Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE FAMÍLIES I AFERS SOCIALS

Núm. 294859
Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials per la qual s'aprova, amb caràcter d'urgència, la convocatòria de subvencions per a l'organització d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que duguin a terme entitats locals i associacions de famílies d'alumnat de les Illes Balears per facilitar la conciliació de la vida de familiar i laboral durant les vacances escolars 2024-2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L'article 14 de la Constitució espanyola reconeix el dret a la igualtat i a la no discriminació per raó de sexe. De la seva banda, l'article 9.2 consagra l'obligació dels poders públics de promoure les condicions perquè la igualtat de l'individu i dels grups en què s'integra siguin reals i efectives. Així mateix, l'article 35.1 disposa tots els espanyols tenen el deure de treballar i el dret a la feina, a la lliure elecció de professió o ofici, a la promoció a través del treball i a una remuneració suficient per satisfer les necessitats i les de la família, sense que en cap cas es pugui fer discriminació per raó de sexe.

2. En termes similars, l'article 17.2 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears obliga les administracions públiques, d'acord amb la Carta de Drets Socials, a vetllar en tot cas perquè les dones i els homes puguin participar plenament en la vida laboral, social, familiar i política sense discriminacions de cap tipus i han de garantir que ho facin en igualtat de condicions. A aquests efectes s'ha de garantir la conciliació de la vida familiar i laboral.

3. Al seu torn, la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes, regula a l'article 14 els criteris generals d'actuació dels poders públics, entre els quals hi ha la integració del principi d'igualtat de tracte i d'oportunitats en el conjunt de les polítiques públiques, la col·laboració i la cooperació entre les diferents administracions públiques en l'aplicació del principi esmentat i, singularment, l'establiment de mesures que assegurin la conciliació del treball i de la vida personal i familiar de les dones i els homes, així com el foment de la coresponsabilitat en les feines domèstiques i en l'atenció a la família.

4. L'article 3, apartat d), de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies, estableix que les polítiques públiques en aquest àmbit han d'afavorir la conciliació de la vida familiar amb la resta d'àmbits de la vida quotidiana. En aquest sentit, l'article 30, apartat 3, disposa que les administracions públiques han d'impulsar activitats de temps lliure i oci, especialment durant els períodes de vacances escolars, que contribueixin a facilitar la conciliació de la vida personal, familiar i laboral, en funció de les necessitats familiars i de desenvolupament personal dels integrants de la unitat familiar. Sens dubte, les activitats d'educació en el temps lliure, en les seves diverses formes (escoles de vacances, campaments o campus esportius, entre d'altres) s'han convertit en uns dels millors recursos de les famílies per conciliar la vida familiar i laboral en el període de vacances escolars.

5. En aquest context, el Consell de Ministres de dia 9 de març de 2021 va aprovar el "Plan Corresponsables", dotat amb 190 milions d'euros, per la conciliació de les famílies a Espanya. El pla es va concebre com una nova política pública que, mitjançant els mecanismes habilitats amb la col·laboració de les comunitats autònomes i les ciutats de Ceuta i Melilla, ha d'articular mecanismes per al suport específic de les necessitats de conciliació de les famílies amb nines, nins i joves menors de 14 anys (actualment, fins a 16 anys).

6. D'aquell import assignat a Balears, un milió d'euros es va destinar a finançar la convocatòria de subvencions per a l'organització d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que duguin a terme entitats locals de les Illes Balears per facilitar la conciliació de la vida de familiar i laboral durant les vacances escolars, en el marc del Pla Corresponsables aprovat pel Consell de Ministres de dia 9 de març de 2021, la qual es va publicar en el BOIB núm. 173 de 18 de desembre de 2021. El procediment relatiu a aquesta convocatòria va culminar amb la Resolució de concessió i denegació de dia 31 de març de 2022, publicada en el BOIB núm. 48, de 9 d'abril.

7. Els pressuposts generals de l'Estat tornaren a preveure el 2022 una partida de 190 milions per al desenvolupament del Plan Corresponsables, dels quals a les Illes Balears els pertocaran 4.920.608,76 euros. Aquesta distribució es va aprovar en la Conferència Sectorial d'Igualtat de dia 24 de febrer de 2022 (BOE núm.59 de 10 de març de 2022), durant la qual es van fixar, també, els nous criteris aplicables als projectes subvencionats en el marc d'aquest programa. En aquest context, a diferència de 2021, el Pla Corresponsables va fomentar projectes de conciliació en col·laboració no només d'entitats integrants de l'Administració local, sinó també de les associacions de famílies d'alumnat de centres docents, conegudes com APA o AMPA.

8. El Govern de les Illes Balears continua considerant les activitats d'educació en el temps lliure en les seves diverses formes (escoles de vacances, campaments o campus esportius, entre d'altres), com un dels millors recursos de les famílies per conciliar la vida familiar i laboral en el període de vacances escolars. Així mateix, és conscient que el pes de l'organització de les activitats de lleure recau en moltes ocasiones en les associacions de pares i mares dels centres escolars. De fet, és molt habitual que els ajuntaments dels pobles més petits deleguin l'organització d'aquest servei a les associacions de pares i mares, de vegades no a canvi d'una contraprestació econòmica, sinó de la cessió d'espais municipals perquè l'activitat pugui dur-se a terme.

9. Per tots aquests motius, la Conselleria de Famílies i Afers Socials ha estimat necessari publicar una nova convocatòria, per a l'organització d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil durant les vacances escolars. La convocatòria també desenvolupa el primer Pla de Conciliació i Corresponsabilitat de les Illes Balears 2021-2024 que va aprovar la Mesa de Conciliació de dia 13 de setembre de 2021, de manera especial allò previst en el punt 3.3, relatiu als objectius de l'àmbit local, concretament: a) Ampliar els serveis d'atenció a la infància i la joventut, mitjançant, entre d'altres actuacions, l'ampliació de l'oferta de places gratuïtes o bonificades a les activitats realitzades en períodes de vacances i el foment de l'activitat de lleure com a eina d'educació ciutadana; i b) Fomentar el lleure com a espai d'aprenentatge social, de valors cívics i de creixement d'infants i joves com a persones i com a ciutadans i ciutadanes, mitjançant, entre d'altres mesures, el finançament parcial de les escoles d'estiu o durant els períodes no lectius. Igualment, incideix en allò previst a l'article 35 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, pel que fa al foment de mesures que afavoreixin la igualtat en l'accés a l'ocupació i en allò indicat en l'article 3, apartat d), de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies de les Illes Balears, en el sentit que les polítiques públiques en aquest àmbit han d'afavorir la conciliació de la vida familiar amb la laboral.

10. A data d'avui encara no s'ha aprovat en la Conferència Sectorial d'Igualtat la distribució i els criteris aplicables als projectes subvencionats en el marc d'aquest programa per aquest exercici, tot i que s'espera que es segueixi en la línia dels anys anteriors.

11. L'article 7.4 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, disposa que si en el moment d'iniciar la tramitació de les autoritzacions i disposicions de despesa i dels negocis jurídics dels quals portin causa les despeses susceptibles de finançament amb fons finalistes, no consta l'aprovació dels acords dels òrgans estatals competents determinants de la distribució dels fons, aquesta tramitació es podrà iniciar a càrrec dels recursos ordinaris de la conselleria, sempre que concorri motivació suficient i amb informe previ de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, la qual podrà acordar la restitució dels crèdits o de les dotacions de despesa executades una vegada que es produeixi la recaptació efectiva dels ingressos afectats o finalistes.

12. D'acord amb allò anterior, la conselleria de Famílies i Afers Socials iniciarà la tramitació de la convocatòria a ca`rrec de fons propis de la conselleria, sense perjudici de poder restituir els crèdits o les dotacions de despesa executades una vegada es produeixi la recaptació dels fons finalistes que s'hagin aprovat en la Conferència Sectorial d'Igualtat en el marc del Pla Corresponsables.

