Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA

Núm. 304120
Resolució per aprovar les bases i la convocatòria del procés de promoció interna de l’àrea operativa del Servei de Bombers del Consell de Mallorca, pel sistema de concurs oposició, de les categories de bomber –a conductor –a i caporal –a, derivat del procés de reclassificació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El punt 1 de la disposició addicional segona de la Llei 17/2019, de 8 d'abril, de concessió de crèdits suplementaris per atendre despeses inajornables derivades de sentències judicials pendents de pagament en l'àmbit de la Llei 4/2008, de 14 de maig, de mesures urgents per a un desenvolupament territorial sostenible a les Illes Balears, amb càrrec als pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2018, i de modificació del Decret llei 2/2018, de 18 d'octubre, pel qual s'estableixen ajudes i altres mesures urgents per reparar les pèrdues i els danys produïts per les pluges intenses i les inundacions del dia 9 d'octubre de 2018 a la comarca de Llevant de Mallorca, determina que els cossos de bombers de les administracions locals pertanyen a l'escala d'administració especial i que cada administració local classificarà el personal funcionari operatiu dels serveis de prevenció i extinció d'incendis (SPEIS) d'acord amb l'estructura de subescales, classes i categories que preveu, de forma que els/les caporals –les i caporals –les especialistes, els/les bombers –res i bombers –res especialistes i els/les operadors –res de comunicacions resten enquadrats dins el subgrup C1, escala operativa bàsica, subescala de serveis especials i classe d'extinció d'incendis.

En el punt 4 de la mateixa disposició addicional es prescriu que les administracions locals, en el termini de cinc anys des de l'entrada en vigor d'aquesta Llei, adaptaran les seves relacions de llocs de treball a allò que disposen els apartats anteriors i que, igualment, en el termini de cinc anys, els funcionaris de l'escala operativa bàsica passaran a integrar-se en el subgrup C1, un cop acreditada la formació i superat el procés selectiu que es determini.

D'altra banda, en el punt 5 de la disposició, redactat conforme la disposició final divuitena de la Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023, s'estableixen les titulacions de les quals ha de disposar el personal per optar a la reclassificació i, en el punt 6, d'acord amb la modificació duta a terme per la disposició final catorzena del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, s'inclou la previsió relativa a què els funcionaris de l'escala operativa bàsica que en el termini de cinc anys des de l'entrada en vigor de la Llei no aconsegueixin acreditar el requisit de titulació passaran a la situació de «a extingir» en el subgrup C2, excepte que obtinguin la titulació requerida.

En aquest context, el 13 d'abril de 2023, el Ple del Consell de Mallorca va adoptar l'acord (amb la correcció d'errades d'11 de maig de 2023) pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de l'àrea operativa del Servei de bombers de Mallorca sobre el procediment de reclassificació de les categories de bomber-a conductor-a, de caporals –les i caporals –les i d'operadors –res de comunicacions i de modificació de la Relació de llocs de feina del personal del Servei de Bombers del Consell de Mallorca. Aquest acord, en el seu apartat B), preveu que si al haver finalitzat els processos de reclassificació hi ha personal funcionari de carrera que no s'ha pogut reclassificar per falta de titulació, es durà terme un procediment de promoció interna excepcional a l'empara de la disposició addicional setena de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat autònoma de les Illes Balears.

El dia 6 de juny de 2023 es varen aprovar les bases del procés de reclassificació del personal del Servei de Bombers del Consell Insular de Mallorca amb les categories de bomber –a conductor -a, caporal –a i operador–a de comunicacions (BOIB núm. 78, de 13 de juny de 2023). Mitjançant resolució de la consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública de 5 d'octubre de 2023, es va convocar el procés de reclassificació del personal funcionari del Servei de Bombers del Consell Insular de Mallorca amb les categories de bomber-a conductor-a i de caporal-a que va finalitzar amb la resolució de la consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública de 30 de gener de 2024, mitjançant la qual s'aprova la llista definitiva de les persones aspirants que han superat el procés selectiu corresponent al procés de reclassificació del personal funcionari del Servei de Bombers del Consell Insular de Mallorca amb les categories de bomber-a conductor-a i de caporal-a. Resten funcionaris de carrera d'aquestes categories que no s'han pogut reclassificar per falta de titulació.

Per donar compliment al que disposa l'Acord del Ple del Consell de Mallorca de 13 d'abril de 2023, s'han d'aprovar les bases per les quals es regula la promoció interna de l'àrea operativa del Servei de Bombers del Consell de Mallorca, pel sistema de concurs oposició, de les categories de bomber –a conductor –a i caporal –a i la posterior convocatòria del procediment.

 

S'ha dut a terme l'expedient de modificació de la Relació de llocs de feina que permetrà que els/les caporals –les i caporals –les especialistes, els/les bombers –res i bombers –res especialistes i els/les operadors –res de comunicacions que han superat el procés de reclassificació restin enquadrats dins el subgrup C1, així com d'aquells que puguin promocionar.

El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (articles 16 i 18) i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears (articles 68 i següents) configuren la promoció interna, en les distintes modalitats, com una de les maneres de fer efectiva la carrera professional del personal. 

