Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 303375
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, a proposta del director general de Funció Pública, per la qual es publiquen la convocatòria i les bases per proveir, mitjançant el sistema de lliure designació, els dos llocs de treball de secretari/ària delegat/da de Secretaria General, classe 3ª, del departament de Presidència del Consell Insular de Mallorca reservats a personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria-intervenció

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El director general de Funció Pública ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. El 8 de març de 2023 va tenir entrada en el Registre General de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat un ofici del director insular de Funció Pública del Consell de Mallorca (reg. núm. 168054/2023), al qual s'adjunta el decret de Presidència de 6 de març mitjançant el qual s'aproven la convocatòria i les bases per proveir, pel sistema de lliure designació, els dos llocs de treball de secretari/ària delegat/da de Secretaria General, classe 3ª, del departament de Presidència del Consell Insular de Mallorca reservats a personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria-intervenció. Les bases que regeixen la convocatòria s'adjunten com a annex del Decret.

2. El 16 de març de 2023 va tenir entrada en el mateix registre (núm. 188739/2023) un recurs de reposició del CSITAL IB contra la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual es classifica com de lliure designació la forma de provisió de dos llocs de Secretaria delegada, de classe tercera, del Consell Insular de Mallorca, reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional i es va deixar damunt la taula la publicació de la convocatòria fins la resolució del recurs.

3. En data 24 d'abril de 2024, la consellera de Presidència i Administracions Públiques va dictar Resolució desestimatòria del recurs de reposició i el mateix dia 24 es va notificar al CSITAL i al Consell Insular de Mallorca.

4. El 26 d'abril de 2024 va tenir entrada en el Registre General de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques un ofici del secretari tècnic d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca (reg. núm. 267743/2024), al qual s'adjunta el decret de Presidència de 6 de març de 2023 mitjançant el qual s'aproven la convocatòria i les bases per proveir, pel sistema de lliure designació, els dos llocs de treball de secretari/ària delegat/da de Secretaria General, classe 3ª, del departament de Presidència del Consell Insular de Mallorca reservats a personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria-intervenció. Les bases que regeixen la convocatòria s'adjunten com a annex del Decret.

5. El 7 de maig de 2024 va tenir entrada en en el Registre General de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques un ofici del secretari tècnic d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca (reg. núm. 290174/2024), al qual s'adjunta la rectificació del Decret esmentat en el punt anterior pel que fa a l'actualització de les bases en relació al complement específic i a la denominació dels òrgans i la nova estructura administrativa.

6. El Consell Insular de Mallorca compleix les condicions que s'estableixen legalment per convocar, mitjançant el sistema de lliure designació, els llocs de treball esmentats perquè els ocupin personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional.

7. El 7 de maig de 2024 el Servei de Corporacions Locals va emetre un informe referit al compliment dels tràmits exigits per la normativa vigent en la tramitació d'aquest procediment.

Fonaments de dret

1. L'article 46 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, regula els tràmits especials de procediment en les convocatòries per cobrir els llocs de lliure designació reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional. D'acord amb aquest article, el president de la corporació ha d'aprovar les bases, i ha de fer també la convocatòria en el termini màxim de tres mesos des que el lloc es classifiqui com de lliure designació o quedi vacant. Correspon a la comunitat autònoma respectiva la publicació de la convocatòria en el diari oficial corresponent i la tramesa al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública per a la publicació de l'extracte en el Butlletí Oficial de l'Estat. El president de la corporació ha de resoldre el procediment, donar-ne compte al Ple, i trametre la resolució a l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma i al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.

2. L'article 2.2 c) del Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual el modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública.

Proposta de resolució

Propòs a la consellera de Presidència i Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:

1. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la convocatòria i les bases, que s'adjunten en l'annex d'aquesta Resolució, per proveir, mitjançant el sistema de lliure designació, els dos llocs de treball de secretari/ària delegat/da de Secretaria General, classe 3ª, del departament de Presidència del Consell Insular de Mallorca reservats a personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria-intervenció.

2. Trametre la convocatòria al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública en el termini màxim de deu dies comptadors des de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, amb una referència precisa del número i la data del diari en què s'ha publicat per a la publicació de l'extracte en el Butlletí Oficial de l'Estat.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Signat electrònicament (Palma, 9 de maig de 2024)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens

El director general proposant Antoni Mesquida Bauzá

 

ANNEX Bases

1. Objecte de la convocatòria

La convocatòria té per objecte la provisió, pel sistema de lliure designació, de dos llocs de secretari-ària delegat-da, de classe tercera, de la Secretaria General del Consell de Mallorca, les característiques dels quals, segons la relació de llocs de treball i plantilla de personal vigents, són les següents:

Corporació: Consell Insular de Mallorca

Denominació: Secretari-ària delegat-da (classe tercera)

Codis: 01167 i 01287

Tipus de lloc: Singularitzat

Escala: Habilitació de caràcter nacional

Subescala: Secretaria-intervenció

Nivell (complement de destí): 29

Complement específic anual: 41.290,87 euros (nivell 65)

Sistema de provisió: Lliure designació

Nombre de llocs: 2

2. Requisits per participar-hi

Per participar en la convocatòria per al proveïment dels llocs de secretari-ària delegat-da de classe tercera, s'ha de tenir la condició de funcionari amb habilitació de caràcter nacional, i pertànyer a la subescala de secretaria-intervenció.

També s'ha d'estar en possessió del certificat de coneixements de català nivell B2 o equivalent, d'acord amb allò que estableix l'article 4 del Decret 2/2017, de 13 de gener, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments de provisió de llocs de treball de les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

3. Forma de provisió

La convocatòria per proveir els llocs de treball esmentats es regirà pel sistema de lliure designació, conforme a allò que disposen els articles 45 i 46 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.

4. Participació

Pot participar en la convocatòria el personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional, que reuneixi els requisits per desenvolupar les funcions d'aquests llocs de treball objecte de la convocatòria.

La convocatòria correspon a la Presidència de la Corporació, qui l'ha de remetre a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i per remetre-la a la Direcció General de la Funció Pública perquè es publiqui en el Butlletí Oficial de l'Estat.

5. Sol·licituds

5.1 Les sol·licituds per participar en aquesta convocatòria s'han d'adreçar al president del Consell de Mallorca, i es presentaran electrònicament en el Registre General d'aquesta administració, dins el quinze dies hàbils següents a la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat, i s'han d'acompanyar d'un curriculum vitae de la persona aspirant, en què constin els títols acadèmics, anys de servei, llocs de treball desenvolupats en l'Administració, estudis i cursos realitzats i altres mèrits que s'estimi oportú posar de manifest.

D'acord amb l'article 14.2.e) de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligats a relacionar-se per mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, els empleats de les administracions públiques per als tràmits i actuacions que efectuïn amb elles per raó de la seva condició d'empleat públic.

5.2 En cas de presentar més d'una sol·licitud només es tindrà en compte la darrera presentada. La no presentació de la sol·licitud en temps i/o forma suposarà l'exclusió de l'aspirant.

5.3 Els aspirants han de fer menció expressa al fet que reuneixen tots els requisits i les condicions exigides, referits sempre a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades han d'adjuntar la documentació acreditativa del compliment dels requisits establerts a la base 2, i la documentació acreditativa dels mèrits al·legats.

No obstant el que disposa l'apartat anterior, d'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el Consell de Mallorca ha de comprovar d'ofici els documents emesos per les administracions públiques que constin en la plataforma d'intermediació de dades, en altres sistemes habilitats a l'efecte, així com al registre de personal del Consell de Mallorca. D'acord amb l'anterior, la persona interessada que no estigui d'acord amb la comprovació d'ofici per part de l'Administració, ha de manifestar la seva oposició en la sol·licitud d'inscripció a què es consultin les dades i els documents necessaris per a la tramitació d'aquest procediment i haurà d'aportar-los. Excepcionalment, si l'Administració no pot obtenir aquests documents, podrà sol·licitar a la persona aspirant que els aporti.

5.4 Els documents anteriors s'han de presentar mitjançant originals o còpies autèntiques en els termes que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5.5 Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la traducció jurada corresponent a la llengua catalana o a la castellana.

5.6 Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, no s'admetrà a tràmit cap sol·licitud per prendre part en el procés de proveïment.

5.7 Acceptació tractament de les dades.

La presentació de la sol·licitud per participar en el procés de proveïment suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

6. Resolució

En el termini d'un mes, comptador a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, la Presidència del Consell de Mallorca, a proposta del conseller executiu del departament d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca, i prèvia constatació de la concurrència dels requisits i altres extrems meritoris exigits en la convocatòria, ha de dictar la resolució corresponent, la qual ha de ser motivada en relació amb el compliment, per part dels candidats elegits, dels requisits i la resta d'especificacions meritòries exigides en la convocatòria. En qualsevol cas, ha de restar acreditada l'observança del procediment com a fonament de la resolució adoptada.

Així mateix, de la resolució esmentada es donarà compte al ple de la Corporació i se'n donarà trasllat a l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma i al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública per a la seva publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat.

7. Termini possessori

El termini possessori i la presa de possessió s'han d'ajustar a allò que estableix l'article 41 del Reial decret 128/2018.