Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 298220
Aprovació de la convocatòria de subvencions a empreses i entitats amb ànim de lucre per a la promoció i difusió del Producte de Mallorca 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió que ha tengut lloc el dia 8 de maig de 2024, ha aprovat el següent acord: 

<<Antecedents

1. El pressupost de despeses del Consell Insular de Mallorca del 2024 ha previst el crèdit adequat i suficient per dur a terme la descrita convocatòria de subvencions, per un import total de 300.000,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65 43110 47900

2. El dia 26 d'abril de 2024, el secretari tècnic del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per absència del Director Insular de Promoció Econòmica i Producte de Mallorca ha emès un informe justificatiu mitjançant el qual proposa que s'iniciïn els tràmits per a l'aprovació d'una convocatòria de subvencions a empreses i entitats amb ànim de lucre per a la promoció i difusió del producte de Mallorca 2024 amb la finalitat de incentivar el consum del producte local per recolzar les vendes dels comerços tradicionals i garantir la seva continuïtat com part del nostre teixit productiu. Així mateix, també es pretén créixer com a economia local i diversificar els sectors empresarials de l'illa entorn a la producció illenca i crear imatge de producte propi i enfortir-ho dins el mercat illenc.

3. En data 26 d'abril de 2024, la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local ha dictat la resolució d'inici de l'expedient per aprovar la convocatòria de subvencions esmentada.

4. La tècnica d'administració general de la Secció de Promoció Econòmica i Producte de Mallorca ha emès informe jurídic favorable sobre l'aprovació de la proposta d'acord de la indicada convocatòria de subvencions.

5. En data 2 de maig de 2024, el Consell Executiu ha adoptar l'Acord d'aprovació de la modificació del Pla estratègic de subvencions del Consell de Mallorca per a l'any 2024, en el sentit d'incloure la subvenció a empreses i entitats amb ànim de lucre per a la promoció i difusió del producte de Mallorca 2024

6. El dia 3 de maig de 2024, la Intervenció Delegada del centre de la Misericòrdia ha emès informe de fiscalització favorable sobre l'aprovació de subvencions amb informe número FLP (2024/1507)

Fonaments de dret

1. El Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, mitjançant la Direcció Insular de Promoció Econòmica i Producte de Mallorca té la competència per tramitar l'expedient d'aprovació de la convocatòria esmentada d'acord amb el Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca de 28 de juliol de 2023, pel qual s'estableixen les competències dels departaments del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 106 de 29 de juliol de 2023).

2. El Consell Executiu és l'òrgan competent per aprovar la present convocatòria de subvencions, així com, per autoritzar la despesa que se'n deriva, en virtut de l'article 36 f) del vigent Reglament Orgànic del Consell Insular de Mallorca, en concordança amb la base 24 de les d'execució del pressupost de despeses vigent del Consell de Mallorca.

3. Les bases reguladores de la present convocatòria són les establertes en l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada per Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18.02.2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 04.08.2018).

4. La convocatòria s'ajusta a l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca i específicament, compleix el seu article 19 atès que inclou el contingut mínim que aquest precepte exigeix per a les convocatòries

5. La convocatòria s'adequa a la base 35 de les d'execució del pressupost de despeses del Consell de Mallorca del 2024 relativa als principis generals de la gestió i concessió de les subvencions.

6. Les subvencions d'aquesta convocatòria es regeixen per l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, i supletòriament per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, General de subvencions, així com per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

7. L'article 39.2, lletra e) del Reglament orgànic del Consell de Mallorca, en quan a la competència que té la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per proposar al Consell Executiu l'acord que ens ocupa

Per tot el que s'ha exposat, propòs al Consell Executiu que dicti el següent:

ACORD

1. Aprovar l'expedient i la convocatòria de subvencions a empreses i entitats amb ànim de lucre per a la promoció i difusió del producte de Mallorca 2024

2. Autoritzar una despesa per un import de 300.000,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65 43110 47900

3. Ordenar la publicació de l'extracte de la convocatòria de subvencions a empreses i entitats amb ànim de lucre per a la promoció i difusió del producte de Mallorca 2024

4. Traslladar la informació d'aquesta convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions.>>

Contra l'Acord d'aprovació de la convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d'alçada, en el termini d'un mes, que es comptarà a partir del dia següent a la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant (el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears), en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de rebre la notificació de la desestimació de l'indicat recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant (el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears), en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent de la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (10 de maig de 2024)

La consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local Maria del Pilar Amate Rotger

 

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS A EMPRESES I ENTITATS AMB ÀNIM DE LUCRE PER A LA PROMOCIÓ I DIFUSIÓ DEL PRODUCTE DE MALLORCA 2024

1. OBJECTE I FINALITAT

L'objecte d'aquesta convocatòria és el finançament de projectes que promouran el reconeixement i el consum del producte local mitjançant la seva promoció i la seva difusió.

La finalitat és incentivar el consum del producte local per recolçar les vendes dels comerços tradicionals i garantir la seva continuïtat com part del nostre teixit productiu. Així mateix, també es pretén créixer com a economia local i diversificar els sectors empresarials de l'illa entorn a la producció illenca i crear imatge de producte propi i enfortir-ho dins el mercat illenc.

El producte local considerat com els béns produïts, elaborats o transformats a Mallorca i que s'associen a la forma de ser i de fer de la nostra illa, el petit comerç, i el tradicional, entesos com la interacció física entre un venedor i un comprador en un local concret han de ser la finalitat del foment d'aquesta convocatòria.

2. NORMATIVA

Constitueixen les bases generals d'aquesta convocatòria, l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, aprovada per l'Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18.02.2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 04.08.2018), en endavant OGS.

En tot allò no previst a la present convocatòria ni en la OGS, serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003); el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005); la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm.236, de 2 d'octubre de 2015), en endavant, Llei 39/2015, el Decret de Presidència del Consell de Mallorca de dia 28 de juliol de 2023 pel qual es determina l'organització del Consell de Mallorca i les Bases d'execució del pressupost del Consell de Mallorca de 2024.

3. PRESSUPOST DE LA CONVOCATÒRIA

L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 300.000,00€, destinat a despeses de corrent, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65 43110 47900.

4. ÀMBIT TEMPORAL I TERRITORIAL

a) Les actuacions subvencionables s'han d'haver realitzat totalment en el període comprès des de l'1 de gener de 2024 al 31 de desembre de 2024. Excepcionalment, en els casos en que l'activitat subvencionable tingui la data d'inici fins a 15 dies abans de l'inici del període subvencionable o una data de finalització 15 dies després del darrer dia del període subvencionable, es podran considerar actuacions a valorar però només es poden considerar despeses subvencionables les realitzades dins el període subvencionable (d'1 de gener a 31 de desembre de 2024).

El projecte presentat ha de contenir accions concretes que permetin acreditar el compliment dels objectius i la finalitat de la convocatòria. Aquest projecte ha de tenir sentit i només comprendrà les despeses que s'executin dins el període subvencionable.

Si les dates d'execució del projecte es modifiquen (sempre dins el període subvencionable ) respecte a les que es presenten a la sol·licitud s'ha de comunicar aquesta circumstància via registre electrònic a la seu electrònica del Consell de Mallorca.

b) L'àmbit territorial d'aquesta convocatòria: No s'estableix límit territorial per a l'execució del projecte, sempre que l'executant sigui una empresa amb domicili a Mallorca i l'objecte del projecte sigui el producte local en els termes descrits en l'apartat 1 d'aquesta convocatòria.

5. ENTITATS BENEFICIÀRIES

Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les microempreses, cooperatives amb ànim de lucre i societats agràries de transformació que compleixin els requisits següents:

A) Estar legalment constituïdes.

B) Tenir domicili fiscal i social a l'Illa de Mallorca.

C) Estar inscrita, si escau, en el registre oficial que correspongui, abans de la data de la sol·licitud de la subvenció.

D) Tenir capacitat jurídica i d'obrar; l'activitat subvencionada ha de tenir cabuda dintre de l'objecte o finalitat social del sol·licitant.

E) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari que estableix l'art. 13.2 de la Llei 38/2003. General de subvencions i de l'art. 8 de l'Ordenança general de subvencions.

F) Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell de Mallorca i els seus organismes dependents, i de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social que venguin imposades per la normativa vigent.

G) No haver rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (inclòs el present) subvencions subjectes al règim de mínimis que, sumades a l'import que ara es sol·licita superen els 300.000,00 euros.

H) La resta que recull la normativa en matèria de subvencions.