13. La línia preveu finançar parcialment aquestes activitats perquè les entitats organitzadores les ofereixin a preus més assequibles, amb els següents criteris:

a) Es podran beneficiar d'aquestes ajudes les entitats locals de les Illes Balears i les associacions de famílies d'alumnat de centres docents; i l'edat de les persones a qui van dirigides les activitats, serà dels 3 anys fins als 16 anys.

b) S'estableixen dos criteris de finançament segons l'entitat beneficiària. En el cas de les associacions de famílies se subvenciona el 100% de la quantia necessària per cobrir el cost de l'activitat cobrant els preus màxims que fixa la convocatòria, mentre que en el cas de les entitats locals aquest percentatge es rebaixa al 75%, aplicant un principi d'exigència de cofinançament.

c) Pel que fa a les activitats subvencionables, se subvencionaran aquelles que han tengut lloc durant el Nadal de 2023 i les vacances de Setmana Santa de 2024, i les que tenguin lloc durant els períodes vacacionals d'estiu de 2024, Nadal de 2024 i Setmana Santa de 2025.

14. Inicialment, la nova convocatòria es finança amb fons propis, sense perjudici de la possibilitat de restitució quan es produeixi la recaptació dels fons finalistes que siguin aprovats per la Conferència Sectorial d'Igualtat.

Concretament, el crèdit s'ha de distribuir de la manera següent:

a) Línia A (entitats locals): 900.000,00 €, amb càrrec a les partides següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a 2024:

— 300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46001 00 (transferències corrents justificables a ajuntaments).

— 300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46401 00 (transferències corrents justificables a empreses públiques i altres ens públics de corporacions locals).

— 300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46901 00 (transferències corrents justificables a altres ens territorials).

b) Línia B (associacions de famílies d'alumnat): 150.000,00 €, amb càrrec a la partida 17201 323A01 48000 00 (transferències corrents a famílies i entitats sense ànim de lucre).

No obstant això, la convocatòria preveu que el crèdit es pugui ampliar en funció del crèdit que pugui ser assignat per la Conferencia Sectorial d'Igualtat en el marc del Pla Corresponsables.

15. La imminència de les activitats d'estiu de 2024 fa que la convocatòria s'hagi de tramitar per la via d'urgència, de manera que s'han de reduir els terminis relatius a la instrucció del procediment, amb excepció dels relatius a la presentació de les sol·licituds i de recursos, d'acord amb la Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials de dia 13 de març de 2024.

16. La línia de subvencions està recollida en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, dins l'objectiu IV (Cohesió Social), apartat 1 (Igualtat), punt 41, d'acord amb la modificació efectuada mitjançant la Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 4 de març de 2024 (BOIB núm. 33, de 7 de març)

17. La Conselleria de Famílies i Afers Socials, per mitjà de la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat té actualment les competències en matèria de família i de lleure, d'acord amb l'establert al Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021, a proposta de la directora general d'Infància, Joventut, Famílies, i amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per a l'organització d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que duguin a terme entitats locals i associacions de famílies d'alumnat de centres docents de les Illes Balears per facilitar la conciliació de la vida familiar i laboral durant les vacances escolars 2024-2025, la qual figura com a Annex.

2. Informar que aquesta convocatòria es tramita per la via d'urgència, amb la qual cosa es redueixen a la meitat els terminis relatius a la instrucció del procediment, amb excepció dels relatius a la presentació de les sol·licituds i de recursos, d'acord amb la Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials de dia 13 de març de 2024.

3. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, amb una despesa màxima per a aquesta convocatòria de 1.050.000 euros, d'acord amb la següent distribució, sens perjudici que la dotació es pugui ampliar amb els nous recursos que es rebin del Plan Corresponsables durant l'exercici corrent:

a) Línia A (entitats locals): 900.000,00 €, amb càrrec a les partides següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a 2024:

— 300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46001 00 (transferències corrents justificables a ajuntaments).

— 300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46401 00 (transferències corrents justificables a empreses públiques i altres ens públics de corporacions locals).

— 300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46901 00 (transferències corrents justificables a altres ens territorials).

b) Línia B (associacions de famílies d'alumnat): 150.000,00 €, amb càrrec a la partida 17201 323A01 48000 00 (transferències corrents a famílies i entitats sense ànim de lucre).

4. Autoritzar una despesa d'1.050.000 €, d'acord amb la distribució del punt anterior, amb càrrec a les partides següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a 2024, amb el desglossament i pels imports següents:

— 300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46001 00

— 300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46401 00

— 300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46901 00

150.000,00 €, amb càrrec a la partida 17201 323A01 48000 00

5. Informar que el pagament dels ajuts es farà per bestreta del 100% i sense l'exigència de garanties, d'acord amb l'Acord del Consell de Govern de dia 5 d' abril de 2024, de conformitat amb l'article 37 del TRLS.

6. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i comunicar-la a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Famílies i Afers Socials en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos

comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (26 d'abril de 2024)

La consellera de Famílies i Afers Socials Catalina Cirer Adrover

 

ANNEX

Convocatòria de subvencions per a l'organització d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que duguin a terme entitats locals i associacions de famílies d'alumnat de les Illes Balears per facilitar la conciliació de la vida familiar i laboral durant les vacances escolars 2024-2025

1. Objecte i finalitats

1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és subvencionar l'organització d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que duguin a terme entitats locals i associacions de famílies d'alumnat de centres docents radicades a les Illes Balears per facilitar la conciliació de la vida personal, familiar i laboral durant les vacances escolars 2024-2025, especialment entre aquelles unitats familiars amb més necessitat de protecció.

1.2. La convocatòria es desenvolupa mitjançant les dues línies següents:

Línia A: ajuts a entitats locals de les Illes Balears. La subvenció pot cobrir un màxim del 75% del cost del projecte.

Línia B: ajuts a associacions de famílies d'alumnes de les Illes Balears. La subvenció pot cobrir el 100% del cost del projecte.

1.3. La finalitat d'aquesta convocatòria és, d'una banda, promoure la igualtat de oportunitats en l'accés i permanència en l'ocupació de dones i homes, així com remoure els obstacles que poden produir sobre l'ocupació les responsabilitats de les persones treballadores derivades de l'àmbit familiar o domèstic i d'altres situacions que pertanyen a aquest àmbit; i de l'altra, fomentar l'ocupació de qualitat en el sector del lleure educatiu. Els beneficiaris d'aquestes ajudes les han d'adjudicar de manera pública, clara i transparent.

1.4. La convocatòria desplega el primer Pla de Conciliació i Corresponsabilitat de les Illes Balears 2021-2024 que va aprovar la Mesa de Conciliació de dia 13 de setembre de 2021.

1.5. Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; pel Decret legislatiu 2/2005, 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i per l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut (publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 34, d'11 de març de 2021), la qual, en l'article 2a), preveu com a susceptibles en matèria de serveis socials les iniciatives de suport a les famílies, entre les quals es poden incloure programes d'educació familiar i atenció de famílies desfavorides i en situació de risc i de famílies monoparentals; programes d'orientació o mediació familiar i punts de trobada familiar, i prevenció de la violència familiar.

1.6. Aquestes subvencions no constitueixen ajudes d'Estat, perquè no hi concorren els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atès que la subvenció pública concedida, per la seva naturalesa, no falseja la competència, no atorga un avantatge econòmic als seus beneficiaris i no afecta els intercanvis comercials entre els estats membres.

2. Persones beneficiàries

2.1. Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les persones jurídiques següents:

a) Pel que fa a la Línia A:

Ajuntaments, entitats locals menors i mancomunitats, així com les seves entitats dependents.

b) Pel que fa a la línia B:

Associacions de famílies d'alumnat de centres docents, inscrites en el cens d'associacions de pares i mares d'alumnes regulat a l'article 6 del Decret 188/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les associacions de pares i mares d'alumnes i les federacions o confederacions d'aquestes, o bé en el Registre d'Entitats Jurídiques que gestiona la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, com a associacions de pares i mares de centres docents.

2.2. Per accedir a aquests ajuts les persones beneficiàries han de complir els requisits addicionals següents:

a) Ser entitats radicades a les Illes Balears.

b) No estar sotmeses a cap de les prohibicions per ser persona beneficiària d'ajuts que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionades mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra aplicable.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i la Comunitat Autònoma i amb les corresponents a la Seguretat Social.

d) Els altres que s'estableixen en aquesta convocatòria.

