Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 288641
Extracte de l’aprovació per part del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de dia 29 d’abril de 2024 de les Bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques per al suport a activitats culturals en relació amb l'edició de publicacions i amb la promoció cultural, any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.: 758909)

De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria per a la concessió d'ajudes econòmiques per al suport a activitats culturals en relació amb l'edició de publicacions i amb la promoció cultural, any 2024.

1. Objecte i modalitats

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte contribuir al foment i a la difusió de la cultura de l'illa d'Eivissa en l'àmbit de la literatura, el teatre, l'art, la dansa, la història, l'economia, l'etnografia, el còmic, el pensament, la creació audiovisual, el cinema, la música, la ciència, etc. i donar suport a les activitats culturals que amb aquest objectiu s'han organitzat a l'illa d'Eivissa o fora, entre l'1 de juny de 2022 i el 30 d'abril de 2024.

1.2. En aquesta convocatòria s'estableixen dues modalitats d'ajudes:

MODALITAT A) Ajudes a l'edició de publicacions que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa

Seran objecte de subvenció les despeses ocasionades pel disseny, la maquetació, la impressió, l'enquadernació, la manipulació, la producció, la realització, l'emmagatzematge, la distribució i els drets d'autor de l'edició d'obres que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa, així com les despeses derivades de l'activitat professional de les persones físiques i jurídiques sol·licitants. Així mateix, les despeses, directament relacionades amb l'edició de l'obra per a la qual se sol·licita l'ajuda, efectuades amb anterioritat al termini previst a les bases també són subvencionables, sempre que al concepte del justificant de la despesa s'especifiqui la dita vinculació.

MODALITAT B) Ajudes a l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa

Seran objecte de subvenció les despeses ocasionades per l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa, així com les despeses derivades de l'activitat professional de les persones físiques i jurídiques sol·licitants. Així mateix, les despeses, directament relacionades amb l'activitat per a la qual se sol·licita l'ajuda, efectuades amb anterioritat al termini previst a les bases també són subvencionables, sempre que al concepte del justificant de la despesa s'especifiqui la dita vinculació.

2. Persones beneficiàries i modalitats

Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques:

MODALITAT A) Ajudes a l'edició de publicacions que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa: Les persones físiques i jurídiques privades, les comunitats de béns o altres entitats sense personalitat jurídiques i les entitats locals, per edicions de publicacions que es duguin a terme entre l'1 de juny de 2022 al 30 d'abril de 2024, independentment del suport en què s'editin, que s'ajustin a l'objecte i la finalitat d'aquestes bases i fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa i/o el sector cultural.

MODALITAT B) Ajudes a l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa: Les persones físiques i jurídiques privades, les comunitats de béns o altres entitats sense personalitat jurídiques i les entitats locals, per activitats de foment i promoció de la cultura d'aquesta illa que es duguin a terme entre l'1 de juny de 2022 al 30 d'abril de 2024, que s'ajustin a l'objecte i a la finalitat d'aquestes bases i fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa i/o el sector cultural.

3. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes

3.1. Aquesta convocatòria de subvenció està dotada econòmicament al pressupost de l'exercici 2024 amb una quantitat màxima de 150.000,00 € segons les següents modalitats:

MODALITAT A) Ajudes a l'edició d'obres que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa: 58.000,00 €. D'aquesta quantitat, 50.000,00 € de l'aplicació pressupostària 3340 47900, 3.000,00 € de l'aplicació pressupostària 3340 4890000 i 5.000,00 € de l'aplicació pressupostària 3340 46200.

L'import màxim de cadascuna de les ajudes que es concedeixin serà de 7.500,00 €.

MODALITAT B) Ajudes a l'organització de activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa: 92.000,00 €. D'aquesta quantitat, 35.000,00 de l'aplicació pressupostària 3340 47900, 2.000,00 € de l'aplicació pressupostària 3340 4890000 i 55.000,00 de l'aplicació pressupostària 3340 46200.

