Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 301124
Convocatòria per a l’adjudicació de barres en les festes de Sant Jaume 2024
La Junta de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió ordinària celebrada el 26 d'abril de 2024, i en exercici de les seues competències, sobre la base d'allò proposat (conforme a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques), dels articles 132 i 28 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i en virtut del Decret de Presidència de data 15 d'octubre de 2021, aprovat per BOIB número 146, de 26 d'octubre de 2021, mitjançant el qual es deleguen competències en la Junta de Govern, i de la resta d'atribucions que li atorga la legislació vigent, adoptà, per unanimitat, el següent acord:
Aprovar les Bases de les condicions economicoadministratives i tècniques per a l'adjudicació de barres a les festes de Sant Jaume 2024 (que consten com annex).
Publicar-les al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), a la pàgina web i al tauler d'anuncis de la corporació.
ANNEX Bases de les condicions economicoadministratives i tècniques per a l'adjudicació de barres en les festes de Sant Jaume 2024
1.- Convocatòria
Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de la gestió de les set barres de les festes de Sant Jaume. Podran sol·licitar barra per a aquestes festes, aquelles associacions i entitats culturals i d'acció social sense ànim de lucre, i clubs esportius inscrits en el Registre d'Entitats Ciutadanes del Consell Insular de Formentera, que tenguin l'àmbit d'actuació a l'illa de Formentera.
Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s'adjunta en aquestes bases (annex I). S'hauran d'adreçar a la Presidència del Consell Insular de Formentera i es presentaran en el Registre General del Consell Insular de Formentera, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), carrer de Ramon Llull, 6, CP 07800 Sant Francesc Xavier, Formentera, o bé per registre electrònic a través de l'OVAC, i en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i s'hauran d'acompanyar de la següent documentació:
a.- Fotocòpia del NIF de l'entitat, associació o club sol·licitant.
b.- DNI, passaport, NIE o targeta de residència del representant de l'entitat, associació o club, i responsable d'aquesta.
c.- Declaració responsable que acrediti que l'associació, l'entitat o club està donat d'alta al Registre d'Associacions del Govern de les Illes Balears i al Registre d'Entitats Ciutadanes de Formentera.
d.- Declaració responsable de no estar sotmesos a cap causa de responsabilitat o prohibició d'obtenir ajudes o subvencions, d'acord amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (s'adjunta model com a annex II), i de no estar incurs en cas de prohibició de contractar i d'estar al corrent d'obligacions amb l'Estat, amb el Consell Insular de Formentera, i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.
e.- Memòria explicativa de l'associació, l'entitat o club (nom, activitats que realitzen, història, acció social, cultural o esportiva, àmbit local o sortida a l'exterior, història, ingressos, despeses i a què destinaran els beneficis de la barra (annex 3).
f.- Pressupost:
f.1 Pòlissa d'assegurança d'accidents per als treballadors i/o voluntaris de la barra de cada adjudicat. Recomanam capitals establerts pel Conveni d'hosteleria de les Illes Balears.
f.2 Pòlissa d'assegurança de Responsabilitat Civil (per danys a tercers o béns de terceres persones) que cobreixi la Responsabilitat Civil de l'associació derivada de l'activitat de la barra inclosa la Responsabilitat Civil de productes per a la venda de consumicions i que cobreixi un capital mínim de 300.000 euros.
g.- Justificant d'haver participat en la formació sobre la dispensació responsable d' alcohol i reducció de riscos derivada de l'Ordenança de mesures per regular la promoció, venda i consum indegut de begudes alcohòliques a l'illa de Formentera (BOIB núm. 39 del 20 de març de 2022).
h.- Cal especificar els dies de muntatge de la barra per les Festes de Sant Jaume.
i.- Cal assenyalar la previsió de gots que necessitaran per a la festa.
2.- No s'admetrà a tràmit cap sol·licitud que no estigui acompanyada dels documents descrits en els apartats anteriors, llevat que aquests documents ja estiguin en poder de la Conselleria de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular de Formentera, de conformitat amb el que es regula a l'art. 13 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, sempre que faci constar la data i l'òrgan o dependència en què varen ser presentats o, en el seu cas, emesos, i quan no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguin.
3.- Valoració
L'Àrea de Cultura del Consell Insular de Formentera avaluarà les sol·licituds presentades, segons les següents categories:
Categoria A:
Associacions culturals i comissions de festes que organitzin festes populars de Formentera, sufragades majoritàriament per l'associació i que a l'hora fomentin l'acció dinamitzadora i promoguin la participació ciutadana en la societat formenterera.
Categoria B:
Entitats d'acció social que reinverteixin part dels seus beneficis en la societat formenterera.
Categoria C:
Entitats esportives de l'illa de Formentera, on es tendrà en compte:
Tendran prioritat, sempre que acompleixin els requisits, totes aquelles entitats corresponents a la categoria A. En els casos d'entitats corresponents a les categories B i C es farà una valoració de totes les entitats presentades que acompleixin els requisits, tenint preferència les del grup B.
En el cas d'empats, i no hi hagi suficients barres per adjudicar, es podrà compartir barra si hi ha voluntat per les dues parts.