Nota: L'article 2 del Reglament (UE) Nª651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, defineix el terme Microempresa “como una empresa que ocupa a menos de 10 personas y cuyo volumen de negocios anual o cuyo balance general o supera los 2 millones de EUR”.

6. ESDEVENIMENTS I/O ACTUACIONS SUBVENCIONABLES

6.1. EsdevenimentS i/o actuacions subvencionables

6.1.1 Els projectes que promouran el reconeixement i incentiven el consum del producte local mitjançant la seva promoció i la seva difusió. S'entenen compresos en l'anterior definició les fires, les conferències, els tastos de producte local, les xerrades, les reunions, les exposicions, les campanyes de difusió en mitjans de comunicació i xarxes socials així com esdeveniments i actes de naturalesa semblant.

6.2 No són esdevenimentS i/o actuacions subvencionables

a) Les activitats que no disposin de les preceptives autoritzacions administratives d'acord amb la seva naturalesa.

b)  Les festes patronals, i altres esdeveniments sense repercussió en la promoció econòmica del producte de Mallorca.

c) Els projectes i actuacions que no s'adeqüin a la finalitat ni a l'objecte de la convocatòria.

d) L'adquisició de producte local per a vendre-ho entre els clients, per ser això una activitat ordinària del comerç sense caràcter promocional ni de difusió.

7. DESPESES SUBVENCIONABLES I DESPESES SUBVENCIONABLES

7.1. Despeses subvencionables

Seran despeses subvencionables d'aquesta convocatòria, les despeses corrents dels projecte subvencionable imputades i pagades dintre del període subvencionables. Les despeses subvencionables han de respondre de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada i, en cap cas, el seu cost d'adquisició podrà ser superior al valor de mercat. Aplicació de l'article 44 de l'OGS.

Els justificants de despesa s'han d'haver emès en el període comprès entre l'1 de gener de 2024 i el 31 de desembre de 2024 i s'han de pagar com a màxim el darrer dia del termini de justificació.

*No obstant, en cas d' arrendament d'instal·lacions, d'espais, d'equipaments, de vehicles o de maquinària contractats de manera anticipada per l'execució del projecte objecte de la subvenció, es consideraran subvencionables els justificants de pagament emesos fins els tres darrers mesos de l'exercici anterior.

Les despeses corrents subvencionables són les següents:

  • Arrendament d'instal·lacions, d'espais, d'equipaments, de vehicles o de maquinària que expressament s'hagin contractat per dur a terme l'activitat subvencionada.
  • Transport, muntatge i desmuntatge d'instal·lacions temporals per a la promoció per a la realització del projecte.
  • Materials divulgatius, informatius, promocionals, en aquest apartat s'inclouen, entre d'altres, tot tipus de publicacions o materials que informin o promocionin l'esdeveniment, com ara: un programa d'activitats de l'esdeveniment, un reportatge informatiu sobre algun aspecte de l'activitat subvencionada, cartelleria, plànols, tríptics, igualment, el material de merchandising, trofeus, distincions, productes d'obsequi i regal. Aplicar a tot el material del paràgraf anterior l'article 15 de l'OGS amb el logotip institucional del Consell de Mallorca i/o del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local. El límit quantitatiu de despesa subvencionable en productes d'obsequi i regal no podrà superar el 20% del cost del projecte i aquests tindran l'etiqueta visible de “producte de promoció i exclòs de la venda” i tindran una mesura inferior al producte al qual fa referencia per a la venda.
  • Bens consumibles, en general, s'inclouen els bens fungibles directament relacionats amb l'activitat subvencionable, com ara: tot tipus de guarniments pels diferents espais, carrers i edificis afectats per l'actuació subvencionada, decoracions florals, ornamentals, material de papereria, ferreteria, material pirotècnic i productes alimentaris, entre d'altres. En el cas de despeses en productes alimentaris, decoracions florals i ornamentals s'ha de justificar el destí i l'adequació del preu, relació i necessitat amb el projecte i en cap cas pot superar el 10% de la despesa subvencionable.
  • Material de protecció, seguretat i salut no inventariables d'ús exclusiu per al projecte.
  • Publicitat en xarxes socials i en mitjans de comunicació escrits i audiovisuals, són les despeses relatives a insercions publicitàries que es fan a mitjans de comunicació escrits i audiovisuals, com ara, una falca de ràdio, un espot televisiu, un baner o un anunci a un diari imprès o digital (portada, contraportada, pàgines o mòduls), posicionament a cercadors d'internet... Aplicar a tot el material del paràgraf anterior l'article 15 de l'OGS amb el logotip institucional del Consell de Mallorca i/o del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local.
  • Assegurances d'accidents de responsabilitat civil: Només es poden incloure les assegurances que s'han contractat específicament per a l'esdeveniment subvencionable.
  • Serveis de neteja, vigilància, ambulància, transport de mercaderies, condicionament de l'espai afectat pels esdeveniments, enllumenat, acústica, decoració i altres serveis necessaris per dur a terme el projecte i que siguin despesa directe del projecte/esdeveniment.
  • Despeses de desplaçament i allotjament que formin part de projectes de fires i mostres comercials fora de l'illa de Mallorca limitat a 100 euros per dia i allotjament/desplaçament.
  • Les despeses culturals accessòries en el projecte no poden superar el 10% de la despesa subvencionable. S'entenen com a despeses culturals: les representacions teatrals, concerts, música en directe, projeccions audiovisuals i altres associades al món cultural.
  • Tributs necessaris per dur a terme l'activitat subvencionable, (excepte l'IBI), quan la persona beneficiària els aboni de manera efectiva i les despeses derivades de l'ús de marques directament relacionades amb els projectes subvencionables (canons, llicències, etc.).

7. 2. Despeses no subvencionables

  • Les despeses que no compleixin els requisits establerts al punt primer i al punt quart de la convocatòria.
  • Les que no són reals o no hagin estat efectivament fetes i pagades.
  • Les que no es justifiquin en els termes de la convocatòria.
  • Les que hagin estat fetes fora del termini establert a la convocatòria.
  • Les despeses adquirides a un preu superior al valor de mercat.
  • Les despeses de personal a càrrec de l'entitat beneficiària per dur a terme l'activitat subvencionada.
  • Les despeses atribuïbles al funcionament ordinari de l'entitat (benzina, llum, telèfon, internet, amortitzacions, serveis de seguretat...).
  • Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques, si no hi estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-ho, ni dur-ho a terme.
  • Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.
  • Les despeses d'amortització de béns inventariables.
  • L'impost sobre béns immobles i els impostos indirectes si són susceptibles de recuperació o compensació.
  • No seran subvencionables les despeses i activitats realitzades dins establiments de restauració i del sector turístic en horari habitual per al seus clients i en les quals els clients d'aquests tinguin accés preferent.

8. IMPORT MÀXIM SUBVENCIONABLE PER BENEFICIARI

Beneficiaris

TIPUS DESPESA

IMPORT MÀXIM SUBVENCIONABLE PER BENEFICARI

Microempreses i cooperatives amb ànim de lucre i societats agràries de transformació

CORRENT

30.000,00 €

  • L'import màxim subvencionable per beneficiari ho serà amb independència del nombre de projectes que presenti. Per tant, l'import màxim que es concedirà per al conjunt de tots els projectes presentats per a un beneficiari no pot superar l'import màxim subvencionable, el qual podrà representar el 100 % del cost total de l'activitat subvencionable.
  • L'import subvencionable per a cada projecte és per import cert i pot representar el 100 % del cost total de l'activitat subvencionable.

9. SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ

9.1 Forma i lloc de presentació de les sol·licituds

S'ha de presentar una sol·licitud diferent per a cada una dels projectes/esdeveniments a subvencionar, presentada mitjançant registres electrònics diferents.

Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant les instàncies i els annexos que facilita el Consell Insular de Mallorca, que poden descarregar-se des de la Seu electrònica del Consell de Mallorca, a través de l'adreça d'internet https://seu.conselldemallorca.net i han de contenir les dades necessàries per identificar correctament l'entitat i a la persona que la presenta.

Atès que els beneficiaris són persones jurídiques obligades a relacionar-se electrònicament amb l'administració, les sol·licituds se presentaran exclusivament per via telemàtica i s'han de dirigir al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local a través del registre electrònic del Consell de Mallorca, accessible des de la seu electrònica (https://seu.conselldemallorca.net).

Per tal d'obtenir informació per a la tramitació de les subvencions es pot contactar amb la Secció de Promoció Econòmica; al telèfon 971007626 o per correu electrònic promocioeconomica@conselldemallorca.net

Tota la documentació que es lliuri ha d'estar en llengua catalana o castellana. En cas que es vulgui lliurar en qualsevol altre idioma, s'ha de lliurar obligatòriament una traducció jurada o traducció d'un organisme oficial en un dels dos idiomes oficials de les Illes Balears. Qualsevol documentació que no compleixi aquesta premissa serà exclosa del procés de valoració.