L'import màxim de cadascuna de les ajudes que es concedeixin serà de 10.000,00 €.

3.2. En el cas que la concessió de les ajudes de qualsevol modalitat no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a altra modalitat.

Així mateix, en el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat a la seva aplicació pressupostària, el sobrant d'aquesta aplicació podrà incorporar-se a la resta d'aplicacions pressupostàries.

3.3. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableixi a l'article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Forma de presentació de les sol·licituds

4.1. La sol·licitud de subvenció s'ha de formalitzar mitjançant la presentació d'una instància per cada publicació i/o activitat (una sol·licitud per cada obra a editar o activitat a organitzar), segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 d'aquesta convocatòria.

Les sol·licituds i tota la documentació mencionada en aquesta base s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions de l'article 14 (Dret i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les persones físiques, d'acord amb el que estableix l'article 14.1 de la Llei 39/2015, poden presentar la sol·licitud presencialment al registre d'entrada del Consell (avinguda d'Espanya, 49, tel. 971 19 59 00), o en qualsevol altre registre i lloc dels que estableix l'article 14.4 de la Llei 39/2015 esmentada, tot i que poden escollir també comunicar-se amb l'Administració pública per mitjans electrònics.

En tot cas, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics (a la seu electrònica del Consell a l'adreça

https://seu.conselldeivissa.es) amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:

  • Les persones jurídiques.
  • Les entitats sense personalitat jurídica.
  • Els que exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu, s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
  • Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

4.2. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades dels documents següents:

a) Pel que fa a les administracions locals:

  • Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local sol·licitant, en què consti que l'òrgan competent ha aprovat presentar la sol·licitud i s'acrediti que la persona que signa la sol·licitud exerceix la representació de l'entitat.

  • Declaració responsable que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiària de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la LGS, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la LGS, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques, segons el model que figura a l'Annex 2 d'aquesta convocatòria.

  • Memòria autobaremada de l'edició o de l'activitat per a la qual es demana la subvenció i que recollirà les dades que es considerin necessàries per poder valorar convenientment els criteris establerts a l'apartat 10 d'aquestes bases, segons el model que figura a l'Annex 7 i adjuntant-hi la documentació següent:

- En el cas de la modalitat A de la subvenció, un exemplar de l'obra editada.

- En el cas de la modalitat B de la subvenció, testimonis documentals de la realització de l'activitat (programes de mà, retalls de premsa, fotografies, enllaços o captures de pantalla de mitjans d'informació digitals o d'altres llocs web, etc.).

  • Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell a efectes econòmics (imprès de transferència bancària) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant (que ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s'ha de realitzar l'ingrés) i segellada per l'entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell, a la seua Seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es). S'haurà de presentar de manera obligatòria únicament si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en la que ja hi consta.
  • Compte justificatiu simplificat, de conformitat amb l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que contendrà:

- Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada, en què s'informarà, si n'hi ha, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada pel secretari o la secretària de l'entitat local, segons el model que figura a l'Annex 4 d'aquestes bases.

- Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local beneficiària, que acrediti les despeses realitzades en l'activitat subvencionada i que aquestes es troben efectivament pagades i s'han aplicat a la seua finalitat.

b) Pel que fa a les persones físiques i jurídiques privades, a les comunitats de béns o altres entitats sense personalitat jurídica:

  • Si la sol·licita una persona física: còpia del DNI o, si escau, còpies del passaport i NIE, o còpia de la targeta de residència en vigor.
  • Si el sol·licitant és persona jurídica o entitat sense personalitat jurídica:

- Còpia del NIF de l'entitat.

- Estatuts o escriptura de constitució degudament inscrits en el Registre corresponent, si escau; o contracte privat de constitució, en el cas de les entitats sense personalitat jurídica.

- Escriptura de poder o documentació acreditativa del poder de representació inscrita, si escau, en el Registre corresponent.

