Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 293201
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 22 d’abril de 2024, relatiu a l’aprovació de la convocatòria i les bases de les borses extraordinàries de treball de metge del Consell Insular de Menorca (exp. 0607-2024-000078)
En data 20 de novembre de 2017 el Ple del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària, va aprovar la modificació de les Bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari i personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 146 de 30/11/2017), aprovades pel Ple del Consell Insular en data 17 de juliol de 2017 (BOIB núm. 99, de 12/08/2017).
Les esmentades bases generals, en el punt 4, paràgraf tercer, especifiquen que el Servei de Gestió de Persones vetllarà perquè les borses de feina tenguin sempre la gent suficient en funció de la rotació de cada borsa, i convocarà noves borses per assegurar-ne l'eficàcia.
Per l'exposat anteriorment es fa necessària la convocatòria d'una borsa extraordinària de treball de metge.
Atesa la proposta de la consellera executiva cap del Departament d'Economia i Serveis Generals i en exercici de les competències atribuïdes a l'article 33 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consell insulars;
El Consell Executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta els acords següents:
Primer. Aprovar la convocatòria i les bases específiques de la borsa extraordinària de treball de metge, segons el document annex.
Segon. Ordenar la publicació de les esmentades bases.
ANNEX BASES ESPECÍFIQUES DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ DE PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ I DE PERSONAL LABORAL TEMPORAL PER COBRIR LA PLAÇA DE METGE DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA
Primera. Objecte
L'objecte d'aquestes bases és regular el procés selectiu per formar part de la borsa extraordinària de treball de metge per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el subgrup de classificació professional A1, escala d'administració especial, i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup de classificació que les contractacions laborals del Consell Insular de Menorca.
Aquest procés selectiu es regeix per les bases generals que han de regir el procediment de selecció del personal funcionari interí i del personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca, així com pel document annex que conté el barem de mèrits, aprovats ambdós pel Ple del Consell Insular de Menorca en la sessió ordinària de dia 17 de juliol de 2017 i publicats en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 99 de 12 d'agost de 2017. Les bases esmentades van ser modificades pel Ple del Consell Insular de Menorca en la sessió de caràcter ordinari de dia 20 de novembre de 2017 i publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm.146, de 30 de novembre de 2017.
Segona. Requisits i condicions específiques
A més dels requisits i les condicions generals exposades en el punt sisè de les bases generals esmentades, els aspirants han de complir els requisits següents, establerts en el Catàleg de llocs de treball.
Tercera. Presentació de sol·licituds i documentació
Totes les sol·licituds s'han de presentar en el format oficial que el Consell Insular de Menorca posa a l'abast dels candidats.
Terminis
El termini per fer la sol·licitud és de vint dies naturals comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria al BOIB. Si el darrer dia de presentació de sol·licituds cau en dissabte o festiu, es prorroga fins al dia hàbil següent.
Dades consignades a la sol·licitud
Per poder ser admesos a les proves selectives, les persones aspirants han de manifestar a la sol·licitud que són certes les dades que hi indiquen i que compleixen totes les condicions establertes en les bases, sota la seva responsabilitat i amb independència de la posterior acreditació en finalitzar el procés selectiu. La manca de l'esmentada manifestació és causa d'exclusió de la persona aspirant.
Als efectes d'admissió de les persones aspirants, es tenen únicament en compte les dades que aquestes facin constar a la sol·licitud.
Les dades corresponents al domicili, el telèfon i l'adreça electrònica que figurin en la sol·licitud es consideren com les úniques vàlides a l'efecte de notificacions i és responsabilitat de les persones aspirants comunicar la modificació puntual d'aquestes dades al Consell Insular de Menorca.
Les sol·licituds es poden presentar a través dels mitjans següents:
a) Telemàtica:
Es pot fer la sol·licitud de manera totalment telemàtica mitjançant DNI electrònic, un certificat digital vàlid, mitjançant el PIN ciutadà o clave, accedint a la web oposicions.cime.es.
b) Presencial o manual:
Es pot fer la sol·licitud de forma presencial amb el model de sol·licitud que es pot obtenir al web del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC). La sol·licitud s'ha d'emplenar i després registrar al SAC de Ciutadella o de Maó o mitjançant qualsevol de les altres formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si la instància es presenta per correu cal que sigui certificat, per la qual cosa s'ha de presentar a l'oficina de correus en sobre obert. Tant si es presenta a les oficines de correus com a qualsevol altre registre de l'Administració, cal enviar per correu electrònic a l'adreça gestio.persones@cime.es la sol·licitud amb el segell de correus o el registre d'entrada d'una altra administració, per tal de poder-ne tenir constància dins del termini de presentació d'instàncies.
