Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE MURO
Núm. 291445
Aprovació de la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a la constitució d’una borsa de treball de tècnic sociosanitari per a l’Ajuntament de Muro
Per acord de la Junta de Govern Local, de data 22 d'abril de 2024, s'ha aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a la constitució d'una borsa de tècnic sociosanitari per a l'Ajuntament de Muro.
Cosa que fem pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament de Muro (https://www.ajmuro.net/ca/ofertes-feina), als efectes establerts a l'article 45 de la Llei 39/2.015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Contra l'esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar de forma alternativa, els següents recursos: o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant la Batlia, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la present resolució, o bé directament recurs contenciós administratiu, a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució; tot això sense perjudici que els interessats puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents. Muro, en data de la signatura electrònica.
«BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL PER LA CONTRACTACIÓ LABORAL CATEGORIA TÈCNIC SOCIOSANITARI PER A L'AJUNTAMENT DE MURO
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte de la present convocatòria es la creació d'un borsí de la categoria TÈCNIC SOCIOSANITARI mitjançant contracte laboral temporal.
Justificació: Atès que es considera necessari per a l'adequat funcionament dels serveis de l'Ajuntament de Muro el nomenament de personal laboral categoria tècnic sociosanitari en cas que sigui necessari, s'ha de procedir a la creació d'aquest borsí, amb la finalitat de poder cobrir de forma immediata totes aquelles situacions administratives que es puguin produir en les quals sigui necessària la seva cobertura de manera temporal.
La naturalesa dels llocs a cobrir és la següent:
Personal laboral Grup: C Subgrup: C2.
Forma de proveïment: concurs-oposició.
Funcions: Seran les pròpies del lloc de feina de tècnic sociosanitari objecte del proveïment.
* Tasques més significatives:
1. Realitzar visites domiciliàries
2. Cuidar de la higiene i neteja de les persones que assisteixen, així com fer canvis posturals en aquells que sigui necessari.
3. Observar les alteracions de salut i anímiques que es produeixin en l'usuari i informar d'elles a altres institucions o organismes.
4. Controlar la presa adequada de la medicació i proporcionar la mateixa.
5. Acompanyar als usuaris en passejos, compres, metges, etc.
6. Assessorar familiars i cuidadors sobre el tracte i cura dels usuaris.
7. Millorar i mantenir-la qualitat de vida dels usuaris proporcionant-los la major autonomia i entrenant-los en habilitats d'autonomia.
8. Controlar l'alimentació dels usuaris.
9. Donar suport emocional i educatiu a les persones que assisteixen i a familiars.
10. Reunió d'equip per a avaluació i seguiment de casos.
11. Realitzar el repartiment de menjar a domicili.
12. Efectuar qualsevol altra tasca pròpia de la seva categoria que li sigui encomanada i per a la qual hagi estat prèviament instruït.
La jornada laboral, horari i altres condicions de feina es concretaran en el moment d'oferir el corresponent nomenament.
SEGONA.- NORMATIVA APLICABLE
Les presents bases defineixen els requisits, proves, mèrits i altres aspectes procedimentals de la selecció, a més de la regulació continguda en el TREBEP, TREBE i la LFPIB.
TERCERA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS
Per ser admesos i participar en el procés selectiu, les persones interessades, en la data de finalització del termini d'admissió de instàncies, hauran de reunir els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea, o ser nacional d'altres estats amb les condicions establertes en algun dels apartats de l'art. 57 del RDL 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de la llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic
b) Tenir 16 anys complerts i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del títol d'alguna de les següents titulacions:
1. Tècnic/a en Atenció a persones en situació de dependència.
2. Tècnic/a en atenció sociosanitària.
3. Certificat de professionalitat d'auxiliar d'ajuda a domicili.
4. Certificat de professionalitat d'atenció sociosanitària a domicili.
5. Auxiliar d'ajuda a domicili o de treballador/a familiar amb acreditació de 450h de formació.
6. Tècnic/a en cures auxiliars d'infermeria.
d) Posseir la capacitat funcional per el desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de feina.
e) No haver estat separat ni acomiadat del servei de qualsevol administració pública mitjançant expedient disciplinari, ni estar inhabilitat per l'exercici de funcions públiques.
f) Acreditar el requisit de coneixements de la llengua catalana corresponents al nivell B1 o estar en condicions d'obtenir-lo en la data de finalització d'admissió de sol·licituds. Aquests coneixements s'han d'acreditar mitjançant l'aportació d'un certificat oficial expedient per l'Escola Balear d'Administració Pública o expedit o homologat per l'òrgan competent en matèria de política lingüística, o els que es determinen en les Ordres de la Conselleria d'Educació. En el cas d'equivalències o convalidacions s'hauran d'acreditar per l'aspirant les mateixes.
g) Estar en possessió del permís de conduir B1.
h) Abans de la signatura del contracte la persona interessada ha de fer constar que no realitza cap altra activitat en cap lloc del sector públic delimitat a l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada, ha de declarar-la en el termini de deu (10) dies des de la signatura del contracte, perquè la corporació pugui adoptar l'acord de compatibilitat o incompatibilitat.