3. Despeses subvencionables

3.1. Són subvencionables les despeses corrents directament relacionades amb l'organització d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil en les condicions establertes en aquesta convocatòria. S'hi inclouen els costs laborals derivats de l'abonament de salaris i quotes patronals a la Seguretat Socials per a la contractació de personal monitor i director amb alguna de les titulacions previstes als articles 51 i 52 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure, així com les despeses d'assegurances, material i altres relacionades directament amb les activitats subvencionades, sempre i quan estiguin degudament justificades. No s'inclouen conceptes com ara despeses de gestió o de personal diferent al de l'equip dirigent. Tampoc es consideren subvencionables les despeses en què no es detalli exactament el concepte ni el criteri d'imputació.

Les despeses corresponents al pagament de l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA) només seran subvencionables si l'entitat no el pot recuperar o compensar. En cas que l'entitat sí que el pugui recuperar o compensar, totalment o parcial, s'eliminarà o es minorarà, respectivament, aquest concepte de la despesa subvencionable i es reduirà, si s'escau, l'import de subvenció previst a la taula del punt 6.1.

3.2. Quan l'import de la despesa subvencionable impliqui la contractació d'un servei que superi els 15.000,00 €, sense IVA, l'entitat beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del mateix, llevat que en el moment de publicar-se la convocatòria el servei ja estigui adjudicat, circumstància que haurà d'acreditar-se.

3.3. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'haurà d'aportar a la sol·licitud de subvenció o, si escau, en el moment de la justificació, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en una memòria quan l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

4. Crèdit assignat a la convocatòria

4.1. Es destina a aquesta convocatòria la quantitat global de 1.050,000 €, distribuïts de la manera següent:

a) Línia A (entitats locals): 900.000,00 €, amb càrrec a les partides següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a 2024:

— 300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46001 00 (transferències corrents justificables a ajuntaments).

— 300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46401 00 (transferències corrents justificables a empreses públiques i altres ens públics de corporacions locals).

— 300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46901 00 (transferències corrents justificables a altres ens territorials).

b) Línia B (associacions de famílies d'alumnat): 150.000,00 €, amb càrrec a la partida 17201 323A01 48000 00 (transferències corrents a famílies i entitats sense ànim de lucre).

No obstant això, la convocatòria preveu que el crèdit es podrà ampliar en funció del crèdit que pugui ser assignat per la Conferencia Sectorial d'Igualtat en el marc del Pla Corresponsables per a l'exercici.

4. 2. Aquesta distribució inicial per a cadascuna de les partides és totalment orientativa i, a l'efecte de la concessió de subvencions, les quanties estan vinculades, de manera que si no s'exhaureix el crèdit d'una partida aquest es pot passar a les altres. La redistribució pressupostària dels imports prevists en les línies només exigeix un informe de la directora general d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat.

4.3. La dotació es podrà ampliar si la comunitat autònoma de les Illes Balears rep fons del Plan Corresponsables durant l'exercici corrent. En aquest cas, l'ampliació s'ha de fer mitjançant resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials, la qual s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense que això impliqui cap canvi pel que fa als períodes establerts al punt 7.3.

4.4. Si un cop acabat els dos terminis de presentació de sol·licituds prevists al punt 7.3 queda romanent en una línia, aquest s'emprarà per incrementar la dotació de l'altra. La nova distribució i la seva territorialització per illes, quan escaigui, només requerirà un informe de la directora general d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat, i no serà necessari modificar la convocatòria.

5. Condicions específiques

5.1. Pel que fa a l'entitat organitzadora

Les activitats han de ser necessàriament organitzades per les entitats esmentades al punt 2, directament o mitjançant algun dels contractes següents:

— En el cas de les entitats de la lletra a) del punt 2.1, els prevists a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes de Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives de el Parlament Europeu i de Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, donant prioritat a les entitats del tercer sector.

— En el cas de les entitats de la lletra b) del punt 2.1, mitjançant un contracte privat en el qual les parts han de ser l'entitat beneficiària i l'empresa que realitzarà el servei, el qual ha de ser per escrit en els supòsits dels punts 3.2 i 13.2. En aquests contractes s'ha de preveure expressament que la subcontractista es compromet a facilitar a l'entitat beneficiària els documents justificatius (com ara nòmines, justificacions d'abonaments dels salaris, RLC i RNT, entre d'altres) que acreditin el compliment de les condicions per a l'atorgament de l'ajut, tot respectant la normativa de protecció de dades.

No s'entendran subcontractades les realitzades indirectament mitjançant convenis amb entitat o altres modalitats diferents al contracte. Tampoc no s'entendran subcontractades aquelles activitats en què l'entitat beneficiària no acrediti el pagament del servei, o en què el servei l'hagi pagat un tercer. Aquestes condicions es consideren essencials i el seu incompliment comportarà la revocació i el reintegrament totals de la subvenció.

5.2. Pel que fa a les activitats subvencionables

5.2.1 Les activitats han d'estar dirigides a infants i joves d'entre 3 i 16 anys i desenvolupar-se a qualsevol illa de les Illes Balears.

5.2.2. Han de ser activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil de tipus puntual i estar compreses entre alguna de les definicions de l'apartat 4 de l'article 37 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure. No són subvencionables les activitats escolars, les complementàries escolars, les extraescolars i les sortides escolars; les pràctiques esportives habituals, les competicions, els entrenaments, les jornades de tecnificació enquadrades en el que preveu el Decret 38/2015, de 22 de maig, pel qual es regula l'activitat esportiva a les Illes Balears, i la resta d'excloses segons l'article 38 del Decret 23/2018.

5.2.3. Les activitats han d'estar degudament declarades al consell insular respectiu per part de l'entitat beneficiària, encara que l'activitat sigui subcontractada.

5.2.4 Les activitats han de complir amb tots els requisits que exigeix el Decret 23/2018 i la resta de la normativa aplicable. Especialment, cadascuna ha de tenir un director/a i el personal monitor en la proporció i la titulació que preveu el Decret 23/2018. Qualsevol incompliment en aquest sentit donarà lloc a la revocació de la subvenció i l'obligació de reintegrar-la.

5.2.5. Les activitats s'han de dur a terme en els períodes temporals a què fa referència l'apartat 6.6. No és necessari organitzar activitats durant tots els períodes de vacances escolars ni durant tots els períodes que s'indiquen, sens perjudici de complir allò previst al punts 5.2.6, 5.3.4. i 5.3.5. Per tant, una entitat pot sol·licitar l'ajut per realitzar activitats durant tots els períodes de vacances escolars o bé, per exemple, només per a un, i no en la seva totalitat.

5.2.6. Cada una de les activitats del període han de tenir una durada mínima d'una setmana natural. Als efectes d'aquesta convocatòria, i només per donar per complida l'obligació de la durada mínima, es consideraran com a setmanes naturals els períodes següents:

Pel que fa a 2024:

— Del 28 al 31 de març.

Pel que fa a 2025:

— Del 17 al 20 d'abril.

5.2.7. El servei s'ha d'oferir al menys de dilluns a divendres, entre les 9.00 i les 14.00 hores.

5.3. Pel que fa a les contractacions

5.3.1. Només se subvencionaran les contractacions de persones per compte aliè, d'acord amb la normativa laboral o de funció pública en què la persona organitzadora figuri com a ocupadora davant la Seguretat Social, tret que l'entitat hagi subcontractat l'organització de l'activitat, cas en què s'acceptarà que l'entitat adjudicatària en sigui l'ocupadora. En cap cas se subvencionarà la contractació d'un servei extern aïllat per comptar amb aquest personal, encara que sigui parcialment.

Exemple: No se subvencionarà una factura a càrrec de l'empresa X per al concepte aïllat de serveis de director /a o d'altre personal de l'activitat. Tot el personal de l'activitat ha de ser contractat com a personal assalariat per l'entitat organitzadora o per l'empresa amb qui la beneficiària subcontracti la totalitat del servei. Al contracte laboral i a les nòmines s'ha de poder comprovar que la persona contractant i l'entitat organitzadora (o subcontractada) coincideixen. De fet, en la justificació s'hauran de presentar aquests contractes i nòmines, independentment que l'activitat hagi estat o no subcontractada.