La promoció interna consisteix a canviar el cos o la categoria de pertinença i pot ser:  vertical (ascens des d'un cos o categoria d'un subgrup o grup de classificació professional a un altre de superior) o horitzontal (accés a cossos o categories del mateix subgrup o grup de classificació professional). Les proves de promoció interna han de respectar els principis d'igualtat, de mèrit, de capacitat i de publicitat, i el funcionariat ha de complir els requisits exigits per a l'ingrés i ha de superar les proves selectives corresponents.

D'acord amb el que estableix la Disposició addicional primera del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat autònoma i la disposició addicional setena de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, es pot substituir la titulació per l'acreditació d'una antiguitat de deu anys a una escala del subgrup C2.

Atès el que disposa l'article 25 del Reglament de regulació de l'ús de la llengua catalana dins l'àmbit de competència del Consell Insular de Mallorca l'Acord del Ple de 2 de maig de 1989 aprovat per l'Acord del Ple de 2 de maig de 1989 (BOIB núm. 69, de 6 de juny de 1989, modificat pel BOIB núm. 86, de 15 de juliol de 1989), l'acreditació del requisit del certificat de català es podrà fer mitjançant la realització i la superació de la prova establerta en les bases amb aquesta finalitat.

El sistema selectiu de promoció interna és el concurs oposició, que ha d'incloure, en tot cas, una o diverses proves mitjançant l'avaluació per competències per determinar la capacitat de les persones aspirants.

D'acord amb el que disposa l'article 42 del decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, les proves de promoció interna es podran dur a terme en convocatòries independents a les d'ingrés per conveniència de la planificació general dels recursos humans.

La resolució d'aprovació de bases per les quals es regula la promoció interna de l'àrea operativa del Servei de Bombers del Consell de Mallorca s'han de negociat en el sí de la Mesa Sectorial de l'àrea operativa del Servei de Bombers de dia 19 d'abril de 2024.

D'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligats a relacionar-se mitjançant medis electrònics amb les Administracions Públiques els empleats de les administracions públiques per als tràmits i actuacions que realitzin amb elles per raó de la seva condició d'empleat públic i amb l'Ordenança per la qual es regula l'Administració electrònica al Consell de Mallorca.

D'acord amb l'acta de 3 de maig de 2024 del sorteig dels vocals titulars i suplents per la convocatòria del procés de promoció interna de l'àrea operativa del Servei de Bombers del CIM de les categories de bomber –a conductor –a i de caporal –a, s'han extret dos vocals amb la categoria de bomber –a conductor –a i dos vocals per a la categoria de caporal –a.

Consten a l'expedient els informes econòmics de 3 de maig i corregit de 7 de maig de 2024 on s'indica que hi ha crèdit adequat i suficient i compleix amb el principi d'estabilitat pressupostària.

Consta a l'expedient l'informe jurídic de 6 de maig de 2024 on s'informa favorablement la proposta de resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública mitjançant la qual s'aproven les bases per a la promoció interna de l'àrea operativa del Servei de Bombers del Consell Insular de Mallorca, pel sistema de concurs oposició, de les categories de bomber –a conductor –a i caporal –a.

Consta a l'expedient l'informe de fiscalització de conformitat de 8 de maig de 2024.

Correspon al Consell Executiu del Consell de Mallorca l'aprovació de les bases de les convocatòries de selecció i proveïment dels llocs de treball i qualsevol altra actuació en matèria de personal que no estigui expressament atribuïda a un altre òrgan, segons preveu l'article 28.1.e) de la Llei 4/2022, de 22 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022) i per tant, l'aprovació de les bases i la convocatòria de la promoció interna de l'àrea operativa del Servei de Bombers del Consell de Mallorca, pel sistema de concurs oposició, de les categories de bomber –a conductor –a i caporal –a.

Per tot això, i d'acord amb la delegació de competències establerta a l'acord del Consell Executiu de dia 28 de setembre de 2022, pel qual s'acorda la delegació de determinades atribucions del Consell Executiu en el conseller executiu o consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública, en matèria de personal (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022),

Resolució

Primer. Aprovar les bases i la convocatòria de la promoció interna de l'àrea operativa del Servei de Bombers del Consell de Mallorca, pel sistema de concurs oposició, de les categories de bomber –a conductor –a i caporal –a, derivada de la reclassificació, les quals s'adjunten com a annex I.

Segon. Aprovar el temari que s'adjunta com annex II.

Tercer. Establir que el termini per presentar sol·licituds és de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el BOIB.

Quart. Designar als membres del Tribunal Qualificador següents:

President

Titular: Sebastià Bonet Adrover

Suplent: Carlos Luque Hernández

 

Vocal número 1

Titular: Guillem Manuel Andreu Ballester

Suplent: José Martín Rodríguez

 

Vocal número 2

Titular: Julio Rebollo Ferrer

Suplent: Julio M. Silva Estrems

Quint. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la Seu electrònica del Consell de Mallorca.

Interposició de Recursos

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada. Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps. No obstant això, si escau, es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (13 de maig de 2024)

El conseller executiu del Departament d'Hisenda i Funció Pública (per delegació del Consell Executiu, segons acord de dia 28 de setembre de 2022, BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022) Rafael Ángel Bosch Sans

 

 

​​​​​​​ANNEX I

1. Normes generals

1.1 L'objecte d'aquestes bases és fixar els criteris, les característiques de les places i el procediment regulador de la provisió de llocs de treball mitjançant la promoció interna del personal funcionari del Servei de Bombers del Consell Insular de Mallorca amb les categories de bomber –a conductor –a i caporal –a, derivat del canvi d'enquadrament d'aquestes places del subgrup C2 al subgrup C1.

