població del municipi de Calvià.

Activitats que promocionin els elements bàsics la cultura popular en la celebració de les festivitats de Sant Antoni i Sant Sebastià (i encès d’alimares en Es Capdellà), com ara fogueres, dimonis, xeremiers, simbombes, balls populars, glosses, beneïdes d'animals.

En aquest cas, es considerarà subvencionable una de les tres activitats (Sant Antoni, Sant Sebastià o beneïdes, i l'encesa d’alimares en Es Capdellà) per cadascuna dels associacions que siguin beneficiàries de la subvenció.

Aquestes activitats s'han de fer entre el 13 i el 25 de gener de 2025, ambdues incloses.

Serà subvencionable un únic dia de festa, amb un programa d'activitats que haurà d'estar relacionat, únicament, amb la celebració d'una de les festivitats previstes en aquest apartat (Sant Antoni, Sant Sebastià i l'encesa de alimares en Es Capdellà).

4.5.- Cavalcada dels Reis Mags 2025

Són subvencionables les activitats realitzades per les associacions amb la finalitat de participar a la Cavalcada de Reis Mags organitzada, coordinada i executada per l'Ajuntament de Calvià. Aquestes activitats desenvoluparan l'espectacle de l'arribada dels Reis Mags, posant en escena diferents actes de la cavalcada reial. S'hi podrà incloure, a més, el lliurament de cartes o el lliurament de regals.

També serà subvencionable l'organització i execució de les Cavalcades dels Reis Mags de Calvià Vila, Es Capdellà i Peguera, nuclis del municipi amb tradició arrelada i continuada, desenvolupant l'espectacle de l'arribada dels Reis Mags i posant en escena diferents actes de la cavalcada real. A més, es podrà incloure el lliurament de cartes o el lliurament de regals.

Les activitats complementàries, en el cas de la recollida de cartes o el lliurament de regals, es podran fer, un únic dia, entre el 15 de desembre de 2024 i fins al dia de la realització de l'activitat. En cas de participar a la Cavalcada dels Reis Mags del municipi i, a més, organitzar i executar la Cavalcada dels Reis Mags en un nucli dels autoritzats, només es rebrà subvenció per al primer supòsit.

4.6.- La desfilada de la “sa Rua” (Carnaval) municipal 2025

Són subvencionables les activitats realitzades per les associacions amb la finalitat d'integrar-se a la desfilada de la “sa Rua” (Carnaval) organitzat, coordinat i gestionat per l'Ajuntament de Calvià.

Seran subvencionables, entre d'altres, la decoració de carrosses i la confecció de disfresses, així com altres despeses directament relacionades amb la participació en aquesta activitat.

Serà subvencionable només la participació a la desfilada de la “sa Rua” (Carnaval) municipal 2025.

ARTICLE 5.- DESPESES SUBVENCIONABLES.-

Es consideren despeses subvencionables, als efectes prevists en aquestes bases reguladores, les que de manera indubtada responguin a la naturalesa i l'objecte de l'activitat subvencionada, i es realitzin en l'exercici de la convocatòria corresponent.

S'admetran com a despeses subvencionables, amb caràcter general, les que compleixin els següents requisits:

  1. Des d'un punt de vista qualitatiu, les despeses que de manera indubtable responguin a la naturalesa i l'objecte de l'activitat subvencionada.
  2. Des d'un punt de vista quantitatiu, les despeses el cost d'adquisició de les quals no superi el valor de mercat.
  3. Des d'un punt de vista temporal, s'admetran únicament les despeses que es realitzin dins de l'any 2024, els primers tres mesos del 2025 i en tot cas, amb anterioritat a la finalització del termini de justificació determinat a la convocatòria.
  4. Es consideraran despeses realitzades aquelles que hagin estat efectivament pagades amb anterioritat a la finalització del termini de justificació determinat a la convocatòria.
  5. Des d'un punt de vista financer, les despeses s'han d'acreditar mitjançant el justificant de pagament oportú.

Es consideraran, amb caràcter general, com a despeses subvencionables:

  1. Despeses directes, aquelles derivades específicament del desenvolupament de l'activitat o programa subvencionat.
  2. Despeses indirectes, aquells costos variables imputables a diverses activitats que el beneficiari desenvolupa o bé costos d'estructura que sense ser directament imputables a l'activitat concreta subvencionada, siguin necessàries perquè aquesta es dugui a terme.

Amb caràcter particular, les despeses subvencionables es poden referir a:

  1. Despeses de Personal: S'hi inclouran les despeses derivades del pagament de retribucions al personal de l'entitat (vinculat al programa de festes subvencionat) mitjançant contracte laboral; així com les corresponents quotes d'assegurances socials a càrrec de l’entitat.
  2. Despeses d'activitats: S'inclouran les despeses derivades directament de la realització del programa subvencionat com ara: contractacions artístiques i musicals, lloguer d'equipaments i infraestructures per a esdeveniments (carpes, lones, escenaris, cadires, taules, lavabos químics, mitjans d'extinció d'incendis, etc...), lloguer d'equips d'il·luminació, so, vídeo així com mitjans tècnics audiovisuals, d'il·luminació i so, serveis de professionals, despeses de pòlisses d'assegurança, serveis de vigilància i seguretat privada, serveis de personal auxiliar, lloguer de vestits, indumentària, complements i accessoris, despeses de maquillatge i caracterització, despeses derivades de la celebració d'espectacles pirotècnics, despeses derivades de la contractació d'activitats d'animació, despeses de manteniment, conservació i restauració d'estendards, emblemes, banderes i insígnies, treballs de fotografia i producció de vídeos, treballs de disseny web i RSS, treballs de disseny, maquetació i impressió de llibrets, llibres, revistes, fulletons, cartelleria, etc… compra de consumibles i qualssevol altres que resultin necessaris per a la celebració del programa subvencionat.
  3. Productes peribles per a dinars/berenars/sopars que estiguin directament relacionats amb l'activitat subvencionada i siguin indispensables per a l'adequada preparació o execució. Aquesta partida no pot ésser superior al 10% de la subvenció concedida en cas que s'obtingui un benefici del producte resultat d'aquestes despeses.
  4. Despeses derivades de l'adquisició equipament necessari per al desenvolupament de les activitats incloses en el projecte subvencionable. En el supòsit d'adquisició d'equipament s'acompanyarà certificació del representant de l'entitat en què es constati la recepció de l’adquirit i la seva inclusió en l'inventari de l'entitat.