5.3.2. El personal que presti els serveis ha de ser major d'edat, disposar del certificat d'inexistència d'antecedents per delictes contra la llibertat o indemnitat sexuals o de tracta d'éssers humans i posseir una titulació, acreditació o habilitació que el capaciti per al desenvolupament dels mateixos. A aquests efectes, es consideren adequats els perfils professionals prevists a l'article 52 del Decret 23/2018.

5.3.3 Quan la prestació del servei sigui executada amb mitjans personals propis de les entitats locals beneficiàries, la contractació del personal es realitzarà a partir de les borses d'ocupació que puguin habilitar les mateixes entitats locals en atenció als perfils professionals recollits a l'apartat 5.3.6.

5.3.4. El monitor/a ha d'estar contractat per un mínim de cinc hores diàries. No se subvencionarà la contractació per a una jornada inferior. La jornada superior a les cinc hores diàries, si es dona el cas, anirà a compte de l'entitat beneficiària.

5.3.5. Encara que treballi de dilluns a divendres, el monitor/a ha d'estar contractat i d'alta tota la setmana natural corresponent al període subvencionable que recull la taula del punt 6.6. No se subvencionarà la contractació per dies aïllats, tret que sigui per cobrir una baixa laboral sobrevinguda.

5.3.6. Només se subvencionarà l'activitat si l'equip dirigent figura contractat o nomenat amb les categories previstes en l'article 19 del III Conveni col·lectiu marc estatal del sector oci educatiu i animació sociocultural (BOE núm. 69, de 22 de març de 2021, pàgines 32574 a 32635), concretament:

Grup III. Personal d'atenció directa en equipaments de cultura de proximitat i projectes socioculturals. Tècnic/a especialista. Animador/a sociocultural.

Grup IV. Personal d'atenció directa en l'oci i el temps lliure juvenil. Director o directora: coordinador/a d'activitats i projectes de centre. Monitor o monitora: monitor/a d'oci educatiu i temps lliure.

5.3.7. Els salaris han de respectar, com a mínim, les retribucions mensuals fixades a les taules salarials de l'Annex 3, Taula C, del conveni col·lectiu esmentat, concretament:

Classificació

Lloc de feina

Salari base mensual (1)

III. Personal d'atenció directa en equipaments de cultura de proximitat i projectes socioculturals

Tècnic/a especialista

980,10 €

Animador/a sociocultural

937,00 €

IV. Personal d'atenció directa

Coordinador/a d'activitats i projectes de centre

895,90 €

Monitor/a d'oci i temps lliure

825,00 €(2)

(1) Calculat per a 25 hores setmanals. No inclou despeses d'IRPF ni Seguretat Social.

(2) Inclou la part proporcional del complement de dedicació.

(3) D'acord amb la taula C de l'annex 3 del conveni col·lectiu marc estatal del sector del lleure educatiu i animació sociocultural.

5.3.8. En cas que durant la instrucció de la convocatòria o l'execució de l'activitat s'aprovin millores salarials per als col·lectius indicats, s'hauran d'aplicar de manera immediata per l'entitat beneficiària.

5.3.9. El pagament de les retribucions establertes als apartats 5.3.7 i 5.3.8 es considera un requisit essencial per a l'obtenció de la subvenció. L'incompliment d'aquest requisit comportarà la revocació total de la concessió de l'ajut.

5.3.10. En el contracte laboral o en el nomenament ha de figurar expressament el lloc i l'activitat on el personal prestarà el seus serveis.

5.3.11. No se subvencionarà la contractació de més monitors o monitores dels que corresponguin per nombre de participants d'acord amb l'article 48 del Decret 23/2018. La jornada laboral diària superior a les cinc hores no quedarà coberta per la la subvenció i anirà a càrrec de l'entitat beneficiària.

5.3.12. En la contractació del personal per a les tasques de direcció o monitoratge de les activitats, les entitats han de donar prioritat als col·lectius de les persones menors de 30 anys i les dones majors de 52 anys.

5.3.13. Queda exclosa d'aquesta convocatòria la contractació de personal monitor especialitzat per atendre participants amb un grau III reconegut de dependència.

5.4 Pel que fa als criteris d'accés a les activitats

5.4.1. Han de tenir accés prioritari a les activitats les famílies monoparentals, víctimes de violència de gènere i d'altres formes de violència contra la dona, dones en situació d'atur de llarga durada, dones de més de 45 anys, famílies en què hi hagi altres càrregues relacionades amb les cures i les altres unitats familiars i col·lectius a què fa referència l'article 5 de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies.

5.4.2. En els processos de valoració d'accés al servei s'haurà de tenir en compte el nivell de renda i les càrregues familiars de les persones que sol·licitin la participació dels seus fills i filles, en els termes expressats en el punt 5.5.2. Tot respectant els criteris anteriors, també es podran establir com a criteris d'accés complementaris la residència en el municipi o en el nucli de població o la proximitat del domicili.

5.5. Pel que fa a les quotes que es cobren a les famílies usuàries

5.5.1. Cal afavorir la gratuïtat i la universalitat del servei. En cas que s'estableixin taxes o preus públics o privats en la prestació del servei, els ingressos generats s'han de deduir de les despeses directes subvencionables.

5.5.2. En cas de no poder oferir-se el servei de franc, les entitats hauran de cobrar a les famílies les quotes màximes següents, excloent el menjador i el servei d'escola matinera:

a) 50 euros per infant i mes natural, o part proporcional, per a les famílies amb majors necessitats de protecció segons l'article 5 de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies, i les pertanyents als altres col·lectius que s'indiquen, concretament:

— Famílies monoparentals, en els termes prevists a l'article 7 de la Llei 8/2018.

— Famílies en risc social i víctimes de violència masclista, en els termes prevists a l'article 8 de la Llei 8/2018.

— Famílies amb persones en situació de dependència o amb persones amb

discapacitat, en els termes prevists a l'article 9 de la Llei 8/2018.

— Famílies en situació de vulnerabilitat econòmica especial, en els termes prevists a l'article 10 de la Llei 8/2018. S'entenen com a tals les famílies beneficiàries de la renda social garantida, de la renda mínima d'inserció o les que tenen el subsidi de desocupació com a únic ingrés.

— Famílies nombroses, en els termes prevists a l'article 6 de la Llei 8/2018.

— Dones en situació d'atur de llarga durada i dones majors de 45 anys.

Tot respectant el límit de 50 euros per mes (calculada sobre una mitjana de 30,5 dies per mes), l'entitat organitzadora és lliure per establir la modalitat d'inscripció que cregui convenient (mensual, setmanal o per dies), tot cobrant la part proporcional; així com per incloure dins la quota que correspongui els caps de setmana i els festius, encara que el servei es faci només els dies laborables.

b) 100 euros per infant i mes natural, o part proporcional, per a la resta de famílies.

Tot respectant el límit de 100 euros per mes natural (calculada sobre una mitjana de 30,5 dies per mes), l'entitat organitzadora és lliure per establir la modalitat d'inscripció que cregui convenient (mensual, setmanal o per dies), tot cobrant la part proporcional; així com per incloure dins la quota que correspongui els caps de setmana i els festius, encara que el servei es faci només els dies laborables.

5.5.3. Excepcionalment, i únicament per a les associacions de famílies d'alumnat de centres docents, es podran establir quotes superiors a les fixades en el punt 5.5.2, només en alguns dels moments i casos següents:

a) En el moment de fer la sol·licitud, en el cas que amb els imports esmentats al quadre 6.1 no cobreixin el cost de l'activitat. En aquest cas, s'hauran d'especificar el preu que es cobrarà als dos col·lectius esmentats al punt 5.5.2 i justificar de manera detallada els costs que no queden coberts amb la subvenció, tenint en compte que:

— No es considerarà com a despesa que justifiqui un increment de quota que es contractin més monitors o monitores que els que estableix l'article 48 apartat 2, del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure.