Quant a la presentació electrònica de les sol·licituds cal tenir en compte:

Tant la sol·licitud (instància) com els annexos s'han de signar electrònicament mitjançant el certificat de representant de persona jurídica corresponent, és a dir, tots els annexos i les declaracions responsables s'han de signar.

En el procés de presentació electrònica de la sol·licitud (instància), en l'apartat corresponent a l'acceptació de condicions, la conformitat amb la clàusula d'oposició a l'autorització de consulta de dades tributàries a l'AEAT i Seguretat Social per part del Consell de Mallorca, implicarà que el beneficiari s'haurà de fer càrrec de l'aportació d'aquests certificats.

Les instàncies s'han de presentar als llocs establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/12015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La sol·licitud és pot presentar a través del registre electrònic general del Consell de Mallorca de la seu electrònica https://cim.secimallorca.net/segex/tramite.aspx?idtramite=12082 o bé a través del Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR).

9. 2. Documentació a adjuntar amb la sol·licitud

S'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Model de sol·licitud (Annex I).

b) Certificat de l'Agència Tributària d'estar al corrent de les obligacions tributàries o l'autorització expressa perquè el Consell de Mallorca en faci la sol·licitud telemàtica. (Aquest certificat s'haurà d'aportar en el cas que el sol·licitant denegui expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquest certificat a l'Annex I).

c) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social o l'autorització expressa perquè el Consell de Mallorca en faci la sol·licitud telemàtica. (Aquest certificat s'haurà d'aportar en el cas que el sol·licitant denegui expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquests certificat a l'Annex I.) L'òrgan instructor sol·licitarà d'ofici el certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen.

d) Les persones jurídiques han d'aportar la còpia de l'escriptura de constitució, estatuts i acta de constitució degudament legalitzats. Si fos necessari de conformitat amb els estatuts, han d'aportar un certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i designar representant. Els autònoms han d'aportar l'alta censal de l'activitat.

e) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l'article 8.2, 8.3 i 8.4 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca, i de no estar incurs en qualsevol de les causes previstes en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex II).

f.)Declaració responsable relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades, per fer la mateixa activitat, amb indicació dels imports, el model de la qual, s'adjunta com a Annex d'aquesta convocatòria (Annex II ).

g) Declaració responsable de totes les ajudes finançades amb fons públics, que s'han rebut en concepte de mínimis durant els exercicis fiscals 2022, 2023 i 2024 (Annex III).

h) Pressupost detallat d'ingressos i de despeses del projecte. En el cas que l'entitat sol·licitant declari que recupera i compensa l'IVA (IVA no és subvencionable), les despeses es detallaren només per la base imposable. En el supòsit que es declari que no es recupera ni es compensa l'IVA (IVA és subvencionable), les despeses es detallaran per la base imposable + IVA (Annex IV).

i) Projecte objecte de la sol·licitud, el qual ha d'incloure una descripció detallada de les diferents activitats que es preveuen dur a terme, la seva temporalitat, els objectius generals pretesos, els col·lectius o els beneficiaris als quals s'adreça i la metodologia per executar l'activitat i detallar com afecta el projecte per a la valoració dels criteris a valorar el projecte.

En el projecte s'ha de reflectir, desenvolupar i acreditar tota la informació relativa als criteris de valoració definits al punt 11.3 de la convocatòria, amb la finalitat que l'òrgan encarregat de la valoració el pugui avaluar. No es valorarà el criteri que no s'hagi justificat. El sol·licitant ha de presentar, una versió del projecte en llengua catalana sense perjudici de poder presentar-ho en castellà, d'acord amb el punt 9.1 de la convocatòria.

Nota: La manca de presentació del Projecte tècnic/Memòria, que ha d'acompanyar la sol·licitud, dins el termini inicial de presentació de sol·licituds, d'acord amb les condicions previstes a l'apartat 8 d'aquesta convocatòria, serà causa automàtica d'exclusió de la sol·licitud. Aquesta mancança no serà objecte de requeriment i esmena.

j) Acreditació del tràmit d'alta de compte bancari (justificant), mitjançant el procediment que trobareu a la seu electrònica a través de l'enllaç següent: https://seu.conselldemallorca.net/fitxa?key=72772.

No cal presentar aquest document si ja s'ha presentat en convocatòries anteriors i no s'han produït canvis.

k) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant, de que l'activitat subvencionada s'ha dut o es durà a terme d'acord amb les corresponents autoritzacions preceptives (Annex I).

l) Declaració responsable, relativa al fet que l'entitat es troba inscrita, en la data de presentació de la sol·licitud, en el registre d'associacions, el registre de fundacions, el registre de societats cooperatives o registre mercantil corresponent de la comunitat autònoma de les Illes Balears (Annex I), sense perjudici de la facultat de comprovació per part del Consell de Mallorca d'aquesta circumstància mitjançant consulta a través del portal web del Govern de les Illes Balears que hi escaigui.

No cal presentar, documentació apartat d) si ja s'han presentat anteriorment a la secció de Promoció Econòmica indicant els expedients en els quals està incorporada i es declara que aquesta documentació es correcta, vàlida i continua vigent. (Annex I)

9.3. Termini de presentació de les sol·lictuds

El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Si el darrer dia del termini fos un dissabte, diumenge o un dia declarat festiu al municipi de Palma, s'entendrà que conclou el següent dia hàbil.

10. NATURALESA DE LA SUBVENCIÓ I RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS O SUBVENCIONS

a) Aquestes subvencions són de caràcter voluntari, eventuals, anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes en la llei, en l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca o en aquesta convocatòria. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'òrgan que els atorga i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.

Cal informar: En virtut de la seva naturalesa com a ajudes de mínimis estan sotmeses al règim previst al Reglament (UE) núm. 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, la qual cosa implica, entre d'altres, que l'import total de les ajudes que, en concepte de minimis, poden rebre les beneficiàries d'aquesta convocatòria, a Espanya, en els tres darrers exercicis fiscals (2022, 2023 i 2024), no pot ultrapassar els 300.000,00 €. Per tal de comprovar que no es superen els límits esmentats, els sol·licitants hauran de presentar una declaració sobre les ajudes de minimis rebudes (i sol·licitades pendents de resoldre) en el present exercici i en els dos precedents.

b) Les subvencions regulades a aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts d'altres administracions que tinguin la mateixa finalitat, però aquesta compatibilitat en cap cas podrà implicar que l'import subvencionat sigui d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb les altres subvencions, superi el cost de la despesa que la persona beneficiària ha dut a terme i sense perjudici del que estableixi la normativa per la qual es regulen aquestes altres subvencions concurrents.

11. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ

11.1. Régim

El procediment de selecció es durà a terme mitjançant concurrència competitiva, en els termes que preveu l'article 17 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca i en virtut de la qual es comparen, en un únic procediment, totes les sol·licituds presentades amb la intenció d'establir-hi una prelació a través dels criteris d'avaluació prevists en aquesta convocatòria i, d'aquesta manera, concedir les subvencions en virtut de la puntuació obtinguda, d'acord amb el criteri i el procediment establert a l'apartat 11.3.

11.2. Òrgan instructoo i instrcció del procediment

- L'òrgan instructor del procediment és el secretari tècnic del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, que durà a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment en els termes que estableixen l'article 24 de la Llei general de subvencions i l'article 18 de l'Ordenança general de subvencions, això com també per comprovar la justificació i l'aplicació efectiva de la subvenció concedida.

L'òrgan instructor ha d'examinar les sol·licituds i la documentació adjunta per tal de determinar si l'ajuda s'adequa a l'establert a aquesta convocatòria. Ha de comprovar específicament que l'entitat sol·licitant compleix els requisits i que s'aporta la documentació que preveu aquesta convocatòria.

Cas que la sol·licitud no reuneixi els requisits legals i els que es deriven d'aquestes bases reguladores específiques i convocatòria, es requerirà a l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques perquè, en un termini no superior a deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució expressa en els termes que estableix l'article 21 d'aquesta Llei.

En el supòsit que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant de la subvenció, l'òrgan instructor advertirà que transcorregut el termini d'un mes se'n produirà la caducitat. Si finalitza aquest termini i l'entitat sol·licitants no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre'n la tramitació, l'òrgan instructor proposarà a l'òrgan competent per resoldre, l'arxiu de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, ho notificarà a la persona beneficiària.