Nota: Les persones que en moment de convocar aquestes noves borses estiguin treballant al CIM, poden demanar la seva incorporació i el manteniment de la seva nota d'oposició. Aquesta opció no es podrà considerar en el cas de les persones que s'incorporaren a les borses a la finalització d'un contracte o nomenament fruit de la crida urgent a través del SOIB (base 4 de les bases generals).
Aquesta convocatòria de borses deixarà sense efecte les borses anteriors creades per a la mateixa o les mateixes places.
Documentació que s'ha de presentar
a) Acreditació de la nacionalitat: fotocòpia del DNI.
Si no té la nacionalitat espanyola, còpia del document oficial que n'acrediti la personalitat i que l'autoritzi a treballar.
b) Còpia del títol exigit per prendre part en la convocatòria, o còpia del resguard d'haver abonat els drets d'obtenció del títol. Si la titulació figura en una llengua diferent de la catalana o la castellana (llengües oficials de les Illes Balears), s'ha d'aportar el títol traduït a alguna d'aquestes dues llengües per un intèrpret jurat.
Aquests dos documents es poden substituir pel consentiment que sigui l'Administració qui faci les comprovacions. En l'imprès de sol·licitud trobareu les caselles per manifestar-ho. Aquells que doneu aquest consentiment, no caldrà que presenteu aquests dos documents.
Sí que caldrà presentar:
c) La justificació de la liquidació de la taxa corresponent.
Els drets d'examen per a aquesta convocatòria es fixen en15 €.
Per a les sol·licituds manuals, cal fer l'ingrés al c/c ES33 2100 6078 4013 0004 0330 (CaixaBank) del Consell Insular de Menorca o al Servei d'Atenció al Ciutadà de Maó o Ciutadella.
Queden exemptes del pagament de la taxa les persones que es troben en situació d'atur i famílies nombroses.
L'acreditació d'aquestes circumstàncies s'ha de fer mitjançant un informe del SOIB o oficina corresponent de les comunitats autònomes en què consti la situació d'aturat dins el termini de presentació de sol·licituds, o mitjançant el títol de família nombrosa.
Aquesta taxa no es requerirà a les persones que s'incorporin d'ofici des d'una borsa anterior i que només presentin documentació per a l'actualització de mèrits.
d) Còpia del certificat oficial de coneixements de català de conformitat amb l'acord del Consell Executiu de data 5 de setembre de 2022, relatiu a la correcció del requisits de català en el catàleg de llocs de treball del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 122 de 17 de setembre de 2022).
Els estudis de llengua catalana de l'ESO i del batxillerat es poden homologar amb els certificats oficials de coneixements de llengua catalana A2, B1, B2 i C1 de la Direcció General de Política Lingüística.
S'acceptarà l'homologació del certificat de català sempre que la sol·licitud d'aquesta s'hagi realitzat abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.
Els certificats obtinguts a Catalunya i a la Comunitat Valenciana i els estudis d'ESO o batxillerat realitzats en aquestes comunitats no són directament vàlids per a aquestes convocatòries, si no és mitjançant l'homologació per part de la Direcció General de Política Lingüística.
Podeu trobar tota la informació a https://www.caib.es/webgoib/-/homologacions-amb-els-certificats-oficials-de-coneixements-de-llengua-catalana?p_l_back_url=%2Fwebgoib%2Fcontingut-relacionat%3Fcategory%3D653375
e) Còpia dels documents justificatius dels mèrits. L'experiència laboral s'ha d'acreditar amb l'aportació de la vida laboral acompanyada dels contractes laborals, o bé dels certificats oficials d'empresa o de serveis prestats a l'Administració. Sens perjudici de l'anterior, s'ha de tenir en compte el que preveu la base cinquena en relació amb la valoració de l'experiència professional com a autònom o professional liberal.
