Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 288641
Extracte de l’aprovació per part del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de dia 29 d’abril de 2024 de les Bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques per al suport a activitats culturals en relació amb l'edició de publicacions i amb la promoció cultural, any 2024
BDNS (Identif.: 758909)
De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria per a la concessió d'ajudes econòmiques per al suport a activitats culturals en relació amb l'edició de publicacions i amb la promoció cultural, any 2024.
1. Objecte i modalitats
1.1. Aquesta convocatòria té per objecte contribuir al foment i a la difusió de la cultura de l'illa d'Eivissa en l'àmbit de la literatura, el teatre, l'art, la dansa, la història, l'economia, l'etnografia, el còmic, el pensament, la creació audiovisual, el cinema, la música, la ciència, etc. i donar suport a les activitats culturals que amb aquest objectiu s'han organitzat a l'illa d'Eivissa o fora, entre l'1 de juny de 2022 i el 30 d'abril de 2024.
1.2. En aquesta convocatòria s'estableixen dues modalitats d'ajudes:
MODALITAT A) Ajudes a l'edició de publicacions que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa
Seran objecte de subvenció les despeses ocasionades pel disseny, la maquetació, la impressió, l'enquadernació, la manipulació, la producció, la realització, l'emmagatzematge, la distribució i els drets d'autor de l'edició d'obres que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa, així com les despeses derivades de l'activitat professional de les persones físiques i jurídiques sol·licitants. Així mateix, les despeses, directament relacionades amb l'edició de l'obra per a la qual se sol·licita l'ajuda, efectuades amb anterioritat al termini previst a les bases també són subvencionables, sempre que al concepte del justificant de la despesa s'especifiqui la dita vinculació.
MODALITAT B) Ajudes a l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa
Seran objecte de subvenció les despeses ocasionades per l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa, així com les despeses derivades de l'activitat professional de les persones físiques i jurídiques sol·licitants. Així mateix, les despeses, directament relacionades amb l'activitat per a la qual se sol·licita l'ajuda, efectuades amb anterioritat al termini previst a les bases també són subvencionables, sempre que al concepte del justificant de la despesa s'especifiqui la dita vinculació.
2. Persones beneficiàries i modalitats
Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques:
MODALITAT A) Ajudes a l'edició de publicacions que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa: Les persones físiques i jurídiques privades, les comunitats de béns o altres entitats sense personalitat jurídiques i les entitats locals, per edicions de publicacions que es duguin a terme entre l'1 de juny de 2022 al 30 d'abril de 2024, independentment del suport en què s'editin, que s'ajustin a l'objecte i la finalitat d'aquestes bases i fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa i/o el sector cultural.
MODALITAT B) Ajudes a l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa: Les persones físiques i jurídiques privades, les comunitats de béns o altres entitats sense personalitat jurídiques i les entitats locals, per activitats de foment i promoció de la cultura d'aquesta illa que es duguin a terme entre l'1 de juny de 2022 al 30 d'abril de 2024, que s'ajustin a l'objecte i a la finalitat d'aquestes bases i fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa i/o el sector cultural.
3. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes
3.1. Aquesta convocatòria de subvenció està dotada econòmicament al pressupost de l'exercici 2024 amb una quantitat màxima de 150.000,00 € segons les següents modalitats:
MODALITAT A) Ajudes a l'edició d'obres que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa: 58.000,00 €. D'aquesta quantitat, 50.000,00 € de l'aplicació pressupostària 3340 47900, 3.000,00 € de l'aplicació pressupostària 3340 4890000 i 5.000,00 € de l'aplicació pressupostària 3340 46200.
L'import màxim de cadascuna de les ajudes que es concedeixin serà de 7.500,00 €.
MODALITAT B) Ajudes a l'organització de activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa: 92.000,00 €. D'aquesta quantitat, 35.000,00 € de l'aplicació pressupostària 3340 47900, 2.000,00 € de l'aplicació pressupostària 3340 4890000 i 55.000,00 € de l'aplicació pressupostària 3340 46200.
L'import màxim de cadascuna de les ajudes que es concedeixin serà de 10.000,00 €.
3.2. En el cas que la concessió de les ajudes de qualsevol modalitat no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a altra modalitat.
Així mateix, en el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat a la seva aplicació pressupostària, el sobrant d'aquesta aplicació podrà incorporar-se a la resta d'aplicacions pressupostàries.