QUARTA.- DISCAPACITATS
Les persones aspirants que tinguin la condició legal de discapacitades hauran d'adjuntar a la instància el certificat de l'equip oficial de valoració que acrediti l'esmentada condició i la compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions corresponents al lloc de feina. El tribunal establirà, per a les persones amb discapacitat que ho hagin sol·licitat a la instància, les adaptacions possibles de temps i mitjans per dur a terme les proves.
QUINTA.- PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
Les instàncies per participar al concurs-oposició s'hauran de presentar, segons el model normalitzat que figura a l'Annex I d'aquestes bases, adreçades al Sr. Batle de l'Ajuntament de Muro, dins el termini de deu (10) dies hàbils, a comptar des del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria al BOIB, amb independència del registre o oficina en que es presentin. A la instància les persones aspirants hauran d'indicar la titulació que posseeixen que els habilita per participar en el procediment selectiu.
Les instàncies es podran presentar davant el Registre General de la Corporació o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions públiques. Si l'últim dia de l'esmentat termini es dissabte, diumenge o festiu, el mateix s'entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.
Per ser admesos i prendre part al procediment les persones aspirants hauran de presentar la següent documentació:
a. Instància emplenada d'acord amb el model normalitzat (Annex I) manifestant que reuneixen tots i cada un dels requisits exigits a la convocatòria.
b. Còpia adverada o compulsada del DNI i del permís de conduir B1.
c. Còpia adverada o compulsada del certificat, títol o diploma de coneixement del nivell exigit de la llengua catalana.
d. Còpia adverada o compulsada dels de la titulització exigida per ser admès a la convocatòria.
e. Còpia adverada o compulsada dels documents que serveixin per acreditar els mèrits de la fase de concurs.
La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa determina l'exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.
SISENA.- ACREDITACIÓ DE MÈRITS
Els documents que serveixin per acreditar els mèrits de les persones aspirants que s'hagin de valorar s'han de presentar amb la instància inicial.
Només es reconeixeran i seran objecte de valoració els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de l'anunci de la convocatòria al BOIB, no es valoraran els mèrits obtinguts amb posterioritat. A més, tampoc no es valoraran els mèrits obtinguts abans de la publicació de la convocatòria que siguin al·legats però que no es justifiquin degudament dins el termini de presentació de mèrits abans indicat.
Els documents acreditatius de mèrits hauran de ser originals (acompanyats de fotocòpia) per a la seva compulsa en el moment de la presentació, o bé còpies degudament adverades per l'autoritat, organisme o fedatari públic competent.
En cap cas es requerirà documentació o esmena d'errors relativa als mèrits, llevat de defectes merament formals advertits en la documentació presentada per l'aspirant, sempre que aquesta acrediti el mèrit al·legat en l'aspecte substantiu.
Tots els documents presentats en un altre idioma han d'adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l'estranger s'han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats.
No obstant això el Tribunal podrà reconèixer aquells documents acreditatius de mèrits expedits en idioma estranger sempre i quan el seu contingut sigui comprensible i evident pel Tribunal i es pugui determinar o apreciar de forma clara la seva validesa.
SETENA.- ADMISSIÓ D'ASPIRANTS
Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el Sr. Batle aprovarà per resolució la relació provisional d'admesos i exclosos, que es publicarà en el Tauler d'anuncis de la pàgina web de la Corporació (https://www.ajmuro.net/ca/ofertes-feina) i a la Seu Electrònica de l'Ajuntament, concedint-se un termini de tres (3) dies hàbils per tal que les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes o esmenin la seva sol·licitud. Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi haguessin, seran acceptades o rebutjades en la resolució que aprovi la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos.
Els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament de Muro (https://www.ajmuro.net/ca/ofertes-feina) i a la Seu Electrònica de l'Ajuntament.
VUITENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR
En la mateixa resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses s'efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador. El tribunal qualificador estarà constituït de la següent forma:
President: una persona funcionària de carrera en servei actiu o personal laboral fix en servei actiu, del grup C subgrup C2, de les administracions autonòmiques, insular, local en l'àmbit territorial de les Illes Balears o de la Universitat de les Illes Balears.
Secretari: una persona funcionària de carrera en servei actiu o personal laboral fix en servei actiu, del grup C, subgrup C2, de les administracions autonòmiques, insular, local en l'àmbit territorial de les Illes Balears o de la Universitat de les Illes Balears.
Vocals: tres persones funcionàries de carrera en servei actiu o personal laboral fix en servei actiu, del grup C, subgrup C2, de les administracions autonòmiques, insular, local en l'àmbit territorial de les Illes Balears o de la Universitat de les Illes Balears.
La designació del tribunal inclourà la dels corresponents suplents.
El tribunal qualificador que actuï en aquestes proves selectives tindrà la categoria de segona, de les previstes en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei. El Tribunal podrà nomenar personal assessor en qualsevol moment.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense President ni Secretari.
Els membres del tribunal hauran de tenir igual o superior categoria a les convocades. L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ajustarà al previst en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, de 1 d'octubre de règim jurídic del sector públic.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per efectuar funcions de vigilància del correcte desenvolupament del procediment selectiu.
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu
NOVENA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
El procediment de selecció constarà d'un concurs de mèrits.
I - FASE DE CONCURS. (Fins a 50 punts)
1. Experiència professional. Fins a 35 punts:
En aquest apartat es valoraran els serveis prestats, exercint les funcions de naturalesa o contingut anàleg a tècnic sociosanitari.
Es valoraran els serveis d'acord amb el següent barem:
a) Per serveis prestats a l'Administració local realitzant funcions d'atenció a domicili en Serveis Socials comunitaris bàsics ; 0,50 punts per mes de serveis prestats
b) Per haver prestat serveis a l'Administració Local realitzant funcions d'atenció a domicili en Serveis Socials comunitaris bàsics, en virtut d'un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes o serveis prestats en qualitat de funcionari eventual o de confiança: 0,40 punts per mes de serveis prestats.
c) Per serveis prestats a l'Administració pública (Serveis residencials o centres de dia o centres sociosanitaris) realitzant funcions anàlogues a les de la plaça ofertada: 0,30 punts per mes de serveis prestats.
d) Per serveis prestats fora de l'Administració Pública per compte aliena (Serveis residencials o centres de dia o centres sociosanitaris) realitzant funcions anàlogues a les de la plaça ofertada : punts per mes de serveis prestats : 0,20 punts per mes de serveis prestats.
** Forma d'acreditació de l'experiència professional i documentació a presentar:
− Serà obligatòria la presentació del certificat de la vida laboral.
− El límit temporal per valorar l'experiència professional serà la data de publicació en el BOIB de l'anunci de la convocatòria d'aquest procediment.
− L'experiència professional es computa per mesos complets. Si bé es tendran en compte les fraccions de temps inferiors a un mes per a la suma total del temps computable, una vegada efectuada la suma del total del temps computable es descartaran les fraccions de temps inferior a un mes.
− Els serveis prestats a les Administracions Públiques, s'hauran d'acreditar mitjançant certificat lliurat per l'organisme competent, en què constaran: el lapse temporal de prestació (data d'inici i data de fi), el grup, escala i subescala i/o la categoria professional i la vinculació amb l'Administració o organisme públic o entitat dependent. Per a la valoració de les funcions, serà necessari la inclusió al certificat del grup, escala, subescala i/o categoria.
2.- Titulacions acadèmiques Fins a 4 punts:
Es valoren les titulacions que estiguin directament relacionades amb les funcions del lloc de feina objecte de la convocatòria. No pot ser objecte de valoració la titulació acreditada com a requisit per a participar el la convocatòria.
a) Per cada titulació acadèmica - en l'àmbit sociosanitari o equivalents - de formació professional superior: 4 punts.
b) Per cada titulació acadèmica - en l'àmbit sociosanitari o equivalents - de formació professional mig: 2 punts.
Forma d'acreditar la titulació acadèmica: Còpia del títol o bé justificat d'haver satisfet els drets per a la seva expedició.
3.- Coneixement de la llengua catalana. Fins a 2 punts:
– Nivell B2: 0,50 punts
– Nivell C1: 1,00 punts (acumulable al nivell LA)
– Nivell C2: 1,50 punts (acumulable al nivell LA)
– Nivell LA: 0,50 punts.
