Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TURISME, CULTURA I ESPORTS
Núm. 287731
Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual es convoquen subvencions per donar suport a la mobilitat en la projecció exterior de les activitats i dels projectes que promoguin les diferents manifestacions del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears el 2024
Identificador BDNS: 758817
L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb l'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, té la competència exclusiva en matèries artístiques i culturals i en el foment de la creació i la producció teatrals, musicals, cinematogràfiques i audiovisuals, literàries, de dansa i d'arts combinades, i també la de fer-ne la difusió nacional i internacional.
D'altra banda, l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears també té la competència exclusiva respecte de la protecció i el foment de la cultura autòctona i del llegat històric de les Illes Balears, d'acord amb l'article 34 de l'Estatut d'autonomia.
Així mateix, per reforçar i protegir el sector cultural, el Govern de les Illes Balears va aprovar, mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 14 d'octubre de 2020, declarar la cultura com un bé essencial per a la societat i per al desenvolupament integral de la personalitat individual i col·lectiva.
Com a marc de referència del patrimoni cultural immaterial, es compta amb la Llei 18/2019, de 8 d'abril, de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears, que indica, en l'article 7, d'actuacions de les administracions públiques, en l'apartat 1, que constitueix un deure de les administracions públiques de les Illes Balears fomentar el patrimoni cultural immaterial, en els marcs competencials respectius, per tal que es manifesti plenament en els àmbits socials i culturals de les Illes Balears, i se n'asseguri, així, la pervivència.
En la lletra a) de l'apartat 2 del mateix article 7, s'assenyala que un dels objectius que han de perseguir les administracions públiques és promoure el coneixement i l'inventari de les manifestacions, i també dels agents portadors, àmbits, béns i creacions, del patrimoni cultural immaterial de les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera; i en la lletra f) s'indica que un altre objectiu és fomentar, a través de línies d'actuació i ajuda específiques, l'intercanvi i el coneixement de les diferents manifestacions culturals immaterials pròpies de cada illa o comunes a totes, i també la projecció exterior a la resta de territoris de parla catalana i a la resta de l'Estat.
Per a això, s'han de revitalitzar, potenciar, prestigiar i donar a conèixer les diferents manifestacions del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears, que, com exposa l'article 3 de la Llei 18/2019, són les següents:
a) Formes de comunicació, tradicions i expressions orals i les seves produccions, incloses la llengua i les seves modalitats i particularitats lingüístiques com a vehicle del patrimoni cultural immaterial, com també la toponímia tradicional com a instrument per a la denominació geogràfica del territori.
b) Activitats productives, processos i tècniques artesanals tradicionals.
c) Festes, creences, rituals i cerimònies.
d) Arts de l'espectacle, representacions, jocs i esports tradicionals.
e) Manifestacions sonores, música, danses i balls tradicionals.
f) Salut, alimentació, gastronomia i elaboracions culinàries.
g) Coneixements i usos relacionats amb la naturalesa i l'univers, aprofitaments específics i percepció del territori.
h) Formes de sociabilitat col·lectiva i d'organització social, com també els usos i els costums tradicionals i el dret consuetudinari de cadascuna de les illes, inclosa la tradició jurídica privativa pròpia de cada illa.
El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol), modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, i el Decret 17/2023, de 23 d'agost, i pel Decret 1/2024, de 4 de gener, atribueix a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, per mitjà de la Direcció General de Cultura, les competències, entre d'altres, de difusió i foment de la cultura, i promoció de la cultura balear a l'exterior i del patrimoni cultural immaterial.
L'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril), pel que fa a l'objectiu III, sobre la millora de la qualitat de vida dels ciutadans, en l'apartat III.7, «Protecció i foment de la cultura», preveu, en la línia III.7.1, ajuts per donar suport a la mobilitat en la projecció exterior de les activitats i els projectes que promoguin les diferents manifestacions del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears.
Les subvencions establertes en aquesta convocatòria no constitueixen ajudes d'estat en el sentit definit en l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE), ja que no falsegen o amenacen de falsejar la competència, afavorint determinades empreses o produccions. Les ajudes incloses en aquesta convocatòria es consideren compatibles amb el mercat interior segons la previsió de l'apartat 3.d) de l'article esmentat, ja que estan destinades a la promoció i la difusió del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears. Igualment, se circumscriuen dins l'àmbit local, per la qual cosa no alteren els intercanvis comercials, ni tenen cap efecte sobre la competència ni el comerç entre els estats membres. A més, aquests ajuts estan emmarcats dins una de les categories compatibles amb el mercat interior a què fa referència l'article 53 del Reglament UE núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del TFUE. Així mateix, tampoc no estan sotmesos al règim de minimis ni al marc nacional temporal.