— No es considerarà com a despesa que justifiqui un increment de quota les contractacions superiors a les cinc hores, ni per altres dies diferents als períodes dels punt 6.6.

— No es considerarà justificat incrementar la quota la despesa en material que sigui superior als dotze euros per participant i mes. Aquest import es calcularà fent una mitjana dels participants durant el mes.

 

— No es considerarà com a despesa que justifiqui un increment de quota les despeses que no siguin directament imputables a l'activitat o aquelles que es detecti que són desproporcionades.

En aquest cas, la quota que s'estableixi serà d'obligatori compliment i no es podrà incrementar amb posterioritat.

 

b) En el moment de la reformulació a què fa referència el punt 10.3, per al cas que l'import proposat sigui inferior al sol·licitat, l'entitat podrà decidir si adapta el pressupost a la subvenció proposada o si opta per incrementar la quota del servei fins a cobrir el cost de l'activitat. En aquest cas, la quota que s'estableixi serà d'obligatori compliment i no es podrà augmentar amb posterioritat.

5.5.4 Les quotes fixades en l'apartat 5.5.2 o de resultes d'allò establert als punts 5.5.3, s'han d'oferir a la totalitat de persones usuàries de l'activitat. Per tant, no es poden oferir aquestes quotes a unes famílies i a les altres no.

Per exemple, és incorrecte el plantejament següent: d'un total de 100 participants, a 40 se'ls cobraran 50 euros; a altres 40, 100 euros; i a les 20 restants, 110 euros. Si l'entitat no pot cobrir costs aplicant els imports dels quadre 6.1 s'ha d'acollir a la possibilitat del punt 5.5.3, no cobrar quotes diferents a determinat nombre de famílies.

5.5.5. Les quotes establertes de conformitat amb els punts 5.5.2 i 5.5.3, han de ser objecte de publicitat, per tal que puguin ser consultades tant per l'òrgan gestor de la subvenció com per les famílies interessades, mitjançant la pàgina web de l'entitat o altres elements, com ara fulletons o altres mitjans de difusió, els quals, en tot cas, han de complir allò establert al punt 5.6.

5.5.6. El batle o batlessa de l'ajuntament, o la persona que sigui màxima responsable de l'entitat, ha de presentar en la justificació la documentació necessària que acrediti l'aplicació dels preus màxims i dels criteris indicats a la convocatòria. La falsedat en la informació aportada suposarà la revocació i el reintegrament de la subvenció i l'aplicació del règim sancionador previst al Text refós de la Llei de Subvencions, sens perjudici d'invocar la responsabilitat legal en què es pugui haver incorregut.

5.5.7 El cobrament de la quota màxima establerta al punt 5.5.2 o dels preus fixats d'acord amb la regla del punt 5.5.3, es considera un requisit essencial per a l'obtenció de la subvenció. L'incompliment d'aquest requisit comportarà la revocació i el reintegrament totals de la concessió de l'ajut.

5.5.8. Excepcionalment, i només per a les activitats de Nadal de 2023, Setmana Santa de 2024 i estiu de 2024, per al cas que les famílies hagin abonat o anticipat, totalment o parcialment, la quota del servei, abans que es publiqui la concessió, la subvenció es podrà destinar a retornar la diferència entre allò abonat i la quota subvencionada, sempre i quan concorrin totes les circumstàncies següents:

— El servei ha de ser prestat per la mateixa entitat o, en el cas que el subcontracti, ser fruit d'un contracte entre l'entitat beneficiària i l'empresa, amb contraprestació econòmica.

— El retorn de la diferència a la família afectada s'ha d'acreditar exclusivament mitjançant transferència bancària, en els terminis de justificació indicats al punt 14.

— A partir de la publicació de la Resolució de concessió en la seu electrònica, sense perjudici que també es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, l'entitat ja haurà de cobrar la quota en els termes establerts en aquesta convocatòria, sense possibilitat d'acollir-se a aquest règim excepcional.

5.6. Pel que fa a la difusió dels ajuts

5.6.1. Totes les activitats dutes a terme amb càrrec a aquesta subvenció s'han d'identificar amb el logotip de la Conselleria de Famílies i Afers Socials del Govern de les Illes Balears.

5.6.2. Si finalment es rep el crèdit corresponent del Pla Corresponsables, les entitats seran notificades per a que totes les activitats dutes a terme amb càrrec a aquesta subvenció s'identifiquin també amb la imatge gràfica del Pla Corresponsables, incloent-hi els logotips institucionals del Ministeri d'Igualtat i de la Secretaria d'Estat d'Igualtat i per a l'erradicació de la violència contra les dones, junt amb el logotip de la Conselleria de Famílies i Afers Socials.

5.6.3. A aquests efectes, tant en la documentació necessària per a la realització de les activitats que es financin amb càrrec a aquesta convocatòria com en la senyalització exterior dels llocs on s'executin els projectes i, en tot cas, en les activitats de difusió que es facin, haurà de constar expressament, i en lloc visible, que s'han finançat amb càrrec als fons rebuts del Ministeri d'Igualtat, Secretaria d'Estat d'Igualtat i per a l'erradicació de la violència contra les dones, en el marc del Pla Corresponsables i en col·laboració de la Conselleria de Famílies i Afers Socials del Govern de les Illes Balears.

6. Import de la subvenció i manera de calcular-lo

6.1. La subvenció serà la que s'indica, tenint en compte les despeses d'organització són les que s'indiquen en el quadre següent.

 

Nombre participants

Import setmanal entitats Línia A*

Import setmanal entitats Línia B

Fins a 20 participants

1.020,00 €

1.360,00 €

Fins a 30 participants

1.276,88 €

1.702,50 €

Fins a 40 participants

1.560,00 €

2.080,00 €

Fins a 50 participants

1.846,88 €

2.462,50 €

Fins a 60 participants

2.227,50 €

2.970,00 €

Fins a 70 participants

2.529,38 €

3.372,50 €

Fins a 80 participants

2.831,25 €

3.775,00 €

Fins a 90 participants

3.129,38 €

4.172,50 €

Fins a 100 participants

3.431,25 €

4.575,00 €

Fins a 110 participants

3.733,13 €

4.977,50 €

Fins a 120 participants

4.035,00 €

5.380,00 €

Fins a 130 participants

4.336,88 €

5.782,50 €

Fins a 140 participants

4.638,75 €

6.185,00 €

Fins a 150 participants

4.940,63 €

6.587,50 €

Fins a 160 participants

5.242,50 €

6.990,00 €

Fins a 170 participants

5.540,63 €

7.387,50 €

Fins a 180 participants

5.842,50 €

7.790,00 €

Fins a 190 participants

6.144,38 €

8.192,50 €

Fins a 200 participants

6.446,25 €

8.595,00 €

Més de 200 participants

+300,00 € per a cada deu participants superiors a 200 participants

+400,00 € per a cada deu participants superiors a 200 participants

* Calculada sobre el 75% dels imports fixats per a les associacions de famílies d'alumnat de centres docents, aplicant un principi d'exigència de cofinançament de les activitats per part de les entitats locals.

6.2. No obstant l'anterior, pel que fa a les setmanes incompletes de la taula 6.6, l'import de la subvenció es calcularà per dies. Per calcular l'import diari s'ha de dividir l'import assignat per una setmana natural segons el nombre de participants entre cinc dies laborables.

Exemple 1:

Una activitat de 20 participants organitzada per una AFA celebrada entre els dies 28 al 31 de març de 2024 (quatre dies).

Import per una setmana natural: 1.360,00 €

Import per a un dia segons la regla del punt 6.2: 272 €

Import de la subvenció: 1.088 €

Exemple 2:

Una activitat de fins a 20 participants organitzada per una AFA realitzada entre els dies 18 i 27 d'abril de 2025 rebrà la quantia següent: 816 per al període entre els dies 18 i 20 d'abril (272 € preu diari que hem calculat i multiplicat per 3 dies); 1.360,00 € per al període entre el 21 i el 27 d'abril. En total, 2.176,00 €.

6.3 En cas que el nombre de participants doni com a resultat una fracció superior a quatre, s'aplicarà la subvenció corresponent a la unitat posterior.