L'òrgan instructor formularà la proposta de concessió.

11.3 Criteris de valoració i criteris de càlcul de l'import a concedir

Cal presentar una sol·licitud per a cada projecte subvencionable, les sol·licituds han d'incloure un únic projecte.

Un beneficiari pot presentar diferents sol·licituds i la suma dels imports de totes aquestes es limita a l'import de l'apartat 8. En cas de superar aquest límit s'entendrà que es sol·licita per les sol·licituds amb registre d'entrada més antic.

  • S'entén com a pressupost subvencionable el resultat d'excloure del pressupost sol·licitat totes aquelles despeses que no siguin subvencionables segons aquesta convocatòria.
  • L'import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantitat sol·licitada, ni a l'import màxim subvencionable. La quantia concedida tampoc pot superar el cost total de l'activitat/projecte un cop deduïts els ingressos i/o les subvencions que l'hagin finançat, si n'hi ha.

No s'exigirà puntuació mínima per ser beneficiàri de la subvenció, si be la prelació de les sol·licituds es farà de conformitat amb els criteris de valoració prevists en aquest punt fins exhaurir l'import del crèdit pressupostari.

És preceptiu incloure en el projecte la informació i la justificació suficient sobre els criteris de valoració per tal que la Comissió avaluadora els pugui valorar i complimentar l'annex IV-A.

Per tal d'obtenir la puntuació prevista s'haurà d'haver lliurat la documentació justificativa indicada, amb les condicions establertes. En cas contrari s'obtindran zero punts a l'apartat corresponent.

Els criteris de valoració per a tots els projectes són els següents

 1 Persones que acudeixin o participin en l'actuació objecte de subvenció (màxim 5 punts)

PUNTS

De 10 a 100 persones

1

De 101 a 500 persones

2

De 501 a 2000 persones

3

De 2001 a 5000 persones

4

Més de 5000

5

2 Iniciativa financera del projecte / actuació (màxim 5 punts)

PUNTS

Percentatge de finançament (ajudes previstes / pressupost) x 100

 

Entre el 0 % i inferior al 15 % de finançament amb ajudes

5

Entre el 15 % i inferior al 30 % de finançament amb ajudes

4

Entre el 30 % i inferior al 60 % de finançament amb ajudes

3

Igual o superior al 60 % de finançament amb ajudes

2

 3 Producte local promocionat (màxim 5 punts)

PUNTS

1 producte

2 productes

3 productes

3

4 productes

4

Més de 4 productes

5

 4. Innovació / continuïtat (màxim 5 punts)

PUNTS 

Primera edició del projecte susceptible de ser subvencionat que no hagin estat subvencionats en altres convocatòries anteriors

(cal presentar declaració responsable)

5

Edicions anteriorment subvencionats i que tenguin vocació de continuïtat

(cal enumerar les convocatòries anteriors que s'hagi concedit alguna subvenció per dur a terme)

2

 5 Àmbit de difusió o promoció del projecte (màxim 5 punts)

PUNTS

Àmbit nacional

5

Àmbit autonòmic

4

Àmbit insular

3

Àmbit supramunicipal

2

Àmbit local

1

 6 Logística i claredat del projecte (màxim 10 punts)

PUNTS 

Cronograma de execució (màxim 5 punts)

1-5

 Finalitat, estratègia i claredat expositiva del projecte. (màxim 5 punts)

1-5

7 Establiment de mesures de reciclatge de residus (3 punts)

PUNTS

Aquest apartat s'ha d'explicar i fonamentar en el projecte i relacionar-ho a l'annex IV-A

3

11.4 De la Comissió Avaluadora i la proposta de resolució de conssionn i denegacions

D'acord amb el que disposa l'article 22.1 de la Llei 38/2003, general de subvencions, es constitueix la Comissió Avaluadora, que ha d'estudiar i revisar totes les sol·licituds presentades, i ha d'emetre l'informe que serveix de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució.

En aquesta convocatòria la comissió avaluadora estarà formada per els següents membres:

President: Álvaro Roca Santandreu, director insular de Promoció Econòmica i Producte de Mallorca, o persona que el substitueixi.

Secretari: Bartolomé Oliver Bennasar, cap de servei de l'Oficina de Responsabilitat Social, o persona que la substitueixi.

Vocals:

Mercedes Palmer Cabrinetti, cap de secció de Promoció Econòmica, o la persona que la substitueixi.

Ana Maria Martin Hernando , tècnica administració general, o la persona que la substitueixi.

Maria del Mar Vaquer Munar, tècnica superior economista, o la persona que la substitueixi.

Una vegada revisades totes les sol·licituds, la quantia proposada a atorgar per a la comissió avaluadora podrà ser fins al límit del crèdit pressupostari establert en aquesta convocatòria.

A l'expedient d'aquesta convocatòria contindrà l'informe de l'òrgan instructor de concessions i denegacions, en el què farà constar d'acord amb la informació que obra en seu poder, que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi, i si escau, proposarà denegar motivadament l'ajuda en cas de detectar-se l'incompliment dels requisits per a ser entitat beneficiària conforme a la convocatòria publicada.

L'informe emès per la comissió avaluadora servirà de base per a què l'òrgan instructor formuli la proposta de resolució/acord.

11.5 De la resolució de concessió i de reconeixemt d'obligacions

L'aprovació de la convocatòria correspon al Consell Executiu per disposició de l'art. 28.1. m) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de Consells Insulars.

La Consellera executiva és competent per a resoldre la convocatòria de subvencions de conformitat amb l'art. 33.2.k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de Consells Insulars, que disposa com a competències dels Consellers: Resoldre les convocatòries d'ajudes i subvencions.

L'art. 39.2 h) del reglament orgànic estableix la competència de la Consellera executiva pel reconeixement i liquidació d'obligacions.

11.6 De la notificació i publicació

- D'acord a l'article 27.3 de l'OGS, el termini màxim per dictar i notificar la resolució de la subvenció és de sis mesos a partir de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds.

Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada, sense perjudici de l'obligació de resoldre per part de l'òrgan competent i de les possibilitats d'ampliació dels terminis que atorga la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les resolucions de concessió o denegació de les ajudes, que no posen fi a la via administrativa, es notificaran individualment a les entitats interessades, han de ser expresses i motivades i fixaran, en el cas de concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.

-La notificació de la resolució de concessió de les ajudes es practicarà mitjançant publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu de les Administracions Públiques i a la Base Nacional de Dades de Subvencions i a la seu electrònica del consell de Mallorca.

12. JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ

- Termini de justificació: El termini màxim per presentar la justificació serà de 30 dies naturals comptadors a partir del dia següent al de la publicació de la concessió al BOIB. En el cas de que el projecte no hagi finalitzat en la data de la publicació de l'adjudicació, el termini per justificar serà de 30 dies naturals des del dia següent a la finalització del projecte. S'entén que la data de finalització del projecte és la que consta al projecte i en la sol·licitud (Annex I), si aquesta data es modifica, aquesta circumstància haurà de ser comunicada formalment al Consell de Mallorca via registre.

D'acord amb l'article 36.3 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca, transcorregut el termini establert de justificació sense que aquesta s'hagi presentat davant l'òrgan administratiu competent, aquest ha de requerir la persona beneficiària perquè, en el termini improrrogable de quinze dies, la presenti. La falta de presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat comporta l'exigència del reintegrament i altres responsabilitats establertes en la Llei general de subvencions.

La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix la persona beneficiària de les sancions que, d'acord amb la Llei general de subvencions, corresponen.

Modalitat de justificació: Les entitats beneficiàries tenen l'obligació de justificar davant l'òrgan que concedeix la subvenció, l'aplicació dels fons percebuts mitjançant la modalitat de compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants, d'acord amb el que s'estableix a continuació.

L'entitat beneficiària ha de justificar que ha realitzat l'activitat subvencionada, complert les condicions imposades i que ha assolit els objectius prevists en el projecte al qual se li hagi atorgat la subvenció, aportant documentalment totes les despeses ocasionades per a la realització de la totalitat de l'activitat, no només per la quantia subvencionada.

Si el projecte no es justifica totalment, en tant la subvenció és d'un import cert, no es produirà reducció a la subvenció concedida, excepte si l'import concedit implica superar el cost total de l'activitat o projecte, un cop deduïdes les subvencions que l'han finançat, si n'hi ha, en aquest cas, es reduiria fins a aquest cost total amb les deduccions. (art. 24.2 OGS)

La documentació a presentar per a la justificació de la subvenció mitjançant l'aportació del compte justificatiu ha de estar integrat per la memòria d'actuacions sobre l'esdeveniment realitzat i la memòria econòmica.