1.2 Característiques de les places:

1. Escala: administració especial

Subescala: serveis especials

Grup: C

Subgrup : C1

Categoria: bomber –a conductor –a

Sistema de selecció: concurs-oposició

Vinculació: funcionari-a

 

2. Escala: administració especial

Subescala: serveis especials

Grup: C

Subgrup : C1

Categoria: caporal –a

Sistema de selecció: concurs-oposició

Vinculació: funcionari-a

1.3 L'ascens per promoció interna es realitzarà mitjançant convocatòria pel sistema de concurs oposició.

1.4 El procés de promoció interna es regeix pel que disposen la disposició addicional segona de la Llei 17/2019, de 8 d'abril, de concessió de crèdits suplementaris per atendre despeses inajornables derivats de sentències judicials pendents de pagament a l'àmbit de la Llei 4/2008, de 14 de maig, de mesures urgents per a un desenvolupament  territorial sostenible a les Illes Balears, amb càrrec als pressuposts generals de la Comunitat autònoma de les Illes Balears per al any 2018, i de modificació del Decret Llei 2/2018, de 18 d'octubre, pel qual s'estableixen ajudes i altres mesures urgents per reparar les pèrdues i els danys produïts per les pluges intenses i les inundacions del dia 9 d'octubre de 2018 a la comarca de Llevant de Mallorca, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la llei de l'Estatut bàsic de l'empleat Públic (TREBEP), la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, a la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, l'Acord del Ple del Consell de Mallorca de data 13 d'abril de 2023 que ratifica l'Acord de la mesa sectorial de bombers de data 5 d'abril de 2023 i per les regles que preveuen aquestes bases generals.

2. Requisits.

Per prendre part en la convocatòria del procés de promoció interna, el personal ha de complir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, els requisits que s'indiquen a continuació:

a) Ser personal funcionari de carrera del Consell Insular de Mallorca amb una de les categories següents: bomber –a conductor –a o caporal –a del subgrup C2 i optar a la promoció interna en la mateixa categoria del subgrup C1.

b) Haver prestat serveis efectius durant un període mínim de dos anys com a    funcionari de carrera al subgrup de classificació C2 de la categoria des de la qual es promociona.

 c) Estar en possessió de la titulació que s'indica a continuació o estar en condicions d'obtenir-la en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds:

  • Acreditar les competències professionals, mitjançant certificat de professionalitat de la formació corresponent al títol de tècnic en emergències i protecció civil o acreditació equivalent, o el títol de batxiller o titulació equivalent.

D'acord amb el que estableix la Disposició addicional primera del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat autònoma i la disposició addicional setena de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, la titulació es pot substituir per l'acreditació d'una antiguitat mínima de deu anys a una escala del subgrup C2.

d) Acreditar el coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell B2, mitjançant algun dels documents següents:

  • certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears
  • certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública
  • certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
  • certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears. S'ha de disposar de la corresponent resolució d'homologació del certificat.
  • certificat que acredita que s'han superat les proves d'avaluació del nivell de coneixements de llengua catalana corresponent fetes pel Consell de Mallorca com a conseqüència de les convocatòries dutes a terme pels decrets de la Presidència de 3 de juny de 2004 i de 29 de setembre de 2004.

L'acreditació d'aquest requisit s'ha de realitzar mitjançant la presentació de la documentació assenyalada o, si s'escau, mitjançant la realització i la superació de la prova que, amb aquesta finalitat, s'estableix a la base 5, atès el que disposa l'article 25 del Reglament de regulació de l'ús de la llengua catalana dins l'àmbit de competència del Consell Insular de Mallorca l'Acord del Ple de 2 de maig de 1989 aprovat per l'Acord del Ple de 2 de maig de 1989 (BOIB núm. 69, de 6 de juny de 1989, modificat pel BOIB núm. 86, de 15 de juliol de 1989).

En el supòsit que amb posterioritat a l'aprovació d'aquestes bases es modifiqui la normativa reguladora de l'exigència del coneixement de la llengua catalana, serà d'aplicació el que es trobi en vigor abans de l'aprovació de la Resolució que posi fi al procés de promoció interna.

3. Sol·licituds

3.1 La sol·licitud s'ha de complimentar a través del tràmit electrònic que es troba a la Seu electrònica del Consell de Mallorca (http://seu.conselldemallorca.net).

Els sistemes d'identificació i firma admesos són els corresponents a persones físiques i empleats públics emesos pels prestadors de serveis electrònics de confiança qualificats segons el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital.

A través del tràmit electrònic es realitza la sol·licitud mitjançant una declaració responsable en els termes de l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, relativa al compliment de totes i cada una de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació d'instàncies. Aquest tràmit permet:

  • la inscripció en línia del model de sol·licitud
  • la declaració responsable relativa al compliment de totes i cada una de les condicions exigides i de que disposa la documentació acreditativa d'aquestes condicions.
  • la presentació de la documentació relativa als mèrits.
  • la signatura electrònica.
  • el registre electrònic de la sol·licitud.
  • l'esmena, en el seu cas.

Per a confirmar que la inscripció ha estat correctament registrada, les persones aspirants han de descarregar el justificant de registre de la seva sol·licitud d'admissió.

