Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 301825
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts en espècie per a participar a la Universitat d’Estiu 2024 organitzada per l’ Ambaixada de França a Espanya per al professorat que imparteix l’assignatura de francès o d’assignatures no lingüístiques en francès en centres educatius de nivell no universitari sostinguts amb fons públics de les Illes Balears, en el marc de la tercera addenda al conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears i l’Institut Français d'Espanya corresponent al curs escolar 2023-24

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El coneixement d’un idioma diferent del propi contribueix de forma essencial a la formació integral dels alumnes i, per tant, l’actualització metodològica del professorat que imparteix aquestes matèries en els centres educatius és imprescindible. L’aprenentatge de llengües estrangeres s’ha convertit en un objectiu fonamental dels sistemes educatius, tant perquè afavoreix la lliure circulació i la comunicació, com per les exigències del mercat de treball. 

2. En l’àmbit internacional, la Unió Europea dicta polítiques que promouen prioritats estratègiques a assolir l’any 2030, entre els quals el domini de llengües estrangeres esdevé prioritari pel seu paper primordial en la cohesió social, en el desenvolupament personal i econòmic i en la mobilitat professional. El plurilingüisme, per tant, és un valor bàsic per afavorir la convivència i per augmentar les perspectives d’inserció laboral de la ciutadania europea.

3. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, destaca, al seu títol preliminar, d’entre els factors que afavoreixen la qualitat en l’ensenyament i als quals s’ha de donar atenció prioritària, la qualificació i formació del professorat, la investigació i l’experimentació i renovació educativa. Aquesta mateixa llei estableix, a l’article 102, l’obligació de les administracions educatives de promoure la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació i la formació en llengües estrangeres, així com el foment de programes d’investigació i innovació. Encomana, a l’article 103 d’aquesta mateixa llei, a les administracions educatives que han de planificar les activitats de formació del professorat, que es garanteixi una oferta diversificada i gratuïta d’aquestes activitats i que s’estableixin les mesures oportunes per afavorir-hi la participació del professorat.

4. El capítol III del títol VI de la Llei 1/2022, de 8 de març, d’educació de les Illes Balears aposta per la millora i la consolidació de la formació del professorat des d’un marc que impulsi la formació als centres educatius i que es basi en un model de competències professionals.

5. L’article 10.4 del Decret 45/2016, de 22 de juliol, per al desenvolupament de la competència comunicativa en llengües estrangeres als centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears determina que la Conselleria ha de promoure la participació dels centres en projectes i activitats internacionals que estimulin l’intercanvi, la cooperació i la mobilitat d’alumnes i de docents per desenvolupar la competència comunicativa en llengües estrangeres.

6. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears determina a l’article 5, lletres a i e que és un objectiu de la formació permanent del professorat, entre d’altres, actualitzar el professorat per fer front als nous reptes educatius i als canvis que reclama la societat actual i incorporar als continguts de la formació l’actualització científica i didàctica, la innovació educativa i la capacitació per a les competències professionals. L’article 8.1 d’aquest decret determina les modalitats formatives i el punt 3 del mateix article estableix que la conselleria podrà establir noves modalitats formatives i regular altres processos formatius i autoformatius relacionats amb la recerca i la innovació, o per mitjà de la combinació de diverses modalitats.

7. El Pla quadriennal de formació permanent del professorat 2020-2024 conté, com una de les seves línies estratègiques, la formació per a la millora dels processos d’aprenentatge de llengües, des de l’actualització pedagògica i didàctica, amb metodologies que vinculin l’aprenentatge amb les situacions de la vida quotidiana, a partir dels projectes lingüístics de cada centre.

8. Des de la Conselleria d’Educació i Universitats es considera important i necessari afavorir el coneixement de la llengua i cultura franceses entre el professorat de nivells no universitaris i l’alumnat dins el marc de l’ordenació del sistema educatiu, tenint en compte l’augment constant de l’intercanvi d’experiències culturals i educatives entre els països de la Unió Europea.

9. Amb l’objectiu de promoure accions de suport i reforç per a l’adquisició de destreses de comprensió i expressió oral i escrita en llengua francesa, la Conselleria d’Educació i Formació Professional va formalitzar el 29 de gener de 2021 un conveni de col·laboració amb l’Institut Français d'Espanya per a impulsar i fomentar l’aprenentatge i l’ensenyament de la llengua i cultura franceses.