12.1 Memória d'actuacions

Aquesta memòria ha d'anar signada pel representant de l'entitat beneficiària i ha d'estar integrada per la documentació següent:

  • Una memòria d'actuacions en la que es justifiquin i expliquin les activitats realitzades i la seva temporalitat (data d'inici i acabament). La memòria també ha d'incloure una avaluació dels resultats obtinguts, del compliment dels objectius del projecte i de les condicions de la concessió. En el cas que no s'hagi executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria ha d'exposar-ne els motius i, en tot cas, ha d'explicar i justificar la part del projecte que si s'ha pogut dur a terme. Els projectes que reuneixin un grup de persones com per exemple per a la realització de tasts, mostres, fires, difusió… s'ha d'adjuntar el nombre de persones assistents, contingut, difusió de l'activitat prèvia i la gratuïtat de l'esdeveniment i resultats obtinguts. Impacte que s'ha obtingut de la realització del projecte. En el cas de un nombre determinat de persones assistents s'ha de presentar les dades mínimes com a: nombre de persones, codi postal, edat, sexe i nacionalitat per determinar una estadística de població que s'ha dirigit l'activitat/ esdeveniment.
  • Un exemplar, si escau, de la publicitat escrita i gràfica relativa a l'activitat subvencionada. Fotografies de l'activitat/esdeveniment afectat per la convocatòria, en la mesura que el projecte ho permeti. Retalls de premsa i captures de pantalla de xarxes socials i altres projeccions tecnològiques...
  • També s'ha d'explicar a la memòria les dades reals que s'han obtingut i varen ser objecte de dades previstes per a la determinació de la puntuació segons els criteris emmarcats dins l'apartat de criteris d'avaluació (apartat 11.3 de la convocatòria) i explicar les desviacions respecte a la previsió amb el resultat final de l'execució del projecte.

12.2 Memória econòmica

La memòria econòmica justifica el cost de les activitats fetes i ha de contenir la documentació següent:

12.2.a) Factures emeses per tercers a la persona beneficiària de la subvenció o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i la documentació acreditativa del seu pagament.

Les factures o els documents justificatius de les despeses de l'activitat objecte de la subvenció han d'estar expedides a nom de l'entitat beneficiària i, a més, compliran amb tots els requisits que s'exigeixen en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació. Hi han de constar obligatòriament, com a mínim:·

  • Dades fiscals identificatives del proveïdor i destinatari.
  • Data i número de la factura
  • Concepte de la despesa.
  • IRPF i/o IVA (si correspon)

Quan l'operació documentada en la factura estigui exempta o no subjecte a l'impost (IVA) s'hi ha de fer constar i s'ha d'incloure una referència a les disposicions corresponents de la Directiva 2006/112/CE, de 28 de novembre, o als preceptes corresponents de la Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l'Impost sobre el Valor Afegit o indicació de quina és la operació exempta.

En el cas que la factura estigui subjecte a retenció d'IRPF s'ha de presentar la documentació corresponent: declaració 111 trimestral o 216 per no residents, i/o 115, els corresponents justificants de pagament, la declaració informativa 190 anual o 296 per no residents i/ o 180 anual i, en el seu defecte, s'ha de presentar la relació general de bases i descomptes. Així mateix, es presentaran les declaracions trimestrals/mensuals, segons escaigui, de retencions i ingressos a compte d'IRPF (MOD. 110/111) i resum anual (MOD. 190).

Així mateix, en els casos en que les factures incloguin conceptes subvencionables i no subvencionables o no s'imputi la totalitat de la despesa, s'hauran d'especificar els criteris d'imputació i els conceptes que s'imputen a la subvenció.

Si a una mateixa factura s'inclouen conceptes no subvencionables només es consideraran elegibles les despeses descrites a aquesta convocatòria.

12.2.b) Els Justificants de pagament de la despesa feta que s'han de presentar juntament amb les factures de forma numerada i ordenada, i s'han d'agrupar en el mateix ordre que apareix en la relació de despeses inclosa a la Declaració responsable de la realització del projecte subvencionat i dels seus ingressos i despeses (Annex V).

La documentació acreditativa del pagament es justificarà segons l'article 48.2 de l'Ordenança general de Subvencions. En el cas que en el document acreditatiu del pagament figuri un import que no coincideix amb l'import del justificant en qüestió, el beneficiari haurà de presentar un certificat o documentació justificativa de l'entitat bancària o qualsevol altre document que justifiqui que dins aquell pagament es troba inclòs l'abonament del justificant en qüestió.

En els casos de pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els llinatges i el número de DNI de la persona que signa. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 250€, incloent-hi l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida

Quan l'import de la despesa per proveïdor superi els 15.000 euros (IVA exclòs), s'haurà d'acreditar, si escau, que l'elecció dels proveïdors s'ha realitzat amb criteris d'eficiència, i economia, adjuntant amb aquest objectiu un mínim de tres ofertes i justificant de la tria realitzada d'acord amb l'article 44.5 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.

12.2.c) Declaració responsable de que no hi ha prohibició de contractar amb les empreses proveïdores segons l'article 34 de l'OGS (Annex V).

12.2.d) Declaració responsable de la realització del projecte subvencionat i dels seus ingressos i despeses (Annex V).

*La relació de despeses inclosa a l'Annex V, en format Excel/full de càlcul s'ha d'enviar al centre gestor al correu electrònic: promocioeconomica@conselldemallorca.net i/o adjuntar a l'expedient electrònic en el moment de la presentació de la justificació de la subvenció.

12.2.e) Quan les activitats hagin estat finançades, a més de la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, s'ha d'acreditar, en la justificació, l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons a les activitats subvencionades i, en cap cas, l'import de la subvenció concedida pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de qualsevol administració pública o d'ens públics o privats, superi el cost total de l'activitat que ha de dur a terme l'entitat beneficiària (Annex V).

12.2.f) Explicació de les desviacions econòmiques i poblacionals i l'impacte que té aquesta en la ràtio del criteri 1 que es va calcular per valorar el projecte (Annex V).

12.2.g) Qualsevol altra documentació que es derivi d'aquesta convocatòria o li sigui requerida als efectes de comprovar la justificació econòmica de l'activitat.

13. PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ

El Consell de Mallorca tramitarà el pagament de l'import de la subvenció a l'entitat beneficiària una vegada presentada i revisada la justificació i quan s'hagi comprovat que s'ha realitzat l'activitat prevista i els objectius pels quals es va concedir la subvenció.

El crèdit pressupostari per als reconeixements d'obligació que s'hagin de resoldre a l'exercici 2025 quedarà supeditat a la consignació pressupostària de l'exercici d'aquest.

14. OBLIGACIONS DE LES ENTITATS BENEFICIÀRIES

El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat. A fi d'executar la totalitat del projecte, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis per a poder finançar completament el projecte.

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions que s'especifiquen a l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, a aquesta convocatòria i, en particular, les següents:

a. Dur a terme l'activitat subvencionada que fonamenta la concessió de la subvenció.

b. Justificar la realització de l'activitat, com també el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció.

c. Sotmetre's en qualsevol moment del desenvolupament de l'activitat a les actuacions de seguiment i avaluació tècnica que efectuï el personal de la Secció/Servei de Promoció Econòmica del Consell de Mallorca, a les de control financer que corresponen a la Intervenció General i a les previstes en la legislació de al Sindicatura de Comptes, i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

d. Comunicar al Consell de Mallorca la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions pel mateix projecte de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

e. Acreditar, abans de dictar la proposta la resolució definitiva, que està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda del Consell de Mallorca.

f. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

g. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists legalment.

h. Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, ha d'incloure la imatge institucional del Consell de Mallorca en tots els elements publicitaris de l'activitat subvencionada.

i. Presentar una memòria tècnica de l'activitat subvencionada. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en comptes per concedir la subvenció i , en qualsevol cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

j. L'execució del projecte i qualsevol publicació, programa, campanya, acció de difusió objecte d'aquesta subvenció s'haurà de realitzar, com a mínim, en llengua catalana. S'ha d'acreditar en la justificació la realització d'aquest punt.

15. DIFUSIÓ DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA

D'acord amb el que disposa l'article 15 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, l'entitat beneficiària ha de donar publicitat adequada al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de subvenció. Les mesures de difusió consistiran en la inclusió de la imatge institucional del Consell de Mallorca, així com en llegendes relatives al finançament públic en cartells, plaques, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals, o bé en mencions fetes en mitjans de comunicació o altres que resultin adequades a l'objecte subvencionat i d'eficàcia equivalent a les esmentades.