No es pot valorar cap mèrit que no s'hagi al·legat dins el termini de presentació de sol·licituds. A més a més, els aspirants hauran de presentar amb la sol·licitud la documentació acreditativa dels mèrits declarats. En lloc de presentar la documentació relativa als mèrits, els aspirants també poden indicar amb la sol·licitud els mèrits que consten al seu expedient personal i que volen que es valorin.

3.2. El termini per presentar sol·licituds és de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat la convocatòria en el BOIB.

En cas de presentar més d'una sol·licitud només es tindrà en compte la darrera presentada.

La no presentació de la sol·licitud en temps i/o forma mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a l'efecte, suposarà l'exclusió de l'aspirant.

Així mateix, el Consell de Mallorca podrà ampliar els terminis no vençuts com a conseqüència d'incidències tècniques que hagin impossibilitat el funcionament ordinari del sistema o de l'aplicació que correspongui, segons el disposat a l'article 32.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.3 En el model oficial de sol·licitud telemàtica, les persones aspirants han de fer menció expressa al fet que reuneixen tots els requisits, els mèrits i les condicions que s'exigeixen en el procés de promoció interna, referits sempre a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds. En el cas d'haver de participar a la prova de català, també hauran d'indicar-lo.

En el moment que siguin requerits, les persones interessades han d'aportar la documentació acreditativa del compliment dels requisits establerts a la base 2.

No obstant el que disposa l'apartat anterior, d'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el Consell de Mallorca ha de comprovar d'ofici els documents emesos per les administracions públiques que constin en la plataforma d'intermediació de dades, en altres sistemes habilitats a l'efecte, així com al registre de personal del Consell de Mallorca. D'acord amb l'anterior, la persona interessada que no estigui d'acord amb la comprovació d'ofici per part de l'Administració ha de manifestar, en la sol·licitud d'inscripció, la seva oposició a què es consultin les dades i els documents necessaris per a la tramitació d'aquest procediment i haurà d'aportar-los. Excepcionalment, si l'Administració no pot obtenir aquests documents, podrà sol·licitar a la persona aspirant que els aporti.

3.4. Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la traducció jurada corresponent a la llengua catalana o a la castellana.

3.5. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, no s'admetrà a tràmit cap sol·licitud per prendre part en el procés.

3.6 Acceptació tractament de les dades.

La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

4. Admissió de les persones aspirants.

Exhaurit el termini de presentació de sol·licituds, el conseller o consellera competent en  matèria de funció pública dictarà una resolució aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, amb expressió de la causa d'exclusió, si s'escau, que es publicarà al tauler d'edictes de la Seu electrònica del Consell de Mallorca. Aquesta llista provisional inclourà als aspirants que han declarat que no tenen el nivell de català que es requereix i els convocarà amb el dia, lloc i hora per realitzar la prova de coneixements de català que preveu la base 5.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, consten en la relació pertinent de persones admeses.

Per esmenar el possible defecte, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses. Si les persones excloses o omeses no esmenen el defecte, es consideraran excloses del procediment mitjançant la llista definitiva de persones admeses i excloses a la qual es refereix l'apartat següent.

Transcorregut aquest termini i una vegada s'hagi realitzat la prova de català i s'hagin resolt les al·legacions a la llista provisional de notes per part de la comissió tècnica avaluadora de la prova de català, el conseller o consellera competent en matèria de funció pública dictarà un resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, que es publicarà al tauler d'edictes de la Seu electrònica del Consell de Mallorca, en la qual es faran constar les resolucions de les reclamacions presentades, si s'escau. En aquesta resolució s'establirà la data, el lloc i l'hora de realització de l'exercici de la fase d'oposició.

El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que compleixen tots els requisits per participar en aquesta convocatòria. Aquest reconeixement quedarà condicionat a la posterior acreditació del compliment dels requisits i condicions de la convocatòria.

5. Prova per acreditar el requisit de coneixement de llengua catalana.

5.1. En el cas que l'aspirant declari que no està en possessió de cap dels certificats que s'assenyalen a la base 2 d), ha de realitzar i superar amb la qualificació d'apte, un exercici sobre coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell B2. La qualificació de no apte en aquesta prova o la no compareixença de l'aspirant per realitzar-la comporten l'exclusió del procés. La superació d'aquesta prova de català només habilita per participar en aquest procés de promoció interna de l'àrea operativa del Servei de Bombers del Consell de Mallorca, pel sistema de concurs oposició, de les categories de bomber –a conductor –a i de caporal –a.

5.2. Per realitzar i avaluar la prova de llengua catalana, es nomena una comissió tècnica que està integrada pels següents membres: un president/a, un vocal i un secretari/ària proposats pel Servei de Normalització Lingüística i nomenats pel conseller/a competent en matèria de funció pública.

Per organitzar les proves i per corregir-les, la comissió tècnica pot designar assessors/es especialistes i col·laboradors/dores, els quals es limiten a prestar l'assistència i la col·laboració que se'ls sol·licita amb veu, però sense vot.

Una vegada corregides les proves, es publiquen els resultats provisionals al tauler d'edictes de la Seu electrònica del Consell de Mallorca i a la Intranet.  Les persones aspirants poden presentar al·legacions mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a l'efecte, a partir del dia següent i durant el termini de tres dies hàbils, que la comissió tècnica ha de resoldre dins el termini dels set dies següents.