4.- Cursos de formació i perfeccionament. Fins a 9 punts:
Només es valorarà la formació específica i la relacionada amb les funcions pròpies de la plaça ofertada.
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública, l'Escola Balear d'Administració Pública, l'administració de l'estat, l'autonòmica o la local, les universitats, les federacions d'entitats locals o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions que estiguin dins el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració, o les impartides o promogudes pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) amb competències en matèria de formació ocupacional.
L'acreditació de les accions formatives es farà mitjançant certificacions o documents oficials estesos per les administracions i/o organismes competents, i han d'incloure les hores de durada o els crèdits dels cursos.
Aquest apartat serà valorat d'acord amb el següent barem:
a) 0'1 punts per crèdit, equivalent a deu hores de durada, o proporcionalment per a les fraccions d'un crèdit, quan el certificat acrediti l'aprofitament. La puntuació màxima per curs serà d'1 punt. Si el curs no indica la durada es valorarà amb 0'05 punts per curs.
b) 0'05 punts per crèdit, d'acord amb els criteris de la lletra anterior, quan el certificat acrediti l'assistència al curs o no esmenti expressament el caràcter d'assistència o aprofitament. La puntuació màxima per curs serà d'1 punt. Si el curs no indica la durada es valorarà amb 0'025 punts per curs.
DESENA.- VALORACIÓ DEL CONCURS
El Tribunal passarà a valorar els mèrits presentats en temps i forma d'acord amb el barem previst en la base anterior.
Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament les puntuacions atorgades a cada aspirant, desglossant en els apartats assenyalats en la base anterior. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al Tribunal dins els tres (3) dies hàbils següents a aquesta publicació.
La qualificació final vindrà determinada per la suma de la puntuació obtinguda en els mèrits valorats en la fase de concurs. En el cas d'empat, aquest es resoldrà aplicant la següent graduació:
- Es procedirà per ordre de registre d'entrada.
ONZENA.- CONSTITUCIÓ DE LA BORSA DE TREBALL
Un cop transcorregut el termini anterior, si no es presenten al·legacions, o bé un cop que hagin estat examinades les presentades, el Tribunal qualificador donarà per finalitzada la selecció, i elevarà a la Batlia la seva proposta definitiva de relació d'aprovats de la borsa de treball, per tal que dicti la corresponent resolució de constitució de la borsa de treball. Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament.
Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser cridats per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan es produeixi la necessitat de nomenament.
DOTZENA.- SITUACIÓ DELS ASPIRANTS A LA BORSA DE TREBALL
Estan en la situació de no disponible, aquelles persones integrants de la borsa de treball que per concórrer alguna de les causes previstes en els apartats a, b, c, d, ò e, de la base tretzena, no hagin acceptat el lloc ofert. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball
Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.
Les persones aspirants que, havent-hi renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes en la base onzena conserven la posició obtinguda en la borsa. Això no obstant, queden en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantingui la circumstància al·legada, amb l'obligació de comunicar l'acabament de les situacions esmentades en la forma i el termini prevists en el darrer paràgraf de la base següent.
TRETZENA. – RENÚNCIA A I EXCLUSIÓ DE LA BORSA
S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un (1) dia hàbil - o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres - i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat per la Batlia, s'entén que hi renuncia. Aquest termini ha de ser com a mínim de tres (3) dies hàbils i com a màxim de quinze (15) dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l'Estatut dels treballadors
A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita se les ha d'excloure de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins del termini d'un (1) dia hàbil -o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres-, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres (3) dies hàbils següents:
a) Estar en període de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors, o trobar-se en situació d'incapacitat temporal per motiu d'embaràs.
b) Prestar serveis en un lloc de la Relació de llocs de treball de les Administracions públiques o dels seus organismes públics dependents i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a cap de les situacions administratives legalment establertes que habiliten per al nomenament a l'Ajuntament de Muro.
c) Patir malaltia o incapacitat temporal.
d) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
e) Estar, en el moment de la crida, exercint altres funcions a l'Ajuntament de Muro.
Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit dirigit a la Batlia l'acabament de les situacions previstes en els apartats anteriors, excepte la de l'apartat b, en un termini no superior a deu (10) dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.
La posterior renúncia al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball per a la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la crida per ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, una altra escala o especialitat de l'Ajuntament de Muro o en els casos de força major
CATORZENA.- NOMENAMENTS PERSONAL LABORAL I GESTIÓ DE LA BORSA
L'ordre de preferència per efectuar els nomenaments vindrà determinat per l'ordre de puntuació. Si hi ha més d'un nomenament a efectuar, de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.