L'objecte d'aquesta Resolució és convocar subvencions d'acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.
Per tot això, d'acord amb l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 4 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions per donar suport a la mobilitat en la projecció exterior de les activitats i dels projectes que promoguin les diferents manifestacions del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears el 2024, durant el període comprès entre els dies 1 de novembre de 2023 i 15 d'octubre de 2024, d'acord amb l'annex 1 de la convocatòria.
2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 60.000 euros, amb càrrec a la partida pressupostaria 12401.455A01.48000.00 de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports per a 2024.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb els articles 10.1.a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 3 de maig de 2024
El conseller de Turisme, Cultura i Esports Jaime Bauzá Mayol
ANNEX 1 Convocatòria
1. Objecte
2. Activitats subvencionables
3. Despeses subvencionables
4. Període subvencionable
5. Crèdit assignat i imputació pressupostària
6. Beneficiaris
7. Requisits
8. Terminis de presentació de sol·licituds
9. Sol·licitud i documentació
10. Règim de concessió de les subvencions
11. Import de la subvenció
12. Instrucció del procediment
13. Resolució de la subvenció
14. Justificació
15. Pagament
16. Obligacions de les entitats beneficiàries
17. Concurrència i compatibilitat de subvencions
18. Revocació i criteris de gradació
19. Reintegrament
20. Responsabilitat i règim sancionador
21. Normativa aplicable
1. Objecte
Aquesta convocatòria té com a objecte contribuir a la projecció exterior i donar suport econòmic a la mobilitat de les entitats sense ànim de lucre de les Illes Balears que duguin a terme activitats i projectes que donin a conèixer, fomentin, difonguin i promoguin les diferents manifestacions del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears, que es concreten, en particular, en els àmbits que exposa l'article 3 de la Llei 18/2019, de 8 d'abril, de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears, durant el període comprès entre els dies 1 de novembre de 2023 i 15 d'octubre de 2024, per fomentar l'intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i entre les Illes Balears i la resta del territori de l'Estat espanyol i l'exterior.
2. Activitats subvencionables
2.1. Es poden sol·licitar subvencions per al suport a la mobilitat en les activitats següents:
a) El desplaçament i estada de persones i personal tècnic per dur a terme activitats, projectes o actuacions en directe fora de l'illa de residència.
b) El desplaçament i estada de persones per participar en fires, festivals, mercats populars i tradicionals, jornades, presentacions, mostres, trobades, simposis, congressos, amb actuació en directe o sense fora de l'illa de residència.
c) El desplaçament i estada dels representants de les entitats per participar en fires, festivals, mercats populars i tradicionals, jornades, presentacions, mostres, trobades, simposis, congressos, sense actuació en directe o estand de promoció fora de l'illa de residència.
d) El desplaçament i estada de persones relacionades amb l'àmbit del patrimoni cultural immaterial per participar en estades de formació o residències culturals fora de l'illa de residència.
e) El desplaçament i estada de persones relacionades amb l'àmbit del patrimoni cultural immaterial per participar en concursos i audicions fora de l'illa de residència.
2.2. Només són subvencionables les activitats i projectes que estiguin inclosos en la programació d'esdeveniments relacionats amb l'àmbit del patrimoni cultural immaterial.
3. Despeses subvencionables
3.1. S'inclouen exclusivament les despeses següents, subvencionables, en cada cas, fins a l'import màxim estipulat en el punt 11 d'aquesta convocatòria:
a) El desplaçament de les persones que duguin a terme l'activitat, de la càrrega i fins a dos tècnics. Només s'accepten bitllets de classe turista, econòmica o similar.
b) El quilometratge en els desplaçaments per carretera que no es facin en transport públic, amb un preu màxim de 0,244944 euros per quilòmetre. En aquest cas, el combustible i els peatges estan inclosos dins el preu del quilometratge. En la memòria descriptiva (annex 4) s'ha d'especificar la ruta concreta que se seguirà (origen i destinació de cada trajecte) i el nombre de quilòmetres.
c) El lloguer de vehicles per al desplaçament. En aquest cas, es pot incloure el quilometratge.
d) L'allotjament, sempre que es pugui justificar amb factures.
e) El cost de les acreditacions o inscripcions a fires, festivals, mercats populars i tradicionals, jornades, mostres, trobades, simposis i congressos.
f) La manutenció.