Per exemple: si una activitat té en la setmana X 26 participants i en la setmana Y, 34, a totes dues se'ls aplicarà la subvenció setmanal per a 30 participants, en el primer cas per superior al nombre total la fracció de cinc i, en el segon, per no arribar-hi.

6.4. Els imports indicats al punt 6.1 són màxims. Si la despesa efectiva de l'entitat és inferior a la indicada, s'ha de demanar subvenció només per a la despesa efectiva. En el cas de les entitats integrants de l'administració local, la subvenció no pot superar mai el 75% del cost del projecte.

6.5. Tots els imports de la taula del punt 6.1 s'han calculat tenint en compte l'IVA al tipus del 21%. En cas que l'impost sigui compensable o recuperable per l'entitat, ja sigui totalment o parcial, la part compensable no comptarà com a despesa elegible i pot donar lloc a una reducció dels imports de la subvenció.

6.6. Se subvencionaran les activitats que ja hagin tengut lloc durant el Nadal de 2023 i les vacances de Setmana Santa de 2024 i que compleixen els criteris per ser objecte d'aquesta subvenció, i les que tenguin lloc durant els períodes vacacionals d'estiu de 2024, Nadal de 2024 i Setmana Santa de 2025. Als efectes d'aquesta convocatòria, es consideren períodes subvencionables per setmanes els de la taula següent, sens perjudici dels períodes que no arriben a la setmana natural. La contractació i la realització de les activitats han de trobar-se necessàriament entre els períodes indicats a la taula següent:

VACANCES DE NADAL 2023

Desembre i gener

Del 25 al 31 de desembre de 2023

De l'1 al 7 de gener de 2024

 

2024

2025

VACANCES DE PASQUA

 

Abril

Del 28 al 31 de març de 2024 (4 dies)

Del 17 al 20 d'abril de 2025 (4 dies)

De l'1 al 7 d'abril de 2024

Del 21 al 27 d'abril de 2025

VACANCES D'ESTIU

Juny

Juny

Del 24 al 30 de juny de 2024

Exclosa de subvenció

Juliol

Juliol

De l'1 al 7 de juliol de 2024

Exclosa de subvenció

Del 8 al 14 de juliol de 2024

Exclosa de subvenció

Del 15 al 21 de juliol de 2024

Exclosa de subvenció

Del 22 al 28 de juliol de 2024

Exclosa de subvenció

Agost

Agost

Del 29 de juliol al 4 d'agost de 2024

Exclosa de subvenció

Del 5 a l'11 d'agost de 2024

Exclosa de subvenció

Del 12 al 18 d'agost de 2024

Exclosa de subvenció

Del 19 al 25 d'agost de 2024

Exclosa de subvenció

Setembre

Setembre

Del 26 d'agost a l'1 de setembre de 2024

Exclosa de subvenció

Del 2 al 8 de setembre de 2024

Exclosa de subvenció

VACANCES DE NADAL

Desembre i gener

 

Del 23 al 29 de desembre de 2024

Exclosa de subvenció

Del 30 de desembre de 2024 al 5 de gener de 2025

Exclosa de subvenció

6.7. En el cas que les dates d'inici i acabament el curs escolar fixades per la conselleria competent en matèria d'educació no coincideixin amb les de la taula, es faran els reajustaments pertinents a la baixa en el moment de la liquidació de la subvenció.

6.8. En cas que la despesa efectivament realitzada sigui inferior a la de la subvenció, aquesta s'ha de reintegrar proporcionalment, fins cobrir només la quantia gastada.

7. Presentació de sol·licituds

7.1. Com a subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, de conformitat amb el que disposa l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades han de presentar les sol·licituds, d'acord amb els models disponibles a la seu electrònica de la Conselleria de Famílies i Afers Socials, mitjançant el Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR). En cas que algun d'aquests subjectes presenti la sol·licitud de manera presencial, l'Administració el requerirà perquè la realitzi de manera electrònica, de conformitat amb allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015.

7.2. Es tendran com a no presentades les sol·licituds rebudes per correu electrònic, mitjançant notificació o per qualsevol altra via no prevista en els apartats anteriors.

7.3. Les sol·licituds s'han de presentar en els dos terminis següents:

— Pel que fa les activitats que hagin tengut lloc al Nadal de 2023 i Setmana Santa de 2024 i les que es vagin a dur a terme a l'estiu de 2024, en un termini de deu dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

— Pel que fa les activitats de Nadal de 2024 i Pasqua de 2025, des del 5 d'agost al 13 de setembre 2024, tot tenint en compte allò previst al punt 10.1.

Totes les sol·licitud presentades abans o després d'aquestes dates, o per a activitats diferents a les de cada període, seran inadmeses per extemporànies, mitjançant la resolució corresponent.

7.5. No es poden presentar sol·licituds de subvenció d'activitats realitzades en un període diferent a l'establert al punt 6.6.

7.6. S'ha de presentar una única sol·licitud per municipi o per associació, per a cada període de sol·licitud. Si es presenta més d'una sol·licitud només es tendrà en compte la presentada en primer lloc, d'acord amb l'ordre d'entrada al registre de la Conselleria de Famílies i Afers Socials. Si es presenta una sol·licitud per a un període encara no obert, s'inadmetrà per extemporània.

S'exceptua d'aquesta regla l'entitat local de Palmanyola, que també podrà presentar una sol·licitud diferent a la de l'Ajuntament de Bunyola. Si l'entitat local menor presenta una sol·licitud individual, l'Ajuntament de Bunyola no podrà demanar subvenció per organitzar activitats a Palmanyola.

7.7. En cap cas es pot subvencionar dues vegades una mateixa activitat. Si es detecta que se sol·liciten diferents subvencions per a la mateixa activitat, es denegarà l'ajut a totes. En el cas que aquest fet es detecti després de la concessió, es revocarà qualsevol subvenció que s'hagués concedit i aquesta s'haurà de reintegrar l'import percebut.

7.8. En cas que una mancomunitat de municipis formuli la sol·licitud en nom de determinats municipis integrants, aquests no podran presentar sol·licituds de manera individual, i seran inadmeses les sol·licituds que vulnerin aquesta condició. En la sol·licitud la mancomunitat ha d'adjuntar un escrit signat pels batles dels municipis afectats en què autoritzen la Mancomunitat a presentar la sol·licitud en nom d'ells.

8. Documentació

8.1. Les persones interessades a participar en aquesta convocatòria han de presentar la documentació que s'especifica en els apartats següents. Necessàriament la documentació s'ha de presentar segons els models que es publiquen a la seu electrònica.

8.2. Formulari de la sol·licitud, degudament emplenat i signat. La sol·licitud ha d'incloure una declaració responsable sobre els aspectes següents:

— De no incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre la subvenció que estableix l'article 4.6 en l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021, en aquesta convocatòria i en la resta de normativa aplicable vigent.

— De compliment de les obligacions previstes en l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021 i en aquesta convocatòria.

— De no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, i que l'entitat compleix amb els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones.

— De veracitat de les dades respecte de la titularitat del compte bancari que hagi facilitat.

— Que el personal que realitza el projecte i que participa en les seves activitats, inclòs el personal voluntari o en pràctiques, no està inscrit en el Registre central de delinqüents sexuals, d'acord amb els articles 57 i 59 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència front a la violència.

— D'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb la hisenda de l'Estat i de la Comunitat Autònoma i amb la Seguretat Social.

— De no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

— En relació amb l'Impost de Valor Afegit (IVA):

a) Que l'entitat sol·licitant assumeix totalment el cost de l'impost sobre el valor afegit (IVA), derivat de les despeses de l'ajuda a justificar, en no tenir possibilitat de deduir-lo o compensar-lo.

b) Que l'entitat sol·licitant assumeix parcialment (tot indicant el percentatge que assumeix parcialment de l'IVA) el cost de l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA), derivat de les despeses de l'ajuda a justificar, amb la qual cosa només imputa com a despesa elegible el percentatge que no pot recuperar.

— De comprometre's a fer-se càrrec de les despeses que no se subvencionin en aquesta convocatòria per executar l'activitat.

— De complir els requisits establerts a la convocatòria.