4.- Pagament
El preu estipulat serà de 9 € per metre quadrat i dia sol·licitat. El pagament s'haurà d'efectuar mitjançant transferència bancària abans del dia 11 de juliol de 2024. En cas contrari l'entitat perdrà de forma automàtica la concessió/autorització de l'espai sol·licitat.
El pagament es farà mitjançant carta de pagament que proporcionarà la conselleria de Cultura.
Queden exemptes de pagament les associacions i entitats d'acció social.
5.- Disposicions generals
1.- Superfícies màximes i mínimes de les barres
Les barres tendran una superfície màxima de 16 m2 i mínima de 8 m2.
2.- Prohibicions:
Les entitats i/o associacions beneficiàries, quedaran sotmeses, entre d'altres, a les següents prohibicions:
a. L'ús de forn i microones. Només es permetrà ús de planxes de gas i graelles.
b. L'ús d'aparells individuals de música i/o altaveus.
c. Es prohibeix pintar, fixar ni fer forats en cap del material cedit pel Consell Insular.
d. Es prohibeix usar material de vidre ni gots que no siguin proporcionats pel Consell Insular.
e. Queda prohibit vendre begudes alcohòliques a menors d'edat.
3.- Obligacions:
Les entitats i/o associacions beneficiàries, quedaran sotmeses, entre d'altres, a les obligacions següents:
a. Caldrà disposar de l'estructura i capacitat suficients per garantir el compliment de l'activitat per a la qual se sol·licita l'adjudicació.
b. Caldrà disposar d'una pòlissa d'assegurança d'accidents per als treballadors i /o voluntaris de les barres de cada associació. Recomanem capitals establerts pel Conveni d'hostaleria de les Illes Balears
c. Caldrà disposar d'una pòlissa d'assegurança de Responsabilitat Civil (per danys a tercers o béns de terceres persones) que cobreixi la Responsabilitat Civil de l'associació derivada de l'activitat de la barra inclosa la Responsabilitat Civil de productes per a la venda de consumicions i que cobreixi un capital mínim de 300.000 euros.
d. Pel que fa als gots:
e. Els adjudicataris estan obligats a cuidar i netejar el material i l'espai cedit, i retornar-lo (excepte els gots) amb les mateixes condicions.
f. Els adjudicataris estan obligats a realitzar la recollida selectiva dels següents materials: vidre, envasos, paper cartó i rebuig.
g. S'haurà de complir amb l'horari d'obertura, que coincidirà inici de la festa, i l'hora de tancament serà com a màxim a les 04.00 h, atenent la programació prevista al Programa de festes de Sant Jaume 2024.
h. S'haurà de complir amb la normativa de seguretat (extintors) així com no obstaculitzar cap sortida ni entrada de cap carrer principal segons el que s'estableix en els plans d'emergència.
i. Els adjudicataris podran muntar les barres el primer dia d'inici de festa al matí, i desmuntar el dia després de la darrera festa també al matí.
j. Cada adjudicatari podrà sol·licitar a l'àrea d'infraestructures del Consell Insular de Formentera el material per al muntatge de les barres (cavallets, taulons, taules), amb una antelació mínima de 7 dies hàbils abans de l'inici de ses Festes.
k. El Consell proporcionarà a cada adjudicataris els contenidors pertinents per a realitzar la recollida selectiva. Aquests s'hauran de retornar nets, al matí següent del darrer dia de festa.
6.- Presentació de sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils a partir de l'endemà del dia de publicació d'aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Aquesta convocatòria també es farà pública al tauler d'anuncis i al lloc web del Consell Insular de Formentera (www.conselldeformentera.cat).
7.- Comissió avaluadora
7.1. La Comissió avaluadora serà l'òrgan col·legiat que s'encarregarà d'examinar les sol·licituds presentades i emetre l'informe que ha de servir de base per a la resolució de les autoritzacions per part de l'òrgan competent. Estarà formada pels següents membres:
7.2. La Comissió avaluadora queda autoritzada per resoldre els dubtes que puguin plantejar aquestes bases, així com per prendre els acords necessaris sobre la seua interpretació, a fi de garantir un bon desenvolupament del procés d'avaluació de les sol·licituds.
8.- Resolució
L'acord resolutori de la Comissió de Govern, es farà públic en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), el tauler d'anuncis de la Corporació, a l'efecte previst a l'art. 45.a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de conformitat amb l'art. 34. 2 c) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i també a la pàgina web: www.consellinsulardeformentera.cat.
La resolució també es farà pública al tauler d'anuncis i al lloc web del Consell Insular de Formentera (www.consellinsulardeformentera.cat).
9.- Acceptació de les bases
Els sol·licitants accepten pel simple fet de presentar-se a l'adjudicació les presents condicions i queden obligats al seu compliment. L'incompliment de les obligacions o dels requisits donarà lloc a l'extinció de l'adjudicació i la Comissió Avaluadora estudiarà la possibilitat que no s'adjudiqui la barra a l'adjudicatari en cas de sol·licitar-la l'any següent.
La qual cosa es fa pública per a general coneixement.
Formentera, amb la data de la signatura electrònica (2 de maig de 2024)
El president del Consell Insular de Formentera Lorenzo Córdoba Marí