3.2. Queden expressament excloses de la possibilitat de subvenció les despeses següents:
a) Les dietes.
b) Els tiquets de combustible i aparcament.
c) El transport amb avió en primera classe.
d) Les despeses de desplaçament i les derivades d'actuacions que es facin dins l'illa de residència i el material promocional corresponent.
e) Les despeses derivades d'actuacions que es facin en el circuit escolar.
f) Les despeses derivades d'actuacions en esdeveniments de caràcter benèfic o fora de la programació d'esdeveniments relacionats amb l'àmbit del patrimoni cultural immaterial, i el material promocional corresponent.
g) Les despeses estructurals (compra de programari i maquinari informàtics, compra d'instruments, lloguer de local d'assaig habitual, etc.).
h) Els imposts indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.
i) Els interessos deutors dels comptes bancaris.
j) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i els interessos aplicables a la demora dels pagaments.
k) Les despeses de procediments judicials derivats de l'activitat o projecte subvencionat o que hi tenguin relació.
4. Període subvencionable
El període subvencionable està comprès entre els dies 1 de novembre de 2023 i 15 d'octubre de 2024, ambdós inclosos.
5. Crèdit assignat i imputació pressupostària
5.1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 60.000 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 12401.455A01.48000.00 de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports per a 2024.
5.2. L'import consignat inicialment es pot incrementar, sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, per mitjà d'una resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports. Aquesta ampliació, tret que s'estableixi altrament, no implica necessàriament un nou termini de presentació de sol·licituds, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes de forma expressa.
6. Beneficiaris
6.1. Poden ser beneficiàries de la subvenció a la mobilitat les entitats sense ànim de lucre, tals com associacions, fundacions o cooperatives, que duguin a terme l'activitat subvencionada, o qui les representa, independentment de la seva residència fiscal, sempre que la finalitat de la subvenció sigui donar a conèixer, fomentar, difondre i promocionar el patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears o els seus portadors i la seva obra.
6.2. En el cas d'agrupacions de persones físiques o jurídiques sense personalitat, s'han de fer constar de manera explícita, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, com també l'import de la subvenció que hi ha d'aplicar cadascun, que també tenen la consideració de beneficiaris. En tot cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació.
6.3. Queden excloses com a beneficiàries les persones físiques, les empreses privades, les societats públiques, les entitats de dret públic i qualsevol altra empresa o organització en la qual participi alguna administració pública.
6.4. No poden ser beneficiàries d'ajudes les entitats següents:
a) Les que incorrin en qualsevol de les prohibicions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
b) Les que hagin estat sancionades o condemnades en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per una resolució administrativa ferma o condemnades per una sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
c) Les que hagin estat sancionades mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable; tampoc no poden ser beneficiàries d'ajudes les entitats que cometin, incitin o promoguin LGTBI-fòbia, incloent-hi la promoció o realització de teràpies de conversió, d'acord amb l'article 82 de la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI.
7. Requisits
Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits següents:
a) Estar constituïdes com a entitats sense ànim de lucre i disposar d'organització i capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat subvencionada.
b) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
c) Presentar la sol·licitud en els termes i amb la documentació que s'estableixen en els apartats 8 i 9 d'aquesta convocatòria.
d) Complir amb els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, d'igualtat de dones i homes.
8.Terminis de presentació de sol·licituds
8.1. El termini per presentar les sol·licituds s'inicia a partir del desè dia hàbil comptador des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i finalitza en les dates següents:
a) Per a les activitats que es duguin a terme entre l'1 de novembre de 2023 i el 15 de juny de 2024, finalitza el dia 31 de maig de 2024 (inclòs).
b) Per a les activitats que es duguin a terme entre el 16 de juny i el 15 d'octubre de 2024, finalitza el dia 30 de setembre de 2024 (inclòs).
8.2. No s'admet cap sol·licitud presentada fora dels terminis indicats.
9. Sol·licitud i documentació
9.1. Les sol·licituds s'han de presentar exclusivament de forma telemàtica a través del tràmit específic disponible en la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. No es consideren com a presentades les sol·licituds telemàtiques fetes a través d'un altre mitjà electrònic que no sigui el tràmit específic esmentat.
9.2. A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
a) Una còpia dels documents següents:
1r. La targeta d'identificació fiscal.
2n. El DNI, NIE, passaport o NIF de l'entitat o de la persona representant.
3r. Un document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, el qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.
4t. El document constitutiu de l'entitat i els estatus socials vigents a la data de la sol·licitud, inscrits degudament en el registre corresponent. No cal aportar aquests documents en el cas de les associacions i fundacions inscrites en el Registre d'associacions i en el Registre de fundacions de les Illes Balears.
b) Una declaració responsable conjunta, signada electrònicament, mitjançant el model normalitzat (annex 3), en què l'entitat sol·licitant declari que compleix els punts següents:
1r. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
2n. Complir amb les obligacions establertes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i en l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.