La presentació de la sol·licitud implica que s'autoritza a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant, de residència i de la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. En el cas que l'entitat interessada s'oposi a aquesta autorització, amb la sol·licitud haurà d'aportar la documentació corresponent.

En qualsevol cas, l'entitat sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit presentat a la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat en el termini de set dies hàbils comptadors des de què es produeixi la nova situació.

8.3. La documentació identificativa sobre la persona beneficiària, la seva situació i les dades bancàries:

a) Pel que fa a la Línia A:

— Certificat de la Secretaria de l'entitat local que acrediti que la persona sol·licitant és la representant de l'entitat.

— En el cas que la sol·licitant sigui una mancomunitat, escrit signat pels batles dels municipis afectats en què autoritzen la mancomunitat a presentar la sol·licitud en nom d'ells.

— Declaració responsable de veracitat de dades bancàries.

b) Pel que fa a la Línia B:

— NIF de l'entitat.

— Estatuts de l'associació.

— Resolució d'inscripció en el Cens de l'article 6 del Decret 188/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les associacions de pares i mares d'alumnes i les federacions i confederacions d'aquestes, o bé com a associacions de pares i mares de centres docents en el Registre d'Entitats Jurídiques que gestiona la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.

— Document acreditatiu (poder notarial o similars) que la persona que presenta la sol·licitud té la representació legal de l'entitat.

— Declaració responsable de veracitat de dades bancàries.

8.4. Documentació relativa a la contractació laboral i al compliment de la finalitat:

— Memòria sobre l'activitat o activitats que es projecta realitzar, amb les dades següents:

a) Lloc i dates de realització.

b) Nombre de participants prevists, per a cada període subvencionable.

c) Nombre de monitors i monitores que es projecta contractar, titulacions i categoria i grup professional.

d) Preu que es cobrarà a les famílies.

e) Ingressos prevists i pressupost del projecte, amb el detall dels conceptes de personal, material, serveis i altres.

8.5. Documentació relativa a la subcontractació de l'activitat:

a) Motivació de la necessitat de subcontractació.

b) Indicació del tipus de contracte que es formalitzarà (contracte menor, contracte sorgit d'un concurs obert, contracte privat, etc). No s'acceptaran els convenis i acords amb entitats per a la celebració indirecta de les activitats.

c) En el cas que la subcontractació suposi una despesa de més de 15.000 euros, sense IVA, indicació de les tres ofertes demanades, amb els imports oferits, i de l'elecció feta. En cas de no haver escollit l'oferta més econòmica, indicar-ne el motiu.

8.6. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en aquesta convocatòria, es requerirà les persones interessades, mitjançant un requeriment que es publicarà en la seu electrònica, perquè, en el termini de cinc dies hàbils, esmenin l'error o presentin els documents necessaris, amb indicació que si no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seva petició, amb la resolució que es dictarà en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini de cinc dies és preclusiu i no s'acceptarà cap esmena realitzada amb posterioritat, encara que no s'hagi dictat la resolució de desistiment.

9. Procediment de concessió i criteris de repartiment.

9.1. La concessió d'ajudes s'efectuarà per un procediment de concurrència no competitiva que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre sí, en virtut del que disposa l'apartat 8, lletra b) de l'article 6 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021.

9.2. Per a cada fase a la que fa referència el punt 10.1, l'import final de la concessió serà el corresponent a l'aplicació de les regles següents:

Regla 1. Si hi ha crèdit suficient per atendre les quanties del conjunt de sol·licituds de cada línia, per a cada període, s'atorgarà a cada entitat la quantia sol·licitada, tot tenint en compte com a màxims els imports del punt 6.1.

Regla 2. Si no hi ha crèdit suficient per complir la regla 1, el crèdit disponible es prorratejarà entre totes les sol·licituds que compleixen els requisits, de la forma següent:

a) Adjudicació a cada sol·licitud admesa dels imports prevists al quadre 6.1 per setmanes i nombre de participants.

b) Suma de tots els imports de les sol·licituds admeses en cadascuna de les línies i divisió del crèdit disponible per a cada modalitat per el resultat d'aquesta suma.

c) La quantia que es concedeixi a cada sol·licitud serà el producte de multiplicar els imports obtinguts pel nou valor sorgit de la divisió del punt anterior, per a cada setmana.

d) Si com a conseqüència d'aquesta operació queda un romanent superior a l'1 % de la quantitat destinada a cada línia d'ajuts, aquest romanent s'ha de repartir amb el mateix sistema entre les entitats que hagin resultat beneficiàries.

e) En cap cas es pot obtenir un import setmanal major del sol·licitat. En el cas que la suma de la subvenció i altres ingressos superi el cost de l'activitat, s'ha de minorar la subvenció de manera proporcional.

10. Instrucció i resolució del procediment

10.1 Aquesta convocatòria es resoldrà en dues fases:

a) Una primera, que culminarà amb la resolució de concessió de subvencions corresponents a les sol·licituds presentades durant el primer termini del punt 7.3

(activitats de Nadal de 2023, Setmana Santa de 2024 i estiu de 2024). En cas que s'exhaureixi tot el crèdit disponible en la primera fase i no s'hagi pogut ampliar la dotació de la convocatòria amb la incorporació de fons del Plan Corresponsables, el segon termini per a la presentació de sol·licituds de la Línia B quedarà sense efectes, de la qual cosa s'informarà mitjançant un anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

b) Una segona, que culminarà amb la resolució de concessió i denegació de subvencions a les sol·licituds presentades durant el segon termini del punt 7.3 (activitats de Nadal de 2024 i Setmana Santa de 2025).

10.2. En tots els casos, l'òrgan competent per instruir el procediment és la directora general d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat a qui correspon fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades de cada sol·licitud. Així mateix, li correspon interpretar les bases en cas de dubtes.

10.3. Per a cada una de les fases, revisades les sol·licituds admeses i la documentació presentada, l'òrgan instructor elaborarà la proposta de resolució provisional de concessió, que es publicarà a la seu electrònica del Govern de les Illes Balears (www.caib.es), concedint un termini de cinc dies hàbils a les sol·licitants perquè realitzin, si s'escau, les accions següents:

— Acceptar la proposta de subvenció. Si passat aquest termini no hi ha una acceptació expressa, s'entendrà que l'entitat hi està conforme i es continuarà el procediment.

— Renunciar a la subvenció. Aquesta renúncia ha de ser expressa i s'ha de formular per part de la persona representant de l'entitat sol·licitant.

— Presentar al·legacions.

— Reformular la sol·licitud per adaptar-la a la quantia de la subvenció proposada.

La proposta de resolució provisional de concessió no crea cap dret a favor de l'entitat proposada com a beneficiària davant de l'Administració.

10.4. Per a cada una de les fases, examinades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva en què s'especificarà les entitats sol·licitants per a les quals es proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia, així com la relació d'aquelles a què se'ls denega la mateixa i la motivació.

10.5. En tots els casos, l'òrgan competent per resoldre la concessió o denegació de subvencions en el marc d'aquesta convocatòria és la consellera de Famílies i Afers Socials, qui, a la vista de la proposta de resolució definitiva, dictarà resolució motivada, en el termini màxim de 2 mesos, per a cada fase, amb el contingut previst a l'article 13, apartat 1, de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021, així com les causes de denegació.

10.6. Les resolucions de cadascuna de les fases es publicaran a través de la seu electrònica del Govern de les Illes Balears (www.caib.es) i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

10.7. Les resolucions de cadascuna de les fases posaran fi a la via administrativa i contra elles s'hi podrà interposar, potestativament, recurs de reposició davant la consellera de Famílies i Afers Socials, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà del dia de la seva publicació en el BOIB, o bé directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb allò previst als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11. Obligacions de les persones beneficiàries.

Són obligacions de les persones i entitats beneficiàries, a més de les que s'especifiquen en aquesta convocatòria, les que s'estableixen amb caràcter general a l'article 14 de la Llei 38/2003, a l'article 10 del Text refós de la Llei de Subvencions i a l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021.

12. Concurrència i compatibilitat de subvencions.

12.1. Les subvencions que regula aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajudes o ingressos que la persona beneficiària pugui obtenir de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o d'altres entitats públiques o privades.