6. Òrgan de selecció

6.1 Designació i composició

El Tribunal Qualificador és l'òrgan de selecció encarregat de dur a terme el procediment selectiu i depèn del conseller o consellera competent en matèria de funció pública, que en designa la presidència. La resta de membres s'elegiran per sorteig.

El Tribunal Qualificador està constituït pels membres següents: un president/a, un vocal i un secretari/ària titulars. S'haurà de nomenar també el mateix nombre de membres suplents.

Els membres designats pertanyen a títol individual al Tribunal Qualificador, que ha d'actuar amb autonomia funcional i els acords que adopta vinculen l'òrgan del qual depenen, sens perjudici de les facultats de revisió establertes legalment.

Els membres del Tribunal Qualificador estan obligats a complir el deure de sigil en relació amb les deliberacions, tant pel que fa a la determinació dels exercicis, com a les qualificacions, així com en relació amb qualssevol dades, fets o circumstàncies del procés de selecció el coneixement dels quals s'adquireixin en virtut de la seva condició, i no poden facilitar cap informació sobre aquestes deliberacions a persones alienes al Tribunal Qualificador al qual pertanyen.

6.2 Constitució i funcionament

La constitució i totes les actuacions del Tribunal Qualificador s'han de regir pel que estableixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i el Reglament d'ingrés del personal al servei de la comunitat autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 27/1994, d'11 de març.

A la sessió de constitució, han d'assistir tots els membres titulars i suplents del Tribunal Qualificador, de manera presencial o bé de manera telemàtica.

Una vegada constituït el Tribunal Qualificador, per actuar vàlidament, és requerirà sempre la  presència de les persones designades per a la presidència i la secretaria. En defecte d'algun dels titulars, serà substituït pel suplent respectiu.

Els acords s'han d'adoptar per majoria de vots dels membres presents i, en cas d'empat,  dirimeix el vot de la presidència.

Tots els actes dels òrgans de selecció dictats en virtut de discrecionalitat tècnica en el desenvolupament de les seves funcions hauran de ser motivats.

Si en qualsevol moment el tribunal té coneixement que un aspirant no compleix algun dels requisits exigits que impossibilitin l'accés a l'escala, subescala, classe i categoria o especialitat corresponent en els termes que estableix aquesta convocatòria, una vegada feta l'audiència prèvia a la persona interessada, ha de proposar-ne l'exclusió a l'òrgan convocant. En la proposta ha de comunicar les inexactituds o falsedats que hagi formulat l'aspirant en la sol·licitud.

El conseller o consellera competent en matèria de funció pública pot dictar unes directrius i instruccions orientatives sobre el funcionament dels òrgans de selecció a l'efecte de coordinar totes les seves actuacions i la col·laboració del Departament de Recursos Humans en l'organització dels exercicis de les proves selectives i execució de les altres tasques dels tribunals qualificadors.

El Tribunal ha d'observar les directrius orientatives que dicti la consellera o el conseller competent en matèria de funció pública sobre el funcionament dels òrgans de selecció.

Durant el desenvolupament dels exercicis, si les circumstàncies ho requereixen pel nombre d'aspirants o l'extensió o el tipus de proves, els membres titulars i suplents del Tribunal poden actuar de forma conjunta.

Durant el desenvolupament de les proves selectives, el Tribunal ha de resoldre tots els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació de les bases de la convocatòria, i també adoptar les decisions de com s'hagi d'actuar en els casos no prevists.

El Tribunal Qualificador té la seu a l'edifici del Llar de la Infància, al carrer del General Riera, 113, de Palma.

6.3 Persones assessores i col·laboradores

El Tribunal Qualificador pot sol·licitar a l'òrgan de què depèn la designació de personal  col·laborador per a les tasques de vigilància, coordinació o d'altres similars, com també la designació de personal assessor per als aspectes tècnics i jurídics, quan així resulti necessari per al desenvolupament i valoració correcta de la prova selectiva.

6.4 Abstenció i recusació

Els membres del Tribunal Qualificador i el personal assessor s'han d'abstenir d'intervenir en el procés quan concorrin les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres del Tribunal Qualificador es regula pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i pels articles 13.8, 16, 17 i 18 del Reglament d'ingrés del personal al servei de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

6.5 Dietes d'assistència

Els membres del Tribunal Qualificador, així com el personal assessor i el personal col·laborador tenen dret a percebre les dietes que els corresponguin per l'assistència a les sessions, d'acord amb el que preveu el capítol IV del Decret 62/2011, de 20 de maig (BOIB núm. 81, de 2 de juny, en la seva darrera redacció mitjançant Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears BOIB núm. 78, de 16 de juny de 2022).

El personal col·laborador de suport a les proves selectives que tinguin lloc en dissabtes o en dies festius podran gaudir d'un dia de descans compensatori per cada sessió, que serà compatible amb la percepció de la indemnització prevista a l'article 42 de l'esmentat Decret, d'acord amb la Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció pública del Consell de Mallorca de dia 15 de juny de 2022.

6.6. Règim de recursos

Contra els actes del Tribunal Qualificador no es pot interposar cap recurs, sense perjudici que les persones interessades puguin fer al·legacions per a la seva consideració en la resolució que posi fi al procediment.

Se n'exceptuen els actes de tràmit, si aquests decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, cas en què les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada en el termini d'un mes davant el conseller competent en matèria de funció pública, de conformitat amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Sistema d'accés i desenvolupament del procés selectiu

7.1 El procés de promoció interna es realitzarà mitjançant convocatòria pel sistema de concurs oposició. Les proves de selecció s'inicien amb la fase d'oposició, que té un valor del 60 punts i  continuen amb una altra fase posterior de concurs, que té un valor del 40 punts.

