Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 291679
Informe, proposta de Resolució i Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, per la qual es declara la caducitat i l’arxiu dels expedients iniciats a sol·licitud de les persones que consten en l’annex 1
Antecedents
1. Havent-se realitzat la notificació per carta certificada de requeriments de documentació motivats per la retrocessió dels pagaments d'ajuts al transport, discapacitat i/o conciliació a favor de les persones que figuren a l'annex 1 de la present Resolució, es va advertir que si no es presentava la documentació en un termini de tres mesos, es dictaria Resolució de caducitat i arxiu del procediment.
2. L'esmentat termini de tres mesos ha finalitzat sense que els interessats relacionats en l'Annex 1 hagin presentat la documentació requerida.
Fonaments de dret
1. L'article 9.4.i) del Decret 37/2015, de 22 de maig, d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, preveu entre les funcions del president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, la concessió d'ajuts i subvencions.
2. L'article 73 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que “Els tràmits que hagin d'executar els interessats s'han de realitzar en el termini de deu dies a partir de l'endemà de la notificació de l'acte corresponent, excepte en el cas en què la norma corresponent fixi un termini diferent, (...) les persones interessades que no compleixin el que disposen els apartats anteriors, se'ls pot declarar que han perdut el seu dret al tràmit corresponent. No obstant això, s'ha d'admetre l'actuació de l'interessat, que produeix els seus efectes legals si es produeix abans o dins del dia en què es notifiqui la resolució en la qual es consideri que el termini ha transcorregut”
3. L'article 95.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, disposa que en els procediments iniciats a sol·licitud de la persona interessada, quan el procediment es paralitza per causa que sigui imputable a aquesta, l'Administració li ha d'advertir que, transcorreguts tres mesos, se'n produirà la caducitat. Consumit aquest termini sense que el particular requerit realitzi les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l'Administració ha d'acordar l'arxivament de les actuacions i ha de notificar-ho a la persona interessada. Contra la resolució que en declari la caducitat, són procedents els recursos pertinents. No es pot acordar la caducitat per la simple inactivitat de la persona interessada en la formalització de tràmits, sempre que no siguin indispensables per dictar la resolució. Aquesta inactivitat no té cap més efecte que la pèrdua del dret a aquest tràmit.
4. L'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estableix que els actes administratius seran objecte de publicació quan així ho estableixin les normes reguladores de cada procediment o quan ho aconsellin raons d'interès públic apreciades per l'òrgan competent.
Conclusió
Per l'exposat, s'informa favorablement la declaració de la pèrdua del dret al tràmit i la caducitat del procediment de referència, així com l'arxivament dels expedients, en haver transcorregut el termini de tres mesos des de que l'Administració va requerir els interessats perquè aportassin la documentació necessària per poder fer el pagament de la subvenció concedida, sense que l'hagin aportat.
La tècnica del SOIB Vist i plau
La cap del Departament de Formació i Ocupació
Maria dels Àngels Pujol Morro Catalina Rosa Pons Taberner
Proposta de Resolució
Atès l'informe de la tècnica del SOIB, amb el vist-i-plau de la cap del Departament de Formació i Ocupació, propòs al conseller d'Empresa, Ocupació i Energia i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears que dicti una resolució en els termes següents:
1. Declarar la pèrdua del dret al tràmit i la caducitat del procediment de referència en haver transcorregut el termini de tres mesos des de que l'Administració va requerir a l'interessat perquè aportàs la documentació necessària per poder fer el pagament de la subvenció concedida, i no l'ha aportat.
2. Ordenar l'arxivament dels expedients relatius a les sol·licituds presentades per les persones que consten en l'annex 1.
3. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb el que disposa l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció Contenciosa Administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).
La directora del Servei d'Ocupació de les Illes Balears
Catalina Jiménez Aleñar
Conforme amb la proposta, en dict resolució
(Signat electrònicament: 18 d'abril de 2024)
La directora del SOIB Catalina Jimenez Aleñar Per delegació de signatura del president del SOIB (Resolució de 24/10/2023 BOIB núm. 145, de 26 d'octubre),
ANNEX 1 |
||||
DNI/NIE |
Cognoms i nom |
Curs |
Import |
Data notificació |
*610M |
DA SILVA ALEIXO, ADRIANA |
410/19, 411/19 |
34,50 € |
11/03/2022 |
*781F |
VISINI, MICHELLE |
343/19, 344/19, 345/19 |
58,50 € |
11/03/2022 |