En relació a les activitats desenvolupades amb anterioritat a la concessió de la subvenció, es deixarà constància de la subvenció del Consell de Mallorca per qualsevol mitjà del que disposi el beneficiari (web, xarxes socials,...).

La difusió de la subvenció concedida s'ha de realitzar, com a mínim, en llengua catalana.

Si s'incompleix l'obligació de difusió, i sens perjudici de les responsabilitats que puguin correspondre, s'apliquen les regles següents:

a. Si encara n'és possible el compliment en els termes establerts, l'òrgan instructor de la subvenció requerirà la persona beneficiària perquè, en un termini no superior a quinze dies, adopti les mesures de difusió establertes, amb advertència expressa de les conseqüències que poden derivar de l'incompliment per aplicació de les causes de reintegrament de la subvenció.

b. Si no n'és possible el compliment en els termes establerts, pel fet d'haver-se dut a terme les activitats afectades per aquestes mesures, l'òrgan instructor de la subvenció pot establir mesures alternatives, sempre que aquestes permetin donar la difusió del finançament públic rebut amb el mateix abast que les inicialment acordades. En el requeriment que l'òrgan que concedeix la subvenció fa a la persona beneficiària, es fixarà un termini no superior a quinze dies perquè adopti aquestes mesures alternatives, amb l'advertència expressa de les conseqüències que puguin derivar de l'incompliment esmentat per aplicació de les causes de reintegrament de la subvenció.

16. SUBCONTRATACIÓ DE LES ACTIVITATS SUBVENCIONADES

S'entén que una persona beneficiària subcontracta quan concerta amb terceres persones l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de la subvenció. Queda fora d'aquest concepte la contractació en què ha d'incórrer el beneficiari per a dur a terme ell mateix l'activitat subvencionada.

Atès que fer l'activitat és obligació personal del beneficiari, només es permet subcontractar parcialment el projecte o les activitats que integren els programes subvencionats. El règim de subcontractació de la present convocatòria se regeix per l'establert a l'article 32, 33 i 34 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

17. PUBLICITAT DE LA CONVOCATÒRIA

En compliment del que es preveu en els articles 14 i 19.2 de l'Ordenança general de subvencions, el Consell de Mallorca trametrà informació sobre aquesta convocatòria i sobre les resolucions de concessió que se'n derivin a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

L'extracte de la convocatòria de subvencions es publicarà en el BOIB i es penjarà a la seu electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/ca.

18. SEGUIMENT I CONTROL DE LA CONCESSIÓ

Les entitats beneficiàries de les subvencions atorgades pel Consell de Mallorca, queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per l'OGS quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor.

L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat.

19. REINTEGRAMENT DELS AJUTS CONCEDITS I PÈRDUA DEL DRET DE COBRAMENT

Procedirà el reintegrament total o parcial de les quanties rebudes i la revocació de l'ajut en els casos establerts als articles 56 a 58 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

D'acord amb l'article 58 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, es produeix la pèrdua del dret a cobrar totalment o parcialment la subvenció en cas de falta de justificació, de justificació incompleta o de concurrència d'alguna de les causes de reintegraments previstes en l'article 56 de la mateixa norma.

Amb independència del criteri d'atorgament de la subvenció aplicat, quan la persona beneficiària presenti una justificació definitiva per un import inferior al concedit, el centre gestor podrà cancel·lar d'ofici el romanent de la concessió, amb l'acceptació prèvia de la persona beneficiària. Als efectes indicats, el beneficiari podrà renunciar a l'import romanent no justificat si així ho indica a l'apartat d) de l'Annex V ( Declaració responsable del projecte subvencionat i dels seus ingressos i despeses).

De conformitat amb els principis d'eficàcia i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics regulats a l'article 5 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, en el cas que l'import de la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció sigui igual o inferior a 100,00€ i sempre que aquest import no superi l'1% de la subvenció concedida, el centre gestor anul·larà d'ofici la diferència entre l'import de la subvenció concedida i l'import de la subvenció reconeguda, sense necessitat d'iniciar el procediment i posterior declaració de la pèrdua del dret al cobrament d'una part de la subvenció, i sense que el beneficiari presenti renúncia a cobrar aquesta quantitat.

En relació amb el procediment de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció, atès l'acord del Consell Executiu, de dia 7 d'agost de 2019 es delega la competència per declarar les pèrdues del dret a cobrar, a favor dels titulars dels Departaments del Consell Insular de Mallorca. En la present convocatòria aquesta atribució correspon a la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local o el que tingui assignat el programa de promoció econòmica.

20. RÈGIM D'INFRACCIONS I SANCIONS

L'incompliment dels requisits que preveu aquesta convocatòria dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Les infraccions i sancions que, si escau, es poden derivar de l'atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V de la Llei de subvencions i d'acord amb el procediment que recull l'article 62 del mateix text legal.

21. PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL

Sense perjudici de les obligacions en matèria de publicitat activa i dret d'accés a la informació pública previstes a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les parts es comprometen a respectar la confidencialitat de la informació que es subministra.

Així mateix, les parts estan obligades a complir les previsions del reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de dades de les persones físiques en quant al tractament de dades personals i lliure circulació de aquestes dades i per el qual es deroga la Directiva 95/46/CE, i les específiques de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals, respecte a les dades personals que, com a conseqüència d'aquest procediment, es tracten i es comuniquen entre aquestes.

 

22. RECURSOS

Contra l'Acord d'aprovació de la convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d'alçada, en el termini d'un mes, que es comptarà a partir del dia següent a la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant (el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears), en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de rebre la notificació de la desestimació de l'indicat recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant (el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears), en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent de la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

ANNEX I SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ A EMPRESES I ENTITATS AMB ÀNIM DE LUCRE PER A LA PROMOCIÓ I DIFUSIÓ DEL PRODUCTE DE MALLORCA 2024

DADES DEL SOL·LICITANT

Nom i Llinatges/ Nom o raó social:

DNI/CIF:

Domicili (als efectes de notificacions):

Carrer o plaça:                                                                                 Núm.:              Pis:

Localitat:                                                                                         CP:

Telèfon de persona de contacte:                                                     Fax:

Adreça electrònic:

DADES DEL REPRESENTANT LEGAL/PERSONA AUTORITZADA

Nom i cognoms:

DNI/NIE:

Telèfon:

Representant de l'entitat sol·licitant en qualitat de:

Adreça electrònica:

AUTORITZACIÓ PER ACREDITAR ESTAR AL CORRENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I AMB LA SEGURETAT SOCIAL

La presentació de la sol·licitud de subvenció comporta l'autorització perquè l'òrgan que concedeix la subvenció obtingui de manera directa l'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics i, en aquest cas, el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent. Aquesta autorització prevaldrà sobre qualsevol declaració responsable en sentit contrari signada de forma genèrica al Consell de Mallorca.

(   ) No autoritzo (Si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquests certificats, els ha d'aportar juntament amb la sol·licitud.)

DADES DEL PROJECTE

Títol:

Descripció breu del projecte:

Tipologia d'entitat:

Data prevista d'inici del projecte / actuació:

Data prevista de finalització del projecte / actuació:

IMPORT TOTAL PROJECTE:

IMPORT DESPESA SUBVENCIONABLE DEL PROJECTE:

 

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

1.Que accepto les condicions de la convocatòria de subvencions a empreses i entitats amb ànim de lucre per a la promoció i difusió del producte de Mallorca 2024.

2.Que adjunt la documentació exigida.

3.Que totes les dades que consten en aquesta sol·licitud i en els documents que l'acompanyen són certes.

4.Que en relació a l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte:

(   ) Si es recuperarà i compensarà.

(   ) No es recuperarà ni compensarà.

5 .Que el projecte sol·licitat s'ha dut o es durà a terme d'acord amb les autoritzacions preceptives.

6. (   ) En cas de no presentar els documents indicats al punt 8.2 lletres d, de la convocatòria declaro que els vaig presentar a la secció de Promoció Econòmica en anteriors convocatòries i a la data actual són correctes, vàlids i continuen vigents.

Indicar quins dels documents anteriors no es presenten perquè ja obren en poder d'aquesta administració i són vàlids, correctes i continuen vigents i indicar quins expedients els contenen_______________________________________________________________

6. Que compleix amb els requisits per ser beneficiari segons els punt 5 de la convocatòria:

Nota: Com ajudes de mínimis se'ls hi aplica el Reglament (UE) nª 2023/2831, de 13 de desembre de 2023 de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea en les subvencions. El Reglament estableix unes quanties màximes d'ajudes compatibles amb el marc normatiu del UE, per la qual la ajuda total que es concedeix: no pot ser superior a 300.000,00 € en ajudes en un període de tres exercicis fiscals (el present i els dos anteriors) . Al sol·licitar subvenció per aquestes línies es declara que compleixen amb el límit quantitatiu de MINIMIS.