En la fase de concurs el Tribunal Qualificador valora únicament els mèrits acreditats per les persones aspirants que han superat l'exercici de la fase d'oposició, d'acord amb el barem que consta en la base 7.3.3. En cap cas, la puntuació obtinguda en la fase de concurs es pot aplicar per superar l'exercici de la fase d'oposició.

7.2 Fase d'oposició.

7.2.1 Prova selectiva.

El procediment de selecció constarà d'un exercici tipus test. Aquest test s'extraurà d'una bateria de 125 preguntes sobre el temari aprovat i adjunt com a annex a aquestes bases. La bateria de preguntes es publicarà amb les alternatives de resposta, en les dues llengües oficials de la comunitat autònoma a la Seu electrònica del Consell de Mallorca en el termini màxim d'un mes des de la publicació de la present Resolució.

L'exercici que han de realitzar les persones aspirants és de caràcter obligatori i eliminatori. El test que hauran de respondre les persones aspirants es designarà per sorteig públic entre dues alternatives diferents per a cada categoria.

La puntuació màxima que correspon a l'exercici és de 60 punts i es considerarà que no han superat el procés selectiu les persones aspirants que no arribin a la puntuació mínima de 30 punts.

L'exercici constarà de 30 preguntes amb quatre respostes alternatives de les quals només una és correcta, més 5 preguntes de reserva. Les preguntes de reserva s'han de contestar i tan sols es valoraran en el supòsit d'anul·lació d'alguna pregunta del qüestionari principal. L'exercici i la forma de puntuació són iguals per a tots els aspirants de la mateixa categoria.

Per qualificar aquest exercici, les preguntes que es contesten correctament tenen una valoració de 2 punts, les preguntes no contestades (en blanc o més d'una opció de resposta) i les contestades incorrectament no es valoren ni es penalitzen.

La durada de l'exercici és de 35 minuts i es durà a terme de forma presencial.

7.2.2 Llengua de l'exercici

Les persones aspirants que participen en el procés selectiu poden elegir fer l'exercici en qualsevol de les dues llengües oficials de la comunitat autònoma. A aquest efecte, el Tribunal Qualificador s'ha d'encarregar que l'exercici s'elabori i es lliurin complint les previsions del Decret 49/2018, de 21 de desembre, sobre l'ús de les llengües oficials en l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

7.2.3 Contingut de la prova i elaboració de l'exercici

El Tribunal Qualificador elaborarà dos models d'examen tipus test que s'elaboraran sobre el contingut del temari corresponent. El Tribunal Qualificador ha de garantir la confidencialitat del contingut dels exercicis fins al moment que es dugui a terme la prova i actuar, en tot moment, amb el sigil degut.

El dia del l'examen es farà un sorteig entre els dos models d'examen davant de les persones aspirants voluntàries.

7.2.4 Procediment de crida

Les persones aspirants s'han de convocar per realitzar l'exercici en crida única. Queden excloses de la prova selectiva les persones que no compareguin el dia que siguin convocats, excepte en els supòsits de força major degudament acreditats per la persona aspirant. En aquests casos, el Tribunal Qualificador ha d'adoptar un acord motivat a aquest efecte.

Abans de la realització de l'exercici, els membres del Tribunal Qualificador requeriran a les persones aspirants que acreditin la seva identitat mitjançant l'exhibició del document corresponent.

7.2.5 Publicació de les notes de l'exercici

El Tribunal Qualificador farà pública a la Seu electrònica del Consell de Mallorca la llista provisional de puntuacions la qual ha d'incloure nom i llinatges, quatre xifres numèriques aleatòries del DNI i la indicació de la puntuació obtinguda.

Les persones aspirants poden presentar pel tràmit telemàtic habilitat a aquests efectes les al·legacions o reclamacions oportunes, a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional i durant el termini de tres dies hàbils, les quals seran resoltes pel Tribunal Qualificador dins el termini dels 7 dies hàbils següents.

Un cop resoltes les al·legacions i reclamacions presentades per les persones aspirants el Tribunal Qualificador ha d‘aprovar la llista definitiva de puntuacions per ordre de prelació segons la puntuació obtinguda i la proposta de les persones aspirants que han superat la fase d'oposició que s'haurà de publicar en el al tauler d'anuncis de la Seu electrònica del Consell de Mallorca.

7.3. Fase de concurs.

7.3.1. La fase de concurs no té caràcter eliminatori. Els mèrits que al·leguen les persones aspirants s'han d'acreditar en la forma establerta en aquestes bases i han d'estar-ne en possessió en el moment que finalitza el termini de presentació de sol·licituds. La valoració s'ha de fer sempre amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds per prendre part en el procés selectiu.

7.3.2. La suma de les puntuacions que les persones aspirants han obtingut en els apartats que s'assenyalen a continuació no pot excedir en cap cas de 40 punts. No es tenen en compte els punts que excedeixen de la puntuació màxima. Únicament a les persones aspirants que han superat l'exercici de la fase d'oposició, se'ls suma la puntuació obtinguda a la fase de concurs amb la finalitat d'obtenir la puntuació total. En cap cas, la puntuació obtinguda a la fase de concurs es pot aplicar per superar l'exercici de la fase d'oposició.