3r. Complir amb els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
4t. No haver estat sancionada o condemnada, en els darrers tres anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per una resolució administrativa ferma o per una sentència judicial ferma, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016. Les entitats i empreses que estiguin en la situació esmentada, es poden tornar a presentar a les convocatòries sempre que hagin complert la sanció o la pena imposada i hagin elaborat un pla d'igualtat en les condicions previstes en aquesta Llei.
5è. No haver estat sancionada mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable.
6è. No haver comès, incitat o promocionat LGTBI-fòbia, inclosa la promoció o realització de teràpies de conversió, d'acord amb l'article 82 de la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI.
7è. Aportar documentació vertadera i correcta.
8è. Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica (només per a subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros, ja que en cas de subvencions de quantia superior s'han d'aportar els certificats acreditatius corresponents si no s'autoritza l'Administració perquè comprovi aquest punt).
9è. Respecte de l'impost sobre el valor afegit (IVA), indicar si l'entitat sol·licitant n'està exempta, és consumidor final i no el pot deduir, o no és consumidor final i el pot deduir.
10è. Indicar, si s'escau, totes les ajudes o subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.
11è. Declarar que, d'acord amb el que estableix l'article 41.6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 43 del Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, aprovat pel Reial decret 203/2021, s'indica l'adreça electrònica de contacte per efectuar els tràmits corresponents.
c) Una memòria descriptiva i detallada de l'activitat o projecte, signada electrònicament, mitjançant el model normalitzat (annex 4), en què cal incloure:
1r. Els objectius de l'activitat o projecte.
2n. La relació d'activitats i les dates de realització.
3r. La ruta concreta seguida (origen i destinació de cada trajecte) i el nombre de quilòmetres, per a desplaçaments amb vehicle, si s'escau.
4t. La relació de les persones que viatgen.
5è. La trajectòria professional de les persones, entitats o agrupacions que prenen part en les activitats: cal aportar el currículum breu de l'entitat i, si s'escau, d'altres entitats o agrupacions que hi participen.
6è. Una descripció de les activitats en què participa l'entitat.
7è. El Pla de Patrocinis i Finançament (en el cas que no n'hi hagi, cal indicar-ho).
8è. El Pla de Difusió i Promoció Exterior (s'ha d'indicar en quins mitjans es publicarà: webs, xarxes socials, premsa...).
9è. Una previsió d'ingressos per al projecte (s'ha d'indicar si es tenen prevists ingressos per a aquesta activitat; en el cas que no n'hi hagi, s'ha d'indicar que no se'n preveuen).
10è. El material de difusió i promoció de l'activitat, com el lloc web, material gràfic, etc.; i altre material complementari, si s'escau.
11è. Altra informació rellevant.
d) El pressupost detallat del cost total del projecte amb l'IVA desglossat, signat electrònicament, mitjançant el model normalitzat (annex 5).
e) L'acreditació de la programació o de l'assistència a l'activitat. Segons l'activitat duita a terme, s'ha d'aportar algun dels documents següents:
1r. El comprovant de participació en fires, festivals, mercats populars i tradicionals, jornades, mostres, trobades, simposis o congressos, si s'escau.
2n. La carta d'invitació o el contracte d'actuació, si s'escau.
3r. El document acreditatiu de la programació de l'activitat.
No obstant això, si en la data de presentació de sol·licituds l'activitat no s'ha pogut confirmar, es pot presentar l'acreditació esmentada juntament amb la justificació de la subvenció referida en el punt 14.2.g).
f) Els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica (només en el cas de subvencions superiors a 3.000 euros, ja que en les de quantia igual o inferior a 3.000 euros, com s'ha indicat abans, és suficient la declaració responsable prevista en el punt 9.2.b).8è d'aquest annex).
g) La «Declaració de veracitat de les dades bancàries», signada electrònicament, en cas de no ser perceptors de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
De conformitat amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els interessats tenen dret a no aportar documents que ja estiguin en poder de l'administració actuant o que hagi elaborat qualsevol altra administració. La Direcció General de Cultura pot obtenir, excepte si la persona interessada s'hi oposa expressament, la verificació de dades d'identitat (DNI i NIE) i els certificats d'estar al corrent d'obligacions amb la Seguretat Social, l'Agència Tributària estatal i la hisenda autonòmica. En cas que la persona interessada no autoritzi o s'oposi a aquestes consultes, ha d'aportar la documentació acreditativa juntament amb la sol·licitud de l'ajut.
9.3. Si la sol·licitud o documentació presentada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir a l'entitat interessada que esmeni o aporti els documents preceptius en el termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb l'advertiment que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la mateixa Llei.
