Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 296662
Resolució del president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) de delegació de competències i signatura als òrgans directius del SOIB

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Mitjançant el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol), modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol (BOIB núm. 102, de 20 de juliol), pel Decret 17/2023, de 23 d'agost (BOIB núm. 117, de 24 d'agost) i pel Decret 1/2024, de 4 de gener (BOIB núm. 3, de 5 de gener), el SOIB s'adscriu a la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia, i se suprimeixen les matèries de planificació, gestió i coordinació de les polítiques actives d'ocupació, informació, orientació i intermediació en el mercat laboral, atribuïdes a la Direcció General de Model Econòmic i Ocupació.

2. El 26 d'octubre de 2023 es va publicar en el BOIB núm. 145, la Resolució del president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) de delegació de competències i signatura als òrgans directius del SOIB.

Una vegada iniciades les tasques dels nous òrgans de direcció i gestió integrats en el Servei d'Ocupació de les Illes Balears, s'ha detectat la necessitat de detallar i completar les delegacions de competències i signatura en matèria d'ajuts i subvencions, per assolir més nivell d'eficiència i agilitat en la tramitació d'aquests procediments.

Per facilitar la tasca dels operadors jurídics, s'ha optat per la redacció d'un nou text de delegació i deixar sense efectes l'esmentada Resolució del president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB).

Fonaments de dret

1. Els articles 8, 9 i 12 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

2. Els articles 25 i 31 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol), modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, pel Decret 17/2023, de 23 d'agost pel Decret 1/2024, de 4 de gener.

5. L'article 3 de la Llei 7/2000, de 15 de juny (BOCAIB núm. 80, de 29 de juny), de creació del SOIB, modificada per la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2015 (BOIB núm. 178, de 30 de desembre), estableix que la Presidència és l'òrgan superior de direcció unipersonal i que el càrrec recau en la persona titular de la conselleria d'adscripció.

6. L'article 9.4 del Decret 22/2020, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 131, de 25 de juliol) estableix les funcions del president del SOIB.

Per tot això, d'acord amb l'article 42 c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, dict la següent

Resolució

1. Delegar a la vicepresidenta del SOIB l'exercici de les competències següents que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la Presidència del SOIB:

a) En matèria de contractació, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació de contractes del sector públic per a tots els contractes, l'import de licitació dels quals sigui superior a 500.000 euros, com també les modificacions, les pròrrogues, les resolucions o les rescissions, i les revisions de preus d'aquests contractes, independentment del procediment d'adjudicació i, en particular, les facultats i les actuacions següents:

  • Les resolucions d'inici de l'expedient.
  • Aprovar l'expedient i autoritzar la despesa.
  • Designar els membres de les meses de contractació.
  • Adjudicar els contractes.
  • Formalitzar-los.
  • Aprovar la liquidació i la devolució de les garanties.

b) En matèria d'encàrrecs a mitjans propis, les facultats i actuacions següents, l'import dels quals sigui superior a 500.000 euros, que s'hagin de subscriure amb les entitats que tinguin la consideració de mitjà propi i servei tècnic, de conformitat amb l'article 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes dels sector públic:

  • Les resolucions d'inici de l'expedient d'encàrrec.
  • Les resolucions d'aprovació de l'expedient d'encàrrec i del plec de prescripcions tècnics particulars.

c) En matèria d'ajuts i subvencions, l'exercici de les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques següents, l'import de concessió dels quals sigui superior a 500.000 euros:

  • Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions.
  • Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, revocació i reintegrament, com també tots els actes de tràmit que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.
  • Les resolucions del reconeixement de l'obligació i proposta de pagament de subvencions.

d) L'adopció de mesures cautelars en els procediments de reintegrament de qualsevol quantitat.

e) En matèria d'acció concertada, les resolucions del reconeixement de l'obligació i proposta de pagament relatives als concerts.

f) En matèria d'hisenda pública, les resolucions dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què fa referència l'article 63.4. c) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, que desenvolupa determinats aspectes de la Llei de finances i les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense limitació de quantia.

g) En matèria de gestió i d'execució pressupostària, la subscripció dels actes i dels documents administratius relatius a propostes d'aprovació de modificacions de crèdit, sense limitació de quantia.

h) En matèria sancionadora, l'exercici de les funcions següents, que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment:

  • Les resolucions d'inici del procediment.
  • Els actes de tràmit i mesures cautelars.
  • Les resolucions d'acabament del procediment.

i) En matèria de procediments de responsabilitat patrimonial derivats de reclamacions d'indemnització per danys i perjudicis formulades davant el Servei d'Ocupació de les Illes Balears, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació reguladora de la responsabilitat patrimonial de les administracions públiques i, en particular, les següents:

  • L'acord d'inici dels procediments i nomenar-ne la persona instructora.
  • Les resolucions d'inadmissió, desistiment i arxiu en els supòsits prevists legalment.
  • Les resolucions d'estimació o desestimació de la reclamació d'indemnització en reclamació de qualsevol quantia.