10. La clàusula sisena d’aquest conveni estableix que les accions que es duran a terme en el marc d’aquest conveni es concretaran en una addenda que, per a cada curs escolar, serà signada per ambdues parts i en la qual es faran constar les actuacions corresponents a aquell curs acadèmic. Així, l’11 de març de 2024 la Conselleria d’Educació i Universitats i l’Institut Français d'Espanya han signat la tercera addenda a aquest conveni de col·laboració corresponent al curs escolar 2023-2024, i entre les actuacions de dinamització i foment de la llengua i cultura franceses adreçades al professorat de francès, s’hi preveu la convocatòria de beques per a professors de francès o d’assignatures no lingüístiques en francès de centres educatius d’ESO i Batxillerat a la Universitat d’Estiu, formació organitzada per l’Ambaixada de França a Espanya a l’estiu de 2024 i que enguany tindrà lloc al Lycée Français de Madrid durant el mes de juliol del 2024.

11. Els ajuts que es concedeixen a l’empara d’aquesta convocatòria no es consideren ajuts d’estat atès que, d’acord amb l’apartat 2 de la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d’ajut estatal conforme al que disposa l’article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (DOUE C 262/1, de 19 de juliol de 2016), l’educació pública organitzada dins del sistema nacional d’educació finançada i supervisada per l’Estat pot considerar-se una activitat no econòmica.

12 Així mateix, l’Acord de Consell de Govern de 19 d’abril de 2024 (BOIB núm. 54 20 abril) pel qual s’aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026 inclou, dins l’Objectiu III.2 de millora del sistema educatiu i reducció del fracàs escolar, la línia III.2.12 d’ajuts al professorat de les Illes Balears per a l’actualització lingüística i metodològica en llengües estrangeres, dins l’objectiu III, millora de la qualitat de vida dels ciutadans.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre). 

2. La Llei 1/2022, de 8 de març, d’educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38, de 17 de març).

3. Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2024 (BOIB núm. 176, de 30 de desembre 2023).

4. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 15, de 2 de febrer).

5. La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú (BOE núm. 236, de 2 d’octubre).

6. La Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 8, de 15 de gener).

7. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril).

8. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 16 de juliol).

9. El Decret 45/2016, de 22 de juliol, per al desenvolupament de la competència comunicativa en llengües estrangeres als centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears (BOIB núm. 93, de 23 de juliol).

10. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

11. El Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre).

12. L’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol).

13. El Decret 11/2022, d’11 d’abril, pel qual es regula el règim de control intern que ha d’exercir la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 12 d’abril).

14. L’Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 pel qual s’aplica la previsió de l’article 117.2 de la Llei de Finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears respecte a l’exercici de la funció interventora en règim de fiscalització prèvia limitada (BOIB núm. 80 de 21 de juny).

15. L’Acord del Consell de Govern de 19 d’abril de 2024 pel qual s’aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026 (BOIB núm. 52, de 20 d’abril de 2024).

Per tot això, a proposta de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives i fent ús de les facultats que m’atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria d’ajuts en espècie per a participar a la Universitat d’Estiu 2024 organitzada per l’ Ambaixada de França a Espanya per al professorat que imparteix l’assignatura de francès o d’assignatures no lingüístiques en francès en centres educatius de nivell no universitari sostinguts amb fons públics de les Illes Balears, en el marc de la tercera addenda al conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears i l’ Institut Français d'Espanya corresponent al curs escolar 2023-2024 que figura com a annex 1 d’aquesta Resolució.

2. Aprovar el model de sol·licitud, el model de declaració responsable, el barem de valoració de mèrits i el model d’acceptació de l’ajut en espècie, que figuren com a annexos 2, 3, 4 i 5 d’aquesta Resolució.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (10 de maig de 2024)

El conseller d’Educació i Universitats Antoni Vera Alemany

 

 

ANNEX 1

Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts en espècie per a participar a la Universitat d’Estiu 2024 organitzada per l’ Ambaixada de França a Espanya per al professorat que imparteix l’assignatura de francès o d’assignatures no lingüístiques en francès en centres educatius de nivell no universitari sostinguts amb fons públics de les Illes Balears, en el marc de la tercera addenda al conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears i l’ Institut Français d'Espanya corresponent al curs escolar 2023-2024

Primer Objecte

L’objecte d’aquesta convocatòria és establir les condicions per atorgar 5 beques per a participar a la Universitat d’Estiu 2024 organitzada per l’ Ambaixada de França a Espanya per al professorat que imparteix l’assignatura de francès o d’assignatures no lingüístiques en francès en centres educatius de nivell no universitari sostinguts amb fons públics de les Illes Balears, en el marc de la tercera addenda al conveni de col·laboració subscrita entre ambdues institucions corresponent al curs escolar 2023-2024.