3.3. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableixi a l'article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4. Forma de presentació de les sol·licituds
4.1. La sol·licitud de subvenció s'ha de formalitzar mitjançant la presentació d'una instància per cada publicació i/o activitat (una sol·licitud per cada obra a editar o activitat a organitzar), segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 d'aquesta convocatòria.
Les sol·licituds i tota la documentació mencionada en aquesta base s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions de l'article 14 (Dret i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les persones físiques, d'acord amb el que estableix l'article 14.1 de la Llei 39/2015, poden presentar la sol·licitud presencialment al registre d'entrada del Consell (avinguda d'Espanya, 49, tel. 971 19 59 00), o en qualsevol altre registre i lloc dels que estableix l'article 14.4 de la Llei 39/2015 esmentada, tot i que poden escollir també comunicar-se amb l'Administració pública per mitjans electrònics.
En tot cas, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics (a la seu electrònica del Consell a l'adreça
https://seu.conselldeivissa.es) amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:
4.2. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades dels documents següents:
a) Pel que fa a les administracions locals:
Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local sol·licitant, en què consti que l'òrgan competent ha aprovat presentar la sol·licitud i s'acrediti que la persona que signa la sol·licitud exerceix la representació de l'entitat.
Declaració responsable que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiària de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la LGS, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la LGS, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques, segons el model que figura a l'Annex 2 d'aquesta convocatòria.
Memòria autobaremada de l'edició o de l'activitat per a la qual es demana la subvenció i que recollirà les dades que es considerin necessàries per poder valorar convenientment els criteris establerts a l'apartat 10 d'aquestes bases, segons el model que figura a l'Annex 7 i adjuntant-hi la documentació següent:
- En el cas de la modalitat A de la subvenció, un exemplar de l'obra editada.
- En el cas de la modalitat B de la subvenció, testimonis documentals de la realització de l'activitat (programes de mà, retalls de premsa, fotografies, enllaços o captures de pantalla de mitjans d'informació digitals o d'altres llocs web, etc.).
- Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada, en què s'informarà, si n'hi ha, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada pel secretari o la secretària de l'entitat local, segons el model que figura a l'Annex 4 d'aquestes bases.
- Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local beneficiària, que acrediti les despeses realitzades en l'activitat subvencionada i que aquestes es troben efectivament pagades i s'han aplicat a la seua finalitat.
b) Pel que fa a les persones físiques i jurídiques privades, a les comunitats de béns o altres entitats sense personalitat jurídica:
- Còpia del NIF de l'entitat.
- Estatuts o escriptura de constitució degudament inscrits en el Registre corresponent, si escau; o contracte privat de constitució, en el cas de les entitats sense personalitat jurídica.
- Escriptura de poder o documentació acreditativa del poder de representació inscrita, si escau, en el Registre corresponent.
- DNI, NIE o document equivalent del representant.
- En el cas de la modalitat A de la subvenció, un exemplar de l'obra editada.
- En el cas de la modalitat B de la subvenció, testimonis documentals de la realització de l'activitat (programes de mà, retalls de premsa, fotografies, enllaços o captures de pantalla de mitjans d'informació digitals o d'altres llocs web, etc.).
4.3. No caldrà presentar la documentació que ja consti al Consell mentre no hi hagi hagut cap canvi, sempre que s'indiqui segons el model de l'Annex 3 la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar, segons els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4.4. Pel que fa a les persones físiques i jurídiques privades, a les comunitats de béns o altres entitats sense personalitat jurídica, l'acreditació del pagament dels justificants de les despeses aportats pels beneficiaris s'ha de dur a terme a través de la documentació que s'indica tot seguit, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:
b) Pagament en metàl·lic (fins a un màxim de 1.000 € per factura):
c) Pagament mitjançant xec nominatiu:
d) Pagament mitjançant Bizum, targeta de crèdit o dèbit:
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
4.5. El pagament de totes les despeses subvencionables haurà de realitzar-se abans de finalitzar el corresponent termini de presentació de sol·licituds.
4.6. El Consell podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient.
5. Termini de presentació de sol·licituds, publicitat de la convocatòria i esmenes
5.1. S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de vint (20) dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Eivissa, 6 de maig de 2024
El cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa José V. Garibo Redolat