Els documents presentats en blanc no es consideren defectes esmenables, sinó que continuaran amb la seva tramitació a efectes de la instrucció de l'expedient.
9.4. La Direcció General de Cultura pot sol·licitar, en qualsevol moment, la documentació i la informació complementària que consideri necessàries per resoldre l'expedient.
9.5. Tots els models d'annexos normalitzats estaran a disposició de les persones interessades en la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
9.6. Si la documentació presentada no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria o en la normativa aplicable en matèria de subvencions, no s'admetrà la sol·licitud.
9.7. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les prescripcions que conté aquesta convocatòria i de tota la normativa aplicable en matèria de subvencions.
10. Règim de concessió de les subvencions
10.1. Per a la concessió de les subvencions que estableix aquesta convocatòria s'ha d'aplicar un criteri de resolució per ordre rigorós d'entrada de les sol·licituds en el registre del tràmit específic disponible en la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els termes del punt 9.1, atès que, d'acord amb la seva naturalesa, no són necessàries la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment, segons l'article 6.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 i l'article 17.2 i 3 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
10.2. Això no obstant, si la sol·licitud presentada és incompleta o no compleix els requisits exigits, la data de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre de prelació per resoldre l'expedient.
11. Import de la subvenció
11.1. L'import màxim total que es pot concedir, per a aquesta convocatòria i per entitat sol·licitant, és de 6.000 euros.
11.2. Les subvencions s'han de concedir en funció dels màxims establerts en aquest apartat, sempre que els beneficiaris no hagin rebut cap altra subvenció pel mateix concepte. En aquest darrer cas, l'import màxim objecte de la subvenció variarà en funció de les altres subvencions rebudes, en els termes del punt 17.1 d'aquesta convocatòria.
11.3. Cadascuna de les entitats sol·licitants pot rebre suport per a tres activitats de les que s'inclouen en el punt 2.1.
11.4. Pel que fa a les activitats i els projectes relacionats exclusivament amb la mobilitat, les quantitats s'han d'atorgar d'acord amb el que s'indica tot seguit:
a) Per a desplaçaments i estades de persones i càrrega entre les Illes Balears:
1r. Si es fa una activitat o més a les Illes Balears fora de l'illa de residència: un màxim de 60 euros per persona per al transport.
2n. Es preveu un màxim de 300 euros per transportar la càrrega o dos seients extra per a instruments o lloguer d'instruments.
3r. La quantitat atorgada augmenta de manera proporcional al nombre de persones que s'han de desplaçar:
b) Per a desplaçaments i estades de persones i càrrega amb doble insularitat a les Illes Balears o desplaçament i estades de persones i càrrega a l'Espanya peninsular:
1r. Si es fa una activitat o més a la mateixa població amb doble insularitat a les Illes Balears o a l'Espanya peninsular: un màxim de 150 euros per persona per al transport.
2n. Si es fa una activitat o més a diferents poblacions amb doble insularitat a les Illes Balears o a l'Espanya peninsular: un màxim de 250 euros per persona per al transport.
3r. Un màxim de 400 euros per transportar la càrrega o dos seients extra per a instruments o lloguer d'instruments.
4t. La quantitat atorgada augmenta de manera proporcional al nombre de persones que s'hagin de desplaçar:
c) Per a desplaçaments i estades de persones i càrrega a les illes Canàries i a Europa:
1r. Si es fa una activitat o més a la mateixa població de les illes Canàries o d'Europa: un màxim de 350 euros per persona per al transport.
2n. Si es fa una activitat o més a diferents poblacions de les illes Canàries o d'Europa: un màxim de 500 euros per persona per al transport.
3r. Un màxim de 500 euros per transportar la càrrega o dos seients extra per a instruments o lloguer d'instruments.
4t. La quantitat atorgada augmenta de manera proporcional al nombre de persones que s'hagin de desplaçar:
d) Per a desplaçaments i estades de persones i càrrega fora d'Europa:
1r. Si es fa una activitat o més a la mateixa població d'Amèrica, Àfrica, Àsia o Oceania: un màxim de 600 euros per persona per al desplaçament.
2n. Si es fa una activitat o més a diferents poblacions d'Amèrica, Àfrica, Àsia o Oceania: un màxim de 800 euros per persona per al desplaçament.
3r. Un màxim de 600 euros per transportar la càrrega o dos seients extra per a instruments o lloguer d'instruments.
4t. La quantitat atorgada augmenta de manera proporcional al nombre de persones que s'hagin de desplaçar:
e) En tots els tipus de desplaçaments:
1r. Per a l'allotjament: 60 euros per persona i dia.