(   ) Declaro que l'entitat que represento es troba inscrita, en la data de presentació de la sol·licitud, en el registre d'associacions, el registre de fundacions, el registre de societats cooperatives o registre mercantil corresponent de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

(   ) Que la persona beneficiària no és deutora per resolució de reintegrament de cap subvenció. Així mateix declar que aquesta entitat es compromet / em compromet expressament a mantenir el compliment del que s'estableix en aquesta declaració durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció.

DOCUMENTACIÓ QUE HEU D'ADJUNTAR A AQUESTA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ

 

Estatuts i acta de constitució degudament legalitzats (*)

 

Acreditació de la inscripció de l'entitat en el registre que correspongui o ordre d'aprovació o autorització administrativa, si escau (*)

 

Declaració responsable de compliment de requisits i condicions generals (ANNEX II)

 

Descripció del projecte i pressupost signat (ANNEX IV)

 

Declaració sobre els criteris avaluables i documentació acreditativa (apartat 9) ANNEX IV-A

 

Acreditació del tràmit d'alta de compte bancari mitjançant el procediment que trobareu a la seu electrònica : http://seu.conselldemalorca.net/fitxa?key=72772

 

En cas d'autònoms: Alta censal de l'activitat

* No cal presentar-la si ja obra en poder de la Secció de Promoció Econòmica i continua vigent sense variacions; s'han de fer constar aquests extrems

SOL·LICITO

Acollir-me a la subvenció de la Direcció Insular de Promoció Econòmica i Producte de Mallorca del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, d'acord amb la present convocatòria

1. Nom del projecte:_______________________________________________

2. Pressupost total de l'actuació : _______________________________________

3. Import total que es sol·licita: __________________________________________

CLÀUSULA INFORMATIVA SOBRE LES DADES DE CARÀCTER PERSONAL

En compliment del que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals, us informem que:

1. Les dades que contingui la sol·licitud d'admissió, la documentació que s'hi adjunti o la documentació que es generi a partir d'aquesta convocatòria s'incorporen en un fitxer de dades personals, inscrit en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, del qual és responsable el Consell de Mallorca. Aquest fitxer serveix, per una banda, per concedir les subvencions previstes en aquesta convocatòria i, per l'altra, si n'és el cas, per dur a terme la tramitació dels expedients sancionadors per haver-se comès les infraccions recollides en la normativa de subvencions.

2. Està previst que se cedeixen aquestes dades per fer les publicacions previstes en la convocatòria (BOIB i pàgina web del Consell de Mallorca www.conselldemallorca.net) segons el que preveuen els articles 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques; a les persones interessades en els termes prevists en la Llei 39/2015 i a la Intervenció General de l'Estat en les termes prevists en l'article 20 de la Llei 38/2003; i a la Base Nacional de Dades de Subvencions.

3. L'òrgan administratiu davant el qual podeu exercitar, si escau, els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació, d'oposició i els altres que reconegui la LOPD és la Secretaria Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca (Carrer General Riera 111, 07010 Palma).

 

ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE

COM A REPRESENTANT LEGAL DECLAR, SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:

1. Que l'entitat no incorre en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, i em compromet a mantenir aquesta situació durant totes les fases del procediment de la subvenció, en concret:

a) No haver estat condemnat, mitjançant una sentència ferma, a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics.

b) No haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari, haver estat declarat insolvent en qualsevol procediment, estar declarades en concurs (llevat que en aquest un conveni hagi adquirit l'eficàcia), estar subjectes a la intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, sense que hagi acabat el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.

c) No haver donat lloc, per una causa de la qual han estat declarades culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l'Administració.

d) Que la persona física, els administradors de les societats mercantils o els que tenguin la representació legal d'altres persones jurídiques, no estiguin sotmesos a algun dels supòsits de la Llei 5/ 2006, de 10 d'abril, de regulació dels conflictes d'interessos dels membres del govern i dels alts càrrecs de l'Administració general de l'Estat; de la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern de les Illes Balears i dels alts càrrecs; de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o que es tracti de qualsevol dels càrrecs electius que es regulen en la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, en els termes que s'estableixen en aquesta normativa o en la normativa autonòmica per la qual es regulen aquestes matèries.

e) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com de les obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determina en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (en endavant RLGS).

f) No tenir la residència fiscal a un país o un territori qualificat de paradís fiscal per la normativa vigent.

g) Estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinen en el RLGS.

h) No haver estat sancionades mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions segons la legislació de subvencions vigent o la Llei general tributària.

i) Que no es pugui presumir, per raó de les persones que les regeixen o per altres circumstàncies, que són continuació o que deriven, per transformació, fusió o successió, d'altres empreses en les quals s'ha esdevingut la prohibició d'obtenir subvencions.

j) No ser agrupacions previstes en l'apartat 2 de l'art. 7 de l'Ordenança General de Subvencions, quan es doni alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres.

k) No ser associació sotmesa a les causes de prohibició que es preveuen en els apartats 5 i 6 de l'art. 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.

l) No ser associació respecte de la qual s'ha suspès el procediment administratiu d'inscripció perquè s'hi han trobat indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació del que es disposa en l'art. 30.4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació, mentre no hi recaigui resolució judicial ferma en virtut de la qual es pugui practicar la inscripció al registre corresponent.

m) No estar incurs en qualque supòsit dels prevists en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

2. Que la quantia de la subvenció sol·licitada, conjuntament amb altres fonts de finançament específiques d'aquesta activitat, no supera el cost total de l'activitat.

3. Que l'entitat que represento està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social, i amb el Consell de Mallorca i els seus organismes dependents, i es compromet expressament a mantenir el compliment del que s'estableix en aquesta declaració durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció.

4. Que l'entitat que represento està d'alta (alta censal) a l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) amb un epígraf d'activitat i àmbit territorial que s'adapta a l'establert a la present convocatòria.

5. Que l'entitat que represento

(   ) No té ànim de lucre

(   ) té ànim de lucre

6. Que, pel que fa a l'actuació objecte de la sol·licitud, l'entitat:

(   ) No ha demanat ni ha rebut cap altre suport, ajut o subvenció per al projecte

(   ) ha demanat ni ha rebut cap altre suport, ajut o subvenció per al projecte

 

Entitat subvencionadora:

 

Import de l'ajut o subvenció:

 

 

 Estat:

 

No resolt

 

Denegada

 

Concedida i no rebuda

 

Rebuda

 

7. Que, pel que fa a l'actuació objecte de la sol·licitud, l'entitat:

(   )  No es preveuen ingressos derivats de l'execució de l'activitat (vendes, entrades, etc.) o l'obtenció d'altres recursos per finançar-la

(   )  Els ingressos que es preveuen obtenir de l'execució de l'activitat o d'altres recursos per finançar-la són:

 

Ingressos

Import

 

 

 

8. Que conec i accepto la possibilitat que es pugui concedir una subvenció per un import inferior al sol·licitat per manca de disponibilitat pressupostària.

9. D'acord amb l'article 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que l'entitat que represento no és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions i es compromet expressament a mantenir el compliment del que s'estableix en aquesta declaració durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció.

Ho declar als efectes de l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003) i de l'article 48.4 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

Segons el que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la inexactitud, falsedat o l'omissió de dades essencials en aquesta declaració responsable o l'incompliment dels requisits exigibles d'acord amb la legislació vigent per obtenir la subvenció és motiu d'exclusió de la persona o entitat que fa la sol·licitud de subvenció, així com també motiu de revocació i/o reintegrament de la subvenció en cas que li sigui atorgada, sense perjudici de la possibilitat d'imposar les sancions que corresponguin i d'exigir les responsabilitats penals, civils o administratives en què s'hagi pogut incórrer.

 

ANNEX III DECLARACIÓ RESPONSABLE DE TOTES LES AJUDES FINANÇADES AMB FONS PÚBLICS, QUE S'HAN REBUT EN CONCEPTE DE MINIMIS DURANT ELS EXERCICIS FISCALS 2022, 2023 I 2024.