j) En matèria de procediments de revisió d'ofici, en particular:

  • Les resolucions d'inici del procediment.
  • La sol·licitud del dictamen al Consell Consultiu, d'acord amb l'article 21 c) de la Llei 5/2010, de 16 de juny, reguladora del Consell Consultiu de les Illes Balears.

k) La resolució del recurs potestatiu de reposició competència del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, així com les resolucions de suspensió de l'execució de l'acte impugnat a què fa referència l'article 117 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

l) En els expedients relatius als projectes d'inversió a què fa referència l'article 49 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, les facultats i actuacions següents:

  • Les resolucions d'inici del procediment.
  • Les resolucions d'aprovació dels projectes d'inversió.

m) La resolució per la qual es declara l'excepcionalitat del compliment de la quota de reserva del 2 % a favor dels treballadors amb discapacitat en empreses de 50 o més treballadors.

n) En matèria de la Xarxa EURES a Espanya prevista al Reial decret 207/2019, de 29 de març, i, en particular, les següents:

  • La resolució d'estimació o desestimació de la sol·licitud d'admissió com a membre o soci d'EURES a Espanya.
  • La resolució de desistiment i d'arxiu de la sol·licitud d'admissió com a membre o soci d'EURES a Espanya.
  • L'acord d'inici del procediment de revocació de l'autorització com a membre o soci d'EURES a Espanya.
  • La resolució del procediment de revocació de l'autorització com a membre o soci d'EURES a Espanya.

2. Delegar a la directora del SOIB la signatura dels actes administratius següents:

a) En matèria de contractació, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació de contractes del sector públic per a tots els contractes, l'import de licitació dels quals sigui igual o inferior a 500.000 euros, com també les modificacions, les pròrrogues, les resolucions o les rescissions, i les revisions de preus d'aquests contractes, independentment del procediment d'adjudicació i, en particular, les facultats i les actuacions següents:

  • Les resolucions d'inici de l'expedient.
  • Aprovar l'expedient i autoritzar la despesa.
  • Designar els membres de les meses de contractació.
  • Adjudicar els contractes.
  • Formalitzar-los.
  • Aprovar la liquidació i la devolució de les garanties.

b) En matèria d'encàrrecs a mitjans propis, les facultats i les actuacions següents, l'import dels quals sigui igual o inferior a 500.000 euros, que s'hagin de subscriure amb les entitats que tinguin la consideració de mitjà propi i servei tècnic, de conformitat amb l'article 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes dels sector públic:

  • Les resolucions d'inici de l'expedient d'encàrrec.
  • Les resolucions d'aprovació de l'expedient d'encàrrec i del plec de prescripcions tècnics particulars.

c) En matèria d'ajuts i subvencions, l'exercici de les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques següents, l'import de concessió dels quals sigui igual o inferior a 500.000 euros:

  • Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions.
  • Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, revocació i reintegrament, com també tots els actes de tràmit que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.
  • Les resolucions del reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament de subvencions.

d) Les resolucions per les quals s'inscriuen o acrediten els centres de formació.

e) Les resolucions per les quals s'autoritzen les empreses i els centres de formació d'iniciativa privada, degudament acreditats per l'administració per impartir formació conduent a obtenir certificats de professionalitat, que desenvolupin accions formatives no finançades amb fons públics.

f) Totes les facultats i les actuacions dutes a terme en els centres, declarats com a centres propis, que prevegi la legislació reguladora en matèries de polítiques d'ocupació, de qualsevol quantitat.

g) Les resolucions per les quals es deneguen les sol·licituds d'expedició del certificat de professionalitat.

h) Es convenis de pràctiques no laborals.

i) Les resolucions per les quals s'estimen o es deneguen les sol·licituds d'exempció del mòdul de pràctiques professionals no laborals dels certificats de professionalitat.

j) Els documents pels quals s'ordena la inserció de texts en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a què fa referència l'article 15.4 del Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

k) En matèria de relacions amb els Jutjats i Tribunals, l'exercici de totes les actuacions que calguin i, en particular, la tramesa d'expedients administratius i els actes d'execució de sentències.

l) En les delegacions efectuades en els apartats 1 i 2 d'aquesta Resolució, en matèria de gestió i d'execució pressupostària, l'exercici de les funcions següents:

  • La subscripció dels actes i els documents comptables d'autorització i disposició de despeses, reconeixement d'obligacions i proposta de pagaments, de tots els programes pressupostaris de la secció 76, sense limitació de quantia.
  • La subscripció dels actes i els documents comptables relatius a les propostes d'aprovació de modificacions de crèdit, sense limitació de quantia.

3. Deixar sense efecte qualsevol altra resolució que s'hi oposi o la contradigui i, expressament, la Resolució del president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) de delegació de competències i signatura als òrgans directius del SOIB (BOIB núm. 145, de 26 d'octubre de 2023).

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5. Aquesta Resolució esdevé efectiva el mateix dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

(Signat electrònicament: 8 de maig de 2024)

El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, i president del SOIB Alejandro Sáenz de San Pedro García