No obstant això, l'entitat o la persona sol·licitant, ha de comunicar a la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat, en un termini de tres dies hàbils comptadors des de la data de la sol·licitud o de l'obtenció de la subvenció concurrent.

12.2. L'import de la subvenció obtinguda no pot ser en cap cas d'una quantia que de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions, ajudes o altres ingressos, públics o privats, superi el cost de l'activitat.

12.3. En els casos en què es produeixi un excés de finançament sobre el cost de l'activitat com a conseqüència de l'atorgament d'altres subvencions per part d'entitats públiques o l'obtenció d'altres ingressos aquest s'ha de reintegrar l'import excedit fins al límit de la subvenció atorgada, d'acord amb l'article 3.2 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març.

13. Subcontractació.

13.1. D'acord amb l'article 25, apartat 1, de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021, es permet la subcontractació de tota l'activitat subvencionable, sempre i quan això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat.

13.2. Si l'activitat concertada amb tercers excedeix el 20% de l'import de la subvenció i l'import és superior a 60.000,00 euros, o si ´és superior al 50%, independentment de la quantia, la subcontractació està sotmesa també al compliment dels següents requisits:

a) Que el contracte se celebri per escrit.

b) Que la celebració del mateix s'autoritzi prèviament per l'entitat concedent de la subvenció en la forma que es determini en les bases reguladores.

13.3. Només s'entendrà subcontractada l'activitat si existeix un contracte (no un conveni i similars) entre la persona beneficiària de la subvenció i l'empresa o entitat que ha de dur a terme l'activitat i si s'acredita l'abonament del servei mitjançant transferència bancària.

13.4. La subcontractació està subjecta a les limitacions i les condicions establertes a l'article 25 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021.

14. Justificació i pagament.

14.1. El pagament es realitzarà per bestreta del 100%, un cop resolta la subvenció, d'acord amb l'autorització del Consell de Govern de dia 5 d'abril de 2024, sense que sigui necessari constituir cap garantia, en aplicació d'allò previst a l'article 17.3 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021.

14.2. Un cop realitzades les activitats de cada període, i en els terminis assenyalats en el punt 14.3, les entitats beneficiàries han de presentar la documentació justificativa següent:

14.2.1 Un certificat de la secretaria de l'entitat local o, en el cas de les seves entitats dependents, del seu màxim responsable, en què es posi de manifest el compliment dels requisits establerts a la convocatòria i les seves finalitats i de la veracitat de les dades declarades.

14.2.2. Un compte justificatiu, d'acord amb el model publicat a la seu electrònica, que ha d'estar compost de la documentació següent:

— Una declaració sobre l'exactitud comptable i de la certesa dels imports justificats.

— Una memòria tècnica sobre les activitats realitzades i els objectius assolits en relació amb els que es volien aconseguir en la memòria del projecte. Per a cada activitat s'han d'indicar, al menys, les dades següents:

a) Data i lloc de realització i número d'expedient assignat al consell insular un cop presentada la declaració responsable prevista a l'article 45 del Decret 23/2018.

b) Preus aplicats.

c) Dades estadístiques de persones usuàries per a cada setmana del període subvencionable, desglossades pels col·lectius assenyalats al punt 5.5.2.

d) Justificació d'haver aplicat els criteris d'accés prevists al punt 5.4.

e) Dades estadístiques del personal monitor contractat, tot indicant la seva pertinença als col·lectius prioritaris assenyalats al punt 5.3.11.

— Una memòria econòmica justificativa del costs de l'activitat, que ha de contenir el següent:

a) Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. No s'acceptaran tickets ni despeses pagades en efectiu.

b) Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.

— Independentment que l'activitat sigui organitzada per mitjans propis o subcontractada, relació de tot el personal contractat (director/a i monitors/es), amb la documentació següent:

a) Contracte laboral o nomenament, amb indicació de la jornada laboral i el registre en el servei d'ocupació corresponent, en relació amb cada activitat realitzada i acabada.

b) Acreditació que la persona contractada compleix els requisits de titulació prevists a l'article 52 del Decret 23/2018, de 6 de juliol.

c) Nòmines corresponents al període subvencionat.

d) Justificants bancaris, referents al període subvencionat, dels salaris abonats per l'entitat a la persona treballadora objecte de la subvenció.

e) Documents de cotització a la Seguretat Social RLC i RNT (antics TC1 i TC2) del període subvencionat, acompanyats dels corresponents justificants de pagament.

f) Document de retenció d'ingressos de l'IRPF (model 111), acompanyat dels corresponents justificants de pagament.

— En el cas de subcontractació d'activitats, contracte mitjançant es formalitza per escrit aquesta subcontractació.

14.3. Els terminis per presentar la documentació justificativa són, com a molt tard, els següents:

Pel que fa a les activitats de 2024:

— Per a les activitats realitzades durant les vacances de Nadal de 2023 i Pasqua de 2024, el 10 de setembre de 2024.

— Per a les activitats realitzades durant les vacances d'estiu de 2024, el 8 de novembre de 2024.

Pel que fa a les activitats de 2025:

— Per a les activitats realitzades durant les vacances de Nadal de 2024, el 10 de març de 2025.

— Per a les activitats realitzades durant les vacances de Pasqua de 2025, el 10 de setembre de 2025.

14.4. No obstant l'anterior, si una entitat ha rebut subvenció per a períodes diferents, la justificació de totes s'haurà de presentar a les dates assenyalades per a les celebrades en darrer lloc. En aquests casos, la liquidació total de la subvenció es farà una vegada justificades totes les activitats subvencionades.

14.5. Sens perjudici de l'anterior, l'òrgan gestor podrà realitzar totes les tasques de comprovació necessàries per garantir l'ús dels fons per a la finalitat concedida.

14.6. Les entitats beneficiàries de la subvenció disposen d'un termini de 15 dies per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció que, si escau, apreciï l'òrgan competent per comprovar dita justificació, amb la comunicació prèvia per escrit adreçada a l'entitat beneficiària.

15. Revocació i reintegrament

15.1. La revocació i el reintegrament del ajuts, si s'escau, s'han de regir per allò previst en els articles 28 i 29 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021.

15.2. En cas d'incompliment o de justificació insuficient, s'han d'aplicar els criteris de gradació següents pel que fa a la revocació i al reintegrament:

 

 

Possibles incompliments

Percentatge a revocar i a reintegrar

Obtenció de la subvenció falsejant o ocultant condicions

100% de l'import de la subvenció

Incompliment total dels fins o activitats per als quals es va presentar la sol·licitud, o incompliment de les condicions considerades essencials

100% de l'import de la subvenció

Incompliment parcial dels fins o activitats per als quals es va presentar la sol·licitud

Minoració de la subvenció de manera proporcional als objectius no complerts

Incompliment de l'obligació de justificació

100% de l'import de la subvenció

Justificació insuficient

Minoració de la subvenció de manera proporcional a la part no justificada adequadament

Incompliment parcial d'altres condicions imposades com a beneficiari

Minoració de la subvenció de manera proporcional a les condicions no complertes.

15.3. L'incompliment dels requisits de difusió prevists al punt 5.6 també podran donar lloc al reintegrament de l'ajut percebut, sens perjudici que s'apliquin les regles de l'apartat 28.3 d) de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021.

15.4. En el cas que la persona beneficiària vulgui dur a terme la devolució voluntària de part o de la totalitat de la subvenció percebuda, ho ha de comunicar per escrit a la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat perquè li faci arribar la documentació necessària per fer efectiu el reintegrament dels romanents no aplicats així com dels interessos derivats dels mateixos.

16. Règim d'infraccions i sancions

Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, quan hi intervingui dol, culpa o simple negligència, les accions o omissions de les persones beneficiàries previstes en el títol V del Text refós de la Llei de Subvencions.

17. Clàusula de tancament

Tots les quanties que apareixen com a exemple en aquesta convocatòria no formen part del clausulat de la convocatòria i tenen un ànim exclusivament clarificador, sens perjudici que els casos i situacions exposats puguin servir com a criteri interpretatiu.