Segon Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regeix pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005) i per l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol de 2009).

Tercer Dotació i crèdit pressupostari

La quantia dels ajuts en espècie a què es refereix la present convocatòria és d’un import màxim de 2.250,00 euros (450 euros per ajut), que és el resultat de sumar els imports de les cinc beques per a la Universitat d’Estiu que es desglossen a l’apartat 2 del punt cinquè. El preu inclou la matrícula, l’allotjament, l’anada i tornada al Liceu francès cada matí i horabaixa, el berenar i dinar al llarg de la setmana i les activitats culturals.

Aquest import màxim està cofinançat per la Conselleria d’Educació i Universitats i per l’Institut Français d’Espanya. La part proporcional que assumeix la Conselleria d’Educació i Universitats (2.250 €) s’imputa a la partida pressupostària 13501-G/421E02/48000/00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al 2024 i s’abonarà directament a l’Institut Français d’Espanya, una vegada que presenti la memòria que acrediti la realització de les activitats.

Quart Compatibilitat amb altres ajuts

Els ajuts convocats en aquesta Resolució són incompatibles amb altres ajuts o beques que es puguin rebre de l’Administració pública o d’altres entitats públiques o privades per a la mateixa finalitat i idioma.

Cinquè Nombre i import dels ajuts en espècie i persones beneficiàries

1. Es convoquen cinc ajuts en espècie per participar a la Universitat d’Estiu 2024 organitzada per l’ Ambaixada de França a Espanya per al professorat que imparteix l’assignatura de francès o d’assignatures no lingüístiques en francès en centres educatius de nivell no universitari sostinguts amb fons públics de les Illes Balears.

2. Descripció de les activitats

Els participants podran escollir un mòdul de 18 hores i assistiran a conferències i altres activitats culturals proposades al llarg de la setmana. Es pot consultar tota la informació a la pàgina web de l’Institut Français:

https://www.institutfrancais.es/programas-y-ayudas/profesores/formacion-al-profesorado/universidad-de-verano-2024/   

3. Les despeses de matrícula, allotjament de dilluns a dijous, anada i tornada al Liceu Francès cada matí i tarda, esmorzar i dinar al llarg de la setmana, així com les activitats culturals corren a càrrec de l’Institut Français d’Espanya i de la Conselleria d’Educació i Universitats. Les despeses de viatge a Madrid i la resta de despeses de transport i manutenció corren a càrrec dels professors beneficiaris de la Universitat d’Estiu.

4. El pagament dels ajuts en espècie es farà d’acord amb el que s’especifica al punt divuitè d’aquesta convocatòria, un cop justificada la realització de les activitats, tal com s’estableix en la tercera addenda al conveni de col·laboració entre les dues entitats.

Sisè Requisits de participació

Els requisits per poder participar en aquesta convocatòria són els següents:

a) Estar impartint l’assignatura de francès o matèries no lingüístiques en francès en nivells no universitaris a un centre educatiu sostingut amb fons públics de les Illes Balears durant el curs escolar 2023-2024.

b) No haver estat beneficiari de cap ajut de la Conselleria d’Educació i Universitats o de l’Institut Français per participar en un curs de les mateixes característiques durant els darrers 3 anys: 2021, 2022 i 2023.

Setè Forma, lloc i termini de presentació de les sol·licituds

1. Els docents que compleixin els requisits establerts al punt anterior i desitgin obtenir un dels ajuts en espècie convocats hauran de presentar el model de sol•licitud (Annex 2), juntament amb la declaració responsable que figura a l’Annex 3 d’aquesta convocatòria, degudament emplenats i signats.

2. Els Annexos 2 i 3 estaran a disposició dels interessats a la pàgina web del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals https://www.caib.es/sites/llenguaestrangera/ca/novetats_0/?campa=yes i a la Seu Electrònica de la CAIB i s’hauran d’emplenar preferentment amb ordinador.