Nota: Els aspirants que vulguin podran presentar els documents justificatius dels mèrits dins els 5 dies hàbils següents d'haver-se publicat la llista de les persones que hagin superat les proves.
f) El document d'autobarem de mèrits (segons el model que estableixi la convocatòria corresponent).
Quarta. Procés selectiu
El procés selectiu consistirà en la superació de proves teòriques o teoricopràctiques i en la valoració de mèrits.
Prova: Les proves consistiran en la comprovació dels coneixements i la capacitat analítica dels aspirants, amb la realització d'exercicis que demostrin la possessió d'habilitats i destreses relacionades amb el temari que consta en l'annex I d'aquestes bases i en el temps que determini el tribunal.
Aquestes proves es puntuaran de 0 a 10 punts i serà necessari obtenir un mínim de 5 punts per continuar el procés selectiu.
Valoració de mèrits: Es valoraran els mèrits adquirits fins a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds de participació en el procés, dels aspirants que hagin superat la prova teòrica o teoricopràctica, d'acord amb els mèrits que hagin aportat i segons el barem que estableixen les bases generals.
Les acreditacions referides als serveis prestats en el Consell Insular de Menorca s'aportaran d'ofici a l'expedient sempre que prèviament s'hagin demanat a la sol·licitud.
No es valoraran els mèrits de serveis prestats en llocs que hagin estat coberts mitjançant comissions de serveis o assignació temporal de tasques, posteriors al 16/06/2013, que no hagin estat coberts mitjançant procediment legalment establert.
Els mèrits i la prova es ponderaran aplicant els percentatges següents: un 45 % per als mèrits i el 55 % restant per a la prova específica.
Cinquena. Recursos
Contra la convocatòria i bases es pot interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat.
El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de tres mesos. Si, un cop transcorregut aquest termini, no s'ha dictat una resolució, es pot entendre desestimat el recurs, excepte en el supòsit previst en l'article 24.1, tercer paràgraf, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Davant la desestimació es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a partir del dia que es publiqui davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.
ANNEX I
TEMARI GENERAL
Tema 1. Els consells insulars. Característiques generals. Composició, organització i competències en el marc legislatiu estatal i autonòmic.
Tema 2. La funció pública local. Classes de personal. Els drets i els deures de les persones empleades públiques.
Tema 3. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals. Riscs i mesures preventives associades al lloc de treball.
Tema 4. El procediment administratiu: consideracions generals. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i terminació.
Tema 5. Transparència: concepte i tipus. Publicitat activa: Portal de Transparència. Dret d'accés a la informació pública: concepte d'informació pública i regles generals del procediment aplicable.
Tema 6. Marc normatiu relatiu a la protecció de dades de les persones físiques. Principis de la protecció de dades personals. Drets de les persones. Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.
TEMARI ESPECÍFIC
Tema 1. Autonomia del pacient i drets i obligacions en matèria d'informació i documentació clínica.
Tema 2. Epidemiologia de les malalties infeccioses. Vigilància epidemiològica.
Tema 3. El raonament clínic. La presa de decisions. El mètode clínic centrat en el pacient.
Tema 4. La gestió de l'atenció: gestió clínica, treball en equip, gestió i organització de l'activitat, gestió de la qualitat, responsabilitat civil i medicolegal. Ús racional de recursos. Continuïtat d'assistència i continuïtat de cures.
Tema 5. Atenció a la persona gran: valoració geriàtrica integral global, escales de valoració, síndromes geriàtriques. Nutrició i dieta. Problemes en l'equilibri i la marxa (tractament i prevenció de les caigudes).
Tema 6. Deteriorament cognitiu i demències en l'adult major. Símptomes psicològics i conductuals de la demència.
Tema 7. La depressió, ansietat i trastorns del son.
Tema 8. Principals programes mèdics de centre geriàtric i sociosanitaris.
Tema 9. El paper del metge en l'equip interdisciplinari.
Tema 10. Activitats preventives i promoció de la salut, recursos i estratègies d'intervenció.
Tema 11. Principis de farmacologia en l'adult major. Medicaments en l'ancià.
Tema 12. Organització i coordinació de cures al domicili i recursos sociosanitaris.
Maó, 7 de maig de 2024
Per delegació del president El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (Decret 129/2023, de 27 de juliol) (BOIB núm. 106 de 29-7-2023)