7.3.3. Barem de mèrits

a) Antiguitat. Puntuació màxima 5 punts.

Es valora el temps de serveis prestats i reconeguts en l'Administració pública, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, amb la puntuació següent: 0,080 punts per mes complet.

A aquest efecte es computen els serveis reconeguts que s'haguessin prestat amb anterioritat a l'adquisició de la condició de funcionari de carrera.

No es computen els serveis prestats simultàniament amb altres igualment al·legats.

 

b) Experiència professional. Puntuació màxima 17 punts.

  • Serveis prestats en la categoria de caporal/a al Servei de Bombers del Consell de Mallorca: 0,40 punts per mes complet de treball
  • Serveis prestats en la categoria de caporal/a en altres administracions: 0,35 punts per mes complet de treball
  • Serveis prestats en la categoria de bomber conductor o bombera conductora al Servei de Bombers del Consell de Mallorca: 0,30 punts per mes complet de treball
  • Serveis prestats en la categoria de bomber conductor o bombera conductora de la mateixa escala i subescala en altres administracions: 0,25 punts per mes complet de treball
  • Serveis prestats en categories subgrup C1 de la mateixa escala i subescala al Consell de Mallorca: 0,20 punts per mes complet de treball
  • Serveis prestats en categories subgrup C1 de la mateixa escala i subescala en altres administracions: 0,15 punts per mes complet de treball
  • Serveis prestats en categories del subgrup C2 de la mateixa escala i subescala al Consell de Mallorca: 0,10 punts per mes complet de treball
  • Serveis prestats en altres categories del subgrup C2 de la mateixa escala i subescala en altres administracions: 0,05 punts per mes complet de treball

c) Formació. Cursos i accions formatives. Puntuació màxima 15 punts.

Es valoren els cursos de formació següents quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions del lloc de treball:

a) Els que s'han duit a terme per alguna Administració pública, per un col·legi professional o per alguna entitat del sector públic institucional o per una universitat, (d'acord amb la definició donada per l'article 2 de la Llei 40/215, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques).

 

b) Les activitats i els cursos fets dins el marc dels acords de formació en l'àmbit de l'Administració pública i que estan organitzades o impartides per qualsevol dels promotors de formació continua que han subscrits aquests acords.

 

c) Les activitats organitzades per entitats sense ànim de lucre o organitzacions sindicals i que s'han impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques, o bé que han estat acreditades i/o subvencionades per aquestes, fet que ha de constar en el certificat corresponent.

Aquests cursos es valoren a raó de:

  • Cursos amb certificat d'aprofitament: 0,04 punts per hora de durada del curs
  • Cursos amb certificat d'assistència: 0,02 punts per hora de durada del curs
  • Cursos impartits: 0,05 punts per hora d'impartició del curs

Observacions:

S'han d'acreditar amb el certificat corresponent.

Els certificats han d'indicar el nombre d'hores o els crèdits dels cursos, de tal manera que un crèdit LRU equival a 10 hores de formació i un crèdit ECTS, a 25 hores de formació.

No es valoren aquells cursos que:

  • Han servit per a l'obtenció de nivells de català que s'hagin valorat en l'apartat d) d'aquest barem de mèrits, ni quan s'hagi valorat un de nivell superior.
  • Impartits com part de les funcions de feina de la categoria o especialitat ocupada.
  • Els que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa.
  • Els certificats d'accions formatives que corresponen a una titulació acadèmica oficial ni els obtinguts per la superació d‘assignatures que formen part d'un estudi acadèmic.
  • Aquells que s'han exigit com a requisit.

d) Coneixements orals i escrits de català. Puntuació màxima 3 punts.

Els coneixements de llengua catalana únicament s'han de puntuar dins aquest apartat i només es valoren els de nivell superior a l'exigit com a requisit.

 

Certificat C1: 2 punts

Certificat C2: 2,5 punts

Certificat LA: + 0,50 punts

 

Els nivells de coneixement de català s'entenen adaptats al Marc europeu comú de referència per a les llengües.

Si l'aspirant acredita que posseeix més d'un certificat, només s'ha de valorar el certificat que acredita un nivell de coneixement superior, llevat del certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA) que s'acumula a la puntuació de l'altre certificat que acredita.

7.3.4 Un cop valorats els mèrits, el Tribunal Qualificador publica al tauler d'edictes de la Seu electrònica del Consell de Mallorca la relació provisional de les persones aspirants amb les puntuacions derivades de la valoració dels mèrits, per ordre de puntuació aconseguida i el DNI anonimitzat. Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per fer les reclamacions oportunes davant el Tribunal.

El Tribunal té un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, a continuació, publicar a la Seu electrònica del Consell de Mallorca la llista definitiva de les persones aspirants amb les puntuacions derivades de la valoració dels mèrits, per ordre de puntuació aconseguida i el DNI anonimitzat.

8. Relació de persones aspirants que han resultat seleccionades per promocionar.

8.1. Juntament amb la llista definitiva de les persones aspirants amb les puntuacions derivades de la valoració dels mèrits, es publicarà la llista provisional de les persones que han resultat seleccionades per promocionar del subgrup C2 al subgrup C1 de la categoria corresponent, per ordre de puntuació.

Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils des de la publicació de la llista provisional, als únics efectes de reclamar davant el Tribunal els errors relatius a la suma total de les puntuacions.