3. Les persones interessades podran presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta administració.

4. Les persones interessades també podran presentar les sol·licituds de forma presencial a qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació i Universitats als registres de les delegacions territorials d’Educació d’Eivissa i Formentera i de Menorca o de qualsevol altre lloc previst en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i adreçar-les a:

Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals

Direcció General de Planificació i Gestió Educatives

Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu

Conselleria d’Educació i Universitats

C. del Ter, 16, 4t

Palma, 07009

5. Si els interessats decideixen enviar les sol·licituds per correu postal, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert per tal que l’ofici destinat a la Conselleria d’Educació i Universitats es dati i s’hi faci figurar el que es disposa en l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals. En cas que l’oficina de Correus corresponent no dati la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre de la Conselleria o en les dependències descrites amb anterioritat.

6. No s’acceptaran sol·licituds enviades per correu electrònic o fora de termini.

7. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 10 dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8. Si analitzades les sol·licituds i la documentació presentades s’observa que hi ha defectes formals o omissió d’alguns documents exigits, l’òrgan competent per instruir el procediment requerirà el sol·licitant perquè en el termini de 3 dies hàbils esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa així, s’entendrà que desisteix de la petició i l’expedient quedarà arxivat sense cap altre tràmit, amb la notificació prèvia de la resolució d’arxivament que dicti l’òrgan instructor del procediment.

Vuitè Instrucció del procediment

L’òrgan instructor del procediment serà la directora general de Planificació i Gestió Educatives, la qual durà a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució, en el marc de l’article 16 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

Novè Comissió avaluadora

1. Es constitueix una comissió avaluadora, que ha d’exercir les funcions següents:

a) Avaluar i qualificar les sol·licituds, d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta convocatòria.

b) Una vegada revisades totes les sol·licituds i la documentació annexa, emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

2. La composició d’aquesta comissió avaluadora és la següent:

a) Presidència: la cap del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives, o persona en qui delegui.

b) Secretaria: un funcionari o funcionària del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives.

c) Vocalies:

  • Un funcionari o funcionària del Servei d’Ensenyaments de Règim Especial de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives.
  • Un inspector o inspectora, designat pel cap del Departament d’Inspecció Educativa. 
  • Un funcionari o funcionària designat per la cap del Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d’Educació i Universitats.

3. La comissió pot demanar que l’òrgan instructor requereixi els documents complementaris necessaris per a un coneixement adequat de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l’efecte de garantir el compliment de l’objecte de la convocatòria i l’aplicació correcta dels recursos pressupostaris destinats als ajuts.

Desè Criteris objectius i de preferència que han de regir la concessió

1. En el cas que el nombre de sol·licitants que reuneixen els requisits establerts al punt sisè d’aquesta convocatòria sigui superior al nombre d’ajuts en espècie oferts, per a la selecció dels candidats la comissió ha de valorar les sol·licituds d’acord amb els criteris objectius que figuren al barem de valoració de mèrits de l’annex 4.

2. En cas d’empat, s’ha de tenir en compte l’ordre d’entrada de la sol·licitud al registre oficial.

Onzè Tramitació del procediment

1. Conclòs el termini de presentació de sol·licituds, la comissió avaluadora es reunirà per revisar les sol·licituds presentades, ordenar-les d’acord amb els criteris objectius i de preferència establerts en el punt anterior, i elaborar l’informe que ha de servir de base a la proposta de resolució amb les relacions següents:

a) Professorat que resulti beneficiari dels ajuts en espècie, ordenat per puntuació.

b) Professorat en llista d’espera, ordenat per puntuació.

c) Professorat exclòs, amb indicació del motiu d’exclusió.

2. Amb els professors inclosos a la llista d’espera, ordenats per puntuació, s’anirà substituint, per rigorós ordre, els professors de les llistes de beneficiaris que no confirmin l’assistència en els termes del punt setzè, renunciïn o no participin en la Universitat d’Estiu per qualsevol altre motiu.

3. Les sol·licituds dels professors que apareguin a la llista d’espera i que no siguin seleccionats per obtenir l’ajut en espècie s’entendran denegades.

Dotzè Proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts en espècie

1. Fonamentat en l’informe de la comissió avaluadora, correspon a la directora general de Planificació i Gestió Educatives formular la proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts en espècie, que ha d’incloure la llista de professorat seleccionat, en llista d’espera i exclòs, amb indicació de la causa d’exclusió i amb l’expressió dels motius de concessió o de denegació. 

2. La proposta de resolució provisional es farà pública a la pàgina web del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals https://www.caib.es/sites/llenguaestrangera/ca/novetats_0/?campa=yes i a la Seu Electrònica de la CAIB.

3. L’òrgan instructor ha d’incorporar a l’expedient el certificat acreditatiu d’aquesta publicació que, en tot cas, ha d’especificar el lloc i la data en què s’ha produït.

Tretzè Reclamacions a la proposta de resolució provisional

1. Les persones interessades poden presentar les reclamacions que estimin oportunes dins el termini de 10 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la proposta de resolució provisional a la pàgina web del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals https://www.caib.es/sites/llenguaestrangera/ca/novetats_0/?campa=yes i a la Seu Electrònica de la CAIB.

2. Així mateix, les persones interessades que no presentin la documentació corresponent en el tràmit del punt setè no podran aportar nova documentació en aquest tràmit de reclamacions del procediment.

3. Les persones interessades podran presentar les reclamacions de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta administració.

4. Així mateix, les persones interessades també podran presentar les reclamacions de forma presencial a qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació i Universitats, als registres de les delegacions territorials d’Educació d’Eivissa i Formentera i de Menorca o de qualsevol altre lloc previst en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i adreçar-les a:

Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals

Direcció General de Planificació i Gestió Educatives

Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu

Conselleria d’Educació i Universitats

C. del Ter, 16, 4t

Palma, 07009

5. En cap cas s’acceptaran les reclamacions presentades per correu electrònic o fora de termini.

6. En el supòsit que es presentin reclamacions, la comissió avaluadora les ha de revisar i, si n’és el cas, ha d’elaborar un nou informe que ha de servir de base a la proposta de resolució definitiva, on es faci referència a l’anàlisi d’aquestes reclamacions.

Catorzè Proposta de resolució definitiva de concessió i denegació dels ajuts en espècie

1. Examinades les reclamacions presentades, si s’escau, per les persones interessades, l’òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva de concessió o denegació dels ajuts en espècie, que ha d’incloure la llista de persones beneficiàries, en llista d’espera i excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.

2. La proposta de resolució definitiva es publicarà en la pàgina web del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals https://www.caib.es/sites/llenguaestrangera/ca/novetats_0/?campa=yes i a la Seu Electrònica de la CAIB.

3. L’òrgan instructor ha d’incorporar a l’expedient el certificat acreditatiu d’aquesta publicació que, en tot cas, ha d’especificar el lloc i la data en què s’ha produït.

Quinzè Resolució de la convocatòria

1. Una vegada que l’òrgan instructor hagi formulat la proposta de resolució definitiva, el conseller d’Educació i Universitats resoldrà motivadament en el termini de sis mesos comptadors a partir de la finalització del termini per presentar les sol·licituds. En el cas que la convocatòria no es resolgui en el termini establert anteriorment, s’han d’entendre com a desestimades totes les sol·licituds.

2. Aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la pàgina web del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals https://www.caib.es/sites/llenguaestrangera/ca/novetats_0/?campa=yes i a la Seu Electrònica de la CAIB.

Setzè Acceptació, renúncia i informació als beneficiaris

1. Els professors que resultin beneficiaris dels ajuts en espècie en la proposta de resolució definitiva rebran la comunicació oportuna per correu electrònic per part de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives, en la qual es determinaran les condicions per a l’acceptació de l’ajut en espècie, juntament amb la informació complementària corresponent, si s’escau.

2. La persona beneficiària de l’ajut en espècie disposarà de tres dies hàbils a partir d’aquesta comunicació per acceptar-lo i acceptar les condicions mitjançant la tramesa de l’Annex 5 signat i escanejat a l’adreça de correu electrònic spl@dgpice.caib.es. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi produït l’acceptació expressa, s’entendrà que el participant renuncia a l’ajut i se substituirà el professor d’acord amb el procediment del punt onzè de la convocatòria.

3. L’acceptació de l’ajut en espècie comporta el compromís de compliment de les obligacions que s’especifiquen en el punt següent, així com de totes les condicions i normes que la Conselleria d’Educació i Universitats i l’Institut Français puguin establir quant al desenvolupament de la Universitat d’estiu.

