Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 307323
Resolució de la directora de Recursos Humans del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s’aprova la convocatòria per cobrir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de cap del Servei d’Analítica i Enginyeria de Dades de la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Corporatius del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

És necessari cobrir el lloc de feina de cap del Servei d'Analítica i Enginyeria de Dades de la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Corporatius del Servei de Salut de les Illes Balears.

Fonaments de dret

1.  Els articles 29 i 30 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut (BOE núm. 301, de 17 de desembre de 2003).

2.  L'Acord del Consell de Govern de 22 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de feina del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 70, de 31 de maig de 2022).

3.  La Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública (BOIB núm. 46, de 12 d'abril de 2016).

Per tot això dict la següent

Resolució

1.  Aprovar la convocatòria per cobrir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de cap del Servei d'Analítica i Enginyeria de Dades dels Serveis Corporatius del Servei de Salut de les Illes Balears, d'acord amb les bases reguladores que es publiquen en l'annex 1.

2.  Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, pot interposar-se un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També pot interposar-se directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

 

Palma, (signat electrònicament: 13 de maig de 2024)

 La directora de Recursos Humans del Servei de Salut de les Illes Balears  Margarita Bujosa Pocovi Per delegació de la consellera de Salut  (BOIB núm. 112, de 12/08/2023)

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1.  Es convoca el lloc de feina de cap del Servei d'Analítica i Enginyeria de Dades dels Serveis Corporatius del Servei de Salut de les Illes Balears, pel procediment de lliure designació.

2.  Aquest lloc de feina depèn orgànicament i funcionalment de la Subdirecció de Gestió i Governança de la Dada del Servei de Salut de les Illes Balears. 

3.  Les funcions del cap del Servei d'Analítica i Enginyeria de Dades són les següents:

a)   Liderar el servei, les activitats professionals dels seus membres i l'ús racional i responsable dels recursos de què està dotat. 

b)  Gestionar els recursos humans quant a vacances, cursos, permisos, etc. per assegurar la presència d'un mínim de personal en les tasques diàries. 

c)  Promoure la participació de tots els integrants de l'equip en les diferents tasques del servei. 

d)  Planificar les tasques del servei d'acord amb els objectius que s'estableixin des de la subdirecció. 

e) Proposar i coordinar els nous projectes de la subdirecció referits a la part tècnica. Proposar eines de millora continuada d'eficiència, eficàcia i seguretat. Participar activament en el desenvolupament de la intel·ligència artificial dins el Servei de Salut. 

f)  Ser l'interlocutor entre la Subdirecció i el Departament de Tecnologies de la Informació i Comunicacions, i cap visible i referent per als altres serveis de la Subdirecció. Haurà de participar en reunions tècniques internes i amb empreses externes. 

g)  Participar en la definició del nous circuits de petició, alta, baixa, modificacions, etc. que esdevinguin de l'ús del nou sistema d'explotació.

h)  Exercir en general totes les funcions que se li atribueixin per part del titular de la Subdirecció de Gestió i Governança de la Dada i de l'equip directiu, i les que així se li deleguin expressament relacionades amb les seves funcions. 

4.  Els objectius del lloc de feina, el compliment dels quals serà l'objecte de l'avaluació de l'acompliment prevista en l'article 14 de l'Acord pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de feina del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears, són els següents:

L'objectiu principal és gestionar, dissenyar i desenvolupar els sistemes Datawarehouse multidimensionals del Servei de Salut.

Els objectius secundaris són els següents:

-  Proporcionar eines per a la governança de la dada. 

-  Adaptar les necessitats funcionals a les bases de dades d'explotació. 

-  Mantenir els sistemes i les bases de dades per fer-ne un ús eficient. 

-  Gestionar el traspàs de les bases de dades del sistema d'explotació antic al nou. 

-  Unificar, gestionar, adaptar i planificar els orígens de dades perquè les diferents gerències en facin un ús comú i que els informes i quadres de comandaments que facin siguin interoperables. 

-  Gestionar la seguretat de les bases de dades: accessos, rols, permisos, seguiment i control i evolució del Datawarehouse per a        ampliar àmbits d'ús. 

-  Normalitzar i fer interoperables les dades assistencials i les econòmiques, per fer-ne un ús comú. 

5.  Pot participar en aquesta convocatòria el personal estatutari fix de gestió i serveis dels subgrups tècnic/tècnica superior de Sistemes d'Informació o tècnic/tècnica de Gestió de Sistemes d'Informació, amb les titulacions acadèmiques de grau universitari en Informàtica, enginyeria superior en Informàtica o llicenciatura en Informàtica, i que, en la data de la seva publicació estigui en la situació de servei actiu o en la situació de reserva de plaça i presti servei en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut. També ha de disposar d'un certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o un certificat reconegut com a equivalent o homologat per la Direcció General de Política Lingüística que acrediti que té el nivell que correspon a la categoria, segons la Llei 4/2016.