8.2. Es requerirà a les persones seleccionades la presentació, en el termini de 10 dies, de la documentació acreditativa dels requisits d'aquesta convocatòria amb l'excepció d'aquells que ja s'han acreditat per obtenir el nomenament anterior o els que l'administració ja hagi  comprovat, si n'és el cas, en els termes de l'apartat 3.3.

En cas de no acreditar-los o que de la documentació aportada pels aspirants es dedueixi que no compleixen els requisits exigits, aquestes restaran excloses del procediment.

8.3. Una vegada revisada la documentació, el Tribunal eleva la llista definitiva de persones seleccionades per promocionar del subgrup C2 al subgrup C1 de la categoria corresponent i en proposa el nomenament com a funcionaris de carrera del subgrup C1 al conseller o consellera competent en matèria de funció pública del Consell de Mallorca, que ha de dictar una resolució que n'ordeni la publicació al BOIB i al tauler d'anuncis de la Seu electrònica del Consell de Mallorca.

9. Nomenament i presa de possessió

9.1. D'acord amb l'article 41.8 del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, en relació amb l'article 22.1 de la Llei 30/19884, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la Funció Pública i amb el TREBEP, les persones que superin el procés de promoció interna es mantindran en el mateix lloc de treball al subgrup immediatament superior (C1).

9.2. Els nomenaments del personal funcionari es publiquen en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Un cop publicat el nomenament, les persones disposen d'un termini de tres dies hàbils per al jurament o promesa i per a la presa de possessió. En els casos en què la persona seleccionada així ho sol·licita i, a més, ho justifica degudament, el conseller o la consellera competent en matèria de funció pública del Consell de Mallorca pot concedir una pròrroga del termini possessori.

10. Personal que no superi el procés de promoció interna

El personal funcionari del Servei de Bombers del  Consell Insular de Mallorca amb les categories de bomber –a conductor –a i caporal –a que no  participi en la convocatòria i el que hi participi, però no superi el procés selectiu, restarà a la situació de «a extingir» en el subgrup C2. 

11. Impugnació i modificació de la convocatòria

11.1. Contra la resolució d'aprovació d'aquestes bases, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell de Mallorca, en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

11.2. Les persones interessades poden impugnar la convocatòria i els actes administratius que se'n deriven en el termini i en la forma que s'estableix en la Llei del procediment administratiu comú. La convocatòria o les bases, un cop publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

12. Publicació

Aquestes bases, juntament amb la convocatòria corresponent, es publiquen íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

ANNEX II ​​​​​​​TEMARI

Bomber –a conductor -a

- Tema 1. Reglament dels Bombers del Consell de Mallorca (BOIB Núm. 48, de 31 de març de 2007) i la seva modificació (BOIB Núm. 49, de 10 d'abril de 2014).

- Tema 2. P ORG 01 2017 Activació bàsica de recursos d'intervenció

- Tema 3. PO PRL 01 2016 Neteja i descontaminació EPI's tèxtils categoria II I III

- Tema 4. PO ORG 01 2017 Carta de serveis dels Bombers de Mallorca

- Tema 5. P ORG 03 2019 Intervenció en incendis de vegetació

- Tema 6. P ORG 04 2019 Resposta davant intervencions amb MMPP

- Tema 7. P ORG 07 2020 Taula de control dels ERA

- Tema 8. P ORG 09 2021 Intervenció en incendis d'embarcacions d'esbarjo en instal·lacions nàutiques

- Tema 9. P ORG 10 2021 Intervenció en el rescat apícola i altres insectes himenòpters

- Tema 10. P ORG 11 2022 Intervenció en incendis urbans

- Tema 11 P.O. COM 01/2017 Tauler d'anuncis de la prefectura

- Tema 12 P GCR 01 2020 Actuació del GCR de Bombers de Mallorca

Caporal -a

- Tema 1. Reglament dels Bombers del Consell de Mallorca (BOIB Núm. 48, de 31 de març de 2007) i la seva modificació (BOIB Núm. 49, de 10 d'abril de 2014).

- Tema 2. P ORG 01 2017 Activació bàsica de recursos d'intervenció

- Tema 3. PO SER 05 2019 ORGANITZACIÓ DELS CAPORALS

- Tema 4. P ORG 02 2018 ELABORACIÓ DE L'INFORME D'INTERVENCIÓ I REGISTRE A LA SCB

- Tema 5. P ORG 05 2019 ACTUACIÓ CONJUNTA ENTRE BOMBERS  I POLICIES

- Tema 6. PO PRL 01 2016 Neteja i descontaminació EPI's tèxtils categoria II I III

- Tema 7. PO ORG 01 2017 Carta de serveis dels Bombers de Mallorca

- Tema 8. P ORG 03 2019 Intervenció en incendis de vegetació

- Tema 9. P ORG 04 2019 Resposta davant intervencions amb MMPP

- Tema 10. P ORG 07 2020 Taula de control dels ERA

- Tema 11. P ORG 09 2021 Intervenció en incendis d'embarcacions d'esbarjo en instal·lacions nàutiques

- Tema 12. P ORG 10 2021 Intervenció en el rescat apícola i altres insectes himenòpters

- Tema 13. P ORG 11 2022 Intervenció en incendis urbans

- Tema 14 P.O. COM 01/2017 Tauler d'anuncis de la prefectura

- Tema 15  P GCR 01 2020 Actuació del GCR de Bombers de Mallorca