2n. Per a la manutenció, si es fa una activitat o més a la mateixa població: 25 euros per persona i dia, fins a un màxim de 5 dies.
3r. Per a la manutenció, si es fa una activitat o més a diferents poblacions: 25 euros per persona i dia, fins a un màxim de 7 dies.
4t. Per a l'acreditació a fires, festivals, mercats populars i tradicionals, jornades, mostres, trobades, simposis, congressos o residències culturals: fins a dues acreditacions per projecte amb un màxim de 150 euros per persona.
12. Instrucció del procediment
12.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és la directora general de Cultura, adscrita a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, a qui correspon fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades de cada sol·licitud.
12.2. La instrucció del procediment s'ha de dur a terme d'acord amb l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.
12.3. La directora general de Cultura ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació de les subvencions, les quals han de contenir la relació de les entitats sol·licitants proposades com a beneficiàries, l'import de la subvenció i la relació de les sol·licituds denegades amb el motiu de la denegació. També s'hi inclourà, si escau, la relació de sol·licituds inadmeses i el motiu d'inadmissió.
12.4. Les propostes de resolució s'han de publicar en la pàgina web de la Direcció General de Cultura per tal que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada. Si, transcorregut aquest termini, l'entitat interessada no ha presentat al·legacions, s'ha de considerar que hi està conforme i s'ha de continuar el procediment.
Com a avís, i sense efectes de notificació, la Direcció General de Cultura ha de comunicar als interessats per via telemàtica, a l'adreça electrònica indicada en la sol·licitud, la data i l'enllaç en què s'ha publicat la proposta de resolució de concessió o denegació.
12.5. Una vegada publicades les propostes de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o la renúncia a la proposta de resolució, mitjançant el model normalitzat (annex 6), disponible dins el tràmit telemàtic corresponent.
12.6. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si, en el termini de deu dies, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat o notificat, no es fa constar el contrari.
13. Resolució de la subvenció
13.1. L'òrgan competent per resoldre la concessió de subvencions en el marc d'aquesta convocatòria és el conseller de Turisme, Cultura i Esports, d'acord amb l'article 10 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 i en concordança amb l'article 8 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
13.2. La resolució de concessió o denegació ha de ser motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la relació d'entitats beneficiàries, l'import de la subvenció concedida i la relació de les sol·licituds denegades amb el motiu de la denegació, a més d'informar dels recursos administratius pertinents. Igualment, s'hi inclourà, si escau, la relació definitiva de sol·licituds inadmeses i el motiu d'inadmissió.
13.3. Es preveu la possibilitat de dictar resolucions parcials i successives de concessió o denegació, a mesura que l'òrgan instructor formuli les propostes corresponents.
13.4. Les sol·licituds de subvencions es poden resoldre individualment, encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si escau, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini, d'acord amb l'article 6.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 i l'article 17.3 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
13.5. El termini per dictar i notificar la resolució de concessió o denegació és de sis mesos, comptadors des de l'endemà de l'acabament del termini de presentació de les sol·licituds. S'entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini indicat.
13.6. La resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
13.7. Contra la resolució de concessió o denegació de les subvencions, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb els articles 10.1.a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
14. Justificació
14.1. Les entitats beneficiàries tenen l'obligació de justificar l'aplicació dels fons percebuts i el compliment de la resta de condicions imposades a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció.
14.2. La subvenció s'ha de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu (annex 7), subscrit per l'entitat beneficiària, amb el contingut següent:
a) Una memòria d'actuació justificativa (annex 8) del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, en què es manifestin les activitats duites a terme; el nombre de persones participants; la ruta concreta que s'ha fet, amb l'origen i la destinació de cada trajecte, i el nombre de quilòmetres recorreguts (si s'ha fet el desplaçament en vehicle particular o llogat); els resultats obtinguts, i els ingressos, si s'escau.
b) Una memòria econòmica justificativa (annex 9) del cost de les activitats, que ha de contenir una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.
c) Les factures, que han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre.
La descripció de l'operació ha d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació perquè es pugui verificar la relació de la despesa amb l'objecte de l'ajut. En tot cas, s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació.
A les factures d'allotjament i d'acreditacions o inscripcions, ha de quedar constància de la relació de persones incloses, en concordança amb la memòria justificativa. A les factures de desplaçament, a més de l'indicat anteriorment, ha de quedar constància de l'origen i destinació del trajecte o recorregut. En cas que no sigui possible acreditar aquests detalls, es poden substituir per una declaració responsable del representant de l'entitat en què figurin les persones incloses i es declari que l'import de les factures es correspon amb el nombre de persones de la memòria.
d) El justificant de pagament de totes les factures, que pot ser, segons els casos, una còpia dels documents següents:
1r. El comprovant bancari, en el qual figurin les dades següents: les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb l'entitat beneficiària i amb l'emissor de la factura, respectivament; l'import pagat; la data del pagament; la identificació del concepte del pagament a fi que quedi identificat el pagament de la factura.