6.  Així mateix, pot participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera dels subgrups A1 o A2 de qualsevol administració pública, amb les titulacions acadèmiques de grau universitari en Informàtica, enginyeria superior en Informàtica o llicenciatura en Informàtica, i que, en la data de publicació, estigui en la situació de servei actiu o en la situació de reserva de plaça, i disposi d'un certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o un certificat reconegut com a equivalent o homologat per la Direcció General de Política Lingüística que acrediti que té el nivell que correspon a la categoria, segons la Llei 4/2016.

7.  Els candidats també ha de complir els requisits específics següents: 

-  Experiència mínima de 10 anys en serveis de sistemes d'informació o de control de gestió.

-  Experiència demostrable en eines i models Datawarehouse. 

8.  Es valoraran la docència i la formació en aquests àmbits:

-  DataWarehouse i bases de dades analítiques.

-  Direcció en sistemes d'informació i, en general, els relacionats amb les tasques i funcions que s'han d'acomplir.

9.  Les competències requerides per a l'acompliment del lloc de feina són les següents:

-  Lideratge

-  Capacitat de treball en equip

-  Autonomia en l'organització del treball

-  Facilitat d'aprenentatge i adaptació

-  Utilització de les TIC

-  Capacitat de gestió i control de documentació confidencial

-  Habilitats organitzatives, de gestió i planificació

-  Destresa de negociació

-  Anàlisi de dades

10.  Els criteris de valoració que s'han d'aplicar per a l'avaluació curricular i de les competències professionals són:

-  Experiència en llocs de feina similars

-  Grau de carrera professional

-  Projecte de gestió i organització relacionat amb l'àmbit d'actuació del lloc convocat.

-  Estudis acadèmics relacionats amb el lloc de feina.

11.  Les persones interessades a participar en la convocatòria han de presentar, en el termini de vint (20) dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la documentació següent:

-  Sol·licitud de participació

-  Currículum

-  Projecte de gestió i organització

-  Documentació que acrediti que compleix els requisits i els mèrits al·legats

12.  El projecte de gestió i organització citat en l'apartat anterior ha d'ajustar-se a l'entorn i als recursos humans i materials que hi hagi en la unitat administrativa en què s'enquadra aquest lloc de feina. Aquest projecte s'ha d'elaborar sobre la base dels objectius bàsics del lloc convocat que apareixen detallats en la convocatòria. Se'n pot requerir l'exposició i defensa en una sessió pública.

13.  La documentació referida en el punt anterior ha d'anar dirigida a la Direcció de Recursos Humans, Administració de Personal (codi DIR 3 A04029518). Es pot presentar en el Registre General dels Serveis Corporatius del Servei de Salut, o bé per qualsevol de les vies que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

14. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i una vegada verificat per l'òrgan competent que les persones aspirants compleixen els requisits i la resta de les especificacions exigides en la convocatòria, es publicarà en el portal corporatiu del Servei de Salut la llista provisional d'admesos i exclosos en el procediment, amb expressió de la causa d'exclusió si escau.

15.  Els aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes provisionals, per formular reclamacions contra aquesta resolució i esmenar les deficiències. La reclamació presentada s'ha d'entendre rebutjada si l'aspirant no figura com admès en les llistes definitives.

16.  Finalitzat el termini indicat en el punt anterior, es publicarà en el portal corporatiu la llista definitiva d'admesos i exclosos —fent constar la causa de l'exclusió.

17.  Una vegada finalitzada la valoració de totes les sol·licituds, la Comissió de Valoració ha d'elevar a l'òrgan competent una relació nominal d'aspirants que reuneixen els requisits i que superen les especificacions exigides en la convocatòria.

18.  L'òrgan competent, una vegada oïda la Comissió de Valoració, nomenarà la persona que consideri més adequada per al càrrec o declararà deserta la convocatòria per mitjà d'una resolució motivada quan no es presentin persones aspirants idònies per ocupar el càrrec convocat.

19.  Aquesta convocatòria es resoldrà per mitjà d'una resolució de la directora de Recursos Humans del Servei de Salut de les Illes Balears, que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el portal corporatiu del Servei de Salut.

20.  La persona titular del càrrec proveït per lliure designació podrà ser cessada discrecionalment per l'òrgan que l'hagi nomenat o pel que el substitueixi en l'exercici de la competència.

21.  La persona designada ha de prendre possessió del lloc adjudicat dins del termini màxim d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de la resolució de la convocatòria indicada en el punt 16.

22.  La persona designada obtindrà un nomenament per ocupar el càrrec convocat, i la seva situació serà la regulada en la clàusula 12.a de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de feina del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears.

23.  La Comissió de Selecció està formada per tres membres, que són personal estatutari fix del Servei de Salut o funcionari de carrera, tots amb veu i vot:

a)  President: Juan Luís Marqués Pascual. Suplent: María Encarnación Cremades Maestre

b)  Vocal: Isabel Rosa Llopis Vals. Suplent: Francesc Xavier Barceló Albert

c)  Secretària: Isabel Iglesias Martín. Suplent: Laura Monserrat Calbo 

Documents adjunts