- DNI, NIE o document equivalent del representant.

  • Quan es tracta d'entitats formades per agrupacions de persones físiques o jurídiques privades sense personalitat, s'han de fer constar de manera explícita els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació o comunitat de béns, així com l'import de la subvenció que ha d'aplicar cada un, ja que tenen la consideració de beneficiaris. Això no obstant, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic amb poders suficients per complir les obligacions que com a beneficiària corresponen a l'agrupació o comunitat de béns. S'hi ha d'adjuntar una còpia de la constitució de la comunitat o agrupació, amb la indicació de la participació de cada un dels participants. Si no s'indica expressament, es considera que aquesta és a parts iguals.
  • Declaració responsable que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la LGS, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'Annex 2 d'aquesta convocatòria.
  • Acreditació, si és el cas, que l'entitat està exempta de declarar l'IVA. En el cas que no es presenti aquesta acreditació, l'IVA de les factures que es presentin com a justificació no es podrà subvencionar.
  • Memòria autobaremada de l'edició o de l'activitat per a la qual es demana la subvenció i que recollirà les dades que es considerin necessàries per poder valorar convenientment els criteris establerts a l'apartat 10 d'aquestes bases, segons el model que figura a l'Annex 7 i adjuntant-hi la documentació següent:

- En el cas de la modalitat A de la subvenció, un exemplar de l'obra editada.

- En el cas de la modalitat B de la subvenció, testimonis documentals de la realització de l'activitat (programes de mà, retalls de premsa, fotografies, enllaços o captures de pantalla de mitjans d'informació digitals o d'altres llocs web, etc.).

  • Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell a efectes econòmics (imprès de transferència bancària) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant (que ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s'ha de realitzar l'ingrés) i segellada per l'entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell, a la seua Seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es). S'haurà de presentar de manera obligatòria únicament si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en la que ja hi consta.
  • Compte justificatiu simplificat, de conformitat amb l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que contendrà:
  • Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat subvencionada (en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, per a la mateixa activitat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat subvencionada), segons el model que figura a l'Annex 4 d'aquesta convocatòria.
  • Relació classificada de totes les despeses derivades de la realització de l'activitat subvencionada entre l'1 de juny de 2022 i el 30 d'abril de 2024, en la qual han de figurar el proveïdor, el número de document, el concepte, el seu import (amb IVA i sense IVA), la data d'emissió i la data de pagament de la despesa, segons el model que figura a l'Annex 5 d'aquesta convocatòria.
  • Documentació justificativa de les despeses realitzades: factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i amb la corresponent acreditació del pagament.

4.3. No caldrà presentar la documentació que ja consti al Consell mentre no hi hagi hagut cap canvi, sempre que s'indiqui segons el model de l'Annex 3 la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar, segons els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.4. Pel que fa a les persones físiques i jurídiques privades, a les comunitats de béns o altres entitats sense personalitat jurídica, l'acreditació del pagament dels justificants de les despeses aportats pels beneficiaris s'ha de dur a terme a través de la documentació que s'indica tot seguit, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

  • Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la beneficiària i amb l'emissor de la factura respectivament.

b) Pagament en metàl·lic (fins a un màxim de 1.000 € per factura):

  • Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic”, «pagat» o similar, signada pel proveïdor amb la data de pagament.

c) Pagament mitjançant xec nominatiu:

  • Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i del DNI/NIE de la persona que signa.
  • Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

d) Pagament mitjançant Bizum, targeta de crèdit o dèbit:

  • Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta o Bizum.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

  • Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

4.5. El pagament de totes les despeses subvencionables haurà de realitzar-se abans de finalitzar el corresponent termini de presentació de sol·licituds.

4.6. El Consell podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient.

5. Termini de presentació de sol·licituds, publicitat de la convocatòria i esmenes

5.1. S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de vint (20) dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

Eivissa, 6 de maig de 2024

El cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa José V. Garibo Redolat