Els aspirants que siguin cridats i donin la seva conformitat al seu nomenament en el termini d'un (1) dia hàbil (o dos dies hàbils si la crida es fa així un divendres) hauran de presentar, en el termini de tres (3) dies hàbils comptats des del següent a l'acceptació, la següent documentació, per document original o còpia degudament adverada, llevat de les que ja estiguin en poder de l'Administració:
─ Document Nacional d'Identitat o del passaport en vigor, per als espanyols. Els nacionals d'estats membres de la Unió Europea o d'un altre Estat part en l'Acord sobre l'espai econòmic europeu hauran de presentar fotocòpia adverada del document nacional d'identitat del seu país acompanyat del NIE. Els nacionals d'altres estats amb permís de residència de familiar de ciutadà de la Unió, hauran d'aportar la targeta de residència de familiar de ciutadà de la Unió Europea. Els nacionals d'altres estats hauran de presentar la targeta d'estranger.
─ Títol exigit o certificació acadèmica que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició
─ Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
─ Declaració jurada o promesa que no ha estat mai separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
En el cas que l'aspirant proposat no reuneixi els requisits exigits, o no els acrediti en el termini establert, la Batlia acordarà la seva exclusió i procedirà a proposar el nomenament de l'aspirant següent per ordre de puntuació. Presentada la documentació, es procedirà al nomenament del primer aspirant de la borsa de treball, havent-se d'incorporar al lloc de treball en el termini mínim de tres (3) dies hàbils i màxim de quinze (15) dies.
QUINZENA.- PERÍODE DE PRÀCTIQUES
L'aspirant anomenat personal laboral en pràctiques, veurà condicionat el seu accés a la plaça a que es presenta, a la superació d'un període de pràctiques que tindrà una durada d'un (1) mes amb caràcter obligatori. Al terme d'aquest període, l'aspirant haurà d'obtenir una valoració d'apte o no apte, per a la qual es prendrà com a referència l'informe que hagi emès el cap de l'àrea corresponent. La declaració d'aptitud correspondrà a l'autoritat competent de la Corporació.
L'aspirant que no superi el període de pràctiques, perdrà tots els drets al seu nomenament com a personal laboral, i deixarà de formar part de la borsa. Així mateix, en qualsevol moment del període de practiques podrà ser determinada l'eliminació d'un aspirant per motius disciplinaris.
SETZENA.-VIGÈNCIA DE LA BORSA
Aquesta borsa tendrà vigència fins la creació d'una nova borsa de la mateixa categoria, que substituirà aquesta.
SETENA.- INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS
El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament de Muro (https://www.ajmuro.net/ca/ofertes-feina), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes (1) des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos (2) mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB de la convocatòria.
Muro, en data de la signatura electrònica (23 d'abril de 2024
El batle Miquel Porquer Tugores)
ANNEX I. MODEL SOL·LICITUD
Model de sol·licitud/ instància Tècnic Sociosanitari a l'Ajuntament Muro
En/Na......................................................................,major d'edat, amb DNI...................... i domicili a efectes de notificacions a..................................................................................amb telèfon (fixo i mòbil)................................................................................................... i adreça de correu electrònic................................................................................................
EXPOSA:
1. Que ha tingut coneixement de la convocatòria per constituir una Borsa de Tècnic Sociosanitari a l'Ajuntament de Muro.
2. Que declar responsablement estar en possessió de tots i cada un dels requisits o condicions exigits a la base segona de la convocatòria.
DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:
a) Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat en vigor i del permís de conduir B1 i/o el resguard de la sol·licitud de renovació.
b) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.
c) Fotocòpia compulsada del certificat, títol o diploma del nivell de llengua catalana (B1 o superior).
d) Documents acreditatius i certificacions requerides pels mèrits a valorar (originals o fotocòpies compulsades)
e) Certificat de la vida laboral.
Per tot l'exposat, SOL·LICIT:
Ser admès/esa i poder prendre part en el procediment selectiu indicat.
Muro, ........de................... de 2024
(Signatura)
Sr. BATLE-PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE MURO
De conformitat al que disposen la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets humans, s'informa als interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament. Que en aquest acte l'Ajuntament informa a les interessades/ts del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel·lar-les. Aquests drets podran ser exercits per mitjà d'escrit adreçat al responsable del fitxer a l'adreça postal següent: 07440 – Muro, Plaça del Comte d'Empúries, 1. Que així mateix se m'informa en aquest acte que les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal..»