Dissetè Obligacions dels beneficiaris i terminis

1. A més de les obligacions que estableix l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i els compromisos que estableix l’article 11.1 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, els beneficiaris estan obligats a:

a) Posar a disposició de la conselleria i/o de l’Institut Français la informació i documentació necessàries per tal de participar a la formació de la Universitat d’Estiu dins el termini que s’estableixi.

b) Assistir al curs i participar-hi de forma activa. Els beneficiaris hauran d’assistir a un mínim d’un 80% de les hores lectives del curs de la Universitat d’Estiu per al professorat de francès i de matèries no lingüístiques en francès per tal d’obtenir el certificat d’assistència corresponent.

c) En el termini d’un mes des de la finalització de la Universitat d’estiu, el beneficiari haurà de remetre per correu electrònic al Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals una fotocòpia compulsada del certificat d’assistència a la Universitat d’Estiu.

2. Els beneficiaris dels ajuts en espècie per a la Universitat d’Estiu de l’Institut Français podran reconèixer la formació com a itinerari d’autoformació d’acord amb el que determina l’article 16 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017 per la qual es regula l’homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears modificada per l’Ordre del conseller d’Educació i Formació Professional de 14 d’abril de 2021.

Divuitè Pagament dels ajuts en espècie

El pagament de la subvenció en espècie es durà a terme tal com s’estableix a la clàusula cinquena de la tercera addenda al conveni de col·laboració subscrita entre la Conselleria d’Educació i Universitats i l’Institut Français d’Espanya corresponent al curs escolar 2023-2024, la qual determina que el pagament de les despeses assumides per la Conselleria d’Educació i Universitats es farà directament a l’Institut Français d’Espanya una vegada aquesta entitat presenti una memòria que acrediti la realització de les activitats.

Dinovè Control de la subvenció

1. Les persones beneficiàries queden sotmeses a les mesures de fiscalització, control i deures de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics.

2. Els òrgans de l’Administració educativa exerciran un control rigorós que asseguri la correcta inversió dels recursos pressupostaris destinats a aquests ajuts.

3. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la revocació de l’ajut concedit.

4. Per intensificar el control que eviti el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l’Administració pot determinar si s’ha produït l’ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova i, en particular, mitjançant les dades que estiguin a l’abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.

Vintè Revocació i reintegrament dels ajuts en espècie concedits

1. D'acord amb el que disposen els articles 43, 44 i 45 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

2. Per valorar i quantificar els possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció, s'han d'aplicar els criteris de gradació establerts en l'article 20 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 esmentada anteriorment.

3. Per al reintegrament, s'han d'aplicar els procediments prevists a aquest efecte en la legislació de finances, d'acord amb els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades. També s'ha d'aplicar l'establert en l'article 21 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 ja esmentada; i en el cas que es declari la procedència del reintegrament, la previsió específica per als ajuts en espècie de l'apartat 3 de l'article 21 esmentat abans, que estableix que es considera quantitat rebuda per reintegrar un import equivalent al preu d'adquisició del bé, dret o servei. En tot cas, és exigible l'interès de demora corresponent, de conformitat amb el que disposa l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

4. No es consideraran incompliments totals o parcials als efectes de la revocació i el reintegrament dels ajuts en espècie els casos de no presentació o abandonament de la formació abans de la seva finalització per motiu de malaltia i/o hospitalització del beneficiari o mort d’un familiar del beneficiari fins al 2on grau de parentiu o afinitat i/o situacions anàlogues, essent necessària la seva acreditació documental.

Vint-i-unè Règim d’infraccions i sancions

L’incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria dona lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, i el que conté la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que les despleguen.

Vint-i-dosè Protecció de dades

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la normativa vigent en matèria de protecció de dades, el tractament que es donarà a les dades personals que els interessats consignin en les sol·licituds serà el següent:

a) Finalitat del tractament i base jurídica: gestió de les sol·licituds d'acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, i els articles 6.1.b) i c) del Reglament general de protecció de dades 2016/679/UE, de 27 d’abril.

b) Responsable del tractament: la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives.

c) Destinataris de les dades: l’Institut Français d’Espanya, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Tribunal de Comptes i la Sindicatura de Comptes, als efectes de complir les obligacions financeres, tributàries i de la Seguretat Social.

d) Termini de conservació de les dades: les dades s'han de conservar durant el temps necessari per complir amb la finalitat per la qual es recullen i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de dades. És d'aplicació el que disposa la normativa d'arxius i documentació. Les dades econòmiques s'han de conservar d'acord amb el que preveu la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

e) Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).

Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

f) Delegació de Protecció de Dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es).

Documents adjunts