No són subvencionables l'assegurança de vehicles a nom de l'entitat ni les despeses derivades del seu manteniment, les despeses per donatius, regals i obsequis a particulars o entitats, les despeses sorgides amb motiu d'entrades a esdeveniments, activitats o espectacles, les despeses de protocol i representació de l'Associació, costos de serveis propis d'hostaleria (dinars o sopars a restaurants, hotels…). Les despeses per la realització d'activitats que ja es duguin a terme per l'Ajuntament de Calvià. Les activitats en què es cobri entrada per poder assistir-hi o per la prestació del servei i que amb aquestes entrades es cobreixi el cost de l'activitat. Les begudes alcohòliques. Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos personals sobre la renda. Els interessos deutors dels comptes bancaris i els recàrrecs i sancions administratives i penals. Premis en metàl·lic per als participants.

Tampoc no són subvencionables les despeses de procediments judicials, els imports deguts a l'aplicació de l'impost sobre el Valor Afegit (IVA) o altres impostos, excepte quan aquests impostos siguin real i definitivament suportats pel destinatari final o entitat sense que siguin susceptibles de recuperació o compensació i es pugui demostrar mitjançant la presentació de la documentació oficial corresponent.

L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat que ha de desenvolupar beneficiari.

La justificació de la subvenció haurà de realitzar-se per la totalitat del pressupost de despesa del projecte festiu reflectit a la sol·licitud de subvenció. En cas que la justificació no arribi a la totalitat del pressupost declarat pel beneficiari a la seva sol·licitud de subvenció procedirà el reintegrament proporcional de la subvenció atorgada.

La no justificació de l'activitat donarà inici a l'expedient de devolució de la subvenció.

Queda exclosa, amb caràcter general, la possibilitat de subcontractació de l'activitat al complet que constitueix l'objecte de les subvencions.

ARTICLE 6.- REQUISITS PER A SER BENEFICIARI I FORMA D'ACREDITAR-HO.-

Aquesta convocatòria està adreçada a entitats veïnals inscrites al Registre municipal d'entitats ciutadanes de Calvià, amb data anterior al dia 1 de gener de 2024. Serà requisit indispensable que les dades d'inscripció de l'associació estiguin degudament actualitzades en el moment de sol·licitar la subvenció.

Poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta Convocatòria les associacions veïnals sense ànim de lucre, les quals han de complir els següents requisits a la data d'entrada de la sol·licitud presentada a la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Calvià o al Registre Electrònic General (REG ):

a) Estar legalment constituïdes i tenir la seva seu social a Calvia.

b) Tenir capacitat jurídica i d’obrar.

c) En relació amb la naturalesa de l'entitat, ser una associació veïnal definida com a tal, de manera inequívoca, als seus estatuts i tenir com a àmbit territorial d'actuació un nucli de població de Calvià.

d) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.

e) Haver presentat la justificació de la subvenció concedida a l'exercici de 2023.

f) Estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions que atorga aquest Ajuntament.

g) No haver estat sancionades mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions com a conseqüència del corresponent procediment administratiu seguit per la comissió d'infraccions en matèria de subvencions i ajuts públics i per infraccions tributàries.

No podran obtenir la condició de beneficiaris de les subvencions les persones o entitats que es trobin en qualsevol de les situacions que s'indiquen a l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En particular, cal destacar no trobar-se al corrent de pagament dels deutes amb l'Ajuntament de Calvià i del pagament de les obligacions derivades del reintegrament de subvencions.

S'exclou d'aquesta convocatòria les associacions que rebin subvenció de l'Ajuntament de Calvià a través d'un conveni o d'una subvenció nominativa contemplada al pressupost municipal o a través de qualsevol altre instrument que comporti l'aportació de fons municipals per a la mateixa finalitat o objecte que contemplen aquestes Bases.

Es defineixen els següents nuclis del terme municipal com a zones beneficiàries i destinatàries de l'objecte d'aquesta convocatòria: CALVIÀ VILA, ES CAPDELLÀ, CAS CATALA-ILLETES, COSTA DE BLANES, COSTA DE LA CALMA, GALATZÓ, SANTA PONÇA, NOVA SANTA PONÇA, PALMANOVA, PEGUERA, PORTALS NOUS-BENDINAT, SOL DE MALLORCA-BAHÍA DE PALMA, SON CALIU, SON FERRER, EL TORO.

I, en qualsevol cas, els programes, projectes i/o activitats subvencionats no poden tenir una finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar; no poden estar vinculats a activitats de caràcter religiós, partidista, que promocionin el consum de begudes alcohòliques, tabac o drogues, ni poden ser contraris als principis d'igualtat i de no discriminació, així com tampoc a qualsevol altre principi i/o dret previst a l'ordenament jurídic espanyol.

Per acreditar els requisits esmentats, s'aplicarà l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques segons el que “Els interessats tenen dret a no aportar documents que ja es trobin en poder de l'Administració actuant o hagin estat elaborats per qualsevol altra Administració. L'administració actuant podrà consultar o demanar aquests documents llevat que l'interessat s'hi oposés.”

ARTICLE 7.- OBLIGACIONS DEL BENEFICIARI.-

Els perceptors de les subvencions estan obligats a:

  1. Acceptar la subvenció. En cas que això no sigui possible, hauran de renunciar-hi, expressament, en el termini de quinze dies, comptadors a partir de l'endemà de la notificació de la concessió de la subvenció.
  2. Realitzar l'activitat o projecte pel qual es concedeix la subvenció, ajustant-se als termes previstos.
  3. Realitzar les activitats objecte d'aquesta subvenció com a mínim un 75% en espais públics o considerats d'ús públic, per afavorir la dinamització de la zona i l'accés de tots els veïns i veïnes. Tindran la consideració d'espais d'ús públic aquells sobre els quals la majoria de veïns i veïnes de la zona tinguin el dret o servitud d'ús.
  4. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, facilitant la informació que calgui.
  5. Donar compte de les modificacions que puguin sorgir en la realització del projecte i justificar-les adequadament.
  6. Comunicar l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents d'altres administracions, entitats públiques o privades, nacionals o internacionals.
  7. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i de la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, així com tots els estats comptables i registres específics que es exigeixen a les bases reguladores de la subvenció, a fi de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.
  8. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
  9. Incloure a tota la documentació i publicitat impresa el logo de l'Ajuntament de Calvià.
  10. Sol·licitar, abans de difondre els programes de festes, el vistiplau del servei de Comunicacions per tal de garantir-ne la correcció ortogràfica i complir el manual d'identitat corporativa. 
  11. Presentar en un termini mínim de 30 dies hàbils abans de l'inici de l'activitat, la documentació necessària per tramitar la corresponent autorització. En cas que aquest punt no es compleixi, l'Ajuntament de Calvià podrà no donar suport a l'activitat i hauria de reintegrar-se la quantitat subvencionada.
  12. Formalitzar una assegurança de responsabilitat civil i cal remetre còpia de la pòlissa i rebut de pagament al Departament de Participació Ciutadana.
  13. L'organització i l'execució de tots els actes han de disposar de la preceptiva autorització de conformitat amb la legislació vigent.
  14. Lliurar al departament de Participació Ciutadana un programa de les festes, en format electrònic.
  15. Col·locar i mantenir en perfecte estat dels materials municipals que els fossin cedits així com de les neteges extraordinàries i reparacions que fossin necessàries després de la celebració d'actes festius als espais oberts o carpes que s'utilitzaran per al desenvolupament de les festes. Així com reposar en cas que es produïssin desperfectes.
  16. Complir i fer complir els horaris autoritzats els nivells de soroll que s'estableixen a l'Ordenança municipal de protecció del medi ambient contra la contaminació per sorolls i vibracions. (Text consolidat i annexos). Tercera modificació. BOIB 4 de 09/01/21, tant dels actes a la via pública com dels que se celebrin a les instal·lacions tancades.
  17. Sol·licitar els permisos corresponents per a la instal·lació de les connexions de servei elèctriques necessàries per dur a terme els esdeveniments programats durant les festes, així com atendre al seu càrrec les despeses que això comporti, que posteriorment es podran aportar per justificar la subvenció concedida.
  18. Si per al bon desenvolupament de la festa cal la instal·lació d'elements com tancaments, barres o carpes, se n'ha d'especificar el nombre i han de complir la normativa vigent en cadascun dels casos.

Conforme al que estableix la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, en la realització de qualsevol activitat pel sol·licitant s'hauran de respectar especialment les normatives aplicables respecte a l'entrada i permanència de menors en aquells llocs on s'expedeixin begudes alcohòliques i tabac.

ARTICLE 8.- CRITERIS DE VALORACIÓ.-

Per valorar els projectes presentats es tindran en compte els criteris següents:

8.1.- Festes d'estiu.

Criteris de valoració (màxim 100 punts)

  1. Població/número de residents (fins a 80 punts). Aquest apartat ho emplenarà l'Administració.
  2. Compromís de programa d'activitats (fins a 20 punts). Es valorarà la temporalització, la diversitat i els destinataris de les activitats proposades
    1. Temporalització de les activitats (0 a 10 punts): es puntuarà amb 0 punts una proposta que, sense estar degudament justificada, no es faci en el marc del temps de celebració recollit en aquestes bases, amb 5 punts una proposta contemplada a la franja de temps proposat en aquestes bases i 10 punts en cas que es proposi una celebració de festes en els dies acordats amb el regidor o regidora de zona.
    2. Diversitat d'activitats (0 a 5 punts): esportives, culturals, gastronomia, jocs i lleure, musicals, mediambientals, tradicionals. Es valorarà amb 1 punt per cada tipus d'activitat amb un màxim de 5 punts.
    3. Destinataris de les activitats (0 a 5 punts): Infància, Joventut, família, 3a edat, activitats intergeneracionals, activitats dirigides a persones amb diversitat funcional. Es valorarà amb 1 punt per cadascun dels tipus de destinataris enumerats amb un màxim de 5 punts.

Fórmula per calcular la quantitat de subvenció. La quantitat resultant s'ha d'assignar de la manera següent:

  1. Es distribueixen els punts corresponents a la població resident a la zona entre totes les associacions sol·licitants, i sobre un total que és el resultat de sumar cada població empadronada, segons el cens municipal, corresponent a les zones que opten a subvenció en aquesta convocatòria.
  2. S'assignen les puntuacions obtingudes al compromís d'activitats.
  3. La quantitat del pressupost es divideix entre el nombre total de punts obtinguts per totes les associacions i federacions de veïns i veïnes per obtenir el valor corresponent a un punt.
  4. Aquest valor es multiplica pels punts obtinguts per cada associació o federació veïnal, obtenint així l'assignació corresponent a cadascuna.

L'entitat que obtingui major puntuació serà la beneficiària de la subvenció en cadascun dels nuclis.

Per assegurar la celebració d'unes festes adequades a totes les zones, s'estableix una subvenció mínima de 7.500,00€ per a totes les entitats que es presentin a aquesta convocatòria, i que complint requisits i presentació en data i forma, per nombre de residents no arribin a aquesta quantia mínima. La subvenció màxima serà de 17.500,00 €.

En el cas de les zones de Calvià Vila, on se celebra la festivitat de Sant Jaume i Es Capdellà, on se celebra la festivitat de la Mare de Déu del Carme, la subvenció mínima s'estableix en 15.500,00€ al primer cas i en 12.500,00€ al segon, quan complint requisits i presentació en data i forma, per nombre de residents no arribin a aquesta quantia mínima. Aquesta diferència s'estableix sobre la base de la necessitat de destacar la tradició de celebració d'aquestes festes, que formen part de la identitat cultural i comunitària d'aquests dos nuclis rurals del municipi i en reconeixement de les seves particularitats en comparació amb àrees urbanes més grans.

En cas que més d'una associació sol·liciti subvenció per celebrar les festes d'estiu a la mateixa zona, es procedirà de la manera següent:

  • S'oferirà la possibilitat que les entitats coincidents es posin d'acord perquè, en un termini màxim de 7 dies naturals (mitjançant la remissió de declaració responsable per part d'ambdues entitats), comuniqueu el vostre interès a celebrar conjuntament la festa o a repartir les activitats dels dies de festes (en aquest cas s'establirà un màxim de 6 dies consecutius de festes) entre ambdues.
  • En cas que no hi hagi acord i es tracti de dues o més entitats:
    • L'entitat beneficiària el 2023 no podrà tornar a tenir la condició de beneficiària el 2024.
    • En cas que cap hagi estat beneficiària l'any anterior, es procedirà a sortejar entre les que hagin presentat sol·licitud.

8.2.- Festivitat de les Verges, Nit d’Ànimes (Halloween), festes Sant Antoni / Sant Sebastià / encès d’alimares en Es Capdellà.

Les subvencions de la Festivitat de les Verges, Nit d’Ànimes (Halloween), Festes de Sant Antoni / Sant Sebastià, es calcularan a partir de la distribució d'aquestes línies entre les entitats que presentin una declaració de compromís de celebració, de manera que cada entitat que el presenti rebrà el mateix import. La subvenció serà la mateixa si el compromís és la celebració d'una d'aquestes activitats, dues o les tres.

8.3.- Participació en festes municipals de la Cavalcada dels Reis Mags i la desfilada de la “sa Rua” (Carnaval) 2025

Les subvencions per a la participació a les festes municipals de la Cavalcada dels Reis Mags i la desfilada de la “sa Rua” (Carnaval) 2025, es calcularan a partir de la distribució del total d'aquesta línia entre les entitats que presentin una declaració de compromís de participació, de manera que cada entitat que el presenti rebrà el mateix import. La subvenció serà la mateixa si el compromís és per participar en una d'aquestes dues activitats o en totes dues.

8.4.- Criteris comuns a totes les festes.

  1. En cas que la proposta de subvenció corresponent a algun dels projectes presentats excedeixi la quantitat expressada a la sol·licitud, es concedirà la subvenció amb el límit de la sol·licitud esmentada.
  2. El límit màxim de l'ajuda que s’atorga per projecte és el crèdit màxim previst en aquestes bases. Així mateix, es pot prorratejar, entre els beneficiaris de la subvenció, l’import màxim destinat a aquesta convocatòria.
  3. Realitzats els càlculs, si hi hagués associacions que han sol·licitat una subvenció per sota de la que els correspon segons el barem aplicat, o si hi hagués entitats que per població no arriben al mínim establert i se'ls assignés aquesta quantia, o si per contra superen el màxim establert, el pressupost sobrant de la consignació pressupostària d'aquesta convocatòria es distribuirà entre la resta d'associacions, amb la mateixa forma de valorar inicial i aplicant posteriorment els mateixos límits de subvenció màxima, repetint-se el procés tantes vegades com sigui necessari.
  4. L'entitat beneficiària de la subvenció per a les festes d'estiu, no podrà optar a les línies de subvenció de participació a la Cavalcada dels Reis Mags i a la desfilada de la “sa Rua” (Carnaval) i altres festes subvencionables (Festivitat de les Verges, Nit d’Ànimes (Halloween), festes Sant Antoni / Sant Sebastià / encès d’alimares en Es Capdellà).
  5. En cas de concurrència de dues o més entitats, l'entitat o entitats que no resulti beneficiària per celebrar les festes d'estiu podrà optar a participar en la subvenció per a les activitats municipals de Cavalcada dels Reis Mags i en la desfilada de la “sa Rua” (Carnaval) i altres festes subvencionables (Festivitat de les Verges, Nit d’Ànimes (Halloween), festes Sant Antoni / Sant Sebastià / encès d’alimares en Es Capdellà). En aquest cas disposarà d'un termini de 7 dies naturals a comptar del dia que es comuniqui el resultat del sorteig o, en cas que no hi hagués sorteig per alternança d'anys, des del dia que se li requereixi pel servei de Participació ciutadana aquesta circumstància, per optar a la subvenció per a la seva participació a la Cavalcada dels Reis Mags i la desfilada de la “sa Rua” (Carnaval) i altres festes subvencionables (Festivitat de les Verges, Nit d’Ànimes (Halloween), festes Sant Antoni / Sant Sebastià / encès d’alimares en Es Capdellà).
  6. En el supòsit que l'entitat optant a la subvenció per a la Cavalcada dels Reis Mags i la desfilada de la “sa Rua” (Carnaval) i altres festes subvencionables (Festivitat de les Verges, Nit d’Ànimes (Halloween), festes Sant Antoni / Sant Sebastià / encès d’alimares en Es Capdellà) renunciar-hi expressament, l'entitat beneficiària de la subvenció per a Festes d'estiu podrà optar també a la subvenció per a aquestes altres activitats.
  7. L'entitat que, en virtut d'aquestes clàusules no obtingui subvenció per a la participació a la desfilada de la “sa Rua” (Carnaval) i a la Cavalcada dels Reis Mags organitzades, coordinades i executades per l'Ajuntament de Calvià, podrà participar-hi sense l'obtenció de subvenció.
  8. S'estableix la possibilitat de subcontractar part de les activitats a subvencionar.
  9. No seran invocables com a precedent ni serà exigible l'augment o la revisió de la subvenció.

ARTICLE 9.- MITJANS DE PUBLICACIÓ I NOTIFICACIÓ.-

Als efectes prevists a l'art. 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la publicació de la convocatòria es realitzarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i al tauler d'anuncis i la seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià. Els restants anuncis previstos en aquestes Bases i en la respectiva convocatòria es publicaran al tauler d'anuncis i la seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià.

De conformitat amb allò establert a l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en remissió a l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la resolució de concessió i, si escau, de denegació de les subvencions, es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià.

En tot cas, l'Ajuntament de Calvià difondrà aquesta convocatòria pels mitjans que consideri oportuns.

ARTICLE 10.- TERMINI I LLOC DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR.-

10.1.- Presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies naturals, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Es publicarà també a la Base de Dades Nacional de Subvencions, al tauler d'anuncis electrònic de la corporació i a la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià de Participació Ciutadana.

Les sol·licituds s'han de presentar, obligatòriament, per mitjans electrònics, a través del Registre General electrònic de l'Ajuntament de Calvià (Seu electrònica), o en la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes a què fa referència l'article 2.1 de la Llei 39/ 2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

No s'admetran a tràmit les sol·licituds presentades per mitjans diferents dels assenyalats anteriorment, resolent-ne la inadmissió, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos a l'article 21 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment Administratiu Comú. Així mateix, són causes d'inadmissió la presentació fora del termini establert i la no utilització dels formularis normalitzats d'ús obligatori.

Fent ús de la facultat conferida per l'article 66.6 en relació amb l'article 66.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'estableix el model específic de sol·licitud que figura com a annex I d’aquesta convocatòria.

La inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o informació que s incorpori a la declaració responsable podrà donar lloc a responsabilitat penal, civil o administrativa.

L'incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o en la normativa d'aplicació, donarà lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Capítol I relatiu a les infraccions i al capítol II relatiu a les sancions del Títol IV de la Llei 38/2003, del 17 de novembre, general de subvencions.

10.2.- Documentació necessària per formular les sol·licituds

S'estableixen uns models normalitzats per a aquesta convocatòria, que són d'ús obligatori. Per tant, presentar el formulari i/o pressupost detallat en un model diferent del que s'estableix per a aquesta Convocatòria implica que la sol·licitud s'exclogui i no es valori.

  1. Sol·licitud de subvenció i declaració responsable (Annex I). La sol·licitud de les actuacions a subvencionar s'ha de presentar degudament emplenada i signada pel representant de l'entitat segons el model que s'hi adjunta. Aquesta sol·licitud s'acompanyarà de:
    1. Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades (Annex II). L'annex II no serà necessari en cas que l'Ajuntament de Calvià ja disposi d'aquestes dades i estiguin actualitzades.
    2. Declaració de cofinançament del projecte, pressupost d'ingressos i despeses (on es detallin les despeses i els ingressos de l'activitat), un per activitat (Annex III).

L'entitat sol·licitant podrà presentar, juntament amb la sol·licitud, qualsevol altra documentació addicional que complementi la informació del formulari (material gràfic, audiovisual o qualsevol altre document), però aquesta no pot substituir la informació inclosa al formulari. Si s'aporta documentació addicional, cal incloure una llista dels annexos que es presenten.

Conformi estableix l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones sol·licitants tenen dret a no aportar documents que ja estiguin en poder de l'Administració o hagin estat elaborats per qualsevol una altra administració. L'Administració actuant podrà consultar o demanar aquests documents llevat que l'interessat s'hi oposés.

Per tramitar aquest procediment es consultaran automàticament les dades incloses en els documents següents, en poder de l'Administració actuant o elaborades per les administracions públiques, llevat que la persona interessada s'oposi a la consulta:

  1. Certificat d'estar al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.
  2. Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
  3. No tenir deutes pendents de pagament amb l'Ajuntament de Calvià.
  4. NIF de l'entitat sol·licitant.
  5. Inscripció de l'entitat al Registre Municipal d'Entitats de l'Ajuntament de Calvià.

No es requeriran, als interessats, dades o documents no exigits per la normativa reguladora aplicable o que hagin estat aportats anteriorment per la persona interessada en qualsevol administració. A aquests efectes, l'interessat haurà d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats. En cas que les persones interessades s'oposin a la consulta, ho hauran d'indicar a la casella corresponent, habilitada al formulari de sol·licitud, i aportar els documents.

Excepcionalment, en cas que alguna circumstància impossibiliti l'obtenció de les dades esmentades, es podrà sol·licitar a les persones interessades que presentin els documents corresponents.

Les persones interessades es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presentin. Excepcionalment, quan la rellevància del document en el procediment ho exigeixi o hi hagi dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'Administració pot sol·licitar, de manera motivada, la confrontació de les còpies aportades per la persona interessada, podent requerir l'exhibició del document o de la informació original.

Conformement al que estableix la LO 3/2007 de 22 de març per a la igualtat efectiva d'home i dones, en tots els projectes presentats a les diferents convocatòries municipals, es tendirà a introduir la perspectiva de gènere en la seva elaboració.

Presentar la sol·licitud implica l'acceptació íntegra del que preveu aquesta Convocatòria.

ARTICLE 11.- SUBSANACIÓ D'ERRORS.-

Un cop rebudes les sol·licituds, seran revisades pel servei de Participació Ciutadana i, en cas que hi hagi algun defecte, es requerirà l'esmena, concedint, a les persones interessades, un termini màxim improrrogable de 5 dies hàbils per esmenar els errors o omissions detectats a la sol·licitud, amb indicació que, si no esmenen en termini, es considerarà que han desistit de la seva petició, prèvia resolució, que s'ha de dictar en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Sense perjudici de l'anterior, en qualsevol moment al llarg del procediment es podrà instar l'entitat sol·licitant que empleni qualsevol altre requisit o tràmit omès, d'acord amb el que preveu l'article 73 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques concedint a aquest efecte un termini de deu (10) dies hàbils a partir de la notificació, amb exprés advertiment que no fer-ho així, se'l podrà declarar decaiguda en el dret a la tramitació de la seva sol·licitud. Això no obstant, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals si es produís abans o dins del dia en què es notifiqui la resolució en què es tingui per transcorregut el termini.

D'acord amb el que estableix l'article 57 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, quan l'òrgan tramitador apreciï que una mateixa entitat ha presentat diverses sol·licituds, n'acordarà l'acumulació i continuarà amb la tramitació com a un únic expedient. Si no s'ha rebut comunicació de desistiment dins el termini establert, s'acumularan totes les sol·licituds que l'entitat hagi presentat i s'hi aplicaran conjuntament els imports màxims de subvenció que estableix l'article 2 de les presents bases.

ARTICLE 12.- RÈGIM DE CONCESSIÓ.-

El procediment de concessió per a les subvencions objecte de la present convocatòria serà el de concurrència competitiva en els termes expressats a l'article 22.1 de la Llei General de Subvencions.

ARTICLE 13.- ÒRGANS COMPETENTS.-

Rebudes totes les sol·licituds de subvenció i tenint per realitzat, si escau, el tràmit d'esmena de defectes o aportació de nova documentació, els expedients que reuneixin tots els requisits i que continguin la documentació requerida, seran remesos a la Comissió de valoració que es constitueixi a l'efecte de valorar les sol·licituds d'acord amb els criteris de les presents bases reguladores. La Comissió de valoració estarà constituïda per les persones següents:

  • President/a: La tinenta de batle de Participació Ciutadana o persona en qui delegui, com a president/a de la mesa.
  • Vocals: Dos/dos tècnics/ques de Participació Ciutadana o persona en qui deleguin, que actuaran com a vocals.
  • Secretari/secretària: El secretari municipal o persona en qui delegui, que actuarà com a secretari amb veu però sense vot.

Examinades les sol·licituds per la Comissió de valoració, l'òrgan competent en matèria de Participació Ciutadana emetrà proposta de resolució, de conformitat amb allò acordat per la Comissió de valoració, que s'elevarà a la Junta de Govern Local, òrgan competent per acordar la concessió de les subvencions. La Junta de Govern Local, en vista de la proposta de la comissió de valoració, assignarà objectivament i de forma individual els ajuts.

El termini màxim per resoldre i notificar serà de tres mesos des de la data de presentació de la sol·licitud de subvenció. La resolució que acordi la concessió de la subvenció haurà de ser notificada als interessats amb la comunicació del termini per a la realització de l'objecte de la subvenció, així com la seva justificació. Transcorregut aquest termini sense que se n'hagi publicat la resolució, l'entitat sol·licitant podrà entendre desestimada la sol·licitud.

ARTICLE 14.- TRÀMIT D'AUDIÈNCIA.-

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l’informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià, concedint-se un termini de deu dies hàbils per presentar al·legacions.

ARTICLE 15.- RESOLUCIÓ.-

Examinades les al·legacions adduïdes si escau pels interessats, es formularà la proposta de resolució definitiva, que haurà d'expressar la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia, especificant-ne l'avaluació i els criteris de valoració seguits per a efectuar-la. L'expedient de concessió de subvencions contindrà l'informe de l'òrgan instructor en què consti que de la informació que obra en poder seu, es desprèn que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi.

Una vegada aprovada la proposta de resolució definitiva d'acord amb allò previst a l'article 88 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i, a la corresponent convocatòria, la Junta de Govern resoldrà el procediment, previ informe de la Intervenció General Municipal.

La resolució, a més de contenir la relació de sol·licitants a què es concedeix subvenció, farà constar si és el cas, de manera expressa la desestimació de la resta de les sol·licituds, així com la no concessió per desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda.

En el cas de les subvencions concedides s'ha d'indicar la quantia corresponent, així com la referència als criteris de valoració presos en consideració per determinar aquesta quantia.

En el cas de les subvencions desestimades s'indicarà el precepte de la convocatòria en què es fonamenta la desestimació.

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir sis mesos, comptats a partir de la publicació de la present Convocatòria. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima els interessats per entendre desestimada, per silenci administratiu, la sol·licitud de concessió de la subvenció.

La resolució del procediment es notificarà als interessats i posarà fi a la via administrativa.

ARTICLE 16.- ABONAMENT DE LA SUBVENCIÓ.-

Donades les característiques de les entitats destinatàries, de caràcter local i amb recursos econòmics limitats, la quantia de les subvencions concedides així com la naturalesa de les iniciatives objecte de subvenció, projectes d'àmbit local, les subvencions concedides es lliuraran d'una sola vegada amb caràcter previ a la justificació de les mateixes.

Serà requisit indispensable, per a l'abonament de la quantitat subvencionada, que l'entitat o l'associació hi hagi justificat, si escau, les subvencions rebudes amb anterioritat i en qualsevol concepte, de l'Ajuntament de Calvià.

Sense perjudici de qualsevol altra causa que derivi de la normativa aplicable, constitueixen causes de pèrdua del dret a cobrament de la subvenció, total o parcial, o obligació al reintegrament, les següents:

  1. Incomplir les obligacions previstes a la convocatòria o alterar aspectes rellevants del projecte que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajut.
  2. No presentar tota la documentació justificativa en temps i forma exigits o ser-ne la insuficient o incompleta presentació.
  3. Qualsevol altra causa que posi de manifest que l'entitat no reunia els requisits per ser beneficiària d'aquestes subvencions o l'alteració dels supòsits que van servir de base per avaluar les sol·licituds.

ARTICLE 17.- JUSTIFICACIÓ.-

La justificació s'ha de presentar obligatòriament per mitjans electrònics, a través del Registre General electrònic de l'Ajuntament de Calvià (Seu electrònica), o en la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes a què fa referència l'article 2.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les subvencions concedides d'acord amb les prescripcions d'aquestes bases s'han de justificar adequadament, una vegada finalitzada l'activitat, servei o projecte origen de la subvenció atorgada.

La memòria tècnica i econòmica es presentaran de forma conjunta a l'Annex IV.

  • Memòria tècnica: justificació del compliment de les condicions exigides a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, adjuntant fotografies.
  • Memòria econòmica: justificació del cost de les activitats realitzades, que contindrà les factures expedides de conformitat amb la legislació fiscal vigent i ajustades al pressupost presentat en formular la sol·licitud. Juntament amb les factures, cal presentar obligatòriament la relació signada pel president de l'associació o entitat beneficiària o persona a qui delegui.

La justificació de les actuacions dutes a terme es podrà realitzar una vegada finalitzades les activitats corresponents. Per això, es fixen específicament els terminis següents, dels quals, en cap cas no es podrà excedir:

  • 31 d'octubre del 2024, per a les festes d'estiu del 2024
  • 31 de març de 2025, per a les Verges, “Nit d’Ànimes” (Halloween) el 2024, la Cavalcada dels Reis Mags, festes de Sant Antoni i Sant Sebastià i la desfilada de la “sa Rua” (Carnaval) 2025.

L'Ajuntament de Calvià podrà fer, mitjançant els procediments legals pertinents, les comprovacions necessàries respecte de la destinació i l'aplicació de les subvencions concedides.

ARTICLE 18.- NORMES SOBRE LA JUSTIFICACIÓ ECONÒMICA.-

Amb caràcter general, els originals dels justificants de despesa que es presentin hauran de complir els requisits establerts al Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

En concret, es comprovarà que les factures o rebuts reuneixen els requisits següents:

  1. Número i data de la seva expedició.
  2. Nom i cognoms, raó o denominació social completa, tant de l'obligat a expedir factura com del destinatari de les operacions.
  3. Número d'identificació fiscal atribuït per l'Administració espanyola o, si escau, per un altre Estat membre de la Unió Europea, tant de l'obligat a expedir factura com del destinatari de les operacions.
  4. Descripció de les operacions, consignant-se totes les dades necessàries per a la determinació de la base imposable de l'impost, tal com aquesta es defineix pels articles 78 i 79 de la Llei de l'impost sobre el valor afegit, corresponent a aquelles i el seu import, incloent-hi el preu unitari sense impost d'aquestes operacions, així com qualsevol descompte o rebaixa que no estigui inclòs en aquest preu unitari.
  5. El tipus impositiu o tipus impositius, si escau, aplicats a les operacions, segons correspongui.
  6. La quota tributària que, si escau, es repercuteixi, s'ha de consignar per separat.
  7. La data en què s'hagin efectuat les operacions que es documenten o en què, si escau, s'hagi rebut el pagament anticipat, sempre que es tracti d'una data diferent de la d'expedició de la factura.
  8. Que es faci constar la data en què es va produir el servei o subministrament o almenys es faci una referència expressa que permeti associar la despesa amb l'objecte de la subvenció.

No s'admetran com a justificants de despesa els albarans, les notes de lliurament ni les factures proforma.

Si la forma de pagament és una transferència bancària, aquesta es justificarà mitjançant el corresponent justificant de pagament bancari: cartilla, extracte bancari, càrrec o moviment bancari.

Si la forma de pagament és el taló o xec, se n'ha d'aportar fotocòpia, i igualment extracte o moviment bancari que acrediti que el destinatari ha fet efectiu aquest en compte.

Si la forma de pagament és en metàl·lic, la factura o document justificatiu de la despesa haurà d'incloure un rebut, signat i segellat pel proveïdor, especificant-ne el nom i D.N.I. de la persona que signa.

En el cas de despeses de personal, cal aportar l'original dels rebuts de nòmina; documents derivats del Sistema de liquidació directa de cotitzacions a la Seguretat Social (SLD): Rebut de liquidació de cotitzacions (RLC) i Relació nominal de treballadors (RNT) o, si escau, butlletins acreditatius de cotització a la Seguretat Social (TC1 i TC2); i impresos 111 i 190 d'ingressos per retencions d'IRPF. S'han de relacionar les nòmines de cada persona treballadora mes a mes, reflectint-se el brut imputat i la quota a la Seguretat Social a càrrec de l'empresa.

En el cas de despeses de dietes i locomoció, la documentació a presentar serà una liquidació individual de cada dieta o despesa de viatge ocasionada, en què constaran les dades i la signatura del perceptor, els conceptes de despesa i les dades de l'Entitat subvencionada i la signatura del seu representant legal. Així mateix, s'han de presentar els tiquets, les factures o els documents que justifiquin el pagament d'aquestes dietes.

ARTICLE 19.- REINTEGRAMENT.-

D'acord amb el que estableix l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, les entitats beneficiàries podran realitzar, sense requeriment previ de l'Administració, la devolució total o parcial de la subvenció concedida, mitjançant el seu ingrés al compte bancari ES61 2100 8009 1113 0009 0488, en concepte de devolució voluntària de la subvenció.

La persona beneficiària haurà de presentar, davant la Direcció General de Participació Ciutadana, la còpia justificativa de la devolució voluntària realitzada, de conformitat amb l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en què constin la data dingrés, el seu import i número d'expedient i denominació de la subvenció concedida. A aquests efectes, en el concepte de l'operació es farà constar el text "Devolució subvenció número d'expedient…".

Aquest procediment de reintegrament també es pot iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent i es regeix per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes a la legislació estatal bàsica, sens perjudici de les particularitats establertes al Decret legislatiu 2/2005 pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Transcorregut el termini establert de justificació sense haver-se presentat davant l'òrgan administratiu competent, es requerirà el beneficiari perquè en el termini improrrogable de quinze dies sigui presentada.

Quan l'òrgan administratiu competent per a la comprovació de la subvenció apreciï l'existència d'omissions i/o defectes esmenables en la justificació presentada pel beneficiari ho posarà en el seu coneixement, i li concedirà un termini de deu dies per a la seva correcció.

Si transcorreguts els terminis a què fa referència aquest apartat, no s'hagués procedit a presentar la justificació o esmenar les omissions i/o defectes a la justificació presentada, s'iniciarà el procediment per al reintegrament de la subvenció.

ARTICLE 20.- ACTIVITATS NO PERMANENTS EN L'ORGANITZACIÓ DE FESTES.-

L'autorització d'activitats itinerants, venda (mercats ocasionals), així com barra de bar, quioscs, taverna o similars, serà discrecional i es podrà denegar, amb l'informe previ de l'àrea de Participació Ciutadana.

  • Les associacions que al Projecte incorporin activitats itinerants i/o venda ambulant, i els siguin autoritzades en la tramitació de la llicència, aquestes hauran de complir amb el Capítol I del Títol V de la Llei 7/13, de 26 de novembre de 2013.
  • Si s'incorporen al Projecte activitats tals com a barra de bar, quioscs, taverna o similars, aquestes hauran de sol·licitar a l'Ajuntament de Calvià l'oportuna llicència o permís, a més del pagament de la Taxa per ocupació de terreny públic amb finalitat lucrativa.

En ambdós supòsits, l'entitat beneficiària només percebrà el 80% de la subvenció per la qual cosa hauran de procedir a la devolució de l'import corresponent abans de la data límit de justificació segons l'activitat que correspongui.

S'exceptuen del present apartat la venda de beguda o menjar per les associacions sense ànim de lucre, sempre que no es facin amb efectes comercials i el seu benefici es destini íntegrament a finalitats benèfiques o socials. Per a la seva autorització, amb l'informe previ de l'àrea de Participació ciutadana, s'utilitzaran criteris restrictius i sempre que no es desaconselli per raons justificades o s'interfereixin altres mercats, comerç permanent o altres activitats degudament autoritzades i es disposi d'un espai lliure adequat. No es podran fer activitats lucratives o comercials en benefici privat.

ARTICLE 21.- REFORMULACIÓ.-

La Junta de Govern Local, una vegada concedides les subvencions als beneficiaris i en aplicació del principi de proporcionalitat, podrà modificar la seva assignació mitjançant resolució motivada, davant la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents:

a) Per incompliment de les obligacions i determinacions contingudes en aquestes bases.

b) Prèvia justificació de la causa que origina la impossibilitat d'executar l'activitat o projecte que va motivar la subvenció, podrà autoritzar-se el canvi de la destinació dels ajuts concedits.

c) Es podrà reduir la subvenció fins a arribar al 50% de les despeses produïdes, si aquestes són inferiors al doble de la subvenció concedida.

d) En cas de donar-se la circumstància a), es podrà procedir fins i tot a la revocació.

22.- INTERPOSICIÓ DE RECURSOS.-

Contra aquesta convocatòria pública de subvencions, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la data de publicació. En aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició es pot presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.1 de la Llei 39/2015, i es considerarà desestimat si no s'ha resolt i se n'ha notificat la resolució en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la interposició. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa. Si no s'utilitza el recurs de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article esmentat anteriorment i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala del Tribunal Superior de Justícia de Balears, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la data de la publicació, sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

ARTICLE 23.-TRANSPARÈNCIA I BON GOVERN.-

El tràmit de concessió de subvencions ha de complir amb les obligacions de transparència contingudes a l'Ordenança de transparència, accés a la informació i reutilització (BOIB 72 de 21 de novembre de 2015).

ARTICLE 24.- INFORMACIÓ SOBRE PROTECCIÓ DE DADES.-

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, informem als interessats que les dades personals que aportin s'incorporaran i es tractaran al fitxer de Participació Ciutadana per tal de portar-ne la gestió.

Informació bàsica sobre protecció de dades. Identificació del tractament: Participació Ciutadana. Responsable: Ajuntament de Calvià. Finalitat: organització d’activitats pròpies de les associacions. S'hi inclou la gestió, el control de les activitats, les subvencions a aquestes associacions, així com la gestió de llicències d'activitat de festes i esdeveniments. Destinataris: segons allò que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Altres destinataris de comunicacions: Hisenda pública i administració tributària, bancs, caixes d'estalvi i caixes rurals. Les previstes a la legislació vigent en matèria d'ajudes i subvencions. En cossos i forces de seguretat de l'Estat, òrgans judicials. Altres òrgans de l'Administració de l'Estat, comunitat autònoma o administració local. Entitats Asseguradores i entitats sanitàries. Es podran publicar a través del Web Municipal les dades de les Associacions per tal de donar-les a conèixer. Informació addicional detallada sobre protecció de dades:

http://www.calvia.com/protecciodades.

Poden exercir el dret d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament d'aquestes dades segons les condicions previstes a la legislació vigent.

 

(Signat electrònicament: 9 de maig de 2024) 

La tinenta d'alcalde de Policia Local, Protecció Civil, Joventut, Participació Ciutadana, Esdeveniments i Ciutadans Estrangers (per delegació de batlia de data 21/11/2023) Esperanza Catalá Ribo