2n. Una còpia del xec nominatiu, el pagaré nominatiu, la lletra de canvi o similar, sempre que estiguin vençuts, acompanyada del corresponent extracte bancari del beneficiari de la subvenció que acrediti el càrrec.
3r. Si el pagament es fa amb targeta de crèdit o dèbit, cal lliurar una còpia del rebut del pagament i una còpia de l'extracte bancari de la targeta en què figuri l'apunt del càrrec.
4t. Per a les factures d'un import igual o inferior a 200 euros, IVA exclòs, el pagament es pot justificar per mitjà d'un rebut de pagament del proveïdor. En qualsevol cas, s'han d'indicar en el compte justificatiu i s'han d'aportar juntament amb les altres factures.
e) L'acreditació fotogràfica de l'activitat, si s'escau.
f) Un exemplar dels materials gràfics elaborats o editats amb motiu de l'activitat subvencionada, si s'escau.
g) L'acreditació de la programació o de l'assistència a l'activitat referida en el punt 9.2.e), si no s'ha presentat juntament amb la sol·licitud.
Es pot consultar el següent quadre resum explicatiu de les despeses subvencionables del punt 3 i de la documentació justificativa d'aquest apartat.
Despeses subvencionables |
Indicacions |
Documentació justificativa |
Desplaçament de les persones que duguin a terme l'activitat, fins a dos tècnics i la càrrega. |
Només s'accepten bitllets de classe turista, econòmica o similar. Ha de quedar constància de l'origen i la destinació del trajecte, i la relació de persones incloses. |
— Factures d'avió i/o vaixell emeses a nom dels beneficiaris. — Bitllets o tiquets de desplaçaments en transport públic. — Justificants de pagament de les despeses esmentades. |
Quilometratge (en vehicle particular o llogat), per als desplaçaments per carretera que no es facin en transport públic. |
S'ha de calcular multiplicant el nombre de quilòmetres del trajecte per 0,244944 euros. El combustible i els peatges estan inclosos dins el preu del quilometratge. |
Import indicat en la memòria econòmica justificativa (annex 9). |
Lloguer de vehicle. |
|
— Factures emeses a nom dels beneficiaris. — Justificants de pagament de les factures. |
Allotjament. |
Màxim 60 euros per persona i dia. Ha de quedar constància de la relació de persones incloses. |
— Factures emeses a nom dels beneficiaris. — Justificants de pagament de les factures. |
Acreditacions o inscripcions a fires, festivals, mercats populars i tradicionals, jornades, mostres, trobades, simposis i congressos. |
Màxim dues acreditacions per projecte. Ha de quedar constància de les persones acreditades o inscrites. |
Factures, tiquets o rebuts.
|
Manutenció. |
Màxim 25 euros per persona i dia: — Una població, màxim 5 dies. — Més d'una població, màxim 7 dies. |
Import indicat en la memòria econòmica justificativa (annex 9). |
14.3. Cal que les factures i els justificants de pagaments es presentin en el mateix ordre en què figuren en la memòria econòmica justificativa (annex 9).
14.4. El compte justificatiu i la resta de documentació s'han de presentar, en els termes del punt 9.1, en el termini màxim de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, o, si l'acabament de l'activitat és posterior a aquesta publicació, en un màxim de deu dies hàbils després d'haver duit a terme l'activitat.
Així mateix, el compte justificatiu i la documentació justificativa, esmentats en el punt 14.2, es poden lliurar en el moment de presentar la sol·licitud, en el cas que s'hagi duit a terme l'activitat abans de publicar-se la resolució de la convocatòria.
14.5. En el cas que el compte justificatiu no inclogui la informació o documentació necessàries que s'indiquen en el punt 14.2 anterior, l'òrgan instructor ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes o aporti els documents justificatius dins un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver rebut el requeriment, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, no es farà el pagament de les despeses justificades incorrectament.
14.6. Si l'import de les factures presentades és inferior a la despesa prevista en la relació d'activitats o es presenta documentació de despeses no subvencionables, l'òrgan instructor ha de revisar i minorar l'import sol·licitat.
14.7. No es pot abonar un import superior al que es justifiqui mitjançant factures.
14.8. Transcorregut el termini sense que s'hagi presentat el compte justificatiu, s'ha de requerir a l'entitat beneficiària que en el termini improrrogable de quinze dies el presenti. La manca de presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat pot donar lloc a l'inici d'un procediment de revocació d'acord amb l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i es poden exigir la resta de responsabilitats establertes en la normativa reguladora de les subvencions.