COM A REPRESENTANT LEGAL DECLAR, SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:

DECLAR

Que la totalitat de les ajudes públiques o privades, finançades amb fons públics, rebudes en concepte de minimis compleixen els requisits del Reglament número 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, sobre l'aplicació dels art. 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, la qual cosa implica, entre altres, que el beneficiari no pot haver rebut, en els tres darrers exercicis fiscals (2022-2023-2024), ajudes públiques o d'ens privats per aquest concepte, finançades a càrrec de pressuposts públics, per un import superior a 300.000,00 €.

 

ANNEX IV PRESSUPOST D'INGRESSOS I DESPESES DEL PROJECTE SUBVENCIONAT

INGRESSOS PREVISTS

 

 

 

Sol·licitud de subvencions i ajudes al Consell Insular de Mallorca:

 

Entitat

Quantia ajudes corrent

Quantia ajudes d'inversió

Quantia total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sol·licitud de subvencions i ajudes a Administracions i altres Entitats:

 

Entitat

Quantia ajudes corrent

Quantia ajudes d'inversió

Quantia total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Recursos Propis aportats directament pel sol·licitant:

 

 

Concepte

 

 

Quantia total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL INGRESSOS PREVISTS

 

 

 

 

 

 

 

DESPESES PREVISTES

 

 

 

Concepte de despesa SUBVENCIONABLE

Quantia despesa corrent

Quantia despesa d'inversió

Quantia total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL DESPESES PROJECTE

 

 

 

Notes:

 

 

 

Perquè el pressupost sigui correcte, el total d'ingressos prevists ha de ser igual al total de les despeses previstes.

En el cas que el beneficiari recuperi o compensi l'IVA, els imports detallats de les despeses previstes no inclouran aquest IVA.

A les despeses s'han d'agrupar segons si són subvencionables o no per la convocatòria (cal tenir en compte els límits percentuals d'algunes despeses segons la convocatòria) (apartat 10)

En el cas que s'hagin d'emplenar més camps del que s'estableixen és recomanable que s'empleni un altre full.

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

 

ANNEX IV-A DECLARACIÓ SOBRE DADES PER AVALUAR ELS PROJECTES SEGONS ELS CRITERIS AVALUABLES I DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA

COM A REPRESENTANT LEGAL DECLARACIÓ RESPONSABLE DE DADES:

1. Identificació

Denominació del projecte :

 

CRITERIS de VALORACIÓ

Els criteris de valoració per a tots els projectes són els següents:

 

 

PUNTS

segons criteri apartat 11.3

1. Persones que acudeixin o participin en l'actuació objecte de subvenció (màxim 5 punts)

(*) a emplenar per Sol·licitant)

 

De 10 a 100 persones

(*)

 

De 101 a 500 persones

(*)

 

De 501 a 2000 persones

(*)

 

De 2001 a 5000 persones

(*)

 

Més de 5000

(*)

 

 RESULTAT

 

 

2. Iniciativa financera del projecte / actuació (màxim 5 punts)

 

 

 Import d'ajudes i subvenció per al projecte=

(*)

 

 Cost del projecte=

(*)

 

RESULTAT (ajudes previstes / cost projecte)*100=

 

 

3. Producte local promocionat (màxim 5 punts)

 

 

1 producte

(*)

 

2 productes

(*)

 

3 productes

(*)

 

4 productes

(*)

 

Més de 4 productes

(*)

 

 RESULTAT

 

 

4. Innovació / continuïtat (màxim 5 punts)

 

 

Primera edició del projecte susceptible de ser subvencionat que no hagin estat subvencionats en altres convocatòries anteriors

(cal presentar declaració responsable)

(*)

 

Edicions anteriorment subvencionats i que tenguin vocació de contiuïtat

(cal enumerar les convocatòries anteriors que s'hagi concedit alguna subvenció per dur a terme)

(*detallar quines subvencions obtingudes anteriors)

 

 RESULTAT

 

 

5. Ambit de difusió o promoció del projecte (màxim 5 punts)

 

 

Àmbit nacional

(*)

 

Àmbit autonòmic

(*)

 

Àmbit insular

(*)

 

Àmbit supramunicipal

(*)

 

Àmbit local

(*)

 

 RESULTAT

 

 

6. Logistica i claretat del projecte (màxim 10 punts)

 

 

Cronograma de execució (màxim 5 punts)

 

 

 Finalitat, estratègia i claredat expositiva del projecte. (màxim 5 punts)

 

 

 RESULTAT

 

 

7. Establiment de mesures de reciclatge de residus (3 punts)

 

 

Aquest apartat s'ha d'explicar i fonamentar en el projecte i relacionar-ho a l'annex IV-A

(*)

 

TOTAL PUNTS:

 

 

 

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

 

ANNEX V ​​​​​​​DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I DELS SEUS INGRESSOS I DESPESES

DADES DEL SOL·LICITANT

Nom i Llinatges/ Nom o raó social: ...................................................................................

DNI/CIF: ....................................

DADES DE L'EXPEDIENT

Núm. Expedient: ...........................................................................................

Línia: ..........................................

En relació amb el projecte subvencionat pel Consell Insular de Mallorca dins la convocatòria de subvencions a empreses i entitats amb ànim de lucre per a la promoció i difusió del producte de Mallorca 2024

DECLARO SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:

1.- Que el projecte esmentat s'ha realitzat.

2.- Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s'ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera – amb les subvencions i altres ingressos concurrents- el pressupost d'execució del projecte subvencionat.

3. Declaració responsable de que no hi ha prohibició de contractar amb les empreses proveïdores segons l'article 34 de l'OGS

4. Que s'adjunta la memòria d'actuacions del projecte realitzat signada pel representant legal de l'entitat.

5. Que s'adjunten els justificants de despesa i que aquests compleixen amb els requisits de la convocatòria de la subvenció i han estat pagats en els termes de la convocatòria

6. Que la relació final de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat és la que s'adjunta i correspon sense cap dubte a l'activitat subvencionada i que no tenen un valor superior al de mercat.

7.- Que l'entitat beneficiària en relació a l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte:

(   ) No recupera ni compensa l'IVA suportat de la despesa subvencionable

(   ) Sí recupera i/o compensa l'IVA suportat de la despesa subvencionable

8.- Així mateix, en relació al previst al 48.4 de l'Ordenança General de Subvencions del consell de Mallorca, declar:

(marqueu si n'és el cas)

(   ) Que la persona beneficiària es troba al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com de les obligacions tributàries davant el Consell insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen.

(   ) Que la persona beneficiària no és deutora per resolució de reintegrament de cap subvenció. Així mateix declar que aquesta entitat es compromet / em compromet expressament a mantenir el compliment del que s'estableix en aquesta declaració durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció.

9. Que el cost per dur a terme el projecte indicat ha estat el següent:

A) INGRESSOS (el total ingressos ha de ser igual al total de despeses de l'apartat B)

Subvencions i ajudes del Consell Insular de Mallorca:

 

 

Entitat/Departament

Quantia ajudes corrent

Quantia ajudes d'inversió

Quantia total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Subvencions i ajudes d'altres Administracions i/o Entitats:

 

Entitat

Quantia ajudes corrent

Quantia ajudes d'inversió

Quantia total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Recursos Propis aportats directament pel beneficiari:

 

 

Concepte

 

 

Quantia total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL INGRESOS

 

 

 

B) DESPESES

També s'han de diferenciar les despeses subvencionables del projecte i les que no son subvencionables segons la convocatòria

Núm. ordre

Núm. Factura

Data Factura

Proveïdor

CIF

Concepte

Base imposable

IVA

Total

Data pagament

Forma pagament

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL DESPESES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En el cas que s'hagin d'emplenar més camps del que s'estableixen és recomanable que s'empleni un altre full.

C) DESVIACIONS

Indiqueu les desviacions esdevingudes, increments o disminucions respecte del pressupost presentat, i expliqueu el motiu:

1.___________________________________________________________________________________________________________________________________________

2___________________________________________________________________________________________________________________________________________

D) D'acord amb l'article 58.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en el cas que la justificació definitiva presentada sigui d'un import inferior al de la subvenció concedida

(   )  Accepto renunciar al romanent de la subvenció concedida.

(Nota: La relació de despeses, que s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost presentat, ha d'indicar les dades següents: el número i data d'emissió de la factura, nom i NIF del proveïdor, concepte, import, data i forma de pagament. La relació d'ingressos ha d'indicar la subvenció del Consell de Mallorca, altres subvencions sol·licitades i/o rebudes, i la resta d'ajuts o ingressos que hagin finançat el mateix projecte subvencionat, amb indicació de l'import i la procedència. L'import total de les despeses ha de coincidir amb el dels ingressos i s'han d'explicar les desviacions esdevingudes respecte al pressupost inicial)

 

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL