Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA

Núm. 308442
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia de modificació de la Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia per la qual s’aprova, mitjançant el procediment de despesa anticipada, la convocatòria pública de subvencions per a l’any 2024 per al foment d’instal·lacions d’energia solar fotovoltaica i microeòlica adreçada a persones físiques dins el Programa FEDER 2021-2027

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 174, de 26 de desembre de 2023, es va publicar la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual s'aprova, mitjançant el procediment de despesa anticipada, la convocatòria pública de subvencions per a l'any 2024 per al foment d'instal·lacions d'energia solar fotovoltaica i microeòlica adreçada a persones físiques dins el Programa FEDER 2021-2027.

L'article 53.3 del Reglament (UE) 1060/2021 estableix que els imports corresponents a les modalitats de subvencions contemplades en l'apartat 1, lletres b, c i d, es fixaran en una de les maneres indicades en aquest article; en concret, la lletra c) del punt 3 de l'article 53 estableix que l'import de la subvenció s'ha de fixar de conformitat amb les modalitats d'aplicació dels costos unitaris, les sumes a tant alçat i els tipus fixos corresponents aplicables en altres polítiques d'unió a una categoria similar d'operació.

L'article 19 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia, de 15 de maig de 2008, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia, estableix que la concessió i/o justificació de la subvenció per mitjà de mòduls ha de complir les condicions següents:

a) Que l'activitat subvencionable o els recursos necessaris per realitzar-la siguin mesurables en unitats físiques.

b) Que hi hagi una evidència o referència del valor de mercat de l'activitat subvencionable o, si escau, dels recursos que s'hi han d'utilitzar.

c) Que l'import unitari dels mòduls, que pot contenir una part fixa i una altra de variable en funció del nivell d'activitat, es determini sobre la base d'un informe tècnic motivat, en el qual s'han d'incloure les variables tècniques, econòmiques i financeres que s'han tingut en compte per determinar el mòdul, sobre la base de valors mitjans de mercat estimats per realitzar l'activitat o el servei objecte de la subvenció.

L'apartat novè de la convocatòria estableix les quanties de subvenció, d'acord amb uns mòduls mesurables amb unitats físiques €/kWp, €/kW, €/ en funció del tipus d'actuació i amb un valors quantificats i referenciats als valors de mercat.

Vist que la convocatòria compleix amb els requisits de l'Ordre de bases per poder establir la justificació mitjançant mòduls, és per això que als efectes de simplificar la justificació de les activitats subvencionades s'entén necessari modificar el punt 1 de l'apartat desè i l'apartat quinzè (s'afegeix un document normalitzat 7 bis), de la convocatòria pública de subvencions per a l'any 2024 per al foment d'instal·lacions d'energia solar fotovoltaica i microeòlica adreçada a persones físiques dins el Programa FEDER 2021-2027.

Finalment, la resolució també fa referència al Reglament (CE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre, quant a la normativa de minimis aplicable a la convocatòria, normativa que ha substituït el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a la aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis, per la qual cosa les referències al Reglament 1407/2013 s'han d'entendre referides al Reglament 2023/2831.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Modificar el punt 1 de l'apartat desè de la convocatòria, que queda redactat de la manera següent:

1.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer una vegada que s'ha dictat la resolució corresponent, s'ha justificat de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada i s'ha acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat la subvenció.

La justificació del compliment de les condicions i objectius previstos en la resolució de concessió s'ha d'acreditar a través dels mòduls establerts en l'apartat novè de la convocatòria, tot això d'acord amb l'article 30.1 de Llei general de subvencions i la secció tercera del capítol II del títol II del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006.

1.2 La documentació que s'ha de presentar per a la justificació és la següent:

a) La sol·licitud de pagament (document normalitzat 5).

b) La memòria de l'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb la indicació de les activitats realitzades, els resultats obtinguts i la declaració responsable sobre la realització de les tasques amb empreses vinculades i la recepció d'altres ajuts (document normalitzat 6). També ha d'incloure la descripció del sistema de monitoratge incorporat, d'acord amb el que estableix aquesta convocatòria.

c) El document fotogràfic dels elements principals de la instal·lació, on s'han de veure totes les plaques solars, convertidor i bateries. Totes aquestes fotografies han d'anar acompanyades de la etiqueta on consti la marca, model i potència, que a la seva vegada ha de coincidir amb els elements facturats. La instal·lació ha d'incorporar l'adhesiu que s'adjunta com a document normalitzat 8 i s'ha d'aportar el document fotogràfic que acrediti que s'ha col·locat. Aquest adhesiu ha de tenir una mida mínima DIN A3 i ha d'estar situat a l'entrada de l'edifici o en un lloc visible al públic.

d) Certificat que acrediti les dades bancàries per a transferència de l'import de l'ajut.

e) Una declaració responsable sobre la realització de l'actuació amb la identificació de les despeses de l'activitat, del creditor, de l'import, de la data d'emissió i de la data de pagament (document normalitzat 7 bis).

f) Informació i enllaç al lloc d'Internet del beneficiari (inclosa en el document normalitzat 7 bis), en cas que disposi d'un, on aquest beneficiari informarà al públic del possible suport obtingut dels fons FEDER, de manera proporcionada al nivell de suport prestat, amb els seus objectius i resultats, i destacant el suport financer de la Unió Europea.

g) Identificació del número d'expedient del registre de la instal·lació davant l'òrgan competent de la comunitat autònoma (inclosa en el document normalitzat 7 bis).

h) En el cas de sistemes d'acumulació per a instal·lacions aïllades, la garantia del fabricant amb una durada mínima de cinc anys.

i) Quan se superi un import de 3.000 euros per persona beneficiària, en cas que no autoritzi l'òrgan instructor del procediment perquè obtengui de forma directa l'acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, aquest està obligat a aportar el certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries expedit a aquest efecte per l'Agència Estatal d'Administració Tributària i d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, de conformitat amb el que preveu la lletra f) de l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

2. Afegir en l'apartat quinzè, relatiu als models normalitzats, el document normalitzat següent:

«Document normalitzat 7 bis. Declaració responsable sobre la realització de l'actuació.»

3. Establir que les modificacions establertes en el punt 1 i 2 d'aquesta Resolució són aplicables a totes les sol·licituds presentades de conformitat amb l'apartat sisè de la convocatòria.

4. Disposar que les referències a la normativa de minimis s'ha d'entendre referida al Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa-administrativa.

 

Palma, 14 de maig de 2024

El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia Alejandro Sáenz de San Pedro García