La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix la persona beneficiària de les sancions que, de conformitat amb la Llei general de subvencions, corresponguin.
15. Pagament
15.1. El pagament de les subvencions s'ha de fer una vegada que quedi acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha concedit l'ajut i un cop justificada correctament l'activitat subvencionada, en els termes d'aquesta convocatòria.
15.2. El pagament s'ha de fer, amb caràcter general, en un únic pagament, mitjançant una transferència bancària, en el termini màxim de sis mesos, comptadors des de la data d'entrada del compte justificatiu.
16. Obligacions de les entitats beneficiàries
16.1. Són obligacions dels beneficiaris, a més de les establertes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, les següents:
a) Comunicar a l'òrgan competent l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució, mitjançant el model normalitzat (annex 6), com està previst en els punts 12.5 i 12.6 d'aquesta convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si no es fa constar el contrari en el termini de deu dies des que es publica o notifica la proposta.
b) Acreditar, davant l'òrgan que els ha concedit la subvenció, el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si s'escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també facilitar-los tota la informació que requereixin en relació amb les subvencions concedides.
d) Fer constar, sempre que sigui possible, el suport de la Direcció General de Cultura de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports en tots els materials promocionals, programes, cartells i elements propagandístics i de comunicació de l'activitat mitjançant el logotip de la Direcció General de Cultura.
e) En el cas que no adoptin les mesures de difusió de l'apartat anterior, han de justificar-ne l'omissió a la memòria d'actuació justificativa (annex 8). En cas contrari, és aplicable el que s'estableix en l'article 20.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.
f) Acreditar que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
g) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions, ajuts o finançament per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacionals com estrangers, especificant-ne la quantia exacta, la procedència i la finalitat dels fons atorgats. Aquests fets poden donar lloc a modificar la resolució de concessió de la subvenció, segons l'article 24 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
h) No transferir a organitzacions intermediàries diferents de les entitats beneficiàries i dels socis designats en el formulari els fons atorgats, ni permetre que aquestes els gestionin.
i) Comunicar qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament del projecte subvencionat.
j) Informar en tot moment, a requeriment de la Direcció General de Cultura, de l'estat de la justificació del projecte.
16.2. En el cas que no s'hagin pogut complir les comunicacions o fer constar el suport de la Direcció General de Cultura perquè l'activitat s'hagi duit a terme en unes dates en què no ha estat possible fer-ho, atès que aquest fet està condicionat a la data de publicació de la resolució de la convocatòria, no són aplicables els punts d) i e) de l'apartat anterior.
17. Concurrència i compatibilitat de subvencions
17.1. Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, llevat de les que s'indiquen en el punt 17.2. Ara bé, l'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost de l'activitat subvencionada.
17.2. No poden optar a aquestes subvencions les activitats o els projectes que obtenguin una subvenció pel mateix concepte de l'Institut d'Estudis Baleàrics o de la mateixa Conselleria de Turisme, Cultura i Esports.
17.3. Aquesta subvenció és incompatible amb les activitats que la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports o l'Institut d'Estudis Baleàrics hagin organitzat i finançat directament.
18. Revocació i criteris de gradació
18.1. D'acord amb l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a una resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
18.2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
18.3. La gradació de possibles incompliments s'ha de determinar en funció del que estableix l'article 20 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.
19. Reintegrament
19.1. Pertoca el reintegrament, total o parcial, de les quantitats rebudes i exigir l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'aprova el reintegrament, en els supòsits prevists en l'article 44.1 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
19.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
19.3. En cas d'incompliment parcial o de justificació parcial, s'ha de reintegrar la quantitat rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració i segons la naturalesa de l'incompliment.
19.4. En el cas que la causa del reintegrament sigui la invalidesa de la resolució de concessió, s'ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l'article 25 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears i en la resta de disposicions aplicables.
20. Responsabilitat i règim sancionador
20.1. L'entitat beneficiària de la subvenció és l'única responsable de realitzar el projecte que és el fonament de la concessió, en la forma i amb les condicions establertes, com també de justificar les despeses que deriven d'executar-lo.
20.2. Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les responsabilitats i al règim sancionador establerts en la normativa en matèria de subvencions sobre infraccions administratives.
20.3. Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les accions o omissions dels beneficiaris previstes en els articles 51, 52 i 53 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, quan hi intervengui dol, culpa o simple negligència, i és aplicable el títol V d'aquesta norma.
21. Normativa aplicable
Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions atorgades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.